Esikoista yrittämään 2012

Mircea Kuulostais ovikselta! :) Tärppionnea! :)

Jaksamista teille muiden ajatustenne kanssa. :( Onhan se fakta, ettei pelkkä ylipaino ole este raskautumiselle, eikä välttämättä elämäntavat muutenkaan. Valitettava tosiasia on se, että toiset ovat hedelmällisempiä kuin toiset : / Tämä tuli itsekin huomattua yritysaikana. Toiset pamahtaa paksuksi vaan kun näkeekin miehen munan ja toiset ei onnistu, vaikka mitä kikkakolmosia yrittää käyttää. Nykypäivänä on myös se ongelma, että hedelmällisyysongelmia on yhä enemmän. Alkaa tuntumaan, että superhedelmälliset ihmiset alkavat olemaan niitä harvinaisempia tapauksia. Todella monella on nykyään ongelmia tulla raskaaksi : /

Halit teille kaikille :hug:

(jotenkin tuntuu väärältä edes tulla tänne kirjottelee, kun itse odottaa)

Hennu & Möhkö 10+3 oviksen mukaan, 11+5 neuvolan mukaan
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia
Ambro minun nimen voi ottaa pois tuolta "taustalla"-listalta ku olen tuolla listalla nykyään :)

Hennu eikä mitään, kiva kuulla sinustakin! Ehkä niitä ongelmia on ollut ennenkin, mutta niistä ei ole puhuttu? Tai voisko vaikuttaa tuo vapaamielinen asenne seksielämään. Tulee tauteja ja taudit mukanaan ongelmia. En oo nimittäin kuullut yhdestäkään lestaadiolaisesta, jolla ois lapsettomuusongelmia.. Tosin eiväthän he (kai) yleensä käytä hormonaalista ehkäisyäkään...hmm. Ja tosiaan ylipaino ei ole este! Tuntuu et helpommin ne hiukkasen ylipainoset lapsia saa kuin hiukkasen hoikat.
 
Eihän se ylipaino ole este, mutta hidaste. Pitäisi olla just eikä melkein normaalipainonen :D Ja Hennu sie saat kirjoitella tänne! :) On vaan mukava, että nekin jotka ovat tältä palstalta raskautuneet tulevat välillä katselemaan miten meillä menee. Tavoitehan on, että jossain vaiheessa kaikki tän palstan ihmiset raskautuu<3
 
Kiva että käytte moikkailemassa :)
Kuten Pioniakin sanoi niin välillä kiva saada muistutusta että täältä voi päästä vielä joskus poiskin!
Oon teidän kaikkien plussista niin onnellinen, mutta varsinkin esim millimolli ja hennu keillä yritys kestänyt hirmu kauan.. te tiedätte miltä meistä oikeasti tuntuu (vaikka tottakai, jokainen uusi kierto on omalla tavallaan isku mahaan.. oli sitten yk 2 tai yk 12...)

Päivitän listan nyt suoraan perjantaille, ja seuraavan kerran sunnuntaina taas :)
 
Kyllä se yrittämisen tuska on mielessä edelleen ja oon itelleni luvannu, etten sitä unohda. Toivottavasti aika ei kultaa muistoja tässä tapauksessa!

Isäntä on sitä mieltä, että tästä eteenpäin lapsia tuleekin sitten kuin liukuhihnalla, mut ite en siihen usko :D

Kovasti ootte kyllä ajatuksissani! :heart:

Hennu & Möhkö 10+4
 
Mie taas täältä toivotan puolestani jo hyvät Juhannukset kaikille <3 Muistakaa, että keskikesän juhlan aikaan useimmat lapset saivat entisaikoina alkunsa ;> Mie pupuilin kyllä varmuuden vuoksi eilen, koska meillä on niin tiivis perhejuhannus edessä ettei tiiä miten intiimisti sitä pystyy/ jaksaa olla :'D

~Nauti uusia perunoita ja voita, mansikoita ja makkaroita. Tee saunaan tuore vasta, varpaat veteen kasta. Hakkaa liiteriin halkoja, oio nurmikolla jalkoja. Ihastele poutapilviä, siristele auringossa silmiä. Haista kesän tuoksut, unohda turhat juoksut. Muista paljon lekotella, laiturilla elämää hekotella. Mieti kivoja juttuja, tapaa ystäviä ja tuttuja. Älä murehdi ötököitä, vietä ihania kesäöitä!~~

Tuosta vähän Juhannus-tunnelmaa ^_^ Mircea poistuu Juhannuksen viettoon <3
 
  • Tykkää
Reactions: another
Ambrosia tai yk22. Mutta silloinkin voi se ihme tapahtua, niin meillä kävi. Tänään kävin kuuntelemassa sydänäänetkin. Pikkujuna tuolla o. Mie kirjoitin jo yrittämisaikana päiväkirjaa aiheesta. On ainakin pennulla luettavaa ja tietää kuinka hartaasti sitä on toivottu, kun sen käsiinsä saa.

