Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Toi tykkääminen ei onnistunut niin oikein paljon onnea plussanneille minunkin puolesta :) ja kaikesta (stressistä, sairauksista, ylipainosta) huolimatta eiköhän me kaikki muutkin vielä plussata.

Lueskelin viestejä ihan alusta saakka ja tuntuu hyvältä, että vertaistukea ainakin löytyy. Sairaudet, lääkitys ja ylipaino ei ole kiva juttu. Niin ja mä oon samaa mieltä et ei sitä oikeaa aikaa ole ikinä lapsen ”teolle”. Aina löytyy syy miksi ei nyt. Esim. itse halusin parikymppisenä lapsen ja kuume oli mieletön. Selätin sen ottamalla koiranpennun -koira on tällä hetkellä kahdeksan. Erosin silloisesta poikaystävästä ja nyt olen seurustellut nykyisen kanssa kolmisen vuotta ja vauva on todella tervetullut, voisin löytää niitä syitä miksi ei kannata juuri nyt. Mutta jätän syiden etsimiset ja annan palaa. Haluan vauvan. Vauvan saantia vaikeuttanee sydänvika (lääkitys, jota ei voi lopettaa) ja pieni ylipainokin. Mutta jos nyt tulisi se plussa raskaustestiin niin murehdin sitten sen jälkeen siitä mitä lääkkeet mahdollisesti aiheuttaa sikiölle ja jos vauva syntyy onko sillä sydänvika ja kuinka paha? Lääkäreiltä ei tule minkäänlaista tukea. Gynis sanoi, että nykypäivänä on niin paljon mahdollisuuksia hoitaa sikiötä ulkoapäin kun tiedetään taustoista ja se antoi toivoa raskauden onnistumisesta ja terveestä lapsesta.
 
Onnea plussasta Karole!! :)

Törkeästi tulen nyt ilmoittamaan että täällä alkoi ekat luomukuukautiset eilen, kylläpä helpottikin oloa :) Toivottavasti nallukkan ja lumihiutale saa kohta jotain punaista tietoa, siteeseen tai testitikkuun, koittakaa kestää<3 :hug:
 
Ihana ilma! Olemme menossa tänään häihin ja ei enää kauheasti parempaa ilmaa voisi olla luvassa :D Täällä Varsinais-Suomessa on satanut yöllä reilusti lunta ja pakkasta on tiedossa koko päiväksi. Nyt vielä näyttää, että aurinkokin pilkistää taivaan rajasta! Nyt suuntaan suihkuun ja sen jälkeen kaunistautumaan. Ihana päivä ja ilta tiedossa :heart:
 
Hei onko kukan ostanut mitään kirjoja odotuksesta tms (siis tietokirjoja). Mulla on nyt päällä ihan kauhea tarve saada jotain konkreettista käsissä pidettävää luettavaa tästä asiasta.

kävin tänään ostamassa vauvalehden irtonumeron, jossa oli mukana pieni MLL:n vihkonen "saamme vauvan". Ja ostin kirjakaupasta kirjan "suomalainen vauvakirja". Ensisilmäyksellä vaikutti kivalta.

Eilen myös kahlasin läpi tämä "meille tulee vauva"-oppaan.
Meille tulee vauva -opas - THL

olisko teillä vielä antaa jotain vinkkejä hyvistä opuksista?

Karolen kanssa ollaan tuolla odotuspuolella, mutta en silti tätä kuumeilupuolta vielä jätä, kun teihin on niin kiintynyt ja tottunut :heart:


p.s. laskin just et oletettavasti olen nyt noin rv 6+0, mutta viimeisistä kuukautisista laskettaessa ois jo 7+1...käsittämätöntä.

Sydämestäni toivon, että moni täältä plussailee pian ja saadaan tonne odotuspuolen ketjuunkin väkeä.
 
