Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012



Meitä on 5 odottajaa
18 tyttöä syntynyt maailmaan:heart:
18 poikaa syntynyt maailmaan:heart:
0 tyttölupaus
0 poikalupaus
0 tyttöoloa
0 poikaoloa

SYNTYNEET:

2011

Tiipula.........29......VAS...21.5(41+0) tyttö 3630g 50 cm :heart:
NiQ......25......SEKS...25.7(41+4)tyttö 3512g 50cm:heart:
Liisakaisa......28......OYS 14.7.(39+4) tyttö 3535 g 49,5 cm :heart:
Sassy......23.....PKKS..19.8.(40+6) poika 4320g 50,5 cm:heart:
jeeni......25.....TAYS..28.7(34+2) poika 2930g 48cm:heart:
Halin......20.....KOS...22.8 poika:heart:
Lunea....28......JS....6.9.(40+4) tyttö 2755g 47cm:heart:
kais-a.....24...6.9...(40+0)poika:heart:
eltsu81....30..14.10..(40+3)poika 3770g 51cm, 36cm :heart:
Tsude.....20..14.10...(41+2) tyttö 3835g ja 50cm:heart:
Tiksutin...22...24.10..(41+4)tyttö 3150g:heart:
Leeniliini....27...26.10....tyttö 3270g ja 53cm:heart:
Susimieli...23...12.12..(40+1)poika 4236g, 53cm ja 37,5cm:heart:
mlizza.....26....TAYS....29.12...(40+1) poika 3660g, 52cm :heart:

2012

Namppis88..23....PS...15.1....(38+3) poika 2130g, 44cm :heart:
LeenaT.....26..K-HKS..25.1......(40+0) tyttö 3130g ja 49cm :heart:
Heddy81...30...........4.2......(40+0) poika 3970g, 52cm :heart:
Line.........30...HYS...23.2.....(40+1) poika 3786g, 51cm :heart:
-Pätkis-.....27..........6.3.....(39+3) tyttö 3422g ja 49,5cm :heart:
Kirskis.......26..........14.3.....(40+1) poika :heart:
Bubble89....23........30.3....(40+6) tyttö 4640g ja 52cm :heart:
Epa_88......23.........31.3....(41+5)poika 3315g, 50cm :heart:
Kristiina84...27........25.4....(40+3)tyttö 3830g, 51cm :heart:
Tuanni......23..........29.4....(40+2)poika 3600g, 51cm :heart:
Avocado...29...........15.5....(37+5)tyttö 3500g, 50cm :heart:
sindi^^...26...........19.5....(38+0)tyttö 2765g, 48,5cm :heart:
Juliane....25..TAYS...6.6......(40+0)tyttö 3480g, 51,5cm :heart:
Emby^....26..TYKS..11.6.....(39+0)poika 2290g, 50cm :heart:
Barbababy...26...SatKS...29.10....(37+0)poika 2990g, 47cm :heart:
melassi....29.....6.12....(39+6)poika 3800g, 51 m :heart:
Hennu86....26..KOKS...18.12....(36+6)poika 3050g, 52cm :heart:
-Liv-........24......25.12...(41+3)tyttö 3610g, 50cm :heart:

2013

Tupu_........27..............14.1....(40+2)tyttö 3640g, 53cm :heart:
millimolli....27...LPKS....17.1.....(40+0)tyttö 3490g, 52 cm :heart:
lauwra....25.....TAYS....18.2....(38+6)tyttö 3875 g, 53 cm :heart:
Vissyliini...........KYS.....5.3......(41+5)poika 4230g, 53 cm :heart:

:heart:Laskettu aika

Nimimerkki.....ikä.......synnäri

28.02.2013
lenkkari

7.4.2013
puuhis25

12.6.2013
LittleOne

19.8.2013
Catida....28......TAYS

12.9.2013
miss_piggy

Laittakaa päivitykset mielellään punaisella niin huomaan ne :)

Pinoon ovat siis tervetulleita kaikki Vauvakuume-puolen Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet. Toki jos joku muukin esikoista odottava kokee tämän pinon kotoisaksi, niin mukaan saa tulla! Tarkoituksena on jakaa ajatuksia muiden esikoisen saavien kanssa pienemmässä porukassa.

