Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Täällä kai alkaa piinaviikot. Ovis on kait parin seuraavan pv:n aikana. Ei vaan miehen työvuorojen puitteissa ehdi enää asiaa edistämään, eli pitänee toivoa että joku sinne olisi tässä kierrossa silti tarttumassa mukaan. Jos sitä nyt joulun yli selviäis stressaamatta ja sitten vasta piinailisi enempi...

Aamulla hoitamaan vauvakuumetta ystävän luo. Tai no, 2,5v uhmis vois kyllä periaatteessa vauvakuumeen häivyttää (ei oo vielä onnistunu), pari vuotta nuorempi veljensä taas on maailman suloisin tapaus :)
 
köppiäinen
No pitihän se totta kai mulla testata tänä aamuna, ja kyllä tässä ollaan nähtävästi oltu niiiiin valeraskaana että :LOL: Vaikkakin kuten aiemmin jo postailin, jos nämä tuntemukset eivät ole raskautta, niin jotain muuta sitten. Mutta kun yrittää googletella polttavaa tunnetta alavatsalla, saa lähinnä vain tulokseksi sitä, että se on oire raskaudesta. Tai sitten on näitä kystahommia, osaako joku kertoa niistä omakohtaisia kokemuksia? Vaikka mielen voimaan oireiden aiheuttajana uskonkin, niin nämä mylläykset eivät kaikella järjellä (voiko raskautta yrittävien naisten keskuudessa järjestä edes puhua :D ) voi johtua siitä... Olisi ollut kyllä ihanaa, jos aiheuttaja olisi ollut raskaus :)
 
Viimeksi muokattu:
Köppiäinen Mullaki on ollu semmoista polttavaa tunnetta, ähkyä, vatsalaukku painaa jne. Hetken aikaa alkuviikosta luulin, että jee jotakin siellä on. Kunnes sain uuden diagnoosin: Oksennustauti :)

Että näin ne oireet kuule aina etenee. Mie valitin siellä papasa et tuntuu etten ovuloi ollenkaan. Se terkka vaan tuhisi, et kyllä se tulee kierron puolivälissä. Mut se ei tutkinu sen kummemmin mitä oikeasti tapahtuu.

Ens viikolla jännätään taas, tosin en usko siihen raskautumiseen, mut jännään niitä pirun papakokeen tuloksia.. Meinasivat jouluviikolla soitella asiasta. KÄÄK!
 
Ai nyt on sitten oksennustautia enemmänkin liikkeellä, hyh.. :(

Millimolli, jos sulla on noin tasainen kierto, niin enemmän kuin todennäköistä on, että ovuloit normaalisti, joten huoli pois ja pupuilemaan! Joko sulla on poppaskonstit, greippimehu ja aamulämpö käytössä? Kaikille ei vaan tule luonnostaan mitään oireita. Ja toivottavasti ensi viikolla tulee puhtaat paperit papasta.

AnniMu tuo pinoon sitten seuraavan plussa, eiks jeh?

Köppiäinenkö kyseli kystasta? Niitähän on erilaisia, mutta nuo toiminnalliset munasarjakystat ovat yleensä vaarattomia ja liukenevat itsekseen. Eivät välttämättä edes oireile mitenkään. Mulla ne on ilmenny niin, että yhdynnässä on tärähtelykipua ja kuukautisten jälkeen lämmöt jäävät edelleen loppukierron tasolle. Kysta kun voi erittää vielä hormoniakin, tiesi ulkomailla asuva tuttava kertoa. Lisäksi mulla on menkat olleet pari päivää myöhässä, ja normaalia niukemmat alkaessaan. Mulla todettu siis kahdesti, mutta voihan noita olla useamminkin, eivät vaan jää kiinni. Ja kaipa ne kysta-oireetkin voivat olla yksilöllisiä. Mä nyt kyttään ja syynään kroppaani vähän liiankin tarkkaan. :D
 
No niin, täällähän rupeaa monella olemaan jännät päivät. Plussia odotellessa! :whistle:

Voih, pitikin mennä lukemaan tuota raskausoireketjua. Monella paljon oireita ennen plussaa, iskee epätoivo itselle. No joo, eka kierto vasta pillereiden jälkeen menossa ja kroppa vasta heräilee. Nyt sitä sitten kehittelee vaikka mitä oireita ihan pienistäkin asioista. Nippailuja oli alavatsan seudulla kp 17-20, mitähän sekin oli. Eilen kp23 oli kuvottava olo koko päivän eikä tehnyt mieli syödä mitään. Tarttuukohan tuo vatsatauti näin netikin välityksellä. :D Kuvotus iski eilen päivän toisen tupakin jälkeen aamupäivällä. Olin syönyt jo lounaankin, joten nälkä ei ainakaan ollut. Loppupäivänä en sit syönytkään kuin jotain pientä, kun ei tehnyt mieli mitään. Eilen testasin Predictorilla negan. Pettymys oli melkoinen, vaikka eihän siinä välttämättä vielä mitään näkyiskään. Mutta sit taas kehittelin itselleni hyvän olon, kun löysin ketjun, jossa haukkuivat Predictoria vääristä tuloksista. Tää vauvakuumeilu tekee kyl tosi vainoharhaiseksi. Onneks ei oo mitään halpistestejä kaapissa huutelemassa, muuten varmaan testaisin joka päivä. Yksi ClearBluen digitesti odottelee tuolla, mutta sitä en viitsi vielä tehdä. Ehkä alkuviikosta sitten. Tai jos kuitenkin ostais sitä ennen jonkun halvemman. Argh, ei jaksais odottaa. :kieh:
Olen nyt koittanut muistella kiertoja ennen pillereitä ja olen tullut siihen tulokseen, että kierto on ollut n. 28-29 päivää. Noh, ei voi muuta kuin odottaa, samassa veneessä ollaan kaikki.
 
Juliane voisi jatkossa katsoa, että laittaa "päivityksensä" aina uusimpaan listaan. Olin käynyt tekemässä omat muutokseni pari tuntia ennen Julianen päivityksiä, mutta tuossa Julianen päivittämässä listassa mun tiedot on taas vanhat... Hieman tarkkuuuutta pyydetään täällä päässä, kiitos :)

Voi Harmi Epa_88 :( No mut ehkä sitten syysvauva! Täällä odotellaan samaa. Ovulaatio olis ehkä siis joulun välipäivinä. Ihanaa stressitöntä aikaa oman murun kanssa keskittyä pupuiluun <3
 
lUNEA Mie syön greippiä paljaaltaa päivittäin. Mut ens kierrosta alkaa se bisolvonin juonti taas, ku ei kerran muuten onnistu :D aamulämpöjä en mittaile, ku sit mullahan on lämpöä en voi mennä töihin ja blargh iskee laiskuus turhaan :).

Ainakin vatsatauti tarttui mun työkaverille joka o muutenki saikulla aina tilaisuuden tullen... Niin justiinsa naamakirjan kautta, et se voi olla hyvin mahollista LeenaT, mutta eikö kuitenki ole mahollisempaa että olisit paksuna :)

Täällä ollaa suht pirteinä, pikkunuhasta huolimati, ku olen päässy töihin tänää tästä oksennusläävästä pois! HALLELUJA vaan sillekin ! :D
 
Kp 1...

No alkoivatpa ainakin, eikä hirmuinen muutos viime kiertoon.
Päätin, ettei enää juopottelua loppukierrosta, olkoon mitä ruskuaispusseja hyvänsä, sen verran alkoi ahdistaa ne viime viikonlopun pikkujouluilut, kun menkat eivät alkaneetkaan su/ma. Vaikka negaa testi pukkasi, ainahan nuo ovat olleet oikeassa.
 
Hei kaikille!

Vieläkö pääsee mukaan kuumeilemaan? Meillä on alkanut esikoisen yritys tästä kierrosta. Mulla oli syksyllä menkat myöhässä, mutta enpä ollut raskaana. Tämän luullun raskauden johdosta sitten päätimme mieheni kanssa alkaa oikeasti yrittämään. Olen 20-vuotias ja kp 19/35 menossa ja yk1 siis tällä hetkellä. Yritin pikaisesti lukaista ketjun läpi, jotta nimimerkit ja asiat jäisivät mieleeni.. Esikoisen yrittäminen on niin jännää, että olisi mukava saada jakaa kokemuksia samanhenkisten ihmisten seurassa. :)
 
Tervetuloa Mesikämmen vain mukaan :)

Lajiteltiin tänään ystävän kanssa hänen kahden lapsensa vaatteita (pienet pois, seuraavaa kokoa esille). Tuli siinä hyvin selville kuinka eri tavalla mekin niitä vaatteita ajateltiin. Mulla vauvakuume ja toive et olis joku jolle noin pieniä vaatteita käyttää. Toisella pienien (pienemmällekin siis pieneksi jääneiden) vaatteiden kohdalla haikea olo kun aika mennyt nopeasti, mut ei kyllä toivetta et olis seuraavaa jolle ne laittaa.

Toivoo vain että josko jo vähitellen tärppäis ja saatais se oma vauva. Vaikka ihana on noita ystävänkin lapsia hoitaa ja etenkin auttaa arjessa. Tänäänkin meni taas tuurilla näkemispv, oli esikoisella labrat ja minä vahdin pienintä sen aikaa. Vaikka surullinen olo tuli vähän, kun esikko esitteli taas tk:n jonotusnumerolappuautomaattia että tästä isi painoi silloin. Toinen ystäväni siis menehtyi yllättäen viime keväänä, lasten isä, ei ehtinyt kuopustaan nähdä :(

Kuluispa taas nämä pari viikkoa nopeasti. Pääsis piinailemasta tärppäskö meille syysvauva vai ei. Onneksi ei oo ajantajua kunnolla, kohta hokaankin et on jo se vuodenvaihde...
 
Tervetuloa mesikämmen mukaan :) Täältä saa kyllä hyvää vertaistukea, kun ei ole oikein muita kenelle kertoilla näistä asioista.

:hug: kaikille niille joille täti tuli kylään :(

Voi kun saatais lisää plussia, sen parempaa joululahjaa ei varmasti voi saada.

Miula on tällä hetkellä oo minkäänlaisia oireita. Vielä pitäs jaksaa viikko odottaa tai jopa ylikin. En meinannut testiä ostaa, vaan vasta sitten kun on jo pakko testata. Mieli on ollut niin maassa näiden negojen jälkeen, jottei jaksa itteään kiusata. Kaitpa se vauva joskus meillekin tulee :)
Kovasti oisin toivonut kesävauvaa. Ihan senkin takia että mies on silloin enemmän vapaalla. Syksyt, talvet ja keväät on niin kiireistä aikaa töissä. Nyt kun se ei kerran tärpännyt niin miule on ihan sama millon vauva tulee, kunhan vaan tulis.

Kattelin tuossa saikkupäivinä areenalta sitä teemalta tullutta sarjaa saammeko vauvan. Se oli kyllä mielenkiintoinen. Kannattaa käydä katsomassa, jollette ole jo käyneet. Ekalla jaksolla alkaa vissiin esityspäivät olla vähissä.

Tälläistä tällä kertaa, pitänee vielä täksi päiväksi raahautua töihin. Kohta pitää tavoitteet miettiä ens vuodelle...meikäläisen ainut tavoite on tulla raskaaksi ;) tätähän ei tietysti töissä kelpuuteta..
 
Tervetuloa Mesikämmen! :)

Minä täällä heti aamulla ryntäsin testailemaan, kun tuli eilen ostettua pari clearbluen tavallista testiä. Tuli sitten sellainen haamujen haamujen haamu, joka testiajan jälkeen muuttui tummemmaksi haamuksi. Apua, jännää! Huomenna aamulla uusi testi.
 
Huomenia!

LeenaT sitte heti tänne postausta jos haamuilee lisempää huomenna. Voi kun oliski sulla nyt hyvä paikka, säästyisit kaikelta tältä piinalta! Mulla tuli sillä predictorilla sillo se haamu haamu, ja kuvitushaamu. (aatelkaa mie osaan kuvitella värejä tikkuun :) ) Jos sulla ois pitiny jo menkkojen alkaa ni saisit testata jo vaikka keskellä päivää!!

Mulla o pari testiä varastossa, mut tuskin pääsen jouluna testailee ku sukuloidaan. Et varmaan ehtii menkat alkaa siellä sit.