Sennay
Käykää toki Piikikäs ja Karole kertomassa kuulumisianne tänne meille, plussaa odottaville. :) Toki itse seurailen tuota plussanneidenkin ketjua, että mitä teille kuuluu, kun päivittäjänäkin toimin. :) Mun pitäisi varmaan myös joku kirja hommata, koska hieman jännittää tulevaisuus, vaikka normaalisti ei oikein mikään pelota. :) Pitääpä melkein itsekin käydä ostamassa tuo vauvalehden irtis, niin saa tuon MLL:n vihkosen itsellekin. :)
 
Onnea Karole ja Piikikäs :flower:

Oon kyllä ilonen teidän puolesta :) Mitenkä tässä nytten pystyy enään olemaan niin ettei tuijota kalenteria koska olisi tärkeät päivät :D Nimittäin tuli itsellekkin nyt todella kova toive/hinku ym. saada se plussa. "Koitan" olla liika murehtimatta :)

Se vaan että "ystäväni" VTI nosti taas päätään taas ja tällä kertaa todella rajumpana kuin koskaan ennen :/ joten ei kauheasti tee mieli mitään peiton heilutuksia
 
Kiitos onnitteluista! :hug:

Kyllä minä täällä käyn teitä seurailemassa. :) Oma olo on niin hurjan epävarma tämän raskauden suhteen, kun pääsi tuolleen yllättämään. Tiistaina saa raskaushormonista sitten "tuomion" ja kai sitä joutuu alkuraskauden ultraa varailemaan, kun ei itse usko ollenkaan. Eilen oli vielä maha tosi kipeä. Kunpa ei olisi menossa kesken.. :(
 
Kopsaan toisesta ketjusta suoraan tekstini, laiska kun olen :whistle:

Huomenna soitan heti aamusta tk:hon ja varaan itselleni ajan, kun ei menkkoja vieläkään näy ja nyt kp53. Mies lähtee huomenna armeijaan, minä jään yksin kotiin. Joten ei pysty kovin tiheään peittoja heiluttelemaan, mutta oon aika varma, että kun lomille pääsee, niin korvataan kyllä menetetyt päivät Kyllähän se vauva tulee alulle, vaikka onki pieniä taukoja, minä olen sitä mieltä ainaki. Ja nyt pikku hiljaa saanut laannutettua pahimman kuumeen ja ollaan sillä mielellä, että " tulee sitten kun on sen aika". Ensimäiset viikot oli karmeita, kun ei saanut ees unta, kun mietti tätä asiaa vain.

Mutta huomenna siis puhaltaa uudet tuulet meillä päin. Toivottavasti saan huomenna varatuksi sen ajan piakoin. :)
 
Kuulostaa hyvältä lumihiutale92. :) Ilmoita sitten, mitä ne sanoo siellä lääkärissä. Minä koitan odotella vielä ens viikon, kuitenkaan ei ihan noin pitkällä tämä kierto ole.

Mä oon yrittänyt olla stressaamatta mutta on tämä ihan toivotonta.. Eilen illalla alkoi oksetus-ällötys, jatkui tänään alkuillasta myös hetken aikaa. Mitään ei kuitenkaan tule. Maha ollut kipeä viime yöstä saakka, tuntuu "oudolle". Valkovuotoa kummempaa ei kuitenkaan ole, vaikka miten koitan tihrustaa. Kaikki vituttaa ja itku on herkässä. Ja yllätys, testi on nega. Kp 41.

Ketkä kaikki meistä nyt oottaakaan ekoja luomumenkkoja minun ja lumihiutale92:n lisäksi? Aika monella kuitenkin on jo luomut tulleet..
 
nallukkan Joo, minäpä ilmoittelen sitten. :) Nyt illalla ollut menkkamaisia kipuja alavatsassa ja tissit kipeenä. Voi ku ne alkaisikin yöllä/aamulla, niin ei tarvisi mihinkään soittaa. Mutta jos ei ala, niin mieluiten soitan, että saa asiaan selvyyden.
Mulla on samanlaisia tunnetiloja just nyt, ku sulla. Tuntuu, että mikään ei onnistu ja vituttaa kaikki, muutenkin jotenkin herkällä päällä, ei tarvi sanoa ku kissa, ja mä alan jo itkemään. Ehkä se on siitä johtuvaa, kun stressaa niitä menkkoja, ken tietää.

Mutta me ollaan molemmat samassa veneessä :hug: Onneksi täällä muutenkin on niin hyvä yhteishenki ja kaikki kannustaa toisiaan ja saa puhua omista tunnoistaan ilman, että joutuu naurunalaiseksi. Mulle on tullut kyllä tämä paikka niin tärkeäksi, kun saa ihmisten kanssa puhua. Ootte ihania kaikki :heart:
 
Sinne se mies nyt lähti sotimaan.. Aika tyhjä olo, kun tottunut kuitenkin sen kanssa olemaan kotosalla ja kaikkea yhdessä tekemään. Noh, kyllähän se sieltä aina lomille tulee.

