Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Voi apua.Nyt tulee omanapailua tuutintäydeltä, anteeksi, mutta on pakko kertoa jollekkin kun kukaan ystävistäkään ei tiedä meijän yrityksestä.

Eli tänään on kp 26/27 ja testasin just äsken päiväpissasta 10 herkkyyden testillä (4 tunnin pidättelyn jälkeen) testiajan sisällä haalean plussan.Mieskin sen näki joten en kuvittele.Ja nyt sitten taas aprikoidaan että mitähän hittoa,testi oli First signal merkkinen ja papereissa lukee että katso tulos 3minuutin kuluessa.Tällön ei vielä ollut mitään ja sitten viiden minuutin kohdalla tuli haalea vaaleanpunainen viiva. Ohjeissa sanotaan että älä tulkitse 10 minuutin jälkeen.Luetaanko siis viiden minuutin tulos?

Oon ihan sekasin,kädet vaan vapisee.Ja jos tulos luetaan positiiviseksi niin onkohan vielä turhan aikaista iloita.Kääk.
 
lauwra: kiitos :D Ei tarvinnu kun hetki ettiä, niin johan löyty viestiketjuja, joissa ”ainoa oireeton kierto olikin se mistä olin raskaana”. Hoh. Antaa taas ihan uudenlaista kipinää ootella kierron viimestä päivää :LOL:

Oon ite kans törmänny tohon samaseen käyrään. Sen perusteella oon just asennoitu siihen, että ei sitä heti ykösellä varmastikaan nappaa. Mary Ann ehkä se sun gyne oli joku näistä lukuisista valelääkäreistä ;)

muksutar: Mun ois ainakin vaikee kieltää itteeni iloitsemasta… Tee testi kun menkat oikeesti myöhässä (edes sen yhen päivän) niin tuleepahan varmempi olo.
 
Outoa! Täällä oon kuumeisesti oottanu raskausoireita, edes jotain ;) Viime kuussa tähän aikaan oli jo hyvä ”menkkaturvotus”. Nyt ei mitään menkkoihinkaan viittaavaa. Nyt siis KP26 ja menkat pitäs alkaa maanantaina. No äsken vessassa tuli vaalean ruskeaa limaa???
 
LittleOne, arvaamattomia on oireet... Sinänsä hyvä ettei turvotusta ole (se on varsin rasittavaa!). Limasta en osaa sanoa. Onhan täällä aina puhetta kiinnittymisvuodosta, mutta kukaan ei tunnu osaavan sanoa milloin sitä pitäisi tulla ja minkälaista pitäisi koostumuksen olla. Kai se on oltava vaan positiivisella mielellä ja odotettava sitä maanantaita! :)

Mulla on ollut varsin outoa kierron alku. Kuukautiset kesti 2 päivää (tosi niukalla vuodolla) ja pieniä kramppeja oli sen 4-5 päivää. Sitten kp9 kieppeillä joku ihme lima, jota epäilin sitten jo ensin aikaiseksi ovulaatioksi ja sitten hiivaksi, muttei ole kutina tai muukaan yltynyt. En edes tiedä mikä kp nyt on, kun olen yrittänyt ottaa iisistä tässä kierrossa ja ihan kiva niin :) Muistelen, että ens viikon loppupuolella vois olla ovulaatio... Ja siirrän gynelle menon seuraavaan kiertoon (jos sellaista tulee), koska lähdetään matkoille ens viikolla.

Mitäpäs muuta.. Sain tietää, että mun määräaikaisuus kestää tällä tietoa 30.9 asti. Jotenkin vähän kinkkistä. Jos nyt tulisin raskaaksi niin tuohon aikaa syksyllä se voisi jo näkyä ja pelottaa etten sen takia saisi jatkoja.. Joten nyt toivomus on ensisijaisesti, että nappaisi ehkä vasta kesemmällä ja työhön tulisi reilut jatkot tai vakipaikka. Mutta jos nyt tärppäisi, niin kyllähän siitä oltaisiin hirmu iloisia, tottakai :)
 
No jo on markkinat!Täällä pienen ihmisen pää on ihan sekaisin. Minä kun olen ajatellut että joko sitä ollaan raskaana tai sitte ei mutta ota tästä nyt selvää.

