Että mua ärsyttää" kaikentietävät" karppaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloittajan kanssa ihan samat kokemukset. Karppiuskontoon hurahtaneille ei ole olemassa mitään muuta ruokavaliota ja sen on sovittava kaikille. Takuuvarmasti! Tekisi mieli sanoa noille takaajille että lyödään vetoa kun kerran niin varma asiastaan on. Olen kahdesti kokeillut ja kummallakin kerralla lihonut joten aika varma voittaja olisin tuossa vedonlyönnissä. Ja sitä toitotetaan ratkaisuksi kaikkeen, se parantaa reuman ja diabeteksenkin, keliakiasta nyt puhumattakaan! Mä en jaksa tuollaisia fanaatikkoja jotka eivät voi edes sitä myöntää että vaikka se olisi heille paras, se ei tarkoita että se on sitä kaikille. Sama koskee tietysti montaa muutakin asiaa, en yleensäkään siedä yhden asian fanaatikkoja.

Eniten siellä huvittaa se, että siellä ei ole ensimmäistäkään edes kohtuudella hyvässä kunnossa olevaa.

Ai, mä olen ihan toista mieltä katseltuani niitä ennen - jälkeen kuvia. Monilla tosi upeita saavutuksia ja useita kymmeniä kilojakaan laihduttaneet eivät ole mitään löllöjä nahkasäkkejä, vaan hyvinkin timmin näköisiä. Etenkin eräs 40kg laihduttanut kahden lapsen äiti on tosi upeassa kunnossa nykyään, hänen kuvansa vaan eivät taida olla enää siellä näkyvissä.

[QUOTE="ERÄS";22954760]Kaikki mun karppaajatuttavani eivät ole laihtuneet edes normaalipainoon. Ovat pikkasen pyöreitä ja siinä vaiheessa kun paino ei enää tipu, alkaa "mutta mä oonkin tällä ruokavaliolla sen vuoksi koska se tuntuu niin hyvälle!!!" ja samalla aterialla ottaa paketin pekonia ja salaattia ja jälkkäris suklaata koska "kyllähän sitä joskus pitää herkutella!"

Joskus on pakko mennä nurkan taa hihittelemään...[/QUOTE]

Juuri katselin TV:stä jotain suomalaista asiaohjelmaa (Aamusydämellä/Akuutti tms.), jossa aiheena oli painon pudotus. Vieraina oli mies, joka oli onnistunut laihduttamaan itsensä normaalipainoiseksi painonvartijoiden nettiohjelman avulla. Nainen taas oli karppaaja, mutta ei ollut vielä lähelläkään normipainoa.

miks ihmeessä normaalipainoinen ihminen laihduttaa 10 kiloa? :D
..joo, ei oikeesti tarvi edes vastata. Oma on tietysti asiasi ja mä voin sitä pienessä päässäni märehtiä kun ei ole omaa elämää tjtn :D

[QUOTE="hippi";22955007]Gradu hiilarimetaboliasta aikana, jolloin se julkaistiin netissä. Paljaastit jo itsesi. Ei niitä niin montaa ole ja oletan, että olet se nainen.[/QUOTE]

Jaa, kyllä noita nyt aika monta on aiheeseen liittyen tehty, ainakin meidän laitoksella. Enhän mä edes kertonut sulle graduni virallista nimeä:) Veikkaan, että erehdyit.

Alkuperäinen kirjoittaja kalliiksi tulee hölmölässä;22954749:
Minua ärsyttää se, että kirurgeille järkätään ihan kuin tilaustyönä tosi kalliitta leikkauksia eikä syitä selvitä kukaan! Esimerkiksi jos maltodekstriini ja glukoosisiirappi (on tehty halvasta gmo-koisamyrkkymaissista) kiellettäisiin kaikkialta, vois moni leikkaus olla turha?

Katsos:
Akuutti

...eikö ketään kiinnosta SOTE-uudistus?

Mä en lyttää karppausta eikä mua oikeastaan kiinnosta koko juttu. Olen normaalipainoinen, bmi 23,5 ja kymmen kiloa pitäis pudottaa. Tällä hetkellä olen vähärasvaisella ruokavaliolla ja syön jonkin verran hiilareita ja homma toimii mulla.

