Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Oih ihanaa hennu!!! :) oon niin onnellinen sun puolesta!!! :) Voi että :) jeij!

Kuulumisia täältä meiltä :)
Meidän iso tyttö on kyllä aivan ihana! Olin varautunut että ei saa nukuttua öisin ollenkaan ja toisin kävi. Tyttö nukkuu loistavasti. Kerran noustaan yösyönnille ja joskus nukutaan koko yö. Tyttö syö aivan valtavan määrän kerrallaan mutta kai se kuuluu asiaa ;)
Viime perjantaina oli neuvola, 5vko, paino 5,3kg, pituus 55cm, päänympärys 40cm
Täällä olis paljon tilitettävää mutta taidan tilittää kerhonpuolelle.

Bubble ja "Lillus" 5vko
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Bubble Hienoa, että kaikki on lähtenyt menemään hyvin :) Onnea sinullekin pienokaisesta :)

ON: Täällä nyt tehtiin niin radikaali veto, että siirsin varhaisultran 22.5., tuntia ennen neuvolaa. Silloin on hedelmöityksestä 6+3 tai 6+4 viikkoa, joten luulisi siellä sykkeenkin kuuluvan? Jos sydän alkaa lyömään 6. raskausviikolla eli 5+ jotain? Kuitenkin sen verran hyvin tiedossa, että koska on suunnilleen hedelmöittyminen tapahtunut :)

Mennään nyt näillä. Tyhmä ja malttamaton kun olen.

Hennu & Möhkö rv 4+3
 
Viimeksi muokattu:
hennu.. mulla ei näkynyt mitään kun arvioitiin että 6 vk täynnä..vaikka oikeesti olikin pidemmällä.. mulla näkyi nyt rv 9 tuo sydämen syke.. mutta tuurilla sulla voi jo näkyä näin aiemminkin:heart: ja kaipa nuo koneetkin vaikuttaa asiaan että kuinka hyvin näyttävät:heart: joka tapauksessa..pitäs siellä näkyy ainakin maailman ihanin piste ruskuaispussin reunassa kiinni:heart:
 
Mieki tässä vielä mietin ja pohdin... Kun haluisin käydä siellä ultrassa ennen neuvolaa... Mietin vielä tämän viikkoa, että siirtäisinkö ultran viikkoa ja neuvolan kahta viikkoa myöhäisemmäksi. En tiedä.
 
Onnea Hennu! :heart: Muistan sinut hyvin tuolta kuumeilupuolelta, ihanaa saada sinut tänne!

Itse kävin varhaisultrassa muistaakseni rv 7+1 ja hyvin näkyi sydämen syke. Muistan miten pitkältä ne viikot tuntuivat odottaa varhaisultraa. Ensimmäinen neuvolakäynti oli mulla vasta rv 10+jotain ja se vasta tuntui kaukaiselta :D

Täällä jäljellä 6 työpäivää, sitten äitiyslomalle :) Häntäluu meinaa tulla kipeäksi kun istuu pitkään tuolilla. Mut muuten kyllä tosi hyvin oon töissä vielä jaksanut. Eniten häiritsee siitepöly jolle oon allerginen :| Pitäis käydä apteekista lääkkeitä tähän allergiaan. Neuvolassa sanoivat että zyrteciä tai muuta samanlaista valmistetta vois käyttää... Itse en vaan tykkää yhtään lääkkeiden syönnistä raskausaikana mut kai se on pakko kohta.

Laurelle 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Moi taas kaikille pitkästä aikaa! Käyn melkein päivittäin kuulumiset lukemassa mutta olen huono kirjoittamaan itse... Sorry.

Ensinnäkin onnittelut synnyttäneille ja tosis paljon onnea ja tervetuloa uusille! Hienoa että pinoon on saatu vihdoin uusia tulokkaita!

