Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Pikapäivitys mökiltä. Oon vähän kummissani kun mun menkat alko nyt keskenmenon jälkeen VIIKON etuajassa, eli kroppa ihan sekasin. Mut toisaalta kai se on ihan hyvä kun tulivat niin päästään taas jälleen kerran uuteen yritykseen. Mut silti kyl kummallista, toivottavasti keho ei ois niin pihalla ettei osaa enää edes ovuloida.

Lauwra ihan mielettömän ihanaa, ja onnea vino pino. Ja ne tarrasukat pikkuselle :heart: Pistä sitten aina kuulumisia meillekkin.

Nyt takasin kouluhommien pariin, tääll mökillä paistaa aurinko ja äippä lähti siskon lasten kans soutelemaan lämpimälle Saimaalle mutta minä istun sisällä kirjottamassa kouluhommia, nice :headwall:

P.s vaikka en oo nyt ajatellutkaan vauvahommia muutamaan päivään yhtä aktiivisesti ku ennenmökkireissua niin tuntuu siltä, että ihan kuin yrittäminen ja vauvan saanti ois tauolla vaikka ihan samanlaillahan tässä pupuillaan ja yritetään alulle laittaa. Vituttaa vaan tämä yrittäminen ja odottaminen sen keskenmenon jälkeen. Eiks vois vaan onnistua?
 
Pakkohan se on jo perinteisesti omat avautumisetkin laittaa tästä kierrosta. Nyt siis KP26/25-28. Eka kierto oli 28 ja toka 25. Tässä kierrossa kuitenkin bongasin varman oviksen VASTA KP20! Siis lämmöillä aivan selvästi + tosi voimakkaat oireet (ekaa kertaa) ja limat. Ekan kerran myös tuli hyödynnettyä ovis just oikeana päivänä ja etukäteen. Nyt kuitenkin pelko persiissä ja sormet ristissä toivon, että tää kierto ois pidempi. Meinaan jää muuten aika lyhyeks luteaalivaihe ja jos nyt mitään mahiksia ois tulla raskaaksi niin näinköhän ehtis edes kiinnittyä. Siis pitkää kiertoa toivoessa täällä :D

Muksutar: Onhan se tosissaan positiivista, että kroppa kuitenkin toimii. Eikä kyllä varmasti motivoi ikään kuin alottaa koko yrityshommaa alusta uudelleen...

lauwra: Iski sushin himo kun menit siitä mainitsemaan... Joutu itekin käväsemään sushi-lounaalla :p
 
LittleOne, olipas tosiaan myöhäinen ovulaatio! :| mutta tosiaan, nyt sitten toivotaan pitkää kiertoa!

Muksutar niinkuin LittleOnekin jo sanoi, että tosiaan kuitenkin mukava että kroppa jo heräsi. Keskenmeno on kuitenkin varmasti niin outoa kropalle, että kyllähän siitä säännöllinenkin kierto voi hämmästyä. Mieluummin toki noin päin, että kierto alkoi nopeasti alusta, kuin että olisi venynyt kauhen pitkäksi.. Ovisbongausonnea!

omaa napaa vielä: siis uskomatonta, miten hyvin asiat tuntuu sujuvan. Tänään sain töistä tiedon, että mun määräaikaisuus jatkuu vuoden loppuun!! Ja mulla on syksyn mittaan hyvät mahdollisuudet saada vakipaikkakin!! Nyt vaan maha piilossa isojen paitojen alla koko syksy... Ikävää kun ei voi iloita raskaudesta, vaan sitä pitää piilotella.. Ja vaikka vakipaikkaa ei tulisikaan, niin ei se haittaa. Eikä sekään jos määräaikaisuus ei jatkuisi, koska jos kaikki menee hyvin niin mammalomahan alkaisi jo tammikuun lopussa.
 
Moro!

Menkat tuli ja meni ja kierto alussa menossa. Ei voi mittään. Tätä miertoa en aijo tikutella enkä ressata, katsse kohti kesälomaa joka alkaa ihan kohta ja kaikkia ihania suunnitelimia sinne! JA omakotitalo kaupat tehhään maanantina, et eiköhän muutossa ja muussa oo ihan tarpeeksi ajatushäirintää, jospas se sillon tärppäis ku ei ressaaa . ainkaa siitä asiasta-.
 
