EX-KERMIT 26 toukokuu

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Katzu
Moro ja terkkuja takapihalta. Piti tulla välillä sisälle varjoon.

Senoralle kiitokset synnärikertomuksesta. Ei varmaan jäänyt mitään traumoja tms???.

Galluppeihin: kummilapsia minulla yksi ja yhteisiä yksi. Tyttö ja poika.
Olen kevät ja kesä ihmisiä enemmän. Mutta toisaalta myös kuiva syksy on ihan kaunis vuodenaika ja saa alkaa polttamaan kynttilöitä (tai siis alkaa olemaan tarpeeksi pimeää).
Alkoholi: meillä mies juo suhteellisen harvoin. Ei harrasta sellaista tissuttelua,ei esim juo saunaoluita yms. Ei olla myöskään mitään viinin juojia. Itse juon äärimmäisen harvoin, johtuen pitkälti siitä,että tulen niin kipeäksi. Nyt raskausaikana oikeastaan ilmojen lämmetessä on pari kertaa tullut sellainen olo, että nyt voisi yksi kylmäsiideri maistua.

Eipä tässä taas muuta

Katzu ja Nöpö 34+2
 
Sonia...
Tehikselle tullut useampikin suruviesti, jaksamista sinne!

Tytöllä yhä kuumetta, eilen nukuin 120 cm leveässä sängyssä... tytön kans... vähän meinas olla lämmin :D
Heräs yöllä johki painajaiseen, menin sit viereen, että päästäis nukkumaan.
Luokkakaverinsa oli just viikon koulusta pois, että voi kestää vielä jonku aikaa tää kuumeilu.

Heh, naureskelin täällä tuota dick-testiä :D :D

Jazzille jaksamista hoitolapsen kans... kun yllättäen kysytään naamatusten, niin helpostihan siinä tulee vaan heti vastattua, että joo... sopii hyvin vaikkei sopiskaan. Ois siinä voinut kysyjäkin miettiä vielä toisen kerran ketä vois pyytää....

Kiitokset Senoralle synnytyskertomuksesta, kiva lukea kuin toisilla on sujunut :)

Tuohon vuodenaikagalluppiin vielä palatakseni... just tuo aika kun kevät on vaihtumassa kesään ja kaikki on hyvin tuoreen vihreää... se on sitä parasta :)

Alko- ja kummilapsigallup: liikaa mun mielestä menee miehellä tuota alkomahoolia... ei suuria määriä kerrallaan, mutta sellasia "lääkelasillisia" menee ainakin viikonloppuisin. Ja nyt kun grillataan menee olutta, mulla sentään alkoholitonta :)

Tosin tuossa perjantaina lähti vähän mopoilemaan kotiinsa ja palas yöllä vähän enemmänkin humalassa. Olivat isänsä ja setän kans tyhjentäneet konjakkipulloja...
Appiukko tuossa pyörähti ja meinas, että emäntäväki heillä oli ollu melko pahana :D

Ja kummilapsia... mä oon jo yhden täysikäsen pojan kummi ja sit meillä on 2 yhteistä kummilasta, poika ja tyttö. Miehellä taitaa olla lisäksi 1 poika, aikamies hänkin jo :)

Mun serkku sai tämän mun jo aikuisen kummipojan ollessaan 15-vuotias, muita lapsia ei ole. Oltiin ennen tosi paljon tekemisissä serkun kans, nyt jotenki jäänyt.... harmittaa toisinaan kovastikin.
Puhui sillon aikoinaan, että haluaa lisää lapsia. On nyt löytänyt miehen jonka kans muuttivat yhteen, jospa sieltä vielä vauvauutisiakin kuulisi :)
Tän kummipojan isä kuoli samana vuonna kun meidän tyttö syntyi.

Mää ainakin aion kysyä huomenna sitä sukupuolta (jos asiat muuten ok), jos vaan suostuvat kertomaan tai näkyy :)

Mulla oli aluksi poikaolo, sitten se vaihtu tyttöön ja nyt ehkä taas poika... ;D
Tuo mun "poikaolo" johtuu ihan vaan siitä kun miehen puolella on niin poikavaltaista, että taitaa ne tyttösiemenet olla harvemmassa, todennäköisyyksiä siis :)
Ja siitä kun pahoinvointia ja väsymystä ei juuri ollu (tytöstä kamalat..), eikä linea negraa oo kunnolla, hassusti välillä aika tumma ja taas väliin ei näy mitään :O

Tässä tää mun "pikainen" tervehdys oli ;D Pitää mennä pihalle ihmettelemään kun niin lämmintä pitelee...
 
senora
Täällä taas... Vai kummi- ja alkogalluppia...

Mulla on kolme aikuista kummilasta. Heistä vanhimman sain riparikesänä ja hän saa syksyllä vauvan... Sitten meillä on kaksi yhteistä kummityttöä. Miehellä on omia kummilapsia ainaki kolme ... Meijän nuorimman kummilapsen äiti on mun miehen kummilapsi ja meinataan kysyä häntä meijän tirpan kummiksi...Tai mä oon jo maililla kysyny, mutta siitähän mies ei tiijä... Ja ovat periaatteessa suostuvaisia... on vaan tätä välimatkaa.

Alkomahooli... Saunaolutta menee ja kun grillataan niin silloin menee enemmänkin...ja lisäksi yhden hoolittoman oluen tai siiderin. Nyt odotusaikana oon saunareisulla juonu vettä Lisäksi nollataan nupit kerran kuussa.. tai ny mä en oo ite päässy nollaamaan ... Sen oon varannu että Jussina otan ekan kerran... Voi kyl olla etten silloinkaa paljoo ota.
Neiti meillä saa silloin tällöin täydennystä pullosta joten kai 1-2 syöttökertaa menis ihan pullon varassa... Mies on jo lupautunut muksun hoitamaan...

Vai on Sonialla on-off linea negra... Mulla ei ollu yhtää... Jonku verran kertyi mahakarvoja...

Oonko muuten kehunu, että kun synnärillä kävin lähtöpäivänä vaakalla, niin painoo oli lähteny 6kg viimeisestä neuvolapunnituksesta. Toissa syksynä ostamani caprit, jotka ei viime kesänä mahtunu päälle, mahtui tänään kun kokeilin...
Ihmeesti tuo paino vaan tippuu, vaikka syön kuin hevonen... Ihan itteeki hirvittää noi annoskoot...

Tehikselle lohtuhalitus suru-uutisista....

Katzulle vinkkinä... pakkaa sairaalakassiin mukaan kynsileikkurit /-sakset... Mulla ainaki kynnet kasvoi saikkulassa. Kynnet oli jo vähä ylipitkät kun menin oysiin. Ja siellä vaan kasvoivat. Muutenki kynnet on ny normaalia paremmassa kunnossa... Tavallisesti ne on aika liuskaiset, mutta nyt tosi kovat... Ihimeen kotiutusvaatetta oli iso kassillinen. Lopulta puin päälle vain bodyn, potkarit, myssyn ja fleecepuvun... Body on sellainen naruilla suljettava... Kotiutumispäivä oli tosilämmin...

