Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
LittleOne, kiitti. :) Tuolta odotuspuolelta oon käyny sun kuulumisia lukemassa. Hienoa, että ultrissa on tullut hyviä uutisia. :)

Nyt sitten odottelen tätiä, teen varmistustestin vielä lauantaina ja sitten terot naamaan viimeistään sunnuntaina, jos vuoto ei ala. Voihan se olla, että hymynaama näytti vaan LH:n piikin, mutta itse munasolun irtoamista ei tapahtunut. Toivottavasti nyt kuitenkaan niitä teroja ei tarvis TAAS ottaa vuodon saamiseksi, koska se tietäis TAAS kaks viikkoa lisää odottelua. Huoh. Alkaa taas hieman masentaan ja ärsyttään koko projekti.
 
Ajattelin tulla tänne tuomaan ripauksen positiivisuutta ja toivoa. Itse kirjoittelin tähän ketjuun alkuvuodesta melko aktiivisesti ja sitten jossain kohdassa innostus hiipui yrityksen pitkittyessä.

Meillä on nyt niin onnellinen tilanne, että raskauduin vihdoin yk 11, siinä vaiheessa kun olin aivan totaalisesti menettänyt toivoni ja henkisesti valmistautunut tutkimuksiin. Jälkeen päin ajatellen meidän yrittäminen ei edes ollut kovin pitkä, mutta oli henkisesti tosi rankkaa kun päällisin puolin kaikki näytti olevan hyvin. Kierto oli säännöllinen, tunsin ovulaation ja pupuiltiin oikealla hetkellä yms. Nyt on menossa 13+0 ja nt-ultrassa kaikki oli tosi hyvin.

Tiedän minkälaisia tunteita käytte läpi ja osaan todellakin samaistua kokemuksiinne. Toivotankin hurjasti tsemppiä kaikille ja uskoa tulevaisuuteen! Olen hengessä mukana! Saan yhä päivittäin sähköpostiini teidän uusimmat viestit ja joka päivä toivon tästä ketjusta hyviä uutisia :heart:
 
Heippa.

Kirjoittelin tänne viime tuolla ketjun alkupäässä aika aktiivisesti. Mä kuulun niihin, jotka ottivatkin varaslähdön ja yritys alkoi jo joulukuussa 2011.

Meillä kävi niin onnekkaasti, että yllättäen nappasi heti ekasta yrityskierrosta...lopputulos köllöttelee nyt sylissä, tänään tasan 5 viikon ikäinen poika.

Tämä ryhmä oli mulle tosi tärkeä etenkin siinä vaiheessa kun yrityksen aloittamista odottelin. Plussaamisen jälkeen siirryin aika pian toisiin foorumeihin kirjoittelemaan ja täällä kaksplussalla käyminen on jäänyt oikeastaan kokonaan.

Toivon teille kaikille tsemppiä ja onnea....ja mahdollisimman pikaista plussaamista. <3

-Piikikäs ja "Korak" 5vk-
 
Onnea Typy85 ja Piikikäs!!! Huutelen täältä taustalta ja myöskin painelen takaisin taustoille. Menkat lusittu ja tästä on suunta taas vain ylöspäin. Tosin mies flunssassa, itse tällä hetkellä terveenä olen pysytellyt, joten heti vaan yritystä ku mies tuosta paranee... Äitini kanssa olen jutellut näistä ovulaatioista ja ajoituksista pupuilussa mut se on aika skeptinen ja sanonu, että se saattaa tärpätä muinakin aikoina... Joten tasaisesti sitten tää kuukaus pupuilua, kyllä mulle kelpaa ;) Kunhan pysyis toi toinen mukana. Ja turha stressaus ja "ajoittaminen" pois. Tulee jos on tullakseen. :)
 
Hydra :hug: Mutta mun mielestä sun ei kannattais vielä kirvestä heittää kaivoon, kun päiviä vielä vähän. Kuitenkin ovisplussasta menee se 24-36h ennen munasolun irtoamista, että mikä todellinen DPO on menossa.

Kiitos teille Typy85 ja Piikikäs tsemppauksesta :)

Tsemppiä myös miss_piggy ja Mary Ann! Kyllä se meidänkin vuoro joskus tulee!