Tännekään mä en ilmeisesti oo hetkeen kirjotellut, koska en ole plussanneissa,.. en siis enää kuuluisikaan sinne koska sain 5/12 KM rv 9. :/ Mutta yritys on taas lähtenyt käyntiin, ensimmäiset menkat oli km jälkeen vähän aikaa sitten ja ovista yritetty bongata, joka oli ilmeisesti eilen. :)
 
Miwwi: Sullahan tais lähteä jotakuinkin heti km:n jälkeen kroppa toimimaan normaalisti? Ehitkö käymään varhaisultrassa? pientä utelua, sori :ashamed:

ON: KP28/26-28. Kuitenkin vasta dpo9, joten pitää malttailla testihommia ja varautua menkkoihin… :kieh:

Viikon päästä alkaakin kesäloma ja suoraan reissu Muncheniin. Toivottavasti silloin on jo tää jänskäily ohi ja pääsee keskittyy lomailuhommiin ;)
 
LittleOne Tottakai saa udella.. Kuukautiset siis alkoi tasan 6 viikkoa km vuodon alkamispäivästä, ja oli ihan normaalit, eli kyllä onneksi.. :) varhaisultrassa ehdin käydä ja sielä siis varmistui tämä ihme vuoto joka oli alkanut muutama päivä ennen.
 
Onnea lauwra! Kiva että tänne on tullut iloisiakin uutisia :)

Me oltiin tässä välissä reissussa. Matkatunnelmaa vähän latisti kun kp39 menkat alkoi :( Olin tietysti jo ehtiny kehitellä toiveet korkealle kun noin paljon oli kertyny päiviä, mutta ei, takaisin lähtöruutuun. Nyt kp3 ja mieliala taas parempi. On sentään kesä ja aurinko paistaa, ja mulla lomakin parhaillaan meneillään :)
 
Aijaa.com - 10449408 tuossa olis mun ovistikuttelusta, noi kp 11-13 on kyllä aika saman tummuiset, mutta kyllä tuo kp 13 oli testauvaiheessa yhtä tumma kun kontrolliviiva. Ja tuo kp 14 on jo haalistunu jonki verran et kyllä se ovis oli varmaan tuo kp 13 :)
 
voi Miwwi, täältä tulee virtuaalihalaus! :hug: Pakko se on myöntää, että itseäkin jännittää ihan pirusti mitä siellä varhaisultrassa sanotaan. Eihän tässä toki voi keskenmenon pelossa elää, mutta...

ja Catida, nauti lomasta! Oi mitä itse antaisinkaan edes viikosta..
 
Ja mä kun menin vasta toivomaan täällä pitkää kiertoa. En nyt sentään noin pitkää kun sulla Catida oli ;) Ite alan jo nyt villinä elättelemään ties mitä toiveita.
Ja nyt kuitenkin vasta KP29/26-28. Joku tippuu vielä niiiin korkeelta :p Toivon vaan niiin, että se tapahtuu ennen lomaa...

Miwwi tosi ikävä kuulla noin pitkällä huonoja uutisia. En tajuu minkä takia varhaisultra ei oo pakollinen ja ilmanen kaikille. Kuka jaksaa oottaa 12 viikkoa. Ja miltä tuntuukaan kuulla siinä vaiheessa, että et olekaan ollu raskaana enään pitkään aikaan.Huh.

lauwra kyllä raskaudesta pitää saada rauhassa nautti alusta alkaen :heart: Ei se pelko tosiaan auta ketään. Ootko muuten varaillu jo aikaa varhaisultraan? Mietin vaan, mitenkähän helpolla saa ajan näin kesäaikaan?
 
Aapuva!!