Täällä siis neljättä päivää heikko plussa testeissä (vaaleanpunainen viiva näkyy mutta ei yhtä vahva kontrolliviivan kanssa.) Perjantaina (eilen) alkoi kuitenkin ihan ajallaan kuukautisvuoto, ajattelin että se oli nyt siinä, mutta tänä aamuna testissä edelleen plussa joka ei oo ainakaan heikompi ku edellisetkään (ehkä jopa vahvempi viiva).Edelliset plussat 10 vahvuuden testeillä,tämän aamuinen 12,5 vahvuuden testillä. Siis onko perhana kemiallinen kyseessä ja millonhan tuo plussa sitten haihtuu pois? Sanon vaan että perkele kun ottaa päähän tämmönen epävarmuus, murr. Jotenkin vaikea uskoa että tavallinen raskaus kyseessä kun ihan normisti vuotaa menkkakipujen kera.

Lauwra sulla jännä tilanne töiden kanssa, kun eihän raskaus saisi olla syy jättää palkkaamatta mutta käytäntö taitaa olla karumpi : / Mutta, eihän raskautuminen oo teijän päätettävissä joten ehkä sinälläään turha stressata asiasta, ainakaan vielä.

LitteleOnemullakin tuli viikon alussa yhtenä päivänä sellanen pieni vaalenruskea limaklöntti (hyvät puheenaiheet tuntemattominen kanssa) :LOL: ja se meinas...no tällästa omituista ollaan/ei olla raskaana tilannetta ;) No,ehkä sulla meinais ihan oikeaa raskautta :cool:
 
Voi rähmä muksutar! Itse kävisin terveyskeskuksessa verikokeessa, sen tulos on ainakin luotettava...

Edit. Selasin vähän tietoa tosta verikokeesta ja ilmeisesti se on varma vasta n. 2 viikkoa siitä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Vähän hankala sun tilanteen kanssa kun menkat tavallaan on ja silti plussaa.
 
Viimeksi muokattu:
muksutar: puhutaan nyt sit oikeen kunnolla limoista kun tälle tielle lähdettiin :D Eilen tosiaan pyyhkiessä tosi vaalea ruskeaa limaa. Illala tai aamulla ei mitään. Tänään seksin jälkeen vähän aivan kirkasta verta. Eikä tosiaan mitään oireita. Aina oon juilinnan perusteella tietäny tunnin tarkkuudella milloin menkat alkaa. Joten mietityttää :confused:

Aiheeseen liittyen oon selaillu nettiä. Yllättävän monilla on "normaalit" ekat menkat vaikka onkin raskaana. Sit tuntuu olevan joitakin keillä kiinnittymisvuoto tulee näin myöhään. Sit on valitettavasti niitä joilla on hedelmöitys ollu, mutta tullu todella varhainen keskenmeno, joka on alkanut ruskealla limalla. Ei kai se auta kun testailla ja toivoa parasta.
 
Mä oon käsittänyt, että kiinnittymisvuotoa vois tulla siinä vaiheessa siis, kun se alkio/solumöykky on kohtuun kiinnittymässä, joka siis on noin 6 päivää hedelmöittymisestä. Eli voisi ajatella, että se vuoto tulee siinä ovulaation ja normimenkkojen alkamisajan puolivälissä abauttiarallaa.

Muksutar: Hankala tuo tilanteesi kyllä, kun ei tuossa edes auta mikään muu kuin odottaa. Ja mikäpä sen tympeämpää, kun ainakin itse oon niin "mulle nyt kaikki heti tässä" -ihminen monestikin. Joskushan voi tulla ihan normaalinoloiset menkatkin raskaudesta huolimatta ja voi olla, ettei se testin toinen viiva ikinä kontrolliviivan väriseksi aivan vahvistukaan. Vaihtoehtoinahan nyt taitaa olla normaali raskaus tai kemiallinen. Keskenmenon ja keskeytyksen jälkeen ohjeistetaan 5-6 viikon päästä tarkistamaan, että testi on negatiivinen, mutta luulisi ihan noin varhaisen plussan jo aiemmin "liukenevan" pois jos niin on tehdäkseen. Mutta voi se toki hetken aikaa ottaa kuitenkin.
 
