EX-KERMIT 26 toukokuu

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Niksu1
Pahan kyssärin pistit, Ninni...

Jos omalle kohdalle osuisi, niin lopettaisin imetyksen heti ja opettaisin pienen vielä pullolle. En uskaltaisi luottaa siihen, että mukin kanssa saisin tarpeeksi annettua maitoa. Yhden imetysrupeaman kanssa taistelleena, luovuttaisin varmaan alta aikayksikön.... Mutta tämä siis vain ja ainoastaan mielipiteeni JOS omalla kohdalla pitäisi moista miettiä.

Vaikeita ratkaisuja...=(
 
Tehotyttö.
Myöhäispyörähdys täältäkin vielä!
Huh, tämä mami on kyllä poikki. On käyty shoppailemassa, pesty ikkunoita, laitettu olkkarin järjestys ja vähän sisustusta uusiksi... Ja tietty nuo lapset ja vanhukset ruokittu. Kylläkin anoppikin kokkaili tänään :)

Ompun ärsyyntymistä ymmärrän täysin! Mä vedän kans aina Jalostajat nenään noista kakaroiden huonoista käytöstavoista ;-) Ja tää naapurusto on välillä kans vähän tota samaa.. Paras oli tässä keväällä, kun meidän perheestä ainoastaan E oli pihalla. Hänen seuranaan oli meidän takapihalla koko naapurin perhe. Ja ihan oikeesti touhusivat meidän takaterassilla. Itse vähissä vaatteissa hyppelin olkkarissa vähän hämilläni ja raivoissani :-D Välillä kaipaan korpeen hehtaarin tontille!!!!!

Gallupiin.. Ehdottomasti kevätkesäihminen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IIIIHANAA tää vuodenaika. On muuten koivut jo tosi vihreinä täällä.

Söde on kyllä Senoran tytteli<3 Laitoinkin tekstaria, kun en aamulla ehtiny enää tänne kommentoida :) Kuume nousee väkisinkin, kun noita katselee... MUUTEN EI ;-)

Heipsutinkeipsutin kaikille!

Tehis
 
Sonia..
Saakohan se tuo Senora levättyä olenkaan kun Ihimeen ihmettelijöitä kulkee jatkuvasti... alahan toppuutteleen jos liian raskaaksi käy :)

Mää ainakin yritän sen pari viikkoa pysyä pois vauvautuneiden luota, ettei pahimpaan hässäkkään kyläile. Tietysti eri asia jos pyydetään käymään.
Tais olla, että mekin saatiin hetki olla rauhassa kolmistaan. Siitä on niin kauan ettei muista ;)

Tuuli tehny heräteostoksen, kelpaa sitä nyt sitten kärrytellä :) Niin mikä oli merkki?

Galluppiin... tykkään keväästä eli just tällasesta (en räntäsateesta) ja kesästä. Tykkään siis lämpimästä. Tosin iän myötä noita hurjia helteitä ei enää niin jaksa :)

Ja Omppu, oot ihan oikeessa... käytöstavat on nykyään liian monelta kateissa! Ja mua ärsyttää vanhemmat jotka eivät välitä mitä lapset touhuaa, ärrrr... tai kaikki käytös on ok.

Johannalle tsemppiä kipuilujen kans! Ne on ärsyttäviä sillon kun nitä ei osaa yhdistää mihinkään tuttuun juttuun. Parempi kysyä vaikka neuvolasta, jää vaan muuten vaivaan mieltä.
Kai ne mullakin oli vaan kasvukipuja vaikka pahemmalta tuntu. Tosin papan vastausta en vielä tiiä.

Olipa raskas päivä... olin nyt ekaa päivää "seisoskelemassa" eli siis hain itelleni harjoittelupaikan. Tulot huononee n. 150 e/kk, mutta eihän se kestä kuin sen 2-3 kk.

Oli raskasta seistä 7 ja puol tuntia pitkästä aikaa (tein 5 vuotta seisomatyötä), eväätki unohtu kotiin :D
Ainakaan ne crocsin kopiot ei oo hyvät jalassa noin pitkän aikaa, taidanpa hommata ihan kunnon sandaalit!
Ja raskaalta tuntu siinä mielessä, ettei kukaan ehtiny mua oikeen neuvomaan, sai ite kehitellä jotain tekemistä.
Joku vauva siellä itki, varmaan hormonit jyllää kun meinas ittiäki itkettää :)

Tyttö on kuumeessa toista päivää, toivottavasti ei tartu minuun... maanantaina ois se odotettu rakenneultra. Maha on minusta ihan pojan mallinen ;) Eikä todellakaan enää pieni :O
Tuolla harjoittelussakin monet kommentoi, että esiin on tullut...

Kävin jo yks päivä malttamattomana kattelemassa Emmaljungan sivuilla :) Värit katoin, en vielä perehtynyt runkovaihtoehtoihin, tuo sporttirunko ainakin kuulostais hyvältä.

Unohdin nimimerkin, niin viesti ei lähteny... sillä välin oli Ninnin viesti ehtiny tulla... mää en tiedä raskisinko vielä puolivuotiasta jättää imettämättä. (siis joko rinnasta tai pullosta) On ne vaan vielä niin kovin pieniä :)
Uskon, että täällä on erilaisiakin mielipiteitä :) Vaikea varmaan tehdä päätös suuntaan tai toiseen.
 