Soitin tänään terveyskeskukseen, josta antoivat ajan huomisaamulle klo 8:15. Nyt vaan jännitetään, mitä seuraavaksi tapahtuu. :)
 
Kävin tänään siellä labrassa ja malttamattomana yksityisellä ultrassa. Osasinkin jo odottaa sieltä tulevaa tuomiota. Kohdun ulkopuolinen raskaus.

On siis ollut oikealla puolella kamalaa kipulua. Vihloo ja säteilee reiteen asti. Ultrassa kohtu tyhjä, oikealla puolella munasarjan ja kohdun välissä parin sentin "möykky". Huomenna sitten äippäpolille jatkotutkimuksiin ja mietintään, miten edetään. Palailen palstoille jahka kerään voimia ensin.
 
Pahoittelut Karolelle. :( :hug:
Iso hali ja paljon voimia!

Lumihiutale, hyvä että sait ajan, välillä tuntuu että on vaikeeta saada ylipäätään aikaa. Oma mies kävi intin tossa reilu pari vuotta sitten. Kyllä se on välillä ihan kauheeta se ikävä, itellä ainakin oli. Mutta sitä ihanampaa se on sitten nähdä pitkästä aikaa. Ja vaikkei nyt siltä tunnu, niin usko pois, kyllä se loppujen lopuksi nopeesti menee.
 
Karolelle iiiiiso voimarutistus täältä! :hug: :(

Onneks Lumihiutale92 sait sen ajan noin nopsaa! Harvinaista on, täällä menee varmasti monen viikon päähän ellei peruutusaikoja tule.. Oottelen nyt vielä pari viikkoa, mahaa juilii siihen malliin et joskos ne menkat tulis :)
 
Karole: Voi harmin paikka. :/ Jaksamisia. Nyt pitää vain toivoa, että pääsisit mahdollisimman vähällä sen hoidon kanssa noin niinkuin fyysiseltä kannalta. Että pysyisi vielä munatorvi ja sitä myöten munasarjakin käyttökelpoisena. Henkisesti varmasti aina raskasta, oli se hoitomuoto mikä tahansa.

Itse en ole koskaan inttileskenä ollut, kun mies oli sen jo hyvän aikaa sitten käynyt, ennenkuin aloimme seurustella. Jonkin sortin leskeyttä pääsi kyllä harjoittamaan riittävästi sen kahden vuoden aikana, kun asuimme yli 300km päässä toisistamme ja näimme 2-3vkon välein. Toki välillä muutaman viikon helpotusjaksoja, esim. kesällä jne. Olihan tuo aika jännää aikaa, varsinkin kun tuota erillään asumista ennen oltiin kuitenkin jo asuttu yhdessä joku 2,5v. Nyt on hyvä asua taas saman katon alla. :)
 
Karole Pahoittelut kohdun ulkopuolisesta. Voimia sulle ja tule sitten tänne juttelemaan, kun jaksat!

Cattibrie Mä soitin sinne heti aamulla. Siellä sanottiin, että ajat on tosi kortilla, mutta samassa sitten kysyttiin, että tuutko huomenna klo 8:15? :D Oon kyllä iloinen, kun sai heti huomiseksi ajan ja asioihin selvyyden :)
Ei muuten oliskaan paha toi intti, mutta ollaan miehen kanssa oltu kaukosuhteessa kohta 3 vuotta, josta 6 kk ollaan nyt asuttu saman katon alla. Eli taas mennään! Vaan ei auta itku markkinoilla :)
 
Mun on PAKKO kirjoittaa tuntemuksista.

Lauantai-iltana pientä etovaa oloa, ehkä kerran nippasi mahasta. Eilinen sitten olikin huonompi päivä, aamusta iltaan mahan kipuilua, välillä vihlaisi alapäätäkin. Mieliala matala, itku herkässä ja vitutti. Etovaa oloa ja yökkäilyä etenkin iltaa kohden mennessä, kasvovoiteen haju teki pahaa. Tänään sama etovuus jatkui aamusta iltaan. Töissä huomasin esim. kahvin ja työkavereiden hajuvesien tunkevan nokkaan tavallista vahvempana vaikka olen flunssainenkin! Iltaa kohti navasta alaspäin ihan jumissa.. Lisäksi närästys, jota ei ole aiemmin juuri ollutkaan..

Toisaalta ajattelen että jos menkat ois tulollaan, mutta ei nuo kaikki oireet kyllä pelkästään niihin kai liity... Onko toiveajattelua, uskaltaiskohan tehdä jo huomenna tarkan testin.. Vai outtasko vielä. Ärsyttävää!
 
Voi ei karole. Paska homma :'(. Voimia ja tsemppiä.


Ja Lumihiutale: toivottavasti huomenna selviää jotain. Epätietoisuus on ehkä pahinta.

nallukkan: Sinuna tekisin testin. Tuo etova olo kuulostaa aika tutulta :)



Mä varasin tänään ekan neuvola-ajan, jonka sain kahden ja puolen viikon päähän. Tuntuu ikuisuudelta tuo, kun käsittääkseni eivät vielä ekassa neuvolassa edes "tarkista" että onko siellä ketään... että sitten vasta ekassa ultrassa sen näkee. Olenkohan ymmärtänyt oikein?
Se neuvolan täti joka mulle ilmeisesti tulee, oli kyllä niin kuivan ja elämäänsä kyllästyneen kuuloinen, että vähän laski fiilikset...
Aloinkin nyt sitten miettimään sitä varhaisultrassa käyntiä yksityisellä myös nyt ihan lähiviikkoina...aikaisemmin aattelin että ihan hyvin sitä sinne ekaan julkisen puolen ultraan jaksaa odottaa. Saisi varmuuden, ettei sitten tännekin tulisi ikäviä uutisia.
Toisaalta mulla on kyllä tosi vahva olo siitä että tämä tulee onnistumaan, oireetkin on ihan kamalat (lue: selkeät)... mutta kun eihän sitä koskaan tiedä. Ehkä liikaakin tullut luettua tuulimunista ja kohdunulkoisista, ja nyt varsinkin kun Karolelle sattui ikävästi.

ootteko muut miettineet jo, että aiotteko sitten mennä yksityiselle varhaisultraan ennen ekaa julkisen puolen ultraa (kutsuvatko ne sitä vissiin np-ultraksi, ja tuleeko se niskapoimu-sanasta?)?
 
Karolelle pahoittelut tapahtuneesta, tosi kurja juttu :hug:

Nallukkanin ja lumihiutaleen tilanne tosi kurja, toivottavasti saatte selvyyttä asiaan pikimmiten. Nallukkan, mulla oli samanlaisia oireita pari päivää ennen kun ekat luomut alkoi, paitsi tuota hajujen etomista.

Mulla vähän tällainen suvantovaihe. Kuume on vähän helpottanut, samalla tuntuu, että onnistuukohan tämä ikinä. Ekalla kierrolla en odottanutkaan vielä tapahtuvan mitään, mutta kuitenkin sitä sisimmässään toivoi että tärppäisi, ja jotenkin nyt on alkanut pelottaa että kuinkakohan pitkälle tämä venyy. Pitäisi yrittää olla ajattelematta ettei ala stressata liikaa asiasta. Typerää, tiedän, kun kuitenkin vasta toinen kierto menossa.
 
Aamulla käyty lääkärin vastaanotolla. Lääkäri oli venäläinen (en ole rasisti) mutta musta tuntui, että ei ottanut tosissaan mun ongelmaa ja piti mua typeränä ja muutenkin puhui tylysti.

Noh, ei se sanonut asiaan juuta eikä jaata, kävin verikokeissa, jossa katottiin kilpirauhasarvot, raskaus ja keltarauhasasvot. Lisäksi piti antaa virtsanäyte, josta katottiin raskaus ja KLAMYDIA? Lääkäri määräsi siis multa otettavan klamydianäytteen, oon ehkä lapsellinen, mutta en ymmärrä minkä takia sellainen täytyi ottaa, kun olen saman miehen kanssa ollut kohta 3 vuotta..

Annoin toisen virtsanäytteen jo paikan päällä, mutta toista piti pidättää kuulemma 4 tuntia rakossa ja toisessa ei saanut tehdä alapesuja, tioisessa piti. Eli huomenna sitten pyörällä kiikuttamaan toinen näytepurkki.

Sain myös ens viikolle ajan gynekologille 18.1 klo 15:45. Siellä sitten ultrataan mun munasarjat kuulemma ja jotain muutakin. Saa nähdä. Ärsyttää vain, että olisin saanut jo tälle päivälle ajan sinne gynekologille, mutta täytyy mennä iltavuoroon, niin en päässyt :/ Ja mulla on ens viikollakin tuona päivänä iltavuoro, toivon vain, että joku suostuu vaihtamaan mun kans.

Ylihuomenna taidan soittaa vastauksista, kun on saatu vietyä ton toisenkin näytteen. Eli eipä oikeen hullua hurskaammaksi tullut tuolla reissulla. :/ Toki oon tyytyväinen, että sain gynelle ajan yms. Mutta tämä tyttö lähtee nyt töihin. Hauskaa päivän jatkoa kaikille! :)
 
Hellurei ja hellät tunteet!

Nyt se sitten tapahtui, ekat luomut alkoi! 2 viikkoa myöhässä pillerimenkoista, ei siis huonosti ollenkaan. Paitsi että edelleen hajut tarttuu nokkaan herkemmin ja närästää... Saa nähä mitä iltaa kohti. (Tietenkin toivon, että ois vaan kiinnittymisvuotoa mutta erittäin positiivinen juttu tämäkin!) Ja muistin myös sen, miksi aikoinani aloitin pillerit. Nimittäin nämä kivut on jotain omaa luokkaansa.. Kaksin kerroin saa kävellä ja navasta alaspäin aivan turta. Mut silti, mun kroppani toimii =)

Piikikäs musta tuntuu et vois yksityistä harkitakkin.. Saispahan nähä että onko se vaava-tulokas oikeassa osoitteessa.. Vai saako sitä ees muuten selville, jos on kohdunulkoinen? ;o Tietämätön tallukka kun olen..

lumihiutale92 no johan on ollut mielenkiintoinen lääkäri. :eek: Hyvä, että sait pian ajan gynelle!
 
Osanotot Karolen menetykselle! :hug:

Sitten "vähän" omaa marinaa. Mies on heittänyt pöytään EI VIELÄ kortin. :'(
Jotenkin lamaantunut olo. Olin juuri (ainakin kuvitelmissani) ovuloimassakin, ja nyt tuntuu niin raskaalta jättää tämä mahdollisuus käyttämättä. 0% todennäköisyys raskautua! Ei tätä jaksa. Toisaalta koitan ymmärtää, totta kai haluan, että mies olisi mukana innokkaana tulevana isänä eikä puolipakotettuna. Mutta mihin hamaan tulevaisuuteen tässä pitää odottaa? Ahdistaa, kun ei tiedä aikaa. Mies sanoi, että olisi kyllä protestoinut ehkäisyn lopettamista, jos se aika ei olisi lähellä.. Mutta kuinka lähellä? Ja kuinka kauan se meinaa vältellä sanonko mitä, kysyn vaan! :stick: Meidän yrityksen aloitus täytyy vissiin muuttaa kuukausi x:ksi. :(

Ashia mulla vähän samanlaisia sekavia aatoksia (kaiken muun lisäksi). Toisaalta se pettyminen jännittää jo etukäteen, toisaalta miettii (ja yrittää ymmärtää miehen ajatuksen juoksua), että olisko kuitenkin parempi aika joskus myöhemmin. Tästä yhteen ympättynä olen ajatellut, että jos tosissaankin jättää vain ehkäisyn pois ja sitten kaikessa rauhassa (?) odottelee. Ei tarvii liiemmin itse päättää koska se plussa putkahtaa, eikä myöskään jännittää hulluna.

Nyt vaan harmittaa sekin, että vaikka nyt olisin vielä kyennytkin rauhalliseen odottelun odotteluun, ei ole takeita että siihen riittää mielenterveyskapasiteetti enää joskus kesällä..

Vinku85 Voi OLISPA meilläkin tuo seuraava etappi! :(

Tsemppiä "punaisen" odottelijoille ja onnea Piikikkäälle siitä parhaasta punaisesta!
 

Yhteistyössä