Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos onnitteluista ihanat :heart:. En mä vielä täältä osaa lähteä plussanneiden puolelle, joten keikun mukana. Plussaa toivon kaikille kuumeilijoille, koska onhan tämä aika ihanaa :). Tänään omien laskujen mukaan vaivaiset rv 4+3, joten hissun kissun tässä mennään päiviä eteenpäin toivoen, että kaikki menee hyvin.
 
Kävin tänään lääkärissä, ja sielä todettiin nyt sitten, että se on varmasti mennyt kesken. :( Eli siirryn takaisin tänne, vaikka tää prosessi on vielä kesken ja kivut mitä kauheimpia niin silti kuumeilen jo! :heart:
 
MimmiliiOnnea plussasta=)
Miwwi :( Asenne sulla kyllä on mahtava :)

Itsellä menossa yk 5 ovis oli eilen ja peittojen heiluttelu jäi väliin joten seuraavaa kiertoa odotellessa. Alkaa vaan turhautumaan kohta, jotenkin tuntuu että kun ovis ois lähellä niin heiluttelua ei ehdi tai jaksa vaikka kuinka yrittäis miestä saada innostumaan aiheesta. Nyt painaa itsellä siitepölyallergia pahana päälle joten sekin vaikuttaa kaikkeen... Tahtois vaan sen plussan=)
Onneksi on kesä tuloillaan niin aika vierähtää pihatöissä yms.
 
Onkos linjoilla enää ketään, joka ei vielä olisi aloittanut yritystä?

Meidän piti aloittaa loppukesästä vasta (niiden meidän häiden takia) mutta mietittiinkin että jospa antais jo kesäkuusta mennä vaan ilman ehkäisyä, ilman sen kummempaa stressiä.
Ei se kuitenkaan heti ekasta välttämättä napsahda, joten en halua että enää mikään on meidän lapsensaannin tielllä :D
JOS käviskin niin, että sattumalta tärppäisi heti, niin kuinkahan se raskaus näkyy about viikoilla 8-10 ??
Kai minä nyt mun pukuuni mahtuisin, eivätkä vieraatkaan huomais, jos "niin ikävästi" kävis että heti raskautuis.
No, oikeastaanhan se raskaaksi tulo olis niin upea juttu, että mä menen sitten naimisiin vaikka kollareissa jos niikseen on :LOL:

Tsemppiä ihan jokaiselle yritykseen!!! :heart:
 
Adalina,kuulostaa hyvälle :D Jos oisitte niin onnekkaita että tärppi kävisi heti niin kyllä se ois sen arvosta. En tiedä millanen hääpuku sulla on, mutta aika hyvinhän niitä pystyy suurentamaan/pienentämään jos tarve tulis.

Itsellä kp 15 ja suorastaan vituttaa koska varsinaisia ovisoireita/limoja ei oo pahemmin näkyny, (viime kuussa ovis oli ehkä kp 14). Tai siis keskiviikkona (kp 12) tuli sitä läpinäkyvää, venyvää ovislimaa mutta niin hirvittävän vähän (pissalla kävin ja paperiin jäi pikkusen) ja sen enempää ei tullu. Ni mietinkin et onkohan sitä koko ovista tapahtunu ku viime kierrossa tuli kuitenkin kunnon limat joita ei voinu olla huomaamatta. Eli kysymys: ootteko huomannu että teillä vaihtelis oviksen limat/oireet/päivä paljonkin eri kierroissa? Eli oiskohan mulla toivoa että ovis ois kuitenkin sillon keskiviikon tienoilla ollu vai jäiköhän pahanen välistä kokonaan?

Yhyy....tahdon,tahdon,tahdon,tahdon tulla raskaaksi!Ja mikä parasta, kyllä mieskin on nyt niin kuullu tätä mun vahtaamista, että hällekkin kyllä ainakin jonkinlainen pettymys jos mun menkat alkaa. Vaikkakin pystyy suhtautumaan vähän realistisemmin tähän yrittämiseen.

Mitäs muille? Lauwra ???
 
Oon aina ollu hirveen malttamaton. Kuten aijemmin tuli ilmi, että oon jo kuumeiluvaiheessa vuosia sitten ostellu vauvalehtiä ja hamstrannu vauvan vaatteita :saint: Nyt kun vihdoin ite yritys on alkanu niin ei oo tullu ollenkaan höösättyä. Oon täysin asennoitunu plussaamaan vasta kesän jälkeen. Tänään bongasin ovislimat, mistä vasta muistin että jäänny sänkyhommatkin kokonaan arkiviikolla välistä. Joko se on kiire ja muut hommat tai tää kevät. Mutta hyvä kait näin :D

muksutar: Oon lukenu, että oviksen ajankohta ja "oireetkin" saattaa vaihella kuukausittainkin. Joten enpä sinuna huolestuis yhtään.