Minä tein tänään testin ja se näytti PLUSSAA!!
2 viikkoa sitten tosiaan jätettiin ehkäisy pois ja HETI tärppäsi. Voiko tää oikeasti olLa totta? En tohdi uskoa. Kovin epäluuloinen olo, mutta kyllä mä jo pienen hymynpilkahduksenkin olen saanut huulilleni :)

Tsemppiä kaikille yritykseen ja odotukseen!! :)

iiiikkk...tämä kaikki tuntuu jotenkin todemmalta nyt vaikken vielä uskokaan että minähän olen RASKAANA :heart:
 
Ihanaa Adalina! Onnea! :heart: Teillä kävi kyllä huiman hyvä tuuri kun noin nopeasti raskauduit!

LittleOne joo varasin ajan varhaisultraan ja se on reilun viikon päästä keskiviikkona, jolloin rv 7+1. Siitä sitten viikko niin on ensimmäine neuvolakäynti. En mä kyllä itse pystyisi millään odottaa sinne rv12 paikkeille, jotta pystyttäisiin sulkemaan kohdunulkoinen ja tuulimuna pois.. jos hyvin käy, niin viikon päästä voidaan jo ehkä kuulla ekat sydänäänetkin! Huimaa :D
 
Rone
Adalinalle paljon onnea plussasta!

Onkos LittleOne jo testaillut vai mikäs sulla on nyt tilanne?

Me oltiin miehen kanssa viikonloppu reissussa kun mullakin oli vapaa viikonloppu. Oli muuten ihan eka yli yön kestävä reissu, mikä tehtiin kahdestaan. Aina kun ollaan johonkin menty, niin on ollu kavereita mukana. Oli jo aikakin tolla kahenkeskiselle reissulle kun jo yli neljä vuotta yhessä on tallattu. Ja kohteenahan oli niinkin romanttinen paikka kuin Kalajoki ja Bimmerpartyt telttamajoituksella :D
Oli kyllä tosi hauskaa, mutta vähän harmitti kun lauantaina satoi koko päivän. Ensi vuonna voisi uudestaan mennä, jos sitä ei nyt kohta ala raskautumaan.

Täällä ois kp18/32 ja ovulaatiosta ei mitn tietoa. En siis ole tikutellu enkä tuntenu mitään kummempia nippailuja tms oireita. Ehkä tilailen ens kierroks lisää ovistestejä ja tikuttelen jos kiinnostaa. Luulen et on rennompaa tää yritys jos ei tiedä tarkkaan milloin ovuloi. Mutta, en odota tästäkään kierrosta plussaa, vaikka on täällä suht säännöllisesti hommailtu...
 
Rone: Aika hyvin, että ootte onnistunu neljä vuotta ”välttelemään” kahen keskisiä reissuja :D Meillä tulee käytyä aina kaks kertaa vuodessa kahestaan jossain ulkomaanreissulla. Vähän ollaan ehkä tylsiä ja kaavoihin kangistuneita :rolleyes:

Mulla nyt KP32/26-28 ja vasta dpo12. Malttamattomana testasin negan jo dpo9 :whistle: Jos ei tänään ala niin seuraavaks testaan huomenna. Oikean puolen munasarjan kohalta vihlonu jo viimeset 3 päivää ja huimaillu puuhastellessa tai nälkäsenä. Toki vihlominen saattaa ihan hyvin vaan kertoo tulevista menkoista ja huimailu liiasta auringosta yms yms…

Pitäisköhän ruveta kehittelemään raskaustestiä, joka näyttäs varman tuloksen jo heti kiinnittymisen tapahduttua. Sillähän vois rikastua :p On sitä vaan tässä vaiheessa niiin malttamaton hätähousu.
 
miss_piggy
Mulla menossa jo reilusti kp yli 50 päivää, eli 50 jotain, torstaina meen gynelle, kun ei oo ollu helmikuun pilsujen lopetuksen jälkeen tosiaan kuin yhdet menkat, ja epäilen että ei ole edes ovulaatiota, ovis-testit ja raskaustestit näyttää siis negaa.
 
Aamulla lämmöt laski, joten eipä tarvinnu testata…ja niinpä nuo menkat äsken alko.

