Esikoululaisellaan rattaita käyttävä äiti vastaa kysymyksiinne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eli jotenkin sun on saatava pitää kiinni vauvastasi, kun muuten on niin kovin omatoiminen ollut että äitiä ahdistaa??

Minun on saatava pitää kiinni kunnostani ja kropastani, ja parhaiten se onnistuu siten että lapsi on rattaissa joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja et tunne meitä näköjään:
Eikö lapsesi jaksa kävellä 6km edestakaisin? Kyllä se taitaa jaksaa, jos saisi mahdollisuuden...

Jaksaa ja on kävellytkin, mutta ei pysy minun vauhdissani. Haluan tehdä hikilenkkini samalla.

Eli sun tarpeet menee lapsen jaksamisen edelle...tuon ikäinen osaa ja jaksaa polkea sitten vaikka pyörällä mukana niin että saat hikilenkkisi tehtyä.

Sä teet mitä lystäät, mä taas en ikinä laittaisi (enkä ole laittanut) eskari-ikäistä rattaisiin. Meillä pojat (3kpl) eivät enää 2-vuotiainakaan ole mielellään rattaissa istuneet ja lopullisesti rattaista ollaan luovuttu siinä 3 vuoden iässä.

Juoksulenkit sujuvat niin, että äiti juoksee ja pojat pyöräilevät nätissä jonossa edellä. Tosin meillä perheestä löytyy myös isä, joka osallistuu lastensa hoitoon ihan yhtä lailla eli halutessani pääsen iltaisin/viikonloppuisin lenkille myös ihan itsekseni. Ja joskus taas menemme koko perhe kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Totta munakkaassa äiti on hyväkuntoinen kun työntää 6v koljattia rattaissa!!! Ajatelkaas ihmiset mitä kaikkea muuta tuon vauvelin puolesta tehdään kotona, tietääköhän ees olevansa "iso tyttö". Nyt on kyllä äidillä paha tarve olla oikein tärkeääkin tärkeämpi omalle vauvelilleen!

Vauveli on eskariryhmänsä ehkä reippain ja omatoimisin. Vauveli söi itse alle vuosikkaana, vauveli oli täysin vaipaton alle kaksivuotiaana, vauveli ei lutkuttanut tuttia tai pulloa taaperona kuten moni muu. Vauveli lukee ja kirjoittaa ja sitoo itse kengännauhansakin. Mutta vauveli istuu rattaissa joskus, yritä kestää se.

Nyt ei jaksa ymmärtää, että noin mallikkaan ylikehittynyt tyttönen ei osaisi ajaa polkupyörällä ilman apupyöriä, kun meidän tyhmä, laiska ja saamaton poikamme sen jo osaa. Niin ja kyllähän sitä polkupyörää voi vapaasti käyttää myös apupyörien kanssa. Ja silloin äiti vasta lenkkeileekin, kun yrittää pysyä pyöräilevän eskarin perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja et tunne meitä näköjään:
Eikö lapsesi jaksa kävellä 6km edestakaisin? Kyllä se taitaa jaksaa, jos saisi mahdollisuuden...

Jaksaa ja on kävellytkin, mutta ei pysy minun vauhdissani. Haluan tehdä hikilenkkini samalla.

Eli sun tarpeet menee lapsen jaksamisen edelle...tuon ikäinen osaa ja jaksaa polkea sitten vaikka pyörällä mukana niin että saat hikilenkkisi tehtyä.

Hei älä nyt, ei ole mitään vikaa siinä että oma kroppa on tärkeämpää kuin lapsen tarpeet/kehitys!!!!

No ei mulla ole mitään tarvetta juosta nelivuotiaan kanssa kymmentä kilometriä, ne lenkit mä teen ihan ilman lapsia! Joka tapauksessa meillä liikutaan paljon ja lapsi kävelee ja pyöräilee paljon, ei siis todellakaan istuta autossa eikä lapsi todellakaan istu rattaissa. Menot ja kaupungilla pörräämiset on meillä ollut tapana suunnitella lasten jaksamisen mukaan-ei siis niin, että pyöritään koko päivä shoppailemassa kahden lapsen kanssa...

Minne laitan lapsen sillä aikaa, kun menen lenkille? Olen yh ja teen töitä kotoa käsin, lapseni on kotihoidossa. Elämäntilanteeni on siis täysin erilainen kuin sinun, mutta tuskin tajuat sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Mitkähän hyökkäysvankkurit sulla mahtaa olla käytössä?? Suurin osa rattaista on suunniteltu kestämään max 15 kiloisen lapsen painon... vai oliko sulla vielä vaunut käytössä??

