Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

-Liv- ihanaa alkuraskautta ja toivottavasti voitte molemmat hyvin :) Alkuraskauden ultrassa käytyä itselle tuli hyvä fiilis ja pystyi uskomaan todella että joku pieni siellä on. Nyt vaan sit jännityksellä oottamaan seuraavaa ultraa.

Julianelle hyvää mammalomaa :) Aika tuntuu tosiaan menevän hurjan nopeesti myös täällä kotosalla. Aika paljon on kaikkee mitä pitäs tehdä.

Meidän maanantain saikkukäynti ei tuottanut mitään tulosta. Pieni jääräpää ei suostunut kääntymään. Piti jalat ja kädet tiukasti alaosassa ja pään kyljessä. Eihän tuo massun muokkailu hirveesti sattunut. Lääkäri sanoi että harvemmin ne poikkitilaan jää ja tämä onkin nyt näyttänyt merkkejä siitä että tykkää myös oleskella perätilassa. Synnyttäjän lantio kuulemma olis meikällä, joten jos vaan sais pään tuonne alas, niin hyvin mahtuis syntymään. Ensi viikolla katsellaan tilannetta uudelleen ja pohditaan sitten jatkoa. Mutta luulen että jos nykerö ei käänny niin en halua synnyttää alakautta perätilassa olevaa...Tai ainakin vielä on semmonen fiilis. Painoarvioksi saatiin 2390g ja kasvusta oli noin 1,5 viikkoa jäljessä.

Sindi ja Iipu 35+4
 
Heips,

Täällä ilmoittautuu uusi plussannut :)

Eli tämän viikkoa haamuiltu ja haamu vahvistunut plussaksi. Ovistestit näyttäneet vahvoja viivoja. Tänään tuli tämmöset:

katso liitettä 15914

Dpo 14 ja kp 36. Oviksen veikkaisin olleen kp 22, lämpöjen perusteella.

Ylimpänä kuvassa ovistesti, sitten digi "Raskaana 2-3" ja alimpana Pregcheck, jonka viiva vielä vahvistu kuvan ottamisen jälkeen. Kuva otettu 5 minuutin kohdalla.

Huh, on kyllä niin epätodellinen olo :heart: Varmaan voitte samaistua :) Varhaisultra varattu 29.5., mutta voi olla, että siirrän sen viikkoa aikaisemmaksi :D

Yritän tässä joku päivä lukea teidän kirjoitukset läpi ja päästä kärryille kaikesta.

Onnea kuitenkin kaikille pikkunyytin saaneille ja jaksamista muille!! :heart:

Hennu & "Möhkö" ("työnimi" vielä mietinnässä) ja raskausviikot vielä hakusessa :)
 
Tosiaan, mulla kanssa sektio alla eikä meilläkään mies päässyt saliin mukaan kun ei ollut suunniteltu sektio. Tosin tiedän yhden äidin joka samassa sairaalassa kanssa synnytti sektiolla, heilläkään ei ollut suunniteltu sektio, mutta mies oli silti päässyt saliin mukaan.

Melassille onnea hyvistä kuulumisista! :)

Ja Hennulle onnea plussasta! :)

tsude ja typy 6,5kk
 
Kiitos teille onnitteluista :) :heart:

Sain nyt luettua tämän pinon ja oli kyllä ihana lukea synnytysten lähestymisistä ja muutenkin kaikista tuntemuksista, mitä odottaminen tuo tullessaan :) Ihanaa on se, että tässä pinossa tosiaan kaikki odottaa sitä esikoistaan. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :)

-Liv- kirjoitteli tuolla aiemmin vähäisistä oireistaan.

Eipä niitä täälläkään ole ihmeemmin ollut: tissejä aristaa ja välillä iskee sellaisia pahan olon tunteita, ei tosin oksennusta ole tullut. Kohdun tiedostaa monta kertaa päivässä. Tuntemukset vaihtelee menkkaolosta paineen tunteeseen. Iltaisin palelee niin paljon, että sohvalla on maattava kahden viltin alla ja lisäksi päällä on oltava villatakki :D Tosin tuo palelu on mulla ollut aina oviksen jälkeen viimeisen puolen vuoden aikana, mitä nyt oon ovuloinut. Ruokahalu on kasvanut. Voisi siis olla syömässä koko ajan, mutta täytyy hillitä ittesä :) Hedelmiä tms. yrittää sitten syödä. Väsyttää enemmän.

