Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012



Meitä on 10 odottajaa
13 tyttöä syntynyt maailmaan:heart:
13 poikaa syntynyt maailmaan:heart:
0 tyttölupaus
0 poikalupaus
1 tyttöoloa
0 poikaoloa

SYNTYNEET:
Tiipula.........29......VAS...21.5(41+0) tyttö 3630g 50 cm :heart:
NiQ......25......SEKS...25.7(41+4)tyttö 3512g 50cm:heart:
Liisakaisa......28......OYS 14.7.(39+4) tyttö 3535 g 49,5 cm :heart:
Sassy......23.....PKKS..19.8.(40+6) poika 4320g 50,5 cm:heart:
jeeni......25.....TAYS..28.7(34+2) poika 2930g 48cm:heart:
Halin......20.....KOS...22.8 poika:heart:
Lunea....28......JS....6.9.(40+4) tyttö 2755g 47cm:heart:
kais-a.....24...6.9...(40+0)poika:heart:
eltsu81....30..14.10..(40+3)poika 3770g 51cm, 36cm :heart:
Tsude.....20..14.10...(41+2) tyttö 3835g ja 50cm:heart:
Tiksutin...22...24.10..(41+4)tyttö 3150g:heart:
Leeniliini....27...26.10....tyttö 3270g ja 53cm:heart:
Susimieli...23...12.12..(40+1)poika 4236g, 53cm ja 37,5cm:heart:
mlizza.....26....TAYS....29.12...(40+1) poika 3660g, 52cm :heart:
Namppis88.....23.....PS.....15.1....(38+3) poika 2130g, 44cm :heart:
LeenaT.....26.....K-HKS.....25.1......(40+0) tyttö 3130g ja 49cm :heart:
Heddy81.....30.....4.2......(40+0) poika 3970g, 52cm :heart:
Line.....30.....HYS.....23.2.....(40+1) poika 3786g, 51cm :heart:
-Pätkis-.....27.....6.3.....(39+3) tyttö 3422g ja 49,5cm :heart:
Kirskis.....26.....14.3.....(40+1) poika :heart:
Bubble89....23.......30.3....(40+6) tyttö 4640g ja 52cm :heart:
Epa_88......23.....31.3....(41+5)poika 3315g, 50cm :heart:
Kristiina84...27.....25.4....(40+3)tyttö 3830g, 51cm :heart:
Tuanni......23.....29.4....(40+2)poika 3600g, 51cm :heart:
Avocado...29.....15.5....(37+5)tyttö 3500g, 50cm :heart:
sindi^^...26.....19.5....(38+0)tyttö 2765g, 48,5cm :heart:

:heart:Laskettu aika

Nimimerkki.....ikä.......synnäri


6.6
Juliane....25......TAYS

18.6.
Emby^...25......TYKS

23.6
Poikkka....21.....SATKS.....tyttöolo

26.6
Laurelle....24......KYS

11.10
Little precious....23......PKKS

22.11
Barbababy.....25.....SatKS

7.12
melassi.....29

n. 8.12
-Liv-.....24

Hennu86

17.1.2013
Millimolli.....26.....Lpks




Laittakaa päivitykset mielellään punaisella niin huomaan ne :)

Pinoon ovat siis tervetulleita kaikki Vauvakuume-puolen Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet. Toki jos joku muukin esikoista odottava kokee tämän pinon kotoisaksi, niin mukaan saa tulla! Tarkoituksena on jakaa ajatuksia muiden esikoisen saavien kanssa pienemmässä porukassa.