Hei!
Selailin viestiketjua aikani ja nyt olen kirjoittamassa tänne itse. Ensimmäinen viesti herätti kiinnostukseni, paljon on netissä sivustoja jo raskaana oleville mutta ei meille jotka sitä suunnittelevat. Olemme mieheni kanssa olleet vuoden naimisissa ja nyt sitten voisi olla pienokaisen aika. Olen syönyt ehkäisypillereitä n.7 vuotta putkeen ja ajattelin heinäkuussa syödä viimeisen liuskan. Viestit ovat paljon muuttuneet matkan varrella, vieläkö täällä on meitä jotka miettivät josko sitä...? Haluaisin mielipidettä siihen, että jos on syönyt pitkään pillereitä niin onko silloin jotenkin "vaikeampi" tulla raskaaksi? Vai onko se niin yksilöllistä? Vauvakuume vain kasvaa koko ajan!!

Mukavaa kesää kaikille!
 
miss_piggy
Hei!
Selailin viestiketjua aikani ja nyt olen kirjoittamassa tänne itse. Ensimmäinen viesti herätti kiinnostukseni, paljon on netissä sivustoja jo raskaana oleville mutta ei meille jotka sitä suunnittelevat. Olemme mieheni kanssa olleet vuoden naimisissa ja nyt sitten voisi olla pienokaisen aika. Olen syönyt ehkäisypillereitä n.7 vuotta putkeen ja ajattelin heinäkuussa syödä viimeisen liuskan. Viestit ovat paljon muuttuneet matkan varrella, vieläkö täällä on meitä jotka miettivät josko sitä...? Haluaisin mielipidettä siihen, että jos on syönyt pitkään pillereitä niin onko silloin jotenkin "vaikeampi" tulla raskaaksi? Vai onko se niin yksilöllistä? Vauvakuume vain kasvaa koko ajan!!

Mukavaa kesää kaikille!

Hei! Ajattelin nyt vastailla ihan oman kokemuksen pohjalta, enemmän olen kirjoitellut tuohon The Esikoisesta haaveilevat-ketjuun mutta miksei sitä tännekin voi tulla vierailemaan :saint:
Eli minä söin viimeiset 10 vuotta aikalailla yhteen putkeen pilsuja. Käytin montaa eri merkkiä, ekana oli Meliane, sitten tuli Yasmin, sitten tuli hetkeksi Diane Nova, sitten vaihdettiin Cerazette ja viimeisimpänä Gestinyl. Saattoi olla vielä joku merkki välissä, jota nyt en muista, mutta joka tapauksessa.
Pillerit lopetin maaliskuussa-12, ja ekoja menkkoja sainkin sitten odotella noin 3 kuukautta. Kerkesin jo yksityiselle gynelle varata aikaa ja käydä julkisellä puolella kokeissa, ennen kuin menkat tuli. Näistä yhdynnöistä ennen menkkoja en siis raskaaksi tullut, vaikka olin luomuna, kai se on normaalia. Eli hyvä olis jos ne menkat tulis ennen kuin yrittää raskautua. Tämä on ainakin oma kokemus.
Muutenkin mulla on epäsäännöllinen kierto, eli se vaikeuttaa kun ei ihan tiedä milloin on ovis, nyt on oviksen tuntuisia oireita, joten pitäis varmaan alkaa hommiin :whistle: Mutta kai tuo pilsujen jälkeen raskautuminenki on ihan tapauskohtaista, toisilla tärppää heti ja toisilla ei.
 
Viestit ovat paljon muuttuneet matkan varrella, vieläkö täällä on meitä jotka miettivät josko sitä...? Haluaisin mielipidettä siihen, että jos on syönyt pitkään pillereitä niin onko silloin jotenkin "vaikeampi" tulla raskaaksi? Vai onko se niin yksilöllistä?
Meillä on tilanne, että toista luomukiertoa mennään, mutta vielä ei tunnu tarvetta juuri nyt raskautua. En siis tiedä, koska meillä "yrittäminen" alkaisi. Vauvakuumetta oli pahastikin joskus 1½ vuotta sitten, mutta se on kyllä hiipunut. Varmaan alan töilläkin vaikutuksensa. :D