Minun plussaus muuten puuttuu listasta :) Se menis sillee, että 26 vee, 10.5 testattu, LA. 17.1.2013, yk 22

Iloista Juhannusta teille, nyt ko jussina n..sii niin maaliskuussa on esikoinen sylkyssä! XD
 
  • Tykkää
Reactions: another
Sunnuntai 1.7.2012

:heart:Omaa nyyttiä toivovat :heart:

nimim....................ikä.......YK.. .............KP............JÄNNÄPV

bonus87.............24............5............ .59/35-46......................?
@nnukka............28...........17..............59/28.......................?

miss_piggy.......... 30..........2...............49/36-40
Esikko83.............28............4............ ..47/26-28....................?

lenkkari..............27........... 10............39/32-33......................?
another..............25............7........... ..36/28-32........................?

Mircea…………………..22……………13………………24/29............................6.7
Pionia …………………..31……………13………………23/27-30………………………7 .7
Ambrosia85.........26..........18..............20/26-30................
AnnCA....................23.......2.. .............20/30-32............??

Miramei................24v.........yk1(7 )..........18/33-40..............?
Luna85..............26.... ....... 5 .............13/29-38.................?
pikkumy.............26...........23............ .28/28...tähdenlennonjälkeen

:heart: Piinailijat :heart:

nimim...................DPO......testaus

Esikko83.............33
Pionia..............8
Ambrosia85.........5


:heart: Taustalla :heart:
Crystal83, jenni_noora


:heart: Plussanneet 2012 :heart:

nimim..............ikä..........plussa. .......LA........monennesta tärppäsi

Miramei.........24...........28.2.........?.... ........YK6 (KM)
Barbababy.....25...........17.3.........?........ ....YK8
melassi....... ..29...........2.4..........?........... .YK11
Hennu86.......26...........5.5..........12.1.13 ....YK12
Tupu_...........27...........7.5..........13. 1.13....YK9
Vissyliini.........30...........15.6.........?...............YK6
millimolli.........26...........10.5........17.1.13.........YK22

:heart: Plussanneet 2011 :heart:

nimim....................ikä..........p lussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10........... 13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10........ .26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10.......... .....................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.......... .......................YK 4
Tuttava1985......26............12.11............... ................YK 4
Esikko83...........28.....13.11...enkelityttö.. ...................YK 4
Santski............. 28...........19.11...................... ..........YK 7
Selia.................25............3.12..... ............................YK 5
Lillimuks.............25............31.12........ ........................YK1

Plussanneet ja odottajat löytyvät pinosta http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post26373313
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jussit juhlittu! Ihanaa oli vaikka ihan selvinpäin vietettiin :) Anopin kodassa oltiin, koska mökkireissu peruuntui luonnon vuoksi. Toisin sanoen näätä pentele oli mennyt tekemään pesän mökin välikattoon ja koko mökki oli täysin asuinkelvoton :s Mutta massu on täynnä kodassa valmistettua ruokaa ja ihana oli muutenkin tunnelma <3 Käytiin katsastamassa Lappeenrannan myllysaaressa oleva kokko ja komea oli sekin. Ehdittiin myös eilen pupuilemaan kullan kanssa. KP:t ovat nyt olleet otollisia joten jos sitä kohta pääsisi jännäilyn makuun ;>

Muoksista! Tuli mieleeni kysymys. Kuinka moni teistä jo näin yrittämisen aikana välttelee joitain ruokia tai juomia? Itse kun en tosiaan nyt muuta kuin tuota tupakkaa ja alkoholia. Ja sitten tietenkin olen vältellyt jo pitkän aikaa keinotekoisia makeutusaineita yms. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyllä välttele mitään oikeastaan tällä hetkellä :)
Tupakka jäi pois sillon kohta jo vuosi sitten ja alkoholin kanssa muuten vaan oon tullut fiksummaks ;)
Yrittämisellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että yritän myös syödä pääosin terveellisesti ja puhtaista raaka-aineista ja liikkua =)

Jussi meni täällä myös hyvin ja talletuksia on jo tehty.
Eilen tuli ovistestiin jo suht vahva viiva,joten josko se siitä tummuu niin ovis on tänään tahi huomenna! Kotiin kun töistä pääsen niin ajattelin taas testin tehdä =)
 
Miekin oon jo pitkän aikaa syönyt nk. puhdasta ruokaa. Kammoan eineksiä ja lisäaineilla kyllästettyjä tuotteita :D Sana aspartaami saa miun karvat pystyyn :'D Kuinkahan vaikeaa tulee olemaan kun joskus raskautuu eikä saa syödä aurajuustoa suoraan paketista :DDD Nimimerkillä: Aurajuustofriikki.
 