ON Täällä ei terojen aloituksesta ole ollu mitään oireita, edes tyypillisiä PMS (turvotus, tissikipu, mahanippailut) oireita, joita on aina ennen menkkoja.

Oon silloin tällöin nähnyt enne-unia ja aavistanu muutaman kerran läheisen kuoleman unessa tapahtuneesta hampaan irtoamisesta. Toissa yönä näin kuitenkin unta hampaan puhkeamisesta, josta mietinkin, että voisiko kertoa uuden elämän alusta? Toivotaan :heart:
 
Typy85 ja Piikikäs, muistankin teidät tästä ketjusta. En ole ihan varma, olinko jo itse silloin täällä keskustelemassa, kun te olitte mukana, mutta sitä ennen luin pitkään teidän muiden juttuja ennen kuin itse uskalsin jotain kirjoitella. Typy85, ihanaa, että teillä tärppäsi vihdoin pitkän yrityksen jälkeen. :) Piikikäs, onnittelut pienestä pojasta! :flower:

*Stiina, niin, enhän voi olla ihan 100 % varma, että onko tosiaan dpo 11. Sen ovisplussan kun sain vasta illalla, kun aamulla oli näyttänyt vielä negaa. Joten ehkä sitä vois vasta olla dpo 10 tai kenties vasta 9. Toisaalta en jaksais kehittää enää toiveita tän kierron suhteen, että pettymys ei tule sitten liian isona. Mullekaan terot ei oo aiheuttanut mitään oireita, onneks. Mielenkiintoisia noi enneunet. Itse näin unta isäni kuolemasta ja heräsin siihen painajaiseen. Meni pari kolme tuntia ja sitten sairaalasta soiteltiinkin isäni kuolleen. Toivottavasti sun kohdalla tuo enneuni tietäisi hyvää. :)

Mary Ann, stressitöntä uutta kiertoa. :) Tuo tasaisesti läpi kierron pupuilu kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. :p

miss_piggy, voisko jo pian olla meidän aika! :hug:
 
Mukavaa marraskuuta kaikille ja paljon plussia tässä kuussa! :)

Tänään aamulla en testannut. Epäilen, että maltan odottaa sinne lauantaihin, joten ehkä jo huomenna uutta testiä. Sais kyllä se plussa jo tulla tai edes täti!
 
miss_piggy
Hydrangea: Kyllä vois olla jo meidän aika!

Testailin taas tänään aamulla ku en voinu olla testaamatta, ja se negahan sieltä tuli. Se kusitikku oli niin hemmetin kirkkaan ja puhtaan valkonen että oikein ällöttää! Ei mitään viivan viivaa sen kontrolliviivan lisäks :vampire: Voi mustankissanpaksutposket etten sanois.

Määhän nyt alotin ne terot sitte vasta kp 18 ku aattelin että ehtis ovis ainaki mennä, ettei keskeytä sitä. Nyt siis kp 24.
 
miss_piggy, ehkä me vaan molemmat hätähousuiltiin ja negat vielä plussaksi muuttuu. :) Sulla kp:t aika vähän vasta. Mulla nyt kp 27 ja jos tero/primokiertojen mukaan katsottais, niin olis jo päivän myöhässä. Mutta kun noi luomukierrot ollu sen 28-120 päivää pillereiden lopetuksen jälkeen, niin vaikea sanoa, koska tällä kertaa on myöhässä. Tässä kierrossa ei siis teroja. Jos menkat on alkaakseen, niin epäilisin sen tapahtuvan lauantaina, jos kierto sattuis oleen sen 28 päivää. Aiotko huomennakin testata? Mun tekis mieli jo tänään, mutta yritän malttaa aamuun asti.
 
miss_piggy
Hydrangea:En tiä kehtaako sitä huomenna vai pitäskö vähän säästellä :D Ei oo enää ku muutama jäljellä.
Noista teroista tuli mieleen, että mulla ei tän kuurin jälkeen oo niitä enää ku yhteen kiertoon, eli sitte oon syöny sen 6kk ilman että oon onnistunu raskaaks tulemaan.. Pitänee sitte koittaa olla yks luomukierto että millon tulee siinä kierrossa menkat ja jos sitte ottais soittoaikaa sille yksityiselle lääkärille. Pyydän kyllä clomit jos ei muuta, ku epäilen edelleen tota ovulaatiota että onko mulla sitä vai ei : / Eihän mulla tosiaan oo noita päiviä vielä paljon, jos olettais että ovis ois ollu vaikka kp 15, niin nythän ois vasta dpo 9 vissiinki... Ja mulla on noita Davidin testejä. Mutta on kyllä semmonen tunne että ei oo tärppi käyny.
 