Täällä myös yks allergikko. (Kaikelle vihreelle tuolla ulkona). Lääkitys on onneks sen verran kohillaan, että oireet pysyy kokonaan poissa kun muistaa nappasta yhen tabun päivässä :popcorn:
 
Kp32/31 täällä eikä tuntemuksia kuukautisten alkamisesta. Ei ollut yhtään testiä kaapissa, joten tekemättä jäi tältä aamulta... Kiertohan voi hyvinkin venyä, joten ajattelin odotella testaamisen kanssa ainakin keskiviikkoon. Jos vaan maltan :D
 
Onpas pitkä ketju! Vähän luin alku ja loppupäästä.. :) Eipä ole koskaan vielä ollut vauvakuume näin huipussaan ja oon mä kait sitä saanu tuohon miekkoseenikin hieman tartutettua. Mut mä se lähinnä pääkuumeilija olen tässä ollut! Meille tulee pian vuosi yhdessäoloa, mutta tuntuu kuin oltais oltu pidempään... Kai se jotain kertoo siitä, että nyt vois olla se oikea ihminen, jonka kanssa ajattelee perheen perustamista.
Me ollaan puhuttu nyt, että tuossa joskus elokuussa tms. aloitettais yrittämään esikoista. Ei millään jaksais odottaa.... ;) Pakko kait tänne oli tulla purkaan tätä kuumeilua, ja ihanaa ku tääl on näin paljon muitakin!
Mä oon luultavammin aloittamassa opiskelut syksyllä, mutta jos vauva antaa kuulua itsestään, niin se on sitten mentävä sen ehdoilla (kyllä ne opiskelut odottaa ja varmasti pystyy järjestämään niin, että opinnot raskausaikana onnistuu jne. Koskaan ei voi tietää miten pitkään yrittämistä riittää ennen plussausta, joten koulun takia en ala enää jarruttelemaan). Ikääkin kuitenkin on jo 28 (syksyllä 29), että ihan tässä jo olis aikakin sitä esikoista alkaa yrittämään... <3
 
Huoh kun jännittää. Kp33/31. Pakko kai huomenna testailla vaikka en tiedä uskallanko... Niinkuin LittleOne sanoi aikaisemmin, ihanaa vaan olla testaamatta ja leikkiä ajatuksella, että on raskanaa. Se nega on niin ikävä nähdä siinä testissä...
 
lauwra: niinpä ;) Pidän peukkuja että jaksat ootella huomiseen…niin ja tietty että sieltä tulis se plussa :heart: Kieltämättä kyllä, jännät paikat.

Itekkin kattelin jo valmiiks kalenterista ajankohan milloin mahollisen testin pääsis tekemään. Vasta 4.6 :LOL: Onneks ennen sitä melkein viikon työreissu, joten kuulupa aika vähän nopeemmin.
 
Tervetuloa uudet :)

Lauwralla jännät paikat!

Oon vähän kateellinen teille joilla on tasanen kierto kun voi tollee laskea että sitten ja sitten teen testin :) Mulla nyt kp 39 ja mitään ei vaan näy. Kävin tänään gynellä ja se anto terolutkuurin taas että saatas menkat tulemaan ja pääsis uuteen kiertoon. Vähän ehkä masentunut olo kun kroppa ei pelaa. Pitäs keksiä muuta ajateltavaa kun tää vauvailu. Vaikka teidän jännäilyä onkin ihana seurata ja plussat on aina ihania uutisia ni nyt en ehkä jaksa tätä palstailua. Yritän (saattaa jäädä kyllä vaan yritykseksi :)) pitää taukoa täältä nyt. Tsemppiä kaikille <3 Tuun sit takasi ku siltä tuntuu :)
 
Toivotaan Vici, että pieni taukoilu vähentää stressiä ja edesauttaa raskautumusta :) tervetuloa takaisin kun olet siihen valmis!