Jazz*
Pikainen iltapyörähdys.

Toivottavasti Johannan kivut rauhoittuisivat yön aikana! Käy ihmeessä näytillä jos vielä huomenna vaivaavat. Tsemppiä!

Voi Ninni, se on kyllä toden totta aikamoista salapoliisin työtä selvittää mikä niitä oireita aiheuttaa. Pidätkö ruoka- ja oirepäiväkirjaa? Mä olen meinannut aloittaa kun vielä imetäni, jos siitä saisi selville mahdolliset muut allergiat. Poitsulle selkeästi tulee oireita myös koivusta eikä nuo yöt nyt mitenkään päätä huimaavasti ole parantuneet munan lopettamisen jälkeen. Siihen taitaa kyllä myös vaikuttaa liikkuminen ja kohta puhkeamassa olevat hampaat.
Mutta tuohon imettämisen lopettamiseen en kyllä osaa sanoa juuta enkä jaata. Sulle varmasti henkisesti aika kova paikka lopettaa, mutta helpommalla varmasti pääsisit jos teidän kuopus siirtyisi korvikkeelle. Toivottavasti hän ei ole allerginen soijalle niin voisitte edes käyttää edullisempaa korviketta. Uskoisin kyllä että hän saisi juotua tarpeeksi esim. pehmeänokkaisesta nokkamukista. Ellei se lähde sujumaan niin eiköhän siitä tuttipullostakin vieroittaudu sitten aikanaan ilman mitään sen kummempia ongelmia ja jättämättä jälkiä hampaisiin.
Lähetän hurjasti tsemppiä, jaksuja ja halauksia sinulle!

Niksu, ei tuo mielestäni vielä ole mikään kovin korkea kuume pepusta mitattuna. Esim. korvakuumemittari ei varmaan näyttäisi kuumetta vielä tuossa vaiheessa. Toivotaan ettei pikku ännään nyt lentsu ole iskemässä! Parantavia säteitä lähettelen täältä käsin.

Mutta, nyt sohvalle hetkeksi pötkölleen ja sitten yöunille.

Aurinkoista ja ihanaista viikonloppua teille kaikille!
 
Jazz*
Vilkutukset muillekin illanvirkuille!

Sonialle hurjasti tsemppiä maanantaiseen rakenneultraan! Meinaatteko kysyä sukupuolta?
Pikaista paranemista tyttelille! Toivottavasti ei tartu sinuun. Ja tsemppiä harjoitteluun ja seisoskeluun!

Tehikselle tsemppiä karusellin pyörittämiseen! Muistahan levätä välillä.

Hyvät yöt!
 
Ninni..
Välissä kävin syöttämässä tytön.. Kiitos tsempeistä ja haleista! En ole kirjannut paperille, muistin varassa oon nyt pelannut. On mulla kyllä paperitkin valmiina, jonne vois kirjata. Meillä myös hampaat tuloillaan, eli nekin voi kiusata..mutta just kun ei tiedä. Soijahan näkyi prick-testeissä allergiana, mutta noin pienellä parissa kuukaudessa voi tilanne kuulemma muuttua, ettei oliskaan enää allerginen. No joka tapauksessa kela tarvii altistuksen, jotta voi myöntää tukia. Maitoaltistusta ei onneksi enää tarvi, tarpeeksi näyttöä siitä allergiasta. Oot oikeessa, että olisi henkisesti raskasta lopettaa, mut toisaalta on tääkin aika rankkaa. Voisin alkuun kokeilla tuota pehmeä nokkaista mukia päiväsaikaan ja antaa vielä iltaisin unitisut.. Vai pitäiskö ensin lopettaa yö/unisyötöt?
Sonia..On tuo vielä niin pieni munkin mielestä. Ja imettäisin varmasti ainakin 1v.jos ei olis noita allergioita noin paljon.. Toivottavasti et sairastu ja tsempit myös multa r.ultraan.
Kiitos myös Niksulle..
Tuntuu jotenkin helpommalta tehdä päätös, kun saa hieman tukea muilta äideiltä!

Mutta nyt nukkumaan! Hyvät yöt!

T.imetysriippuvainen Ninni
 
senora
huomenet... vielä vähän aikaa ennen kuin tirppa herää... Ei täällä niin hirveesti noita vieraita käy ja mukavahan se on kuin poikkeavat. Isä on käyny pari kertaa ja velipoika morsiamineen eilen. Naapurustosta kävi se etelässä tavattu pariskunta ja heidän pojan perheensä... Niitten ipanat oli ihania... Nuorin 3,5 v... ja siltä kun kysyttiin että miltä se vauva näytti niin tuumas: On se niiiin pieni... Ihan pikavisiitin tekivät.