Ameriikasta ostetut juoksurattaat juoksulenkeillä (olen puolimaratoonari) ja Ponyt on myös. Kummassakin painorajana muistaakseni 25 kg.

LOOL! Yht'äkkiä oletkin puolimaratoonari, jolla on asianmukaiset Amerikasta ostetut juoksurattaat. Keep on going, girl, you're gonna get 'em!

Voi lol, ja te vielä jaksatte uskoa, ja tarina vaan täydentyy...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eikö polkupyörä olisi parempi vaihtoehto?

Ei hän pidä pyöräilystä, kun ei osaa vielä polkea ilman apupyöriä.

Kannattaisi kyllä opetella. Hävettäähän 6-vuotiasta apupyörillä ajella mutta luulisi hävettävän istua rattaissakin. Meillä jo pienempänä ajeltiin kaupunkiin(5km) ja ystävälleni (8km) ja hyvin jaksoi.

Alkuperäinen kirjoittaja fillaristi:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eikö polkupyörä olisi parempi vaihtoehto?

Ei hän pidä pyöräilystä, kun ei osaa vielä polkea ilman apupyöriä.

Kannattaisi kyllä opetella. Hävettäähän 6-vuotiasta apupyörillä ajella mutta luulisi hävettävän istua rattaissakin. Meillä jo pienempänä ajeltiin kaupunkiin(5km) ja ystävälleni (8km) ja hyvin jaksoi.

Hän opettelee, tänään harjoitteli yli tunnin pihassa. Hän ei ole vielä osoittanut häpeävänsä rattaissa istumista. Kun ei enää halua rattaisiin, niin on pakko keksiä toinen ratkaisu.

No ei mulla ole mitään tarvetta juosta nelivuotiaan kanssa kymmentä kilometriä, ne lenkit mä teen ihan ilman lapsia! Joka tapauksessa meillä liikutaan paljon ja lapsi kävelee ja pyöräilee paljon, ei siis todellakaan istuta autossa eikä lapsi todellakaan istu rattaissa. Menot ja kaupungilla pörräämiset on meillä ollut tapana suunnitella lasten jaksamisen mukaan-ei siis niin, että pyöritään koko päivä shoppailemassa kahden lapsen kanssa...

Minne laitan lapsen sillä aikaa, kun menen lenkille? Olen yh ja teen töitä kotoa käsin, lapseni on kotihoidossa. Elämäntilanteeni on siis täysin erilainen kuin sinun, mutta tuskin tajuat sitä.

No en todellakaan tajua miten se että kuusivuotias tungetaan rattaisiin liittyy elämäntilanteeseen, mutta mä olenkin sitten varmaan vähän tyhmä...Kotihoidossa ne on meidänkin lapset ja joo, niitä on ihan kaksin kappaleinkin ja mies paljon töissä ja iltoja poissa, mut mähän en voi tietää mistään mitään...

Eli conclusion: Olet parisuhteessa epäonnistunut yh (lapsen isä oli alkoholistipaska, ja väkivaltainenkin vielä?) jonka lapsi on kotihoidossa ja itse teet kotona töitä etänä. Sen lisäksi olet loistavan hyvässä kunnossa oleva puolimaratoonari, joka juoksee useimmiten vähintään 10km rattaiden kanssa.

Sen lisäksi vauvelisi (eskarilaisesi) on ryhmänsä loistavin tähti, tekee kaiken oikein ja oppi kuivaksi jo alle kaksivuotiaana. On kaikkien kaveri, ja äitinsä silmäterä. Aina ja ikuisesti.

Aamen.

AP: kuinka kauan jaksat kusettaa?

Alkuperäinen kirjoittaja lolll:
Eli conclusion: Olet parisuhteessa epäonnistunut yh (lapsen isä oli alkoholistipaska, ja väkivaltainenkin vielä?) jonka lapsi on kotihoidossa ja itse teet kotona töitä etänä. Sen lisäksi olet loistavan hyvässä kunnossa oleva puolimaratoonari, joka juoksee useimmiten vähintään 10km rattaiden kanssa.

Sen lisäksi vauvelisi (eskarilaisesi) on ryhmänsä loistavin tähti, tekee kaiken oikein ja oppi kuivaksi jo alle kaksivuotiaana. On kaikkien kaveri, ja äitinsä silmäterä. Aina ja ikuisesti.

Aamen.