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/sivu18.html

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/#post23526521

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036156-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-syksylla-ja-talvella-2011-2012-a/sivu21.html#post25375301

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115075-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/

Odottajien oma suljettu kerho: *Esikoiset* - Kaksplus Vähän henk.kohtaisempaan kirjotteluun

Kuumeilijoiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2146783-esikoista-yrittamaan-2012-a/

LINKKEJÄ:
Monenlaista raskaudesta, synnytyksestä, vauvan vaatteista ja tavaroista yms. Huvituttiarki - tietoa ja tukea

Vauvamatkalla - Opas odottajalle


Tarvikelistaa vauvalle

*Vaatteita:
Kietaisupaitoja/-bodyja, bodyja, puolipotkareita, potkupukuja, vetoketjullisia haalareita
*Haalari
*Myssyjä,hattuja
*Lapasia
*Töppösiä jalkoihin

*Pussilakanoita
*Aluslakanoita
*Muovifrotee-alustoja sängyn suojaksi
*Peittoja, kankaita
*Harsoja
*Kylpypyyhkeitä, pyllypyyhkeitä

*Pinnasänky
*Patja pinnasänkyyn
*Petauspatja (jos haluaa käyttää )
*Reunapehmuste pinnasänkyyn

*Vanna/amme
*Jalat vannaan/ammeeseen (säästää selkää)
*Hoitopöytä tai muu alusta (ei välttämätön)

*Vaunut
*Turvakaukalo
*Sitteri (käyttöä esim. ruoanteon aikana)
*Itkuhälytin (ei välttämätön)
*Kantoreppu tai -liina (sylissäkin voi kantaa)

*Suolatippoja (0,9%) (saa tehtyä itsekin)
*"Nenäimuri" rään imemistä varten, esim. nenäfriida
*Kynsisakset (tulee äp:ssä )
*Kylpylämpömittari (tulee äp:ssä )
*Pehmeä hiusharja (tulee äp:ssä )
*Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen. Korvakuumemittari on hyvin epäluotettava, koska korvakäytävä on niin pieni)
*Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin (kiehuva vesi ajaa saman asian)
*Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa) Tavallinen muki käy vallan mainiosti
*Särkylääkettä (vasta 3 kk täyttäneille jos sitä annetaan lapselle)
*Tuttipulloja pari (varalta)
*Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
*Tutteja (jos käyttää )
*Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle (mutta vain pari, jottei jää käyttämättä)

*Kylpyöljyä
*Vanupuikkoja, -lappuja
*Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä)
*Vaippoja
*Talkki (perunajauhot ovat todella hyviä tähän tarkoitukseen)
*Perusvoidetta (tulee äp:ssä)
*Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
*Sinkkivoide (vaippaihottumaan) Kaikki ei tarvitse ollenkaan. Pärjää Bepanthinella tai perusvoiteella
*D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta) Ehtii ostaa vauvan syntymän jälkeenkin
*Rela-maitohappobakteeritipat
*Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin jos masussa kuplii)

Äidille:

*siteitä jälkivuotoon
*Imetysliivit (normaalitkin liivit voivat riittää, jos on irroitettava olkain)
*Liivinsuojia (kerta- tai kestokäyttösiä)
*Imetystyyny (tai iso tyyny)
*Maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
*Rintapumppu (tai käsinlypsyohjeet)
*Rintakumit (ei suositella) On kuitenkin vauvakohtaista
*Lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
*Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
*Movicol-jauhe tms. (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista)
*Liukuvoide
*Särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
*Kaalia (kauli lehti rikki ja laita rintaliiveihin jos kipua)
*Pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Synnärille mukaan:

Itselle:
*Neuvolakortti!
*Henk.koht. hygieniatarvikkeet
*Kännykän laturi
*Kamera+laturi ja riittävän iso muistikortti
*Kirja, ristikoita, käsitöitä tms. ajanvietettä (kaiken varalta jos tarvetta)
*Jotain syötävää...Hedelmiä, pillimehuja yms.
*Liivinsuojia
*Kotiinlähtöä varten vaatteet...
*Isälle vaihtovaatteet

Ja vauvalle kotiin lähtöpäivää varten:
*Body
*Puolipotkarit
*Haalari
*Myssy,töppöset ja lapaset
*Peitto tai viltti matkalle (varalta)
*Turvakaukalo
 
Viimeksi muokattu:
Merkkaan pinon. :) kiitos hennu, pystyt poistamaan tuon virheellisen pinon menemällä muokkauksen kautta viestin tietoihin ja sieltä poista viesti. Ja tämän pinon nimeä pystyt myös muuttamaan jos haluat sen vol.2 laittaa. Ja millimollille onnea!
 