Neitillä on kyl omaa tahtoa... Se on oksat pois, jos sattuu ettei heti herää yöllä kun ekat inahdukset tulee.. Jos kerkiää itkun puolelle, niin sitä ei saa rauhottumaan kuin pullolla... Tissille ei hiljene millään... Mutta kun saadaan pahin nälkä pois niin sitten jaksaa ihan molemmista tisseistä syödä. ja kun alkaa maha olla täynnä niin on kaks vaihtoehtoo joko simahtaa tai tulee itkut, jota ei ieaa saada taltutettua. Aamuviideltä heräs tirppa ja en saanu häntä vietyä enää vinttiin nukkuvana... on toi portaikko sen verran viileä, että toinen heräsi.... Käytiin vaan mutka vintillä ja otin mukaan kaurapussin... sen käytin mikrossa ja pistin tirpan sänkyyn lämmittämään petiä... Ja sinne oli sitten kiva mennä nukkumaan.... Huomas että toinen iha tärisi kun laitoi sen viileeseen sänkyyn nukkumaan.. Eilen nukuttiin ekat päikkärit pihalla! Ja hyvin nukutti.

Sonialle tsempit maanantain rakenneultraan... Meinaatteko kysyä sukupuolta?? Onhan se kiva nähdä mahan sisäinen asukki ja selviääpä sit että onhan kaikki ok. nyyh... tulee mieleen vaan oma rakenneultra, josta ei sit paljo hehkutettu...

Oliko vaunuista kyse... brio kombi.. ei oo koeajettu en tiijä kulkemisesta.. Ja eniten tykkään alkukesästä kun on lämmin eikä vielä öppisiä...

nyt kuuluu kitinä--- pakko mennä...

terkut ja rutistukset kaikillleee....
 
**Johanna**
Asiat on kohdillaan, Senora on aloittanut ketjun ja aamukahvit on juotu. =)
Teillä on Senora hyvin alkanut sujumaan, vielä kun rytmi löytyy ja vieraat harvenee, niin pääset nauttimaan oikein kunnolla.

Sonialla on rakenneultra! Se on sitten puolivälietappi. Mä aion kysyä sukupuolta, musta olis ihanaa mennä ostelemaan kaikkea vaaleansinistä. Vaaleanpunaista ei tarvis sillee ostellakaan, kun sitä on joka kaappi piukassa. ;) Ei mulla oikeasti ole sukupuolella yhtään mitään väliä, kunhan saatais terve lapsi. Miehelle olis kyllä mukavaa, jos se saisi tähän akkavaltaan edes yhden miehen puolustamaan miehisiä juttuja. No, se nähdään sitten 4 viikon päästä.

Ninni pähkäilee tosi vaikeiden asioiden kanssa. Mä saan nyt tästä varmaan taas jotain älämölökritiikkiä, mutta olen sitä mieltä, että anna pullosta vaan. Ei tarvi sitten stressata sitä, että saako tarpeeksi nestettä. Imettämisen lopettamiseen en sano mitään, teet niinkuin itsestäsi tuntuu hyvältä. Jostain luin just, että se puoli vuotta imetystä on ideaali, että sen pidempään ei lapsi tarvi rintamaitoa. Ja useimmat suosituksethan puolustaa imetystä juuri allergioita estävänä: ei ehkä ihan kiveen hakattu juttu, vai mitä? Teillä on muutenkin stressiä näiden ruoka-asioiden kanssa, ole itsellesi armollinen!

Niksu, onhan tuo lämpöä. Minä suosittelen rauhallista menoa ja paljon juomista. E:llä on ollut kolmen viikon aikana 2 kertaa yhden päivän tuollaista lämpöilyä, en tiedä sitten että mikä lienee pikapöpö.Toisilla lapsilla kuume ei vain nouse tuon korkeammalle, näin sanoi terveydenhoitaja. Niin se varmaan onkin, mulla itselläni ei ole koskaan kuumetta, enkä muista koska M:llä olisi ollut. Vieläkin luullaan, että korkea kuume hätistää virukset ja bakteerit pois, mutta se on kukkua.

No juu, päätän tähän kotidiagnoosit tältä aamulta, kiitän kaikkia taas empatiasta ja totean, että selkä-/alavatsajomotus on ohi. Taisi johtua viime päivien yliaktiivisuudesta. Yritän ottaa rauhallisemmin. =0)

Kaunista lauantaita!

Johanna 16+0
 
ÄssÄ!
Pikamoit ennen siivouspäivän alotusta...

senoralle myöhäinen tervetulotoivotus, kävin kuvat tsiikaamassa. Kyllä on söpönen neiti =D

Ninnille halitus, kyllä kuullostaa rankalta... tsemppiä!

sonialla rakenneultra, vai on poikaolo. meinaattekos kysyä kumpaa merkkiä pukkaa? =)

Omppu: joo mä en kans tykkää että tullaan "alueelle"... meillä kans noi naapurin penskat tulee välillä, mutta meidän likat on sen verran valistuneita että tulevat kysyyn multa ennenkun päästävät niitä meidän pihaan =)

Tehis siellä passaa vieraita, HUH sanon minä.. Ei kyllä onnistuis multa. Joko lunssan sait paranneltua? vaiko ihan POSITIIVISEKS heittäydyit? ;)

Onnittelut liikkeellelähtijöille, täällä kans ryömitään pahuuksia tekemässä jo kovaa vauhtia =)

nyt tarvii ruveta alotteleen, saas nähä saanko noi ipanat pois telkun edestä klo 10.00 sillon soi nimittäin sumutorvi ja alkaa riehunta.
 
