etälasten huone?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuli vaan mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuli vaan mieleen

Vieras
Niin kun tuntuu olevan aika herkkä asia tuo ettei isän tarvitsisi maksaa elatusmaksua koska hälle tulee muutenkin niin paljon kuluja esim huone etälapsia varten. Niin kysymys kuuluu tiedättekö ketään kenellä on huone pelkästään niitä lapsia varten jotka tulee kahden viikon välein?

Itse tunnen aika monta eroperhettä eikä kenelläkään ole isä hankkinut niin isoa asuntoa että etälapsille olisi oma huone. Kyllä se lähinnä menee niin että kaikki lapset on sullottu samaan huoneeseen. Kenellekkään ei ole hankittu näitä vierailuja varten omia sänkyjä ja muita vermeitä.

Mutta tiedänpä kyllä sellaisenkin ihmeen joka baari-illan jälkeen tuli isäksi eli ei edes kunnon seurustelusuhdetta takana vaan muutama ryyppyilta, niin tämä mies maksoi odotusajan kuluja, synnytyksen, tunnusti isyyden ilman haastetta, maksaa elatusmaksua todella hyvin, tapaa lasta jatkuvasti ja huolehtii mielellään ja on siis todellinen isä. Ja vaikka vanhemmat eivät seurustele niin tulevat juttuun keskenään ja mies tulee lapsen kotiin hoitamaan lasta ja äiti lähtee vapaalle. Kyllä oikeita miehiäkin löytyy. Minäkään en le vielä menettänyt toivoa.
 
Mun siskon ex:llä on muksulle oma huone ja kaikki tarpeelliset kamat muksulle eli turvaistuin,vaatteita ja huonekalut ym.
Ite nukkuu olkkarissa.Muksu on isällään joka 3.vko.
 
Meidän luona on etälapsilla yhteinen huone, jossa mm. omat sängyt ja TV+pleikkari. Lisäksi lapsilla on paljon vaatteita, myös ulkovaatteet ja kenkiä, eivät tuo tapaamisviikonlopuilla mitään mukanaan (kulkevat bussilla). Sukset, laskettelukamppeet, luistimet ja rullaluistimetkin on, kirpparilta hankittuja. Isä maksaa kyllä elatusmaksuja ja matkakulut, mutta tuntuu kohtuuttomalta, että täytyy osallistua asumiskuluihin äidinkin luona.
Tuttavapiirissäni (siis eronneiden keskuudessa...) melkein kaikilla on varattu etälapselle/-lapsille huone, poikkeuksena eräs isä, joka ei tapaa lastaan juuri lainkaan.
 
Meillä myös etä lapsella oma huone jossa tv pleikka sänky videot askartelu tarvikkeita tietokone ym. Meillä myös etälle oma pyöra sukset luistimet uikkarit vaatteita talvikengät ym. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 21:17 tuli vaan mieleen kirjoitti:
Niin kun tuntuu olevan aika herkkä asia tuo ettei isän tarvitsisi maksaa elatusmaksua koska hälle tulee muutenkin niin paljon kuluja esim huone etälapsia varten. Niin kysymys kuuluu tiedättekö ketään kenellä on huone pelkästään niitä lapsia varten jotka tulee kahden viikon välein?

Itse tunnen aika monta eroperhettä eikä kenelläkään ole isä hankkinut niin isoa asuntoa että etälapsille olisi oma huone. Kyllä se lähinnä menee niin että kaikki lapset on sullottu samaan huoneeseen. Kenellekkään ei ole hankittu näitä vierailuja varten omia sänkyjä ja muita vermeitä.

Mutta tiedänpä kyllä sellaisenkin ihmeen joka baari-illan jälkeen tuli isäksi eli ei edes kunnon seurustelusuhdetta takana vaan muutama ryyppyilta, niin tämä mies maksoi odotusajan kuluja, synnytyksen, tunnusti isyyden ilman haastetta, maksaa elatusmaksua todella hyvin, tapaa lasta jatkuvasti ja huolehtii mielellään ja on siis todellinen isä. Ja vaikka vanhemmat eivät seurustele niin tulevat juttuun keskenään ja mies tulee lapsen kotiin hoitamaan lasta ja äiti lähtee vapaalle. Kyllä oikeita miehiäkin löytyy. Minäkään en le vielä menettänyt toivoa.

Meillä on. Asunto on näin iso juuri siksi, että etälapsille on oma huone. Se on siis yhteinen huone, siihen meillä ei ole varaa että on kaksi vajaakäyttöstä huonetta, tämä yksi riittää. Lapset kävyät joka toinen vkl, huone on siis käytössä 4 pv / kuukausi.