Mitähän tuolla edellisellä sivulla oli... Täytyy käydä kurkkimassa...
 
Katzu
Kiitos Senora vinkistä :) Sulla on kyllä todella hyvissä kantimissa tuo paino jutska. Hienoa!!!!! :) Niin jokos teillä on nimi päätettynä????

Mulla on tuska siis päättämisen tuska. Mä yritän miettiä, että minkä muotoisen perennapenkin teen. Äsken sellaisella paksulla narulla tein ääriviivoja,mutta en ole ihan varma. Otin sitä sellaista puureunusta,mutta sitä tarvisi vielä yhden pätkän lisää. huomenna lähden ostamaan taimet penkkiin ja toki pitäisi ensin kaivaa aukko ja laittaa mullat tilalle. Ei kyllä ole ihan kamalasti kokemusta noista viherpeukalo jutskista.


Sonialle tsemppiä ultraan!!!!! Ja toivottavasti sukupuoli selviää.

Kai se täytyy mennä jatkamaan pihalle pällistelyä
 
Niksu1
Vautsi, Senoralla hienosti pudonnut paino!!! Mä edelleen odottelen imetyksen ihmeitä tekevää vaikutusta....=) Eipä oo näkyny ei...

Ja Katzu puuhaa perennapenkkiä... Mun pihaprojekti ei kamalasti edistynyt tän vkonlopun aikana näiden sairastelevien lapsukaisten takia. Isännällä nimittäin on sama lentsu, mahtaa olla mukavaa lentokoneessa... Sain käännettyä kasvimaan loppuun ja laitettua katteet parin puskan juurelle mut that's it. Onneksi vielä ei istuttamisilla ole kiirus. Perunat aattelin heitellä peltoon ensi viikon aikana, jos vaan päästään ulkoilemaan muksujen kanssa. Ainakin ovat molemmat olleet kuumeettomia tänään ja huomattavasti iloisempia eiliseen verrattuna. Josko se tästä nyt tokeentuisi.

Jahas, josko sitä vaikka pikkuhiljaa hankkiutuisi yöpuulle. Ei vaan taida uni tulla ennen kuin mies ilmoittaa päässeensä ehjänä perille....=/

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Niksu
 
Katzu
Huomenta. Kylläpäs jotenkin väsyttää. Nukkumaan meno venähti ja sit nousin tuossa puoli tuntia sitten. Mies lähti kolmeksi päiväksi reissuun ja pakkaili tavarat aamulla. Minä lähden klo 8 aikoihin ajelemaan anopin kanssa sinne yhteen puutarhamyymälään.

jokohan Niksun huushollissa kohta taudit helpottaa??? Onko sulla kuinka iso pelto, mihin laitat potut kasvamaan?

Mukavaa uutta viikkoa :)
 
**Johanna**
Aargh. Siltä tuntuu tulla töihin lomapäivien jälkeen. Mä olen niin valmis jo äitiyslomalle. Tänään pitäisi vielä aloittaa uusi projekti ihan täynnä energiaa ja intoa, vaikka juuri saimme yhden valmiiksi. Ei kerta kaikkiaan.

Senora nukkuu tirpanan kanssa? Ihanaa, että se pitää sinutkin sängyssä vähän pidempään kuin aamukuuteen. =)

Niksu, ei mullakaan ole koskaan imetys vaikuttanut painoon tirintaria. Tosin en ole pitkään imettänytkään, mutta kait sitä parin kuukauden aikanakin jotain vois tapahtua jos on tapahtuakseen. Mä aion taas yrittää imettää pidempään.

Lauantaina tunsin viimeksi liikkeitä, ne on niin hentoisia vielä, että aika tarkkaan pitää kuulostella ja olla sopivassa asennossa että tuntuu. Kait ne tästä piakkoin voimistuu. Vatsa on työntynyt vähän eteenpäin jo, ihan hassua, kun näkyy sellaiset vatsarajat.

No juu, josko alkais ihan vähän töihin.

Johanna 16+2
 
Omppu75.
Heips, kovasti ootte taas kirjoitelleet, enkä ehdi nytkään hirveesti kommentoimaan :/. Mutta Sonialle mukavaa rakenneultrakäyntiä ja Senoralle kiitos synnytyskertomuksesta! Ja kiva kuulla, etten ole ainoa pihojen kauhuäiti =D.

Jotain gallua tais taas olla. Kummilapsia meillä on kaksi poikaa, molemmat syntyneet syksyllä -05. Alkoholia menee normioloissa silleesti, että tykkään perjantaisin avata viinipullon, josta sitten yksin tai yhdessä juodaan pe ja la. Kunnon kännejä en edes muista..enkä enää kaipaakaan, koska se seuraava päivä on jotain ihan järkyttävää. Isäntä ottaa viikonloppuiltaisin pari kaljaa tai konjakin ja sammuu sohvalle. Tosin se sammuminen johtuu aina väsymyksestä. En ymmärrä, miksi hän huijaa itteensä ja kuvittelee pysyvänsä hereillä..menis suosiolla nukkumaan ja heräis suosiolla aamuisin teen kanssa!

Johannalle jaksamista töihin.

Painosta vielä, että viikonloppuna hyppäsin vaakaan ja se näytti normaalilukemat, eli 48,6 kg. Voisko olla, että nyt jo vaikuttais se, että en ole pariin viikkoon juonut mehuja enkä limua, vaan pelkästään vettä? Paino on meinaan ollut tossa 50 tienoilla, alle, mutta kuitenkin lähellä.

Yritän ehtiä ajan kanssa jossain välissä. tee on TOOOOSIIIIII kireenä, epäilen hampaita, koska niin raivopäänä tunkee koko ajan jotain suuhunsa ja vikisee vaan eikä viihdy YHTÄÄN itekseen. Nyt just onneks simahti.

Halit ja pikaiset paranemiset kipeille. Tehikselle ekstrahalit, kurjia juttuja.
 
senora
MOIIIII

Ja ihanaa uutta alkavaa viikkoa... Johannalle onnittelut liikeiden tuntemisesta. Siitä se lähtee... ja liikkeet voimistuvat päivä päivältä.. Tai sen kyl tiijätkin.

Joo - vähä rättipoikkiolo... Tirppa päätti sit illalla ysiltä että mää en nuku... sitten simahti klo 23... yhden maissa syöttö meni mallikkaasti ja välihömpsyt viideltä... Kasilta noustiin ja aamutoimilla tuli sit kiukku... Pitäis kai yrittää niitä kolmen tunnin syöttövälejä, niin ei tulis noita kiukkuja... Sain tirpan nimittäin vasta nyt rauhottuun unille... *kop kop* koputtaa puuta että varmasti sit nukkuu kans...