En ole koskaan ollut parisuhteessa lapseni isän kanssa, olen yrittäjä joka työskentelee kotoa käsin, lapseni on kotihoidettu ja hyvin kehittynyt, ja olen urheiluhullu. Kyllä.

en voi muuta sanoa kuin huh huh..... "kiukkuaa jos ei pääse"

kuulostaa pikkasen lellityltä teidän eskarilainen. mun eskarilainen poika ei ikinä suostuis enää rattailla menee. enkä edes suostuis moiseen.

voi olla myös ilman rattaita 6-vuotiaalla. Toki sinä teet juuri niin kuin sinä parhaaksi näet. Mutta ehkä saattaa käydä niin, että syksyn mittaan tyttäresi eskarikaverit pongaavat hänet rattaista ja nuo ei kaikkien kaverit alkavat hyvinkin julmasti pilkata häntä. Minä tekisin juoksulenkkini sillä aikaa, kun tyttö on eskarissa. Ja usko pois se saattaisi olla aika nautittava kokemus.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
en voi muuta sanoa kuin huh huh..... "kiukkuaa jos ei pääse"

kuulostaa pikkasen lellityltä teidän eskarilainen. mun eskarilainen poika ei ikinä suostuis enää rattailla menee. enkä edes suostuis moiseen.

Siinä vie lapsi äitiä narusta. Miksi ny lopettas kiukkuamisen kun äiti päästää kyytiin ison tytön.

Alkuperäinen kirjoittaja lolll:

Aamen.

En ole koskaan ollut parisuhteessa lapseni isän kanssa, olen yrittäjä joka työskentelee kotoa käsin, lapseni on kotihoidettu ja hyvin kehittynyt, ja olen urheiluhullu. Kyllä.

Lol, eli olet siis ihmissuhteessa epäonnistunut työ- ja urheiluhullu, joka ei kykene muodostamaan toisen aikuisen kanssa tasapainoista suhdetta, vaan on hyppinyt elämänsä aikana sängystä toiseen, eikä koskaan oppinut käyttämään ehkäisyä. Ja siitä seurauksena sinulla ikuinen vauvelisi.

Eikun, sähän olet varmaan halunnut lapsen yksin, ja mennyt hedelmöityshoitoon jotta saat purkaa oman lapsuutesi puutteet hoivaamalla toista elollista ikuisesti pakkomielteisen liikunnan lisäksi! Ja nyt olet hartaan toiveesi toteuttanut! LOL

Alkuperäinen kirjoittaja urheiluhullu:
voi olla myös ilman rattaita 6-vuotiaalla. Toki sinä teet juuri niin kuin sinä parhaaksi näet. Mutta ehkä saattaa käydä niin, että syksyn mittaan tyttäresi eskarikaverit pongaavat hänet rattaista ja nuo ei kaikkien kaverit alkavat hyvinkin julmasti pilkata häntä. Minä tekisin juoksulenkkini sillä aikaa, kun tyttö on eskarissa. Ja usko pois se saattaisi olla aika nautittava kokemus.

Minä työskentelen tiiviisti, kun tyttö on eskarissa. Mielelläni kävisin tuolloin lenkillä, mutta en ehdi, kun työt on tehtävä.
Tiedostan tottakai sen, että jotkut lapset voivat alkaa pilkkaamaan (ihmekös se, kun äiditkin pilkkaavat täällä!) jos näkevät hänet rattaissa, mutta tähän asti sellaista ei ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja loll:
Lol, eli olet siis ihmissuhteessa epäonnistunut työ- ja urheiluhullu, joka ei kykene muodostamaan toisen aikuisen kanssa tasapainoista suhdetta, vaan on hyppinyt elämänsä aikana sängystä toiseen, eikä koskaan oppinut käyttämään ehkäisyä. Ja siitä seurauksena sinulla ikuinen vauvelisi.

Eikun, sähän olet varmaan halunnut lapsen yksin, ja mennyt hedelmöityshoitoon jotta saat purkaa oman lapsuutesi puutteet hoivaamalla toista elollista ikuisesti pakkomielteisen liikunnan lisäksi! Ja nyt olet hartaan toiveesi toteuttanut! LOL

Lol, lol ja lol. Lapseni on tosiaan täysin tietoisesti ja harkitusti hankittu yksin. Muut päätelmäsi menivät täysin pieleen.

Lisään vielä, että mun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että sinä haluat pitää kunnostasi hyvää huolta ja ilmeisesti harjoittelet tavoitteellisestikin. Mutta kyllä mä aktiivisesti koettaisin sinuna etsiä vaihtoehtoa tuohon rattaiden käyttöön, kannustaisin kovasti tyttöä esimerkiksi juuri siihen pyörällä ajoon. Tai palkkaisin vaikka MLL:n hoitajan siksi aikaa, että pääsee käymään lenkillä ihan itsekseen, jos ei muualta hoitoapua ole saatavissa.