Ja tuosta e-pillerit + raskautuminen jutusta on tainnut tämän ketjun aikana useampaankin otteeseen olla puhetta, mutta toki tuota tekstiä on kertynytkin. Minäpä nyt sitten taas käkikellona olen toistamassa. :D Eli siis jos vertaa hormonitonta ehkäisyä käyttäneitä raskauden yrittäjiä hormoniehkäisyä käyttäneisiin, niin erona on mahdollisesti se, että läheskään kaikilla ei oma kierto palaudu normaaliksi heti hormoniehkäisyn jälkeen. E-pillereiden jälkeen voi kestää sellaisen puoli vuottakin, ennenkuin munasarjat edes heräävät toimimaan ja tuottamaan munasoluja (tämän on mm. alan erikoislääkäri eli obstetrikko luennoillaan kertonut, joten hyvin luotettavana tietona pidän). Tässähän siis saattaa se puolen vuoden etu tulla niihin, joilla kroppa jo toimii (jos on toimiakseen). Mutta niin yksilöllistä se on. Tottakai osalla oma luomuhormonitoiminta posahtaa heti pillereiden lopettamisen jälkeen normaaliksi ja raskaus ensimmäisestäkin kierrosta on mahdollinen.
 
Tilannetiedotus: tänään kp 3 ja raskaustestiin mielestäni melko selkeä plussa. Testi oli 25 herkkyydellä joten oisko vieläkin ottanut kemiallisesta tulosta?(Kun aiemmat testit oli herkempia 10 ja 12,5) Eilen vielä vuoti mutta tosi vähän verrattuna "normaaleihin" menkkoihin,tänään tullut pientä tuhrua pyyhittäessä. Ette usko kuinka rassaa mieltä : /

Regalo, muistanko oikein että sulla oli kemiallinen haamuillut joskus?Muistatko kuinka pian se haamu haihtui testistä?Ennen vai jälkeen menkkojen?

Huomen aamulla meen YTHS:lle ja pidän huolen että roikun oven kahvassa jo tasan kaheksalta |O Saavat kertoa mulle että tuleeko meille vauva vai ei.

LittleOne,sullahan ois alkuviikosta aika testailla?Toivotaan että se ruskea limaklöntti lupailee hyvää :heart: Ollaan kyllä aikamoisia Lima-Liisoja!

Niin ja tervetuloa Minmaria,luen kyllä muidenkin viestejä mutta ajatukset pyörii nyt tässä omassa sekoilussa :rolleyes: Niin,noista pillereistä,mähän napostelin e-pillereitä 12 vuotta (jos nyt taas muistan oikein) ja nyt on meillä vasta yrityskerta 2. Tähän mennessä kahdet menkat tulleet ihan oppikirjakierron mukaan jolloin kierto ollut 27 vrk. Eli mulla ainakin käynnisty menkat ihan tavallisesti heti pillereiden jälkeen. Mutta tämä jatko nyt onkin arvoitus,menkat tulee vähän turhankin säännöllisesti raskaustestin plussasta huolimatta : /
 
Rone
Oi kun on Muksuttarella jännät paikat :D

Joku oli niistä ovistesteistä kirjotellut jotain. Mä olen niitä viikon ajan tehnyt ja en ole saanut kuin haaleita viivoja, vaikka mulla on viikon ajan ollut juilimisia alavatsalla. En tiädä missä mättää kun en muka ovuloi ja silti on ilmeisesti oviskipuja. Taitaa mennä testit vaihtoon....

Ja nyt rupesin miettimään, että ovuloinko vain toisella munasarjalla. Tai siis kun viime kierrossa ei ollut oikein mitään tuntemuksia ja sitä edellisessä taas oli kuten tässäkin kierrossa. Alan olla jo sitä mieltä,että menen kesällä yksityiselle tarkastukseen. Muuten stressaan liikaa ja sehän ei tee hyvää. Ja en tiedä saatiinko hyödynnettyä ovulaatiota kun tuli muutaman päivän tauko sänkypuuhiin...
On taas sellanen olo,ettei tästä kierrosta kyllä mitään tulosta tule. Ehkä hyvä niin, koska mullakin on vain syyskuun loppuun asti töitä ja jos nyt tulisin raskaaksi,se näkyisi syksyllä ja saattaisi vaikuttaa töihin.

