Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
miss_piggy, mä oon yrittänyt ottaa ne aina aamuisin, kun silloin on ehkä helpompi muistaa, mutta tänään koko aamu meni niin säätämiseksi, että koko homma unohtu. No, nappaan sen heti kun pääseen kotiin, niin tuskin siitä näin kuurin alussa on haittaa. Huh, kylläpä tuolla hätähousuissa on oikeen tunteet taas kuumentunut! Huvitti toi sun täti-setä-matkalaukku-juttu. :D Teki itekin mieli kommentoida, mutta en uskaltanut hämmentää soppaa enempää. :)
 
Na-nu, negapahoittelut. :hug: Ehkä vaan hätähousuilit ja se sieltä vielä plussaksi muuttuisi. Toivotaan parasta! :)

Tänään muistin ottaa teron. :D Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan tällä kertaa (sais kyllä mennä, kun on jo kolmas yritys anazolien aloitukselle! :mad:), niin folliultraan pääsisin itsenäisyyspäiväviikolla. Sitä odotellessa. :)
 
Kiitos Hydrangea.eiköhän tuo täti tule huomenna..

Kannattaako gynelle mennä puolen vuoden yrittämisen jälkeen?vai mistä sen avun hakemisen aloittaa?tiiän et pitäis se vuosi odottaa mut rupee turhauttaa kohta jo tämä touhu.. :/ meneehän siinä pari kk kun saa pelkästään sen ajan..
 
miss_piggy
Hydra: Kyllä tuo väittely menee välillä aika naurettavaks täällä palstoilla, ite en vaan ikään uskalla sanoa jos joku oikeesti alkaa jurppimaan ku heti joku nostaa maitonsa :D
Nuo täti-setä jutut on jotain meidän isän keksimiä juttuja (tai tuskin se niitä ite on keksiny), toinen aika hauska lentävä lause on miten voi hyvin puolustautua jotain ihmistä kohtaan, joka koittaa raiskata tai käy päälle: Sormilla silimiin ja jatsarilla munille! :LOL:
 
Na-nu, yleensä sanotaan, että jos ei ole erityisiä ongelmia kuukautiskierron kanssa, niin ainakin vuosi kannattaisi yrittää omillaan. Itse menin jo aikaisemmin, kun menkkoja ei kuulunut. Pillereiden lopetuksen 8/2011 jälkeen tuli normi tyhjennysvuoto ja yhdet menkat 28 päivän kierrolla. Seuraavia ei kuulunutkaan, joten varasin työterveyslääkärille ajan tammikuun alkuun ja sieltä sain primot menkkojen käynnistämiseksi ja pääsin samalla reissulla verikokeisiin. Yks kuuri ei auttanut mihinkään, joten kun soittelin työterveyslääkärille takaisin, niin sain lähetteen gynelle, jonne siis pääsin työterveyshuollon piikkiin. Siellä kävin sitten helmikuussa (noin puoli vuotta pillereiden lopetuksesta). Varsinaisen yrityksen olen meillä laskenut alkaneen tuosta tammikuusta, koska halusin ensin kuulostella syksyn omaa kroppaa ja katsoa lähteekö se toimiin, joten jos siitä laskee, niin hyvin nopeasti on hommat edennyt. :) Julkiselle varmaan saa tuota aikaa odotella pitkään, mutta yksityiselle pääsee heti. Kannattaa myös hyödyntää työterveys- tai opiskelijaterveyspalveluita, jos sellaisia on. Jokatapauksessa sitähän suositellaan käytäväksi parin vuoden välein ihan vaan tarkistuttamassa paikat ja papassa, joten lääkäriin vaan jos siltä tuntuu.
 
Hydrangea: Kiitoksia! :) Ja joo, mulla lähti pillereiden lopettamisen jälkeen menkat taas kiertämään ihan normaalisti. :) Kierto on siis aina ollut 27-28. Ja yhdet menkat on jäänyt koko 8 vuoden aikana pois ja silloin lopetin nuo pillerit ja viimeisen pillerin otosta 28 päivää, niin menkat alkoi, naps. :)

Catida: Kiitos :)

Täällä oli tosiaan ovis viime viikonloppuna ja nyt sitten jännittelen, että tärppäskö vaiko eikö. :) Kauheeta kun joutuu niiiiin kauan oottelemaan vielä. :p
 
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki.............ikä...............yk/ya
Milya.....................21................yk 1
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 3
*Stiina...................24...............yk 7, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 7, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............ya 1/2012, yk 9

Yrityksen aloistusta odottavat:





Plussanneet:
LittleOne..................?.............................yk 6
kukkurukuu...............?.............................yk 3
eläväinen.................15.11.2012...............yk ?
Na-nu......................17.11.2012...............yk 5


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
 
Viimeksi muokattu:
Tänne ole ollenkaan muistanut kirjoittaa :D Koko päivän olen ollut yksin kotona ja yrittänyt tajuta tilanteen. Yritän myös olla kertomatta kenellekään. Siskolleni kerroin. Nyt olen ihan paniikissa kun on maha kipuja jonkun verran, kaikki mahdollinen käy mielessä. Kohdun ulkoista pelkään, mutta toisaalta kipu tuntuu keskellä eikä kummassakaan sivulla.
Huomennä täytyy testata vielä niin ehkä sitten uskoo jo todeksi.
Ainiin eilen luulin että menkat alkaa. Oli normaalia me´nkkojen alun vuoto muutaman tunnin, mutta sitten se loppui ja enää vuorokauteen ei ole mitään tullut :D
Pohdin jo nyt mikä olisi hyvä kutsumanimi pikkuiselle. Joku semmonen mitä ei heti kaikki tajua, että puhutaan masuasukista :D
Yritän pitää asian salassa ainakin ekaan ultraan. Varhais ultraan en mene kun ei ole oikein rahaa tällä hetkellä. JOulu painaa päälle :D
 
ei ole tätiä vielä kuulunut mut kerkiihän tuo tulla vielä..mut tais olla viimeksikin päivän myöhässä ja sitten alkoi pienellä tiputtelulla mitä ei normaalisti tee.mut nyt on menkkamaista jomotusta mitä yleensäkin on ja oon vihanen kuin p*rseelle ammuttu karhu :D voi tosin tehdä tämä väsymyskin mut veikkaan tulevista menkoista johtuvan :D

milya: pidetään sulle peukkuja ja pikaista plussausta :)
 