Niksu1
Juu, se on nyt sit rauha palannut exkermitti-ketjuun, kun Senora on aloittanut tämän päivän pulinat, ihan niin kuin pitääkin...=)

Kiitokset "kotilääkäreille" diagnooseista, lääkärikirjasta vielä vahvistin käsitykseni että lämpöä on juu muttei kuumetta. Tänäkin aamuna oli 37,8; ännä siis on saanut myös sen lentsun, perhana, toinen jo 3kk sisään. Yö oli yhtä hulinaa. Pojat meni ennen klo 22:a nukkumaan, eka heräs esikko itkeskelemään. Sit kuopus heräs 23.30 itkeskelemään (eikä siis normisti itke öisin, tai herää tuohon aikaan syömään), rauhoittui rinnalle kuitenkin. Nukahti nopsaan uudelleen ja nukkui sellaista levotonta unta, muttei kuitenkaan itkenyt tai herännyt enää, vasta kuudelta syötiin uudelleen. Esikko sen sijaan pyöri koko yön, siirtyi meidän makkariin puol 3 ja vielä neljän aikaan hain hälle vettä ja hieroin jalkoja kun kolotti. Taisi rassukalla olla tosi paljon kuumetta kun oikein tärisi, mutten jaksanut yöllä etsiä korvakuumemittaria.

Kuopuksen kanssa noustiin ylös kasilta ja esikko puol ysiltä, nyt kuopus on jo ekoilla päikkäreillä. Räkäisiä ovat molemmat, mutta hyväntuulisia ja reippaita. Tuskin siis mikään kamala tauti on kyseessä. Sisäpäivää pukkaa joka tapauksessa taas. Olihan tää ihan selviö, et joku tällainen iskee kun isäntä lähtee huomenna viikoksi sinne Saksaan...=/ Ja ensi viikolle on suunnitteltu vaikka mitä ohjelmaa, jotta saadaan isätön aika taas kulutettua ilman isompia ikävän puuskia...

Kiva, että Johannan vaivat vei yö mennessään. Nuo kolotukset on sit inhottavia raskausaikana, kun aina joutuu olemaan vähän huolissaan ja kuulostelemaan itseään extratarkasti...

Ninnikin saanut paljon mielipiteitä mieltä painavaan kyssäriin. Hyvä juttu, onhan niitä ratkaisuja jotenkin helpompi tehdä kun on saanut kuulla muitakin mielipiteitä. Minkä tahansa ratkaisun teetkin, tee se omaksi parhaaksesi.

Sonialle tsempitykset rakenneultraan ja pikaista paranemista teidänkin perheeseen!!

Jazzillekin vilkutukset, oon täällä hirnunut itsekseni tota sun omaa muna-allergiaa jo monta päivää. Miettinyt tietty et kuinka oot sen diagnosoinu - dick-testilläkö....=) Oiskohan mullakin se, kun jostain syystä on taas muutama pvä jääny moisissa hommissa väliin, ku ei vaan jaksata....=/

Vai on Ihime tempperamenttinen neiti... No, mitä muuta voikaan odottaa, jos toinen on heti jo raskauden alkumetreillä vaatinut lasagnea aamupalaksi jne. Sitä synnytyskertomusta odotellessa, ihanaa vauvantuoksuista arkea teille sinne. On muuten mukava kuulla millaista se teidän vauva-arki on, kun on olosuhteet niin erilaiset kuin meillä. Siis että taloa lämmitetään puilla, saunotaan ulkosaunassa, laitetaan ruokaa puuhellalla jne. No, kyllä sä tiedät. Mun silmissä kaikki tuo huokuu sellaista maalaisromantiikkaa..=)

Tehis siellä ollut oikein superahkerana. Mä ajattelin et josko tänään saisin loput rästihommat tehtyä, ennen kuin tuo isäntä lähtee reissuun. Jos poikien kanssa pitää montakin päivää jököttää sisällä, en ehdi tekemään mitään ulkohommia ajallansa...

Vilkutukset ja hyvät viikonloput kaikille säädyille tasapuolisesti! Esikko vinkuu leikkimään autoilla, joten kai se on mentävä lattianrajaan istumaan ja pörisemään...
Heikunkeikun.

Niksu ja räkäiset ännät
 
safiiri,
Huh, meinaspa tulla ulkona ihan hiki ku farkuissa tepasteli. Sisälle päästyämme vaihatin heti koko porukalle shortsit. Kyllä tarkenee :)

Huomasin muuten nyt ku Nelkku juo myös pullosta, hän ei rinnalla enää pitkään viihdy. Pullostahan tulee ruoka niin paljo helpommin, ei tartte itte tehhä töitä. Rinnalla syö alun maitosuihkun, mikä tulee helposti, mutta sitte alkaa onkimatoilu ku pitäis alkaa imeä oikeasti. Että se siitä sitte. Mää vähä pelkäsinki että näin käy... Yritetään nyt kuitenki vielä syyä kummallaki tavalla niin pitkään ku mahollista.

Mutta nyt on mentävä. Puheenaihe hermostuu tuossa vieressä. Heipat kaikille!
 