Neuvolantätikin soitteli, on tulossa tänään viideltä kotikäynnille. Ohjelmassa ainakin kylpy... Napa-ääh mikä-se-ny-sit-oli lähtee varmaan tänään... Putsasin aamulla ja jäi sillee kivasti vielä roikkumaan. En viittiny toista pitempää kiusata, että oisin saanu irrotettua...

Eilenkin riitti ihastelijoita... Käytiin vaunulenkki postilaatikolla... Naapurinisäntä tuli katsomaan ja -emäntäkin kohtapuoliin. Emäntä tuumas ettei tätä saa näyttää miehelle, ettei sille tuu vauvakuume... Kerroin että myöhäistä, tää on jo nähty. Sit toinen naapuri ja meidän linkomiehemme kävi illalla ja toi siis aivan ihanan Aasi Ihaan... ja pari bodya...

Kävin eilen pistämässä Matkalaukkuunkin viestiä tästä tulokkaasta (keskustelut-rantalomat-kanariansaaret).... siellä on mulla kans jokunen nettituttu, jotka on tässä vuosien varrelle tulleet tutuiksi. Ja kunhan tässä arki alkaa rullaamaan, niin luulempa että sinnekkin kertyy onnittelulista... Pari oli jo tullut...

Vieläkö Tehiksellä appivanhemmat ilahduttavat läsnäolollaan??

Ihanaa, tänään saadaan rakenneultrakuulumisiakin...

Tämä lähtee nyt hakemaan postin...
 
senora
Viljapussi on muuten mainio keksintö... Ollaan lämmitetty sitä mikrossa ja laitettu Ihimeen sänkyyn lämmittämään sängyn lämpimäksi.. sinne on sit mukava köllähtää nukkumaan ja pussin oon jättäny vielä lämmittämään / tukemaan selkä...
 
Tuuli!
Mukavaa alkavaa viikkoa taas kerran kaikille! Huh, olette taas ehtineet puida täällä vaikka mitä asioita puutarhanlaiton lomassa;) Ja Katzu se lähti vielä heti aamutuimaan hakemaan lisää istutettavaa vai? Meillä meni kanssa viikonloppu nauttiessa noista upeista keväisistä tai voisko jo sanoa lähes kesäisistä ilmoista.

Tehikselläkin on ollut monenlaista tohinaa. Mites teidän sunnuntain kahvikekkerit sujui? Halauksia ikävien uutisten johdosta! Onneksi oli sitten niitä iloisempiakin uutisia eli uutta serkkua odotellaan syntyväksi! Miehesi veljen tyttöystävä ei taida kumminkaan olla 47-vuotias vai ;)

Sonialle tsemppiä rakenneultraan vai jokohan läksit? No joka tapauksessa kuulumisia odotellaan ;) Toivottavasti tyttösi paranee pian!

Niksulassakin ollut molemmilla pojilla räkätautia - toivottavasti pahin olisi nyt mennyt jo ohi! Mua muuten nauratti tuo teidän Tuulilasin lukeminen iltasaduksi ;)

Vai meinaa se Ompun teellekin tulla jo hampaita? Mä olen kanssa miettinyt, että voiko tuon Ämmän yletön kuolaaminen olla merkki siitä, että hampaita alkaisi tulemaan? Vai kuolaako nuo vauvat ihan muutenkin noin älyttömästi...Olen kyllä samoilla linjoilla muiden kanssa, että kyllä oma piha ja terassi on samalla lailla jokaisen yksityistä aluetta niin kuin kotikin. Mutta jos ei ole kotona käytöstapoja opetettu, niin...

Jazzin M:lle onnittelut ryömimistaidoista! Kyllä varmasti on varsinaista taitelua elämä tällä hetkellä, kun M:llä on se allergia ja sen päälle vielä nuo puhkeavat hampaat ja liikkuminen. Tsemppiä sulle ja on kyllä hieman väärin naapureiltasi käyttää sun hyväntahtoisuutta tuolla tavoin hyväkseen :( Ai niin kyselit niitten rattaiden merkkiä: ovat Britaxin Vigour 4. Emmaljungiakin muuten mietin, mutta siinä kaupassa, missä ekaksi kävin, ei myyty Emmaljungia. Ai niin piti ihan käydä ihailemassa tuolta Emmaljungan sivuilta Katzun Nöpön menopelejä...hienot ovat! Ei ihme, ettet ole malttanut olla jo testailematta niitä ;)

Senoran tirppakin on päässyt jo ulos koisimaan uusissa vaunuissa. Joko terkka muuten kävi teillä? Poistiko tikit? Niin ja kiitokset synnytyskertomuksesta! Oli jännä lukea se ;) Vaikka meilläkin lopulta oli samanlainen tuo synnytystapa, niin kumminkin ne meidänkin synnytykset olivat erilaset. Se muuten kiinnitti huomiotani tuossa sun kertomuksessa, että täällä päin patistivat nousemaan sängystä ihan heti eli samana iltana n 16 tuntia sektiosta mut autettiin ylös sängystä. Sitä muuten myös mietin, että sä olit jotenkin paljon pirteämpi sen sektion jälkeen kuin mä. Kun M syntyi aamuyöllä kolmelta, niin mä olin aamukuuteen saakka heräämössä ihan ulkona tästä maailmasta ja sen jälkeen mut vietiin vasta osastolle ja siellä nukahdin melkein heti ja nukuin iltapäivään johonkin kahteen asti. Ei mulla ole tänä päivänäkään mitään kuvaa siitä, koska olen Ämmää imettänyt ekaa kertaa. Luultavasti joskus silloin aamulla, kun mut tuotiin osastolle.

Mistä tulikin vielä mieleeni tuo Ninnin pähkäily imetyksen suhteen. Kovasti lähetän tsemppiä päätöksen tekoon! Ei varmasti ole helppoa lopettaa, mutta onhan se äidin jaksaminen ja siihen liittyen myös koko muun perheen vointikin tärkeä asia.

Johannalle rutkasti tsemppiä sinne työn touhuun! Toivottavasti ne epämääräiset kivut ovat hellittäneet kokonaan.

Gallupit taitaakin nyt jäädä vastaamatta, kun M kuuluu heräilevän tuolla juuri tirsoiltaan. Täytyis lähteä vähän kaupoissa pyörähtämään, sillä olisi parit synttärilahjat ostettavana. Taas ;)

Tuuli
 
Tuuli!
Senora ehtikin väliin eli terkka tulee sitten tänään. Ja muutenkin on Ihimeen ihastelijoita riittänyt ;) Saakos Ihime muuten sen nimen, jonka siellä etelässä silloin päätitte? Joko kutsutte häntä sillä nimellä? Unohdinkin aikasemmin sanoa, että hienosti on sulta kilot lähteneet! Toi on muuten jännä juttu, miten tuo imetys vaikuttaa toisilla tuohon painon putoamiseen ja toisilla ei. Kun ajattelee, että mä ainoastaan osaimetin ja jo parissa viikossa olin 2 kg alle lähtöpainon. Mitä olisikaan tapahtunut, jos olisin täysimettänyt ;) No olishan tuota pudotettavaa muutenkin vielä, vaikka en noihin Ompun lukemiin tähtääkään! Oon tietty ihan tyytyväinen edes siihen, ettei tuosta raskaudesta jäänyt yhtään ylimääräistä.

