Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Meilläkään ei Emmaljungissa ole heittoaisaa ja oikeastaan vasta nyt ku poitsu on kohta 11k ni pitäis vaihtaa toisin päin istumaan :D (suunnan saa siis kyllä muutettua mut pitää koko koppa irrottaa ja kääntää). Tosin meillä on noi kevyemmätkin Bugaboot joissa on heittoaisa, niitä tulee käytettyä sit ku enempi ollaan kaupungilla tms. Mut sanoisin et vasta 6kk -> ku istuu, tarvii sitä suunnan vaihtoa..
Ja mun kokemuksella taas pehmeä kantokassi/koppa on ollut hyvä talvivauvalle (lokakuiselle), kevyempi kantaa ja moni on valitellut kuinka kova koppa on jäänyt pieneksi mut meillä meni tuo koko ekan talven, lisäks siitä saa makuupussin, jalkapeitteen jne. Mut makuja on monenlaisia ja eri kokoisia ja ikäisiä vauvoja :)
Noin yleisesti niin voin Emmaljungia suositella, on kestävät alumiinirungot, säädettävä aisa ja kunnon renkaat. Toki jossain vaiheessa luultavasti haluaa jotku kevyemmät (matka)rattaat mut eipä niitä ihan heti tarvitse.

Kaukaloista kannattaa katsoa Autoliiton sivuilta turvatestejä, niissäkin yllättävän paljon vaihteluja..Itse voin suositella ainakin Recaroa, meiän 11k mahtuis siihen just ja just vieläkin :)
 
heip,

täälllä voidaan hyvin ja tais olla tääl muillakin suhtkoht hyvin asiat:D äitiyspakkaus on saatu ja vähän käyty läpikin tavaroita.. ihan ok olosia ja tosi nättejä, vaikka aluksi odotin hieman värittömämpiä..tämän kuun ko jaksas vielä töissä niin sitten alkais helppaamaan kun vois pitää pidempiä viikonloppuja ja kulutella lomia.. vatta kasvanut mahottomasti ja vaavi joka päivä aktiivinen..:)
 
melassi Saitko sie sen ns. "vanhan" äippäpakkauksen vai tän vuoden 2012 mallin? :)

Mie ostin ne vaunut torstaina ja oon ihan rakastunut :D :heart: Kuosi on sekä vaunu- että ratasosassa kuin uusi. Vaunukopan sisäkankaista ei uskoisi, että vaunut ovat olleet käytössäkin. Kangas on puhtaan valkonen. Ja on sen verta iso koppa, että sinne lapsi mahtuu hyvin :) Kauppaan sisältyi lisäksi sadesuoja, hoitolaukku ja ns. "kissasuoja". Koko paketti 400e, jonka anoppi nyt sitten välttämättä haluaa maksaa meille takaisin...

Perjantaina tuli myös hoitopöytä ja se on nyt kasattu makuuhuoneeseen omalle paikalleen :)

Nyt on tosiaan hakusessa turvakaukalo-telakka-yhteensopivat matkarattaat -yhdistelmä. Jos hyvin käy, sellasen hyvässä kunnossa olevan kokonaisuuden voi saada suht edullisesti käytettynä.

Eilen sitten oksensin pitkästä aikaa aamulla. Lauantaina alkuillasta alko päänsärky, mikä helpotti vasta eilen iltapäivällä, kun olin hakenut Pamol 1000 mg:sia apteekista. Ei niistä 500 mg:n Panadoleista ole mihinkään. Olin muutenkin tosi väsynyt koko viikonlopun eikä vieläkään olo ole skarppi : /

Tänään neuvolassa Kela-käynti. Oon varmaan tosi hyvin kartalla, kun meen sinne suoraan töistä...

Hennu & Möhkö 23+3
 
Kiva kuulla Hennu, että vaunut oli kivat! Mä kävin kanssa ostamassa ystävälle vaunut, jotka vien hänelle kunhan päästään kotipaikkakunnalla käymään.. Samalla saan sitten itselleni rattaat mukaan :) Työntelin noita kaverin rattaita ja koko ajan törmäilin eteisessä ja jäin kenkiin yms. kiinni :D Ja koira pelkäsi vaunuja kauheasti. Eli hyvä on alottaa koiran lenkkeilytys ajoissa ja itsekin opetella ohjastaa vaunuja... :D

Käytiin viikonloppuna kylässä miehen ystävällä ja sovimme, että ostamme heiltä turvakaukalon ja telakan tässä syksyn mittaan :) Heidän tyttönsä on jo sen verran iso, että joutuvat siirtymään turvaistuimeen. Ystävältä voi vielä tuon turvakaukalon ostaa kun tietää, ettei sillä ole kolarissa oltu.. Eli meille tulee Britaxin BABY-SAFE plus SHR II lehmäkuosilla :) Isofixia ei meidän autossa ole vaikka onkin uusi, mutta ollut firmalla, joten siinä on sitten säästetty..

