etävanhemmat onko lapsilla omat huoneet luonasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta on nyt turha ryöppyyttää sunnieen niskaan tätä juttua..Joten varmaan vähempikin kettuilu riittäs..

Mut mielenkiinnosta on pakko kysyä et ne etävanhemmat tai heidän puolisonsa joiden lapsi ei vietä mitenkää viikkotolkulla aikaa etällä ja joiden mielestä esimerkiksi se oma huone ei ole välttämätön, niin eikö niillä lapsilla ole sitten omia, siis ihan omia, ei muiden lasten kanssa yhteisiä, vaan omia tavaroita siellä teillä?

Missä ne sitten on säilytyksessä?

Meillä kolme makaria, yksi etälapsi ja yksi yhteinen. Yhteinen 1v ja nukkuu samassa meidän kanssa. Kaikille siis oma huone käytännössä :) Siis pikkuisellekin, vaikkei siellä nuku :)

Musta on nyt turha ryöppyyttää sunnieen niskaan tätä juttua..Joten varmaan vähempikin kettuilu riittäs..

Mut mielenkiinnosta on pakko kysyä et ne etävanhemmat tai heidän puolisonsa joiden lapsi ei vietä mitenkää viikkotolkulla aikaa etällä ja joiden mielestä esimerkiksi se oma huone ei ole välttämätön, niin eikö niillä lapsilla ole sitten omia, siis ihan omia, ei muiden lasten kanssa yhteisiä, vaan omia tavaroita siellä teillä?

on ainakin mun miehen pojalla tavaraa täällä.. tuolla huoneessa ne on,ei niitä kukaan sieltä ole pois viemässä missään kohtaa

Kulkee kassissa edestakaisin ja nukku vieraspatjalla olkkarin lattialla

Kuopuksella mahtui aina kassiin tavarat, mitä isänsä luona tarvitsi. Exällä on kyllä vierashuone/työhuone ja poika on siellä nukkunut, mutta ei ole ollut siis pojalla omaa huonetta isänsä luona. En ole katsonut tarpeelliseksikaan. Olen kans sitä mieltä, että jos huushollissa on joku asukas vain satunnaisesti, muutamia päiviä kuukaudessa, niin ei se omaa huonetta tarvitse. Kuopuksella on oma huone täällä kotona, missä kuitenkin elämästään suurimman osan ajastaan on viettänyt.

No en todellakaan pitäisi etälapsella joka on noin 4 vrk/kk käymässä, niin omaa huonetta. Johan se olis todellista tyhmyyttä, kun kerran asunnossa asuu vakituiseen joka päivä useampi lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24898409:
Kuopuksella mahtui aina kassiin tavarat, mitä isänsä luona tarvitsi. Exällä on kyllä vierashuone/työhuone ja poika on siellä nukkunut, mutta ei ole ollut siis pojalla omaa huonetta isänsä luona. En ole katsonut tarpeelliseksikaan. Olen kans sitä mieltä, että jos huushollissa on joku asukas vain satunnaisesti, muutamia päiviä kuukaudessa, niin ei se omaa huonetta tarvitse. Kuopuksella on oma huone täällä kotona, missä kuitenkin elämästään suurimman osan ajastaan on viettänyt.

Meidän perheen "etälapsilla" on monenlaista tavaraa meillä, omat telkkarit ym. sekä kaappi täynnä vaatteita, joita me ja miehen puolen suku heille ostaneet synttäri ym. lahjoiksi. Samoja tavaroita on varmasti heillä äitinsä luonakin, mutta eihän noita kaikkia voi jatkuvasti (joka toinen viikonloppu) kuskata edestakaisin. Jos me tai minun/miehen suvusta on ostettu lapsille jotakin, niin ne jää meille käyttöön, eikä lapset juuri tuo äitinsä luota meille tavaroita (mitä nyt päällään olevat vaatteet ja jotain pelejä tms.) tullessaan. Tämäkin kun on heidän kotinsa siinä kuin äitinsä kotikin.

Tuntuu että monella hämärtyy järki ihan kokonaan kun tulee puheeksi etälapset, äitipuolen velvollisuudet/vapaudet yms.

Etälapsilla sitten varsinkin, kun monet tuntuu olevan yhtä aikaa sitä mieltä, että etälapset kuuluu ja yhtäaikaa ei kuulu sinne etäperheeseen. Yleensä niin, että kuuluu silloin kun on lomamatkoja ja huvipuistoiluja ja sit siivouspäivänä ei kuulu.
Ja että äitipuolen pitää välittää ja tykätä etälapsista mutta sit kuitenkaan ei saisi kohdella kuin omiaan, eikä lapset ehkä ihan kuitenkaan sais tykätä siitä äitipuolesta.

