Että mua ärsyttää" kaikentietävät" karppaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh!

Vieras
Mä en lyttää karppausta eikä mua oikeastaan kiinnosta koko juttu. Olen normaalipainoinen, bmi 23,5 ja kymmen kiloa pitäis pudottaa. Tällä hetkellä olen vähärasvaisella ruokavaliolla ja syön jonkin verran hiilareita ja homma toimii mulla.

Kokeilin joskus karppausta kaikkien sääntöjen mukaan, mutta se ei vaan toiminut mulla. Paino ei pudonnut ja ruoat ällöttivät. Lääkärin kanssa kun juteltiin, niin hän epäili, että mä olen liian normaalipainoinen, jotta se voisi toimia mulla. Ihminenhän ei ole kone, jonka elimistö toimii aina samalla tavalla ja yksilöiden väliset vaihtelut ovat aika isoja.

Mulla taas toimii vähärasvaisempi ja hiilaripitosempi ruokavalio ja paino onkin nyt lähtenyt laskemaan. Eikä ole lähtenyt lihaksista, käyn salilla ja mittautan kehonkoostumukseni säännöllisesti projektini aikan.

Karppiuskontoon hurahtaneet ystävät ja tutut vaan silti jaksavat tuputtaa omaa näkemystään ja tuomita mun tavan. Kuulemma poltan lihakseni pois, näännytän itseni ja tulen naamastani rumaksi ja sotken elimistöni, vaikka tulokset ja mittaukset puhuvatkin toista!

Nälkäkään ei vaivaa ja iho on kunnossa. Tein myös graduni sokerimetaboliasta, mutta siltikään en voi heidän mielestään tietää mitään, kun en karppaa. Koska sehän toimii siis kaikilla ja kukapa ei haluaisi luonnostaan syödä rasvaista ruokaa.

Tietty tässä on myös sellainen juttu, että karppaavat kaverini ovat olleet ylipainoisia ja laihtuneet karppaamalla normaalipainon ylärajalle korkeintaan, mutta ei sen enempää. Itsehän olin lähtötilanteessakin normaalipainoinen.

Raivostuttavaa, kun jossain vaiheessa alkaa aina se saarna ja ylistys ja muiden tapojen tuomitseminen. Jos jos nyt ei tuomitseminen, niin ainakin tehdään hyvin selväksi, että karppaus on silti parempi ja mukavampi ja joo, muillakin tavoilla voi laihtua, mutta se on kituuttamista ja hölmöä. Ja kaikki on niin mustavalkoista että ohhoh ja tutkijat eivät osaa tutkia oikeita asioita,¨

Onko se sun gradu netissä? Olis kiva lukea ihan muuten vaan, ensin. Mut oletko lukenut tämän uutisen?

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Salainen+osakassopimus+jakaa+vallan+Terveysrahastossa/1135232639353

mä huomannu saman. yks sukulaisnainen, normipainon alarajoilla vielä hehkuttaa karppaamista ku se kuulemma vie häneltä selluliitin niiiiiin tehokkaasti. aina ku puhutaan painonhallinnata, niin mikään ei oo oikein vain karppaaminen. hitto että ärsyttää!!

[QUOTE="mä";22954700]mä huomannu saman. yks sukulaisnainen, normipainon alarajoilla vielä hehkuttaa karppaamista ku se kuulemma vie häneltä selluliitin niiiiiin tehokkaasti. aina ku puhutaan painonhallinnata, niin mikään ei oo oikein vain karppaaminen. hitto että ärsyttää!![/QUOTE]

Mulla on yks kaveri joka on 159cm pitkä. Tällä hetkellä painaa 44kiloa, ja karppaa.
Tai no, ei juurikaan mitään syö. Painon on tarkoitus tippua 40 kiloon :x
Nainen on jo niin laiha, ettei ole mitään rintavarustusta, luut törröttää ja housut roikkuu.
Selittää vaan, ettei ole tarpeeksi laiha..

Eikös karppaajat saa kalorinsa rasvasta? Ei sillä saada lihaksia. Proteiineja tarvitaan lihasten aikaansaamiseksi.

Mikä tahansa säännelty ruokavalio, vaikkapa karppaus, toimii lihaviin ihmisiin. Lähellä normaalipainoa olevien ei kannata tällaisiin mahdollisesti vaarallisiin dietteihin ryhtyä. Moni karppaaja saattaa lyhentää elämäänsä radikaalisti, kun tukkii suonensa rasvalla.

[QUOTE="SATU";22954723]Mulla on yks kaveri joka on 159cm pitkä. Tällä hetkellä painaa 44kiloa, ja karppaa.
Tai no, ei juurikaan mitään syö. Painon on tarkoitus tippua 40 kiloon :x
Nainen on jo niin laiha, ettei ole mitään rintavarustusta, luut törröttää ja housut roikkuu.
Selittää vaan, ettei ole tarpeeksi laiha..[/QUOTE]

Tuo kuulostaa anorektikolta, ei karppaajalta.

