Mä en lyttää karppausta eikä mua oikeastaan kiinnosta koko juttu. Olen normaalipainoinen, bmi 23,5 ja kymmen kiloa pitäis pudottaa. Tällä hetkellä olen vähärasvaisella ruokavaliolla ja syön jonkin verran hiilareita ja homma toimii mulla.
Kokeilin joskus karppausta kaikkien sääntöjen mukaan, mutta se ei vaan toiminut mulla. Paino ei pudonnut ja ruoat ällöttivät. Lääkärin kanssa kun juteltiin, niin hän epäili, että mä olen liian normaalipainoinen, jotta se voisi toimia mulla. Ihminenhän ei ole kone, jonka elimistö toimii aina samalla tavalla ja yksilöiden väliset vaihtelut ovat aika isoja.
Mulla taas toimii vähärasvaisempi ja hiilaripitosempi ruokavalio ja paino onkin nyt lähtenyt laskemaan. Eikä ole lähtenyt lihaksista, käyn salilla ja mittautan kehonkoostumukseni säännöllisesti projektini aikan.
Karppiuskontoon hurahtaneet ystävät ja tutut vaan silti jaksavat tuputtaa omaa näkemystään ja tuomita mun tavan. Kuulemma poltan lihakseni pois, näännytän itseni ja tulen naamastani rumaksi ja sotken elimistöni, vaikka tulokset ja mittaukset puhuvatkin toista!
Nälkäkään ei vaivaa ja iho on kunnossa. Tein myös graduni sokerimetaboliasta, mutta siltikään en voi heidän mielestään tietää mitään, kun en karppaa. Koska sehän toimii siis kaikilla ja kukapa ei haluaisi luonnostaan syödä rasvaista ruokaa.
Tietty tässä on myös sellainen juttu, että karppaavat kaverini ovat olleet ylipainoisia ja laihtuneet karppaamalla normaalipainon ylärajalle korkeintaan, mutta ei sen enempää. Itsehän olin lähtötilanteessakin normaalipainoinen.
Raivostuttavaa, kun jossain vaiheessa alkaa aina se saarna ja ylistys ja muiden tapojen tuomitseminen. Jos jos nyt ei tuomitseminen, niin ainakin tehdään hyvin selväksi, että karppaus on silti parempi ja mukavampi ja joo, muillakin tavoilla voi laihtua, mutta se on kituuttamista ja hölmöä. Ja kaikki on niin mustavalkoista että ohhoh ja tutkijat eivät osaa tutkia oikeita asioita,¨