Esikoululaisellaan rattaita käyttävä äiti vastaa kysymyksiinne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jösses:
No minusta 6v takia ei tarvi MISSÄÄN OLOSUHTEISSA ottaa rattaita vaan sitten ne päivät suunnitellaan siten että lapsi saa välillä levähtää. Tai sitten lenkit mitoitetaan lapsen, ei äidin mukaan. Minustakaan tuon ikäisellä (eikä edes omalla 4v lapsella) rattaat vaan ole vaihtoehto. Ei enää, missään nimessä. Ja jos 7min välein kulkee bussit niin asutte sen verran kaupungissa että takuulla ei tilannetta tule, etteikö olis levähdysmahdollisuutta tai helppoa kulkea kotiin.

Miten se miten usein busseja menee liittyy siihen, että kävelemme 10-12 km puistoon tai että kävelemme keskustasta 6 km kotiin? Lapsi saa levähtää rattaissa ja minä en aio alkaa kulkemaan viisivuotiaan minilenkkejä vaan haluan yhä kävellä paljon kun se on vielä mahdollista, kiitos rattaiden.

eli se mitä sinä haluat on tärkeämpää kuin oma lapsesi?

Alkuperäinen kirjoittaja :
No mä menisin ydinkeskustaan bussilla ja kävelisin siellä lapsen kanssa ja tulisin bussilla kotiin. Ja sitten kun haluaisin pitkälle kävelylenkille, lapsi lähtis pyörällä matkaan. Mutta en jaksa enää jankata tästä. Sinusta rattailla kulkeminen melkein kouluikäisen kanssa on fantsuin idea tällä puolella kauriin kääntöpiiriä, ok, antaa olla!

Siihen tuhraantuu moninverroin aikaa, jos ei voisi yhdistää kaupunkikäyntiä ja kävelylenkkiä. Sinulla ehkä on aikaa vaikka kuinka mutta minulla ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Tolla tavalla lapsi ei opi ikinä ajamaan pyörällä, jos sitä kuskaillaan rattailla. Ei kehity tasapaino ym jutut ollenkaan. Täytyy olla aika pienikokoinen että rattaisiin mahtuu ja jaksaa työntää. Äiti ei nyt taida osata päästää lapsestaan irti vaan haluaa ainokaisensa pitää vauvana ainiaan.

Hän luistelee, käy jumpassa, kiipeilee, eikä ole tasapainossa mitään vikaa. Oppiiko autossa istuva lapsi koskaan ajamaan pyörällä? Ei opi sinun mielestäsi varmaan.

Onko sun mielestä tosiaan vaihtoehdot että 6v lapsi joko kulkee rattailla tai autolla???? Kun me muut yritetään just vääntää rautalangasta että tehdään tasan samanlaisia matkoja kuin tekin mutta ilman niitä rattaita missään tilanteessa??

Kokeile pari viikkoa ottamatta rattaita ollenkaan minnekään mukaan niin saat nähdä mitä tarkoitamme!!!!!! Ja bussissa nyt vaan tarvii maksaa tuon ikäisen lapsen, elämä on.

Uhmis? Musta uhmaikä kuulu 2-2,5 vuotiaalle... Siks se on englanniks "terrible twos"! Taitaa olla kasvatuksessa vikaa jos eskari-ikäisellä vielä uhmaikä.
Eskari-ikäisillä tytöillä on yleensä menossa vahva oman tahdon ja uhman kausi. Ota selvää äläkä puhu tyhmiä.

Mutta siis sekö on hyvä siinä uhmassa, että saa periksi sitten? Minä kun luulin toisinpäin... että vaikka eskarilainen vauvailee ja pyrkii rattaisiin, niin ei pääse vaikka sit äidillä jäis soppailuaikaa sen tappelunverran vähemmän....

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Tolla tavalla lapsi ei opi ikinä ajamaan pyörällä, jos sitä kuskaillaan rattailla. Ei kehity tasapaino ym jutut ollenkaan. Täytyy olla aika pienikokoinen että rattaisiin mahtuu ja jaksaa työntää. Äiti ei nyt taida osata päästää lapsestaan irti vaan haluaa ainokaisensa pitää vauvana ainiaan.

Hän luistelee, käy jumpassa, kiipeilee, eikä ole tasapainossa mitään vikaa. Oppiiko autossa istuva lapsi koskaan ajamaan pyörällä? Ei opi sinun mielestäsi varmaan.

Eli se ettei meidän nelivuotias kulje rattaissa, tarkoittaa automaattisesti sitä, että sitten istutaan autossa. Näinhän se joo menee!

Alkuperäinen kirjoittaja huhheijaa:
Onko sun mielestä tosiaan vaihtoehdot että 6v lapsi joko kulkee rattailla tai autolla???? Kun me muut yritetään just vääntää rautalangasta että tehdään tasan samanlaisia matkoja kuin tekin mutta ilman niitä rattaita missään tilanteessa??

Kokeile pari viikkoa ottamatta rattaita ollenkaan minnekään mukaan niin saat nähdä mitä tarkoitamme!!!!!! Ja bussissa nyt vaan tarvii maksaa tuon ikäisen lapsen, elämä on.

Alle 7 v lapset pääsee ilmaiseksi, enkä tunne ketään jonka 5 v lapsi tosiaan kävelisi 12 km reipasta vauhtia plus lisäksi tuntien kiertely keskustassa. Ne muut joilla ei ole rattaita menee samat matkat autolla tai bussilla aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Turha ap:lle on mitään jankata, se on päättänyt että parasta kaikille (lue: itselleen) on rattaat niin työntäköön vaikka maailman tappiin saakka, armeijaankin porteille kärrää karvaisen pojannulikan rattaissa :whistle:

Poikaa minulla ei onneksi ole eikä tule koskaan olemaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
eli se mitä sinä haluat on tärkeämpää kuin oma lapsesi?