En kylläkään osaa olla hirveen pettyny…
Kuitenkin vasta yk3, et eiköhän sitä ehi myöhemminkin tulla ja olla raskaana. Malttohan sitä oottaa monta vuotta pelkkää yrityksen alottamista, niin eiköhän sitä malta jonkin aikaa tätä yritystäkin harrastamaan ;)

Luen tosi paljon mm. odotus ja äitiys –blogeja. Näitten blogien esittelyt yleensä alkaa aika samaan henkeen. ”Kärsimme puoli vuotta lapsettomuudesta, kunnes pienokainen ilmoitti tulostaan”. ”Lähes vuoden lapsettomuuden jälkeen plussasin…”. Mietin vain sitä, että milloin ruvetaan kärsimään lapsettomuudesta? Ollaanko me nyt kärsitty kolme kuukautta lapsettomuudesta? ;) Varmaan kukin määrittää tavallaan. Ite nään, että tää on vaan luonnollinen lapsentekovaihe…

Tämmöstä yksinpuhelu –mietintää täällä taas tänään :p

Enään huominen töitä ja sit pois pois lomailemaan! Ja kun ei kerran tässä raskaana olla, niin saapahan lennolla kilistellä lasillisella kuoharia :cool:

Ihanan helteistä kesää kaikille (meille) odotuksen odottaville...ja jo odottaville :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: panzkus
Hola tytöt ja terveisiä mökiltä,nyt ollaan kotiuduttu ja viimein pääsen palstailemaan kunnolla. Meijän ketju on pitkästä aikaa tippunu kakkos sivulle, harvinaista, taitaa olla ihmiset naattimassa kesästä ;)

Adalinalle roima sylillinen onnea :heart: Ja tietty vauvaliimaa purkillinen.Onhan täällä nyt jonkinmoinen plussapuhuri käynyt kun plussia satelee :)

Oma napa.Tänään kp 18 (harvinaista että piti oikein kalenterista tarkistaa) ja ehkä dpo 3. Oletan tai enemmänkin haaveilen, että ovis ois ollu perjantaina eli kp 14, ainakin kovat kivut oli silloin alamahassa. Olis niin ihanaa jos kroppa nyt pystyis ovuloimaan sen viimekierron keskenmenon jälkeen. Onneksi täällä saa purkaa sydäntään ja villiintyä hyväksytysti :D Rehellisesti sanottuna mulla on tosi kovat odotukset nyt tästä kierrosta kun aina puhutaan että keskenmenon jälkeen raskautuminen on helppoa ja plaa plaa plaa. Tänne se vauva!

Ja sitten taas se perinteinen huoli (ainakin mulle). Lauantaina alkaa Ilosaarirock jonne aiotaan mennä. Uskaltaako sitä juoda tuolloin?Silloin olis dpo 7 jos mun laskut ja ovulaatio toiveet pitäisi paikkansa. Voikohan se tuolloin vaikuttaa jotenkin vaikka kiinnittymiseen tms? Aina sama virsi ton alkoholin suhteen :vampire:

Voi kun menisi äkkiä viikko eteenpäin ja pääsis ensviikolla testailemaan. Toisaalta kierto alko viikkoa etuajassa joten ihan mitä vaan voi olla luvassa, mutta sitä odotellessa....
 
miss_piggy
Kyllä alkoholia voi juoda, oon sitä mieltä, että ei koko elämää tarvi seisauttaa vaikka raskaaks haluaaki tulla :D Mullahan nyt sitte löyty lääkärissä lievä pco, ja sain terolutit, niitä tässä nyt sitte napsittu.
No, ei ainakaan vielä mitään ovista tms. ole ollut, että jännätään nyt sitte alkaako menkat vai ei.
Minä kyllä oon juonu, esim. juhannuksena otin ja muutaman sen jälkeenki, kyllä se raskaus tärppää sitte ku on tärpätäkseen. Jos siihen liikaa keskittyy niin sitte se ei ainakaan ota tulta alleen :saint:
 
Muksutar, oon samoilla linjoilla miss_piggyn kanssa alkoholin suhteen. Kohtuudella vaan niin ei siitä vielä tossa vaiheessa haittaa ole. Elät vaan täysillä, turha on jarrutella pelon takia.

Ja miss_piggy, toivotaan että terolutit tehoaa!