Tänäänkin aamulla testattu nega. :'( Miehen kommentti siihen: "Olis tää ollutkin vähän liian helppoa" kiteyttää hyvin mun fiilikset. Me ollaan ne, joiden aina täytyy mennä asiat vaikeamman kautta, joten näin on myös tällä kertaa. Lapsettomuushoidot siis alkaa ensi kierrossa ja katsellaan kuinka pitkälle niissä vielä joudutaan meneen. Ensimmäinen puoli vuotta nyt mennään luultavasti anazolien avulla. :'(
 
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki.............ikä...............yk/ya
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
Na-nu................... 24.................ya 6/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
eläväinen...............19................ya 8/2012
Mary Ann................29...............yk 3
*Stiina...................24...............yk 6, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 6, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............ya 1/2012, yk 9

Yrityksen aloistusta odottavat:





Plussanneet:
LittleOne..................yk 6
kukkurukuu...............yk 3


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
 
Viimeksi muokattu:
Alunperin tämä ketju oli yrityksen aloitusta suunnitteleville tai yrityksen alussa oleville. Itse en koe kuuluvani enää kumpaankaan porukkaan. Lisäksi tuntuu siltä, että lähes kaikki täällä mun kanssa samoihin aikoihin aloittaneet ovat jo saaneet lapsen tai ainakin plussanneet. Itse olen myös viime aikoina aktiivisemmin kirjoitellut tuolla lapsettomuus-ketjuissa.

Joten taidan sanoa teille kaikille heipat, toivottaa oikein hyvää jatkoa ja paljon plussia! :wave:

Jos täällä halutaan jatkaa listan päivittämistä, niin päivittäjän paikka olisi vapaana. Helpoiten päivitys onnistuu painanalla tuolla listan alareunassa lainaa, poistamalla viestin alussa ja lopussa olevat
jutut, pävittämällä listan tiedot ja lähettämällä viestin.
 
Viimeksi muokattu:
Hydra Toivottavasti plussaisit itsekin pian :hug:

Pelottaa nyt että ei ole ollut ovista, koska testiin en saanut kontrolliviivan paksuista toista viivaa. Voi johtua siitä että joka päivä en kerinnyt testaamaan. Tai siis testit oli eri paikassa missäö minä ja oli pakko käydä sitten pissalla eikä pidättää kotiin asti. Kp15 ja 18 en testannut mutta kp16 sain suht vahvan viivan testiin ja kp 17 oli haaleampi. Niin ja ovis testit on davidin testejä mitä on haukuttu aika paljon, mutta en sitten tiedä.
Ja nippailuja tunsin oikealla puolella paljon mutta myös vasemmalla puolen. Eli toivon että ovis olisi ollut kp15 tai 16 ja olisi mollemmista muniksista irronnut munasolu :D Ja nyt on vieläkin vähän ihme nippailuja mahassa mutta ainakaan vielä en odota liikoja tältä kierrolta.

Paaaaaaljon plussatuulia kaikille +++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
miss_piggy, no niimpä notkutkin. :D Mä oon kirjoitellut tuolla Clomittarissa, vaikka clomeja en käytäkään, mutta noi anazolit on kuitenkin samaan ongelmaan. Sieltä oon saanut paljon hyviä vinkkejä jo pidemmällä hoidoissa olevilta.

eläväinen ja *Stiina, kiitti. :)

ON: Eilen jotenkin maailma kaatui niskaan... Ehkä voisin sittenkin täälläkin vielä kirjoitella, jos teitä ei haittaa. Kp 29 ja dpo 14, eikä tätiä näy vieläkään. Huomenna ehkä uutta testiä taas...
 