Tervehdys, joku tuolla edellisessa pinossa jo mun perään kyselikin.. Mutta siis vielä ollaan yhtenä kappaleena. Tosin saa nähdä miten pitkään, jouduin tänään osastolle, raskausmyrkytys. Vielä ei mikään raju, onneks, mutta seuraillaan mihin kehittyy. Käynnistellään jossei pikkuinen ymmärrä piakkoin itse syntyä tai jos lähtee äkisti myrkytystila pahenemaan.. Mutta ei tosiaan ois tällästä tarvinnut tähän loppuun.

Kännykällä kun kirjottelen, niin tässä nyt hätäsimmät kuulumiset.

Juliane 39+1
 
millimolli JEEE, mitkä ultrakuulumiset! :) Vähänkö ihanaa :) :heart: Nyt voidaa sun kans hyvin mielin jatkaa odotusta :)

Juliane Eikä : / Toivottavasti myrkytys ei pahene! Voimia!

Täällä oksu ei ole tullut kylään toissayön jälkeen ja itseasiassa melkein vuorokauden on nyt taas ollut ihan hyvä olo :) Pieniä kuvotuksia tulee välillä, muttei pahempaa :) Viime yönä sain nukuttuakin! :)

Yks asia ÄRSYTTÄÄ, kun oon nyt pikkuhiljaa uutista kertonut... Ei ole yksi tai kaksi ihmistä ollut, jotka ovat alkaneet kertomaan ns. kauhutarinoita, mitä ongelmia raskauksissa on ollut joko itsellään tai lähipiirissä ja serkun kaiman kummilla. Siis MIKSI??? MIKSI pitää alkaa pelottelemaan, kun tasan tarkkaan tiedän, mitä kaikkea voi käydä ja jalat on pidettävä maassa, vaikka kuinka helvetisti haluaisin hehkuttaa??? Eilen kerroin serkulleni. "Olisko kannattanut passata vielä muutama kuukausi niin, että lapsi olisi syntynyt keväällä ja nyt olisit kesän voinut rellestää?" SIIS MITÄ???? EI SITÄ AJANKOHTAA VOI SUUNNITELLA!! Tai saahan sitä suunnitella, mutta lahja on otettava vastaan silloin kun on mahdollisuus. Helvetti.

Pitäis vaan unohtaa noi tollaset ja yrittää pysyä positiivisena. Me ollaan tämä ansaittu.
 
Hennu Joo ja meä äitiki sano, että nyt o sitte juomiset juotu vähäks aikaa.. SIIS joo ollaa yritetty kaks vuotta ja olen juonu ehkä kerra kahessa kuukaudessa. Ei paljoa paina..
Sano myös, että et oo sitte koskaa enää yksin. Niin, ku lapsellahan ei ole isää..
Eilen kerroin minkä kokoinen se o, et 6,4 mm et vastas viikkoja 6+3 nii eikö se oo jo 64mm. No ei oo- Sanoinki et yritäks alkaa lannistaa mua, että se o vasta nii pieni jne jne. Viime vuonna märisin ko veljen eks tuli paksuks ja vieläkään ei muute varmuudella isä tiedossa, nii kyllä se sitä eksää voi lelliä, mutta oma laps o raskaana ja oikeasti toivottu lapsi.. Niin suhtautuu noin nuivasti. Mutta päätin jättää omaan arvoonsa.

Joo mulle ei auta kenenkään tulla kertoo mitä horror-stooreja. Leivon turpaan samantien niitä :) Sanoin miehelleki että toinen mikä on nii mun mahaa ei tule kukaan taputtelemaan ilman mustaa silmää. Vaihtoehtoisesti taputtelen niitä perseelle, että ompa levinny :)
 
Heippa! :wave:

Onnea millimollille ihanista ultrakuulumisista! :) nyt vaan nauttimaan raskaudesta!

Mä kävin tänään nt-ultrassa ja siellä se pikkuinen möllötti :) Oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen! :heart: Itse olin jotenkin ihan lukossa ja ihastuksissa pikkuisesta, että en oikein osannut kysyä mitään.. Kysyin vaan, että onko kaikki hyvin ja miltä se niska näyttää? Eikä siis näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Mutta en sitten tajunnut kysyä niitä riskilukemiakaan...

Koko 4,5cm vastasi viikkoja 11+3 vaikka neuvolakortin mukaan on 11+6. La:ta (15.12.) ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan, koska eroa oli vain muutama päivä. Itseäni tämä kyllä edelleen ihmetyttää, kun olisin edelleen ollut sitä mieltä, että olisi ainakin viikon pidemmällä. En tajunnut siitäkään nyt sitten sanoa. No rakenneultra on nyt sitten elokuun alussa. Sitä odotellessa.. :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Liv & pieni 11+6 (mennään näillä nyt kuitenkin :) )
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Hennu86
Liv Onnea!