Aamulla olin taas paljon varmempi tästä asiasta, nyt alkoi tuntua että ehkä tää on vaan kierron venymistä... Huoh. Piinailua kerrassaan! jos tästä kierrosta ei tärppää, täytyy se vaan ottaa sen kannalta, että mulla on vähintään kuukausi lisäaikaa hankkia vakkariduuni :)
 
Nyt tässä rupee olemaan paremmat olot. :) Vuotoa ei oo pahemmin enää ollut tyhjennys tablettien jälkeen.. :) Huh, uskaltaakohan tässä odottaa vaan yhdet menkat ja kokeilla sitten seuraavista menkoista tärppääkö. :) En tiedä sitten, vai pitäiskö odottaa jopa 2. :/ Apua! :)
 
Mulla on vasta edessä kaikki... Ovistähtäilyt yms. Siinä sitä kärsivällisyyttä mitataan... Mulla on meneillään viimeinen liuska e-pillereitä ja tekis mieli jo lopettaa niiden napsiminen, mutta kun tuli luvattua miehelle et odotetaan rauhassa mitä syksyllä tapahtuu. Että tietää omat opiskelu ja hänen työkuviot. Oivoi. Tiedättekö muuten, että miten vaikuttaa jos on tullut tietämättään raskaaksi ja ottaa silti e-pillereitä? Must tuntuu et mun tapauksessani en ole raskaana, mutta kun kuumeilen niin paljon, että sitä jo luulee... Silitelly massua tässä pari päivää... :D Kuukautiset on tullu joo, mutta edelliset oli erilaiset. Tuli aikaisemmin ku yleensä, tosin vuoto oli ihan normi. Äh... Ehkä pitäis nämä spekuloinnit lopettaa. Ostin raskaustestinkin, mutta ehkä se odottaa syksyä... Onneksi ne eivät mene ihan heti vanhoiksi. :)
Tsemiä yritykseen kaikille ja jännityksellä Lawran seuraavaa tulosta odotellessa... :)

Muoks: Pillerien kanssa on ollu hieman hutilointia, eli välillä unohtunu ottaa, mutta oon sit heti viimestään seuraavana iltana ottanu unohdetunkin pillerin...
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille, uusille ja vanhoille :) Olen pitänyt täältä hieman hiljaiseloa, kun tuntuu siltä, että tämä homma ei etene ollenkaan. Turhautuminen meinaa iskeä päälle ja tuntuu siltä, että ne lapsettomuuspelot olisivat käymässä toteen.. Vaikka ymmärrän, että ei mitään lapsettomia vielä ollakaan! Kaikilla muilla se vain tuntuu sujuvan niin helposti ja sutjakkaasti. Meillä on nyt aluillaan (kp 7/25-29) yrityskierto 7 ja aika hyvin ollaan joka kierrossa onnistuttu pupuilut ajoittamaan. Ovistesteillä olen saanut oviksen bongattua, joten siinä mielessä menee ihan hyvin. Sain kuitenkin gyne ajan ensi viikon maanantaille, joten jossain määrin toivon sieltä jotain "selitystä" tähän tilanteeseen. Se osuu vieläpä todella hyvään aikaan, koska silloin pitäisi joko olla ovulaatio juuri tapahtunut tai tapahtumassa. Gyne näkee sitten ultralla senkin tilanteen, tämä kyseinen gyne kun on herkkä ultraamaan... Nyt vain tuskailen sen kanssa, että ostanko ovistestejä lisää kun pääsivät viime kierrossa loppumaan. Saisi näkökulmaa siihenkin sitten. Toisaalta olen pyrkinyt välttämään koko raskautumisasian ajattelua, joten siinä mielessä en haluaisi testailla.. huoh.

Yleisesti ottaen, miten yritetään lasta ilman, että sitä yritetään?? Paljon saa lukea juttuja, että kun lopetetaan yrittäminen niin sitten napsahtaa. Niin miten se sitten lopetetaan? Ilmeisesti täytyisi olla jokin muu asia, joka veisi kaiken huomion, mutta kun ei ole. Tai jos onkin, niin mikään ei tällä hetkellä tunnu vauvakuumetta tärkeämmältä :)

Voi että, tulipa ahdistuneen tuntuista tekstiä :D en nyt kuitenkaan ole ihan maatani myynyt tämän asian kanssa, koska ymmärrän, että on monia pieniä asioita joiden täytyy osua täysin nappiin raskautumisen onnistumiseksi. Harmittaa vain, että olen ollut syvällä sisimmässäni vauvakuumeinen jo pari vuotta ja nyt kun annoin itselleni luvan täysimittaiseen kuumeiluun niin sitten se ei tuota tulosta :headwall:

Osallistun paremmin keskusteluun seuraavissa viesteissä kun pääsen jyvälle teidän muiden jutuista ;) nyt olen vielä liikaa kiinni omassa turhautumisessani!
 