Tehotyttö.
Ihan hätäsesti... Nytkin tuossa yksi ikkuna auki ja pesut kesken. Jäin vaan tänne esikoisen ja kuopuksen kanssa, kun lähtivät jätehuoltoreissulle muut :)

Harmitti niin, kun en illalla tajunnu Ninnille mitään kommentoida tuohon imetysasiaan.. Olin niin töttöröö, ettei tuo ajatus oikein kulkenut.
Tsemppiä sinne kovasti pähkäilyihin! Itse ajattelisin, että parasta olisi tehdä kuten se itselle olisi parasta. Jos äiti on ihan puhki, niin lapsetkin kärsivät.. Mä en kyllä pitäisi pahana pullon opettelua tässä iässä, jos tarve niin vaatii. Tiedän, että se imetyksen lopettaminen "sattuu"!! Itsekin jos asiaa ajattelee, niin kurjalta tuntuisi kyllä. Mutta tosiaan mieti, mikä tuntuisi kevyemmältä vaihtoehdolta.

ÄssÄllekin siivoustsemppiä! Musta tää on ihanaa, kun saa huushollin ihan putipuhtaaksi. JA kiva tehdä hommia rauhassa. Hoo on nyt tosi hyvin pärjänny mummun kanssa, kun on jo vähän isompi. Ovat hyviä kamuja :)
Juu, kiitos kysymästä, flunssakin on jo taltutettu. Se meni lopulta suht nopeesti, pari-kolme päivää olo oli naatti, muttei edes kovin räkäisä ollu tää tauti.. Mistään positiivisuudesta en nyt ossaa sanoa, hihih :-D Mitähän tuokin sitten tarkotti???? ;-)

Tässä vapun tienoilla onkin ollu sekä iloisia että surullisia uutisia... Monta "tuttua" ihmistä on kuollut, yksi sukulainenkin mukana. Todennäköisesti siis hautajaisetkin tulossa. Ei kovin läheinen, mutta pieni suku siltä puolelta.. Vanhus oli tämä jo. Ja iloinen uutinen oli se, että miehen veli saa uuden naisystävänsä kanssa vauvan kesäkuussa :) Eli uusi serkku lapsille. Aikamoinen yllätys. Miehen veli täytti justiinsa 47v. ;-)

Nyt mentävä jatkamaan.... VIUUUUH.
Haleja ja aurinkoa kaikille <3 Erityisesti sille yhdelle pikkuneiti Karviselle!

Tehis
 
Katzu
Heippa

Onpa ollu huiske viikko. Eilen tulin iltapäivällä kotiin ja sit lähdettiibkin miehen kanssa asioille. Tänään aamupäivällä siivoilin ja miehen kaveri tuli iltapäivällä meille. Lähtee huomenna kotiin. Senhän nyt arvaa mitä miehet tekee....

ulkona aivan mahtava keli. Ei ole pahemmin viitsinyt sisällä töröttää. Heti huomaa, että sisälläkin lämpötila nousee.

Mukavasti on tainnut Senoran vauva arki lähteä käyntiin. Ja niin suloinen tyttö :)

Luin tosi pikaisesti teidän tekstit, mutta en yksinkertaisesti jaksa muistella mitä äsken luin. Siis hiukan vaikea kommentoida!!!!

Eipä tässä sen kummempia. Taidanpa mennä takaisin pihalle.

Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille
 
Jazz*
Niksu, dick-testilläpä hyvinkin... hihiii. =D
Pikaista paranemista sinne räkäisille ännille! Toivottavasti ei mitään pahempaan tautia ole nyt puskemassa.

Ninnille piti vielä tuosta imettämisestä jatkaa. Minä mietin jo ennen prick-testejä ja minkään allergian vahvistumista, että jos M olisi ollut moniallerginen lapsukainen olisin suosiolla lopettanut imettämisen siihen. Ihan oman mielenterveyden ja jaksamisen vuoksi. Imettämisen olisin lopettanut haikein mielin, sillä minäkin taidan olla jonkin sortin imetysfriikki kun siitä puuhasta pidän niin paljon.
Tsemppiä kovasti päätöksen tekoon!! Ja jaksuja lähettelen edelleen.

Safiirille tsemppiä pienen onkimadon syöttämiseen! Mites teillä on treenit jatkuneet? Viihtyykö nelkkuneitokainen uudella puuhamatollaan?

Tehikselle halauksia, ikäviä uutisia ilmeisesti sadellut.

ÄssÄlle siivoustsemppejä täältäkin ja onnittelut ÄrrÄlle uudesta taidosta! Joko hän punkeaa itseään konttausasentoon?

Hienoa että Johannalla on hyvä fiilis ja kivut ovat poissa!
Mites teillä muuten tuo koulujupakka on edennyt? Aika hurjalta ja epäoikeudenmukaiselta kuulosti kyllä esikoisesi kertoma tilanne.

Piti piipahtaa välissä ekalla sivulla ja katsoa mikä olikaan Katzun LA. Kohta saadaan ruveta taasen jännäämään sekä Katzua että Giaa. Huisia!

Meidän pieni mies on puskenut yhden hampulin ikenen läpi ja yläleuassakin kuultaa jo kovasti ja on pienoisesti ien rikki. Taitaa tehdä useamman hampin kerralla. Ilmankos täällä on ollut yölevottomuutta ilmassa... taas vaihteeksi.