Lapsille on huoneessa omia leluja ja kirjoja ja tavaroita, joista he eivät kuitenkaan huolehdi. Heille on omia vaatteeita meiltä, kenkiä, myös talvivaatteita, uimapuvut, yms yms. On potkulauta, rullaluistimet + suojat, fillarit + kypärät ja kaikenlaista muuta.
Omaa pleikkaa tai tv:tä ei ole eikä tule olemaankaan. Pienet minipelit heillä on.

Olemme miettineet muuttoa. Olemme katsoneet taloa, joka olisi ihan kiva ja meille sopiva, mutta vaatisi remonttia eli lisähuoneita, jotta etälapset sopisi myös olemaan. Siis joudumme kyllä ottamaan huomioon myös mahdollisten muuttojen yhteydessä että asunnossa on oltava niin paljon makuuhuoneita että etälapset sopii, ja niin paljon varastotilaa, että heidän fillarit yms. tarvikkeet sopii olemaan.
Tämä taas vaikuttaa asunnon hintaan!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 21:17 tuli vaan mieleen kirjoitti:
Niin kun tuntuu olevan aika herkkä asia tuo ettei isän tarvitsisi maksaa elatusmaksua koska hälle tulee muutenkin niin paljon kuluja esim huone etälapsia varten. Niin kysymys kuuluu tiedättekö ketään kenellä on huone pelkästään niitä lapsia varten jotka tulee kahden viikon välein?

Itse tunnen aika monta eroperhettä eikä kenelläkään ole isä hankkinut niin isoa asuntoa että etälapsille olisi oma huone. Kyllä se lähinnä menee niin että kaikki lapset on sullottu samaan huoneeseen. Kenellekkään ei ole hankittu näitä vierailuja varten omia sänkyjä ja muita vermeitä.

Mutta tiedänpä kyllä sellaisenkin ihmeen joka baari-illan jälkeen tuli isäksi eli ei edes kunnon seurustelusuhdetta takana vaan muutama ryyppyilta, niin tämä mies maksoi odotusajan kuluja, synnytyksen, tunnusti isyyden ilman haastetta, maksaa elatusmaksua todella hyvin, tapaa lasta jatkuvasti ja huolehtii mielellään ja on siis todellinen isä. Ja vaikka vanhemmat eivät seurustele niin tulevat juttuun keskenään ja mies tulee lapsen kotiin hoitamaan lasta ja äiti lähtee vapaalle. Kyllä oikeita miehiäkin löytyy. Minäkään en le vielä menettänyt toivoa.

Niin mikä oli pointti tässä jutussa? Että vain oikea, hyvä isä hankkii niin ison asunnon, että on huoneita lapsille jotka käyvät 4 pv/kk.
Aika vaikea kuvitella pääkaupunkiseudulla asuvalta duunari-isältä, joka vielä lisäksi maksaa ne elaritkin eksälle, että olisi varaa.
Mikäs siinä jos on varaa, kaikilla ei ole.
Muutenkin ihmetyttää tuo "kaikki lapset sullottu samaan huoneeseen"-nykyään tuntuu olevan joku hyvän vanhemmuuden mittapuu, kuinka paljon on tarjota lapselle materiaa ja onko oma huone.
Kaikilla ei sitä omaa huonetta ole vaikka olisi ihan perus-ydinperhekin.
 
Meillä hankittiin miehen lapsia varten isompi asunto jotta saavat oman huoneen myös meillä.Lapsilla oli/on omat sängyt,huoneessa on televisio ja dvd.Eipä vain tuntunut kelpaavan ,muille kuin pienimmälle.Nyt ei enää hänellekään kun hänen käyntinsä perutaan jatkuvasti.

Että kyllä se on joskus näinkin päin uusioperheissä ettei mikään kelpaa
lapsen sille vanhemmalle jonka luona enemmän viettävät aikaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 17:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 21:17 tuli vaan mieleen kirjoitti:
Niin kun tuntuu olevan aika herkkä asia tuo ettei isän tarvitsisi maksaa elatusmaksua koska hälle tulee muutenkin niin paljon kuluja esim huone etälapsia varten. Niin kysymys kuuluu tiedättekö ketään kenellä on huone pelkästään niitä lapsia varten jotka tulee kahden viikon välein?

Itse tunnen aika monta eroperhettä eikä kenelläkään ole isä hankkinut niin isoa asuntoa että etälapsille olisi oma huone. Kyllä se lähinnä menee niin että kaikki lapset on sullottu samaan huoneeseen. Kenellekkään ei ole hankittu näitä vierailuja varten omia sänkyjä ja muita vermeitä.

