Ex haluaisi kaikki lapsemme vauvakamat uusioperheensä käyttöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Tilanne on tämä; minulla ja exällä 3v lapsi, jonka kaikki vauvakamppeet ovat varastossa säästössä. Miehen rahoilla kaikki ostettu ja laadukasta tavaraa, sen sanon rehellisesti.
Minulle ei ole uusia lapsia tulossa - ei ainankaan vuosiin. Uutta miestäkään ei ole. Ex sensijaan on löytänyt "uuden onnen" ja heille tulee vauva loppuvuodesta. Nyt ex soitti, että haluaisi tulla hakemaan näitä tavaroita varastosta heidän vauvalleen. Menin ihan lukkoon, minusta se tuntuu pahalta, TOSI pahalta. =( Tunnearvo noilla tavaroilla on suuri, ja tuntuu erityisen pahalta että ne menisivät juuri tuon perheen käyttöön, se on vielä aika arka juttu minulle. Rahasta ei ole kyse, en minä maksua odota eikä se mitään auttaisikaan, ja miehen rahoillahan ne aikoinaan ostettiinkin. Mutta en vaan haluaisi antaa tavaroita, en millään. Toisaalta en tiedä onko minulla todellista syytä kieltäytyäkään. =(
Sanoin exälle paniikissa että en ehdi nyt jutella, soitellaan myöhemmin uudelleen. Tuntuu kuin olisi lyönyt avokämmenellä poskelle.

Mä ymmärrän. Mäkin kun oon antanut omien lasten vaatteita ja kamppeita kiertoon, niin sydäntä on särkenyt luopua jostain ihanaisista, vaikkei ole edes exälle tarvinnut antaa. Jätät sieltä joitain muistoja itelles ja loput annat mennä. Kerran se vaan kirpasee.

no voi harmi. ymmärrän hyvin että tuntuu pahalta. kokeilisit sanoa samat asiat sille exälles,jos se ymmärtäis? jos teillon hyvät välit niin voisitte ehkä sopia että jakaisitte tavarat ja voisit sitten osan pitää muistona?

Just niin että säästät muutaman muistoksi itsellesi ja loput annat ex miehelle kerta ne ostanutkin. Kyllä se ex varmaan tajuaa että sinäkin haluat jotakin muistoksi.

hmm... mä olin aikoinaan otettu siitä, ku aloin odottaa ensimmäistä lasta ja miehen ex kysy että kaivaako hän miehen vanhimman lapsen vauvatavaroita meille.
Onhan syntyvä lapsi tavallaan sisarus sun lapselle.
Sun kannattas varmaan jutella sun exän kans miltä susta tuntuu jos syntyvälle lapselle otetaan käyttöön "teidän perheen tavaroita".

no jos mä odottaisin miehesi kanssa vauvaa ja jos rahasta ei ole kysymys ja muutenkin niin en mä kyllä miehen ex:n vauvatavaroita haluaisi..vaikka onhan ne ollut sen miehen lapsellakin mutta silti... ja kyse pelkistä tavaroista, en yhtään ihmettele et tuntui tuolta...

En osaa ottaa kantaa tavaroihin, mutta jos lasteni isä perustaisi heti uuden perheen, todennäköisesti tuntisin valtavaa vihaa ja kateutta ja katkeruutta. Kaikki äidit vihaavat muita kakaroita, se on nähty tällä palstallla monesti. Ja miehet ovat naisen tossun alla, joten siinä menee sitten lapselta isä kun uuden perheen perustaa.

Käy tavarat läpi ja poimi sieltä sellaisia vauvanleluja ja vaatteita joilla on paljon tunne arvoa pistä ne sivuun, luulavasti ovat vailla kalusteita, usein eivät vaatteet edes kelpaa "vieraan" uudelle vauvalle. Ja pyydä että exäsi tuo, mitä eivät ota käyttöön, sinulle takaisin.

Ei tuo ole kateutta.

Itte olen ollut tilanteessa jossa on ollut puhetta mun ja exän lapsen tavaroiden käyttöön ottamisesta exän tulevalle lapselle. Sitä on vaikea selittää, mutta siinä tulee jotenkin surullinen olo ja ajattelee, että kun nuo vaatteet ovat kuitenkin olleet mun lapsella.

En mä kovin herkästi antaisi kenellekään muullekaan likan tavaroita ja vaatteita, koska niillä on monella tunnearvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Voihan niillä olla tunnearvoa myös exällesikin, ja koska ne on täysin hänen rahoillaan ostettu niin mielestäni olet luovutusvelvollinen.
Tämä on aika hyvä pointti. Pari rakkainta itselle jemmaan ja muut uusiokäyttöön, turhaan he uusiakaan ryhtyvät ostamaan.

Tottakai annat tavarat miehelle, hänhän ne on ostanutkin. Ja mitä ihmettä niillä enää itse teet? Eikö ole vaan hyvä, että pääsevät taas hyvään käyttöön? Mitä tunnearvoa on käyttötavaroilla, jotka eivät ole tuon vanhempia? *muoks* ja meilläkin on muuten kaikki yhteisen poikamme veljien vanhat tavarat käytössä. Miehen ex itse kysyi aikanaan, otammeko ne.

Juu ajattelin kanssa et otat jotain muistoksi ja annat muut tietysti, kun ovat kerran miehen ostamia. Jos tuntuu vaikeata, niin koita ajatella, miltä tuntus jos tilanne olis toisin päin, et tavarat olis miehellä. Ikäviä asioita nuo ovat.

Minusta tuntuu kyllä oudolta, että uusi puoliso haluaisi ylipäätään niitä tavaroita käyttää. Itsellä tuntuisi varmaan tuossa tilanteessa, ainakin näin ulkopuolisena ajatellen, että haluaisi alottaa puhtaalta pöydältä sen sijaan et ottais kaikki edellisen liiton ajalta vauvatavarat ja muistot niiden mukana.

Asia olis eri, jos tulis hyvin toimeen keskenäään edellisen tavaroiden käyttäjän kanssa. En haluaisi mitään negatiivisia asioita, jos voisi valita.

Mun mielestä on kamalaa kun lapsia käytetään tavalla tai toisella riitakapuloina. Lapsellehan ne vaatteet ja tavarat tulee eikä miehelle! Mieti niin päin et sinä oottasit nyt lasta, niin miehes vaatis tavarat itselleen ettei vaan sinun ja uuden miehes vauva saa niitä (ps. voisin kuvitella tämän kaltaisen tilanteen omalle kohdalle, mun ex käyttää lasta riitakapulana jne.)