miss_piggy
Hydrangea:PAKKOHAN sun on täällä kirjotella ku minäki kirjotan :D Täälläki nyt kp 27, tein vikan Davidin testin aamulla ja negaahan se näytti. Hitsi ku mulla ei siitä oviksesta oo mitään havaintoa että millon se ois voinu olla jos nyt on ollukaan.. Terot otin tässä kierrossa siis kp 18-27, joten jos menkat tulee niin parin päivän sisällähän niiden pitäis alkaa kaiken järjen mukaan.
Katoin teropaketin kyljestä, niin tosiaan ne on mulle määrätty "kierron säännöllistämiseen", eli ei nuo kyllä edesauta raskautumista mitenkään.. ja mietin että miks lääkäri ei mulle kertonu mitään että nuo saattaa vaikuttaa negatiivisesti ovikseenkin...toisilla taas on tärpänny heti ku on terot alottanu joten kai seki on vähän tapauskohtaista : /
 
typy85:kiitos kun kerroit sun tapauksesta,antaa vähän toivoa tähän yritykseen :)

Hydrangea::hug: kirjoittele ihmeessä tänne!toivotaan parasta että sinullekin se plussa raskaustestiin tulisi!

itse en kuitenkaan kerinnyt/jaksanut ovista testata.laskujen mukaan se olisi jo mennyt mutta pitää jatkaa pupuilua :) muuta oiretta ei minulla ollut kuin vatsa toimi useammin.en tiedä oliko sitten oikeasti oviksesta oiretta vai muuten vaan sitten oli erilainen.pitänee ruveta seuraamaan :D

onko muilla pitkin kuukautta pupuilua vai oviksen aikoihin vaan?minusta tuntuu että pitää etsiä aikaa pupuiluun oviksen aikoihin joten ei kyllä pitkin kuukautta säännöllisesti kerkiäis oikein.. :p
 
miss_piggy
Na-nu:Kyllä täällä pupuillaan pitkin kuukautta, mutta oletetun oviksen aikaan vähän ahkerammin, eli yritetty on joka toinen päivä vähintään :D Tosin sitte on saattanu olla väliä 2-4 päivääkin, että täytyis varmaan ens kierrossa koittaa maksimoida touhuilut vielä silleen, että pari viikkoa jos oikeesti jaksais sen joka toinen päivä niin voi mahikset olla korkeammalla.
Mulla kun ei tuosta oviksesta oo oikein mitään havaintoa, joten saattaahan olla, että se on jostain syystä kierron loppuvaiheillakin,niin pitää koittaa käyttää hyödyks.

Mulle tuo seksi oli vielä joitaki kuukausia sitten todella kivuliasta, söin pillereitä ja ne kuivatti mun limakalvot niin, että ei tehny yhtään mieli seksiä. Sitten kun helmikuussa lopetin pillerit, aloin syömään foolihappoja ja juomaan greippimehua, niin se ongelma katos, ja nyt homma luistaa todella hyvin :LOL: Ite tilasin vielä tommosta sikakallista siittiöystävällistä liukuvoidetta kaiken päälle.

Tilailin tänään raskauskeijulta lisää testejä, mutta suosittelen myös että hommatkaa tunnukset huuto.netiin, saa esim. 10 kpl raskaustestejä hintaan 5,00€, postarit 1€. Siellä on paljon myyjiä ja halvoilla hinnoilla saa noita testejä, ite oon ollu tyytyväinen.
 
Kirjoittelen taas vaihteeksi minäkin, vaikkei mitään erityistä kerrottavaa olekaan. Nyt kp 27 ja päätellen miljoonasta naamaan ilmestyneestä finnistä keho valmistautuu kuukautisiin. Tässä kierrossa en käyttänyt ovistikkuja enkä siis tiedä oliko sitä edes tai osuiko ajoitus petipuuhien suhteen yhtään kohdilleen. Muutama viime viikko on sekä itsellä että miehellä ollu tosi kiireistä ja stressaavaakin aikaa, joten makuuhuoneen puolella on ylipäänsä käyty lähinnä nukkumassa. Aikalailla olen siis asennoitunut, että nyt tuskin tärppää, ja lähinnä odottelen menkkoja.

Hyndrangea: Älä vaan kokonaan kaikkoa, sinähän olet tämän ketjun kantava voima :) Tai käy ainakin välillä kertomassa miten teillä tuo prosessi hoitojen ym. suhteen etenee.
 

Yhteistyössä