Ex haluaisi kaikki lapsemme vauvakamat uusioperheensä käyttöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja minä naisena en huolis ex-vaimon vauvakamoista mitään.Me ihmiset ollaan niin erilaisia.Mutta ne tavarat mitkä eron yhteydessä on jaettu,niistä ei tarvitse luopua.Jos siitä tulee paha mieli että niistä joutuu luopumaan ni en luopuis.

Mut toisaalta.. Nythän ei ole kyse ap:n miehen omista henk.koht tavaroista. Ne on ostettu lapselle. Järkevänä ap antais suosiolla vaatteet ym heidän käyttöön. Itse en olis näin järkevä :ashamed: Ap:n kannattaa hakea itselleen sopiva ratkaisu tähän..

Alkuperäinen kirjoittaja Kiekuva Kinkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisista tavaroista tässä nyt on kyse: tarkoitetaanko vaatteita, sänkyä, hoitopöytää, leluja, sitteriä...?

Kyllä mä käsitän, että inhottavalta tuntuu, että ne pitäisi antaa exälle ja hänen uuden perheensä käyttöön. Toisaalta hän on ne ostanut, mutta totta oli tuokin pointti tuossa aiemmin: miksei hän ottanut niitä silloin kun erositte?

Miksi ihmeessä pitäis ottaa jotai vauvakamoja, jos ei ole vielä vauvaakaan?

Miksi sitten olettaa, että eksä ne ottaa, ja säilyttää hänen vauvalleen!

Minä olen sitä mieltä, että jos tavarat eivät ole kiinnostaneet aiemmin, eivät ne saa kiinnostaa nytkään! Tavarat on jaettu, kun on erottu!

Ja minä en olisi antanut yhtään tavaraa, jos exä olisi niitä pyytänyt, yhtään mitään ei olisi saanut. Meillä tilanne on kyllä se, että tavarat oli ostettu kummankin rahoilla, ehkä enemmän minun. Ja jo erossa jotain jäi eksälle, esim. pinnis, matkarattaat, lastenhuoneen lamppu, pöytä ja tuolit jne. Ja myös silloin käytössä olleita vaatteita.

Minusta eksä ei voi mitenkään olettaa, että toinen tavaroita säilyttelee hänelle, kun tälläisestä ei mitenkään ole sovittu!

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Ja minä naisena en huolis ex-vaimon vauvakamoista mitään.Me ihmiset ollaan niin erilaisia.Mutta ne tavarat mitkä eron yhteydessä on jaettu,niistä ei tarvitse luopua.Jos siitä tulee paha mieli että niistä joutuu luopumaan ni en luopuis.
En minäkään huolis ex-vaimon vauvakamoja. Sitä paitsi ne varmaan ovat parin-kolmekymmenen vuoden jälkeen aika huonossa kunnossakin, jos enää ex-vaimon äidillä ovat tallessakaan. Miehen esikoisen vauvakamat, ne miehen lapselleen ostamat kamat huolisin kyllä, vauvani isomman sisaruksen.

Alkuperäinen kirjoittaja En:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
En minäkään huolis ex-vaimon vauvakamoja. Sitä paitsi ne varmaan ovat parin-kolmekymmenen vuoden jälkeen aika huonossa kunnossakin, jos enää ex-vaimon äidillä ovat tallessakaan. Miehen esikoisen vauvakamat, ne miehen lapselleen ostamat kamat huolisin kyllä, vauvani isomman sisaruksen.

:laugh: :laugh: :laugh: Mut nehän olis just sopivasti retroja... :whistle:

Toisaalta hän on ne ostanut, mutta totta oli tuokin pointti tuossa aiemmin: miksei hän ottanut niitä silloin kun erositte?

Jos ne eivät enää eron sattuessa olleet käytössä, niin miksi ei? Miksi ne äidille jätettiin varastoitavaksi?

Vai onko vain ja ainoastaan hänellä oikeus niitä käyttää uudelleen?

Tässä tilanteessa nimenomaan olisi jätetty äidille varastoitavaksi, ja äidin pitäisi ne luovuttaa. Tavarat ovat tarvinneet tilaa - tila maksaa. Miksei isä sitten ottanut niitä varastoitavaksi! Kun tavarat on jaettu ei toisella ole enää niihin oikeutta, vai huolisitko sinä entisen puolisosi hakemaan jotain lautasta ja kattilaa kaapistasi, kun hän on ne maksanut, ne eivät ole useampaan vuoteen kiinnostaneet, mutta nyt hän sattuisi niitä tarvitsemaan!

ymmärrän hyvin, että ap:stä tuntuu pahalle. Niin varmasti itsestäkin tuntuisi tuossa tilanteessa. Nyt kannattaa ensin antaa oman pahimman tunnemyllerryksen mennä ohitse ja sen jälkeen miettiä asiaa uudelleen, niin järkevästi kuin ikinä pystyy.