Harmittaa ihan kauheasti vaan noi ovulaatiotestit kun niissä ei mitään näkynnyt.
Mut hei, mä valmistuin ammattiin ja huomenna olis lähtö Hesaan kattomaan Metallicaa. :) Onko sinne muita tulossa täältä?
 
Onnea Rone valmistumisen johdosta! Nuo työ jutut on kyllä syvältä, meillä siis täysin sama tilanne... Itselläkin on vähän sellainen olo, että nyt ei mun maailmaa kaataisi vaikka en raskaaksi heti tulisikaan juuri noiden töiden takia. Ja kyllä niissä ovistesteissä on eroja. Itse tilasin netistä ekat ja ne oli huippuhyviä. Apteekista ostamani Onni Ovulaatiotestit olivat todella paskoja, edes kontrolliviivaa ei tullut kunnolla näkyviin, joten en luottanut niihin yhtään!

Muksutar, kyllä on piinaava tilanne! Heti sitten huomenna infoa tänne mitä sanoivat :)

Mä rupesin tässä nyt sekoilemaan (osittain ton Muksuttaren tilanteenkin takia). Mullahan oli älyttömän niukat menkat (2pvää tosi vähäistä vuotoa) nyt ja outoa kipuilua 2-3pvää menkkojen jälkeen. Mitään testiä en tehnyt kun tottakai oletin kierron alkavan alusta. Mitään raskausoireita ei kyllä ole, mutta eipä niitäkään kaikille tule. Mietin vaan, että pitäskö tehdä joku halpa testi ihan varmistuakseni. Olen tässä kuitenkin maistellut useamman lasin viiniä viikonloppuna yms... :confused:
 
Pienen tauon jälkeen taas täällä. :)

Kuudes luomukierto lähti käyntiin perjantaina. Aika on mennyt ihan käsittämätöntä vauhtia. Jo puoli vuotta kulunut siitä, kun pillerit jäi pois. Olin toisaalta ihan helpottunut menkkojen ilmaantumisesta. Uusi työ alkaa ensi kuussa ja nyt ei tarvitse jännittää, että olisi ainakaan kovin pitkällä raskaana siinä vaiheessa. Tämä kierto ehtii vielä mennä. Laskin, että nyt jos olisi tärppi käynyt, olisi ollut tiukilla, että olisin vielä päässyt palkallisen äitiysloman piiriin.

Toisaalta taas pisti jo hieman mietityttämään, että mikä on kun kestää... Mutta aktiivista yrittämistähän tämä ei ole ollut. Viime kierrossa tuli myös syötyä niitä allergialääkkeitä, joista oli maininta, että saattavat heikentää raskauden alkamista. Stressitasot on tämän työnvaihtoprojektin kanssa ollut myös aika kovat, joten sekin vaikuttaa varmasti.

Omalla kohdalla tämä vauvakuume on alkanut hieman laantua. Lasta toivotaan edelleen ja tosissaan, mutta asia ei pyöri enää mielessä niin jatkuvasti. On niin paljon kaikkea muuta nyt meneillään. Miehen kanssa juteltiin eilen vauva-asioista. Sillä on vähän kanssa työkuviot muutoksen alla, joten mietityttää mitä, jos nyt vauva tulisi. Kuitenkin selkeästi sitä harmittaa, kun samanikäisillä kavereilla melkein kaikilla on jo lapsia, osalla useampiakin. Kaipuu omaan lapseen on kova, vaikka ajat nyt on hieman epävarmat...
 
lauwra: ite oon tilannu netistä niitä halpoja herkkiä liuskatestejä. Tarjouksena raskauskeijusta 7kpl 7e. Raaskii sit surutta tikutella jos on epävarmuutta tai muuten vaan malttamaton :D

muksutar: oottelen täällä sun kuulumisia...ja pidän peukkuja. Ois se helppoa kun sais edes hetkeks huokasta ja iloita plussan jälkeen. Olla nyt tommosessa epätitosuudessa ja pelätä kemiallista, keskenmenoa jne jne. Eikö se plussa vois vaan tarkottaa sitä, että luvassa on vauva. Huuuh :confused:

Ite tein aamulla negan...ja taidan siis myöntää et kai nää nyt sit oli menkat. Oireettomat ja lyhyet ja oudot -sellaset. Hyvä puolihan tässä on myös se, että oikeesti menkkojen pitäs alkaa vasta tänään, mutta nyt ne onkin jo ohi...eli pääsee siis jo nyt uuteen yritykseen!:heart: YK3. Ei siis vielä edes paha. Tässä kuussa voi toivoa vaikka juhannusyön taikaan raskautumisessa ja mahdollista plussaa pääsis iloitsemaan heti kesäloman alun kunniaks. Katse siis sinne :cool:
 
Heipähei tänne! Omanapailulla alkaa, mutta olipahan ihana kylpyläviikonloppu kullan kanssa. :) Siellä tuli nähtyä aika paljon pieniä ihmisiä. Mietiskeltiin et tuodaanko omaa lasta joskus semmoselle lomalle... Ehkä kahden vuoden iässä uskaltaa jo tuoda, ei paljon pienempänä. :)
Mua ärsyttää ku noi pillerit menee noin, että seuraava pillerisatsi loppuu heinäkuun alussa. Ois helpompi jos ne loppuis puolessa välissä :D Mut eipä tälle nyt tässä vaiheessa voi mitään tehdä. Hirvee halu siis on päästä tosta hormonalisesta ehkäisystä. Eihän sitä heti välttämättä tule raskaaksi, mutta kun en sais tulla raskaaksi heinäkuun aikana... On tää ihmiselämä hankalaa ;D
Cumina: Tervetuloa takaisin! :) Kyllä elämä aina jotenkin kantaa. Tosi on, että vauvan tulo tekee sen, että tulee kaikkee uutta hankittavaa ja yks suu lisää ruokittavaksi (onneksi alussa rintamaidolla pärjää, jos vain imettäminen onnistuu). Mut elämä on järjestettävä sitten niin, että tiettyjä menoja on vain karsittava. Tietenkin olisi suositeltavaa jos miehellä olisi vakituinen työpaikka/ammatti jossa töitä riittää aina.
Olen tullut siihen tulokseen, että kun vauva antaa kuulua itsestään, se on sitten niin tarkoitettu. Silloin saa muut asiat odottaa. :) Tai joustaa. Oli sitten töissä tai opiskelemassa. Itse yritän opiskella niin pitkään kuin se on mahdollista raskaanakin. :)
Onnea Rone valmistumisen johdosta! Vetikös Metallica hyvin? Varmasti kova livebändi.
Lawra: Mistä olet netistä tilannut ovistestejä? oletko tilannut samasta paikasta myös raskaustestejä? Mites ne on toiminu?
LittleOne ja Muksutar: Voiii miten jännää... :)) Mä oon täällä ihan jännittyneinä teidän puolesta! Muksutaren tilanteessa oisin kyl ittekin ihan hermot riekaleina.... :p
 
Plaah jännäily jatkuu,oon sydän ihan syrjällään mutta toisaalta tekis mieli hyppiä ilosta kattoon! :heart: Eli, kuten lupasin, roikuin yths:n kahvassa jo 7.50, kattelivat ikkunan läpi että siellä on ensimmäinen tampio jonossa :cool:

Tein aamulla heti herättyäni Pregchekillä testin ja se anto mun mielestä vahvistunutta plussaa. Sitten pääsin aamusta terkkarille ja tehtiin pissassa testi (sain säälittävän lirauksen kuppiin ku just olin alle tunti sitten edellisen pissakupin kotona lorotellu), ja sekin testi näytti plussaa. Haalea plussa kuitenkin mutta kai ihan ok tunnin pissasta.

Noh, kiltti terkkari (nuori nainen) soitti lääkärille ja varas mulle huomiseksi ajan ultraan. Ei pelotellu eikä mitään mutta kai siinä yritetään katsoa näkyiskö kohdussa mitään "ylimääräistä" vai onko pikkunen tehny pesänsä väärään paikkaan. Eli raskaana ollaan mutta ihan hirveä piina päällä kun tänään, edelleen, ruskeaa vuotoa tulee pikkuhousunsuojaan. Eli muistakaa arvon naiset; kuukautiset ei ole varma merkki siitä etteikö olisi raskaana!! Mulle sano vaa että voi olla normaalia alkuraskauden vuotoa, toisin sanoen menkat mutta hiukan vähäsempinä.