Ainiin, ja varasin liput Cirque du Soleihin maaliskuulle :D Saa nähdä mennäänkö sinne kuukauden vai viikon ikäisen kanssa... :)

lauwra 15+6
(ja kohta taas poksuu!)
 
Tänään käyty neuvolassa. Kaikki mukavasti, sydänäänet oli vahvat ja kohtu tuntuu jo kuulemma navan alla. Painoa oli vähän tullut, eli nyt +1,6kg ekasta neuvolakäynnistä. Kuukauden päästä seuraava käynti ja siitä viikon päästä rakenneultra! Voi että kun jänskättää jo :D

lauwra 16+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Kävin tänään gynellä. Valitin hiivasta siis. Samalla kyselin kaiken mahollisen. JA koska epäiltiin viime viikolla rakenneultrassa etuistukkaa niin tämä päätti ultrata. Tilaa on 3 senttiä. Eli tuskin joutuu sektioon :)

Niin ja ilmeisesti näkys nyt kumpi ois tulossa. Olin sillee iha täpinöissää siinä tänään, että poika poika eikö ookki...
No gyne sano, että tytöltä näyttäs.. Mutta katotaa vk. 28 uusiks.

MUT SIIS WAU! Tyttö ois näillä näkymin tulossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja eltsu81
Onnea millimollille tyttölupauksesta!
Ja kaikille muillekin hyvistä kuulumisista!

melassi: Hennu varmaankin tarkoittaa sellaista normi neuvolakäyntiä, missä saat mukaasi kelalaput äitiysavustuksen hakua varten. Avustuksia (pakkaus/raha + vapaat) voi hakea kun raskaus on riittävän pitkällä.

vitsi ku moni teistäkin on jo tosi pitkällä :)
Oikein hyvää syksyä kaikille!
Meillä kaveri kärsii flunssasta :( taitaa jäädä vauvauintikin viikonloppuna väliin.

milizza ja kaveri 8kk
 
Juu, milizza hyvin jo tähdensi, mitä tarkoitin tolla Kela-käynnillä =)

Sain tosiaan sieltä todistuksen raskaudesta ja nyt sitten jossain vaiheessa muistettava hakea sitä äippärahaa. Varmaan unohtuu, kun en hoida sitä heti :LOL: Niinhän se oli, että 2 kk ennen laskettua aikaa sitä on haettava. Meinasin laittaa paperit vetää vast 12.10. jälkeen, kun sitte mulla on uus sukunimi... :whistle:

Hoitokuluvakuutuksesta ei olla saatu vieläkään tarjousta ja se tartteis ostaa 3 kk ennen laskettua aikaa...

Mie päivitän itelleni lasketuks ajaks 9.1. Toi mulle annettiin jo nt-ultrassa, mut nyt vasta maanantaina se vaihdettiin myös neuvolan tietoihin... Sen mukaan haen äippäavustusta ja sen mukaan mulla sit alkaa äippälomakin. Olkoon se nyt sitten. Sopivasti 4. ja 13. päivien välissä =)

Noin muuten neuvolassa kaikki hyvin.

Paino 69.7 (68.6, lähtöpaino neuvolassa 69)), painonmuutos 275 g/vko (tosin terkkari höpötti reilu puolen kilon muutoksesta, mutta eihän se nyt pidä paikkaansa)
Hb 122 (131) Lisärautaa ei tartte vieläkään
Sykkeet 135 (pienellä oli lepohetki. Kelli poikittain kohdussa)
Sf-mitta 19 cm (en muista, paljon oli viimeks) Keskikäyrällä mennään

millimolli on ihan fiiliksissä tyttölupauksesta :heart:

Hennu & Möhkö 23+2
 
Ihanaa millimolli! Tyttölupaus, upeeta :)

Onkos Hennu menossa naimisiin? Ihan salaa kun ei ole aikaisemmin mitään maininnut ;)

Hb:sta voin itsekin sen verran sanoa, että mulla oli ekalla neuvolakerralla 147 ja nyt oli 136. Kuulemma vielä tosi hyvä. En muista yhtään, että missä kohdin se raudantarve sitten tulee.. Ne tabletit kyllä pitäis sitten muistaa ottaa. Ostin silloin niitä äippä-vitamiineja, mut en todellakaan oo muistanu syödä. Kalsiumin saanti on varmaan taattu kun oon vaihtanut nyt siihen ylikalliiseen Valio Plus- maitoon ja oon juonut sitä yli litran päivässä.