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1888774-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-talvella-2010-2011-a/sivu18.html

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/#post23526521

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036156-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-syksylla-ja-talvella-2011-2012-a/sivu21.html#post25375301

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/

Odottajien oma suljettu kerho: *Esikoiset* - Kaksplus Vähän henk.kohtaisempaan kirjotteluun

Kuumeilijoiden ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2039279-esikoista-yrittamaan-2011-vol3/#post24790363

LINKKEJÄ:
Monenlaista raskaudesta, synnytyksestä, vauvan vaatteista ja tavaroista yms. Huvituttiarki - tietoa ja tukea

Vauvamatkalla - Opas odottajalle


Tarvikelistaa vauvalle

*Vaatteita:
Kietaisupaitoja/-bodyja, bodyja, puolipotkareita, potkupukuja, vetoketjullisia haalareita
*Haalari
*Myssyjä,hattuja
*Lapasia
*Töppösiä jalkoihin

*Pussilakanoita
*Aluslakanoita
*Muovifrotee-alustoja sängyn suojaksi
*Peittoja, kankaita
*Harsoja
*Kylpypyyhkeitä, pyllypyyhkeitä

*Pinnasänky
*Patja pinnasänkyyn
*Petauspatja (jos haluaa käyttää )
*Reunapehmuste pinnasänkyyn

*Vanna/amme
*Jalat vannaan/ammeeseen (säästää selkää)
*Hoitopöytä tai muu alusta (ei välttämätön)

*Vaunut
*Turvakaukalo
*Sitteri (käyttöä esim. ruoanteon aikana)
*Itkuhälytin (ei välttämätön)
*Kantoreppu tai -liina (sylissäkin voi kantaa)

*Suolatippoja (0,9%) (saa tehtyä itsekin)
*"Nenäimuri" rään imemistä varten, esim. nenäfriida
*Kynsisakset (tulee äp:ssä )
*Kylpylämpömittari (tulee äp:ssä )
*Pehmeä hiusharja (tulee äp:ssä )
*Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen. Korvakuumemittari on hyvin epäluotettava, koska korvakäytävä on niin pieni)
*Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin (kiehuva vesi ajaa saman asian)
*Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa) Tavallinen muki käy vallan mainiosti
*Särkylääkettä (vasta 3 kk täyttäneille jos sitä annetaan lapselle)
*Tuttipulloja pari (varalta)
*Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
*Tutteja (jos käyttää )
*Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle (mutta vain pari, jottei jää käyttämättä)

*Kylpyöljyä
*Vanupuikkoja, -lappuja
*Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä)
*Vaippoja
*Talkki (perunajauhot ovat todella hyviä tähän tarkoitukseen)
*Perusvoidetta (tulee äp:ssä)
*Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
*Sinkkivoide (vaippaihottumaan) Kaikki ei tarvitse ollenkaan. Pärjää Bepanthinella tai perusvoiteella
*D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta) Ehtii ostaa vauvan syntymän jälkeenkin
*Rela-maitohappobakteeritipat
*Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin jos masussa kuplii)

Äidille:

*siteitä jälkivuotoon
*Imetysliivit (normaalitkin liivit voivat riittää, jos on irroitettava olkain)
*Liivinsuojia (kerta- tai kestokäyttösiä)
*Imetystyyny (tai iso tyyny)
*Maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
*Rintapumppu (tai käsinlypsyohjeet)
*Rintakumit (ei suositella) On kuitenkin vauvakohtaista
*Lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
*Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
*Movicol-jauhe tms. (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista)
*Liukuvoide
*Särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
*Kaalia (kauli lehti rikki ja laita rintaliiveihin jos kipua)
*Pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Synnärille mukaan:

Itselle:
*Neuvolakortti!
*Henk.koht. hygieniatarvikkeet
*Kännykän laturi
*Kamera+laturi ja riittävän iso muistikortti
*Kirja, ristikoita, käsitöitä tms. ajanvietettä (kaiken varalta jos tarvetta)
*Jotain syötävää...Hedelmiä, pillimehuja yms.
*Liivinsuojia
*Kotiinlähtöä varten vaatteet...
*Isälle vaihtovaatteet

Ja vauvalle kotiin lähtöpäivää varten:
*Body
*Puolipotkarit
*Haalari
*Myssy,töppöset ja lapaset
*Peitto tai viltti matkalle (varalta)
*Turvakaukalo
 