Pakko mennäääääääääääääääää..................
 
Tehotyttö.
Ihan hätäisesti vain... Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Täällä edelleen tosiaan vieraat, mutta sentään saatiin osa väestä taas kouluun ja töihin :) Appivanhemmat lähtevät huomenna yöjunalla. Minä siis raadan tätä ikkunanpesu-urakkaa vielä, kun mummu touhuilee Hoon kanssa. Siis tää ei lopu koskaan! Nyt tuossa äsken just pesasin pari ikkunaa ja yhden oven. Jatkuu kohta...
Eilen tosiaan oli esikoisen synttärikaffittelutkin. Pakko oli tyytyä pääasiassa kaupan pakastealtaaseen, kun tää suursiivous on vieny mun ajat ja voimat :) Terassilla saatiin nautiskella kaffeet.

Anteeksi, nyt en kyllä millään ehdi kommentoida teidän juttuja. Lukenut kyllä olen. Mutta ainaskin lähetän tsemppiä rakenneultraan Sonialle ja Johanna jaksuja töissä raatamiseen! Vieläkö muuten Johanna sulla kipuilee?

Kuolaamisesta sen verran, että usein kyllä pitkään kuolaavat ennen sitä hampaiden puhkeamista. Mutta hyvin niitä voi jo aikaisinkin tulla.. Meillä pojilla tullu tasan 4kk iässä.

Ai niin, shoppailemaan joudun taas kohta minäkin. Pudotin nimittäin eilen kameran terassilla ja se oli sitten sen menoa :-/ No, eipä hirveästi harmita, sillä olen uutta kameraa tässä pitkään haaveillu. Teko ei silti ollut tahallinen, vaikka isäntä niin luuli! Mutta pitkään en ilman kameraa pärjää, joten pakko kohta hakea uusi...

Niin, miehen veljen tyttöystävä on 39-vuotias. (Ou nou, kirjotin ensin miehen vaimon tyttöystävä, hahaa..En tunnusta!) :-D

Jeps, nyt mentävä. Ai ni, vielä kiitokset Senoralle synnytyskertomuksesta.

Tehis
 
Katzu
Nyt ei ole itku kaukana. Tulin äsken sieltä puutarha reissultani. Peruutin pihaan ja rupesin haistelemaan, että jostain tulee käryä. Oikean takapyörän kohdalta tuli vahvin haju ja alumiinivanne kuuma. Jarru hirttää kiinni, kustannusarvio 40-200 euroa. Torstaina vasta korjaamolla tilaa ja autolla ei saisi juurikaan ajella. Just on mies toisella autolla kolme päivää poissa. Että mitäs vielä
 
Niksu1
Katzun epäonni autojen kanssa nyt sit jatkuu vaan... Höh. Toivottavasti kuitenkin tuolla minimisummalla selviät. Ja varmaan niitä autollisia tuttuja/sukulaisia on kuitenkin sen verran, ettet ihan jumahda kotiin? Perunamaa on sellanen, mistä just saadaan kesän perunat haettua suoraan. Ihan vaan yksi pitkä penkki, pelto on vaan sellainen yleisnimitys meillä...=) Eli ei tähdätä siihen, että saataisiin jotain säilöön talven varalle. Kasvimaalle laittelin myös jotain yrttejä tänään, saas nähdä saanko mitään kasvamaan, multa puuttuu se viherpeukalo kokonaan - yrittelen vaan kovasti.

Kiitokset toivotuksista: pojat ovat molemmat jo suht hyvässä kunnossa. Käytiin aamupvällä ulkoilemassa tunti ja just ehdittiin sateen alta pois. Eli saas nähdä koska sit seuraavan kerran ulkoillaan.... Kuopus jäänee huomenna sirkustelun ajaksi hoitoon, en viitsi toista ottaa mukaan sinne palelemaan, ovat kuitenkin luvanneet kovin viileää huomiselle. Esikon kanssa urheasti sinne kuitenkin suunnataan; onhan se koettava kun kerran kulmille tulevat ja vaparilla päästään sisään. Halpaa huvia siis.

Pitänee varmaan antaa kuopukselle tissiä ennen kuin tuo reppana saa kaluttua reiän touhumattoonsa...=) syö sen verran antaumuksella tuon lelukaaren juuressa olevia hapsuja. Hassu pieni mies...
 
Tehotyttö.
Piti tulla vielä kurkkimaan, onko täällä ollu vilskettä :)
Täällä on, heheh. Alkaa pikkasen jo väsyttää tää vastaileminen samoihin kysymyksiin sadatta kertaa ja wc-pytyn&lavuaarin jynssääminen heti aamusta, kun ällöttää hajut ym. Jne jne... :-D
Eikä päivän ikkupesusaldoksikaan saanu ku 4 ikkunaa ja 2 ovea. Piti käydä kaupassa ja laittaa sapuskat + käydä etsimässä neidin koululla kadonnutta takkia&kännyä, PRKL! Ei missään. Neidin mukaan oli kadonnut normaalilta paikaltaan repun alta. Hitto, ei viitsis vielä sulkeakaan, kun voi kummiskin löytyä.. Takkikin oli ihan tuliterä urheiluseuran tuulitakki.
No, nyt lähden tästä kohta rentoutumaan yhdistyksen kokoukseen ainakin toinen neiti mukana. Poijjaat lähti kaikki jalkkispeleihin. Vanhukset saavat siis jäädä ihan rauhassa tänne :)

Voi himpula tuota Katzun autoa :-/ Tietysti olit suunnitellu kaikenlaista menoa..
Mun autoon just hankittiin kans pakoputki, parisataa egee. Isäntä meinas itse sen asentaa. Ei ole nykysin noita hommia kauheasti tehny, kun ei ole ollu aikaa. Nyt täytyy yrittää neki eurot säästää, jotta sais kaik rakentamiseen...

Just, tulin yläkertaan rauhassa kirjottaan, ni tulihan se sukulainen perässä.. Sonmoro sit taas!

 
safiiri,
Puuh. Meinaa pitää kiirettä. Ykkösen kanssa ollu viime päivät hieman kasvatusongelmia, joita tänään kävin hänen kanssaan puimassa parin srk:n kerhotädin kanssa. Hän sai viime viikolla päähänsä viedä erään päiväkerholaisen pyörästä venttiilit. Grrrrrr. Eikä meinannu tunnustaa sitte millään. Väitti vaan käyneensä sen pyörän luona. Siitä mulla hälytyskellot soi, sillä jos poika ei ois tehny mitään, hän ois sanonu ettei oo edes nähny koko pyörää. Tai jotain vastaavaa. Mutta tämä että on "vaan" käyny pyörän vieressä. Tänään tosiaan käytiin hänen kanssaan juttelemassa siellä kerhossa. Kotiin tultaessa hän sai sitte soittaa sen kerholaisen äidille ja tunnustaa. Vielä käyään naamatusten pyytämässä anteeksi tältä kerholaiselta.

