Että ottaa taas päähän (lapseton) ystävä!!

  • Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
Mie taas en edelleenkään käsitä että miksi pitää lähes minuutilleen olla syömässä ja nukkumassa jne. ja kyllä,meillä on lapsia -kuusi kappaletta.
No ei varmaan minuutilleen, mutta kyllä tunnilleen. Meidän poitsu ainakin väsyy puolenpäivän jälkeen totaalisesti eikä silloin ole kellään enää kivaa... Eli jos haluaa rannalle, on kymmeneltä lähettävä että ehtii rauhassa nauttia ennenku tulee väsy.
 
"Tintti"
3-vuotias jo itsekin pyysi että lähdetään kotiin. Olivat molemmat kylmissään (mitä ystäväni ei voinut myöskään tajuta puhelimessa "Kylmä? Lämmintähän siellä on melkein 30") kun istuskelivat ja puljasivat useaan kertaan rantavedessä.
 
"Tintti"
[QUOTE="vieras";24077125]Miksei sitä ruokaa voinut ottaa mukaan ja syödä rannalla`?[/QUOTE]

Riisiä ja jauhelihakastiketta?
Entäs päiväunet?

Oikeastiko sun pienet lapset jaksavat olla jossain rannalla tuntikaupalla?
 
"tii-"
[QUOTE="vieras";24077125]Miksei sitä ruokaa voinut ottaa mukaan ja syödä rannalla`?[/QUOTE]

Ja kuinka monta tuntia aapeen olisi pitänyt odottaa ystäväänsä rannalla? Jos kaveri olisi ollut klo 12 paikalla, niin sitten vielä pari tuntia siihen päälle? Vaikka olisi eväät ja lapset pystyisi torkkumaan vaunuissa tms. niin en minä ainakaan jaksaisi montaa tuntia. Jos olen ilmoittanut etukäteen että 10-12 käy, niin kaverin oma moka kun ei jaksanut herätä. Seuraavalla kerralla sopisin paremman ajan tai että mentäisiin yhdessä.
 
dfdf
[QUOTE="vieras";24077125]Miksei sitä ruokaa voinut ottaa mukaan ja syödä rannalla`?[/QUOTE]

Se ei ratkaise päuväuniongelmaa. Lisäksi pienille lapsille ei tee hyvää olla liian pitkään auringossa. Ylipäätään noin pienet lapset eivät jaksa olla yhdessä paikassa tuntitolkulla.
 
"mä"
[QUOTE="Tintti";24076781]

Jotain positiivista: huomasin pärjääväni mainiosti yksinkin "kauhukaksikon" kanssa biitsillä =) En ole aiemmin uskaltanut lähteä kolmistaan heidän kanssaan veden äärelle(kun molemmat juoksevat eri suuntiin vedessä uimataidottomina jne). Tuskin olisin nytkään lähtenyt jos olisin tiennyt että kaverini tekee oharit.[/QUOTE]

Miksi turhaan nipotat? Nythän hoksasit kökkineesi ihan turhaan kotona, kun pärjäät muuallakin :). Ole kaverillesi kiitollinen.
 
"iiris"
Typerästi tehty ystävältä. Ottaa itseäkin päähän, vaikka en osallisena olekkaan. :(
Mutta on ne lapset kyllä erilaisia, oma kolmevuotiaani ei ole nukkunut päiväunia enää vuoteen..nukkuu öisin sen 10-12h, tosin joskus autoreissuilla saattaa ottaa unet. Samoin joustaa ruokailuista, voidaan syödä välipala päivällä ja "lounas" sitten iltapäivällä. Mutta kullakin on omat tapansa. :)
 
"Tintti"
[QUOTE="mä";24077181]Miksi turhaan nipotat? Nythän hoksasit kökkineesi ihan turhaan kotona, kun pärjäät muuallakin :). Ole kaverillesi kiitollinen.[/QUOTE]

Ei me toki sisällä olla kökitty, vaikkei vesien äärelle olla kolmistaan ennen mentykään.
:)

Mut on se vähän erikoista jättää tulematta sovittuun aikaan, kun olin vartavasten vääntänyt rautalangasta että en halua yksin lähteä lasteni kanssa rannalle kun menevät kuitenkin karkaamaan eri suuntiin ja hukkumaan siellä.
 
katatsu
Mun mielestä ystäväs on aika lapsellinen, ku suuttui tuollaisesta. Aivan sama onko lapseton vai ei. Kyllä minä ainaki lapsettomana tajuan, että vanhemmat elää elämäänsä aika paljon lasten ehdoilla...
 
maissihiiri
Huoh mikä tyyppi, en vaan voi käsittää tuollaisia, oli sitten lapseton tai ei. Siis olla nyt tapaamisesta myöhässä yli 1,5tuntia, ja ilmoittamatta mitään! Täys törppö tuo sun kaveris, varsinkin jos ei itse tajua miksi ette jääneet odottelemaan.
 
"mä"
[QUOTE="Tintti";24077200]Ei me toki sisällä olla kökitty, vaikkei vesien äärelle olla kolmistaan ennen mentykään.
:)

Mut on se vähän erikoista jättää tulematta sovittuun aikaan, kun olin vartavasten vääntänyt rautalangasta että en halua yksin lähteä lasteni kanssa rannalle kun menevät kuitenkin karkaamaan eri suuntiin ja hukkumaan siellä.[/QUOTE]


Sinähän ihme räyhä olet. Olin lukevinani, että lapsesi olivat ihan somasti.
 
"huihai"
[QUOTE="Tintti";24077011]Niinpä! No mutta nyt on ihan super-olo kun pärjäsin loistavasti heidän kanssaan yksin ja selvittiin kaikki hukkumatta kotiin :LOL:[/QUOTE]

Niinpä tulinkin tänne palstalle hakemaan pahaaoloa.
 