Viimeksi muokattu:
Sindille iso kiitos uudesta pinosta! :)

Tiipula Voi että, sulle se sf ei sitten kovinkaan korkealle noussu. Näin sitä huomaa miten vähän tuo sf merkitsee todellisuudessa. Joten taidan pysyä siinä uskossa että ihan normikokonen vaavi sieltä ulos putkahtaa :)

Mitä Epalle kuuluu? :)

Tänään täällä poksuu 40+0! En uskonu että tämä päivä koskaan koittaisi :D No, eipä mulla mitään tuntemuksia siitä että vauva olisi tänään tulossa maailmaan, vielä saa siis pienokaista odotella.

Ostin muuten eilen mun häämekon! :D Eräs vakuutusyhtiö oli joutunu korvaamaan läjän häämekkoja ja nyt eilen ja toissapäivänä ne myi niitä pois. Kaikki maksoi 50€/mekko. Löysin mun makuun aivan ihanan ja vaikka en nyt sitä voinu kokeilla niin ajattelin että en paljoa häviä jos ei sittenkään sovi.

Mies on menossa parturiin tänään ja ite ajattelin mennä mukaan ja pyörin kaupoissa sen aikaa. Mitäköhän olisi vielä hyvä ostaa vauvaa ajatellen?

Bubble ja Lillus 40+0
 
Aika rientää nopeasti vauvan kanssa. Meidän poika on jo reilun kuukauden vanha! Vastahan minä täällä valitin ja itkin, että aika ei kulu millään ja tää ei ikinä synny. Tsemppiä vaa loppuvaiheessa oleville ja muillekin! :)

Tarvikelistaan mun on pitänyt kommentoida jo aiemmin, että jos isä lähtee mukaan (eli siis perhehuoneeseen) synnärille, niin isälle riittävästi puhtaita vaatteita mukaan. Meillä nimittäin sattui toki niin, että oli miehellä vain muutama paita mukana, jotka poika sitten päätti kastella kultasuihkulla ja niimpä isä joutui lähtä ostamaan lähikaupasta parit t-paidat lisää :D

Line ja Poika 1kk
 
Kiitokset sindi^^lle pinosta!
Pinon korkkaus ja poksuminen 35+0

Kamala kärttyisyys vallalla koko päivän. Vauva on mellastanut kohta kaksi päivää mahassa (onneksi ei sentään öisin) ja jotenkin tukala olo, vaikka kunto on hyvä eikä mihinkään satu.
 
Merkkaan pinon, kiitos Sindi:)

Muistelisin, ettei mullakaan sf-mitta ollut enimmillään kuin ehkä 33cm. Nyt en jaksa tarkistaa neuvolakortista.

Meitin tyttö on jo 8 kk, mutta edelleen tulee täällä käytyä ahkerasti:)
 
On se jännää miten tästä palstailusta on tullut tapa :D Samoin kuin facebookissa tulee käytyä useaan otteeseen päivässä :D Kiva kun on löytänyt kivan ryhmän jossa jutella avoimesti, tai niinku saa kysellä kaikkea mitä mieleen tulee ja yleensä saa aina jonkin sorttisen vastauksen :) En kyllä uskonu että teistä näin läheisiä mulle tulis kun mä tänne kesällä tulin :)

Pari kipeitä supistuksia tuli yöllä mutta ei sitten jatkunut sen kummemmin. Tuli silloin kun olin käyny vessassa ja piti käydä takasin sänkyyn makaamaan ja kun kylkeä käänsin. Sitten loppui. Harmi. Muuten ei mitään uutta täällä :) Odotellaan! :)

Bubble ja Lillus 40+1
 
Pöööööö!

Huomenna olis se kauan odotettu kontrolliultra.. Hmm..
Ja vuosipäivä menetyksestä / leikkauksesta.. : / En oikee tiiä millä mielellä mennään, mut mennään ny kuitenkii..

