EU pelkää demokratian toteutuvan Italiassa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Höpöhöpö.
Vain Eurooppa, Usa ja Australia tuomitsee Venäjän, mutta toki näissäkin maissa on paljon niitä jotka ymmärtävät syyttää Usaa, jopa usalaiset itse. Ja kuten Italiastakin nähtiin, hekin ymmärtävät paremmin. Suomessakin on porukkaa jotka eivät halua joutua sotimaan Usan sotia. Monissa muissakin Euroopan maissa on ymmärretty näin.
 
vierailija
16.9.2014 12:59•Päivitetty 16.9.2014 14:23
Ukrainan parlamentti on hyväksynyt tiettyjen Donetskin ja Luhanskin alueiden erityisasemasta sekä armahduksen myöntämisestä taisteluihin osallistuneille separatisteille, uutistoimistot kertovat.
Lain puolesta äänesti 450 kansanedustajasta 227.
Presidentti Petro Porošenko antoi aiemmin tiistaina parlamentille esitykset, jotka ovat osa toissa viikolla allekirjoitettua suunnitelmaa, jossa Ukrainan hallitus ja Itä-Ukrainan separatistit sopivat tulitauosta ja muista toimista viisi kuukautta jatkuneen konfliktinsa lopettamiseksi.
Uutistoimisto AFP kertoo, että ehdotuksen mukaan osalle Luhanskin ja Donetskin alueista annetaan rajoitettu itsehallinto kolmeksi vuodeksi. Alueet saavat muun muassa perustaa omat poliisivoimat sekä nimittää tuomarit ja syyttäjät, AFP sanoo.
Paikallisvaalit on määrä järjestää 7. joulukuuta. Laki myös sallii venäjän kielen käytön valtion laitoksissa.
Porošenkon nettisivujen mukaan ehdotus avaa tietä hallinnon hajauttamiselle samalla, kun se takaa Ukrainan suvereenisuuden, alueellisen yhtenäisyyden ja itsenäisyyden.
Tulitus vaati jälleen kuolonuhreja
Tulitaukosopimuksesta huolimatta tulitus on jatkunut Donetskin alueella. Kaupungin edustajien mukaan viime yön tulituksessa kuoli neljä ja haavoittui viisi.
Kuolleista kolme sai surmansa Donetskin kaupungissa ja yksi läheisessä Makijivkassa, he sanovat. AFP:n kirjeenvaihtajien mukaan Donetskin lentokentän läheltä kuului maanantaina jatkuvaa tulitusta.
Sunnuntaina tulitus vaati Donetskissa kaupungin edustajien mukaan kuusi kuolonuhria.
Kapinallisjohtaja Itä-Ukrainalle luvatusta itsehallinnosta: Emme ole enää osa Ukrainaa16.9.2014 14:21
Ukraina ja EU ratifioivat assosiaatiosopimuksen 16.9.2014 13:22
Tulitaukosopimus jättää vielä avoimia kysymyksiä5.9.2014 20:21
LÄHTEET: REUTERS, ITAR-TASS, AFP
 
vierailija
Ukrainan parlamentin hyväksymän lain mukaan osa Donetskin ja Luhanskin alueista saisi rajoitetun itsehallinnon kolmeksi vuodeksi. Laki liittyy Ukrainan hallituksen ja separatistien toissa viikolla solmimaan tulitaukosopimukseen.
Ukrainan parlamentti hyväksyi lain Itä-Ukrainan erityisasemasta16.9.2014 12:59
Miks ukrainan natsit silti sitten pommitti sitä koko ajan? Vähän epäreilua et käydään pienemmän kimppuun tollee?
 
vierailija
Se on fakta, että valtaosa väestöstä tukee Venäjää tässä. Ovat nääs ymmärtäneet miten pattitilanteeseen Putin ajettiin ja ymmärtävät myös miten Usa tapansa mukaan osallistuu. Usalla sama kaava kuin edellisissäkin operaatioissa.
Ensinnäkin valtaosa väestöstä ei varmasti ole ottanut asiaan kantaa. Joku sierraleonelainen on miettinyt tätä tasan yhtä paljon kuin sinä olet miettinyt Sierra Leonen tapahtumia viime aikoina. Ja mitä tulee maailman valtioihin, niin Shanghain konferenssissa Kiina, Intia, Kazakstan ja Kirgisia ilmaisivat olevansa sotaa vastaan. Eli aika vähiin käy ymmärtäväiset valtiot. Jos Kiinan ja Intian väestö lasketaan nyt sodan vastustajiin, niin eipä maailmasta riitä tarpeeksi populaa enemmistöksi, vaikka koko Afrikka laskettaisiin putinin porukoihin.
 