"Tintti"
[QUOTE="mä";24077258]Sinähän ihme räyhä olet. Olin lukevinani, että lapsesi olivat ihan somasti.[/QUOTE]

Olivat kyllä, vastoin pessimisti-äitinsä odotuksia :)
Olisi se vaan hirveää olla tilanteessa jossa molemmat pienet olisivat hädässä veden varassa. Ja itselläsi vain kaksi kättä.
 
"mä"
[QUOTE="Tintti";24077280]Olivat kyllä, vastoin pessimisti-äitinsä odotuksia :)
Olisi se vaan hirveää olla tilanteessa jossa molemmat pienet olisivat hädässä veden varassa. Ja itselläsi vain kaksi kättä.[/QUOTE]

Joo, toki, mutta ette te missään Estoniassa olleet, vaan ihan vain rannalla. Onhan teillä tunneside, henkinen side ja lapset kokevat sinut auktoriteettina, mitä paremmin olet osannut asiasi hoitaa, sitä helpompaa sinun on saada lapsesi ymmärtämään. Sitten kun vielä rantsussa laittaa kellukkeet tai liivit ipanoille, niin pärjää :D.
 
"rtee"
Mun mielestä tässä ei nyt ole ollenkaan pointti se, että oliko niiden lasten nyt pakko saada ruokaa ja päiväunet just siihen aikaan eikä pointti ole myöskään se, että lapsettomat ei osaa ajatella minkälaista elämä on lasten kanssa. Pointti on se, että on aina törkeää olla melkein kaksi tuntia myöhässä ja vielä ilmoittamatta.
 
"mä"
[QUOTE="rtee";24077307]Mun mielestä tässä ei nyt ole ollenkaan pointti se, että oliko niiden lasten nyt pakko saada ruokaa ja päiväunet just siihen aikaan eikä pointti ole myöskään se, että lapsettomat ei osaa ajatella minkälaista elämä on lasten kanssa. Pointti on se, että on aina törkeää olla melkein kaksi tuntia myöhässä ja vielä ilmoittamatta.[/QUOTE]


Mun mielestä pointti on se, että yllättäen voi huomata elämästä ihan uutta. - Toinen pointti olisi se (jos joku ajattelisi), että on tavattoman typerää mankua.
 
"Tintti"
[QUOTE="mä";24077322]Mun mielestä pointti on se, että yllättäen voi huomata elämästä ihan uutta. - Toinen pointti olisi se (jos joku ajattelisi), että on tavattoman typerää mankua.[/QUOTE]

???????
 
Keittiönoita
[QUOTE="rtee";24077307]Mun mielestä tässä ei nyt ole ollenkaan pointti se, että oliko niiden lasten nyt pakko saada ruokaa ja päiväunet just siihen aikaan eikä pointti ole myöskään se, että lapsettomat ei osaa ajatella minkälaista elämä on lasten kanssa. Pointti on se, että on aina törkeää olla melkein kaksi tuntia myöhässä ja vielä ilmoittamatta.[/QUOTE]
Minusta taas pointti oli se, että on melkein 2 tuntia myöhässä, ilmoittamatta ja sitten suuttuu siitä, että toinen osapuoli toimii kuten alunperin oli sovittu.
 
"rtee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24077346:
Minusta taas pointti oli se, että on melkein 2 tuntia myöhässä, ilmoittamatta ja sitten suuttuu siitä, että toinen osapuoli toimii kuten alunperin oli sovittu.
Ai niin, mä jo unohdin, että se tosiaan vielä suuttukin :D
 
"Höh"
Myöhästymistä en minäkään ymmärrä, mutta me miehemme kanssa molemmat olemme todella ulkoilma-ihmisiä ja jos jonnekin rantsuun/retkelle ym. lähdemme lapsemme kanssa, niin helposti koko päivä siellä menee. Ruuat mukaan tai ravintolaan syömään ja päiväunet hoituu helposti varjossa, vilteistä väsätyssä pesässä :) (meillä nykyään sellainen pikkutelttakin, jossa voi myös nukkua). Olemme aika tiukkojakin vanhempia, mutta tällaisten asioiden takia emme kyllä ihanaa kesäpäivää keskeytä.

MUTTA tosiaan, mielestäni ap:n kaveri toimi väärin.
 
"Tintti"
[QUOTE="Höh";24077491]Myöhästymistä en minäkään ymmärrä, mutta me miehemme kanssa molemmat olemme todella ulkoilma-ihmisiä ja jos jonnekin rantsuun/retkelle ym. lähdemme lapsemme kanssa, niin helposti koko päivä siellä menee. Ruuat mukaan tai ravintolaan syömään ja päiväunet hoituu helposti varjossa, vilteistä väsätyssä pesässä :) (meillä nykyään sellainen pikkutelttakin, jossa voi myös nukkua). Olemme aika tiukkojakin vanhempia, mutta tällaisten asioiden takia emme kyllä ihanaa kesäpäivää keskeytä.

MUTTA tosiaan, mielestäni ap:n kaveri toimi väärin.[/QUOTE]

Meiltä kävelee 3-vuotiaan vauhdilla tuonne rantaan n.10 minuuttia. Koko päivän retki ei tässä tapauksessa ollut suunnitteilla.
Toki perheenä reissaamme yhdessä, käymme ulkona syömässä jne. Etelän lomallekin olemme yhdessä loppukesästä lähdössä. Ei meidän lapset malta nukahtaa ihmisvilinän keskellä. Ja mihin ihmeeseen olisin esikoisen paketoinut nukkumaan, ennemmin kuin kävellyt sen 10min kotiin syömään ja nukkumaan??
 

Yhteistyössä