Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Pakko päästä jakamaan teidän kanssa…
Oon nyt ”opiskellu” noita kropan aamulämpötiloja. Merkkaillu niitä kaksi kiertoa tonne puhelimen WomanLoggeriin :) Mulla siis normilämpö n.35.7C. Ovikseen kohden mennessä se alkaa nousta ja oviksella lämpö huipussaan, jopa 37C. Oviksen jälkeen pysyy korkealla aina menkkoihin asti, jolloin menkkojen alkaessa lämpö romahtaa tonne normaaliin 35.7C. Siis esim. tän mun minivuodon aikana heti tipahti (…ja silti en voinnu uskoo). Tänään KP5 ja aamulämmöt 35.9C, joten siis aivan ”oppikirjan” mukaisesti :xmas:

Voin siis myös myöntää jäänneeni koukkuun tohon lämpöjen mittailuun :p
 
miss_piggy
Minä en jaksa mitään lämpöjä mittailla, muutenkaan en jaksa mitään "pakkomiellettä" ottaa tuosta että on pakko raskautua, toivon vaan että tärppää. Muutenki ku pilsujen lopetuksesta vasta 3kk ja 2 luomukierto menossa, niin en olis satavarma, että tärppää hetikään, usein kun tuo hormonitoiminta on sekasin pillereiden lopetuksen jälkeen.
 
Rone
Muksuttarelle varovaiset onnittelu ja toivotaan,että kaikki menee hyvin:)

Metallica veto tosi hyvin ja sääkin suosi keikan ajan. Loppu illasta tuli aika viileää,mutta onneksi olin tunkenut rotsin laukkuun. Järjestelyt tökkivät lievästi ja anniskelualueen bajamajat tulvivat ja saimme kävellä kusessa.... Muuten oli kyllä tosi kivaa :D

Työt lähtevät tänään kunnolla käyntiin ja niitä onkin ihan mukavasti tiedossa. Ensi viikolla saan tosin viettää miniloman kolmen peräkkäisen vapaapäivän ansiosta ja se tulee kyllä tarpeeseen. Pitäis nimittäin kitkeä noita kukkapenkkejä ja istuttaa uusia kukkia kun ei ole nyt juhlien ja muiden menojen takia ehtinyt. Terassikin odottaa öljyämistä, joten toivottavasti ensi viikolla on hyvä sää.

Ensi viikolla pitäis vasta menkat alkaa, eli nyt vaan odotellaan että seuraava yk alkaa. (En usko,että saatiin ovulaatio hyödynnettyä, koska en edes tiedä milloin se oli tai ovuloinko edes jne jne. )

LittleOne mittaatko lämmöt suusta/kainalosta ja mittaatko aamulla vai milloin? Voisin kokeilla lämpöjen mittausta.. Vuorotyöläisenä en tosin tiedä kuinka hyvin se käytännössä onnistuu.

Mulla tosin on vähän sama periaate kuin miss_piggyllä, eli en ota mitään pakkomiellettä raskautumisesta.Ainakaan vielä. Paitsi ihan mielenkiinnosta ois jees tietää milloin ovuloi, vai tuliskohan siitä vaan suuremmat paineet... Siis jos tietää milloin ovuloi ja heiluttelee silloin peittoja, mutta ei raskaudu. Ärsyttääkö/pettyykö silloin enemmän kuin jos ei tiedä milloin ovuloi?
 
Muksutar: Kyllähän sä nyt ehdottomasti raskaana olet, kun niin moni testi sen on osoittanut jne. Joten sitä ei tarvitse miettiä ja yksi iso askel on saavutettu! Toivotaan nyt vain, että alkio on hakeutunut oikeaan osoitteeseen. Ei tosiaan ollenkaan epätyypillistä, että noin varhaisilla viikoilla ei kohdussa mitään näy. Tuolla seuraavalla kerralla voisi olla mahdollisuutta nähdä jo sykettäkin, jos viikot about pitävät paikkansa. On aika lailla siinä rajoilla, kun syke alkaa näkyä. Tsemppiä odottamiseen!