Lapsi on tyytyväinen, hyvin kehittynyt ja pidetty. Ja hänellä on hoikka hyväkuntoinen äiti myös.

Totta munakkaassa äiti on hyväkuntoinen kun työntää 6v koljattia rattaissa!!! Ajatelkaas ihmiset mitä kaikkea muuta tuon vauvelin puolesta tehdään kotona, tietääköhän ees olevansa "iso tyttö". Nyt on kyllä äidillä paha tarve olla oikein tärkeääkin tärkeämpi omalle vauvelilleen!

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Totta munakkaassa äiti on hyväkuntoinen kun työntää 6v koljattia rattaissa!!! Ajatelkaas ihmiset mitä kaikkea muuta tuon vauvelin puolesta tehdään kotona, tietääköhän ees olevansa "iso tyttö". Nyt on kyllä äidillä paha tarve olla oikein tärkeääkin tärkeämpi omalle vauvelilleen!

Vauveli on eskariryhmänsä ehkä reippain ja omatoimisin. Vauveli söi itse alle vuosikkaana, vauveli oli täysin vaipaton alle kaksivuotiaana, vauveli ei lutkuttanut tuttia tai pulloa taaperona kuten moni muu. Vauveli lukee ja kirjoittaa ja sitoo itse kengännauhansakin. Mutta vauveli istuu rattaissa joskus, yritä kestää se.

Alle 7 v lapset pääsee ilmaiseksi, enkä tunne ketään jonka 5 v lapsi tosiaan kävelisi 12 km reipasta vauhtia plus lisäksi tuntien kiertely keskustassa. Ne muut joilla ei ole rattaita menee samat matkat autolla tai bussilla aina.

Eikö lapsesi jaksa kävellä 6km edestakaisin? Kyllä se taitaa jaksaa, jos saisi mahdollisuuden...

Eli äiti haluaakin olla tytön paras kamu, kierrellä päivät kaupoilla ja hengailla? Eikö soppailut sitten voi soppailla muuten, kuin urheilemalla sinne kauheat matkat? Kuten sanottu, elämää eletään lapsen ei äidin ehdoilla, mutta teillä toisinpäin.

Johan meillä ukko sanois kirosanoja ja ei:n jos änkisin ton ikäistä rattaisiin että "nyt me tytöt ratastellaan vähän ostoksille"...

Alkuperäinen kirjoittaja nfh:
no mutta sitten miksi, eikö se jaksa?

mun eskari ei kuuna päivänä edes suostuis..

Jaksaa mutta minä en jaksa aina tapella uhmiksen kanssa, ja pitkällä ostosreissulla kaupungissa lapsi väsyy joskus, silloin on hyvä että on rattaat matkassa.

Uhmis? Musta uhmaikä kuulu 2-2,5 vuotiaalle... Siks se on englanniks "terrible twos"! Taitaa olla kasvatuksessa vikaa jos eskari-ikäisellä vielä uhmaikä.

Mitkähän hyökkäysvankkurit sulla mahtaa olla käytössä?? Suurin osa rattaista on suunniteltu kestämään max 15 kiloisen lapsen painon... vai oliko sulla vielä vaunut käytössä??

Mitkähän hyökkäysvankkurit sulla mahtaa olla käytössä?? Suurin osa rattaista on suunniteltu kestämään max 15 kiloisen lapsen painon... vai oliko sulla vielä vaunut käytössä??

Alkuperäinen kirjoittaja et tunne meitä näköjään:
Eikö lapsesi jaksa kävellä 6km edestakaisin? Kyllä se taitaa jaksaa, jos saisi mahdollisuuden...

Jaksaa ja on kävellytkin, mutta ei pysy minun vauhdissani. Haluan tehdä hikilenkkini samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Eli se ettei meidän nelivuotias kulje rattaissa, tarkoittaa automaattisesti sitä, että sitten istutaan autossa. Näinhän se joo menee!

Ehkä teillä on se poikkeus-nelivuotias, joka jaksaa juosta yli 10 km.

No ei mulla ole mitään tarvetta juosta nelivuotiaan kanssa kymmentä kilometriä, ne lenkit mä teen ihan ilman lapsia! Joka tapauksessa meillä liikutaan paljon ja lapsi kävelee ja pyöräilee paljon, ei siis todellakaan istuta autossa eikä lapsi todellakaan istu rattaissa. Menot ja kaupungilla pörräämiset on meillä ollut tapana suunnitella lasten jaksamisen mukaan-ei siis niin, että pyöritään koko päivä shoppailemassa kahden lapsen kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ????:

Vauveli on eskariryhmänsä ehkä reippain ja omatoimisin. Vauveli söi itse alle vuosikkaana, vauveli oli täysin vaipaton alle kaksivuotiaana, vauveli ei lutkuttanut tuttia tai pulloa taaperona kuten moni muu. Vauveli lukee ja kirjoittaa ja sitoo itse kengännauhansakin. Mutta vauveli istuu rattaissa joskus, yritä kestää se.

Eli jotenkin sun on saatava pitää kiinni vauvastasi, kun muuten on niin kovin omatoiminen ollut että äitiä ahdistaa??

Ihan samalla kuvauksella voisit kuvailla mun kaikki 3 lastani, paitti että rattaita ei käytetä +3v iässä. Mut sehän ei susta ole saavutus eikä mikään?

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Ameriikasta ostetut juoksurattaat juoksulenkeillä (olen puolimaratoonari) ja Ponyt on myös. Kummassakin painorajana muistaakseni 25 kg.

Yhteistyössä