Kokeilin joskus karppausta kaikkien sääntöjen mukaan, mutta se ei vaan toiminut mulla. Paino ei pudonnut ja ruoat ällöttivät. Lääkärin kanssa kun juteltiin, niin hän epäili, että mä olen liian normaalipainoinen, jotta se voisi toimia mulla. Ihminenhän ei ole kone, jonka elimistö toimii aina samalla tavalla ja yksilöiden väliset vaihtelut ovat aika isoja.

Mulla taas toimii vähärasvaisempi ja hiilaripitosempi ruokavalio ja paino onkin nyt lähtenyt laskemaan. Eikä ole lähtenyt lihaksista, käyn salilla ja mittautan kehonkoostumukseni säännöllisesti projektini aikan.

Karppiuskontoon hurahtaneet ystävät ja tutut vaan silti jaksavat tuputtaa omaa näkemystään ja tuomita mun tavan. Kuulemma poltan lihakseni pois, näännytän itseni ja tulen naamastani rumaksi ja sotken elimistöni, vaikka tulokset ja mittaukset puhuvatkin toista!

Nälkäkään ei vaivaa ja iho on kunnossa. Tein myös graduni sokerimetaboliasta, mutta siltikään en voi heidän mielestään tietää mitään, kun en karppaa. Koska sehän toimii siis kaikilla ja kukapa ei haluaisi luonnostaan syödä rasvaista ruokaa.

Tietty tässä on myös sellainen juttu, että karppaavat kaverini ovat olleet ylipainoisia ja laihtuneet karppaamalla normaalipainon ylärajalle korkeintaan, mutta ei sen enempää. Itsehän olin lähtötilanteessakin normaalipainoinen.

Raivostuttavaa, kun jossain vaiheessa alkaa aina se saarna ja ylistys ja muiden tapojen tuomitseminen. Jos jos nyt ei tuomitseminen, niin ainakin tehdään hyvin selväksi, että karppaus on silti parempi ja mukavampi ja joo, muillakin tavoilla voi laihtua, mutta se on kituuttamista ja hölmöä. Ja kaikki on niin mustavalkoista että ohhoh ja tutkijat eivät osaa tutkia oikeita asioita,¨

Muutama virhe mitä tosi moni karppaaja tekee..
-vedetään hiilarit yli, se on aika yllättävää kuinka paljon ne pienet jutut vaikuttavat..
-ei juoda nesteitä kroppa säästöliekille
-energian saánti, liian vähän energiaa kroppa säästöliekille.
-suola määrät, kerää nestettä ihminen miettii ettei toimi ku paino ei tipu..

Hassu toi sun kommentti "että karppaavat kaverini ovat olleet ylipainoisia ja laihtuneet karppaamalla normaalipainon ylärajalle korkeintaan"
Tieitkö että lähes jokainen fitness / kehonrkentaja diettaa karpilla ja näillä tyypeillä se rasva%
otetaan jopa 3% pintaan..
ps: itse kiristin rasvat oikeaoppisella karppauksella 7%:iin pihtimittaus

miks ihmeessä normaalipainoinen ihminen laihduttaa 10 kiloa? :D
..joo, ei oikeesti tarvi edes vastata. Oma on tietysti asiasi ja mä voin sitä pienessä päässäni märehtiä kun ei ole omaa elämää tjtn :D

Tästä kysymyksestä on jo aikaa mutta tämän kuulee tasaisin väliajoin.
Saako alkaa lahduttamaan vasta sitten kun paino on ylipainon puolella ja projekti on suurempi kuin 10kg? Vai saako olla kaukaa viisas ja ottaa itseään niskasta kiinni kun homma onnistuu pienin muutoksin ja nopeasti?

Mulla ei ole mitään oikeeta tietoa ravitsemuksesta tai karppaamisesta eikä hirveemmin evoluutiostakaan, mutta ittekseni olen miettinyt sitä, että ihminen on käyttänyt viljaa näissä nykyisissä määrin vasta n. 10 000 vuotta (ja täällä pohjolan perukoilla vielä paljon vähemmän aikaa). Ehkäpä karppaamisesta hyötyvät juuri ne, joiden elimistö ei ole sopeutunut tähän valtavaan viljamäärään ruokavaliossa - olo kohenee, kun haitallisen ruoka-aineen määrä vähenee. Taas ne, joiden elimistö sietää viljoja, pystyvät niitä syömään voimatta huonosti. Eli kuten tuolla aiemmin onkin jo monta kertaa mainittu, kaikki ei sovi kaikille.

