Että mua ärsyttää" kaikentietävät" karppaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aha";22954806]No niin. Itsensä voi kuihduttaa vaikka millä keinolla, jos syö reilusti alle kulutuksen. Yritätkö nyt todistella karppauksen olevan tehokas tapa kaikille, jopa normaalipainoisille ja että sillä saa itsensä halutessaan laihkasi käyttämällä tätä anorektikko-esimerkkiä?[/QUOTE]

jos sit taas luettas, mitä ketjussa aiemmin on ennen kuin kommentoidaan.

Toisaalta monien karppaajien fanaattius ja kiihkoaminen on helppo ymmärtää. Monet ovat vuosia, jopa vuosikausia noudattaneet "virallisia" ohjeita, mutta silti voineet huonosti. Sitten kun tekevätkin juuri päinvastoin kun on neuvottu, ja olo paranee, niin moni tuntee tulleensa petetyksi. Hyvä olo ja keventyvä olemus piristää, mutta samaan aikaan katkeroidutaan siksi, että "virallisten" ohjeiden takia on kärsinyt niin pitkään. Katkeruus purkautuu sitten saarnaamisena, fanaattisuutena ja agressiivisuudella kaikkea "virallista" kohtaan.

Vertaus uskovaisiin ei ole kovin kaukaa haettu. Moni uskoontullutkin kokee niin voimakasta intoa uudesta ihmeellisestä elämästään, että hänen on aivan pakko kertoa siitä muille, ja pyrkii käännyttämään ihmisiä. Hyväähän hän tarkoittaa, moni ei vaan enää siinä vaiheessa ymmärrä hyvän käyttäytymisen rajoja.

Julkista luettavaahan graduni on joka tapauksessa, pitäisihän tuon ehkä vielä netistäkin löytyä, ainakin käytäntönä laitoksellamme oli, että gradut menevät verkkoversioiksikin. Ymmärtänet kuitenkin, että en ala sitä sinulle etsimään, koska siitä ilmenisi mm. koko nimeni ja en tahdo esiintyä oikeilla tiedoillani näillä palstoilla.

Gradu hiilarimetaboliasta aikana, jolloin se julkaistiin netissä. Paljaastit jo itsesi. Ei niitä niin montaa ole ja oletan, että olet se nainen.

Siis karppaushan ei ole nykymuotijuttu. Jo 1970-luvulla Atkins tätä tutki ja kokeili. Hyväksi havaitsi. Itse kokeilin karppausta n. 5 vuotta sitten. etsin diettiiä, jossa voi syödä itsensä kylläiseksi ja laihtua - löysin karppauksen. Ihan ok systeemi, kun proteiinit, kasvikset ja rasvat koostaa oikein.

Rasvaruokavaliohan karppaus ei yksinomaan ole!

Tykkään edelleen pullasta, suklaasta ja muista herkuista. Niitä syötyäni olen lievästi ylipainoinen, mutta mitä sitten.

Kun karppaa, voi laihtua, kun syö noita luettelemiani, lihoo todennäköisesti.

Suosittelen IHAN KAIKILLE tätä sivua: karppaus.info ja kirjallisuutta:

Laihdu ilman nälkää (karppauksen ABC, johon kannattaa tutustua ennen kuin aloittaa karppauksen ja ennen kuin arvostelee karppausta)

Syön hyvin ja siksi laihdun

Hyvää jatkoa kaikille karppaukseen tai sen välttelyyn.

[QUOTE="hippi";22955007]Gradu hiilarimetaboliasta aikana, jolloin se julkaistiin netissä. Paljaastit jo itsesi. Ei niitä niin montaa ole ja oletan, että olet se nainen.[/QUOTE]

Olitpa tosi "ovela" salapoliisi.

Alkuperäinen kirjoittaja myös karpannut;22955042:
Siis karppaushan ei ole nykymuotijuttu. Jo 1970-luvulla Atkins tätä tutki ja kokeili. Hyväksi havaitsi. Itse kokeilin karppausta n. 5 vuotta sitten. etsin diettiiä, jossa voi syödä itsensä kylläiseksi ja laihtua - löysin karppauksen. Ihan ok systeemi, kun proteiinit, kasvikset ja rasvat koostaa oikein.

Rasvaruokavaliohan karppaus ei yksinomaan ole!

Tykkään edelleen pullasta, suklaasta ja muista herkuista. Niitä syötyäni olen lievästi ylipainoinen, mutta mitä sitten.

Kun karppaa, voi laihtua, kun syö noita luettelemiani, lihoo todennäköisesti.

Suosittelen IHAN KAIKILLE tätä sivua: karppaus.info ja kirjallisuutta:

Laihdu ilman nälkää (karppauksen ABC, johon kannattaa tutustua ennen kuin aloittaa karppauksen ja ennen kuin arvostelee karppausta)

Syön hyvin ja siksi laihdun

Hyvää jatkoa kaikille karppaukseen tai sen välttelyyn.

Täähän on selvä juttu, mutta kuinka moni karppasi 90-luvulla?

