Että ottaa taas päähän (lapseton) ystävä!!

  • Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti
Ystäväsi suuttui turhasta,oma moka kun ei ajoissa tullut,eikä kenenkään tarvia koko päivää päivystää ystävää rannalla lasten kanssa.
Mutta lapsetonkin voi ymmärtää lapsiperheen aikataulua,kiinni on enemmän ihmisen luonteesta,osaako ottaa huomioon muiden tekemiset ja aikataulut,eikä itsekkäästi odota kaiken pyörivän oman navan ympärillä.
Varsinkin jos lapseton on ollut töissä tai muuten tekemisissä lasten kanssa.
 
nome
Totta, kaverisihan sinut pulaan jätti kahden pienen uimataidottoman kanssa. Ei ole helppoa valvoa niin pieniä yksin.
Käsittämätön kommentti!! Kaveri ei ole vastuussa ap:n kahden pienen uimataidottomuudesta saat siitä, että ap:n piti pärjätä yksin. Se on äidin/isän velvollisuus pärjätä lastensa kanssa, osasi uida tai ei. /Ennen kuin joku herää, että tajusin väärin..mä väritin tään asian tahallanin näin päin!!

Ap.lle, kaveris teki typerästi. Mutta vähän avuttomalt kuulostaa, ellet oo lastesi kanssa yksin ennen liikkunut. Sori, ei vaan tajua...ja tiedän kyllä miltä tuntuu, kun 3 juoksee eri suuntiin ;)
 
Ap.lle, kaveris teki typerästi. Mutta vähän avuttomalt kuulostaa, ellet oo lastesi kanssa yksin ennen liikkunut. Sori, ei vaan tajua...ja tiedän kyllä miltä tuntuu, kun 3 juoksee eri suuntiin ;)
Ei,vaan ao:han kirjoitti että "en ole aikaisemmin uskaltanut lähteä heidän kanssa kolmistaan veden äärelle". Ihan eri juttu olla jossain puistossa tms. kolmistaan, kuin rannalla (varsinkin jos semmosta sopivan matalaa vettä ei ole kovinkaan pitkälle).
 
kiehkieh
[QUOTE="Tintti";24076883]Edellinen viestini jäi näköjään spämmifiltteriin....

Ystäväni on työtön. Kaiken päivät kotona hengailee siis. Ja tätä yhtä vaivaista kertaa ei jaksanut nousta ajoissa. Ihan turhaan mulle suuttui, mun mielestä mulla on enemmän syytä närkästyä, jos jollain :kieh:[/QUOTE]

Ei ystävästä kirjoiteta noin. Eli hän ei ole oikea ystäväsi.

Ja sitten: miten joku viitsii edes vaivautua rannalle noin lyhyeksi aikaa. Meillä nautittiin lasten kanssa rantapäivistä, eli lähdettiin kun jaksettiin ja unet ja ruuat hoidettiin tottakai siellä rannalla tarpeen mukaan. Joustavuus on hyvä asia.
 
kiehkieh
[QUOTE="Tintti";24077161]Riisiä ja jauhelihakastiketta?
Entäs päiväunet?

Oikeastiko sun pienet lapset jaksavat olla jossain rannalla tuntikaupalla?[/QUOTE]

Oi, oi, tulee oikein ikävä niitä aikoja kun omat mussukkani jaksoivat missä vain ja mitä vain. Nautin niin paljon äitiydestäni ettei tosikaan. Ja otan kunniaa lasteni joustavuudesta itselleni, koska opetin heidät sellaisiksi.
 
[QUOTE="Tintti";24077085]Normaalisti meillä syödään lounas n.klo 11. Johan mä tässä tunnin joustin kaveriani ajatellen. Uniaika pienemmällä nyt vaan koittaa puolen päivän maissa. Ja isompikin tarvitsee unensa. Johonkin pusikkoonko mun olisi pitänyt se 3-vuotias pistää nukkumaan, vai?
Meidän lapset kiukkuavat ja kitisevät kun ovat nälissään+väsyneitä. Se se sitten on mukavaa kaikille.[/QUOTE]

Mä en kans tajua sitä miten ei pystytä joustamaan tilanteiden mukaan. Mä en vaivautuisi edes lähtemään vain tunniksi uimarannalle. Mulla lapset kylläkin ovat nukkuneet vielä 3v rattaissa päiväunia joten sen tähden ei ole tarvinnut kotia lähteä. Syötyäkin ollaan saatu muualla kuin kotona.
Sitä en kyllä ymmärrä miksei kaverisi laittanut edes tekstaria ettei tule ajoissa.
Itse olen nillittäjä joka edellyttää että sovituista ajoista pidetään kiinni, tai ilmoitetaan jos myöhästytään, itse ilmoitan jo 5min myöhästymisestä.
 
outoa menoa palstalla
En tajua miten joka ikinen ketju kääntyy täällä aloittajan haukkumiseksi, olipa aihe mikä tahansa :O

Ap:n ystävä käyttäytyi tökerösti ja lapsellisesti, kun vielä suuttui vaikka oma moka.

