*Esikoista yrittämään 2013!*

Na-dene: ONNITTELUT! ONNITTELUT! ONNITTELUT! :hug: Saatinhan niitä plussia tähänkin pinoon :heart:

Mary Ann: Mä olen käyny yhdellä Suomen parhaista homeopaateista ja hänellä maksu noin 60egee/ käynti. Tosin jonottaa saa ja pitkään, jopa vuoden. Häneen luotan, koska kaikki mitä on sanonut on pitänyt paikkansa mun kohdalla. Tiesi jopa mun maksan huonosta kunnosta paljon ennen, kuin lääkärit siitä huomautti, kun jäin verikokeessa hieman nousseista maska-arvoista kiinni. 2 vuotta napsinut vatskipuihin särkylääkkeitä, joten kait se jossakin näkyy.

Täällä alkoi tänään menkat ja kivut on taas sen mukaiset. Miranaxia vedetty ja lämpötyynyt alavatsan päällä. Ei tarvi taas mihinkään lähteä, kun koskee :'(
Eli mulle voi päivittää Paloma84 28 YK2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea na-dene! En ole käyny täällä muutaman viikkoon. Mukava nähdä, että plussanneita on lisää. Mulla oli kuumetta 38,7 pari viikkoa sitten. Se kesti vain päivän :confused: Mulla ei ole ollu kuumetta yli 5 vuoteen. Menkkojen pitäs alkaa tänään, mutta mulla unohtu parina päivä ottaa terolut, joten kierto voi olla vähän sekaisin. Kunpa nyt vihdoin olis tärpänny! Nyt on siis kp 29, yk 3, ya 12/12.
 
  • Tykkää
Reactions: Na-dene
Palomalle pahoittelut tädistä. :hug: Omakohtaista kokemusta kivuliaista menkoista, ne on hanurista. Tsemppiä kärsimyksen kanssa siis.

Helena Harmi juttu. :hug: Toivottavasti se gynereissu antaa jotain tietoa sulle seuraavaa kiertoa ajatellen ja saisitte tekin plussan testiin pian. :heart:

pienitiikeri: Mulla tulee usein kuume vaan yhtenä, max kahtena päivänä. Jossain vaiheessa ei tullu moneen vuoteen, nyt tulee lähes joka flunssan yhteydessä ainakin lämpöä. Hei, sun kp:t näyttää siltä, että jännitystä olis ilmassa. Ootko testannu? :xmas:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana251303/2012
*Stiina241103/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum31805/2012
Mary Ann29808/2012
Minttu-Lilja27809/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21610/2012
ralliruutu2310/2012
kukkurukuu 23308/2012
pikkupingviini 29312/2012
pienitiikeri 26312/2012
Alexandra89 23301/2013
Heilanga30301/2013
annab31301/2013
Helena201328302/2013
pippuri85 283
annsuli233
Na-dene27201/2013
Paloma84 282
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Okay nyt kaipailisin taas neuvoa, kävin äsken vessassa, paperiin tuli vaan vähän vaalean punaista, sama tapahtui viimeksi. Eka päivä oli tätä, ei edes tule jokaisella vessankäynnillä. Ja seuraavana päivänä yleensä alkaa kunnon menkat. Eli onks tää nyt kp 1 vai ei ?

Tää hämää mua tosi paljon. Mulla oli 3 kiertoa päivälleen 30, nyt viime kierto oli 29 ja tää kierto 28 jos lasken tän päivän kp1:sks. Ja se muuttaa paljon ovulaatiota ja itseasiassa pilaa taas aikatauluja.

Olin laskenut että ovis olis joskus kp 16 ja mies onkin juuri sopivasti kotona silloin.. mut nyt laskurit näyttää sitä että hommat pitäs ajottaa monta päivää aikasemmin jolloin mies on taas reissussa. mitä mä teen?
 