Raivostuttavaa, kun jossain vaiheessa alkaa aina se saarna ja ylistys ja muiden tapojen tuomitseminen., muillakin tavoilla voi laihtua, mutta se on kituuttamista ja hölmöä. Ja kaikki on niin mustavalkoista että ohhoh ja tutkijat eivät osaa tutkia oikeita asioita,¨

Tämä nyt pätee asiaan kuin asiaan. Minä olen huomannut saman linjan vauva-asioissa, mutten jaksa siitä enää välittää. ;)

Mua kiinnostaisi kokeilla karppausta ja olenkin käynyt karppaus.infon sivuja lueskelemassa. Täytyy kyllä sanoa, että vaikutti ne ihmiset siellä vähän ärsyttäviltä. Hirveää meuhkaamista, jos joku vahingossakaan erehtyy kirjoittamaan jotain epäilevää karppauksen suhteen. Ja tosi alentavaa kommenttia toisenlaisesta ruokavaliosta ja naureskelua "virallisterveelliselle" ruokavaliolle. Melkein meni maku koko juttuun, mutta ehkä vielä joskus kokeilen. Nyt en uskalla, kun imetän ja on muutenkin ongelmia maidon riittävyydessä.

[QUOTE="ERÄS";22954760]Kaikki mun karppaajatuttavani eivät ole laihtuneet edes normaalipainoon. Ovat pikkasen pyöreitä ja siinä vaiheessa kun paino ei enää tipu, alkaa "mutta mä oonkin tällä ruokavaliolla sen vuoksi koska se tuntuu niin hyvälle!!!" ja samalla aterialla ottaa paketin pekonia ja salaattia ja jälkkäris suklaata koska "kyllähän sitä joskus pitää herkutella!"

Joskus on pakko mennä nurkan taa hihittelemään...[/QUOTE]

Juu, näin hihittelee ihminen, joka selvästikään ei ole kärsinyt sokeritasapainohäiriöistä tai omituisista oireista, mieliteoista tms. Se painon lasku ei todellakaan ole aina se syy, miksi ihmiset karppaavat (edes ne ylipainoiset). Karpilla on moni saanut avun sellaisiin asioihin, jotka ovat piinanneet heitä koko elämänsä. Naurattaako se sua? Onko vaikea ajatella, että laihdutus yksinään (tai normaalipainossa olo) ei tee autuaaksi?

Ja joo, itseään huijaavat tai sokeasti yhtä asiaa inttävät ihmiset ei oo ikinä hauskoja, mutta karppius tulee monelle niin uskomattoman suurena helpotuksena, että ei mikään ihme, että siitä haluaa puhua. Kuinkas moni teistä ei oo puhunu vaikkapa lapsistaan muille ihmisille, luuletteko että muita kiinnostaa aina toisten muksujutut? Joten otetaan ihan rauhallisesti. Karppius sopii monelle, jos se ei sinulle sovi, sen voi sanoa. Kylkä kuka tahansa fiksu tajuaa, että jos sanot että voit mainiosti vähärasvaisella ruokavaliolla, se on sun juttus.

[QUOTE="Sara";22955181]Mua kiinnostaisi kokeilla karppausta ja olenkin käynyt karppaus.infon sivuja lueskelemassa. Täytyy kyllä sanoa, että vaikutti ne ihmiset siellä vähän ärsyttäviltä. Hirveää meuhkaamista, jos joku vahingossakaan erehtyy kirjoittamaan jotain epäilevää karppauksen suhteen. Ja tosi alentavaa kommenttia toisenlaisesta ruokavaliosta ja naureskelua "virallisterveelliselle" ruokavaliolle. Melkein meni maku koko juttuun, mutta ehkä vielä joskus kokeilen. Nyt en uskalla, kun imetän ja on muutenkin ongelmia maidon riittävyydessä.[/QUOTE]

Mä pidän siellä vaan päikkyäni ja lueskelen juttuja. Voihan siellä olla sellaistakin kuten kuvailit - aikas taistelutannerhan kekustelu on ollut varsinkin alkuun kun vähähiilarista arvosteltiin kovastikin ja karppaajat oli "lahkolaisia".

[QUOTE="Sara";22955181]Mua kiinnostaisi kokeilla karppausta ja olenkin käynyt karppaus.infon sivuja lueskelemassa. Täytyy kyllä sanoa, että vaikutti ne ihmiset siellä vähän ärsyttäviltä. Hirveää meuhkaamista, jos joku vahingossakaan erehtyy kirjoittamaan jotain epäilevää karppauksen suhteen. Ja tosi alentavaa kommenttia toisenlaisesta ruokavaliosta ja naureskelua "virallisterveelliselle" ruokavaliolle. Melkein meni maku koko juttuun, mutta ehkä vielä joskus kokeilen. Nyt en uskalla, kun imetän ja on muutenkin ongelmia maidon riittävyydessä.[/QUOTE]

Mä kävin siellä keskutelupastalla karpatessani vain sitten, jos en vastausta mistään muualta löytänyt. Siellä on kyllä niin fanaattista besserwisser-porukkaa, just sellaista kun kuvailit.

