Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Täällähän on nyt ollu kivasti keskustelua. :) Mä meinaan hukkua töihin, mutta ei kyllä haittaa yhtään, kun enää viikko sellasta kovempaa pinnisteltävää ja muutenkin enää kolme viikkoa töitä! hurjaa..

Hankinnoista: Me ostettiin vasta joku pari viikkoa sitten pinnasänky, käytetty Brion sänky, jossa on siihen päälle laitettava hoitotaso, jonka voi siis nostaa siitä pois ja takas. Me ei haluttu sellasta erillistä hoitopöytää myöskään ja koska me voidaan pitää myös just sen pesukoneen päällä sitä pehmustetta. Nyt viikonloppuna ostin myös patjan pinnasänkyyn, samalla lakanat ja täkin. Sitten kun nyt pesin noita lakanoita viikonloppuvieraita varten niin huomasin, että täkki onkin liian suuri tuohon pussilakanaan.. Nyt en tiedä enää mistä saan oikean kokoisen. Voi olla että meidän pikku vieras saa nukkua pikkusen paksummalla peitolla. :p

Mä jätin äitiysavustusten ym. hakemiset aika viime tinkaan ja täällä odotellaan äitiyspakkausta saapuvaksi ensi viikolla. Muuten sitten taitaa jo kaikki ollakin? En osaa oikein ajatella että mitä kaikkea sitä vielä tarvis. Ja ehkä kuitenkin kaikkea mitä puuttuu voi ostaa vielä sitten syntymänkin jälkeen. Esim. ne ei-neutraalit vaatteet. :) Kaverilta saan vielä kantoliinan ostettua.

Ja täältä löytyy myös keinutuoli. :) nyt sille varmaan tuleekin enemmän käyttöä.

Niin ja tuossa kun vilkuilin etusivua niin huomasin, että mähän olen tosiaan vanhentunu kesällä, eli mulle vois päivittää sinne iäksi 26.

Onnea millimollille tyttölupauksesta ja Hennulle tulevasta rouviintumisesta! :)

Mä sain tänään hienon mahamaalauksen myöskin, voisinkin laittaa kerhon puolelle siitä kuvan. :)

Ohhei, ei voi enää sanoa, että olis enää viimenen kymppikään jäljellä. Silti on vielä niin pitkästi. :p Mutta hyvältä tuntuu, pieni liikkuu ahkeraan ja viime viikolla tuli hikkakin ekaa kertaa! :D

Barba + baby 31+1
 
millimolli Liityin sinne naamakirjaryhmään, mut aika paljon vaatii, että siellä pysyy jotenkin perillä asioista. Tekstiä tulee ihan hirveästi... Varmaan multa hiipuu noit molemmat ryhmät tässä syksyn myötä : /

Barbababy Johan sie olet kohta synnärillä! :D
 
Hennu Eli jos haluaa säilyttää jonkin verran omaa elämää, nii ei kannate liittyä :)
Mie olen Destellon kaveri naamakirjassa täältä palstalta. Sen kanssa siellä sillo tällö.
Mullaki varmaa noi ryhmät feidaantuu.

Mulla on muutenki iha lahoaivot nykysten. En muista mitään. Vaikka olis leipä kädessä ja nälkä, niin unohan mitä oon tekemässä :)
 
Oon ollut tosi laiska kirjoittelemaan, mutta ahkerasti olen teidän juttuja lueskellut :)

Millimollille onnea tyttölupauksesta! :) Ja Hennulle jo etukäteen onnittelut rouviintumisesta! :heart: Oikein ihania häitä teille!!

lauwra, eiköhän ne liikkeitä ole, mitä olet tuntenut :) Eikö ole ihanaa! Eikä mene kauaa siihen, kun ei ole enää epäilystä liikkeistä ja koko vatsa heiluu kun pikkuinen riehuu :) Millon sulla on rakenneultra?