Minä hölmö menin lupautumaan naapurille ensi viikolla lapsenvahdiksi. Kadun sitä suunnattomasti, mutten kehtaa enää perua. Tekivät aika tökerösti kysymällä suoraan face to face enkä siinä tilanteessa osannut äkkiä keksiä mitään sopivaa syytä kieltäytyä. Joudun raahaamaan tuon pienen tissitakiaiseni mukanani, koska hän on niin levoton alkuillasta allergian, hampaiden ja liikkeelle lähtemisen vuoksi. Mä olen yrittänyt kovasti vihjaista ettei tämä nyt ollutkaan niin hyvä idea, mutta he tietty itsekkäästi haluavat lähteä iltariennoilleen. Mulle ei kyllä tulisi mieleen kysyä ketään pienen vauvan äitiä ja odottaa/edellyttää että hän omaa lastansa raahaisi yöllä paikasta toiseen... mutta mä olenkin tiukkapipo.
Se on muutenkin sarjassamme pariskunta, joka hakee tältä meidän "kaverisuhteelta" huomattavasti enemmän kuin mitä me ollaan valmiita antamaan. Koko ajan pitäisi olla kahvittelemassa eikä muiden kanssa suunnilleen saisi puistossa seurustella. Pikkasen ahdistaa. Esikoisen vuoksi mä tän kestän koska hän tykkää niin kovasti leikkiä heidän lapsensa kanssa.

No, se siitä. Alkaa taas veekäyrä nousta kun asiaa pohdin pidempään. Tyhmästä ja liian kiltistä päästä kärsii koko ruumis. =(

Ihanaista iltaa ja kauniita unia teille kaikille!
 
gia
Oon lukenut jokapäivä tiedän pölinät, mutta en oo kerennyt mitään kommentoimaan..:( Koko viikon on ollut töitä ja luppoajalla on tullut väsättyä vauvan vaatteita, kun on äidin saumuri lainassa. Paljon nopeammin menee kuin pelkällä ompelukoneella.

Senoralle ja Ihimeelle onnittelut kotiutumisesta!:) Kiva, että alkaa jo arki rullaamaan.

Jazzille myötätuntoa.. Oon kanssa hirveän huono kieltäytymään mistään jos joku kysyy päin naamaa, eikä sitä oikein karkuunkaan kehtaa juosta..

Imetyshommeleihin en luonnollisesti osaa mitään sanoa. Lähinnä tuo oma imetys mietityttää, että miten se sitten onnistuu ja entäs jos se tuntuu jotenkin vieraalta puuhalta..

Noh, nyt on mentävä untenmaille..

gia rv 35+1
 
**Johanna**
Huomenta.

Kello on pian jo yhdeksän, eikä Senoraa näy.. =0) Eli Ihime-Tirpana on muuttanut vähän rutiineja. Niinhän ne tekevät. Aika jännää nähdä sitten, että miten minä selviän kolmannella kierroksella. Kyllä tosta toisestakin oli vielä päiviä, kun mulla oli yövaatteet päällä puoliltapäivin, enkä ollut ehtinyt juomaan edes aamukahvia, saati syömään ennen iltapäivää. :)

Ne kivut sitten palasivat, joten kävin terveyskeskuksessa. Otettiin pissanäyte ja crp. Kaikki sillä saralla ok. Päätettiin sitten, että odottelen maanantaille ja soittelen neuvolaan jos vielä huolestuttaa. Tää on niin tätä, kun ei just tiedä, että huolestuttaako vai ei. Katsellaan. Soniakos se kirjoitteli just, että vaikeeta erottaa ns. normikipuja epänormeista. Se on niin totta.

Meillä oli eilen talkoot. Vedettiin sellainen putki pihan poikki, kun on tarkoitus rakentaa takametsään sauna jossain vaiheessa. Saadaan asfaltti tuohon autokatoksen eteen nyt kesällä, niin se oli pakko vetää nyt. Meillä nukkuu siis nyt kolme krapulaista miestä. Tästä päästäänkin galluppiin: Paljonko miehenne käyttää alkoholia? Ts. montako kertaa kuukaudessa? Ei nyt mitään määriä tarvitse kertoa. :)
Meillä tämä kaljan kittoominen lisääntyy aina kesällä. Kesäiltaa on mukava istua naapurin miesten kanssa juomassa olutta ja turinoimassa. Mä en oikein tiedä, että aionko vaatia jotain rajoja vai en. En tahtois olla mikään nalkuttaja, mutta en kyllä tahtois olla lasten kanssa jokaista kesälauantai-iltaa, kun mr. on omissa riennoissaan. Pitää vähän haistella hänen omia fiiliksiään.

Jazz, mä en ymmärrä yhtään, että miksi pienen lapsen äitiä pyydetään lapsenvahdiksi??
Mä en koskaan kehtais. Ei meillä ole mitään niin tärkeää rientoa, etteikö voitais jäädä kotiin, jos lasten mummu ei pääse. Se on eri asia pyytää esim. sukulaistyttöä ja maksaa palkkaa, kuin rasittaa tuttaviaan tälläisillä jutuilla. Kummilapset tietysti erikseen. Mistä tulikin mieleeni, että mua pyydettiin sylikummiksi ystäväpariskunnan tuoreelle pojalle. Ja suostuin tietysti. Mun mies on tämän tuoreen vaavin isoveljen kummi. Mulla on nyt sitten 3 tyttökummilasta ja yksi poikakummilapsi.
Ja toinen gallup heti tähän perään: Montako kummilasta teillä on?