Nyt oon puolen tunnin ajan hakannu kompuutteria ja tehny yhtä lehteä, jota toimitan. Täytyis vielä tänään saaha se mailattua painoon. Joten jatketaanpas wordin puolella...

Tsau kaikille!

ps. Joku kävi tänään rakenteessa? Kuka ja mitä uutisia kerrottavana?
 
Sonia...
Katzulla ikäviä ongelmia auton kans, niinhän ne tahtoo aina kasautua... Toivottavasti sulla on siellä joku jonka kyytillä pääset asioille. Tietty se rahanmeno harmittaa myös :/

Ja Tehiksen tytöltä takki viety puhelimineen. Toivotaan, että siellä jonkun omatunto nyt kolkuttaa ja kamat palautuu omistajalleen!

Piti jo aiemmin kommentoida tuota Senoran hoikistumista.... eli jos haluat laihduttaa, niin raskaus näyttää olevan tehokas keino :D Hienosti on kilot lähteny!

Onneksi mulla ei oo vielä tullu paljoa kiloja, mutta osaan niitä vielä tulevaksi odottaa, valitettavasti useampaa.... tytöstäkin tuli n. 15 kg.
Toisaalta oli sillon 10 kg kevyempi lähtiisä ;)

Kahvit oon ehtiny juua kotiutumisen jälkeen ja vähän hengähtää. Aika oli meillä kolmen jälkeen ja sitä ennen sattu isännän aika ( ei rakenneultraan ;)).

Puolen päivän jälkeen lähtiin sinne ajeleen ja pitihän sitä vielä lopuksi muutamassa kaupassa käydä pyörähtämässä, tottakai...

Kaikki näytti hyvältä ultrassa, syvä helpotuksen huokaus... sanoipa vielä vilkkaaksikin, niin ne yhden +:n merkinnätkään ei enää häiritse. Ehkä en siksi niin tunne sitä vilskettä kun istukka oli siirtynyt sivulta ylös eteen.
Sukupuoli katottiin lopuksi ja sanoi olevan selvän, mutta en kuitenkaan ihan täysin luota ennenkuin näen ;)

Pakko lähtä saunaan, huomenna ois taas seisoskelua :)

Ai niin, oli muuten tosi hieno ilma tänään. Lämpöasteita 2 ja risat, matkalla hirmuinen tuuli ja räntää tuli taivaan täydeltä :O Kun Ouluun päästiin, niin alkoi aurinkokin jo onneksi pilkistelemään.
 
Niksu1
Onnittelut Sonialle hienoista ultrakuulumisista!!! Ja näin pidetään hulluja jännityksessä, eli saadaan synnärille saakka odotella tietoa vaavan sukupuolesta...=)

Huhhuh, olipahan taas iltaralli. Esikon nukuttaminen meinasi oikeasti viedä hermot. Miten te nukutatte lapsianne????? Ihan nukuttamalla (luette satua, laulatte tms.) vaiko vaan jätätte omaan sänkyyn nukkumaan? Mua alkaa pikkuhiljaa risoa, kun joka ilta siihen iltatahkoamiseen menee 30-45minsaa vähintään, samanaikaisesti pitää imettää kuopusta, lukea sitä armoitettua Tuulilasia lapselle, komentaa pysymään hiljaa ja peiton alla jne. kamala sählinki. Ja ihan sama mihin aikaan pojan vie nukkumaan, siis oli kuinka väsy tahansa, niin aina menee väh. se puoli tuntia. Ei jaksais. Valivali.

Joko Tehiksen tyttären kamat löytyi? Inhaa, kun tuolla tavalla tavaroita vohkitaan. Itsekseen tuskin ovat kävelleet kadoksiin...=/

Ja Safiirilla pukannut kasvatushommia. Aika hienosti ootte saanut homman hoitoon, jos poitsu on vallan puhelimitse kaverin äidillekin tunnustanut tekosensa. Vaatii jo jonkinmoista kanttia.

Normaaliahan se on että muksut kokeilevat rajojansa ja tekevät pahojansa, mutta harmittaa aina yhtä paljon kasvattajaa. Mulla on ainakin ihan paskaäiti-fiilis, kun muuten hienosti käyttäytyvä esikko saa hiekkiksellä kohtauksen ja nakkaa lapiollisen santaa kaverin naamalle. Vaikka tietää, ettei niin saa missään tapauksessa tehdä ja osaa pyytää tekoaan anteeksi, niin silti on vaan pakko näemmä välillä tuuletella oikein urakalla.

Jahas, josko sitä sitten suuntaisi vaikka suihkuun ja lätkää katsomaan makkarin telkkarista. Väsyttää ihan sikana, mut ainakin eka erä on sinniteltävä. Huomenna lähden heti aamusta laittamaan vanhempien hautoja kesäkuntoon....=( Mua ei huvittais yhtään, en siis mielelläni mene sinne hautausmaalle kun tulee aina niin paska olo siellä, mutta äidinäiti nalkuttaa et haudat on hoidettava ennen äitienpäivää...Joojoo, ei kai täs kauheesti oo vaihtoehtoja....

Mut siis hyvää yötä ja huomenta. Jatketaan tästä.

Niksu ja viimeinkin nukkuvat ännät...=)
 
senora
huomenta... tai melkeinhän tuo on jo päivä...

Neuvolan terkka kävi eilen ... tirpalla ei paino oo paljoo noussu.Oysissa punnittii 3640g tiistaina ja eilen oli 3690g. Tosin vaakat ovat erilaiset ja luotan vain saman vaakan lukemiin... Seuraava käynti on ens viikon torstaina. Sit pääsee tekemään vertailevaa tutkimusta painonkehityksestä... Ja putsattiinhan me ennen punnitusta vaipasta melkoinen lasti ... :) Terkka jutusteli aika kauan ... oli kotimatkalla ...

Nukuttamisesta sain pyyhkeitä. Mä oon yleensä nukuttanu syliin. Syöttäny ja hyssyttäny niin kauan että simahtaa... Pitäis vaan laittaa omaan sänkyyn... Mutta sitä huutoa ei sit kestä kukaan...

Mies sai eilen isyysloma-asiat kondikseen... Nyt pitää käydä 7pv töissä ja sit muutama päivä vapaata ja sit viikko isyyslomaa, viikko töitä ja 2 viikkoa isyyslomaa ja sit alkaakin jo kesäloma... Tänään on sillä vapaapäivä ja meni papan tykö loukuttamaan rankoja... (traktorin perässä sellainen laite joka katkaisee ja halkaisee rangan) .. Hernekeitto kiehua ruplattaa hellalla... Kunhan se valmistuu, niin pakkaan tytön ja kattilan mukaan ja ajelen syöttään miehet. On muuten tosikomee päivä... Yöllä oli muutama pakkasaste.