Rone: Olen käsittänyt ettei tuo lämpöjen mittaaminen oikein vuorotyöläisellä onnistu, koska sehän pitäisi mitata aamulla ennenkuin nousee sängystäkään ylös. Niin ei se ole luotettava esim. yövuorojen jälkeen. Ja yöunien pituuskin kun voi vaikuttaa lämpöön, niin mun tapauksessani ne varmaan ainakin heittelis ihan vinksinvonksin. En ole kyllä tarkemmin etsinyt kokemuksia, jos jollain olisi toiminut. Mutta ainakin tuolla Perhesuunnittelusivuilla aiheesta sen käsityksen on saanut, että aamuisin pitää mitata. Ja ei mua kyllä muutenkaan huvittais alkaa tuohon lämmön mittaamiseen, kun se tosiaan pitäisi suusta, emättimestä tai peräsuolesta mitata.
 
Kyllä mäkin Muksutar jo juhlin täällä sun puolesta! Paljon onnea :)

Lämmöistä puheenollen.. Minäkään en ole niitä mittaillut tai muutenkaan huomannut mitään eroa, PAITSI tänään. Varmasti jos työnnän mittarin kainaloon niin lämpö on koholla, huomaan sen ihan selkesti. Lisäksi eilen vihlontaa alavatsan seudulla ja sitä edellisenä päivänä havaittavissa limoja, joten tää kierto on ensimmäinen josta oikeasti olen ovulaatio-oireet huomannut! Mahtavuutta :) niin ja tosiaan tänään näyttäis olevan kp16 (näitäkään en ole tässä kierrossa tarkkaillut, täytyi ihan laskea...)

Tänään täytyy siementää ja huomenna lähdenkin kaverin luo toiselle paikkakunnalle.. Mies tulee toki perässä ja mennään mun äidin luo viikonlopuksi. Tosi kiva heilutella sielä peittoja salaa..........
 
Mittaan lämpötilan tosiaan heti aamulla kainalosta. Onneks on nopee mittari niin ei tartte tönötellä pitkään mittarin kanssa :D Tää vauva-asia taitaa olla tällä hetkellä paras "pakkomielle" mitä tiiän!;) Onneks kuitenkin rennolla asenteella (ainakin vielä). Ei oo vielä tullu hajoamisia/itkuja menkoista tai negoista. Ja tulee aiheesta vitsailtua miehen kanssa...

Saat kyllä muksutar olla tosiaan onnellinen, että noin nopeesti pääsit plussailemaan. Mielettömän ihanaa. Ja uskotaan, että siellä ultrassa tulee kaikki näyttämään hyvältä :heart:

lauwra: onnea oviksen bongauksesta :) voiko siitä edes onnitella? No mukava se on kun huomaa omin silmin, että kroppa pelittää.

Rone: täälläkin piha päässy repsahtamaan. Ootin helteitä pihahommia varten. Ei tuu, joten kai se pitää vaan käydä hommiin. Huomenna porkkanat, kesäkurpitsat ja yrtit maahan!
 
muksutar, varovaiset onnittelut ja kärsivällisyyttä sulle :)

Itselläni ei ihmeellistä kerrottavaa ole, mutta täällä ollaan edelleen ja teidän juttujan käyn kyllä lukemassa melkeen joka päivä :) Menkat loppuivat tällä kertaa järjellisesti (kesti tasan viikon) ja nyt on kp 18. Yritetty on nyt ahkerasti ja jos ei siitä muuta seuraa niin hauskaa on ainakin ollut :D
 
LittleOne, no jos vedetään raja siihen ;) Ettei aleta täällä toisiamme onnittelee vielä miesten siemensyöksyistä ja muista :D

Olen tässä nyt pohtinut vielä tätä ovulaatiota. Jos ovisoireita on kolmena päivänä, niin milloin voin odottaa ovulaation tapahtuvan?? Viimeisen oirepäivän jälkeisenä päivänä? Periaatteessa kai riittää, että tietää suurinpiirtein niin osaa sitä siementä kylvää. Siitä ei ole kuitenkaan kyse, peittoja on heiluteltu ja varmasti saatu hyödynnettyä ovis. Lähinnä tahtosin vähän niitä dpo:ta laskea kun tuntuu, että tässä kierrossa tuli ovulaatia aikaisemmin..
 