Etkö sä muuten pääsisi käymään sillä hikilenkilläsi silloin kun tyttösi on sielä eskarissa, jos kerran kotoa käsin teet töitä ja ilmeisesti pystyt ainakin jonkin verran vaikuttamaan työaikaasi?

Alkuperäinen kirjoittaja urheiluhullu:

Minä työskentelen tiiviisti, kun tyttö on eskarissa. Mielelläni kävisin tuolloin lenkillä, mutta en ehdi, kun työt on tehtävä.
Tiedostan tottakai sen, että jotkut lapset voivat alkaa pilkkaamaan (ihmekös se, kun äiditkin pilkkaavat täällä!) jos näkevät hänet rattaissa, mutta tähän asti sellaista ei ole ollut.

sait työt tehtyä silloin, kun lapsi oli koko ajan kotona? Ja edelleenkään en jaksa ymmärtää tuota polkupyörän välttelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nfh:
miks? joku tautiko? siis kuljetat eskaria rattaissa?= :D

Terve lapsi. Kuljetan rattaissa kyllä, vaikka lapsi totta kai käveleekin jonnekin.

Miten 6 v. suostuu rattaisiin?

Hän täyttää 6 v vasta marraskuun lopussa, ja suostuu rattaisiin hyvin, jopa kiukkuaa jos ei pääsisi.

Noh mun poika täyttää 6v vasta joulukuun vika päivä eikä ole suostunut istumaan rattaissa varmaan kolmeen vuoteen... :) Minkälaisin rattaisiin edes mahtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja aha:
Lisään vielä, että mun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että sinä haluat pitää kunnostasi hyvää huolta ja ilmeisesti harjoittelet tavoitteellisestikin. Mutta kyllä mä aktiivisesti koettaisin sinuna etsiä vaihtoehtoa tuohon rattaiden käyttöön, kannustaisin kovasti tyttöä esimerkiksi juuri siihen pyörällä ajoon. Tai palkkaisin vaikka MLL:n hoitajan siksi aikaa, että pääsee käymään lenkillä ihan itsekseen, jos ei muualta hoitoapua ole saatavissa.

Etkö sä muuten pääsisi käymään sillä hikilenkilläsi silloin kun tyttösi on sielä eskarissa, jos kerran kotoa käsin teet töitä ja ilmeisesti pystyt ainakin jonkin verran vaikuttamaan työaikaasi?

Olen tehnytkin juuri niin: etsinyt vaihtoehtoa rattaiden käyttöön. En haluaisi sen vaihtoehdon kuitenkaan olevan se, että joudun hoidattamaan tyttöni ulkopuolisilla. Tyttö harjoittelee apupyörittä ajoa kovasti, kesällä oli kuukausien tauko kun hän kaatui ja loukkasi aika pahasti murtaen leukaluunsa. Satulaan nouseminen kesti, ja pikkuhiljaa hän rohkaistuu. Pian hän on koulussa ja sen ikäinen että voi olla yksin kotona lenkin ajan, mutta vielä en häntä yksin jätä. Me olemme ihan kahdestaan, hoitoapuja ei ole.

Tytön eskarin aikana teen tärkeimmät ja tarkimmat työt. Hänen kotona ollessaan pystyn tekemään vain tietokoneella tehtävät työt ja postitusta. Firma oli pitkään puoliteholla ja nyt, kun tyttö on esikoulussa, voin taas panostaa siihen sataprosenttisesti 4 tunnin ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja DarkVanillaDevil:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nfh:
miks? joku tautiko? siis kuljetat eskaria rattaissa?= :D

Terve lapsi. Kuljetan rattaissa kyllä, vaikka lapsi totta kai käveleekin jonnekin.

Miten 6 v. suostuu rattaisiin?

Hän täyttää 6 v vasta marraskuun lopussa, ja suostuu rattaisiin hyvin, jopa kiukkuaa jos ei pääsisi.

Noh mun poika täyttää 6v vasta joulukuun vika päivä eikä ole suostunut istumaan rattaissa varmaan kolmeen vuoteen... :) Minkälaisin rattaisiin edes mahtuu?

Kuulemma ameriikasta ostettuihin juoksurattaisiin, jotta ihmissuhteisiin kykenemätön yh-äitimme pystyy tyydyttämään liikuntahalujaan.

Yhteistyössä