Gia, sähän alat olemaan viime metreillä! Hurrrjaa! Sitten kun mä meen rakenneultraan, niin sulla on melkein laskettu aika käsillä. Jännittääkö jo?


Aamukirjoitus päättyy tähän, kiitos ja näkemiin.

Johanna 16+1

P.s. Eilen naapurin mies tuli pienissä kaljoissa juttelemaan mun raskaudesta. Hänen oma vaimonsa on rv 35 tai jotain sinnepäin. Kertoi, että vaimolla on mennyt tosi hyvin, eikä ole valittanut yhtään. Hurraa, ja kirkkain kruunu hänelle. En viitisinyt kertoa, että naapurin vaimo on kertonut, että on ollut niin kovan työn takana saada mies suostumaan tähän toiseen lapseen, että ei viitsi valittaa, että saa ehkä joskus miehen suostumaan kolmanteenkin... =)
 
senora
Huomenta... *haukottelee...

Nukuttiin herroiksi puol ysiin... sit pesut ja ruokinta... Giakos mietti imetystä... ei sitä osaa etukäteen suunnitella eikä tiijä miten se menee.. Kysy vaan saikkulassa neuvoja... kyllä se siittä... Ja äkkiä sen omansa oppii tuntemaan.

Pitäiskös sitä synnytystä muistella... Heräsin torstaina puol yks... kävin veskissä...vieläkin mietin että menikö sillä reisulla lapsivesi vai oliko pissiä normaalia enemmän.. Puol kaks vessareisulla alkoi tulla sitä limaa jota tuli vain pyyhittäessä, kuten myös puol kolme... Tunnin välein välin vessassa puol kuuteen asti ja väliajat nukiuin.... Sit juotiin aamukahvit ja mies lähti kuudelta töihin...Puoli seittemältä alkoi supparit... 7-8 minuutin välein... Hengittelin ja makoilin isonkamarin soffalla... Väliajoilla touhuilin... Mies tuli kotiin kymmenen maissa.. Katteli mua et pitääkö lähtee.. Sanoin ettei vielä... Mitähän aikaa se oli oisko ollu klo 11 kun soitin synnärille ja sanoivat että vois tulla näytille pikkuhiljaa... Siinä vaiheessa supparit loppui...tai niitä tuli vaan 4 tunnissa... Päätettiin kuitenkin syödä ennen lähtöä. Miehellä oli puol2 työpaikkalääkärille aika... pähkättiin että peruuko sen vai mitä tekee... Sanoin et lähen mukaan ja oottelen autolla ja mennään siltä reisulta. Mies kävi lääkärireisun... Ja sai puoltoista viikkoo saikkua.. selän takia oli aika mut oli sanonu että emäntä on autossa kipeenä ja on viemässä sitä laitokselle...Lekuri oli todennu et sähän tarviit sairaslomaa, kun ei tuo isyysloman saaminenkaan kuulostanu kovin helpolta.(10 pistettä ja papukaijamerkki lekurille!) Sit vei vielä työpaikalle saikkulapun... pomo oli toivottanu onnea matkaan ja kertonu että hyville rakastajille tulee vaan tyttöjä (itellään 3kpl). 14.40 oltiin synnyttäjien vastaanotolla... Ovessa liikennemerkki kännyköistä virrat pois... Siinä ilmoittauduin... Laitettiin käyrälle ja supisteli ihan kivasti edelleen 7 minuutin välein. Kätilö siinä tuumasi että kyllä se on niin että tällä reisulla synnytetään... Siitä mentiin osastolle... Oli kiva yhden hengen huone. Virolainen lekuri tutki ja kyseli... (Papereista luin jälkikäteen että lapsivesi vihreää...)... Olin koko ajan käyrällä... supparit ei tihentyneet... Jossain vaiheessa pyysin lievitystä kipuihin... mietittiin vaihtoehtoja... otin kohdunkaulan puuutteen josta ei kyl ollu mitää apua... Myöhemmin laitettiin epiduraali, joka vei kivut. JOssain vaiheessa laittoivat pinnin vauvan päähän ja sieltä kautta otettiin syke... sitä ennen oli mahan päältä otettu anturilla.... Laitetttiin myös oksitosiinitippa antamaan potkua ja antibioottitippa kun totesivat että lapsivedet on menny 16 tuntia sitte.. Oksitosiini teki sit sen että kun tuli suppari niin vauvan sydänäänet heikkeni... Lekuri teki päätöksen sektiosta. Puolilta öin lähettiin leikkuriin ja siellä tuli lisää puudutetta ja rinnoista alaspäin oli ihan turta olo... Neiti oli ulkoilmassa klo 01 perjantaina. Puhdistivat ja moikattiin. Mies lähti mukaan kun veivät sen lämpökaappiin... Kursivat mahanaluksen kasaan ja johonkin aikaan oltiin takas synnytysosastolla... Tirpasin unoset. Kun heräsin, niin mies kehui juoneensa kahvit ja syöneensä voileipiä... Neiti tuotiin rinnalle ja annoin sille ekat hömpsyt tissiä... Ja kuulin ne strategiset mitat 3770g ja 51 cm.. Sit jatkoin unia... Aamuviideltä mut kärrättiin sit lapsivuodeosastolle... Sieltä sai sit laitettua viestiä.. Loppu onkin historiaa...