Lueskelin eilen jotakin hedelmällisyysjuttua, ja piti tulla kertoo ku kolmas kuukausi ehkäisyn lopettamisen jälkeen on jo 60% todennäköisyys raskautua. 4-6kk oli jotaki 75%, ja 12kk oli 90%. Alkaa tuntumaan jo siltä, että OMG lähellä ollaan. ( siis kuinka moni saa kiksejä todennäköisyyslaskennasta, tunnustan :) ).

Meillä ei kyllä hirvee ahkerasti pupuilla kierron puolivälisä, et uskonkin suurimmaks osaks johtuvan siitä ettei ole tärppäilly. Yleensä miehen lapset o sillo meillä ja sit ku o niitä hoitanu ja roudannu kouluu/hoitoo/siivonnu/tehny ruokaa jne ollaa vaa ja äljötetään sohvalla. :)

Mutta nuo todennäköisyyslaskennat sai mut iha täpinöihin! sit menin taas tietty lukee siitä ektopiasta, se o ilmeisimmin jotaki solumuutoksia sen lisäks et o se limakalvo vääräsä paikkaa. Mulla o ennenki ollu solumuutoksia, puhtausluokka kaks ja kontrollissa taas ok. Et pahinta mitä odotan nyt o se et se poltetaan sieltä pois. Ku mulla nippailee vasenta puolta mahaa aika usein. ja sit sisuksissa tuntuu semmone ärsyttävä nihkee niinku hiekkapaperia välillä olis siellä tai jotain. Mikä lienee nyt se ektopia.

Mut tulin kuitenkin harkinnan suhteen siihen tulokseen, että en aio kuolla siihen tai menettää toivoani :) Äitikin sanoi, et sille oli mun odotusaikana tullut kondylooma. Ja silti sillä o 4 lasta mun jälkeen tullut. ( joista yhet o kaksoset ja mieki haluan semmoiset)

Sanokaa hulluks vaan, mut jotenkin olen tänään positiivisemmalla tuulella tän vauvajutun kanssa ku aikoihin, todennäköisyyslaskenta kunniaan!!! En silti oota et täsä kierrosa tärppää, mut varmaan lähiaikoina, toivon mukaan saan ens viikolla ne papan tulokset ja ne o hyvät.

Sitte mie lankesin polttaan nyt, mutta viimeistään UV lopetan. Pyhä päätös. Sit aion alkaa juoksemaan ( tai aloittaa juoksemisen yrittämisen).

AURINKOA KAIKKIEN AAMUUN!
 
Perjantai 17.12.

Yrityksen aloittaneet
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäi vä


Epa_88........22................3....... ...... ....1/30.....................?
AnniMu........20................2....... ...... ...38/32.....................11.12
Avocado......28................3........ ....... ..2/27-33..................?
köppiäinen...24................1...... ...........30/27-34.............14.-21.12
Line.............29................2.... .... .........28/28....................17.12
Liina87........23.................7..... ....... ....28/29...................18.12
Syksy2010...29................3......... ........31/33-34............19.-20.12
Renesmee....29...............1.......... .......32/35...................20.12
millimolli......25................4..... .......... .22/27-30.............22-25.12
Lunea............................tjot... ..... .......20/25-32............24.-31.12
sindi^^........25...............5....... ...... ...21/28-32.............24.-28.12
eltsu81.........29............ ..1..................20/?...................25.12>
kais-a..........22................3.......... . .....24/34..................27.12
Tine............25................2..... .... ........15/28-38..............30.-8.1
pikkumy.......25................3....... ....... ..15/27-28..............29-30.12
sakara.........33................1...... ...... ...54/32-36.............?
Ambrosia85..25...............2.......... ........6/?-32.........................?
Karoliina-87..23...............1.................. .? .........................?
Juliane.........24................1..... ....... .....30/?........................?
LeenaT........25................1....... ...... .....25/?.........................?
rallinelli........22................1... .......... .....tjot
Halin............20.................2... ..... . ........10/30......................?
Plumps!........24................2...... ....... ......3/?....................?
Mesikämmen..20................1....................19/35...................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Hennu86.................24.............. ....... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ..................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ..............huhtikuu 2011
Susimieli.................21............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
hapisikatakamura......29................ ..............kesä 2011


Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.. ...16.5.2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .18.7.2011 ...........yk1
white gold.....24.........27.11.2010....31.7.2 011...kesk.yhd.
popsis..........28............6.12.2010. ...... .....................yk1
ulleli83.........27............7.12.2010 ........ ....................yk3
Sassy...........22............9.12.2010. ....17.8.2011.........yk2

--------------------------------------------------------------------
Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.