Kannattaa mennä vaikka tänne www.uusionni.net, sieltä voi löytyä enenpi keskusteluseuraa sellaisista jotka näiden asioiden kans painii..

Tulipahan vuodatus. :P

[QUOTE="Huh huh";24898466]Meidän perheen "etälapsilla" on monenlaista tavaraa meillä, omat telkkarit ym. sekä kaappi täynnä vaatteita, joita me ja miehen puolen suku heille ostaneet synttäri ym. lahjoiksi. Samoja tavaroita on varmasti heillä äitinsä luonakin, mutta eihän noita kaikkia voi jatkuvasti (joka toinen viikonloppu) kuskata edestakaisin. Jos me tai minun/miehen suvusta on ostettu lapsille jotakin, niin ne jää meille käyttöön, eikä lapset juuri tuo äitinsä luota meille tavaroita (mitä nyt päällään olevat vaatteet ja jotain pelejä tms.) tullessaan. Tämäkin kun on heidän kotinsa siinä kuin äitinsä kotikin.[/QUOTE]
Perheitä on erilaisia. Kun mun lapseni on mennyt isälleen, niin ei se ole siellä omaa telkkaria tarvinnut. Pojalla on oma telkkari täällä meillä - jonka isänsä on muuten ostanut - ja isänsä kanssa tekee ihan muita juttuja kuin töllöttää telkkaria. Ja nekin kerrat, kun sitten jotain lätkämatsia tms ovat katsoneet, katsovat yhdessä.

Ymmärrän sen, jos joutuu pitämään kodit erillään. Eli että lapsi ei saa unilelua, vaatteita tai muuta viikonlopun/loman aikana tarpeellista lähivanhemman luota mukaansa. Meillä on exä aina ilmoittanut, jos poika tarvitsee mukaansa jotain muutakin kuin perusvarusteet. Ja mä olen ne mukaan pakannutkin.

Olitte asiasta mitä mieltä tahansa, niin ei tuo teini varmaan jatkossa tunne itseään kovin tervetulleeksi perheeseen. Minä varmaan tekisin sellaisen järjestelyn, että teinillä olisi edelleen huone käytössään silloin kun siellä vierailee, mutta muuna aikana sitä voisi pitää lasten leikkitilana.

Pinnis varmaan mahtuu siihen pienistä pienimpään huoneeseen. Jos ei mahdu, niin kannattaa varmaan katsoa uutta asuntoa?

Me kuitenkin mahdutaan samaan (pieneen) makuuhuoneeseen kahden lapsen kanssa jos on tarvis. Kuopus itseasiassa nukkui pitkään matkasängyssä kun jäi pinnikseen jotenkin jumiin niin että pinnasuojista huolimatta oli kädet tai jalat sängystä ulkona. Matkasänky menee päivän ajaksi kasaan, joten se tuskin hirmuisesti haittaa.

Järjestelykysymys. Mutta jos tahtoo että vauvalla on alusta pitäen oma huone niin ei toi sitten auta kuin heivata teini ulos taloudesta.

Kieltämättä tulee vähän surku olo kun oikeasti ollaan sitä mieltä ettei esim. jokatoinen viikonloppu isällää oleva lapsi tarvitse omaa tilaa tai "paikkaa"..
Vaikka harvoin lapsi siellä oliskin, on se silti hänen toinen kotinsa musta siinä kohtaa kun yhteisille lapsille annetaan huoneet jne. mut se etälapsi nukkuu sohvalla, voi ihan yhtä hyvin paiskata päin naamaa sit sen asian et ethän sä edes asu täällä, joten et tarvitse mitään omaa..Ja se on rumaa se.. :(

Vaikka tärkeintä lapselle onkin se etävanhemman näkeminen, vähintään yhtä tärkeää on minusta se että lapsen annetaan tuntea että on rakastettu, tärkeä ja yhtä arvokas kun kaikki muutkin ja aina tervetullut kotiin jossa hänelle on oma paikkansa..

Kuinkamoni lähivanhempi on valmis luopumaan elatusavustaan, jotta lapsi saisi oman huoneen myös etävanhemman luona?