Ihana masukuva Tupulla! :) Mä oon kuvaillut tosi laiskasti tätä kasvavaa mahaa :( Täytyis ryhdistäytyä, niin on sitten vertailukuvia tulevaisuutta ajatellen..

Hankinnoista, täällä rupeaa olemaan jo melkein kaikki hankittuna. Oon vähän innostunut ostelemaan... :ashamed: Ostin käytettynä Brion sängyn ja hoitopöydän, ja Brion kombit löytyy vaunuina :) Turvakaukalo, sitteri yms löytyy myöskin. Vaatteita on ISO pino, kavereilta oon saanut tosi paljon ja kirppareilla myös tullut pyörittyä ja aina jotain tarttuu mukaan. Myöskin harsot, hoitoalustat, lakanat yms. on hankittuna. Enää puuttuu oikeastaan hoitotuotteet, vaipat yms. Äitiyspakkauskin tuli viikko sitten. Saatiin vanha pakkaus, mutta sitä mä ehkä vähän enempi toivoinkin :)

Tulis jo joulukuu!!! Mä niin haluaisin tän pienen nyytin jo syliin! :heart: Alle 3kk kuitenkin enää laskettuunaikaan. En tiedä, miten saan tän ajan kulumaan kun olen jo melkein kaikki hankinnatkin tehnyt ja suurimman osan vaatteistakin jo pessyt ja silittänyt. Töitä on vielä reilu kuukausi, mutta saa nähdä pystyykö loppuun asti olemaan. Täällä särkee selkää jonkin verran ja närästys on jokapäiväinen ystävä. Töistä ei ole kuitenkaan onneksi vielä tarvinnut olla pois vaivojen takia.

Tänne on tullut jo +8kg alkuraskaudesta. Iik! Omasta mielestä en ole kuitenkaan lihonnut kauttaaltaan, ainoastaan on tullut tuollainen söpö pallo mahan kohdalle :) Neuvolatätikään ei ole kummemmin asiasta maininnut, joten kaipa tuo on ok. Perhevalmennus alkaa muuten täällä lokakuun alussa :)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja onnellista odotusta! :)

Liv & pieni 27+6 (huomenna poksutaan, jee :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
millimolli Eipä tässä niin hirmusti tota muuta elämää töiden lisäksi ole muutenkaan :D

-Liv- Sullaki laskettu aika sen ku lähenee... :) Ihanaa, kohta saadaan lisää pienokaisia tähän pinoon :heart: Hankinnat sulla on hyvällä mallilla :) Kunpa itekin pääsis joskus tohon vaiheeseen ;)

Mun pitäis nyt ens viikolla käydä HR-osastolla laittaas mun äippärahahakemus kuntoon. Meillä ku tosiaan työnantaja maksaa palkan kolmelta ekalta kuukaudelta ja Kelan päivärahat menee sit työnantajalle, niin hyvin saa nyt hr-osastolta tukea täyttelyyn.

Haluisin kyl laittaa hakemuksen eteenpäin vasta naimisiinmenon jälkeen, niin olis suoraan uus sukunimi, mut se menis sitten niin viime tippaan...

Hoitokuluvakuutusta varten täytyis täytellä terveyskysely ja ottaa kopiot äippäkortista.

Sainpa torpan tossa siivottua ja nyt vois loppupäivän sit vaan olla, kun ei muuta kiinnosta tehä...

Hennu & Möhkö 24+3
 
Paino Noo, mulle o tullu 14 kiloa, jo nyt :) Mutta samapa tuo paljonko joutuu laihuttamaan. Jos laps vaatii suklaata nii se vaatii sillo suklaata ja minähän täytän toiveet ;)

Tää on leiponu koko päivän. Piti tehä pullaa. Mutta teinki eka gluteenittomia sämpylöitä ittelle. Sitten keksin, että mieskin haluaa sämpylöitä. JA tein silleki sitte 5 pellillistä.
Sitten päätin, että itte tehää nyt soppaa ja sitten maissipuuroa ( melkein ku mannapuuro).

