Etän tapaamisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva on nyt 7kk:tta ja etäisä on syntymästä lähtien käynyt säännöllisesti tapaamassa lastaan n. kolme kertaa viikossa. Tapaamiset on tapahtunut vauvan ja minun yhteisessä kodissa. Nyt olisi tarkoitus, että vauva tapaisi isäänsä isän kodissa ja saisivat viettää kaksin aikaa. Jos nämä tapaamiset sujuvat hyvin ja isä pärjää lapsen kanssa kaksin niin minkä ikäisenä lapsi voisi olla yötä isänsä luona?

Riippuu varmaan paljon lapsesta. Miksei piankin, jos kaikki sujuu hyvin. 9kk:n iässä käsittääkseni eroahdistus on pahimmillaan, joten vaikka asia nyt rullaisi hyvin, on mahdollista että tulee vielä takapakkia. Mutta siitä ei tokikaan pidä lannistua. Itselläni on sattuneet molemmat olemaan aika äitiriippuvaisia tapauksia tuossa iässä, mutta tosiaan toiset vauvat eivät ole moksiskaan.

Tuskimpa tuohon on yhtä oikeaa ratkaisua.. Mielestäni olisi parasta että itse kuulostelette ja katselette tilannetta...

Jos vielä imetät niin ehkä odottaisin siihen kunnes imetys loppuu..

Jos oman mielipiteeni saan sanoa, niin minä olisin antanut lapsen isälleen kotiin ja yöksi jo paljon aikaisemmin. Ellei joku erityinen syy, kuten täysimetys olisi ollut esteenä.

Olisko ollut joku sääntö, että niin monta yötä kuin lapsella on ikävuosia. Eli noin vuoden vanhasta yökylään-mutta jos isän ja lapsen suhde on tiivis niin miksei aikaisemminkin? Muuttaa käytäntöä jos tuntuu siltä, ettei lapsi voi hyvin.

Tähän asti lapsi ei ole suuremmin reagoinut poissaolooni, jos joku läheinen on ollut hänen kanssaan kotonamme minun viettäessä "omaa aikaa". Imetän vielä, mutta juo maidon myös pullosta, jos pulloa tarjoaa.

Olisko ollut joku sääntö, että niin monta yötä kuin lapsella on ikävuosia. Eli noin vuoden vanhasta yökylään-mutta jos isän ja lapsen suhde on tiivis niin miksei aikaisemminkin? Muuttaa käytäntöä jos tuntuu siltä, ettei lapsi voi hyvin.

Olen myös kuullut tuosta säännöstä, mutta en kokisi sen koskevan meidän tilannetta. Isä ja lapsi ovat olleet tekemisissä sen verran tiiviisti.

Meillä ei tälläistä tilannetta. Mutta ystävä perheessä kyllä...
Eikä lapsi ollut edes 1kk kun ekan kerran oli isän luona yötä, eikä ollut kuulemma ongelmia.
Taitaa olla paljon kiinni lapsesta ja vanhemmista, miten toimitaan.

Yhteistyössä