Että ottaa taas päähän (lapseton) ystävä!!

  • Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti
"Tintti"
Kaverini pyysi mua+lapsiani (1-v ja 3-v) rannalle. Sanoin että aamupäivällä voidaan mielellämme tulla. Puolen päivän maissa on mentävä kotiin syömään ja päikkäreille.
Sovittiin että nähdään rannalla klo 10.

No, 11.30 kaveri soitti että on kohta lähdössä vasta kotoa. Suuttui mulle kun sanoin että me taas ollaan lähdössä pian jo kotiin päin. Hän oli kuulemma nukkunut niin huonosti yöllä ettei ollut jaksanut herätä ajoissa. Mahdotonta ilmeisesti tajuta että pienten lasten kanssa joutuu ruokailemaan tiettyihin aikoihin jne :kieh: Ihan kuin olisi meidän velvollisuus päivystää koko päivä milloin hän mahtaa saapua..

Jotain positiivista: huomasin pärjääväni mainiosti yksinkin "kauhukaksikon" kanssa biitsillä =) En ole aiemmin uskaltanut lähteä kolmistaan heidän kanssaan veden äärelle(kun molemmat juoksevat eri suuntiin vedessä uimataidottomina jne). Tuskin olisin nytkään lähtenyt jos olisin tiennyt että kaverini tekee oharit.
 
app
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24076789:
No höh.
Mä olisin sopinut ajan iltapäiväksi ja niin, että olisi menty yhtä matkaa kaverin kanssa.
Toinen vaihtoehto mulla olikin iltapäivällä kolmen maissa (kun nuo heräävät unilta).
Kaveri aikoo olla siellä "koko päivän", yhtä matkaa meneminen ei siis olisi onnistunut silloinkaan. Ja tulemme eri suunnista.
 
Mep
Lapsettomilla on harvoin käsitystä siitä, millaisten aikataulujen kanssa lapselliset elävät. Siis jos lähipiirissä ei ole pikkulapsi-perheitä.

Ja ennenkun joku räkyttää, että pakkoko on niin tiukkana olla, mainittakoon taas, että lapset on erilaisia. Toisen päivä joustaa + se nukkuu missä vaan ja toinen huutaa selkä kaarella jos minuuttiaikataulu pettää. Meillä oli jälkimmäinen tapaus.....
 
Näinpä näin
Ja lapsettomalla ystävällä oli huonot yöunet ... hmhhhmmmmh , millaisia yöuniahan on aika usienkin 1v ja 3v lasten äideillä ?
Loistavia , ehkäpä ?

Kumpaakaan asiaa ei taida tajuta ennenkuin itsellä on lapsia ...
 
"Lapseton"
No esim. masentuneena ollessa minulla saattoi olla todella huonot yöunet, tai vaikka nukkui, ei virkistynyt. Tai jos on raskas työilta ja aamulla neljäksi tai kuudeksi töihin niin varmasti väsyttää, vaikkei olisi lapsiakaan!
Jos minä sopisin jonkun kanssa tapaamisen, toki noudattaisin sovittua aikaa tai peruisin.
 
Ja siis tietysti ystäväsi suuttui turhasta ja oli todella nolo myöhästyessään. On olemassa ihmisiä, jotka myöhästyy aina. Semmoisten kanssa kannattaa sopia, että mennään yhdessä, eikä niin, että toinen muka ilmaantuu paikalle. Ei sen takia, että sitten ei tartte suututtaa toista, vaan sen takia, että ehtiikin jotain.:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Ap.Sintti
OT
Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä näin;24076811:
Ja lapsettomalla ystävällä oli huonot yöunet ... hmhhhmmmmh , millaisia yöuniahan on aika usienkin 1v ja 3v lasten äideillä ?
Loistavia , ehkäpä ?

Kumpaakaan asiaa ei taida tajuta ennenkuin itsellä on lapsia ...
Minua kyllä opiskelu- ja työstressi aikoinaan väsytti ja valvotti enemmän kuin lapsi nykyään. Ehkä nukkuminen on järkiperäistynyt: en katso enää huonoja leffoja öisin, vaan pistän pään tyynyyn heti kun lapsi nukkuu. Aamulla olo on virkeä. Että suhteellista tuokin.
 
"Tintti"
Edellinen viestini jäi näköjään spämmifiltteriin....