Sossustakin soitteli täti... Loppukuusta on sit isyyden tunnustaminen eessä. Ja kesäkuulle varmaan sit pitäis alkaa sopimaan ristiäisiä. Tuuli kyseli nimestä... ainakin näillä näkymin se tulee olemaan se... On sulla kyllä ihmeellinen tuo muisti...

Sonialle onnittelut ultrakuulumisista... Et sitte vielä oo tuonne suljetulle kirjautunu?? vai ootko... Olis kyllä jännä saada tietää missä päin lääniä vaikutat :=)

Tapaamista olitte suunnitelleet... Täältä on varmaan hankala lähtee sinne etelään kahvittelemaan... Mutta me pohjoisen porukka voitais kesän päälle kokoontua sit omikseen.


Toivottavasti Tehiksen tytön kadonneet tavarat löytyy... Tietenki toi urheiluseuran uusi takki voi kiinnostaa muita. Mutta luulis että ylimääräinen vaatekappale herättää huomiota...

Safiirin esikolla on ollu kova paikka soittaa ja tunnustaa... Mutta hienosti on kasvatettu , kun sit lopulta tunnusti ja pyysi anteeksi...

Saikos Katzu kukkapenkin tehtyä?? Sulla noi autot vastustaa oikein urakalla... Muistan ton tunteen... Mulla oli aikoinaan fiat127... ja se oli enimmän aikaa korjaamolla... Vuoden ajan oli auto mulla ja siihen kerettiin tehdä vaikka mitä remonttia... Lopulta hermostuin siihen ja kävin autokaupassa (tai oikeesti mun isä kävi).. Vaihdoin sit esittelyautona olleeseen yksilöön.. Siitä autosta sit oikeesti tykkäsin.. Oli oikee herkku...

Vai Tuulilasia luetaan iltalukemisena... Minkähän ikäisenä noi iltasadut pitäis aloittaa ja mille nukutukselle niitä lukis...varmaan kasilta... Meillä tirppa nukahtaa yläkertaan kasilta. Puoliltaöin on sit hereillä syömässä ja kiukkuamassa. 5-6 maissa on sit taas ruokailu... Nyt oli sit väliruokailu seiskalta kun tultiin alakertaan... Tuolla se ny vetää unta kupoliin... *on se tuo ihmislapsi suloinen silloin kun se nukkuu*


 
Tehotyttö.
Huomenet!
Antakee anteeksi, jos täältä tulee roppakaupalla negaa. Olen vähän kireellä fiiliksellä jo. Ehkä ymmärrettävästäkin syystä.. Mutta ennen omia valitusvirsiä muutama jutska :)

Senoralle sanoisin kyllä, että terkan neuvot toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Siis tuon sylkkynukutuksen suhteen. Lapset on tässäKIN kohtaa erilaisia ja toiset tarvii esim. just sitä sylin tuomaa läheisyyttä nukahtamiseen. Meillä Hoo oli just sellanen. About reilu 1-vuotiaaksi oli nuo sylkkynukutukset keinustuolissa.. Tämä hoo taas pääasiassa nukahtaa itse omaan sänkyyn, kun ensin on saanut sitä läheisyyttä peiton alla tissitellessä. Pääasia, että lapsella on turvallinen olo. Ja jos hää huutaa suoraa kurkkua yksin sängyssä, niin ei varppina ole kaikki hyvin!!! Äh tollasia terkkoja!!!

Hihii, muakin nauratti tuo Tuulilasi iltasaduksi :)
Meillä on iltasatu otettu käyttöön tosi pikkusesta. Siis aluksihan se on ihan vaan kuvakirjan katselua, mutta tapa tulee tutuksi.
Ja iltasadun jälkeen meilläkin kyllä jäädään samaan huoneeseen pötköttelemään. Päiväunille alkaa itsekseen Hoo... Paitsi jos on epänormaali tilanne, niinku esim. NYT :)

Tytön tavarat löytyivät.. Yritinkin kysellä E:lta, että muistaiskos kellään olevan samanlaista takkia, muttei hän keksiny. Tuo kouluhan on siis pieni, vain kaksi luokka-astetta niissä tiloissa, n. 50 oppilasta. Illalla sitten yksi äiti soitti tytön kännykästä, että heidän poika oli vahingossa ottanut takin. Tämä mun eka veikkaus olikin, mutta kyllä me kaikki roskiksetkin käytiin tonkimassa eilen...

Äh, ikkunoita pitäis olla jo pesemässä, joten ehkä jätän valitusvirret nyt kokonaan. Mutta kyllä alkaa taas jo väsyttää tää "perhekuvio" ja sen tuomat ihanuudet. Vauhtia ja v******maisia tilanteita riittää :-D Ihan vaan esimerkkinä, että mun on oltava heti hyökkäämässä puhtaiden pyykkien kimppuun tai pitää piilottaa ne. Eilen hetkeksi laskin pyykit, niin johan se anoppi ehti hyökätä. Mä en voi sietää, että joku muu laittaa meidän pyykkejä!!! Siis vaikka en ole mitenkään pikkutarkka ihminen, niin pyykit pitää olla viikattu just oikealla tavalla eikä jotain ihme myttyjä. Pahimmassa tapauksessa hän vielä kantelee ne väärille paikoille. Eilen ehdin siihen kohtaan todeta, että VIEN NE ITSE! Ja että mua raivostuttaa, kun olen jotain kasvatuksellista ohjeistusta antamassa lapsille, niin selän takana yksi säestää... ARGH! Ihan kiltti ja lempeä ihminen tuo anoppihan on ja hyvällä se kaiken tekee, mutta mä en vaan oikein aina jaksa tätä! Ja ihan oikeasti väsyttää sadatta kertaa vastata, mitä naapuri tekee työkseen tms :-D
Joo, no tulihan se virsi sittenkin. SORRY!
Nyt pesen muutaman ikkunan taas, moiks ja halituksia kaikille!

Äh, eiku vielä piti sanoa, että Safiirillekin tsemppiä kasvatuskiemuroihin!
Ja alkoG vielä... Sama kuvio kuin Ompulla! Lasi tai pari viiniä menee useinkin, mutta kännejä en harrasta, paitsi joskus tosi tosi harvoin. Sillonki yleensä säädän...
 
Katzu
Huomenta

Sonialla hyvät ultrakuulumiset. Hienoa!!!! :)

Niksua en osaa juurikaan auttaa tuossa nukuttamiskyssärissä, mutta mitä olen kavereiden perheissä seurannut, niin yritän tod.näk. samaa kuin veljeni perheessä. Eli iltatoimet tehdään rutiinisti ja rauhassa. Satu luetaan sohvalla. Sit sänkyyn ja jätetään sinne. Alusta asti mennyt ongelmitta.
Yksi kaverini ainakin vuoden oli selkä kyyryssä sängyn yllä vähintään puolituntia kun yritti saada lasta rauhoittumaan. Näytti melko tuskaiselta.....