Sitten sitä omaa napaa:
37+0 Poks! Käsittämätöntä, täällä ollaan siis täysiaikaisia!Ja kylläpä on olokin "raskautunut" viimeisen viikon sisällä, ei jaksa pitkälle enää lyllertää, välillä nukahtaisin pystyyn vaikka juuri olen nukkunut 12 tuntia ja välilä kukun yön läpeensä, turvotus on lisääntynyt. MUTTA yleisesti ottaen ei voi valittaa, mitään hulluja kipuja ei ole, välillä ihan siedettäviä liitoskipuja ja ehkä kerran vuorokaudessa supistaakin... Mikään kiire ei oo myöskään mulla synnyttämään, mulle sopis hitusen lasketun ajan ylikin ootella tätä tai ainakin pari viikkoa sais olla vielä mahassa, niin miehen opiskelujutut olisivat ohi. Jotenkin myös tuntuu siltä, että tarvitsisi vielä aikaa asian lopulliseen sisäistämiseen, että kohta tässä todellakin on uusi ihminen. Mutta varmaan sen tajuaa kunnolla vasta kun saa tän kaverin mahasta syliin saakka... Synnytys jännittää, mutta melkein enemmän jännittää se vauva-arjen alkaminen ja vauvan kanssa pärjääminen, mistä täälläkin oli puhetta.

Vauva on kuitenkin viime viikon synnytystapa-arvion mukaan jo kiinnittynyt (ja siis raivotarjonnassa), jotenka eipä sitä koskaan tiedä... Kohdunkaulaa oli n. 2 cm jäljellä. painoarvio oli "keskikokoinen" (3500-4000 syntyessään) sf-mitan ja ulkotunnustelun perusteella, meillä kun ei ole ultraa neuvolassa.

Että semmoinen raportti. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Bubble ihanaa vauva-arkea sinulle. Onpas hieno juttu että tyttö nukkuu pitkät yöunet :)

Laurelle hyvää mammalomaa sinulle :)

Avocado kiva kuulla sinunkin kuulumisia pitkästä aikaa :) Eipä ole enää pitkä aika sinullakaan laskettuun aikaan. Niin se vaan menee nopeasti tämä raskausaika. Täällä vähän samankaltaisia fiiliksiä, että nyt alkaa jännittämään...ja ehkä tässä vaiheessa enemmän se arki ja koko elämänmuutos.

Meillä on tullut nyt vähän takapakkia. Kävin ti uudelleen siellä saikulla ja nyt oli toinen lääkäri mikä viimeksi. Kauheen pitkään ultrasi eikä sanonut mitään ja aloin jo itsekin huolestua että mikä siellä on vikana. Lopputulema oli se, että kaikki näytti olevan pienellä kunnossa, mutta ei ollut kasvanut yhtään viime kertaisesta. Tämä lääkäri sai jopa pienemmän painoarvion kuin edellinen (2280g) viimeksi 2390g. Vauva majaili edelleen perätilassa, jalkaterät alimmaisena. Ei yrittänyt kääntää ja sanoi ettei enää yritetä, koska vauva on niin pieni. Nyt sitten seurataan liikkeitä entistä tarkemmin ja heti saikulle jos en saa enää tuntumaan.
Neuvolassa kävin eilen ja itselläkin oli paino tippunut. Itse asiassa 1 ½ kk painoa ei ole tullut lisää. Vaikka täällä syödään kuin syöttöpossu ja ei varmaan tuota liikuntaakaan liiaksi ole. Kuitenkin minullakin kaikki arvot ovat olleet koko ajan kohdillaan.
Ensi tiistaina taas uusi käynti saikulla, tilanteen tarkistus. Toivottavasti pieni olisi siihen mennessä kasvanut.

Sindi ja Iipu 36+5
 
Joo mie täällä mietin, että voi damn, mulla o lyhyt tukka ja väri siinä. Nii sehä o kohta iha karsean näköinen.
Sitten mietin, että pitääkö esim. virkkaamishuoneesta nyt kohta luopua.
Saako kesällä uida järvessä/joessa??
Parasta on se, että mulle vasta soitettii työhaastatteluun ennenku tein testin. Itse työ olis aika fyysistä, että sitähä ei sitten vois ottaa vastaan.
Täällä olis kamalat tuskat kertoa koko maailmalle. Mutta ei vielä taida uskaltaa :)

Olin ajatellut vetää lauantaina lapsettomien lauantain kunniaksi kunnon kännit ja hommasin viinaksetkin jo valmiiksi. No niitä ei nyt vissii juua :)

Ilo on aivan äärimmäinen. Ja mielikuvitus laukkaa jo villinä.
 
millimolli On siis ihan superia, että sinäkin plussasit! :heart: Kunnon plussa-aalto nyt menossa tuolla pinossa :) Enkä ihmettele yhtään tuota, että päässä pyörii kaikki ajatukset. Mieki oon miettin jo synnytykseen asti nää hommat :D Vau, oon kyllä ihan täpinöissäni sun puolesta.
 