Kiitos lisäyksestä tuohon teijän listalle! :)

Hydrangea: juu, itsekin ihmettelin, että kierto oli pysynyt ns. normaalina, eikä tullut mitään jälkiseurauksia menkkoihin noitten pillereiden lopettamisesta. :)

Na-nu: Kiitoksia peukuista :)

Täälläkin on peukut (ja varpaatkin) pystyssä kaikille yrittäjille tässä ketjussa ja muutenkin :) <3

Itseä jännittää kovasti paljon, että mitäs jos tärppäiskin jo tästä ensiyrityksestä, mutta pidän pään kylmänä ja asennoidun siihen, että ne menkat tulee loppukuusta! :p (vaikka toiveet on kyllä jotain ihan muuta.) :)
 
Eläväinen: Onnittelut plussasta!

Milya: on sulla hyvin palautunu kierto normaaliksi, kerkesitkö kauankin käyttää hormonaalista ehkäisyä? Tsemppiä piinapäiviin!

Na-nu: Mulla olis selvä ongelma pitkittyneestä kierrosta, joten pääsin lääkärin vastaanotolle neuvolaan (perhesuunnittelu) ja sieltä sain terot käyttöön. Lisäksi otettiin perusverikokeita sekä papa. Kun/Jos vuosi tulee täyteen tehdään lähete erikoissairaanhoidon puolelle tarkempiin tutkimuksiin. Lisäksi saatiin ohje tutkia yksityisellä simpat ennen lähetteen tekemistä, sillä sitä ei tehdä julkisella.

Hydra: Oot ollu kyllä tosi kärsivällinen odottaessa uutta kiertoa, toivottavasti pian starttaisi!

ON täällä menossa kp 12, maanantaina saisi aloitella terot. Ovulaatiosta ei ole täyttä varmuutta, että onko sitä ollut vielä lainkaan. Limoja tässä viime viikonloppuna oli hyvin, mutta oli muutaman päivän ovistestaus tauko reissun takia. Aika aikaisin olisi kyllä ollut jos silloin oli, toisaalta päiviä vasta niin vähän, että voihan se olla edessäkin. Oon yrittäny pitää vapaa-aikaa melko kiireisenä, ettei ole ylimääräistä aikaa ”märehtiä”. Eli aika stressitön kierto ollut.
 
*Stiina: Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan! :) Mä kerkesin syödä pillereitä melkein neljä vuotta. Että en ihan hirveetöntä aikaa, mutten mielestäni kovinkaan vähää aikaakaan. :)

Täällä on eilen ja toissapäivänä ollut alamahassa semmoinen tunne, että menkat alkaisi :eek: En tiedä kuvittelenko vaan, mutta alamahaa nippaileekin välillä suht kivuliaasti. Luulen että mun mieli vaan tekee mulle kepposiaan.. Mutta toisaalta, ei koskaan ennen oo näin kovasti nippaillut ja ollut tämmöstä painon tunnetta tuolla alamahassa. :s

Voisiko ensimmäisiä merkkejä tulla muka jo nyt...? Epäilen kyllä vahvasti, että ei.
 
miss_piggy
Sori jos en kerkee kovin ahkerasti kirjotella, työharjottelu vie niin paljon aikaa ja voimia :p Täällä siis kp 10, jännään tulisko se ovis nyt tässä kierrossa kerranki kunnolla.

Terolutit alotan kyllä vasta taas kp 18, en meinaakaan alottaa kp 15, sillä uskon nyt vahvasti siihen,että terot vaikuttaa negatiivisesti ovulaatioon ainakin mun kohdalla, sillä mun oviksen pitäis olla just siinä kp 14-15 paikkeilla.
Terolutithan ei tosiaan oo mikään paras apu jos haluaa raskaaksi tulla, itseasiassa ei ne edesauta raskaaksi tulemista mitenkään. Nehän vaan saa vuodot säännöllistymään :x
 
miss_piggy
Yk 7 ja oon satavarma että ei kyllä tärppää taaskaan. Tiiän sen vaan jo etukäteen. :x
Kp 12, ei vielä ovista näy ainakaan tikuissa, mutta talletuksia on tehty jo pankkiin..
 
Ihanaa Na-nu, paljon onnea! :) Ja eläväiselle myös onnittelut. Kivaa kun tästä ketjusta on nyt tullut näitä plussiakin, välillä alkoi jo tuntua että onko tämä joku epäonnisten yrittäjien ketju.

Itse sain hetkeksi ihan muuta ajateltavaa, kun teloin itseni harrastuksen parissa ensiavun kautta sairaslomalle. Viime päivät olen siis keskittynyt parantelemaan ruhjeitani, eikä oo paljon petipuuhat käyny mielessä. Mutta nyt alan olla taas kuosissa ja tarkotus ois lähipäivinä alkaa ovulaatiota tikuttelemaan. Elämä jatkuu :)
 

Yhteistyössä