Ex haluaisi kaikki lapsemme vauvakamat uusioperheensä käyttöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos minä olisin ap.n exän muija en edes huolisi ap tavaroita ym kun ne ollut jo heillä käytössä.Haluiaisin ihan uudet kamat-Ihmettelen miten ap.exän nykyiselle edes käy ap.n ja hänen exän kamat.Tää nyt vain mun mielipide

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Jos minä olisin ap.n exän muija en edes huolisi ap tavaroita ym kun ne ollut jo heillä käytössä.Haluiaisin ihan uudet kamat-Ihmettelen miten ap.exän nykyiselle edes käy ap.n ja hänen exän kamat.Tää nyt vain mun mielipide
Mietin just ihan samaa! Tuntuu oudolta että kukaan nainen haluaisi ottaa miehensä exän vauvan tavaroita. Mutta jospa tuleva äiti ei tiedä vielä asiasta. Mies on vain näin päättänyt itsekseen ja ehtinyt kysyä exältään, ilman että on ehtinyt puhua vielä nykyisensä kanssa. Tää on näitä miehen mielen yksinkertaisuuksia...

Toisaalta ihailtavan avarakatseinen tämä ex:n uusi vaimo.

Lähipiiristä löytyy monia kyseisessä tilanteessa olevia tai olleita naisia eikä yksikään heistä olisi millään huolinut miehen ja ex:n aikanaan esikoiselleen hommaamia vaatteita ja tavaroita. Hyvä kun kestävät esikoisen vierailut kun nämäkin muistuttavat miehen edellisestä suhteesta.

Ajatus tuudittaa vauvaa kehtoon jonka mies on niin rakastuneena ex:nsä kanssa hommannut kauankaivatulle esikoiselle tuntuu tekevän monelle pahaa. Tai sekin että miehelle vauvaa pukiessaan tulee aina vaatteita mieleen kuinka noitakin ex:n kanssa hommattiin jne. Kuinka valittiin yhdessä lastenvaunuja tai kuinka ex sinä päivänä toi sitterin kotiin. Paljon kauniita muistoja jotka palaavat miehen mieleen ja tämä niistä varmasti nauttii, mutta uudelle puolisolle ne voivat olla vaikeampia sulattaa.

Mutta tässä tilanteessa uusi puoliso siis tuntuu olevan varsin avarakatseinen, joten ehkä ap:nkin kannattaisi pyrkiä samaan. ainakin hän voi luottaa siihen ettei heidän yhteinen lapsi häiritse ex:n nyxää, joten alku huomattavasti lupaavampi ja todennäköisesti esikoinenkin pääsee todella totauttamaan isosiskon roolia :)

Kannattaa ottaa talteen muutama vaate tai tavara joilla isompi tunnearvo ja antaa muut hyvään tarkoitukseen. Ihan esikoisen vuoksi.

Miks? Jos on hyvää tavaraa tyhjän panttina, ja sitä voi käyttää, ni miks ei käyttäis, oli ne kuulunu sitte kenelle tahansa ennen?

Mä en vaan tajua, miks tavara pitäs nostaa niin korkeaan arvoon.

Ite voisin siis ottaa.

Miksi sitä pitäis olla niin hemmetin mustasukkainen vielä eronki jälkeen? Jos on eroa tahtonu (tai vaikkei oliskaan), niin miksi sitä ei voi kuitenkaan hyväksyä? Ja hyväksyä myöskin exän uutta onnea.

mitä ihmettä sä niillä sit tekisit? miten te kiinnytte johonkin potkupukuun ja sit ne kerää hometta jossain varastossa. eihän ne oo ku käyttökamaa, kummaa porukkaa.

Ei sillä ole merkitystä, että ex-mies on tavarat maksanut. Hänellä todennäköisesti on ollut korkeampi palkka kuin vaimolla ja talous on yhteinen. Vaimo on sitten maksanut jotain muuta, ehkä ruokaa, joka on jo kulutettu ja siitä ei ole pysyvää jäänyt. Ei ne tavarat ei mun mielestä ole enempää miehen siksi, että hän on ne maksanut.
Kyseessähän on samanlainen tilanne kuin, että yhteinen asunto on laitettu vain miehen nimiin ja asuntolaina menee miehen palkasta, mutta vaimo on kotona hoitamassa lapsia eikä hänellä ole tuloja. Vaimo maksaa kuitenkin sähkölaskun ja vesilaskun ja ruoan. Miehen omaisuus karttuu, mutta vaimolla ei. Mies ei voisi käydä töissä ja maksaa niin paljon vain omissa nimissään olevaa asuntolainaa, jos vaimo ei hoitaisi kotia ja perhettä ja maksaisi elämiskustannuksia. Sitten mies ottaa eron ja vaimolle ei ole kertynyt eläkettä juurikaan. (Toivottavasti tällaisia tilanteita ei enää nýkyään tule).