Ärsyttää koko karppaus yleensäkin. Se on ihme, kun aina joku yks dietti on tietyllä hetkellä niin suosittu, että kaikki hurahtaa siihen ja vouhkaa siitä niin, että kaikki ovat aivan kyllästyneitä. Sitten vuoden parin päästä on joku toinen laihdutussysteemi tapetilla, ja edellinen unohtuu täysin.

Alkuperäinen kirjoittaja sivistystä;22954696:
Onko se sun gradu netissä? Olis kiva lukea ihan muuten vaan, ensin. Mut oletko lukenut tämän uutisen?

Salainen osakassopimus jakaa vallan Terveysrahastossa - HS.fi - Politiikka

Minua ärsyttää se, että kirurgeille järkätään ihan kuin tilaustyönä tosi kalliitta leikkauksia eikä syitä selvitä kukaan! Esimerkiksi jos maltodekstriini ja glukoosisiirappi (on tehty halvasta gmo-koisamyrkkymaissista) kiellettäisiin kaikkialta, vois moni leikkaus olla turha?

Katsos:
Akuutti

Kaikki mun karppaajatuttavani eivät ole laihtuneet edes normaalipainoon. Ovat pikkasen pyöreitä ja siinä vaiheessa kun paino ei enää tipu, alkaa "mutta mä oonkin tällä ruokavaliolla sen vuoksi koska se tuntuu niin hyvälle!!!" ja samalla aterialla ottaa paketin pekonia ja salaattia ja jälkkäris suklaata koska "kyllähän sitä joskus pitää herkutella!"

Joskus on pakko mennä nurkan taa hihittelemään...

pikkuhoo+
...ttp://www.hs.fi/talous/artikkeli/Salainen+osakassopimus+jakaa+vallan+Terveysrahastossa/1135232639353

Minua ärsyttää se, että kirurgeille järkätään ihan kuin tilaustyönä tosi kalliitta leikkauksia eikä syitä selvitä kukaan! Esimerkiksi jos maltodekstriini ja glukoosisiirappi (on tehty halvasta gmo-koisamyrkkymaissista) kiellettäisiin kaikkialta, vois moni leikkaus olla turha?

Katsos:
pikkuhoo+
...ttp://yle.fi/akuutti/arkisto2006/281106_a.htm

Julkista luettavaahan graduni on joka tapauksessa, pitäisihän tuon ehkä vielä netistäkin löytyä, ainakin käytäntönä laitoksellamme oli, että gradut menevät verkkoversioiksikin. Ymmärtänet kuitenkin, että en ala sitä sinulle etsimään, koska siitä ilmenisi mm. koko nimeni ja en tahdo esiintyä oikeilla tiedoillani näillä palstoilla.

Mä oon aiemmin karpannut onnistuneesti puolisen vuotta, mutta sitten se ruokavalio vaan alko ällöttää, pakko oli pikkuhiljaa siirtyä vähempirasvaiseen. Näin ollen mulla ei oo mitään karppausta vastaan, mutta ei se silti mikään "ainoa oikea" tapa ole, kun karppaus-fanaatikot hokevat. Mä en tajua miksi siitä pitää olla niin yltiö-fanaattinen, koska ihan yhtä lailla ihmiset on laihtuneet virallis-terveellisellä tavalla.

Äh, älä välitä, teet niinkuin sulle sopii. Kyllä suurin osa karppaajista tajuaa sen, ettei karppaus sovi kaikille.

Usein vaan tulee vastaan tilanteita, joissa joku väittää karpanneensa ja kun on sitten asiaa selvitelty, niin henkilö on sähläilly ihan omiaan, eikä koko jutulla ole ollut mitään tekemistä karppauksen kanssa. Sitten kuitenkin suureen ääneen julistetaan pitkin maailmaa, että karppaus on ihan peestä ja kamalaa. Sellanen on ärsyttävää. Ja varmuuden vuoksi: en tosiaan väitä, että sinun kohdallasi ap olisi ollut kyse mistään tällaisesta. Kuten sanottu, ei karppaus kaikille sovi. Ja kun karppauskin on elämäntapa, eikä mikään pikadieetti, niin onhan se nyt perusedellytys, että pystyy syömään kyseisiä ruokia hyvällä halulla.

Mulla on kilpparin vajaatoiminta ja karppaus on mun kohdallani ollut ainoa tapa saada kilot karistetuksi, lisäksi olo on kaikin puolin kohentunut huimasti. Minua taas ahdistelevat virallisterveellisen puolestapuhujat, jotka kuvittelevat, että syön pelkkää voita ja pekonia...:headwall: Että teit niin tai näin, aina se on jonkun mielestä väärin.

Eikös karppaajat saa kalorinsa rasvasta? Ei sillä saada lihaksia. Proteiineja tarvitaan lihasten aikaansaamiseksi.

Mikä tahansa säännelty ruokavalio, vaikkapa karppaus, toimii lihaviin ihmisiin. Lähellä normaalipainoa olevien ei kannata tällaisiin mahdollisesti vaarallisiin dietteihin ryhtyä. Moni karppaaja saattaa lyhentää elämäänsä radikaalisti, kun tukkii suonensa rasvalla.