Epäilen tämän lapsen olevan keittiönero, koska oma-alotteisesti tuskin saisin näitä pimahuskokkauskohtauksia :)

Nyt makaan hetken sohvalla ja juon lisää earl greytä maidon kanssa. Sitten lähen vähäks aikaa pihalle. Ens viikolla menenki puolukkaan.
 
heip,

meille on tullut vajaa 15 kg tähän mennes..ittestä tuntuu että levinnyt muutenkin hieman mutta työkaverit ihastelee kun kaikki kilot on heidän mielestään mun mahtavan kokoisessa masussa.. useimmiten kysytään että ihanko yksi ainoa tuon kummun alla kasvaa.. mutta mikäs iinä vaikka on isompi masu, onhan tässä jo 29+1 täynnä joten eipä kauaa pitäs enää kasvaakaan.. väsy vaivaa mutta onneks saan nyt tehdä lyhennettyä työviikkoa lomien taki ennenkuin jään pois..

viikonloppuja kaikille
 
Mie saan aina hyvän kaaoksen aikaiseksi.

Tänään päätin kiukutella, ihan koko päivän. Selkä on aivan helvetin jumissa ja kipeä. EN saanu nukkua, ko yks palikka (lue mies) herää aamulla kailottamaan. Jaa no mutta otaks vaikka banaania jos o nälkä??? Perse, jossei 8-vuotias osaa itte ottaa ruokaa jos o nälkä nii olkoot nälissään. Ihme paapomista tuolla ukolla tuo homma.

Sit se lähti kylästelemään. Sanoin, että tuu ajoissa ni pääsee kauppaan. Eksää oo eilen käyny? No en vittu ole. Olen ollut itsekäs ja kerranki tehny jotaki mitä MINÄ halusin tehä. Eli kävin kaverilla kyläsä koko päivän. Enkä huolehtinut herrojen tarpeista. (hahaa, up yours vaan ukkeli)

Tekis mieli jättää ne muutamaks kuukaudeks yksin jonneki ja kattoa, että pärjääkö ne. Iha itte, omilla aivoillansa ajatellen. Ilman, että joutuu tyyliin perseenki niiltä pyyhkimään.

Lisäks mulle o taas joku inha räkätauti tulossa tai sitten olen vaa väsyny. Mutta aion joka tapauksessa tänään kiukutella. Koska kerrankin MINÄ MINÄ MINÄ!!!!

:)
 
-Liv-, rakenneultra on reilun kolmen viikon päästä, vielä saa malttamattomana odottaa hetken :D

Mulle tuli tänään todella suuri matkakuume. Lomaa ois viikko ennen joulua ja sinne yritetään nyt keksiä jokin kiva kohde Espanjasta. Raskausviikkoja on silloin 30, joten pitää tarkistella lentoyhtiökohtaiset säännöt... Jotenkin nyt kaipaan tosi pahasti etelän lämpöön rentoutumaan. :)

millimolli, välillä täytyy kiukutella! :D Mä kaipaisin flunssaa, jotta sais vaan löhötä kotona hetken.

Eipä tässä sen kummempaa.

lauwra 18+0
 
Muistaakoha kukaan, ko yrittäjien ketjussa kiukuttelin vähä yli vuos sitten. Ko veljelle tulee laps eksänsä kanssa.. Kyseinen laps o nyt melkee 10kk. Ja toissapäivänä kävi ilmi testeissä, että laps ei olekaa veljen. Pikkuse sairasta menoa.
 
millimolli Muistan joo. Oho, hupsista keikkaa... Mites se nyt tollee...? Ai helvetti käy sun veljeä nyt sääliks!! Kuka oli testiä vaatinut? Kukas se isä sit on?