Kiitos kaikille ihanaisille onnitteluista ja tsempeistä =)

Kyllä täällä vielä epäluulo ja pelko kalvaa sillä pientä tiputtelua tulee edelleen, kp 9 ja yleensä menkat kestäny sen kolme päivää. Eli vieläkin kuitenkin :heart: syrjällään elellään.

Teretulemast Evangelina!

LitteleOneei kai sitä ovis päivää voi ihan päivälleen ees tietää? Vaik tikuttais ni eiks se vaan tarkota et se tulee jonkun aikarajan sisään siit testistä?Ja kun eiks se voi vaihdella ihan kierroittain se ajankohta..eli aikamoista venäläistä rulettia ;)

En tiedä kiinnostaako ketään mutta kerronpa silti...=) Eli me jätettiin viime kierrossa (josta nyt ainakin alku tärppäs) ni liukastusvoide pois..ei ees koko kierron ajaks vaan siinä kierron keskivaiheilla ku sehän saattaa hankaloittaa simppojen juoksukisaa. Eli ehkä kannattaa kokeilla,mene ja tiedä.

Onks tääl ketään viherpeukaloo joka osais kertoo Pelargonioista jotain?Miksi mun silmäteräni nuput menivät ruskistumaan vaikka kuinka hoivasin? Paska kukka vai paska hoitaja?
 
Muksutar: minä en oo kyselly tosta oviksesta... no kommentoin joka tapauksessa :D Täällä mennään edelleen sillä taktiikalla, että seksiä jotakuinkin parin päivän välein halujen mukaan. Osuu hyvällä todennäkösyydellä oviksen kohille. Eli ruletilla mennään :p

Ei oo koskaan tarvinnu käyttää liukkaria. Muutta luulis, että niitä on kuitenkin myös semmosia siittiöystävällisiä aineita :) Ei tartte kenenkään yrityksestä huolimatta kuivana...

Mulla Pelargoniat jaksaa kukkia läpi kesän tosi ahkerasti. Ne ei yleensä loukkaannu, edes pienestä kuivumisesta. Kylmästä ne ei kuitenkaan tykkää näin keväällä. Oiskohan siis yöllä ollu hallaa ja se ois palelluttanu nuput?

Ihan parasta kun tuli vihdoin lämmin! Malttamattomana jo oottaa juhannusta ja mökkeilykauden alotusta ja sen jälkeen kesälomaa!!! Näinkin hyvillä fiiliksillä heti maanantaina :)
 
ei ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan mutta nyt ajattelin :) syksyllä oli tarkoitus jättää pillerit pois mutta ylihuomenna otankin viimeisen pillerin!huippua :) saa nähdä asettuuko kierto sitten miten hyvin kohilleen.yritän olla liikaa innostumatta,tulen varmasti muutenkin taivaalta alas ja kovaa..
 
miss_piggy
Joo, näin siinä käy ku syö vikat 10 vuotta pilsuja, sillon pelkäs että jos pillerit pettää ja pamahtaa paksuks, nyt ku ei oo syöny 3 kuukauteen pillereitä ja toivois raskautta, ni ei takuulla tärppää. Testeillä vaan tulee vahva nega. Et silleesti.. :mad: Ja tosiaan ite koitan tuon peiton heiluttelun ajottaa oviksen ajalle, tai näin ainaki luulen ja oletan, kun mahassa on pientä menkkamaista tuntua mutta menkkoja ei vielä tuu ni luulis että se on ovis...peittoja ei kyl tuu heiluteltua sitte tyyliin joka toinen päivä, vaan harvemmin, en sitte tiä mikä on oikea taktiikka, mutta ku itellä on seksi aina ollu hieman kivuliasta kuukauden päivästä huolimatta, niin en oo mikään ns. panopupu :ashamed: Liukkaria kyllä täällä tarvitaan ainakin..Ei oo kivaa kun sattuu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miss_piggy:tiedän tunteen siitä kun yhdyntä sattuu.jos haluat vertaistukea tms jutella asiasta niin laita yksityisviestiä :)

en kestä enää tätä,toivon niin paljon pikkuista salamatkustajaa tuonne massuun!asiaa ei auta yhtään että teen töitä vastasyntyneitten kanssa.

oliskohan ihan hullua ja tyhmää tilata jo ovistestejä ja ruveta heti testailee? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liukuvoiteesta sen verran, että meillä käytetään Klickiä ja sen etiketissä sanotaan että "ei sisällä siittiöille haitallisia aineita". Eli tämä kannattaa tarkistaa omasta liukkarista. Luotan, että tuo lause sisältää testausta yms. ja voi olla varma, että se ei tosiaan haittaa.