Nökö ollu tänään tosi hiljanen :( sekään ei oo kiva juttu.. Selkäkin on kipee ja valivali, jäkäjäkä..

Mut heeeeei, Bubblella ja Epalla koittaa ihann just h-hetket :) Jännää, tsemppiä! :)

Emby^ ja nökö 27+6 :heart:
 
Pidän sulle Emby peukkuja :) Hyvin kaikki menee! Ja nökö on varmaan huomannu sun stressin ja sen takia ollu rauhallisempi. Huomaan itekki että kun on paljon mietittävänä ja murehtii asioita niin Lillus ei ole läheskään niin aktiivinen kun pitäis.
Nyt kun kerran täällä taas kirjottelen voin samalla päivittää että kipeitä supistuksia ja vihlontaa alapäässä ollu kyllä päivän aikana. Nytkin huomaa pientä jomotusta alaselässä ja makoilen sängyssä. Mitään työlästä en ole tänään tehny, en edes koiran kanssa lenkillä ole käyny. Päivällä sen verran pahasti vihlosi alapäässä että en uskaltanut lähteä kävelemään.
Nyt saa sit nähdä mitä yö tuo tullessaan. Huomenna olis neuvola-aika klo 13. Saa nähdä mennäänkö sinne vai synnärille ;p Itse oon veikannu että Lillus maailmaan tulee 26.3, tosin 27.3 ei myöskään mahdoton ole mutta alusta lähtien on mulla ollu sellanen tutina. Saa nähdä! :)
 
Merkkaan minäkin pinon. Kiitos Sindi!!

Emby Minulla on nyt mennyt täysin ohi, että mikä kontrolliultra sinulla on ollut? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Täälläkin jännitetään Epan ja Bubblen puolesta! Kohta meidän pino saa uusia vauvoja :)

Kirskis ja Kaiku
 
Eipä meille vauva synny kyllä tällä päivämäärällä. Kävin moikkaamassa siskoa neuvolan jälkeen ja juteltiin sitten siinä hänen synnytyksistä ja että kaikki on tullut nopeasti, ja ilman mitään ennakkovaroituksia. Hänellä oli näitä samoja supistuksia mitä mullakin koko ajan (mutta mulla vielä epäsäännölliset) hän ei siis voinut edes kuvitella että synnytys oli käynnissä kunnes vedet meni. Synnärille kun he pääsivät niin kesti muutaman tunnin niin oli heillä esikoinen sylissä. Tosin sitten kun vedet meni niin alkoi kipeitä supistuksia tulemaan mutta ne ei kipeät supparit oli tehny tehtävänsä jo siihen mennessä.
Samalla reissulla sain kuulla että isäni puolelta on syöksysynnytykset kans yleinen juttu. Joten jos geeneillä on jotakin tekemistä näiden asioiden kanssa niin on hyvin todennäköistä että lähdetään synnärille ilman mitään ennakkovaroituksia.
Nyt tulee yks supistus, ja voi että kun huomaa eron, ei siis satu mutta niin paljon enemmän on voimaa siinä kun se kovettuu kun mitä näissä muissa on ollu. Ja samalla se antaa paineen tunnetta alhaalla. Hyi että jänskättää :D Pakkasin jopa varavaatteita sinne laukkuun nyt ihan vaan varmuuden vuoks ;)

Neuvolassa ei mitään uutta, SF oli nyt huimat 41,5cm!!! Täti sanoi että oon hänen ennätyksensä pitkään aikaan. Toivottavasti loppuis tää kasvu jo :D tosin itse en kärsi mitenkään, en huomaa eroa. Lillus ei ole vielä laskeutunut eikä myöskään siis kiinnittynyt. Tämä todennäkösesti suurin syy siihen suureen sf-mittaan.
Niin joo.. Oli vauvalla kova stressi päällä tänään, syke oli 160 kun muuten se on aina ollu siinä 130-140. Ei tahtonu rauhoittua millään. Hmm.. Ei ole tämän vauvan tapasta..