No eikös sen pitäisi näkyä sitten veriarvoista, mutta kun ne on mulla ainakin vaan parantuneet. Kolme vuotta tulee huhtikuussa vhh:ta.

Mä löysin karppaamisen avulla terveellisemmän tavan syödä ja siitä on ollut tuntuvaa hyötyä monellakin osa-alueella, ei ainoastaan painoasiassa.
Oon mäkin kyllä varmaan ärsyttänyt omalla innostuksellani, pahoittelut siitä. Tiedän kyllä että vhh:n sisälläkin on eri tapoja koostaa ravintonsa ja se on ihan ok. Mullakin on oma.

[QUOTE="SATU";22954740]Joo, niinpä. Olen yrittänyt sanoa, mutta on vaan vastaan. En tajua miten hänen miehensä ei puutu asiaan. Hän käy salilla, ja tietää miten tärkeää ravinto on.[/QUOTE]

No niin. Itsensä voi kuihduttaa vaikka millä keinolla, jos syö reilusti alle kulutuksen. Yritätkö nyt todistella karppauksen olevan tehokas tapa kaikille, jopa normaalipainoisille ja että sillä saa itsensä halutessaan laihkasi käyttämällä tätä anorektikko-esimerkkiä?

Karppaajathan ovat käskeneet aloittamistaan ketjuista pois karppausta kritisoivat, joten nyt olisi sitten vastaavasti mainio tilaisuus jättää tämä ketju rauhaan siltä karppityrkytykseltä.

Toisilla se toimii ja toisilla ei. Mä olen kokeillu KAIKKI mahdolliset, vähemmän rasvaa enemmän liikuntaa ja muut mutta jotenkin ei oo tehonnut.

Mä olen ikionnellinen jo näistä n.7kg:stä mitkä on lähtenyt ja nyt en enää tuskaile turvonneen mahan kanssa kun jätin viljat pois. Jollekkin sopii tää ja joillekkin ei, sille ei voi mitään.

Tyrkyttäminen ei oo kivaa, mutta kaiken koittaneelle voi lämpimästi suositella jos ei ole kokeillut.
Mä en näe tätä minään dieettinä vaan voisin ajatella olevani tällä ruokavaliolla loppuelämäni. :)

se että tuomitaan toisten tapa laihduttaa/pysyä kunnossa on typerää. Musta se pitäs riittää, jos toinen saa olonsa hyväksi jollain toisella keinolla. :)

Mä olisin kanssa kiinnostunut lukemaan sun gradun.. Toivottavasti löytyis jostain :)

Minua ei häiritse se, mitä kukakin syö ja mitä jättää syömättä.

MUTTA kun työpaikalla kahvipöydässä aletaan kritisoimaan mun ruokia ja sitä, että otan vaikka pullaa kahvin kanssa niin .... hermo menee!!!

En ole niin ylipainoinen, että pitäs sen vuoksi puuttua. Kaksi karppaajaa saattaa siinä sitten minun pullaa mutustaessani alkaa keskustelemaan "mä en IKINÄ enää söisi pullaa, niin turhaa hiilaria ja voi mikä olo siitä tulisi.. " "en mäkään, siis kaameeta, omenastakin tulin ihan humalaan!"

Juu en minäkään ala ruokapöydässä puhumaan kuinka "oksensin kerran kinkkua, aatelkaa sellasina suikaleina tuli pihalle, en ikinä enää voi syödä sitä!"

[QUOTE="aha";22954806]No niin. Itsensä voi kuihduttaa vaikka millä keinolla, jos syö reilusti alle kulutuksen. Yritätkö nyt todistella karppauksen olevan tehokas tapa kaikille, jopa normaalipainoisille ja että sillä saa itsensä halutessaan laihkasi käyttämällä tätä anorektikko-esimerkkiä?[/QUOTE]

En, vaan hänmainostaa sitä karppauksena ja suosittelee kaikille.
Itse harrasta mitään. Rakastan ruokaa, ja syön mitä haluan. Silti olen ihan normaalipainoinen.
158cm 50kg.

Minua ei häiritse se, mitä kukakin syö ja mitä jättää syömättä.

MUTTA kun työpaikalla kahvipöydässä aletaan kritisoimaan mun ruokia ja sitä, että otan vaikka pullaa kahvin kanssa niin .... hermo menee!!!

En ole niin ylipainoinen, että pitäs sen vuoksi puuttua. Kaksi karppaajaa saattaa siinä sitten minun pullaa mutustaessani alkaa keskustelemaan "mä en IKINÄ enää söisi pullaa, niin turhaa hiilaria ja voi mikä olo siitä tulisi.. " "en mäkään, siis kaameeta, omenastakin tulin ihan humalaan!"

Juu en minäkään ala ruokapöydässä puhumaan kuinka "oksensin kerran kinkkua, aatelkaa sellasina suikaleina tuli pihalle, en ikinä enää voi syödä sitä!"

Just tämä, se on niin ärsyttävää. Ja sitten jos joku erehtyy kertomaan, että laihduttaa virallisterveellisellä tavalla, niin siitä karppi-tyrkytyksestä ei tule loppua!

Uusimmat

Yhteistyössä