Mä oon ollut siinä uskossa, ja korjatkaa jos oon väärässä, että se kahden päivän välein seksin harrastaminen olis aika optimaalista. Siittiöt kuitenkin elävät sen 2-3 päivää ja esimerkiksi miesten antaessa siemennäytettä tutkimuksiin, tulee edelliseen siemensyöksyyn olla aikaa vähintään 48h. Eli tämä takaa, että näyte on hyvä ja mun päättelykyvyllä siis jokapäiväinen puputtelu ei ainakaan sitä siemennesteen laatua paranna...

Toivotaan Na-nun kropan pikaista heräämistä! :)

Ja ikävää miss_piggy, että seksi sattuu :(

ON: Täällä eletään jotain kp21/33 paikkeilla ja laskin, että ovulaatio tuli kyllä ihan ajallaan ja että tässä kierrossa toi kp33 olis samalla dpo16. Eli hyvin mennään "normeihin". Aamulla en saanut jugurttia syötyä kun äklötti, mutta se voi olla merkki MISTÄ VAIN. Juhannuksena saa sitten töissä jännäillä, että alkaako ne menkat vai ei :popcorn:
 
lauwra: ite oon kans jostain lukenu, että on parempi jos siittiöitä ehtii "tekeytyä" edes vuorokauden. Jotenkii myös itelle astetta "stressitömämpää" kun ei tarvi miettii bongasko oviksen oikein.

Na-nu: mielettömän hienoa, että pääset yrittäjien joukkoon! Ainakin ovistesteillä pääsis heti konkreettisesti tekemään jotain asian eteen... tossa vaiheessa kun sitä on niiiin malttamaton :)
 
Rone
Lauwra: Mä en oikein osaa sanoo tohon ovikseen mitn. Kun mullahan oli niitä ovisoireita,mutta testien mukaan en ovuloinnut. Olenko sitten kuitenkin testaillut liian aikasin,mutta yli viikon mä kyllä tikuttelin.. Tai jos mun ovis olikin vasta viime viikolla.

Muksutar: Mä en myöskään saanut pelargoneja onnistumaan. Siis sain äiskältä 2 pistokasta, mutta kumpikaan ei ole teehnyt juuria vaikka ovat vedessä henganneet jo vaikka kuinka kauan.

Na-nu:lle onnea yrityksen aloittamisesta. Eikä se nyt tyhmää ole niitä ovistestejä tilailla. Eihän niitä edes heti tarvi alkaa käyttämään vaan voit laittaa ne varastoon. Jos siis malttaa säästellä niitä... :)


ON: Mun kolmen päivän miniloma jäi kahteen päivään :( Meinasin joutua tänäänkin töihin, mutta sanoin et en tule ku äärimmäisessä hätätilassa. Ei onneksi tarvinnut mennä. Tänään olis tiedossa nurmikon leikkuuta, kitkemistä ja muita pihahommia.

Mulla on nyt kp28/33 ja on ollut joitakin tuntemuksia mahassa. Eilen hetken ajan oli sellasta menkkamaista jomottelua, mutta se meni nopsaan ohi. Silloin tällöin on oikealle puolelle (alavatsaan) jomotellut tosi oudosti. Alkoi jo viikonloppuna. En oikein osaa kuvailla miltä se tuntuu. Ehkä ne menkat sieltä tekevät tuloaan... Eiköhän ne viikonloppuna ala, kun ei ole yhtään sellainen olo, että raskaanakaan olisin.
 
Nyt päivittäinen lukeminen on vaihtunut kerran viikkoon. Kuume on edelleen kova mutta on tasaantunut ei oo enää hysteeristä päivien laskemista vaan lähinnä tjot. Jotenkin on oppinut tietämään jo itse että koska ovis on.