Kipupumppu ei sit toiminu vaan rupes aina huutamaan, joten sain kipulääkeet tabletteina. 2xparatabs 3 kertaa päivässä ja ketomex lisäksi. Ja tarpeen tullen kipupiikki. Perjantaina tahoin yhden piikin ja lauantaina toisen. Sunnuntaina lisänä meni ketomex. Ekat ruuat tuotiin sänkyyn. Aamulla oli puuro. Päivällä ja iltapäivällä sosekeitto. Pari päivää meni sängyssä... Lapsi tuotin aina viereen syömään... ite ei saanu liikkua. Sit otettiin katetri pois ja kehoitettin varovaisesti nousemaan. Ekaks kylkiasentoon makuulle ja siittä istualleen... Varovaisesti pystyyn...

Jälkeenpäin oma kätilö ihmetteli että en ton enempää ollu kipupiikkejä vailla. kun toiset haluisivat kerran tunnissa lisää piikkiä... Muutenkin Kaisu Vallo oli tosi ihana kätilö.. Hän jaksoi kärsivällisesti opettaa imetystä kun se ei meinannu simahtaa..

puuhh.... mä oon kirjottanu tätä jo puoli tuntia...
 
Niksu1
Josko niihin galluppeihin ennen kuin ehtii unohtua: paras vuodenaika on musta loppukevät/alkukesä. Kun kaikki vihertää, on lämmintä, voi olla ulkona suht vähissä vaatteissa vaikka kellon ympäri eikä hyttysiä jne. ole vielä niin paljoa liikkeellä kuin sitten kesällä. Mies ottaa mun mielestä liian useasti. Ei juo itseään humalaan kuin harvoin, mutta mun mielestä sellanen yhden kahden kaljan/sidukan naukkailu useamman kerran kk:ssa ei oo kivaa. En oo jaksanu valittaa asiasta, kun ei se mun olemista varsinaisesti häiritse, eikä ota lasten aikaan vaan vasta kun ovat menneet nukkumaan. Ja mitäs vielä, niin ne kummilapset. Mulla on 2 "omaa" kummilasta, joista toista en ole tavannut 10 vuoteen koska hänen äitinsä on niin päättänyt. Miehen kanssa meillä on yhteisiä kummilapsia 2. Näistä kaikista 3 on tyttöjä ja yksi poika. Iät 12vee,10vee,5vee ja 1vee.

Käytin eilen pienemmän ännän päivystyksessä tarkastuksella kun oli niin kamalan kipeän oloinen. Jonoteltiin 1,5h, ihan vaan jotta lääkäri vilkaisi nopsaan korvia ja sanoi ettei lapsessa mitään vikaa ole. Ei kysellyt mitään eikä halunnut kuunnella kun yritin jotain selittää. Sanoi vaan, ettei missään tapauksessa saa antaa Pronaxenia kuumeen alentamiseen (ja samaista lääkettä määräsi toinen lääkäri kun kk sitten kävin viimeksi tarkastuttamassa lentsuista lasta). Että ota näistä nyt sitten selvää. Me nyt sitten sairastetaan periaatteessa ilman lääkkeitä, kun panadol ei kuopuksen kuumetta laske (tai siis nyt on kuumeeton, mutta ei laskenut eilen), eikä muuta ole tarjolla. Mä niin toivon, että kuume olisi nyt taaksejäänyttä eloa ja vain lentsu vaivaisi. Isäntä kun lähtee tänään sinne reissuunsa...=/

Jahas, kutsu käy. Kai se on mentävä.
Sunnuntain jatkoa kaikille!
 
senora
Ai nii.. se piti lisätä että enne epidiraalia kohdunkaula oli hävinny ja olin 4m auki ja siitä ei sit koskaan enempää avautunu...

Niksulassa sairastellaan... tsemppiä!
 
safiiri,
Kiitoksia Senoralle kertomuksesta.

Heti alkuun galluppeihin. Omaani eka, oon täys kesäihminen (vaikka täällä seudulla saaki varoa punkkeja, yäk ja kamalaa!). Me ollaan miehen kans molemmat ihan ilman alkoholia. Ittellä absolutismiin on yks selitys: tupakanpoltto. Oon viimeksi polttanu meiän häämatkalla toukokuussa -02 ja vieläki epäilyttää että jos maistais jotain prosenttipitoista, alkais tekee mieli savuketta. Siispä en "uskalla" ees kokeilla. Kolmosen aikana laitoksella ku join kotikaljaa saadakseni maidon nouseen paremmin, alko heti tekeen mieli tupakkia! Kummilapsia mulla on yksi ikioma ja sitte meillä on yhteinen tämä nelkun "poikakaveri". Toinen yhteinen syntyy kesällä. Miehellä on kans yks oma.

Jazz-riepu joutuu lapsenvahdiksi. En ois kyllä määkään viittiny pyytää pienen lapsen äitiä missään nimessä. Ja samanlai ku sää, en ois myöskään keksiny tarpeeksi nopeaan hyvää syytä kieltäytyä. Ja vielä kiitos kysymästä, nelkku vaan kattoo yläpuolellaan roikkuvia juttuja, ei vielä yritä niitä koskea.

Tehikselle vielä haleja suru-uutisiin.

Muille terveisiä. Palaan paremmalla ajalla taas.
 

Yhteistyössä