En minä ainakaan lähianhempana oleta, että etävanhemmalla olisi lapsille omat huoneet tms. Riittää että lapset mahtuvat nukkumaan siellä, eivät muutenkaan vietä päiviä sisällä istuskellen :)

Unohin tän koko kyselyni...ja jopas oli paasausta tossa välissä..Mä näen lapsia 3 päivän välein..ei täysiä päiviä kaikki mutta siis 10:nenä päivänä kuussa..no joskus muutenkin...mut pääsääntösesti noin.
ei ollut mullakaan heti omaa huonetta muksuille siis sitä yhteistä kaikille..ja aina monta pussia piti rehata kun muksut tuli tai lähti..niin sitten on ollut täälä omia vaatteita.unileluja ja muitakin leluja..joskus saattavat ottaa itse jonkun lelun ym mukaan..mut tuntuu joskus että olisi ehkä helpompi jos olisi pojilla yhteinen ja tytöillä huoneet..mutta eipä se köyhänä onnistu...mutta on toi yksikin huone parempi kuin silloin kun piti aina patjat ja petivaatteet raitoo..eikä silloinkaan voinut mitään muuta olla omassa makkarissa kuin sänky ettei sitten tarvinnut jotain nojatuiolia tai pöytää rehata kun tulivat yöksi..

Pakko vaan kommentoida, et mä kiinnitin tässä eniten huomiota siihen et "saatiin neliö". Siis whooot? Tässä nyt kai puhutaan siis jostain kunnan vuokrakämpistä.
Ihan oikeasti, jos on ns. nelihenkinen "ydinperhe" ja sit yks lisälapsi, niin eikös sit ois aika harkita jo jotain muuta asumismuotoa kun kunnan vuokrakämppä?
Jäis ne sitten vapaaksi niitä tarvitseville, esimerkiksi niille oikeille yksinhuoltajille, joiden rahat eivät voi millään riittää ns. parempaan.
Missä on ihmisten tahto saada itselleen parempaa?
Kyllähän tolla kokoonpanolla neliö jossa kaks koirankopin kokoista makkaria on pieni.

Mun teini, 16 v, asuu mun kanssa ja käy isällään viikonloppuja. Hänen omien sanojensa mukaan, hän ASUU täällä ja KÄY isällään. Tämä on hänen kotinsa, ei isän luona. Hän menee mielellään isänsä luo, vaikkei hänellä siellä ole huonetta tai omia tavaroita, ne ovat täällä. Hän ottaa kassissa mukaan ne tavarat,mitä tarvii. Hän oli ihan hämmästynyt, kun äsken kysyin tästä asiasta häneltä mielipidettä. Hänestä olis ihan turhaa, että hällä ois huone isällään, kun hän on niin harvoin täällä. Huoneen oleminen/puuttuminen ei kuulemma vaikuta isän luona käymiseen millään lailla. Eikä hälle oo koskaan tullu mieleenkään, että häntä ei rakastettais tms. vaikkei hällä siellä huonetta ookkaan.

[QUOTE="ninni";24977886]Mun teini, 16 v, asuu mun kanssa ja käy isällään viikonloppuja. Hänen omien sanojensa mukaan, hän ASUU täällä ja KÄY isällään. Tämä on hänen kotinsa, ei isän luona. Hän menee mielellään isänsä luo, vaikkei hänellä siellä ole huonetta tai omia tavaroita, ne ovat täällä. Hän ottaa kassissa mukaan ne tavarat,mitä tarvii. Hän oli ihan hämmästynyt, kun äsken kysyin tästä asiasta häneltä mielipidettä. Hänestä olis ihan turhaa, että hällä ois huone isällään, kun hän on niin harvoin täällä. Huoneen oleminen/puuttuminen ei kuulemma vaikuta isän luona käymiseen millään lailla. Eikä hälle oo koskaan tullu mieleenkään, että häntä ei rakastettais tms. vaikkei hällä siellä huonetta ookkaan.[/QUOTE]

...MUOKS. siis oilis turhaa, että hänellä ois huone isällään, kun hän on niin harvoin SIELLÄ..

ole etä että lähi äiti asumme pienemmän tytön kanssa 62.5neliöisessä kolmiossa ja toi mun makkarri on koppi sinne mahtuu sänky ja jää n2.5neliöö liikkumatilaa. Mutta kun isompi neiti tulee tänne,muuttaa tää mamma soffalle,ja molemmilla likoilla omat tilat (ikäeroa 10v) tuolla neidin tavaroita ja lulistetita,mut ei ne mua haittaa mä nukun siellä. Hyvin mahdutaan,sitten tulee ahdasta jos ex:n esikko haluaa tulla samaan aikaan käymään. Haluaa käydä meillä mutta näinkin on mahduttu.
Mulle kaikki lapset ihan samanarvoisiamyös tuo ex:n esikko on koska tahansa tervetullut tänne.

Meillä ei ole omia lapsia mutta miehellä on yksi edellisestä suhteestaan ja lapsella on oma huone meillä, ollut aina vaikka välillä olikin meillä vain joka toinen viikonloppu :) Kyllähän se vuokrassa tuntuu mutta lapsi tykkää kun täällä on oma huone kun ei toisessa kotona ole koskaan ollut sellaista.

Yhteistyössä