Kateuskin on vähän katoamaan päin en tiedä miten kävis jos joku nyt ilmoittais raskaudestaan. Maanantaina kävin katsomassa 3 päivän ikäistä kummipoikaani ja sehän sai kuumeen taas nousemaan tosi korkeeksi :) Hän oli suloinen vaikka antoikin haisevan tutusmislahjan kädelle... Kaverin raskautta seuraan innolla en enää halua vältellä näkemistä, kun tiedän hänen kokeneen nämä samat tunteet.

Pihan laitto ja tuleva talonmaalaus pitävät ajatukset muualla ehkä myös työkuviot. Määräaikaisuus loppuu syyskuussa, joten ehkä olis parempi mahdollisuus saada pitempi sopimus ilman raskautta tai ainakin olis tosi alussa. Vauva olis silti ihana yllätys=)

Tulipa taas purettua kuormaa.

Na-nu itse tilasin halpa-testi sivulta mutta ne oli ainakin surkeita testejä tai sitten käyttäjässä oli vika. Tuskin ihan marketeissa myydään mutta apteekista sitten tietty saa ja ovat varmasti kalliimpia kuin netistä ostetut.

Muksutar Toivottavasti löytyy asukas oikeesta osoitteesta:hug:
 
Vituiks meni!Voihan vittujen vittu. Nyt meinaa kyllä revetä pelihousut. Eilen(kään) rv 5+4 ultrassa ei näkynyt ketään ja tänään yths:n pissatesti puhdas nega. Eilen vielä oma testi näytti plussaa mutta himmeää sellasta.Olipas helvetin hauska retki olla kuudennella viikolla raskaana ja sitten että häh häh hää eipäs sittenkään.Eli kesken meni vuotojen mukana.

Ensviikolla rv 6+5 vielä varmistus ultra mutta tuskin siellä ketään näkyy jos testi tänään jo nega. Ja niin joo imivät vertakin purkkiin mutta turhaan kai senkin testin mulle maksavat...loppuviikosta tulee veritestin tulos joka on hyvin varmasti naurettavan alhainen koska pissatesti nyt nega. Raskauoireitakin kerkes olla ja osa on edelleen mutta ihan tyhjän vuoks. Ei tule meille vauvaa helmikuuksi. Muutot kaikki kerettiin jo suunnittelemaan. Vittu kiitos pähkinöistä!
 
Voi Muksutar! Suuret halit lähettelen sinun suuntaan!

EHaavi, mulla on kyllä täysin samat ajatukset! Töiden toivon jatkuvan ja vauva olisi ihana lisä. Myöskään muiden raskausuutiset ei niin "satuta"... Tässä kuumeilussa kasvaa ihmisenä, oppii arvostamaan sitä, mitä jo itsellä on.
 
Muksutartosi kurja juttu, voimia :hug:

Lauwra Jotenki tuntuu itsestä ainakin kivalta suunnitella yhteistä kesälomareissua ja nauttia elämästä kahdestaan toivoen kuitenkin että ensi kesänä olis jo vauva. Jotenkin haluan myös joitain remontteja valmiiks ennen vauvan tuloa että voitais sitten keskittyä siihen. Huomaa kuinka on tosiaan ihmisenä kasvanut ja tajunnut kuinka hyvin asiat nytkin jo ovat =) Ihan eri meininki kuin tammikuussa yritystä aloitellessa.
 
Voi että, muksutar, tiedän niin tunteen kun on ehtinyt jo niiden parin viikon aikana olla niin onnellinen ja sit vedetään matto jalkojen alta ihan kympillä....

Täällä mie kuvittelen / toivon niin olevani paksuna että :D Parit itkukohtaukset, lisääntyny valkkari, päänsärky, 14 tunnun yöunet, rintojen lievä aristus ( tai kuviteltu painelun jälkijtä) ja nyt muka mehun juonnin jäljiltä ensimmäinen ellotus ällötys pahoinvointi kohtaus ehhehee.... dp taitaa olla vasta jotain 6, et ei kait mittää ees näkys vielä vaikka testais. Taidan silti aamulla testata :D
 

Yhteistyössä