Ystäväni on työtön. Kaiken päivät kotona hengailee siis. Ja tätä yhtä vaivaista kertaa ei jaksanut nousta ajoissa. Ihan turhaan mulle suuttui, mun mielestä mulla on enemmän syytä närkästyä, jos jollain :kieh:
 
Harmi, että ette tavanneet. Mä kyllä laittaisin herätyksen ellen olisi varma, että ehdin tapaamiseen. Oli kyseessä kuka vaan. Ainakin tuo suuttuminen on ystävältäsi turhaa...Voithan ehdottaa uutta rantareissua ja vaikka myöhempään unien jälkeen? Ei kai kannata möksähtää kokonaan tuon takia vaik nyt harmittaakin? Otat evästä reilusti mukaan niin lapset viihtyy. Ja kuten huomasit, että itsekin viihdyt :)
 
Näinpä näin
Minua kyllä opiskelu- ja työstressi aikoinaan väsytti ja valvotti enemmän kuin lapsi nykyään. Ehkä nukkuminen on järkiperäistynyt: en katso enää huonoja leffoja öisin, vaan pistän pään tyynyyn heti kun lapsi nukkuu. Aamulla olo on virkeä. Että suhteellista tuokin.
Tämäpä juuri olikin se pointtini - yksin eläessään ihminen ihan itse ja omin päätöksin voi nousta ylös ja olla virkeä - usein siltikin virkeämpi kuin lasten vuoksi valvova. Siis ihan omista huonoista tai hyvistä päätöksistä kiinni - ei ole tekosyynä lapsia.
Eli jos ei jaksa nousta tapaamiseen ajoissa - on yksinkertaisesti piittamaton ja itsekäs , ihan omien valintojensa vuoksi.
En siis väitä ettenkö olisi ihan samanlainen ollut enne lastani - nyt on eri ääni kellossa.
 
"Tintti"
Väsyttää täällä itse kutakin. Mä heräilen lasteni takia joka yö, ja jaksan jopa käydä töissäkin. Tänään oli vapaapäivä, ihan joka päivä emme sinne rannalle edes uudestaan pääse menemään :xmas:
Mutta hauskaa oli kolmestaankin =)
Oli meillä eväitäkin mukana. Hedelmiä ja mehua. Mä nyt vain olen niin natsi että haluan tarjota kunnon ruokaa ja päiväunet molemmille päivittäin.
 
dfdf
[QUOTE="Tintti";24076883]Edellinen viestini jäi näköjään spämmifiltteriin....

Ystäväni on työtön. Kaiken päivät kotona hengailee siis. Ja tätä yhtä vaivaista kertaa ei jaksanut nousta ajoissa. Ihan turhaan mulle suuttui, mun mielestä mulla on enemmän syytä närkästyä, jos jollain :kieh:[/QUOTE]

Totta, kaverisihan sinut pulaan jätti kahden pienen uimataidottoman kanssa. Ei ole helppoa valvoa niin pieniä yksin.
 
"mie"
[QUOTE="Tintti";24076992]Väsyttää täällä itse kutakin. Mä heräilen lasteni takia joka yö, ja jaksan jopa käydä töissäkin. Tänään oli vapaapäivä, ihan joka päivä emme sinne rannalle edes uudestaan pääse menemään :xmas:
Mutta hauskaa oli kolmestaankin =)
Oli meillä eväitäkin mukana. Hedelmiä ja mehua. Mä nyt vain olen niin natsi että haluan tarjota kunnon ruokaa ja päiväunet molemmille päivittäin.[/QUOTE]

Juu täällä kans natseillaan! Eikä ystävät useinkaan ymmärrä miksi en juuri keskellä päivää vaan voi lähteä mihinkään, että viimestään kymmeneltä olis nähtävä ja kaheltatoista jo kotiin. Se on liian aikasin monelle lapsettomalle ystävälle.... odottelen tässä että ystävätkin saisivat lapsia niin saisin useammin niistä seuraa.
 
"milla"
Jos olisi ainoa vapaapäivä, ja toteaisin että jään nukkumaan univelkoja, enkä mene rannalle, niin SOITTAISIN ja ilmottaisin etten pääse tulemaan. Mutta jos olisi useita vapaita, kiskoisin itseni väkisin sängystä ylös ja menisin paikalle vaikka pää kainalossa.
 
"Tintti"
Mie taas en edelleenkään käsitä että miksi pitää lähes minuutilleen olla syömässä ja nukkumassa jne. ja kyllä,meillä on lapsia -kuusi kappaletta.
Normaalisti meillä syödään lounas n.klo 11. Johan mä tässä tunnin joustin kaveriani ajatellen. Uniaika pienemmällä nyt vaan koittaa puolen päivän maissa. Ja isompikin tarvitsee unensa. Johonkin pusikkoonko mun olisi pitänyt se 3-vuotias pistää nukkumaan, vai?
Meidän lapset kiukkuavat ja kitisevät kun ovat nälissään+väsyneitä. Se se sitten on mukavaa kaikille.
 

Yhteistyössä