Minä antaisin tavarat miehelle, jos kerran itselle niiden käyttö ei pitempään aikaan ole ajankohtaista. Jos mukana vaatteita, niin ne voisin säilyttää suurimmaksi osaksi edelleen itselläni. Koeta puhua ex-miehesi kanssa tunteistasi asian suhteen ja tehkää jonkinnäköinen kompromissi. Uskon, että exäsi ymmärtää myös sinun tunteitasi!

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Toisaalta hän on ne ostanut, mutta totta oli tuokin pointti tuossa aiemmin: miksei hän ottanut niitä silloin kun erositte?

Jos ne eivät enää eron sattuessa olleet käytössä, niin miksi ei? Miksi ne äidille jätettiin varastoitavaksi?

Vai onko vain ja ainoastaan hänellä oikeus niitä käyttää uudelleen?

Tässä tilanteessa nimenomaan olisi jätetty äidille varastoitavaksi, ja äidin pitäisi ne luovuttaa. Tavarat ovat tarvinneet tilaa - tila maksaa. Miksei isä sitten ottanut niitä varastoitavaksi! Kun tavarat on jaettu ei toisella ole enää niihin oikeutta, vai huolisitko sinä entisen puolisosi hakemaan jotain lautasta ja kattilaa kaapistasi, kun hän on ne maksanut, ne eivät ole useampaan vuoteen kiinnostaneet, mutta nyt hän sattuisi niitä tarvitsemaan!

Hyvä pointti =) Oishan se hauska jos tulis monen vuoden jälkeen esim. astioita ruikuttaan kun ei heillä nyksän kans niitä ole :D

Voihan olla, että ne kamat ovat olleet lapsen käytössä vielä erotessa. Mutta jos ne kerta on noin selkeästi miehen maksamat, kuin ap ilmoittaa, niin kyllä minun mielestä miehen täytyy saada käyttää niitä lapsensa uudella sisaruksellakin. Toki voi jättää vaatteita ja leluja itselleenkin muistoksi, varalle...ettei nyt kaikkia tarvitse antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Kuule, kyllä ne lähtee just tommosesta joustamattomuudesta. Ei siihen paljoa tarvita.

ei se ole joustamattomuutta jos ei omista kamoistaan halua luopua. sama kun mä soittaisin ex:lle et hei mä haluan nyt sen tiskikoneen sittenkin mukaani.. se jako tavaroista on eron tullessa tehty ja omistajuus on sillä kenelle mitäkin jäi.

Ostitko sä sen tiskikoneen??

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jep, kyllähän ihmiset ajattelee vain omaa napaansa, ja minä ilkeän sen jopa myöntää. Kyllä se niin vaan menee että kun ero tulee niin tavarat on jaettu eikä niitä enää jälkikäteen kerjätä.

No en ihmettele että tulee eroja... Miksi ei voi joustaa, jos itsellä ei ole mitään järjellistä syytä olla niin tekemättä?? Muuta kuin oma mieliteko säilyttää kamoja.

Voihan exää pyytää säilyttämään ne, ja jos itselle tulee uusi vauva vielä joskus, niin pyytää ne sitten takaisin. Tai aikaisemminkin.

Joo ei tulis kuule pieneen mieleenkään pyytää mitään kamoja takaisin, niin typerä en sentään ole :xmas:

Kuule, kyllä ne lähtee just tommosesta joustamattomuudesta. Ei siihen paljoa tarvita.

ei se ole joustamattomuutta jos ei omista kamoistaan halua luopua. sama kun mä soittaisin ex:lle et hei mä haluan nyt sen tiskikoneen sittenkin mukaani.. se jako tavaroista on eron tullessa tehty ja omistajuus on sillä kenelle mitäkin jäi.

Ostitko sä sen tiskikoneen??

avioliitossa sillä ei ole merkitystä kuka maksoi ja mitä. lainarahalla se maksettiin kun uusi koti rakennettiin ja sinne tuli uudet vermeet.