Senora saanut noottia ;) Meinaat lähteä tytön kanssa retkelle.
Äkkiä varmaan huomaa, että kuinka lapsi tuo lisämausteen lähtemisten yms suhteen, siis ajallisesti nyt ainakin. Juuri olin viime viikolla kylässä sellaisessa paikassa, jossa oli 2v ja 4v lapset.Kyllähän kauppaan lähdöt jne. vievät ihan oman aikansa. Onneksi on hieman pystynyt tarkkailemaan kavereiden elämää, ettei sitten tule kaikki "ihan yllätyksenä"

Safiirin perheessä on mallikkaasti menetelty lapsen kanssa. Voin kuvitella kuinka kova paikka on sen ikäiselle tunnustaa ja pyytää anteeksi.

Kukkapenkistä. Ei ole vielä lähellekään valmis. Siitä piti ensin kaivaa savista maata 30 senttiä pois. Sit turvetta ja multaa tilalle. Multa loppui kesken eli sitä pitää hakea tänään lisää. Sit pääsee istuttamaan taimet. Eilen illalla puutarha kirjasta katselin mitä kaikkia taimia setti sisälsi. Eli minkä korkuisia ja värisiä.

Niin ja sit komiikkaa. Tietty lapiointi sai taas tuon alaselän ärsyyntymään. Eli illalla menin sänkyyn vielä hetkeksi katsomaan telkkaa. Sit nousin ylös käydäkseni vielä vessassa. Nousu sujui ok ja otin yhden askeleen. Siihen loppui minun matka. Vähänkin jos otin painoa oikealle jalalle, tuntui kun olisi puukko työnnetty selkään ja oikea jalkaa vihloi. Aikani yritin lähteä liikkeelle ähkien ja puhkuen. Sit jotenkin pääsin kontilleni ja konttasin varovasti vessaan. Kampesin pöntölle ja taas kontilleni ja sit sain kellautettua itseni sänkyyn. Nyt aamulla selkä ihan ok. Se on jännä kuinka yön aikana selkä aina palautuu.

Nyt aamukahville. Nukuin peräti yhdeksään, sain vähän univelkoja pois.

 
Jazz*
Heipparallaa!

Sonialle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Vai meinaat tosiaan pitää meitä muita jännityksessä synnytykseen asti. Argh, mä olen niiiiiin utelias että tulee olemaan vaikeata malttaa odottaa.
Paranemisia esikolle, toivottavasti kuumeilu olisi pian ohi.

Kiitokset senoralle synnytyskertomuksesta! Aika rankalta kuulosti koitoksesi, mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja nyt on ihana Ihime maailmassa. =)
Hm, mitäs tuohon terkkarisi nukuttamiskommenttiin sanoisi. Ihimehän on vastasyntynyt ja vauvat nukahtelevat miten ja minne sattuu kunnes rytmiä alkaa tulemaan. Juuri luin jostain, että vauvoja saa auttaa nukahtamaan sylittelemällä ja paijailemalla. Vasta puolivuotiasta voi ruveta kouluttamaan itsekseen nukahtamiseen. Mun mielestä voit toimia kuten teille parhaiten sopii.
Tulet varmaan jatkossakin huomaamaan, että terkkareiden neuvot ovat usein aika oppikirjamaisia eivätkä välttämättä aina sovellu arkeen, ihan siitä syystä että kaikki vauvat ovat yksilöitä eivätkä toimi kuten malliesimerkkinsä. Mikä sopii yhdelle ei välttämättä toimi toisella lainkaan. Luota siis vaistoosi ja toimi kuten susta/teistä tuntuu hyvältä.

Siitä tulikin hyvä aasinsilta Niksun kysymykseen. Meillä nukuttamiseen menee vaihdellen lyhyt tai hyyyyyyyyyyyyvin pitkä tovi. J & M menevät usein yhtä aikaa nukkumaan seiskan jälkeen, tai siis silloin viimeistään aloitetaan iltapuuhat. Yhdessä luetaan iltasatu, lauletaan pari tuutulaulua ja sitten halitellaan ja pusutellaan ja M saa silloin tällöin vielä iltatisut. Usein J nukahtaa muutamassa minuutissa, mutta toisinaan saattaa mennä reilu puoli tuntia ennen kuin uni tulee simmuun. Ja se on tosi rasittavaa. Aikaisemmin J:n vieressä piti nököttää kunnes hän nukahti, mutta nykyään riittää se että olen näköetäisyydellä lukemassa lehteä tms. Mutta sekin on tarpeeksi sitovaa kun oikeasti tekisi jo mieli heittäytyä sohvalle pötkölleen siinä vaiheessa iltaa. M sentään osaa jo useimmiten nukahtaa itsekseen. Tosin tämä liikkuminen on hieman hankaloittanut sitä, sillä hän kääntyy heti mahalleen ja rupee mönkimään sängyssä.
Tsemppiä sinne teille iltapuuhiin ja nukuttamiseen, eiköhän se iän karttuessa helpotu tuokin puuha. Tai ainakin mä toivon niin. =)
Mites siellä pikkuiset ännät voivat? Toivottavasti lentsu olisi nyt selätetty!
Meillä J:llä on TAAS lämpöä. Täytyy varata lekuriaika, sillä eihän tämä ole normaalia. Tyttö nukahti eilen kesken pikkukakkosen sohvalle. Kannoin hänet omaan sänkyynsä, josta hän heräsi pisulle kasin aikaan ja jatkoi taas uniaan aamuseiskaan asti. Kummallista.
Niin ja hurjasti lähetän voimia vanhempiesi hautojen siivoamiseen, varmasti rankka paikka! Vanhuksille nuo haudat ja muistomerkit ovat niin paljon tärkeämpiä. Mun mummi pitää samalla tavalla huolta miehensä, eli mun ukin, haudasta. Itse en ole käynyt siellä pitkään aikaan, kuten en myöskään mun äidin vanhempien haudoilla. Mä muistelen mielummin edesmenneitä rakkaita valokuvia katselemalla.

Onkos Tehis jo saanut appivanhemmat yöjunaan ja ikkunat pestyä? Tosi harmillista että neidin takki ja puhelin katosivat, toivottavasti löytyvät!
Ja Safiirin esikko tehnyt koiruuksia. Hienosti kuitenkin tunnusti tekonsa ja kesti seuraukset! Sehän on kaikkein tärkeintä että oppii mokistaan ja osaa ottaa vastuun teoistaan, sillä en usko että tuollaisilta tilanteilta voi välttyä vaikka kuinka yrittäisi kasvattaa lapsiaan oikein.

Höh, Katzun auto reistailee. Tosi harmillista! Toivotaan kuitenkin että selviäisitte halvimman taksan mukaan.
Johannalle tsemppiä töihin! Ota saikkua jos alkaa liikaa stressaamaan työt. =)
Gialla saumuri käy kuumana. Laita suljetulle näytille jotain tekeleitäsi niin päästään ihailemaan niitä.