Ja ihme kohkaaminen täällä että ap:n olisi muka pitänyt koko päivä viettää rannalla pienten lasten kanssa :O Ite en ainakaan noin pienten kanssa todellakaan olisi montaa tuntia auringossa, varsinkaan klo 11-15 väkisenä aikana, kun uv-säteily on pahimmillaan!
 
"vieras"
Mä en kans tajua sitä miten ei pystytä joustamaan tilanteiden mukaan. Mä en vaivautuisi edes lähtemään vain tunniksi uimarannalle. Mulla lapset kylläkin ovat nukkuneet vielä 3v rattaissa päiväunia joten sen tähden ei ole tarvinnut kotia lähteä. Syötyäkin ollaan saatu muualla kuin kotona.
Sitä en kyllä ymmärrä miksei kaverisi laittanut edes tekstaria ettei tule ajoissa.
Itse olen nillittäjä joka edellyttää että sovituista ajoista pidetään kiinni, tai ilmoitetaan jos myöhästytään, itse ilmoitan jo 5min myöhästymisestä.
Minulle ei ainakaan tulisi mieleenkään olla rannalla lasten kanssa päivän kuumimpana aikana, olimme tänään sisällä kahteen saakka ja sitten vasta ulos. Tunti on passeli aika kuumana päivänä aamupäivällä olla lasten kanssa rannalla.
 
täti täsmällinen
Tää riippuu enemmänkin ihmistyypistä eikä niinkään siitä, onko lapsia vai ei. Itselleni tulee heti mieleen kolme läheistäni, jotka saattaisivat myöhästyä noin ihan hups vaan huomaamatta, yksi heistä on oma siskoni. Kahdella näistä kolmesta ei ole lapsia, yhdellä on. Tottakai näiden lapsettomien kanssa tää ongelma oikein korostui meidän välillä, kun minä sain lapsen ja meillä eletään säännöllisessä rytmissä. Mutta kun näistä kolmesta tämä lapsellinenkaan ei lopettanut myöhästelyään lapsen saatuaan. Itse asiassa päinvastoin, nyt hänellä vaan on aina joku "lapsesta johtuva" syy, tyyliin lapsi söi niin hitaasti tai jotain muuta. Vaikka totuus on se, että nämä kolme eivät vaan hallitse ajankäyttöä eivätkä ilmeisesti kunnioita sovittuja tapaamisaikoja. Kun minä olen lasteni kanssa jo odottamassa sovitussa tapaamispaikassa, saattaakin tulla puhelu, että hei sori sori mä pääsen lähtemään vasta tunnin päästä. Argh.
 
"mä"
[QUOTE="Tintti";24077522]Meiltä kävelee 3-vuotiaan vauhdilla tuonne rantaan n.10 minuuttia. Koko päivän retki ei tässä tapauksessa ollut suunnitteilla.
Toki perheenä reissaamme yhdessä, käymme ulkona syömässä jne. Etelän lomallekin olemme yhdessä loppukesästä lähdössä. Ei meidän lapset malta nukahtaa ihmisvilinän keskellä. Ja mihin ihmeeseen olisin esikoisen paketoinut nukkumaan, ennemmin kuin kävellyt sen 10min kotiin syömään ja nukkumaan??[/QUOTE]

Herraisä ei oo todellista!!! Sä asut rantsussa ja sit valitat... Haloo, onks valoo. Koeta nyt vähän hankkia inkkareita kanoottiis, ennen kuin lapset tajuu miten dille mutsi niillä on. Kai se sun kaveris sut jo tuntee, joten en enää ihmettele ollenkaan kaveriasi, jos häntä alun perinkään ihmettelin.
 
cvvc
No, voisithan sinä itsekin vähän relata, ottaa eväät mukaan rannalle ettei tartte kotiin syömään lähteä kesken päivän. Mä olen vissiin erityisen boheemi luonne mutta musta on kivaa että joskus voi unohtaa kaikki orjuuttavat rutiinit ja huidella pitkin kyliä koko päivän, hakea välillä evästä kaupungilta ja laittaa tyttö rattaisiin nukkumaan jos väsähtää. Musta on kamalaa että jotkut ovat niin rutiiniuskovaisia että tarttee lähteä aina kesken kaiken pois jostain kivasta paikasta joidenkin päikkäreiden tai lämpimän aterian takia.
 
onpa vaivaa
Ei ystävästä kirjoiteta noin. Eli hän ei ole oikea ystäväsi.

Ja sitten: miten joku viitsii edes vaivautua rannalle noin lyhyeksi aikaa. Meillä nautittiin lasten kanssa rantapäivistä, eli lähdettiin kun jaksettiin ja unet ja ruuat hoidettiin tottakai siellä rannalla tarpeen mukaan. Joustavuus on hyvä asia.
Kyllä mä vaivaudun yksivuotiaani kanssa rannalle tunniksi kerrallaan. Vaikka ranta on 15min automatkan päässä. Sen kauempaa lapsi ei jaksa olla, mutta saapahan ainakin nauttia kahlailusta sen tunnin.
 

Yhteistyössä