Meänki tyyppi oli muka vasta 6+3 vaiks laskelmien mukaan 7+0. Tosin viikkoa aiemmi vastas 5+3 eli ilmeisesti normaalia.

Mulla kaverilla kävi vasta Nt-ultrassa sillee, että siellähä näkyki identtiset kaksoset tuloillaan.. :D
 
Tällä on tylsää. Ens viikolla varmaa vielä tylsempää, ko mies lähtee porukoillensa peltohommiin, mie kieltäydyn menemästä muualle yöks. Haluaa olla kotona yötä! Oma sänky=paras sänky..

Tekis aivan kamalasti mieli alkaa juomaan. Kävin yhet valmistujaiset läpi, siellä olis ollu valkkaria, siideriä ja kuoharia. Olis tehny mieli maistella. Sitten muistelin viime kesää, kun kävin kaverin kanssa baarissa tanssimassa ja juomassa alkomaholia. Oli aivan hauska ilta. Ehkä nyt vaa haluttas muka mennä, ko ei saa. Sillo ko sai mennä nii ei kiinnostanu :D

Tuli semmone mieleen, ko puhutaan, että ennen raskautta kohtu on nyrkin kokoinen ja näillä viikoilla olis sitten appelsiinin kokoinen. Mutta entä, kun mun nyrkki on appelsiinin kokoinen alunperinki, että kenen nyrkillä ne on sen mitannu?
 
Älyttömästi onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille tasapuolisesti!! :)

Tsemppiä Juliane ja pidetään peukut pystyssä, ettei mene enää pahemmaksi ja voimia synnytykseen!

Mulla tuli tuo rellestämisen halu oikeestaan vasta typyn synnyttyä. Mikähän siinä on, ennen raskautta olisi voinut rellestää niin usein kun haluaa, mutta sillon ei kiinnostanut. Nyt kun ei aina niin ole mahdollista lähteä niin se houkuttaa? Kaikki kielletty aina kiinnostaa. :D Onneksi isi on ihana ja monesti suostunut hyvillä mielin jäämään kotiin kun olen lähtenyt iltaa viettämään typyn mentyä nukkumaan. :)

Mua kans ahdisti tuo kun tuntemattomatkin tuli mahaa taputtelemaan, monesti teki mieli sanoa, että menettekös siitä. Anoppi varsinkin oli pahin, itse en sille kehdannut koskaan sanoa, että en tykkää kun hän on niin herkkä niin olisi loukkaantunut herkästi. Mies sille sitten kerran sanoi, mutta ei paljon auttanut.

tsude ja typy 7,5kk
 
Mulla anoppi kanssa lääppi ja taputteli mahaa aina kun nähtiin ja se oli tosi inhottavaa. Sit se vielä kehtas suuttua jos vauva potki ja jätin sanomatta siitä eikä hän ehtinyt tunnustelemaan. Voitte uskoa etten kauhean usein halunnut käydä siellä loppuaikoina.
 
..oonkohan mä sit jotenki kauheen pelottava persoona, ko mulle ei tuu ihmiset taputtelemaan.. ei ainakaan sen enempää.. et se mua ärsyttäis :)
Mun mielestä se on hellyyttävää ja ihanaa, ko ihmiset välittää ja on innoissaan meidän onnesta :) :heart:
 
millimollille ja -Liville- onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Julianelle paljon tsemppiä!

Hennu itsekään en sitä oikein ymmärrä et miks pitää vielä pelotella ja varsinkin tuo et lapsi ois hyvä syntyä johonkin tiettyyn vuodenaikaan. Tämmösenä itsekin pidempään omaa vauvaa yrittäneenä ja monet itkut itkenäänä voi kyllä sanoa että sillä ei ole mitään väliä mihin vuodenaikaan sen pienokaisen saa, kunhan sen vain saa! No, mielipiteitä on monia.

Kävin tuonne kerhon puolelle kirjoittelemassa synnytyskertomukseni. Aika on mennyt niin nopeasti. Sektiosta on parannuttu ja tyttö kasvaa ja nukkuu hyvin. Vieraita meillä on ravannut oikeastaan joka päivä, ja se alkaa väsyttää. Jospa tämä tästä hiljentyy tai kohta pitää laittaa puhelin oikeesti kiinni :) olen aivan sanomattoman onnellinen meidän pikkuisesta ja häntä vois kyllä tuijotella tunnista toiseen :heart:

Sindi ja pikkuneiti 15 vrk :heart:
 
Minäkin merkkailen uuden pinon. Kiitos Hennu!!