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Miks? Jos on hyvää tavaraa tyhjän panttina, ja sitä voi käyttää, ni miks ei käyttäis, oli ne kuulunu sitte kenelle tahansa ennen?

Ite voisin siis ottaa.

Miksi sitä pitäis olla niin hemmetin mustasukkainen vielä eronki jälkeen? Jos on eroa tahtonu (tai vaikkei oliskaan), niin miksi sitä ei voi kuitenkaan hyväksyä? Ja hyväksyä myöskin exän uutta onnea.

Tämä mun mielipide ihan ilman selvitystä.
Ei kaikilla voi olla sama mielipide jostakin asiasta.Tunteet on kullakin erilaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Ite voisin siis ottaa.

Jaa, minusta tässä ei ole kyse lainkaan mustasukkaisuudesta. Minä olisin lähinnä tyrmistynyt, jos eksäni olisi kehdannut jotain tuollaista ehdottaa. Yksinkertaisesti ero on selvä - tavarat on jaettu - eikä asioita enää ruveta sen jälkeen kaivelemaan ja jakamaan tavaroita uudestaan - piste.

Eksällä minä en ole lainkaan mustasukkainen, eron toki hyväksynyt, mutta jostain asioista hänelle varmasti ikuisesti loukkaantunut.

Asiat katsos voi hoitaa monella tavalla, jos ne hoitaa huonosti, jos tahallaan loukkaa ja satuttaa toista, joskus on tilannetta mahdotonta millään tavalla korjata.

Ja kysyn sinulta nyt vielä, että oletko itse eronnut tai ollut tälläisessä tilanteessa?

Jos ex-mieheni saisi lapsen nykyisen vaimonsa, en missään tapauksessa antaisi hänelle lasten vaatteita eikä hän liioin kysyisi ja vielä vähemmän nykyinen vaimo huolisi... Ymmärrän ap:n tunteita erittäin hyvin!

Jos joskus olis tuollainen tilanne edessä ja mä olisin se raskaana oleva niin en mäkään kyllä huolisi mitään edellisen liiton vauvatavaroita. Vaikka kirppareita kierränkin ahkeraan niin se on eri asia ostaa käytettyjä tavaroita kun ei tiedä kenellä ne on ollut. =)

Jos ero on ollut hyvä ja sopuisa, niin voisin antaa. Jos ero taas on ollut riitaisa, niin ennemmin hajottaisin kamat kuin antaisin exälle.

Itsellä esikon vaatteita ja leluja tallessa, enkä näe siinä taas mitään outoa, että käytän niitä myös kakkosella.

Juuri noinhan se on juridisesti kuin "poikia3" kirjoitti: ero on selvä, tavarat on jaettu. Mitään ei tarvi antaa ja perusteluna voi käyttää juuri tätä: tavarat on jaettu osituksessa. Olisi ajatellut silloin ositustilaisuudessa, että voi haluta lasten vaatteita ja tavaroita tulevaisuudessa syntyneelle lapselleen. Eri asia sitten on, jos kokee asian olevan ok ja haluaa antaa tavaroita, niin se on ok.

vain ne vaatteet joissa tuli laitokselta ja rakkain vauvalelu. Ei ole liikaa tilaa, eikä olla koskaan tavaraan kiinnytty. Toki hieman ihmettelen miksi ex ei osta vaimoineen uusia..

Niin. Kieltämättä ex:llä puolisoineen on tavaroille enemmän tarvetta mutta ymmärrän ap:n murheen.

Noin juridisesti olisin myös kallistumassa siihen että eron myötä tavarat on jo jaettu ja ilmeisesti miehellä ei silloin ollut suurempaa tunnesidettä tavaroihin kun niistä luopui? Siksi en näkisi hänellä olevan oikeutta viedä niitä takaisin. Sillä kenen tilipussista tavarat on maksettu ei pitäisi olla merkitystä, yhteisenä perheenä ne on hankittu. Enemmän näkisin tavarat esikoisen "omaisuutena" jonka lähihuoltajansa voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla. Ehkä myydä eteenpäin ja ostaa niillä tulevaisuudessa tarvittavia leluja, vaatteita ym? Tai vaikka säilyttää muistoina.