Tässä kierrossa olin kyllä noin yleensä ottaen oireettomampi ku negakierroissa :D
 
Kiitos onnitteluista! :heart:

Voi taivas Hennu, minä meinasin pudota tuolilta kun luin sun uutisen, ihan mielettömän paljon onnea plussasta! Ihan mahtavaa :heart: :hug: Oon niin toivonut jo pitkään sulle tuota ihanaa asiaa.

melassille onnea hyvistä uutisista :)

ON: Joka kerta kun olen tulossa koneelle kirjoittamaan synnytyskertomusta tms. niin tyttö järjestää kyllä huomion itselleen :D Täällä yritetään kovasti tottua vauva-arkeen, tyttö on ihana ja niin suloinen, mutta myös aika vaativa mitä tulee esim. ruoan suhteen. Se on tultava HETI. Yöt on vaihtelevia, välilä nukkuu pitkiäkin pätkiä ja välillä valvotaan koko yö ja syödään ja kiukutaan. Onneksi tämä kaikki ei ole tullut yllätyksenä, vaikka väsymys painaakin. Ollaan kuitenkin tosi onnellisiä tällä hetkellä :heart:
Yritän piakkoin kirjoitella enemmän kerhon puolelle. Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista loppuodottajille! :)

Kristiina ja tyttö 1,5 viikkoa
 
Tosi ihanaa Hennu että olet plussannut :heart: hirmuisesti onnea ja tarrasukkia matkaan pikkuiselle :) Lisäsin siut listaan, ilmoittele lisätietoja jos haluat.

Kristiinalle jaksuja vauva-arkeen :) Kohta se itselläkin edessä häämöttää, jännityksellä odottaen.

Meillä viihdytään sitten nykyisin perätilassa :/ Saas nähdä mikä tuomio tiistaina tulee...

Sindi ja Iipu 36+1
 
Kristiina84 Vähän samaa täälläkin. Vauva-arki tosin tuli hieman yllätyksenä rankkuutenaan. Kun kaikki hokee, että nauti niistä ihanista ensipäivistä. Itsellä myllää Babyblues ja imetys lähti hieman kangerrellen käyntiin, joten olo on hieman kuin jyrän alle jääneellä.

"Saako tästä edes puhua" -sarjaan: kun yöllä herätään puolen tunnin välein, välillä pitää tainnuttaa poika korvikkeella, kun ei saa otetta rinnasta ja alkaa rähjäämään = huono omatunto vaivaa kaikesta jne. miettii, että tätä ei saa edes palauttaa. Onneksi mies on ihana ja jaksaa muistuttaa, että olo menee kyllä ohi ja hyvin me pärjätään.

Tänään ahdistaneet mm. seuraavat: imetys, unikoulut ja korvatulehduskierteet sitten kun joskus pitää mennä takaisin töihin; pojan mahdolliset sisarukset (nyt ei kyllä tee mieli toista) ja niiden kanssa jaksaminen. Muita lapsia kuitenkin haluaisin, kun mitä ihmettä teen, jos ainokainen päättää muuttaa vaikka toiselle puolella maailmaa isona... älyttömiä mietteitä.
 
Mä voin sanoa ihan suoraan et ensimmäinen kuukausi oli kauhea kun tunsin just huonoa omaatuntoa korvikkeesta, vauvan painon noususta ja siitä kun yöllä oli niin väsynyt että huusi vain lapselle mikset sä kakara nuku ja pohti just palautusoikeutta. Voin luvata että helpottaa kyllä kun vauva alkaa nukkua pidempiä pätkiä ja pahin hormonimyrsky laantuu. Nyt jälkikäteen miettii et kyllä sitä on ollu kauhea mut onneks lapsi ei muista sitä. Ja jos se imetys ei onnistu niin sit se ei onnistu. Meillä onneks kävi toisin mut lisämaitoa annetaan kyl edelleen.
 
Tuanni, tsemppiä noiden olojen kanssa! Ne menee ihan varmasti ohi, mutta se ei tietysti paljon lohduta silloin kun on tilanne päällä. Mulla oli varmaan ekat pari kuukautta vähän sellainen baby blues -meininki, vaikka vauva nukkuikin ihan kohtuullisesti. Aika kuitenkin auttoi ja auttaa varmasti sullakin. :) ...eikä mee kauaakaan ni alkaa jo toista tekemään mieli. :D
 
Tuanni :hug: jaksamista sinne! Niin ja paljon onnea!! :)