Juliane Voi ei sitä myrkytystä! Toivottavasti ei oireet pahene. Voimia!

Tuo mahan taputtelu oli kyllä ulkopuolisilta todella ärsyttävää. Tosin vain kaksi kaveria sen uskalsi tehdä ja eivät tehneet toista kertaa. Enkä edes kerennyt lyödä niitä, hih. Minun mahaani saivat silloin koskea mieheni sekä 1,5v ja 5v sukulaislapset. Pienempi oli aina niin ihmeissään :)

Kirskis ja poika 11vk
 
tsemppiä julianelle

mä varmaan kans tinttaan jos joku yrittää kosketella..hih.. vaikka ei ole vielä mitään mitä kosketteliskaan niin silti iso nou jo pelkästä ajatuksesta..varsinkin ulkopuolisista..

melassi 13+3
 
Toinen mikä on nii, ei muuten aleta hössöttämää tästä kaksneljäseiska. Vasta oli lähipiirissä kaks raskautta ja se juttelu oli koko ajan raskaus sitä ja tätä ja tuota, muillaki ko niillä ittellensä. Mie aion kyetä keskustelemaan muistakin asioista..

... vannoo hän, joka koko päivän aatellu kaikkia nimiä ja muuta mahdollista..

6.7 olis niskaturvotus ultra. Kääks. Houkuttas hommata se kotidoppleri, että sais koko ajan tutkia onko tyyppi elossa :D
 
Millimolli meiltä löytyy tuollainen doppler, ja oikeastaan voisin siitä luopua kun ei kuitenkaan vielä hetkeen toista tenavaa pyöräytetä. :D Tykkäsin kyllä tuosta ja joka ilta sillä kuunneltiinkin nukkumaanmennessä. Sitten kun liikkeet rupesi tuntumaan niin vähemmän tuli kuunneltua, mutta siihen asti oli tosi kiva! Pistä mulle yksityisviestiä jos kiinnostuit. :)

http://4.bp.blogspot.com/-Ix7bNTdHMyU/TyRS-YLdIPI/AAAAAAAAA5w/qUQ3BZTFruI/s1600/angel-sounds-pre-natal-monitor-can-be-used-from-birth-492-p.jpg
 
Hienoa -Liv-, että kaikki oli ultrassa ok!! :)

Emby^ Ei ole pitkä aika enää! Toivottavasti kaikki sitten menee hyvin :)

Täällä kaikki ennallaan. Välillä pahempia päiviä pahoinvoinnin suhteen (esim. eilen) ja välillä helpompia, kuten tänään. Kahen viikon päästä neuvolalääkäri ja sit 25.6. nt-ultra. Jos nyt torstaiaamuna muistais viedä sen hemmetin pissanäytteen...

Hennu & Möhkö 8+2
 
Kiitos Hennu uudesta pinosta!

Sindille vielä onnittelut pikkuneidistä! :heart:

millimolli: Kiva että ultrassa oli kaikki kunnossa ja syke löytyi! Meillä onkin seuraava ultra sitten samana päivänä, mäkin sain ajan 6.7. :)

Mä kävin tänään neuvolalääkärin luona, ja pikkunen oli kasvanu viikossa ihan hirveesti ja nyt vastasi viikkoja 8+1. Eli kaikki kunnossa, ihanaa! :heart: Kyllä mä oon tähän vauvaan jo niin tottunu etten haluaisi enää siitä luopua. Niskaturvotusultra on vasta neljän viikon päästä, mutta luottavaisin mielin odotellaan sinne asti.

Mulla ei oo sellasta oksetuspahoinvointia ollut enää paljoakaan, mutta sen sijaan maha on sekaisin koko päivän kaikesta mitä syö ja iltasin ihan turvonnu ilmapallo. Väsymys myös vaivaa varsinkin iltapäivisin töissä, mutta ei oikeen kehtaa ottaa päikkäreitä täällä :D.
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Hennu86
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Nauti Emby nyt tästä viimeisestä viikosta! Kohta se elämä muuttuu totaalisesti. Tykkään toki tästä nykyisestäkin elämästä, mutta aina välillä haikailen raskauden ja ison vatsan perään. Se oli ihanaa aikaa kaikista pikkuvaivoista huolimatta.

milizza + kaveri 5kk
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Hennu, eiköhän siellä nyt kaikki hyvin mene :)

milizza, juuu, nautin kyllä. Tosin nyt alkaa paikkoja kolottaa melkosenlailla. :) Mut mä nukun pitkään ja ollamöllötän :heart:

Emby^ ja nökö 38+2 :heart:
 

Yhteistyössä