Huomiseen asti joudun taas jännäämään, nyt on kuudes päivä siitä kun ekan haamun sain enkä vieläkään oo varma onko kaikki hyvin, toivottavasti huomenna selviää. Ja pikkunen sais olla kyl kohdussa eikä missään matkanvarrella. Mikäli sikäli asukki olisi kotona niin sitten olisin terkan mukaan tänään rv 4+3 eli saas nähä mitä "limamöykkyä" ne yrittää ultrassa etsiä :)

Nyt tulee näköjään pitkä teksti mutta skipatkaa jos ette jaksa lukea.

LittleOneminusta tuli juuri HYVIN skeptinen kuukautisten suhteen joten pitäskö sunkin testata vielä vaik parin päivän päästä?Jos sun menkat oli kerta lyhyet ja niukat. Anteeksi että lietson tällasta epäluuloa mutta ei hyvää päivää kyl tää meikäläisen menkka-meno on varsin kummaa.

Ronelle oon kateellinen ku näit Metallican,mäkin oon ollu kattomassa sitä joskus vuonna nakki&makkara ja hyvin veti.

MaryAnn oon pohtinu samoja asioita vauvan suhteen et minkälainen elämäntilanne pitäs olla,työt,opinnot yms. mutta oon tullu siihen tulokseen että jos tahtoa löytyy niin asiat saa sujumaan. Itsekin opintojen loppuja vetelen (miehellä sama)eli kumpikaan ei ees olla veil työelämässä, joten leipä ei tuu olemaan kovin leveä jos meille tämä masussa oleva alku suodaan. Tärkeintä on minusta rakastavat vanhemmat joilla on maalaisjärki päässä. Vauva menee pitkälti rintamaidolla ja tarvikkeita saa hankittua käytettynä.

Äh, mulla ois niin paljon asiaa kaikille,mut nyt tukin suuni ni ei tuu ihan romaania.
 
Muksutar: Haluisin niiiiin jo päästä onnittelee sua. Ja vähän salaa kadehtimaan :saint: Ihan kauheeta jänskäillä tommosen kaa viikko! Voi olla et sulla vaikee saada unta ens yönä :)

No tosiaan oli HIEMAN niukat menkat ruskeaa limaa 1 päivä ja 1 päivä verta eikä mitään jomotusta juilintaa yms. Ehkä mä testailen vielä vaikka ylihuomenna. Kun kerta on noita testejäkin. Löyty kyllä älyttömästi noita viestiketjuja joissa monilla oli ollu normaalit menkat moneen kertaan alkuraskaudessa…eikä mitään keskenmenoa.
 
Noniin, jos sitä itekkin hieman kirjoittelis tänne, kun en ole tuon esittäytymisviestin jälkeen sitä tehny..:ashamed: Syynä se, et pää on muutenki sekasin tän kuumeilun ja raskausoireiden "keksimisien" kanssa =)

ON Mulla on menossa nyt kp 28/28 (yk1) ja koko kierto on ollu outo. Vasta 3. luomukierto tosin menossa. Mulla alko jo kp8 alavatsajuilinta ja kosteus, joka kesti muutaman päivän, sitten kp 15 taas juili (tuolloin luultavasti ovulaatio?, en tikuttanut) ja siitä n. kp 22-25 alavatsanippailua, juilintaa, paineen tunnetta ja repäisykipuja yöllä. Hirveä turvotus ja kaikenlaisia mahdollisia ja mohdottomia raskauoireita bongattu... Niin ja tissit ihan helkkarin arat nännejä myöten! Alkukierron 3 eka viikkoa hirveät himot :D Perjantaina tein testin malttamattomana (negan) kun aloin jo epäillä olisko jo viimekierrossa tärpänny ku niin oudot olot.. Nyt siis aika piinailut menossa, päätin et testaan vasta ke aamulla (tai jo huomena)..jos ei menkat siis ala. Nyt kyllä vois tuntua et alkais.. Mie en kestä :kieh:

Muksutar sulla on tosiaan jännät paikat! Toivotaan, että siellä olis mahanasukki ja oikeassa paikassa :heart:
 
voi Muksutar mikä tilanne! Nyt todella toivotaan, että pikkuinen olisi löytänyt oikeaan paikkaan ja pysyisi siellä loppuun asti!