Moikka taas. Tervetuloa uudet

mimmilii :flower:
Miwwi :hug:

Täällä on ollutkin taas paljon keskustelua. :)

Lapsimäärästä en osaa sanoa. Itselläni on kolme sisarusta ja miehellä myös. SIsarukset olen ainakin itse kokenut rikkautena, joten eiköhän niitä toiveissa useampi ole. Määrää ei ole kuitenkaan sen tarkemmin mietitty, aika näyttää. Yhdellä on hyvä aloittaa. :)

päivähoidosta sen verran, että itse toivon, että lapsi voisi olla kotona 1,5 ikävuoteen asti. Sitä aikaisemmin en haluaisi laittaa hoitoon. Mies on jo sanonut voivansa jäädä hoitovapaalle sitten, kun oma mammaloma loppuu. :D

Jännittää kovasti uusi työpaikka. Aloitan heinäkuussa ja nyt sitten mietityttää se, että mitäs jos olenkin raskaana, kun uusi duuni alkaa. Jotenkin se tuntuisi keljulta uutta tynantajaa kohtaan, mutta minkäs sille sitten voi. En ymmärrä itseäni, miksi aina ajattelen ensin muita kuin itseäni! Podin hirveän huonoa omatuntoa ja syyllisyyttä, kun ilmoitin nykyiselle pomolle irtisanoutumisesta. Nyt koen jo syyllisyyttä siitä, että mitä jos olen kohta raskaana. Ärsyttävää! Kinttuja en kuitenkaan ala ristimään tai pillereitä taas syömään. Samalla tyylillä mennään kuin tammikuusta...

Tajusin tosiaan vasta, että ensi kuussa tulee jo puoli vuotta pillereiden jättämisestä. Nyt on menossa kp20. Ovislimoja en ole tässä kierrossa bongannut. Ensi viikolla sitten taas jännittää...
 
Mary Ann: Tervetuloa mukaan :) Kysyit pillereistä raskaana ollessa. Mä oon käsittäny niin, että pillereistä ei raskaudelle ole haittaa, koska niissä on samoja hormoneja, joita elimistö itsekin raskauden aikana tuottaa - ja moninkertaisesti pillereissä olevaan määrään verrattuna. Korjatkaa muut jos puhun ihan omiani :D

Mulla alkoi eilen menkat, jee! Vaatimattoman 40 päivän tauon jälkeen. Alkoikin jo vähän ahdistaa kun mitään ei tapahtunu. Nyt on uusi alku ja hyvä mieli :)
 
Kp1 :( Eipä tarttenut testailla. Aloin uumoilemaan tätä eilen kun iltapäivästä alkoi vatsaa kramppailla... Nyt buranan voimalla liikenteessä, kiinnostaa ku kilo paskaa olla töissä.

Sitten omanapailusta muihin...
tervetuloa Mary Ann! Mä en kyllä osaa yhtään sanoa miten pillerit vaikuttais mahdolliseen raskauteen. Jotenkin mulla on ollut kuva, ettei ne nyt kauheen hyvääkään voi tehdä, mutta Catidan vastaus sai mut epäröimään..

Typy85, lykkyä tykö gyne käyntiin! Jos mitään selitystä ei löydy, niin meinaatteko vielä jatkaa "vian etsimistä"? Itsekin olen tässä yrittänyt pohdiskella jotain "aikarajoja", että jos ei ala vauvaa kuulumaan niin tahtoisin kyllä ennen sitä vuotta jo vähän selvitellä, että missä vika... Vaikka tosiaan, yk7 ei edes todellisuudessa ole vielä pitkä aika yritystä. Tosin mikäpä olen täältä huutelemaan, mua alkaa kohta ahdistaa ja meillä starttasi nyt yk3 :D

Cumina, mä niiiiiiiiin ymmärrän ton sun huolen! Itse just pääsin töihin ja mun pomo on tehnyt tosissaan töitä, että sai mulle paikan. Kyllä nolottais sille ilmottaa heti, että oon paksuna... Tosin nyt kun yk3 starttasi, niin onpahan taas kuukausi lisäaikaa :D Ja onnea piinailuun, toivottavasti pian on, mitä ilmoittaa pomolle! ;)

Catida, ihanaa positiivisuutta! Mun tekis tällä hetkellä mieli käpertyä sänkyyn itkemään, mutta kunhan nää menkat (luetaan kivut) ja turvotuksen saa alta pois, niin eiköhän kohta taas innolla odoteta ovulaatiota.
 
lauwra :hug:

Ainiin, unohtui eilen.. Sain sunnuntaina oikein kunnon raivarin yhden ystäväni takia. Hän on niitä harvoja, jotka tietää, että me yritetään. No nyt sitten kertoi miten oli viikko sitten kännipäissään hypännyt sänkyyn jonkun puolitutun kanssa ja naureskeli kuinka unohtui siinä tohinassa ehkäisykin. Oli nyt jälkikäteen laskeskellut kiertoa ja mahdollisuudet raskauteen on. Sitten se kommentti, joka sai mut raivostumaan "mut eihän se mitään haittaa, jos vaikka raskaana olisikin, parilla pillerillähän siitä sitten eroon pääsee". Ja naurua päälle. Kun ihmettelin miksi ei hakenut apteekista jälkiehkäisynappeja, niin ei voinut kun oli niin paha krapula ja "ei se abortti niin iso juttu ole". Kyllä voi neljännelläkymmenellä käyvä ihminen olla välinpitämätön ja tyhmä. Kaiken lisäksi vielä kehtasi naureskella asialle, kun tietää tasan tarkkaan, että meillä on toiveissa oma pieni, jota ei vielä kuulu... :mad: Olis avautunu jollekin muulle kuin mulle...
 
Kivaa olla osa tätä ketjua :)

Ihan hölmö olo kun tekis mieli tehdä testi, vaikka mulla olikin kuukautiset. Masussa tuntuu vaan oudolta ja kahvi ei mee alas niinku ennen vaan massuun alkaa heti sattumaan. Tää on vain toiveajattelua, sanokaa mun sanoneen! ;) Pari viikonloppuu on tulossa, jolloin pitäis viihteelle lähtee, ja haluisin kuitenkin varmistaa ettei mitään vaaraa ole ottaa... äh, ompas vaikeeta tän pään kanssa eläminen välillä!
Cumina: Ei voi olla totta! Tai siis voi näköjään... Uskomatonta toimintaa! Ja kehtaa vielä sulle tulla avautumaan. Ei kaikki vaan ajattele. En yhtään ihmettele sun reaktioo, itte oisin kans ihan raivona! Muistan aikoinani kun eräs ex-kaverini kehuskeli miesjutuillaan ja abortillaan... Vaikka ei silloin ollut itselläni tilannetta, että olisin yrittänyt vauvaa, mutta suutuin tästä silti. Hän oli silloin sentään vasta joku parikymppinen (mutta kuitenkin vuoden vanhempi minua... ), et kaikille ei siihen ikään ole tullut vielä minkäänlaista vastuullisuuden tuntoa... En siis yleistä. Näitä riittää joka junaan ihan jokaisessa ikäryhmässä...
Lähdempäs ulkoilemaan ku on niin nätti ilma! Täytyy hyödyntää tää tämän hetkinen työttömyysaika ja yrittää edes liikkua silloin ku normisti ois töissä :D

Muoks: Aina unohtuu vastata johonkin.... Catida: Okei.. täytyy kait jostain varmistaa asia. Mut hyvä jos näin on. :) Enemmän mua nyt häiritsee oikeastaan nää tulevat viikonloput, jolloin on tiedossa alkomahoolia...
 
Viimeksi muokattu:
hejsan pitkästä aikaa!

täällä ei mitään uutisoitavaa. terolut kuuri aloitettu. yritystä takana nyt 7kk. ja typy ymmärrän niin hyvin tuon sun ajatuksen noista lapsettomuuspeloista. itsellä tilanne se että jos en kesän aikana raskaudu niin sitten käytännössä menee vuodeksi paussille. miehen osalta tulossa. että paineet on valtavat vaikka yritän täysin unohtaa koko asian.

ja cumina niin tuttua tuo vierestä huutelu!uskomatonta miten voi olla noin ajattelematon ja itsekäs! itselläkin lähipiirissä pariskunta jolle ei olisi yhtäkään lasta pitänyt tulla (päihdepari) joten sinnehän on tullut jo kaksi. miehellä yksi jo ennenstään. ristiäiset olisi tulossa mut en pysty menemään. muka iloinen perhejuhla :kieh::'(
 
Cumina: todella törkeää käytöstä ystävältäsi! Pitäisi sitä ihmisen tajuta, että tollaisia asioita ei sanota ääneen eikä varsinkaan lasta toivovalle ja yrittävälle ihmiselle... Mä olisin repinyt pelihousuni siinä paikassa ja läksyttänyt kyseisen ihmisen! Tsemppiä.

Mary Ann: Kannattaa testata sitten ennen näitä kosteita viikonloppuja :) Ei ehkä kyseisenä aamuna, sillä voi saada illankin piloille jos nega tulee... Ja tosiaan, ihmismieli on uskomaton temppujensa kanssa! Mä pakottaudun olemaan järkevä kaikkien "raskausoireiden kanssa" (niinkuin ovat tähän asti olleet), helpostihan sitä itselleen keksii väsymystä/turvotusta/pahaa oloa...
 

Yhteistyössä