Toivottavasti meni edes suht oikein.
Poistin Nannien plussanneista. Ei taida olla koko ketjussa mukana, mutta tuolla toisen ketjun päivityksissä on vielä yritys menossa.
 
Millimolli: Ei kai pitäis menkkojen vielä olla. Kp 25 vasta, mutta tosiaan ei tuosta kierrosta oo mitään varmaan tietoa, muistelin vain, että se olis ollu ennen pillereitä n.28-29. Ja löysin tuolta yhdestä ketjusta juttua clearbluesta ja siellä tullut vääriä haamuja.
Vai kaksoset kiinnostais. :) Mulla on myös pikkusisaruksina kaksoset, nyt kaksivuotiaat. Kyllä niissä hommaa oli, kun olivat aivan pieniä, mutta nykyään ovat varmaan yhdet helpoimmista lapsista joita oon nähny. Syntyivät tosi aikaisin ja kaikenlaista vaivaa oli, mutta nyt kaikki on hyvin.
Ja todennäköisyyslaskentahan on mahtavaa, tuosta näkökulmasta. :D
 
LeenaT joo kaksoset olis ihanat. Mua 2 vuotta nuoremmat veljet o kaksoset ja oon aina ollu kateellinenkin niitte välisestä yhteydestä. Pienenä toivoin niin hartaasti ittelle siskoa ( sainkin vain 6 veljeä.. 2 täys, 2 isän ja 2 äitin puolelta) Ja sit nyt ku kattoo miehen poikia ni onneks niitä o kaks ja niillä o vaa vuos väliä. Ne o nii toisissaan kiinni kaikessa tekemisessä :)

Sitte ku niitä o kaks ni niistä ois toisillee seuraa ja ne hoitais isompana vähän niinku itte ittensä. Mun nuoremmat veljet niillä o kaikilla nii iso ikäero toisiinsa, et ne o ollu ku orpoja piruja ( äitin sanat) ku ei ole ollu leikkikaveria jne. Mun nuorin veli o 4 ja se o nii vilkas tapaus yksistää, et olis aivan jees jos se ois saanu leikkikamun syntymästänsä mukaan :)

LeenaT
Sullaki o vissii aika nuoret vanhemmat, ku sullaki o noin pieniä sisaruksia. Eikö ole ihanaa ku omat sisarukset o pikkuriikkisiä ja niitte kanssa saapi leikiskellä vaikka itte pitäis olla jo kyyninen aikuinen :D
 
Millimolli Mun äippä sai kaksoset 46-vuotiaana. Mulle se on nuori äiti, mutta näille nuorimmille vanha. :) Meitä on yhteensä 5, vanhin täyttää keväällä 27. On noi pikkuiset niin ihania. En oo koskaan asunut saman katon alla näiden kaksosten kanssa, mutta joka viikko nähdään ja he ovat meihinkin tosi kiintyneitä. Ja on kyllä onni, että heitä on kaksi, juurikin seuran takia.
 
"05.12.10 09:02 #1876 Nannie
--------------------------------------------------------------------------------
Tein aamulla/yöllä puol viideltä cb digitestin, ruutuun tuli RASKAANA 2-3 Ens viikolla teen vielä yhden testin ja sitten soitto neuvolaan Voihan mut kai sinne plussanneisiin jo siirtää... "

On Nannie siis vissiin raskaana, mutta ei tosiaan ole kumpaankaan näistä toisista pinoista muistanut ilmoittaa. Käyn siis päivittämässä plussiin myös tuohon toiseen pinkkaan, kun mitään ei kerran ole kuulunut. Onnea siis minunkin puolestani, vaikka tuskinpa lukee enää kuumeilijoita. :)
 

Yhteistyössä