Mary Ann, tilasin testit halpatesti.fi:stä. Siitä vasemmasta sivusta ovulaatiotestit - puikko. Taisin ottaa ton 7 testiä hintaan 13€. Olivat kyllä tosi hyviä, PALJON parempia kuin apteekin Onni ovulaatiotestit (liuska), joista yksikään ei onnistunut... Eli tuolta halpatestistä voin suositella noita :)

LittleOne, mä oon nyt yrittänyt pitää malttamattomuuteni kurissa.. Toisaalta mulla oli tosi vahvat menkkakivut eikä raskausoireita, joten varmaan tulisi yksi turha nega vaan testattua. Eikä kyse ole edes hinnasta, vaan tahtoisin seuraavassa testissä nähdä sen plussan ja siksi testaan vasta kun tilanne alkaa näyttää tosi hyvältä...
 
Huh... Kävin tänään lekurilla ihan muista oireista, mutta hänen mielestään on hyvä tutkia myös virtsasta olenko raskaana (painelussa sukuelimien kohdalla jotain outoa paineen tunnetta)... En siis usko olevani raskaana, mutta jotenkin tuli tosi jännittynyt olo. Teen testin huomisesta aamuvirtsasta ja sitten torstaina tietää tuloksen... Nervous... Oli jotenkin pakko tulla kertomaan tänne xD
Kiitti vinkistä lawra!
Just nyt en pysty kirjoittamaan mitään tai ajattelemaan järkevästi. Meni mieskin vakavaksi jotenkin. Ei nyt puhuta tästä sanaakaan ennen torstaita. Paremmin näin. :)
 
Omanapa: Piina jatkuu. Ei tuottanut ultrareissu sen enempää tietoa; kohdussa ei näkyny (vielä) mitään. Että ihan tyynenrauhassa (mitä vittua, rauhassa vai,kiipeilen nyt jo seiniä pitkin!!) odotellaan kaksi viikkoa ja sitten katsotaan taas. Lääkäri -joka kylläkin oli mukavanoloinen vanhempi nainen- sanoi että on hyvin normaalia ettei vielä rv 4+4 näy mitään. Se etti mun kohtuakin varmaan 10 minuuttia, nauroin ja kysyin et onkohan siellä kohtua lainkaan.Mut kyl se lopulta löyty ihan omituisesti vasemmalta ylhäältä,niinku tosta jostain lonkan päältä. Kävin 15 minuuttia ennen ultraa pissalla ja sit ultrattiin.Pissaa oli kuitekin jo kerenny kertyä sen verran lisää että se passitti mut uudelleen vessaan,sitten löytyi kohtu :) Eli,joo kyllä, vessassa saa ravata usein =)

Tein äsken vielä mielenterveyteni tasauttamisen vuoksi raskaustestin joka edelleen näyttää plussaa. Mutta lääkäri sanoi että mitään varmaa hän ei pysty lupaamaan,että sitten rv 6+5 selviää asia. Että silleen...ei sitä voi luottaa enää menkkoihin eikä raskaustesteihin. Paitsi että oon miettiny, että voisinko jo alkaa ajattelmaan että raskaana kunne toisin todistetaan (?) Silti,kuten voitte kuvitella, tyhjä kohtu nyt ei varsinaisesti mieltä ainakaan rauhottanu.

No se vielä että tänä aamuna (ja jatkuu edelleen) iski aika ärsyttävä juiliva iskias-kipu vasempaan alaselkään joka johtaa sieltä koko vasempaan jalkaan,kävely,istuminen,noh oikeestaan kaikki sattuu, ni lääkäri sano et se vois hyvinkin johtua siitä että kun se kohtu on siel vasemmassa reunassa ni se painaa jotakin hermoa sitten joka aiheuttaa ton iskias-kivun. Eli saas nähä onko tätä herkkua luavssa seuraavat 9kuukautta, ja todellakin kärsin sen kivun jos tämä pikkuinen matkassa pysyy :heart: (Mikäli sikäli siellä kyytiläinen on)
 

Yhteistyössä