Joko Tuuli ja M ovat käyneet kartsalla testailemassa uusia menopelejä? Ne Britaxin on kyllä menevän näköiset kärryt, varmasti hyvä ostos.

Hui tuota Ompun vaa'an lukemaa! Tuolla limpparittomuudella on varmasti osuutta asiaan. Mullakin on tämän munattoman dietin myötä lähtenyt jonkin verran painoa ja pöhötystä. Ehkä pitäisi vielä yrittää uskotella itselleen että pitäisi olla myös maidottomalla dietillä niin ei tulisi syötyä niin paljon jätksiä. =)
Dieteistä tulikin mieleen Ninni. Mites teillä jaksellaan? Joko olet tullut johonkin tulokseen imetyspohdintojesi kanssa? Tsemppiä lähettelen edelleen hurjasti!

Gallupeja oli useampi. Minäkin olen kevät-kesäihmisiä ehdottomasti. Toisaalta pidän kyllä kaikista vuodenajoista, mutta eniten kyllä kesästä.
Kummilapsia meillä on neljä, kaksostytöt ja kaksi poikaa. Jatkossa joudun varmaan kieltäytymään kunniasta, sillä näistäkään kummitussuhteista ei ehdi pitämään niin hyvää huolta kun haluaisin.
Alkoholia meillä kuluu suhteellisen vähän. Mies juo ehkä kännit kerran vuoteen, eli tosi harvoin. Tissuttelee kyllä, niin e. Kesällä kuluu alkoholia enemmän kun tulee otettua grillatessa ja saunoessa muutama olut. Itse otan lasillisen siideriä, punkkua tai oluen silloin tällöin. Kännissä en ole ollut miesmuistiin eikä sitä olotilaa ole yhtään ikävä, puhumattakaan seuraavan päivän kankkusesta. Voisin hyvin olla täysin holiton, mutta hyvän ruuan kanssa viini maistuu niin hyvältä ja kesäkuumalla tuopillinen kylmää olutta menee suorastaan ikeniin.

Meillä tosiaan yöt ovat yhtä hulinaa ja M on nukkunut hyvin tiiviisti äipän kainalossa ja tissi suussa... Mitään en jaksa tehdä kun väsyttää niin vietävästi, eilenkin oli ihan sellainen olo että olisi ollut kännissä. Ellen tietäisi paremmin epäilisin olevani raskaana, mutta silloin olisi kyllä kyseessä neitseellinen sikiäminen.
Ämmällä on siis yksi hampi jo puhjennut ja näyttäisi siltä että kolme on vielä tuloillansa ihan lähiaikoina. Välillä ei edes ruoka oikein pojalle maistu kun suuhun ilmeisesti koskee. Tai sitten hänkin on tulossa kipeäksi...
Mutta, päätin kuitenkin että soitan tänään naapureille ja sanon etten ole käytettävissä torstaina. Aika paskamainen temppu ensin luvata ja sitten perua, mutta en halua ottaa vastuulleni vierasta lasta kun hädin tuskin jaksan tällä hetkellä huolehtia omistani. Ja sitä paitsi, mun täytyy ajatella itseäni ja ennen kaikkea omia lapsiani. Jos tässä menee tuttavuus, niin sitten menee. Luulisi heidän kuitenkin ymmärtävän kun ovat itsekin pienen lapsen vanhempia. Ja jos mun sädekehään tulee tästä nyt jotain kolhuja niin sitten tulee, itselleni ja perheelleni mä tätä elämää elän enkä muille.
Heh, onhan mulla oikeus tehdä näin potematta huonoa omatuntoa ja pitämättä itseäni maailman paskimpana ihmisenä?!?

Kuinkakohan moni on kerennyt tässä välissä jättämään puumerkkinsä ketjuun? Viestin kirjoittamisen aloitin jo tunti sitten... =)

Aurinkoista ja ihanaa päivää teille kaikille!
 
Jazz*
Heh, Tehis ja Katzu kerkisivät väliin. =)

Tehikselle pitkää pinnaa ja rauhallisempaa mieltä lähettelen! Voin sanoa ymmärtäväni täysin yskän, tsemppiä!
Hienoa että E:n takki ja kännykkä löytyivät! Aika looginen selitys katoamiselle, aina sitä kuitenkin ajattelee pahinta. Onneksi et ehtinyt sulkea liittymää.

Katzun täytyy nyt ottaa vähän rauhallisemmin ettei selkä kipeydy entisestään!
Ihanalta kuulostaa kyllä sun puutarhahääräilyt, lukuun ottamatta tuota selkää tietysti. Mä en ole vielä kerennyt miettimään mitä tonne partsin ruukkuihin tänä kesänä istuttaisin. Lasitettu parveke antaa lisähaasteita kukkavalintoihin. Viime kesänä kaikkiin kukkiin iski joku ihme hometauti ja ne olivat täynnä ötököitä kun partsilla ei kiertänyt tarpeeksi hyvin ilma.

Mutta nyt on mentävä viihdyttämään esikkoa. M nukkuu partsilla päikkyjään, toivottavasti ei läkähdy.
 
Ninni..
Katzu..mulla oli ihan samoja vaivoja silloin joskus..jätin suosiolla rankemmat hommat, sillä pääsin eroon vaivasta.

Niksu kysyi nukutuksesta.. Meillä esikoisen nukuttaminen ollut aina todella vaikeeta. Jossain vaiheessa kokeiltiin jättää yksin nukkumaan sadun jälkeen ja se sujuikin sitten kaksi viikkoa, jonka jälkeen alkoi pelkäämään yksinoloa..Tais muuten olla niin, että tyttö oli isovanhemmilla pari yötä, siis mun miehen vanhemmilla..joskus myöhemmin paljastui, että oli joutunut arestiin yksin kellarin rappusille ja ovi ollut kiinni! Siitä saakka tyttö on pelännyt kamalasti yksinoloa..että kiitos vain heille!
Nykyään mies vie isomman tytön nukkumaan, paitsi ilta/yövuoroina, mutta meillä jäädään samaan huoneeseen siksi aikaa, kunnes nukkuu..aikaa menee normaalisti 5min-30min. Ikävää, että joudut yksin viemään!

Ja Senoralle samat sanat kuin Tehikseltä! Kannattaa kuunnella itseään, luottaa omiin vaistoihinsa enemmän kuin jonkun terkan neuvoihin.

Sonialle onnittelut ultranäkymistä!

Kiitos Tsempeistä imetyksen suhteen! Haudon asiaa vielä.. Yritän sinnitellä ainakin tuohon soija-altistukseen asti, joka onkin jo ensi viikolla.

Meidän isompi tyttö on ollut pari päivää kuumeessa, nyt alkaa jo helpottamaan.

Meillä on vielä kaikki ikkunat pesemättä, tähän saakka ollut miehen homma.

Nyt pitää mennä ottamaan tuo isompi tyttö syliin hetkeksi ennenkö pienempi herää.
 

Yhteistyössä