Käytiin tänään varhaisraskauden ultrassa. Oli kyllä huisin jännää! Kaikki on hyvin, sikiö vastasi viikkoja ja kaikki näytti normaalilta (lapsivesi, istukan kehitys...). Sanoi, että kun tässä vaiheessa kaikki näyttää hyvältä, niin on hyvin todennäköistä että kaikki menee loppuun asti myös hyvin. Nähtiin muuten sykkivä sydänkin! :heart: Mies totesi ultran jälkeen, että nyt hän vasta tosiaan tajusi tämän raskauden.
 
Yhyy Lauwra, varhaisultran tulokset kuulostaa niin ihanille että melkein täällä itkua väännän, niin ihanan hienoa, toivottavasti joskus olisin (kuten kaikki muutkin) samassa tilanteessa. Voin vaan kuvitella kuinka upeaa on se oman mykkyrän sydämen syke pum pum,pum pum :heart: Iik,sekoan täällä onnesta jo muitten puolesta! Hullulla halvat huvit ja niin edelleen? ;)

Sitten oma napa: koska tällä hetkellä (ehkä dpo 5) en voi muuta kuin elätellä turhia toiveita niin tässäpä oireita joilla mulla kovasti :cool: on. Eli johtupa mistä hyvänsä niin mulla on ollu monena päivänä etovaa oloa, ihan samanlailla ku kierrossa jossa surullisen kuuluisasti tärppäsi. Lisäksi ihmettelin tänään kun tulin asuntoon sisälle niin haistoin heti että mies oli syönyt chilipähkinöitä (oli jo kerennyt laittaa pussin kiinni).Samalla tavalla viime tärppikierrossa haiston hajuja tosi tarkasti. No mutta, voipi olla että vauvakuumeinen pää tekee tepposet :x Kuin aika voi taas madella näin etananvauhtia?
 
Rone
LittleOne: Mä luen kanssa ihan kauheesti raskaus-,äitiys- ja lapsettomuusblogeja. Noita raskausblogeja oon lukenut jo pari vuotta, mutta lapsettomuusblogeja tän vuoden alusta. Aloin lukemaan niitä ihan vain tasapainon vuoksi. Etten siis kuvittele kun luen vain raskausblogeja, että se raskautuminen on tooosi helppoa. Nykyään en kyllä tiedä, että ahdistaako se kuitenkin enemmän lukea niitä lapsettomuusblogeja. Varsinkin jos lasta on odotettu jo vuosia, on ne kirjoituksetkin jo aika rankkoja. Yritysblogeja on kiva lukea kun ne useimmiten kolahtavat eniten omaan elämäntilanteeseen.

Muksutar voi munkin mielestä juoda sitä alkoholia jos siltä tuntuu. Mä olen suht huolettomasti sitä nauttinut, mitä nyt raskaustestin tehnyt jos on ollut ihan viimeiset kierron päivät. Mutta toivon, että toi sun hajuherkkyys olisi merkki raskaudesta :)

Lauwra, kuulostaa ihanalta! Olen pikkuisen kateellinen, mutta en niin paljoa kuin jos tuttuni kertoisi saman. Netissä se on helpompaa lukea raskaudesta jne.
Kuulin TAAS vauvauutisia ja tulin heti todella kateelliseksi ja katkeraksi. Ja sit kiusaan itteäni ajattelemalla että milloin ne menee ultraan ja kummankohan saa jne. Voisimpa vaan unohtaa ja keskittyä johkuu muuhun.

ON: Mun ei pitänny tilata ovulaatio testejä ,mutta yllätys yllätys tiistaina tilasin raskauskeijulta 14kpl ovulaatio- ja 6kpl raskaustestejä 18.20€. Ne tuli jo seuraavana päivänä eli eilen ja kaupan päälle sain vielä 2 kpl raskaustestejä! Eli ensi kierrosta taas alan ovulaatiota testailee koska nyt on jo kp27/33. Ja en oo muuten tunnistanu ovista tästä kierrosta, mut en oo kyllä edellisistäkään varmasti tunnistanut. Mutta en usko että tästäkään kierrosta raskaudutaan, kun jostain syystä ollaan pupuiltu aika vähän :(