OMG Na-dene jee! Meidän plussajono kasvaa! Nyt vaan pidetään peukkuja, että kaikki sujuu hyvin ja asukas pysyy matkassa. Onnea! :heart:

Helena2013 Sulla ei siis oo ovistestit käytössä? Niiden avulla saisit kyllä paremmin seurattua, että oletko aavistellut oviksen oikein. Apuja en osaa enempää antaa, mutta se mitä tässä oon seurannut ja tuolla toisellakin palstalla tyttöjen kanssa todettu, että vissiin tää "yrittämisen" stressi saa kierrot aivan sekaisin. : /
Tosin voihan olla, että jos sulla onkin kiinnitysvuotoa. :)
 
Heilanga, taidan vaan tyytyä niihin testeihin.. jo itteekin suututtaa tää ees taa veivaaminen, laskeminen stressaaminen, kaikki turhauttaa. ei voi muuta kuin tehdä mitä voi ja toivoa parasta... ei kai se mihinkään muutu vai kui yrittäis varautuu.
 
miss_piggy
Helena:Jos tänään vasta tuhruttelee heikosti, niin en laskis ehkä vielä menkkapäiväks, sitte ku alkaa vuotoa tulemaan enemmän, niin kp1, eli huomenna sitte vissiin jos kunnon vuoto alkaa?

Mulla mahaa nippaillu kummasti koko päivän, ovistesti negaa..r-testiä en ees tee ku negaa seki. Huomenaamuna pitää verikokeeseen ja heti iltapäivällä voi jo kysyä tulokset että onko KKM:n jälkeen r-hormoni laskenu normaaliin.
 
Kiitos kaikille ihanaisille onnitteluista :heart:

Olen leijunu tän päivän ihan pilvissä ja pakko oli äsken käydä tekemässä toinen Pregcheck ja varmistaa, etten oo vaan kuvitellu koko asiaa. Tulihan siihenkin se haalea viiva jo muutaman minuutin jälkeen. Ei vahvistu sen tummemmaksi, mut odottelen rauhassa torstaille, jollon menkkojen ois pitäny alkaa, jos vaikka jo ois vahvistunu. Pari viikkoa sitten briteistä tilatut ClearBluen digitkin pitäis saapua sopivasti alkuviikosta. (Tilasin muuten täältä: Clearblue Digital Pregnancy Test x2 - Free Delivery - feelunique.com ja monta muutakin tilausta oon tuolta tehny, eli luotettava kauppa. Sijaitsee Jerseyn saarella, eli Brittien verovapaata aluetta, joten tullirajat kannattaa pitää mielessä.)

miss_piggy: Tosta lyhyestä vierailusta: Mä olin salaa ittekseni päättäny plussata tästä kierrosta :D Mut kyllä moneen kertaan kävi mielessä, että ei kai se ihan päättäväisyydellä tapahdu. Varsinkin kun se ei oikeesti oo mikään itsestään selvyys, että tulee raskaaksi. Eilen saunassa käydessä tuli kummallinen olo ja oli pakko lähtee aika nopeesti pois. Sillon kävi mielessä, et jos kuitenkin.
Sulle tsemppiä palloiluun ;) :heart:

LilyAlice: Mä meinasin kuolla, kun kuulin ton biisin :LOL: hirnuin täällä naurusta. Mut se mr. Bean vauva oli traumatisoiva :x :LOL:

Helena: Jos toi kuitenkin olis kiinnittymisvuotoa eikä täti :heart: Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että olis... :)
 
miss_piggy
Mulla oli alkuraskaudessa ennen kkm:ää oireina seuraavia:

- tissien arkuus
- ummetus
- älytön väsymys
- pahoinvointi, mutta en oksentanu
- kamala närästys noin 2-3 viikkoa

ihanaa :D Tosin nyt kyllä ottaisin nuo oireet mielelläni takaisin tai oksentaisin vaikka 10 viikkoa putkeen kunhan vaan tärppäis :)
Kävin just tänään aamulla seurantaverikokeessa liittyen tohon kkm:ään, päivällä kyselen tulokset.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
pienitiikeri: Onhan raskaus silti vielä mahdollinen :heart: Miten pitkiä sun kierrot on ollu? Jos se näkyy testissä vaan myöhään. Toivotaan toivotaan :)


Mulla ei oo tähän mennessä ollu vielä kauheesti mitään oireita. Tissit ollu kipeet "sisältä" nyt jo ehkä viikon. Hiukan etomista ruokaa kohden, syömään pystyn, mut vähän sellanen ei tee mieli -olo. Menkkamaisia vatsakipuja ja nippailuja mahassa parhaillaan. Mut, jos en ois testiä tehny, niin noi vois olla menkkoja enteileviäkin oireita. Ja tosiaan sillon lauantaina tuli saunassa kummallinen olo, et oli lähdettävä pois, vaikka yleensä istun kuitenkin sellasen 10 min siellä. :)
 
Mulle voi päivittää YK 3 alotettu. Eilen alko menkat jotka ei olleet epäselvät enää illalla. Näillä mennään. Peittoja ajateltiin heilutella heti kun tää vuoto on ohi.. eli viimeistään ens viikon alussa. Sit jatketaan sitä pitkään..