Kysymys! Onko teidän vauva liikkunu supistuksien aikana?
Mä tunnen liikkeitä vaikka on supistus päällä. Mietin vaan että kuinka yleistä tää on?

Bubble ja Lillus 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Kirskis, mulla on ollu kaksiosainen kohtu. Se toinen osa surkastui vuosi sitten, vielä sikiö sisällään. Hätäsenä päädyin leikkaukseen.. Ni sitä kohdun kasvua ja lapsen vointia seurataan nyt extrana tässä raskaudessa. Meen taas neljän viikon päästä ultraan.. Eli mulla ollu nyt jo sitte.. hmm.. varhais-, niskapoimu-, viikon 20-, +tämän päiväinen ultra :)
 
sf-mitta on ihan hölynpölyä,muakin meinattiin jo johonkin tutkimuksiin laittaa kun mitta kuulemma ei ollut tarpeeksi kasvanut edelliskerroista (joskus rv 30 jälkeen). E olikin sitten yllättävän iso syntyessään :D eli ei tod. kertonut mitään vauvan koosta tai kasvusta..

uudelle tulokkaalle lämpimästi tervetuloa! Ja onnea plussasta :) Miekin olen usein täällä vaikka vauva on jo muutaman kuukauden. Tosin jostain syystä kumman helliä tunteita herää kun pääsi tässä lukiessa miettiin omia fiiliksiä plussan ja varhaisultran jälkeen.. Mulla on varmaan kohta oikeastikin vauvakuume..:D

Bubblea ja Epaa jänskäilen, tulee usein lueskeltua nyt kun monella on h-hetki käsillä :) Jänniä aikoja :)

Meillä kaikki hyvin, E on oikea hurmuri, miten voikaan olla noin ihana tyyppi :) <3

Susimieli ja E 3,5kk (miten aika meneekin näin nopeaan! )
 
Bubblelle tsemppiä, jospa se Lillus sieltä kohta päättäisi tulla :)
Odottavan aika on kyllä aina pitkä...
Jokohan muuten Epalla on pienokainen, kun ei ole muutamaan päivään täällä näkynyt.

Onneks jaksaa olla vielä töissä, tulisin muuten hulluks kotona. Toisaalta on päiviä milloin vaan toivoo ,että alkais jo loma. No vielä parikyt työpäivää ja sit..

Sindi ja Iipu 30+3
 
Sf - mitasta sen verran, että mulla kasvoi koko ajan yläkäyrien yläpuolella ja sen takia jouduin ylimääräseen ultraan. Tais olla enimmillään 39cm tuo mitta. Eihän se mikään kauheen luotettava vauvan koon arvioinnissa oo. Mutta meidän kodalla oli niin että suuri mitta niin isohko vauva myös tuli :)
Tsemppiä Bubblelle tulevaan ja Epalla varmaan nyytti jo sylissä ?
Vauvan liikeistä supistusten aikana, en tuntenu liikkeitä, tunsin vaan sen kivun ! eli ei liikkunut...

Sassy ja poitsu 7kk
 
Viimeksi muokattu:
Ääh sori en muistanut että meillä on uusi pino!! :ashamed: :D

Täällä siis ollaan, 41+1. Eilen oli viimonen neuvola jossa ei mitään ihmeellistä. Tänään tuli soitto TYKSistä ja pe 30.3 äippäpolille yliaikaisuus-seurantaan ja saa kuulemma varautua et sille tielle jäädään, silloin olisi siis 41+4. Toivon tietysti et nyt vauva säikähtäisi ja tulisi omia aikojaan.