Pilallehan ne siellä varastossa menee, rupeavat haisemaan sellaiselle ulolle. Anna pois vaan, ei niitä kukaan viitsi edes muutaman vuoden päästä käyttää jos lapsi nyt jo 3v.

en mäkään antanu eksän uudelle vauvalle ton tytön vauvakamoja. joskus sanoi et vois niitä ottaa, mut en mä oikeen lämmenny asialle. En mä halunnu, että sen ämmän lapsi pukeutuu mun lapsen vaatteisiin. :ashamed: meillä on siis aika ikävä ero takana ja sen takia kärkkäät nimitykset uudesta puolisosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Avo:
avioliitossa sillä ei ole merkitystä kuka maksoi ja mitä.
Ei kai AP ole missään kohti maininnut olivatko avo- vai avioliitossa? Vai mistä näin päättelet?

se oli suora kysymys minulle joten siihen vastasin. mut edelleen.. jos ja kun ne erossa on ap:lle jäänyt ei hänen niitä tarvitse luovuttaa enää ex:lle.

Mitäs jos antaisit vain ne joilla ei ole tunnearvoa, eikai kukaan kiinny hoitopöytiin,sittereihin ja pinnasänkyyn niin paljoa tai kaikkiin vauva ajan vaatteisiin? Entäs jos pitäisit kaikki itse ja löytäisit itsellesi jonkun, jonka kanssa perustaisit perheen käyttäisitkö niitä kamoja itse? Vai pölyyntyisivätkö jossain varastossa. Miehen suvussa on lapsia pienellä ikäerolla, ja on ollut ihan luonnollista antaa/lainata toisiltaan milloin mitäkin. Siksi ehkä itse ajattelee eritavalla. Ja onhan tuleva vauva teidän yhteisen lapsen puolisisarus, johon lapsesi aikanaan tutustuu ja luo tunnesiteen.

Ymmarran miten pahalta sinusta tuntuu. Minakin olen saastanyt kaikki lapsen lempijutut ja asiat, jotka merkkaavat minulle jotain. Jos niista joutuisin luopumaan, tuntisi kuin sydanta revittaisiin irti. :(

Ex- miehesi varmaan ajattelee, etta kun on kerran jo tavarat ostanut, miksi taas ostaisi lisaa, kun vanhatkin on aivan kayttokelpoisia. Ehka eksallasi ei ole samanlaisia tunteita tavaroita kohtaan... Voihan myos olla, etta miehen uusi nainen mieluummin ostaisi uusia juttuja ja varmasti ainakin joitain ostaakin.

Mina ottaisin pois e ne vaatteet ja lelut, jotka ovat minulle kaikkein tarkeimpia ja sanoisin eksalle, etta haluan ne muutkin takaisin, kun tarve menee ohi. Ehka sinakin saat viela lisaa lapsia myohemmin.
:hug:

Kysy itseltäsi kysymys: käyttäisitkö omille tuleville lapsillesi noita vaatteita?

Ellet käyttäisi, älä anna exänkään käyttää. Jos taas käyttäisit, miksei exäsikin voisi?

Ne tavarat on ostettu sun lapselle. Ymmärsinkö oikein että miehesi on muuttanut pois ja asuu muualla, kun on kerta uusi nainen raskaanaki? Ei sillä oo mitään oikuksia hakea enää mitään tavaraa sun kodista. Ja oikeesti ihan ihme tapaus et edes tollasta tulee mieleen.

Mä en mielelläni lainaa vaatteita kelleekään, kun niillä on tunnearvoa. Ja saati jos mies menis uudelleen naimisiin ja tekis heti uuden vauvan, niin tuntuisi kyllä pahalta, jos niitä vaatteita sitten pyydettäisiin enkä välttämättä edes niitä antaisi.
Mun mielestä osoittaa mieheltäkin tahdittomuuutta edes pyytää tuollaista. Ja mitä sitten kenen rahoilla ne ostettu, yhteinen lapsi kuitenkin ja äiti on todennäkösesti ollut kuitenkin töistä pois lasta hoitaen, niin eiköhän ne vaatteet kuulu äidille yhtä lailla.
Ap:n ehkä kannattaisi antaa vaan osa vaatteista, jso tahtoo. Mies on uuden perheen perustanut, mikä velvollisuus ap:llä on elättää niitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Käy tavarat läpi ja poimi sieltä sellaisia vauvanleluja ja vaatteita joilla on paljon tunne arvoa pistä ne sivuun, luulavasti ovat vailla kalusteita, usein eivät vaatteet edes kelpaa "vieraan" uudelle vauvalle. Ja pyydä että exäsi tuo, mitä eivät ota käyttöön, sinulle takaisin.

Näin mäkin suosittelen tekemään! Ei ne vaatteet ole enää edes muodissa, tuskin ne niitä haluaa, ja äippäpakkauksestakin saavat uusia. :hug: On varmasti sulle vaikee paikka!