[QUOTE="Sara";22955181] Nyt en uskalla, kun imetän ja on muutenkin ongelmia maidon riittävyydessä.[/QUOTE]

Onhan sulla käytössä mammatee? Sen avulla heruu hyvin;.D

Ärsyttää koko karppaus yleensäkin. Se on ihme, kun aina joku yks dietti on tietyllä hetkellä niin suosittu, että kaikki hurahtaa siihen ja vouhkaa siitä niin, että kaikki ovat aivan kyllästyneitä. Sitten vuoden parin päästä on joku toinen laihdutussysteemi tapetilla, ja edellinen unohtuu täysin.

Ei se oo dieetti vaan ELÄMÄNTAPA. 5 vuotta karpannut ja paino pysynyt hallinnassa. Olo hyvä ja ruoka maistuu, tätä en kyllä vaihda!

Miks täytyy aina joko karpata tai syödä virallisterveellisesti? Voihan sitä syödä luonnollista ruokaa korkeemmillakin hiilareilla. Kunhan vaan jättää einekset ja kevyttuotteet kauppaan ja käyttää ruuanlaitossa aitoa kermaa ja voita, mutta kohtuudella. Itse karppaan, mutta mies ei. Silti hän laihtui kun vaihtoi kevyttuotteet pois, vaikka syö paljon hiilareita...

Karppaamiselle voi olla monia muitakin motiiveja kuin laihdutus. Itse aloitin karppaamisen päästäkseni eroon sokeririippuvuudesta. Kuulostaa typerältä, mutta minulle karkit ja muut herkut on tai oli samanlaista kuin viina alkoholistille.

Mä olen kirjautunut ajat sitten karppaus.infoon, tiedän kyllä että siellä on ns. viisastelijoita joilla ei tunnu muuta elämää olevan kuin muiden "neuvominen".
Mutta yritän olla välittämättä! kannattaa sen sijaan mennä katsomaan vaikka onnistuneiden kuvaketjuja jos ette ole vakuuttuneita.

[QUOTE="mä";22954700] aina ku puhutaan painonhallinnata, niin mikään ei oo oikein vain karppaaminen. hitto että ärsyttää!![/QUOTE]

Sama ärsyttää mua.

Kaikki ei toimi kaikilla eikä ole pakkokaan toimia. Eikä kaikkien ole pakko karpata tai edes kokeilla sitä ellei halua!

Karppausfoorumilla on kaikenlaista porukkaa. Osahan vetää tämän ihan naurettavuuteen saakka: eräässä keskustelussa muutama vanhempi oli päätellyt, että lapselle ei kannata antaa xylitol-pastilleja/purukumia, koska siitä saa "turhia" hiilareita ja xylitolin teho on kyseenalainen. Eli xylitolin haitat ovat suuuremmat kuin hyöty. Jotenkin meni maku koko asiasta.

[QUOTE="Jonna";22955567]Mä olen kirjautunut ajat sitten karppaus.infoon, tiedän kyllä että siellä on ns. viisastelijoita joilla ei tunnu muuta elämää olevan kuin muiden "neuvominen".
Mutta yritän olla välittämättä! kannattaa sen sijaan mennä katsomaan vaikka onnistuneiden kuvaketjuja jos ette ole vakuuttuneita.[/QUOTE]

Onks pakko jos ei haluu?

[QUOTE="vieras";22955665]Eli xylitolin haitat ovat suuuremmat kuin hyöty. [/QUOTE]

Tätähän ei oikeasti vielä varmaksi tiedetä. Xylitol on kuitenkin luonnossa melko harvinainen, eli käytännössä ihmiselle samanlainen keinotekoinen makeutusaine kuin aspartaami yms. Xylitol on varmasti hampaille hyväksi, mutta kukaan ei vielä tiedä varmaksi kuinka se vaikuttaa aineenvaihduntaan tai diabeteksen yleistymiseen.

Onhan vastaavia tapauksia ollut historiassa paljon muitakin. Yhteen aikaa fluoria syötettiin reilusti lapsille, koska sillä piti olla vain ja ainoastaan positiivisia vaikutuksia.

Eniten siellä huvittaa se, että siellä ei ole ensimmäistäkään edes kohtuudella hyvässä kunnossa olevaa.

[QUOTE="vieras";22955665]Karppausfoorumilla on kaikenlaista porukkaa. Osahan vetää tämän ihan naurettavuuteen saakka: eräässä keskustelussa muutama vanhempi oli päätellyt, että lapselle ei kannata antaa xylitol-pastilleja/purukumia, koska siitä saa "turhia" hiilareita ja xylitolin teho on kyseenalainen. Eli xylitolin haitat ovat suuuremmat kuin hyöty. Jotenkin meni maku koko asiasta.[/QUOTE]

xylitol ei ole hiilari. Se on alkoholi.

Yhteistyössä