Niin, siis meillä ainakin tavarat jaettiin kirjallisessa osituksessa eron yhteydessä eikä kumpikaan ole perään kysellyt - riippumatta siitä kuka aikanaan maksoi ja mitä... Voithan antaa sovun vuoksi osan, jos siltä tuntuu, mutta pakko ei kuitenkaan ole - minun mielestäni.

Ja tosissaan aknnattaisi kuulla ex:n nykyisen mielipidettä asiaan. Haluaako hän todellakin vauvan perivän kaikki miehen edellisen liiton aikaiset vauva-tavarat vai haluaisiko mielummin aloittaa puhtaalta pöydältä?

Ehkä ex on toiminut oman järkiajattelunsa perusteella ja unohtanut kysyä vaimonsa mielipidettä. Pahimmillaan tuosta tavaroiden luovutuksesta kärsisivät molemmat naiset.

Missä kohden ap sanoi, että vaatteet on osituksessa ANNETTU hänelle? Mä luin alkutekstistä, että ne on säilytyksessä siellä varastossa. Tuonkin asian voi tulkita niin monella tavalla :headwall:

Mutta joo, mä säästäisin tälle yhteiselle lapselle kaikista rakkaimmat vaatteet ja lelut muistoksi, muut antaisin tulevan sisaruksen käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ja tosissaan aknnattaisi kuulla ex:n nykyisen mielipidettä asiaan. Haluaako hän todellakin vauvan perivän kaikki miehen edellisen liiton aikaiset vauva-tavarat vai haluaisiko mielummin aloittaa puhtaalta pöydältä?
.

Siis miltä puhtaalta pöydältä? Mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa? Mä en tajunnut :ashamed:
Eikö tämä vaatteiden aiempi omistaja ole tulevan lapsen tuleva sisarpuoli?

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
.

Siis miltä puhtaalta pöydältä? Mitä se tässä tapauksessa tarkoittaa? Mä en tajunnut :ashamed:
Eikö tämä vaatteiden aiempi omistaja ole tulevan lapsen tuleva sisarpuoli?

Meinasin vain sitä että monelle naiselle tuntuu miehen edellinen suhde olemaan kova pala eikä monikaan halua siitä jatkuvia muistutuksia jokapäiväiseen elämään. Varsinkaan kun erosta ilmeisesti tässä tapauksessa ei ole kovin pitkää aikaa ja ehkä ex-puolisoiden välit vasta pikkuhiljaa löytämässä paikkansa. Raskauden ja synnytyksen jälkeisten hormonimyrskyjen keskellä sitä uusi puoliso saattaa olla vielä normaalia herkempi.

Kenties ex:n uudelle vaimolle kyseessä on ensimmäinen lapsi ja joillekin on ensimmäiselle lapselle tavaroiden hankkiminenkin tunnepitoista hommaa. Siksi kuvittelisin että jollekin naiselle saattaisi olla vähemmän hauska yllätys kun mies yhtenä kauniina päivänä kurvaa pihaan kertoen iloisena hakeneensa ex:ltä kaikki vauvatavarat eikä nyt tarvitsekaan hankkia mitään.

Selitystä, selitystä... Kuitenkin uusperhe on aina uusperhe ja kantaa historiaa mukanaan. Silti sille kyseiselle perheelle se on uusi alku ja ehkä joku haluaa korostaa tätä uutta alkua sillä että vaikka vauva-tavaroiden myötä aloittaa tyhjältä pöydältä eikä jatka suoraan siitä mihin mies on ex:nsä kanssa jäänyt.

En kirjoita tätä ap:lle, joka kirjoitti ihan kivasti, vaan joillekin noille muille.

Ensinnäkään, vauvat eivät ole äitiensä omaisuutta, joten mitään ex:n vauvoja ei ole olemassa. Jos tulevalla isällä on lapsi, tämä lapsi on isän lapsi ja sillä selvä. Tuleva vauva on lapsen sisarus, pikkusisko tai veli, ja on ihan luonnollista, että samoja välineitä voivat käyttää. Ja kierrättäminen on ympäristöteko, ja sisarusten on kiva saada käyttää samoja juttuja.

Ja ap:lle, surullista, että liitollesi on noin käynyt. Olet varmasti surullinen ja katkerakin siitä, ymmärrän sen. Ehkä tosiaan on hyvä puhua miehelle tunteistasi, jotka eivät selvästikään liity pelkästään noihin tavaroihin. Varmasti olette yhdessä toivoneet esikoista odottaessanne ja noita tavaroita hankkiessanne erilaista tulevaisuutta.