another korjattu :)
ajattelin että tänään kun töistä pääsen kotiin niin eka normiliuska ja sitten sen perusteella mietitään sitä digiä.
Nyt vaan alko sellaset vihlonnaet etten tiedä oliko se siinä?
Toki mitäpä näitä miettimään sen enempiä..kyllähän se selviää sitten parin viikonpäästä kuitenkin =)
 
Mircea saat syyä aurajuustoa suoraan paketista.. Kysyin itse viime viikolla nii esim. valion juttuja kestää vetää. Olis ollu mullaki ankara juhannus muuten, ku ois kaikki kielletty. Muut veti viinaa useamman päivän ja rääkky karaokea. Itse nukuin ehkä 10tuntia kolmeen päivään.. Oli aika sippi olo eilen :)

Nyt on hyvä aika teillä juoda ja syödä ja nauttia kaikesta! Tällä teki niin kovasti mieli vetää juhannuksena perseet, kun hermot meni muihin sen satakertaa.
Nyt olenki yrittäny univelkoja maksella 13 tunnin yöunilla ja muutenki rauhottua kotosalla. Ei tämä virtataso ole iha paras mahdollinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mircea
Kierron kesto on nykyisin 29-38

Itse en välttele kyllä oikein mitään... Toki oviksen jälkeen juomingit vähäiseksi tai olemattomaksi, riippuen kuinka lähellä kiinnittyminen mahdollisesti olisi. Itsellä seuraavan oviksen pitäisi tulla ensi viikolla ja tädin tulla/olla tulematta kun olemme lomailemassa Espanjassa. Aion kyllä reissussa elää ihan tavallisesti, joskin otan pregcheckit sinne mukaan :) Olis muuten aika hauska saada tieto maha-asukista ulkomailla, olis sitten tarinoita kerrottavana :)
 
Ja miulla on alkanut naama kukkimaan :S Kyllä viimeistään nyt mie oon varma, että e-pillereiden tuottama hormoonimoska on kadonnut miusta. Ei miulla koskaan ole kukkinut naama ennen menkkoja. Nythän ois otollinen aika, koska menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon perjantaina. Monet ainakin sanovat, että heillä alkaa kukkimaan naama noin viikkoa ennen menkkoja. Niin joo ja miulla on koko ajan tosi likaiset hiuksetkin.. Yöks. Eilenkin oli pakko tuossa puolen yön aikaan pestä ne kun ei vaan kestänyt :S
 
Parasta on elää normaalia, itselleen parasta katsomaansa elämää. :)

Tietysti terveelliset elämäntavat edesauttavat asiaa, mutta ei sekään ole kirkon kirjoihin kirjoitettu, että auttaisi.
Itse himmailin koko viime kesän mm. alkoholin ja syömisten suhteen. Mitään ei tapahtunut.
Syksyllä meni hermo ja aloin elää mulle normaalia elämään ja lopetin pingottamisen. Tadaa, oviksia alkoi tapahtumaan.

Voin nimittäin sanoa, että viime kesä meni osittain piloille sen takia, kun en pystynyt siitä nauttimaan. Stressasin vaan omaa kehoani ja sen toimimattomuutta. Yritin elää terveellisemmin ja välttelin ihania kesäherkkuja. Jopa jäätelöstä mulle tuli huono omatunto! Ei yrittämisen kuulu olla sellaista, että menee maku kaikesta : /

millimolli Muutamaan otteeseen meni täälläkin hermo noihin juhannusjuhlijoihin...

Hennu & Möhkö 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mircea
another Meidän pikkuinen ei ole enää mikään salaisuus :) Lähimmät ystävät ja kaverit tietävät. Tärkeimmille ystäville kerroin heti alussa, koska he olivat olleet mukana tukemassa minuu tässä projektissa ja nähneet monet itkut ja turhautumiset. Mun vanhemmille kerrottii 7. raskausviikolla (eli rv 6+ risat) ja isännän vanhemmille kerrottiin 9. raskausviikolla (jos en nyt väärin muista). Molempien sisarukset tietää sekä mun mamma, joka on tällä hetkellä sairaalassa eikä sieltä välttämättä kotiin tule.

Töihin kerron vasta lomien jälkeen.

Enkä mie olis salaisuutta näin kesällä pystynyt pitämään. Johan mie kärähdin siitä, kun en ottanu edes yhtä lonkeroa, vaikka oli kaunis kesäilta :LOL:

Minneen naamakirjaan ei ole tarkoitus laittaa mitään varsinaista vauvauutista, mutta pikkuhiljaa sana leviää :) Itselleni ja miehelleni tämä on kuitenkin niin onnellinen tapahtuma, että haluamme jakaa sen muidenkin kanssa.

Nt-ultrassa käytii maanantaina ja siellä oli kaikki oikein hyvin :heart:

Hennu & Möhkö 11+3
 

Yhteistyössä