Niin ja mulle vois tonne päivittää, että on ihan poikaolo. :) tänks!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tyttölupauksesta millimolli!!

Hennuko vaihtaa rouvassäätyyn?! :)

lauwra Mun ei tarvinnu missään vaiheessa alkaa syömään lisärautaa :) Söin ainoastaan Multivitan raskaus ja imetys -vitamiineja, jossa saa paljon kaikkea.

Meidän poitsulla tuli tänään 6kk täyteen! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Kirskis ja lauwra Juu, meinattii pyörähtää maistraatissa :) Siis meistä ei kumpikaan halua mitään isoja kunnon häitä, vaan nyt tää homma hoituu tässä vähä niinku samalla... Ja päivä tosiaan päätettiin vasta viime viikolla.
 
onnea millimollille tyttölupauksesta:heart:

ja Hennulle tulevasta rouviintumisesta:flower:

meillä sokerirasitus oli puhdas ja pikkanen köllii selkä vattanahkaa päin pää alhaalla..mukavasti alkaa yltämään kylkiluihin:D vesi vaan valuu välissä silmistä kun kirspaisee niin lujaa.. hb 125 ja mennään sf-mitoissa yläkäyrällä..

poks vaan ja rv 28
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Lauwra mulla oli hb samaa luokkaa kuin sulla raskauden alussa, alimmillaan laski muistaakseni 125 ja sillon oli neuvolan täti vielä sitä mieltä, että tosi hyvä ettei tarvitse rueta syömään lisä rautaa. Mutta itse huomasin voinnissa jatkuvan väsymyksen, joka korjaantui heti kun hb taas nousi.

millimollille onnea tyttölupauksesta! rinsessavaatteita vaa ostaan. :)

tsude ja typy 11kk
 
Ostin trinsessalle tummansiniset samettihaalarit punaisilla pilkulla ja tutan jonku pinkkivihreet potkarit. Kirppikseltä molemmat.

Täällä mietin, että joko alan tuunaamaan mun vaunuja!!

Melkein kävin tänää jo pukkailemasa niitä tuolla.. Jos ois pitiny kauppaan lähtee kävellen nii olisin menny niillä, että saa kaikki helposti kyytiin. Sit kikattelin jo ittekseni, kuinka joku tulee kyttii vaunuihi ja siellä onki joku vesimeloni. Kuinka se ilme olis NIIN näkemisen arvoinen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja eltsu81
millimolli Tosiaan on käynyt mielessä, että pitäiskö hakea isännälle laatikko kaljaa vaunujen kanssa :D Sit laittais sen kaljalaatikon sinne koppaan ja työntelis niitä vaunuja into pinkeenä tuolla :D

Mie ostin eilen Gracon Travel System -paketin (kaukalo + telakka + matkarattaat) hintaan 100 e. Kaukalo vm. '08, ollut kahdella lapsella käytössä, kolaroimaton. Matkarattaat ostettu viime vuoden marraskuussa ja olivat ku uudet.

Nyt sitten pitäis alkaa hankkimaan kaikkea pientä, eli tutteja, harsoja, kaikkia vauvanhoitoon liittyviä erilaisia asioita... Sänkykin pitää jossain vaiheessa hommata ja sit mie haaveilen keinutuolista... Täytyy varmaan tehä ihan lista, mitä kaikkea sitä tarttee :D

Hennu & kovasti aktiivinen Möhkö 23+6
 
Hennu mulla o keinutuoli. Pinnasängyn ostin viime viikolla. Vaatteita ainaki kaks-kolme äippäpakettia täynnä ja sit vielä se oma minkä tilaan jossain vaiheessa. Vaunut on kahdet. Yhdet matkarattaat ja kaukalo telakalla. Harsoja 20 ja muovifroteelakanoitakin. Hoitopöytää en meinaa hommata. Niin ja sinetöivä vaipparoskiskin on.. Nyt tässä yritän hillitä itseäni etten enää ostelis mitään..

Niin paitti, että ittelle tarvin liivit, kengät ja takin. Mutko ne o nii rumia ko mie olen nii iso. Ansaitsin menolipun sokerirasitukseenki. Voi perse.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Heippa!
Pitkästä aikaa taas, oon ollu niin laiska palstailemaan :ashamed: Kaikennäköistä puuhaa riittäny vielä häiden jälkeen, ja lisäksi oon taas ollu viikon flunssassa, voi kurjuus : /

Ihanaa Hennu, teillekin tulee HÄÄT! Meinaatteko pitää mitään juhlatilaisuutta maistraatin jälkeen tai myöhemmin?

millimollille onnittelut tulevasta tytöstä! Mustakin ois niin kiva ostaa jotain tyttö- tai poikavärejä, mutta nyt pitää kattella vaan unisexia.