• Tykkää
Reactions: Rähinä-Reetta
Minä mietin lähinnä sitä, kuka maksaa karppaajien sydän- ja verisuonitautien hoidon sekä syöpäkulut aikanaan. Ei ole hyväksi sydämelle eikä suolistolle syödä liiaksi epäterveellistä rasvaa. Onhan kolesteroliarvojen todettu kääntyneen jo nousuun, karppaus lienee iso syy siihen. Yksilön kohdalla tietysti vaikea päätellä aina varmaksi mistä mikäkin sairaus johtuu, syitä on monia (kuten tänään uutisoitu lapsuusiän stressin vaikutus sydänsairauksiin, en epäile yhtään). Mutta väestötutkimuksissa suunta on huolestuttava, ja kun julkinen terveydenhoito on vaikeuksissa jo muutenkin, olisi jokaisen syytä miettiä miten vähentää sairastumisriskiä omalla kohdallaan.

mua ärsyttää se että tää kansa vaan lihoo päivä päivältä, Ylipaino on isoin terveysriski mitä täältä löytyy..
Karppauksen aikaansaama laihtuminen on varmasti terveellisempää kuin 20-30 kg ylipaino..

Varsinkin kun nää läskit jotka aloittavat karppaamaan, tuskin ovat ihan hirveästi kovia rasvoja vältelleet..

Mulla ei ole mitään oikeeta tietoa ravitsemuksesta tai karppaamisesta eikä hirveemmin evoluutiostakaan, mutta ittekseni olen miettinyt sitä, että ihminen on käyttänyt viljaa näissä nykyisissä määrin vasta n. 10 000 vuotta (ja täällä pohjolan perukoilla vielä paljon vähemmän aikaa). Ehkäpä karppaamisesta hyötyvät juuri ne, joiden elimistö ei ole sopeutunut tähän valtavaan viljamäärään ruokavaliossa - olo kohenee, kun haitallisen ruoka-aineen määrä vähenee. Taas ne, joiden elimistö sietää viljoja, pystyvät niitä syömään voimatta huonosti. Eli kuten tuolla aiemmin onkin jo monta kertaa mainittu, kaikki ei sovi kaikille.

No mulle kävi juuri näin.

Karppaamiselle voi olla monia muitakin motiiveja kuin laihdutus. Itse aloitin karppaamisen päästäkseni eroon sokeririippuvuudesta. Kuulostaa typerältä, mutta minulle karkit ja muut herkut on tai oli samanlaista kuin viina alkoholistille.

Yhdyn edelliseen kommenttiin,karkinhimo häviää karppaamalla!

Ihmiset jotka väittävät että karppaus on pelkän rasvan syöntiä eivät tiedä mistä puhuvat.Ei kannata uskoa kaikenmaailman"pekkapuskia"mediassa jotka pelottelee ihmisiä rasvan syönnillä,kun karppaus ei ole rasvan syöntiä.
Olen korvannut suurimmman osan leivän syönnistä,perunasta,pastasta ja riisistä kasviksilla.Miten kasvisten rouskuttaminen on pelkkää rasvansyöntiä,kysyn vaan??!!

Syötkö sinä puoli kiloa kasviksia päivässä?Minä väitän syöväni niitä lähes kilon!!

[QUOTE="SATU";22954740]Joo, niinpä. Olen yrittänyt sanoa, mutta on vaan vastaan. En tajua miten hänen miehensä ei puutu asiaan. Hän käy salilla, ja tietää miten tärkeää ravinto on.[/QUOTE]

pitäisi laittaa!

Minun mielestä karppaajat ovat ihan fiksua porukkaa. Heidän kiihkonsa ymmärtää, koska heitä on virallisissa piireissä vedetty niin paljon pataan, että ketä tahansa alkaa vituttaa. Useimmiten heillä on empiiristä näyttöä mistä puhua. Karppaus ei sovi kaikille, kuten ei "terveelliset" ruoatkaan. Osalle sopii vehnäpulla, osalle ei. Osa sietää sokeria, osa ei. Tai ainakin aluksi sietää sokeria ja sitten kun jokin laukeaa, alkaa karpata. Mutta annappas olla jos kohdalle sattuu ituhippi, joka alkaa saarnata lihasta ja ilmaston lämpenemisestä!

Yhteistyössä