Täällä oli tänään sokerirasitus vol 2. Meni paremmin ku viimeks, ei siis tullut sellaista huonoa oloa missään vaiheessa. Paastoarvo oli pikamittauksel 4.1 eli tosi hyvä. Huomen aamusta sit soittelen neuvolaan ja kyselen tuloksia... Toivottavast muutki arvot olis hyvät :)

Lisäksi täällä on vaivaksi tulleet kipu nivusten alueella, jos liikaa huhkii tai on jalkojen päällä/kävelee. Yhessä neuvolasta saadussa opuksessa on jotain jumppaohjeita, joten pitänee alkaa niitä tossa tekemään samalla kun Salkkareita kattoo :D

Harjotussuppareita tulee välillä ja sit ne ahistaa myös henkeä. Pitää hetki puuskuttaa esim. istuallee, kun maatessa ei tee hyvää.

Painoa on tullut kotivaa'an mukaan vajaa 2 kg, joten sitä spurttia odotellessa...

Vihkisormus
lähti kaiverrettavaks maanantaina :) Nyt pitäis vielä mekko löytää ja pitäis varmaan lähimmille sukulaisille ja ystäville kertoa, et koska ne kahvit nyt sitten juodaan :D Kakut pitää muistaa tilata ja itellee parturiaika (soitankin nyt HETI).

Mutta pikkuinen tuntuu voivan hyvin. Kovasti jumppailee pitkin päivää :) Ensimmäiset liikkeet tuntuvat yleensä jo aamulla mun herätessä ja sitten niitä tuntuu pitkin päivää. Mieskin saa niitä tuntea :)

Hennu & Möhkö 25+0 (enää 15 viikkoa! Mihin tää aika vierähtää?)
 
Hennu Tuskimpa horo tietää, kuka isä o. Lapsraukkaa käy sääliks ko o tommosen saanu äitiksensä. Että kusettaa vuoden verran toista tollee. Antaa oman lapsensa kiintyä toiseen ihmiseen ja sitte se ei olekaan enää sen elossa mukana..

Mulla kyllä oikeasti o painoa tullu aika paljon. Alkaa vähä ehkä vituttamaan jo se(kin). :)
 
millimolli, kieltämättä aika järkyttävä tilanne on ollut/on veljelläsi : / Miten se aina vaan meneekin niin, että ne joiden ei pitäisi lapsia hankkia, sikiää kaikkein helpoiten...

Hennu se porhaltaa kovaa vauhtia kohti loppuraskautta! :) Netti on täynnä kivoja äitiysmekkoja, löytyy juhlaviakin häitä varten :)

Me eilen katsottiin miehen kanssa se neuvolasta saadun DVD:n raskaus-osio :D :D sai kyllä nauraa vedet silmissä, oli jotenkin niin naurettava. Mies vääntelehti saamaansa aina kohdissa, jotka kuulemma "olivat tuttuja" :D Esim. DVD:ssä raskaana oleva nainen heittää miestään kananmunalla, itsehän tirvasin miestä naamaan hampurilaisella jokin aika sitten...

Ens viikolla lähtään mun kotiseudulle ja pitäs käydä kummin luona kylässä ja kertoa vauvauutiset. Oikeestaan maha kertoo jo kaiken, se on alkanut nyt tosissaan kasvaa :heart: Samalla haetaan mun kaverilta meidän vaunut! jej!
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Mäkään en oo neuvolan DVD:tä kattonut vielä, pitänee ottaa asiakseen jossain vaiheessa.

Hennu: Hyvä homma, että selvisit sokerirasituksesta, muutkin arvot oli ilmeisesti kunnossa? Ihania hääjärjestelyjä teillä :heart:.

Mulla se (sokerirasitus) on edessä vasta parin viikon päästä, mutta voin varmaan pitää sen päivän vapaana, niin ei haittaa vaikka huono olo tulisikin. Makea on vaan maistunu täällä vähän liiankin hyvin, pitäis yrittää tsempata...