Ihanaa, kun monella tavaranhamstraus käynnissä. Mäkin oon viimein heränny, että jotain vois/pitäis jo hankkia. Pinnasänky hankittiin jo tutulta, ja nyt viikonloppuna käytiin vaunukaupoilla, ja mukaanhan lähti Emmaljungan Edge Duo Combi yhdistelmät! Tai ei vielä otettu niitä mukaan, vaan haetaan vähän myöhemmin talvella, kun ollaan saatu koti raivattua. Ihastuttiin molemmat niihin niin, ettei enää jaksa etsiä käytettyjä. :) Lisäksi kävin kirpparilta hakemassa vähän vaatetusta ja huutonettiä seurataan ahkerasti :). Seuraavana ois hakusessa hoitopöytä, ja turvakaukalo + matkarattaat jossain vaiheessa.

Tänään mulla on vielä neuvolakäynti, josta saa kelapaperit mukaan. Luulen kyllä, että vähän siirrän ainakin äitiyspakkauksen hakemista, että saisin sitten sen uuden, vaikka yhtä kiva kaiketi se vanhakin olisi.
 
Hennu, meilläkin on jo keinutuoli :) Se on varmasti hyvä, jos vauvaa tarttee syliin nukutella tai muuten vaan rauhotella.

Meillekään ei tule hoitopöytää, koska meinataan tehdä vähän kylppäriremppaa. Ajattelin hommata sinne hieman leveemmän työtason, joka toimittakoon hoitopöydän virkaa. Kuulemma sitä pian muutenkin vaihtaa vaipan sohvalla/matolla/sängyllä ja hoitopöytä jää tarpeettomaksi..

Tupu_, meille tulee samat vaunut :) Itse ostan hyvältä ystävältä käytetyt vuoden 2010 mallia. Muita en edes katsellut/harkinnut kun tiedän, että nuo on hyvät. Meidän taitaa olla vielä sport rungolla, miten se sitten ikinä eroaakin tavallisesta....

Olen viime aikoina saattanut ehkä tuntea jonkinmoisia liikkeitä :O Tai semmoisia kuplia ne on, mutta kun alkaa tulla säännöllisesti niin kai ne on liikkeiksi laskettava :)

Minä kans odotan rakenneultraa jo tosi paljon, niin pääsisi ostamaan sitten pojan/tytön vaatteita! Neutraaleita tosiaan löytyy jo :)

lauwra 17+0
(ai kauhee miten nopsaa nää viikot kuluu!)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Niin ja hoitopöytä jää myös aika vähälle käytölle (kuten meille kävi), jos omistaa edestä täytettävän pyykkikoneen ja kun ostaa siihen päälle sellaisen pehmusteen. Hyvä vaihtaa vaipat sitten vessassa kun on vesihana vieressä. ;)
 
lauwra : On meillä sitten hyvät vaunut! :) Me vertailtiin liikkeissä noita eri runkoja, niin Sport-runko oli vähän leveämpi ja "järeämmän" tuntunen, vähän isommat pyörätkin tais olla. Me päädyttiin kuitenkin Classic-runkoon, se tuntu omiin käsiin sopivimmalta.
Jee, liikkeitä jo teilläkin! Eikä oo rakenneultraankaan enää montaa viikkoa.

Mä oon hoitopöydän kanssa pitkään pohtinu, miten tehdään, mutta päädyin siihen että etsin sen käytettynä, kun se vauvan huoneeseen kerran mahtuu. Pesukoneen päälle kyllä riittäis pelkkä pehmuste, niinkuin tsude ehdotti, mutta se ois sit ihan eri puolella taloa kun nukkuma- ja pesupaikka, niin kätevämpi näin.

Neuvolakuulumisia vielä eiliseltä: paino on muka taas noussut 2 kg edellisestä kerrasta :ashamed:. Mut ei se oikeasti oo, mitäs punnitsee tolleen eri aikaan päivästä ja eri vaatteet päällä, eiks niin :D. Sf-mittakin oli yläkäyrällä, mutta täti kommentoi vaan, että hyvin on kasvanu. Pikkunen liikku paljon ja syke oli 145-150. Lisäksi selvisi, että mä sittenkin joudun sokerirasitukseen, synnytyssairaala sen ilmeisesti vaatii...