Jo toisen kerran meinasin tippua tuolilta, ihan mielettömästi onnea millimolli!!!! Ihan mahtavaa, onnea! :) :heart:

sindi toivotaan, että pikkuinen kasvaa nyt seuraavaan kertaan mennessä ja heti jos yhtään huolestuttaa tai tuntuu siltä, niin käännyt taas lääkärin puoleen. Loppuvaiheessa on itse se paras vauvan tuntija ja itseään kannattaa kuunnella. Kaikki on varmasti hyvin! :) Onko sulle tulossa suunniteltu sektio vai yritätkö synnyttää alateitse? Olen pahoillani, jos olet siitä jo kertonut enkä muista :ashamed:

Avocado Just mietin tuossa että mitähän sulle kuuluu :) Tsemppiä ja jaksamista loppuvaiheeseen! Itselleni oli tuskaa ihan viimeiset viikot juuri edellä mainittujen vaivojen takia ja nyt 2 viikkoa synnytyksestä olen taas melkeimpä elämäni kunnossa ;) Toki baby blues jyllää täälläkin ja sitä pitää kuulostella ja seurata, ettei vakavammaksi mene, mutta fyysisesti olen taas oma itseni. Toki vaunulenkkejä vaan tässä pikku hiljaa lisää, jotta loputkin (ja mielellään enemmän) kilot alkaa karista :D

Vielä tuohon uuden ihmisen syntymiseen ja sen sisäistämiseen, että itse en ole vieläkään kunnolla tajunnut, että olen äiti ja meillä on tyttö. Just sanoin aamulla miehelle, että ihan kuin tämä olisi jokin lainavauva, kun ei voi uskoa todeksi että se on ikioma. Vauva-arjen aloitus on ollut rankkaa mutta toisaalta aivan ihanaa. Hyvin ristiriitaisia tunteita täällä koettu, kuten aikaisemmin jo mainitsin. Mutta pikku hiljaa tämä alkaa sujumaan ja päivä päivältä tyttö muuttuu rakkaammaksi ja enemmän omaksi, jos ymmärrätte mitä tarkoitan :) :heart:
 
Jeeeeeeeeeee!!!!!!!! Millimolli!!! :heart: ihania uutisia!
Oon niin onnesta sekasin nyt kun Hennu ja millimolli ootte vihdoin saanu plussan!
Onneks käyn täällä vielä melkein päivittäin lukemassa :)

Voih, tää oli kyllä aivan mahtava uutinen! :) :heart:
 
millimollille kamalasti onnea!! :)
Tuosta järvestä uimisesta, niin kesällä voi huoletta uida järvessä niin kauan kun kohdunsuu on kiinni.

hennulle kamalasti onnea kanssa jos en jo muistanut onnitella! :)
 
Huomenet!
Onpas taas hienoja uutisia! Hurjasti onnea millimolli plussasta :heart: Paljon pikkuiselle tarrasukkia mukaan :) Lisään sinut tuonne listaan, ilmoittele tarkempia tietoja kun haluat, niin päivitetään.

Kristiina vielä ei ole sektiosta puhuttu, joten luulen että ensi viikolla ollaan taas viisaampia. Kohdaltani olen miettinyt etten varmaan halua alateitse synnyttää jos on perätilassa, vaikka se olisikin mahdollista. Toki haluan lääkärin mielipiteet ja perustelut kuulla ensin. Monelle kaverille on tehty sektio perätilan vuoksi, ja niistä olen kuullut ihan positiivisiä juttuja/parantumisia.

Sindi ja Iipu 36+6
 

Yhteistyössä