Meillä alkoi perhevalmennus jo viime viikolla! Neuvolassa oli sanottu että marraskuussa, mutta kotiin tuli kirje, että se onkin jo nyt syys-lokakuussa, yhteensä 4 kertaa. Aika pieni ryhmä oli, ja näytti siltä, että muilla ois ollu jo vähän isommat mahat kun mulla. Kaipa sieltä jotain oppia jää tulevaa varten.

Sitten ois tulossa nyt lokakuussa vielä hammaslääkäri, neuvolalääkärin aika ja mitä kaikkea vielä... Kelaan pitäisi soittaa tukiasioista, että miten ne mulla nyt menee, kun on työnantaja vaihtunut ja äippäloman aikana ei oo työtä ollenkaan.
Onneksi työkiireet helpottaa kohta, niin kerkiää ravata vauva-asioilla :).

Tupu 25+2
 
Mieki oon unohtan koko dvd:n :D Täytyykin nyt joku ilta se kattoa, ihan huvin ja urheilun vuoksi :)

Sokerirasituksen lopulliset arvot oli (suluissa edellinen kerta):

Paastoarvo 4.9/5.3 (4.8)
1 tunnin arvo 9.1/10.0 (7.4)
2 tunnin arvo 7.3/8.6 (5.8)

Arvot siis olivat korkeammat ku ekalla kerralla, mut rajojen sisällä pysyttiin kuitenkin. On nimittäin toi makea maistunut täälläkin ja täytyis varmaan alkaa nyt vähän hillitsee. Tosin minust on ihanaa, kun en moneen vuoteen ollu makean perään ja nyt sit hyvällä omatunnolla maistuu joku karkki tms. :)

Toivottavasti Tupun sokerirasitus menee hyvin :)

millimolli Täytyy kyl sanoa, et näissä tapauksissa on sääli, kun lapsi ei voi vanhempiaan valita : /

Täällä täytettiin perjantaina kaikki Kelan lippuset ja lappuset. Äippäloma alkais nyt 26.11. eli tässä olis vaan 8 viikkoa töitä :) Sit loppuajasta pidän ylimääräsii vapaita pois ja teen ns. lyhennettyy viikkoa :)

Nää maanantait alkaa olee vaan vaikeampii ja vaikeampii. Nytki väsyttää niin, ettei jaksais mihinkään keskittyä.

Hennu & Möhkö 25+5
 
Hennu Mä oon kans ollu niin aamuväsyny, että miettiny et miten sitä jaksaa nousta yöllä vauvan kanssa, kun nyt ei meinaa jaksaa nousta aamulla töihin |O. Eikä tää koko ajan paheneva pimeys ainakaan asiaa auta, vaikka muuten syksystä tykkäänkin. Pitää varmaa äitiyslomalla yrittää nukkua varastoon mahdollisimman paljon =).
 
Tupu Mieki meinasin (huom. MEINASIN), että joulukuussa vois yrittää ottaa mahdollisimman paljon levon kannalta, että jaksaa sitten tulevat koitokset. Eli tänä vuonna meidän perheessä ei oteta stressiä joulusiivouksista ym. Tosin saispa sitten torpan kuntoon eikä tartteis sitä miettiä. Normaalistiki ollaa jouluna aatonaatosta joulupäivään anoppilassa, niin ei siinä paljon kotona olla...
 
20 kiloa Siis voi perseen perse. Kuten arvata saattaa, niin on maistunu ruoka. Valitettavasti en oo hirveenä liikkunut, ko ei mee ulkokamppeet päälle ja selkä on paskana.

Mut viimeisimmät kilot on tullu niin nopeaa, että ehkä on tosiaan aiheellista päästä siihen sokerirasitukseen. Vielä viikko siihen.

Yritin valvoa eilen siihen asti, kun mies tuli reissusta. Niin höpölöpöt onnistunut. Nukahin noin tuntia ennen. Sitten se tuli kotiin ja mie olen selittänyt ihme juttuja ja konkoillu pitkin kämppää väsyneenä, jossaki ihme horroksessa. Siispä heräsinki vasta äsken.