Mä oon pihahommia taas tehny eli uuden kukkapenkin alottanut. (Eli myrkytin kivien ympäriltä maan ja laitoin sikana multaa). Se on jo puoliks ready, pitäs päättää et mitä kaikkee viel laitan sinne :) Nyt siellä on siis 2kpl Easy Elegancen Little Mischief ruusuja, syysleimua, harjaneilikkaa ja pisamakelloa. Ehkäpä ainakin pionin sinne lykkään ja jotain kevään sipuleita syksymmällä ja jotain muuta.
 
Rone
Eilen ihan täysin yllättäen alkoikin menkat. Ei mitään ennakko oireita (kipuja) ollut. Lievät vatsakivut alkoivat myöhemmin. Odotin menkkoja vasta tiistaille, mutta jäikin yk 4 sitten vain 28 päiväiseksi. Eli nyt siis alkaakin jo yk5, aika jännää. Tarvii aloittaa se oviksen tikuttelu jo kp10 jos tämäkin kierto on lyhyempi...
 
Heip jälleen. Täällä piiitkä hampaiden kiristely takana ja kenties vielä edessäkin muutama päivä. Huomenna pitäs alkaa menkat jos palattas keskenmenoa edeltäneeseen normaalikiertoon eli kiertoon luvuilla 27. Tein kuitenkin eilen ja tänään tyylipuhtaat negat joten ei paljoo naurata :( Vasemmalle munasarjaan tai kohtuu tai sitten johonkin muualle on nyt tuikkaillu pari päivää,toisaalta en osaa sanoa enteileekö kuukautisia. Sen verran oon jo henkisesti varautunu että ostin siteitä tänään.Mutta kun en haluis et menkat alkaa!

LittleOne pohdit sitä että missä vaiheessa aletaan kärsiä lapsettomuudesta. Meillä taidettiin jo alkaa kärsiä. Mun kouluhommat ei etene koska en pysty keskittymään muihin asioihin, vietän illat pitkät netissä etsien kaikkea mahdollista asiaan liittyvää tietoa ja ahdistun päivä päivältä enemmän. Monena päivänä oon nytkin itkenyt ja viimeeksi aamulla tuntui että maailma tippuu päälle. Älkääkä vaan sanoko että johtuu raskaushormoneista sillä oikeesti surettaa.Varmaan sillä keskenmenolla on osansa tässä hommassa,koko ajan ajattelen että jos raskaus ois jatkunu ni nyt oisin jo viikolla 11. Rehellisesti sanottuna taidan olla katkera.

Huh, kunnon vuodatus. Perkele että huomenna sattuu jos menkat alkaa :| Miesparka joutuu kestämään kaikki mun surut,romahtelut ynnä muut. Mutta mikä parasta,oon hirveen hyvä menemään asioiden edelle ja kiusaamaan itseäni,siksipä tänään mennään kavereitten kanssa katsomaan elokuvaa "What to expect when you are expecting". HAH, ei varmaan helpota oloa.

Selkäperkele kipuilee siihen malliin että taitaa huomenna olla hillopäivät edessä:headwall:
 
lauwra, ihanaa lukea tuommoista! :) Oon onnellinen puolestanne. Jännää aikaa varmasti...
Heti oma napa:
Oon ollu tarkoituksella pitkään poissa täältä ja keskittynyt muihin elämän alueisiin. Silti ollaan puhuttu puoliskoni kanssa tihenevässä määrin raskautumisesta ja lapsista noin yleensä yms.
Jätin pillerit pois n. pari viikkoo sitten ja eilen huomasin onnekseni ihan selkeet oviksen merkit ja tietenkin menin hihkuen puoliskoni luo, että tänään sitten... No, tiettävästikään ei olisi pitänyt kertoa... :/ Mä aiheutin tietämättäni suuret paineet toiselle ja nyt jotenkin hävettää.. Tänään ois viel mahdollista yrittää mut en tiedä miten lähestyä...
Muksuttarelle suuren suuri halaus!!! :hug:
 

Yhteistyössä