Yritän lisätä vielä masukuvan maanantailta 23+2.

katso liitettä 17324

Jee, se onnistu! Hyvää päivänjatkoa ja loppuviikkoa kaikille! :)

Tupu 23+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Meillä vaippa vaihdetaan puisen hoitotason päällä, jossa on vielä pehmeä hoitoalusta päällä. Alussa pidettiin sitä pinnasängyn päällä (saa kiinnitettyä), mutta nyt siirretään tarpeen tullen meidän sängyn päälle. Eikä vie paljon tilaa! Meillä ei tulisi kysymykseenkään vaihtaa vaippaa sohvalla, matolla tai sängyllä (varsinkaan ilman muovialustaa), koska pissit tulee melkein aina kaaressa ;)

Kirskis ja poika 6kk
 
Ihana masukuva Tupu! =) Minuu kans ärsyttää noi neuvolan punnitukset, kun mieki käyn siellä yleensä iltapäivällä töiden jälkeen, niin se paino saattaa olla kilonkin enemmän kun esim. aamulla + jos sattuu vielä turvottamaan tms.

Meinattiin pitää vaan pienimuotonen kahvitilaisuus meillä kotona silloin vihkimistä seuraavana päivänä :) Silloin vihkipäivänä todistajiks tulee meidän molempien vanhemmat ja sit käydään porukalla jossain syömässä.

lauwra Kyllä ne varmaan liikkeitä on, mitä siellä tuntuu. Ihanaa =) :heart:

Oon kyllä kateellinen lauwran ja millimollin keinutuoleille :)

Meille tuli hoitopöytä toissa viikolla, ilmaseks saatiin. Hoitopöydälle tulee varmasti käyttöä. Sijoitettiin se nyt meidän makuuhuoneeseen, johon tulee ensi alkuun pienen vaatteet ym. sekä sänky. Makuuhuonetta vastapäätä on pikkuruinen vessa, jossa sitten pyllypesut suoritetaan. Kylppäri on toisella puolella taloa, joten en ajatellut ravata edes takaisin. Mutta, aikahan sen näyttää, miten asiat lutviutuu :)

millimolli Tykkäsin tuossa sun tekstissä siitä, miten paljon teillä on jo tavaraa hankittu :) En tykkää sokerirasitukseen joutumisesta : /

Tupukin rasitukseen joutuu : /

Täällä tosiaan kaikki yli 25-vuotiaat odottajat joutuvat automaattisesti sokerirasitukseen rv 24-28. Mie kävin myös silloin suht alussa rasituksessa PCO-munasarjojen takia.

Mulla seuraava sokerirasitus ens viikon keskiviikkona. Otinkin sen päivän töistä vapaaksi, niin saa kotona huilailla loppupäivän.

Kannattaa tosiaan pari-kolme päivää ennen rasitusta syödä terveellisemmin ja jättää enimmät sokeripommit pois. Ite söin rasitusta edeltävänä päivänä paljon hedelmiä + tummaa leipää ja muuta kuitupitoista (silloin oli vielä sen verran pahoinvointia, ettei ihan kaikki maistunut). Hyvin jaksoin paaston.

Eilen mies sai tuntea kättään vasten oikein monta potkua :heart: Voi sitä onnellista ilmettä!! Totesi vielä haltioissaan: "Oi, kylläpä se siellä nyt potkii" ja kasvot loisti :)

Hennu & Möhkö 24+0 (7. raskauskuukausi, mutta ei sentään vielä viimeinen raskauskolmannes?)
 
Hoitopöytä Mulla o eniten ehkä se onkelma minne sen laittais.. Yläkertaan, keskikerrokseen vai kellariin. Vai jokaiseen. Siispä päätin, etten ehkis minnekään. Ostan ikeasta niitä alustoja joka kerrokseen ja vaihtelen, sitte millo missäkin.

Hankinnat.. öö. Ostin ehkä vahingosa vähä niinku. ( :) ) Semmoisen lodger shelterin. Hiihoo! Testattii kaverin vauvalla jo sitä. Kiva vehje!

Mutta joo tämmösiä täällä kaikkea. Ostin paljon snickerssejä, ko piti pikkuvelun tarhan jotaki reissua sponssata. Ja nyt sitte syön niitä.. NOMS NOMS!

Hennulta piti vielä kysellä, et meinasiks sinne tammikuisten naamakirjaryhmään ? Molen nyt vähä kahen vaiheilla.. Toisaalta ei kiinnostais nytkään sinne. Ja sit taas. Tossa tammikuisisa o nyt iha kaikkia outoja uusia mulle jo, ko olen vetäny lonkkaa sieltä.
 

Yhteistyössä