Kiitos Miss-Piggy oireista, laitetaan korvan taa. Ja Nadenelle, hyvä ettei ole vielä liikaa oireita, niitä kun ehtii myöhemminkin tulla ;)
 
Na-dene Hurjan paljon onnea! :heart: toivotaan että kaikki menee hyvin! :flower:

pienitiikeri älä heitä vielä kirvestä kaivoon, se voi hyvin olla että ei vielä näy testissä :) Nyt malttia vaan :heart:

miss_piggy Mites ne sun verikokeiden tulokset?

ON. kp 53 ei menkkoja ja lauantaina tein ovistestin ja r.testin, oviksessa selkeä haalea viiva ja r.testi nega?!? teen vielä kp 60 r.testin, jos menkkoja ei ole kuulunut sen jälkeen alan varailla gynelle aikaa. km:n jälkeen lääkäri sanoi että pitäis tulla ihan "normaalisti"(mitä se nyt sitten mun kohdalla onkaan kp30-40) menkat , mutta tämä on kyllä kaukana normaalista :p alkaa jo kypsyttää tämä meiniki :headwall: viimeksi kun kävin papa kokeissa lääkäri sanoi että yleensä nuvaringin jälkeen menkat normalisoituu nopeammin kun pillerin jälkeen! eipä oo tuohonkaan uskomista! :ashamed:
 
Na-denelle onnea hirmusti!!:flower:
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Toivottavasti täällä plussatuulet puhaltais urakalla :)
Itselläni on ollu pahoinvointia, outoja kipuiluita tuolla jossain sisällä... kun en osaa paikallistaa et missä mut epäilen, että kohdun seudulla... ja ripulointia. Epäilen ripulin syyksi kuitenkin jännitystä, koska mul oli tänään työhaastattelu... Päivällä tuli myös sellainen epätodellinen olo, mikä normaalisti tulee jos on paniikkikohtaus (mitä ei kuitenkaan ollut).
Vaikka ajattelinkin tänään hetken raskautumismahdollisuutta, niin yritän nyt kuitenkin siirtää sen taka-alalle. Ettei tuu taas niitä kuuluisia pettymyksiä. Nyt on kp18 menossa kuitenkin vasta... Ainahan sitä näitä kipuja alkaa analysoimaan... ja oloja...
 
miss_piggy
Memmo:Verikokeet oli ihan ok, muistaakseni se r-hormoni oli joku 30, mutta on kuulemma ihan jees kerran on alle 50. Sitten samalla siltä hoitajalta kyselin puhelimessa noista lapsettomuushoidoista, ja kerroin että kun on yritystä takana jo yli vuosi ja kierrot on niin pitkiä. Kerroin myös että kun mulla on terot, mutta ehkä clomit voisi auttaa myös asiaa, ja tiedustelin että tarviiko jonkun lääkärin lähetteen että pääsis julkiselle hoitoihin tai tutkimuksiin.
Hoitaja sitten sanoi että "meillä on täällä tuo lapsettomuuslääkäri jolle kyllä on vähän jonoa mutta täällä olisi vapaa aika sinulle 30.4".

JEE! Ilman muuta otin sitte tuon ajan, ei tartte mitään puolta vuotta jonottaa kuten pelkäsin! :D Saapahan vähän selvyyttä asioihin ja jos jotain tehokkaampaa lääkitystä oviksen tukemiseen ja kiertojen lyhentämiseen :)
 
pienitiikeri toivotaan tärppiä!! :) Helena2013 tää nyt voi olla helpommin sanottu ku tehty mut ehdotan, et pidätte seuraavat pari kiertoo vaik vaihteen vuoks rentoja kiertoja. Eli ei laskelmointia. Nautiskelkaa toisistanne silloin ku tekee mieli ja pitäkää hauskaa! Stressi on yks parhaimmista raskauden ehkäisyistä.. Kun vaan itsekin osais elää stressitöntä elämää, mut sitä helposti stressautuu koulusta yms....
 

Yhteistyössä