vierailija
Ensinnäkin valtaosa väestöstä ei varmasti ole ottanut asiaan kantaa. Joku sierraleonelainen on miettinyt tätä tasan yhtä paljon kuin sinä olet miettinyt Sierra Leonen tapahtumia viime aikoina. Ja mitä tulee maailman valtioihin, niin Shanghain konferenssissa Kiina, Intia, Kazakstan ja Kirgisia ilmaisivat olevansa sotaa vastaan. Eli aika vähiin käy ymmärtäväiset valtiot. Jos Kiinan ja Intian väestö lasketaan nyt sodan vastustajiin, niin eipä maailmasta riitä tarpeeksi populaa enemmistöksi, vaikka koko Afrikka laskettaisiin putinin porukoihin.
Mutta eivät Venäjää vastaan. Yrititkö harhauttaa? Ei ole julistettu mitään sotaa edes. Katso karttaa, se on kuten tuossa kirjoitettiin. Eli ainoastaan Eurooppassa, Usassa ja Australiassa tuomitaan, ei muualla.
 
vierailija
Ensinnäkin valtaosa väestöstä ei varmasti ole ottanut asiaan kantaa. Joku sierraleonelainen on miettinyt tätä tasan yhtä paljon kuin sinä olet miettinyt Sierra Leonen tapahtumia viime aikoina. Ja mitä tulee maailman valtioihin, niin Shanghain konferenssissa Kiina, Intia, Kazakstan ja Kirgisia ilmaisivat olevansa sotaa vastaan. Eli aika vähiin käy ymmärtäväiset valtiot. Jos Kiinan ja Intian väestö lasketaan nyt sodan vastustajiin, niin eipä maailmasta riitä tarpeeksi populaa enemmistöksi, vaikka koko Afrikka laskettaisiin putinin porukoihin.
Valtaosa väestöstä kannattaa perinteisiä arvoja, eivätkä ole Usan kelkassa muuten kuin taloussyistä, samasta syystä nämä ottavat neutraalin linjan mitä puolien valintaan tulee, mutta eivät kuitenkaan tuomitse Venäjää.
 
vierailija
Valtaosa väestöstä kannattaa perinteisiä arvoja, eivätkä ole Usan kelkassa muuten kuin taloussyistä, samasta syystä nämä ottavat neutraalin linjan mitä puolien valintaan tulee, mutta eivät kuitenkaan tuomitse Venäjää.
Minä kannatan perinteisiä arvoja ja olen Venäjää vastaan koska olen isänmaallinen suomalainen. Ja olen lännen puolella koska arvostan vapautta. On suorastaan naurettavaa, että joku putinisti yrittää vääntää allekirjoittaneesta desanttia sillä perusteella, että olen patriootti ja konservatiivi. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Minä kannatan perinteisiä arvoja ja olen Venäjää vastaan koska olen isänmaallinen suomalainen. Ja olen lännen puolella koska arvostan vapautta. On suorastaan naurettavaa, että joku putinisti yrittää vääntää allekirjoittaneesta desanttia sillä perusteella, että olen patriootti ja konservatiivi.
Olet varmaan myös Usaa vastaan jos kerran olet isänmaallinen suomalainen?
Usa sotii siellä täällä aiheuttaen myös Suomelle ongelmia.
 
vierailija
Olet varmaan myös Usaa vastaan jos kerran olet isänmaallinen suomalainen?
Usa sotii siellä täällä aiheuttaen myös Suomelle ongelmia.
Ygdysvallat ei ole koskaan ollut sodassa Suomea vastaan. Ei edes 2. maailmansodassa kun se soti vastakkaisella puolella. Me kuulumme Yhdysvaltojen kanssa samaan ideologiseen ja poliittiseen blokkiin maailmassa ja pian natojäsenyyden myötä olemme myös sotilaallisesti liittoutuneet. Yhdysvallat on johtava demokratian ja vapaan markkinatalouden puolustaja maailmassa ja ylipäätään kokonaisarviossa vahvasti hyvän puolella pahaa vastaan. Toki jokaisen valtion toimia voi ja pitää tarkastella kriittisesti, mutta Yhdysvaltojen rinnastaminen roistovaltioihin, paskastaneihin ja diktatuureihin on yksiselitteisen väärin. On naurettavaa toistella taistolaisten itkuvirttä siitä miten jenkit ovat pahoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä