Asumiskulujen jälkeen käteen jää n.850 euroa. Meitä siis minä ja 2 lasta (toinen kouluikäinen, toinen 2,5). Toimeentulotukea meidän kuuluisi saada sen verran, että 900 ja rapiat jää asumiskulujen jälkeen plus että sossuhan maksaisi kotivakuutuksen, lääkekulut, hammaslääkärit jne.
Elikkäs 850 euroa.
200 menee keskimäärin kuukaudessa laskuihin, vakuutukset, mun ja esikoisen puhelinlasku, netti ja mahdolliset lehtitilaukset jne.
100 euroa menee joka kuukausi puoliksi jaettuna säästötilille ja rahastoihin suurempiin hankintoihin ja huvittelua varten.
Ruokakulut on n.300 euroa kuukaudessa ja me syömme monipuolisesti ja terveellisesti.
Nyt on siis mennyt 600 euroa, josta 100 euroa on siis jo säästössä... Mä ostan joka kuukausi uusia vaatteita, kenkiä, laukkuja jne jne. En todellakaan pidä itseäni köyhänä.
Koko jutun pointti oli siis se, että en käsitä miksi toimeentulotuella elävät ihmiset valittavat, että rahat ei riitä mihinkään. Mun mielestä mä elän suht ylellisesti vähemmilläkin rahoilla. Ja tosiaan säästöön menee vuodessa 1200 euroa, rahastoista oon saanut voittoa jopa useamman satasen vuodessa. Kyllä me on ihan hyvin käyty siis välillä reissuillakin jne.
Ai juu. On mulla autokin, ensisijaisesti kyllä kävellään/pyöräillään, mutta jos siis mennään johonkin kauemmas.