Tunteet on tällä hetkellä aika samat täälläkin, luultavasti itselläkin baby blues- olo päällä... joku ihan ihme alakuloisuus vaivaa vaikka samaan aikaan on maailman onnellisin. Väsymyksellä on iso osansa tässäkin. Ja sitten se imetys... *syvä huoh*. Ei lähtenyt ihan kuin oisin toivonut, täälläkin mennään osittain korvikkeella. Varsinkin öisin on pakko antaa, kun tyttö saa raivareita ja itkee ihan nälkäänsä. Päivisin pärjätään ihan ok omalla. Tyttö myös viihtyisi tuntitolkulla rinnalla, terkka sanoi ettei siinäkään ole pitemmän päälle mitään järkeä. Arvatkaa onko täälläkin itketty huonoa äitiyttä tuon takia? Jotenkin vaan oma maito ei joka tilanteessa kuitenkaan riitä tyydyttämään lapsen nälkää. Ja arvatkaa kyseleekö kaikki "no...riittäähän rintamaito, imetäthän sinä?" naapureiden roskislaatikko kyselyjä myöten? Ei helpota oloa yhtään selitellä jokaiselle, että meidän tyttö on osittain kyllä nyt pullovauva. Onneksi mies on huippu ja tukee, myös neuvolatäti tsemppas ettei se mun äitiyttä vähennä. Mut on se silti oma olo vähän kurja. Voi argh tätä asiaa.
Onneksi kaikki ovat tainneet täälläkin selvitä tästä alun hormonimyrskyistä ja vauva-arjen aloituksesta joten eiköhän mekin :)
 
Ihanaa Hennu!!! :heart: Olen superonnellinen puolestasi! :heart:

Tsemppiä Tuanni ja Kristiina ensimmäisiin viikkoihin. Onneksi teillä on hienot miehet tukemassa. Te olette parhaimmat mahdolliset vanhemmat, mitä vauvanne voi saada. Yrittäkää olla välittämättä muiden (varsinkin vieraiden) ihmisten mielipiteistä. Aina on joku, jolle teidän toimintatapa ei kelpaa. Huono äiti -fiiliksiä tulee kyllä milloin mistäkin, mutta vauvanne pitää teitä maailman parhainpana äitinä, jota oikeasti olettekin.

Imetyksen onnistuminen ei ole tähdissä kirjoitettu. Itse en ole muistaakseni kovinkaan paljon lukenut imetyksen vaikeudesta ja epäonnistumisesta mediassa, joten kai siitä pidetään yllä sellasta helppoa kuvitelmaa. Imetyksestä vielä sen verran, että itse aina kuvittelin, että toisella kädellä ei saa pitää kiinni rinnasta imetyksen aikana. Luulen, että se oli yksi syy, miksi imetys ei meillä lähtenyt heti käyntiin. Rinta oli vaan niin iso ja painava, että vauva ei saanut kunnon otetta, otteen saatuaan nenä meni tukkoon ja rintakin aina jotenkin "putosi". Maidon riittävyyskin on mietityttänyt, ja nyt olen muutaman päivän ajan juonut mammateetä Yrttiseos; Apteekkari Pomoellin Mammatee. Tuntuu, että nyt maitoa tulisi paremmin.

Kirskis ja poika 7vk
 
Voi että Kristiina ja Tuanni :( Alku on varmasti hankalaa, enkä epäile yhtään, että tulee niitä "huono äiti" -oloja. Esikoisen kanssa kaikki on niin uutta eikä varmasti moni asia mene niin kuin on suunnitellut. Voimia kovasti ja toivottavasti arki siitä tasaantuu :)

Kiitos edelleen onnitteluista :) Kristiina Onneks et sentään tuolilta tippunut ;) Kirskis, Sassy ja sindi^^, kiva että vielä muistatte :)

sindi^^ Toivottavasti pikkuinen kääntyisi ajoissa. Kiitos, että lisäsit minut listalle :) Muut tiedot kerron, kun tarkentuvat :)

ON: Täällä "kärsitään" parhaillaan iltapäiväpahoinvoinnista. Siis huimaa ja vähän hutera olo. Ensimmäinen neuvola 22.5. ja varhaisultra tosiaan silloin 29.5. Meinasin jälkimmäisen siirtää aiemmaksi, mutta mennään nyt näillä. Silloin siellä luulisi jotain näkyvän/kuuluvan.

Ja toi neuvolatäti... Hitto se on se sama, kenestä en tykkää yhtään : / No, jos tässä neljän vuoden aikana olisi tapahtunut muutosta parempaan suuntaan :D Neuvolan laskurin mukaan oon nyt rv 5+2 ja sillä mennään siihen asti, kunnes oon ultrissa käynyt... Sanoin kyllä, että ovulaatio on ollut vasta kp 21-22, mutta eihän se tietysti tähän asiaan vaikuttanut :) Jos mun kierto olis jääny 34 päiväseks, niin nyt olis rv 4+6. Eihän toi paljon heitä :)

Jännä toukokuu siis tulossa!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Hennu!Mahtavaa saada sutkin tälle puolelle.

Tsemppiä uusille äideille jaksamiseen! Mulla oli myös tosi huonot fiilikset ekat 3-4vkoa. Hormonimyrsky oli mieletön ja podin tuota babybluesia minäkin. Raskasta oli, mutta sitten se lähti helpotamaan ja vaikka nytkin meillä on rankkaa, kun meillä itketään paljon ja syitä siihen selvitellään niin silti olo on paljon tyynempi ja superonnellinen.

milizza ja kaveri 4kk
 

Yhteistyössä