Epa
 
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä teille Epa ja Bubble!! :hug: Kovasti täällä jo teille niitä nyyttejä toivon. Vaikka helppohan se on täältä huudella kärsivällisyyttä, kun piinaviikot on itsellä vasta edessä. :ashamed:

Oivoi, kyllä on taas mammalomalaisella aikaa miettiä jo tulevaa, vaikka h-hetkeen on vielä jokunen aika. Tänään taas sellainen uuvuttava väsymys päivä, jota on vaikea kuvailla. Voimia ei oo mihinkään. Oliko teillä muilla loppuvaiheessa havaittavissa väsymystä ja miten miehenne yleensäkin suhtautui jaksamiseen yms? :) Meillä ei meinaa aina tajuta, että sisällä kasvaa oikea ihminen jonka kehitykseen ja kasvuun kuluu aikalailla energiaa ja tartteis vielä enempi mieheltä huomiota ja myös ymmärrystä siihen, ettei oikein jaksa tehdä mitään. Mut toisaalta rinnalla on mahtava puoliso, joka odottaa jo innoissaan tulevaa eikä ole epäilystäkään mikä merkitys vauvalla tulee olemaan. Kaikki on tietysti uutta, niin itselle kuin varsinkin miehille, jotka ei kanna 9 kuukautta sitä pientä masussa ja tunne koko ajan sen läsnäolon. Meillä kyllä perhevalmennukset oli siinä mielessä hyviä, että siellä mies sai kuulla muiden isien ajatuksia ja itse sanoikin, että ne on auttanut ymmärtämään myös mua enemmän. Mut ei meillä kyllä mitään prinsessapäiviä vietetä :D

Uupunut Kristiina ja Onni 36+2
 
Kristiina Mulla tais olla just noilla viikoilla hirvee väsymys. Jossai vaiheessa oli mulla nimittäin samanlainen väsymys kuin mitä alkuraskaudessa oli. Hyvä että jaksoin nousta sängystä. En sitten tehnyt mitään sillon kun väsytti ja menihän se väsymys sitten ohi ja nyt on olo sama kun viikoilla 20+ Eli olo on mahtava :D Vaikka ottaa päähän että ei vieläkään saa pitää sitä nyyttiä sylissä.
Meillä mies ymmärtää täysin sen että mua ehkä väsyttää ja on tukala olo. Itse arvostelen mun tekemisiä paljon rankemmin kun mitä olisin kuvitellu. Eli siis, jos on ollut huonompi päivä ja en sen takia ole päivän askareita saanu tehtyä ja jätän tekemättä niin mies ymmärtää ja antaa asian olla kun taas minä ite suutun ittelleni että miten mä en nyt tommosta asiaa saanu tehtyä. Saikohan kukaan nyt selvää mitä halusin sanoa :D
 
Epa monella käynnistyy synnytys itestään jos on varattu tuo yliaikakontrolli, se on joku semmonen taika ettei sinne sitten tarvii mennä. :D Tosin ei se kaikilla näin mene mutta meillä ainakin, ei tarinnut käynnistykseen ryhtyä kun edeltävänä yönä alkoi itsestään. :) Tsemppiä! Ja bubblelle kans kovasti tsemppiä! Me täällä typykän kans ootellaa uusia vauvoja jo kovasti maailmaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mä tässä jännitän tämän päivän painoarvio-käyntiä. Kun viikkoja on jo 40+4 ja aikasemmin ollaan se isompi luku saatu niin voiko olla että he laittavat mulle käynnistysajan? Sitten kun ens viikolla on se pääsiäinenkin niin eivät varmaan halua päästä sitä sen yli? Kai? Höhh, kun ei vaan saa nyt enää nukuttua kun jänskättää liikaa. Tekeeköhän ne siellä arviossa sisätutkimuksen? Ootteko muuten kaikki käyneet synnytstapa-arviossa? Mietin tässä vaan kun tutun kanssa tuli puhetta siitä ja minulta se aika jäi pois kun oli se käännösyritys mut eikö olis pitänyt sitten saada uus aika lääkärille siihen synnytystapa-arvioon?
Kauheasti taas kyselen :ashamed: Huomaa että vähän jänskättää.

Bubble ja Lillus 40+4
 

Yhteistyössä