Eilen suursiivottiin koko kämppä miehen lasten kanssa, ko ne oli meillä viime viikon taas. Onneks ne oli apuna. En ois kuule saanu kaikkea tehtyä/kannettua jne. yksin. En tällä selällä. Tää on niin surkea kapine nyt, että huh huh.

Tänään täytyis jostakin löytää oikeasti ulkovaatteet, koska muuten en kohta tonne pihalle voi mennä. Aamuisin kun on jo nollassa monesti. ( olenkin korkannut takan lämmityskauden ja kynttiläkauden :) )

Onko muille tullut kamalaa leipomis/kokkaamisvimmaa? Siis mie olen leiponut ekaa kertaa ikinä pullaa monesti, sitten itselle keliakia leipää ja miehelle normileipää. JA kokkaanki iha oikean reseptin kanssa nykysten, enkä fiilispohjalta :)
 
millimolli, ei oo tommonen vimma VIELÄ nostanut päätään. Jostain luin, että voi liittyä siihen pesänrakennukseen. Äidit saattaa leipoa pakastimen täyteen ruokaa raskauden lopussa..

Mulla sen sijaan on kyllä kauhee tarve rempata keittiö ja kylppäri. Pitäs käydä pankissa vähän kyselees, ottais isomman köntin lainaa että saatais kakkosauto samalla rahalla.

lauwra 19+0
 
Huomenta!

Me ei kyllä saatu mitään dvd:tä. :| mutta toisaalta sellasta katottiin kyllä perhevalmennuksessa.

Täällä ei myöskään ihan hirveetä leipomis- tai kokkaamisvimmaa ole löytynyt.. Tai sanotaanko näin, että joskus tekis kauheesti mieli (samoin suursiivouksen kanssa) mutta työt vie iltasinkin niin paljon aikaa ja päivän työt väsyttää että tollaset jää sitten tekemättä. Mutta katotaan josko sitten äitiysloman alettua asiat muuttuu. Tosin sisustamisvimmaa on ollu sitäkin enemmän (lähinnä suunnitteluasteella). :)

Itellä suurin uutinen tähän väliin on että mua närästää niin pirusti välillä! Ja tää on inhottavaa, kun ei ole koskaan ennen närästäny (en edes tätä ennen tienny miltä se tuntuu), en tykkää..

JA: 7 päivää töitä, sit lomalle lompsis. Hurjaa ja kivaa ja haikeeta.
(kun en voi palata enää tähän työpaikkaan loman jälkeen)

Barba + baby 33+1
 
Täälläkään ei pahempaa "pesänrakennusvimmaa" oo vielä tullu, vauvatavaranhamstrausvimma iski tossa aikasemmin, mutta sen sain selätettyä ostamalla tarpeeksi kaikkea :D. Joulun lähestyessä alkaa kyllä varmasti tehdä mieli tehdä jouluvalmisteluja ja leipoa yms yms.

Närästys on tännekin tullu ihan uutena tuttavuutena, sitä on ollu nyt muutaman viikon ajan ja melkein päivittäin joutuu iltaisin rennietä nappailla. Ei kiva, mutta kuulunee asiaan..

Ulkovaateasiaa mäkin oon pohtinut, yksi tuulipuku sopii vielä, mutta miten käy toppavaatteiden kanssa kun tästä vielä kylmenee? Ei tosiaankaan viitsisi ostaa mitään, mutta koiran kanssa on pakko päästä lenkille. Miehen L-koon vaatteetkaan ei hirveästi houkuttele :).

Hyvää äitiysloman odotusta Barbababylle!

Muuten, uuden äitiyspakkauksen jako on kuulemma alkanut tänään! Pitänee kiikuttaa paperit postiin heti ensi viikolla, kun saan kaikki valmiiksi, voi olla aika ruuhkasta käsittelyssä nyt.
Uuden äitiyspakkauksen jakelu alkoi! - Kysy lapsiperheen etuuksista - Suomi24
 

Yhteistyössä