Mutta tiedänpä kyllä sellaisenkin ihmeen joka baari-illan jälkeen tuli isäksi eli ei edes kunnon seurustelusuhdetta takana vaan muutama ryyppyilta, niin tämä mies maksoi odotusajan kuluja, synnytyksen, tunnusti isyyden ilman haastetta, maksaa elatusmaksua todella hyvin, tapaa lasta jatkuvasti ja huolehtii mielellään ja on siis todellinen isä. Ja vaikka vanhemmat eivät seurustele niin tulevat juttuun keskenään ja mies tulee lapsen kotiin hoitamaan lasta ja äiti lähtee vapaalle. Kyllä oikeita miehiäkin löytyy. Minäkään en le vielä menettänyt toivoa.

Niin mikä oli pointti tässä jutussa? Että vain oikea, hyvä isä hankkii niin ison asunnon, että on huoneita lapsille jotka käyvät 4 pv/kk.
Aika vaikea kuvitella pääkaupunkiseudulla asuvalta duunari-isältä, joka vielä lisäksi maksaa ne elaritkin eksälle, että olisi varaa.
Mikäs siinä jos on varaa, kaikilla ei ole.
Muutenkin ihmetyttää tuo "kaikki lapset sullottu samaan huoneeseen"-nykyään tuntuu olevan joku hyvän vanhemmuuden mittapuu, kuinka paljon on tarjota lapselle materiaa ja onko oma huone.
Kaikilla ei sitä omaa huonetta ole vaikka olisi ihan perus-ydinperhekin.

Duunareita ollaan, pääkaupunkiseudulla asutaan. Asunto on ns. hyvässä alueella ja niin iso, että etälapsille on oma yhteinen huone. Meidän yhteisellä on oma huone ja meillä aikuisilla myös makuuhuone, eli tässä on 3 makuuhuonetta...
Ja elarit mies maksaa, vaikka asunto onkin iso just etälapsetn takia.

Duunarimiehellä oli alkupääomaa ostaa oma asunto, joka kävi kuitenkin pieneksi kun minä tulin kuvioon... ja hyvät suhteet pankkiin, joten lainaa järjestyi lisää.

Hyvän vanhemmuuden mittapuu ei todellakaan ole se, miten paljon materiaa voi lapselle tarjota, hyvän vanhemmuuden mittapuu ei ole sekään, millainen sosioekonominen status on; miten hyvä koulutus tai palkka tai asema yhteiskunnassa eikä lapsi kasva onnelliseksi tai onnettomaksi pelkän asuinalueen tai oman huoneen tai sen puuttumisen johdosta.
Usean tekijän summia nämä ovat.

Etälasten äiti eli miehen exä pitää miestä / meitä varakkaana, koska meillä on tämä iso asunto - ja velkavankeutta 30 vuotta :laugh: mutta ei meillä olisi varaa maksaa vuokraa tämän kokoisesta asunnosta pääkaupunkiseudulla, duunarin palkalla ei täällä vuokria maksella jos ei ole oikeutettu as.tukeen. .
Ja olen iloinen että meilä on tuo huone miehen lapsille, käyttöä 4 pv / kk, aiemmin siis asuttiin ahtaammin ja ei se mikään ihannetilanne ollut, kun yhteiselle lapselle ei löytynyt mistään kohti lattiaa leikkitilaa, edes lelukopalle ei ollut tilaa.. makuuhuoneessa oltiin kuin sardiinit, sänkyjen välissä imurinsuuttiminen levyinen väylä, kaappitila loppui kesken...

Sopu sijaa antaa, mutta sekään ei auttanut, kun seinät yksinkertaisesti tuli vastaan siinä pienemmässä asunnossa. Ja mies kuitenkin halusi tavata lapsiaan, ja minunkin etu on että heille on oma nurkkaus. Hyvä isähahmo ja ilkeä äitipuoli siis :laugh:

Exä nimittäin on sanonut lapsilleen, että olemme varakkaita kun meillä on näin iso asunto. Minä sanoin etälapsille, että kyllä me kolme (minä mies ja yhteinen) pienempäänkin sovimme, mutta te ette sinne sopisi; tapaamiset loppuisi.
Meilä on tämän kokoinen asunto ja tämä määrä velkaa vaan ihan siksi, että ne miehen lapsetkin tänne sopisi.. emmekä ole sen parempia tai huonompia kuin ahtaammin asuvat. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2006 klo 16:23 meillä on kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 17:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 21:17 tuli vaan mieleen kirjoitti:
Niin kun tuntuu olevan aika herkkä asia tuo ettei isän tarvitsisi maksaa elatusmaksua koska hälle tulee muutenkin niin paljon kuluja esim huone etälapsia varten. Niin kysymys kuuluu tiedättekö ketään kenellä on huone pelkästään niitä lapsia varten jotka tulee kahden viikon välein?

Itse tunnen aika monta eroperhettä eikä kenelläkään ole isä hankkinut niin isoa asuntoa että etälapsille olisi oma huone. Kyllä se lähinnä menee niin että kaikki lapset on sullottu samaan huoneeseen. Kenellekkään ei ole hankittu näitä vierailuja varten omia sänkyjä ja muita vermeitä.

Mutta tiedänpä kyllä sellaisenkin ihmeen joka baari-illan jälkeen tuli isäksi eli ei edes kunnon seurustelusuhdetta takana vaan muutama ryyppyilta, niin tämä mies maksoi odotusajan kuluja, synnytyksen, tunnusti isyyden ilman haastetta, maksaa elatusmaksua todella hyvin, tapaa lasta jatkuvasti ja huolehtii mielellään ja on siis todellinen isä. Ja vaikka vanhemmat eivät seurustele niin tulevat juttuun keskenään ja mies tulee lapsen kotiin hoitamaan lasta ja äiti lähtee vapaalle. Kyllä oikeita miehiäkin löytyy. Minäkään en le vielä menettänyt toivoa.

Niin mikä oli pointti tässä jutussa? Että vain oikea, hyvä isä hankkii niin ison asunnon, että on huoneita lapsille jotka käyvät 4 pv/kk.
Aika vaikea kuvitella pääkaupunkiseudulla asuvalta duunari-isältä, joka vielä lisäksi maksaa ne elaritkin eksälle, että olisi varaa.
Mikäs siinä jos on varaa, kaikilla ei ole.
Muutenkin ihmetyttää tuo "kaikki lapset sullottu samaan huoneeseen"-nykyään tuntuu olevan joku hyvän vanhemmuuden mittapuu, kuinka paljon on tarjota lapselle materiaa ja onko oma huone.
Kaikilla ei sitä omaa huonetta ole vaikka olisi ihan perus-ydinperhekin.

Duunareita ollaan, pääkaupunkiseudulla asutaan. Asunto on ns. hyvässä alueella ja niin iso, että etälapsille on oma yhteinen huone. Meidän yhteisellä on oma huone ja meillä aikuisilla myös makuuhuone, eli tässä on 3 makuuhuonetta...
Ja elarit mies maksaa, vaikka asunto onkin iso just etälapsetn takia.

Duunarimiehellä oli alkupääomaa ostaa oma asunto, joka kävi kuitenkin pieneksi kun minä tulin kuvioon... ja hyvät suhteet pankkiin, joten lainaa järjestyi lisää.

Hyvän vanhemmuuden mittapuu ei todellakaan ole se, miten paljon materiaa voi lapselle tarjota, hyvän vanhemmuuden mittapuu ei ole sekään, millainen sosioekonominen status on; miten hyvä koulutus tai palkka tai asema yhteiskunnassa eikä lapsi kasva onnelliseksi tai onnettomaksi pelkän asuinalueen tai oman huoneen tai sen puuttumisen johdosta.
Usean tekijän summia nämä ovat.

Etälasten äiti eli miehen exä pitää miestä / meitä varakkaana, koska meillä on tämä iso asunto - ja velkavankeutta 30 vuotta :laugh: mutta ei meillä olisi varaa maksaa vuokraa tämän kokoisesta asunnosta pääkaupunkiseudulla, duunarin palkalla ei täällä vuokria maksella jos ei ole oikeutettu as.tukeen. .
Ja olen iloinen että meilä on tuo huone miehen lapsille, käyttöä 4 pv / kk, aiemmin siis asuttiin ahtaammin ja ei se mikään ihannetilanne ollut, kun yhteiselle lapselle ei löytynyt mistään kohti lattiaa leikkitilaa, edes lelukopalle ei ollut tilaa.. makuuhuoneessa oltiin kuin sardiinit, sänkyjen välissä imurinsuuttiminen levyinen väylä, kaappitila loppui kesken...

Sopu sijaa antaa, mutta sekään ei auttanut, kun seinät yksinkertaisesti tuli vastaan siinä pienemmässä asunnossa. Ja mies kuitenkin halusi tavata lapsiaan, ja minunkin etu on että heille on oma nurkkaus. Hyvä isähahmo ja ilkeä äitipuoli siis :laugh:

Exä nimittäin on sanonut lapsilleen, että olemme varakkaita kun meillä on näin iso asunto. Minä sanoin etälapsille, että kyllä me kolme (minä mies ja yhteinen) pienempäänkin sovimme, mutta te ette sinne sopisi; tapaamiset loppuisi.
Meilä on tämän kokoinen asunto ja tämä määrä velkaa vaan ihan siksi, että ne miehen lapsetkin tänne sopisi.. emmekä ole sen parempia tai huonompia kuin ahtaammin asuvat. :flower:

Voi että kun oli mukava lukea sinun kirjoitus. Ihanaa että kaltaisiasi äitipuolia on olemassa.
 

Yhteistyössä