Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Onnea paljon piikikäs!!!! :D

Täällä myös testattu tänään positiivinen raskaustesti! :heart: Tai oikeastaan kaksi.. Sain kahtena päivänä tosi vahvat ovisplussat ja sitten ihan kokeeksi kokeilin raskaustestillä. Raskaustestiin tuli melkein heti kontrolliviivaa kirkkaanpi testiviiva. Ainoa kumma juttu on vain se, että mullahan on nyt menossa kp15. Soittelin tänään neuvolasta neuvoja ja menen maanantaina verikokeisiin. Voi olla, että ne joulukuun menkat eivät olleetkaan menkat.. Saas nyt nähdä. Huomenna kyllä pakko tehdä ihan vain Piikikkään tukena CB:n digi. :popcorn: Ilmoittelen sitten, mitä se näyttää vai näyttääkö mitn.
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Piikikäs Niin mä vähän arvelinkin. Ei nyt iha kuitenkaa kehtaa päivystykseen lähteä asian kanssa :D

Huomenna paukkuu kympit, huomenna siis kp50. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.. Eilen sain tietää, että entinen koulukaverini odottaa esikoistaan. Totta kai oon todella iloinen hänen puolestaan, mutta valehtelisin jos väittiäisin, että en yhtään kadehdi häntä. Toisaalta oon niin onnellinen, mutta toisaalta taas masentaa, että kaikki muut plussaavat, paitsi minä.
Ja onhan seki nyt naurettavaa, että noin sanon, koska ehkäisyn pois jättämisestä ei ole edes kuukautta. Mutta kun se tunne on niin vahva, että haluan sen pienen nyytin!
Nukuin viime yönä 2 tuntia, jos ees sitäkään, kun mietin tätä koko asiaa, 7 menin töihin.. Pikkasen väsytti vaa!
 
Ihania uutisia täällä! Suuret onnittelut Piikikäs ja Karole!! :flower: Olen todella onnessani teidän puolesta :) Kerro sinäkin Karole hieman oireistasi niin osataan me muutkin sitten niitä etsiä ;) Vaikka ne oireet ei aivan alussa taida olla mitenkään selviä, mutta on sitten jotain puuhaa taas parin viikon päästä kun alkaa kuulostelemaan erilaisia tuntemuksia... :D

Tää odottelu on niin tylsää.. Maanantaina pitäisi tulla postissa ne ovistestit niin onpahan sitten ensi viikon loppupuolella jotain tekemistä, mutta sitä ennen. huoh. Saadaanko me muuten paljon uusia aloittajia tässä kuussa joukkoomme??
 
Sennay
Onnea Piikikäs ja Karole!!! :heart: Päivittelen teidät meidän ketjun ekoiksi plussanneiksi ja teen sen plussaketjunkin samalla. Voin myös päivittää sitä, jos kumpikaan teistä ei halua. :)

Ei siis niitä kliseisiä ja ärsyttäviä "tarrasukkia ja vauvaliimaa", niin kuin on sovittu, vaan hurjasti tsemppiä raskauteen!! Ihanaa!! :D Mieskin naurahti ja hymyili minulle iloisesti, kun kiljaisin onnesta lukiessani nämä ilouutiset.. Mä oon niin onnellinen teidän puolesta!! :) :heart:
 
No mun juttu ei ole niin yksinkertainen.. Mullahan on menossa viikkoja jo 6+, jos olen raskaana tai ovulaatio on ollut ties milloin. Mulla olis nyt vasta kp15. Testasin siis ovulaatiota ja kun sain kahtena päivänä peräkkäin tosi vahvat plussat, niin tein myös r-testin, joka suureksi hämmästyksekseni olikin positiivinen. Pelkään vain, että ovishormoni näkyy raskaustestissä. Kuvat on muuten tuolla "Kuvia raskaustesteistä"-ketjussa. Oli pakko laittaa.. :whistle:

Oireitahan mulla ei ole ollenkaan.. :D Maanantaina veritestiin ja tiistaina varmuus. Huomenna siis se digi. Voipi olla, että hyppään hyvinkin nopsaa pois plussaajista. :)
 
Sennay
Karole: Komeat viivat oli sinun kuvassasi!! :) Kyllä se taitaa ihan tosiraskaus olla, joten vielä kerran hirmusti onnea, tsemppiä ja jaksamista odotukseen. :)

Hox hox! Päivittelin tuon meidän etusivun ja tein sen plussanneiden ketjunkin. Tarkistelkaa taas välillä tietojanne, jos vaikka on tullut muutoksia ja päivitelkää tänne punaisella, jos on jotain muutettavaa.

Miten teillä muilla kierrot? Joillakin tuntui olevan samaa ongelmaa kuin itselläni eli sitä venymistä. :( Minulla kuukautiset oli ja meni ja jännäillen odottelen, josko tulisi tällä kertaa aikaisemmin kun viimeksi. Kierto kun siis venyi viimeksi sinne 52. päivään. : / Toivottavasti ei tarvitsisi alkaa Terolut-kuurilla säännöllistämään kiertoa, mutta pahalta näyttää taas. Kilpirauhasarvojakin taas seurailtu ja toiveikkaana odotan niiden tasapainoittumista, että saa alkaa sitten yrittämään vauvelia. :)

Istuimme tänään paljussa avokin vanhempien luona ja keskustelimme taas vaihteeksi vauvan ja häiden ajoittamisista. Toukokuu pitää vielä paikkaansa ja parin kuukauden päästä pitäisi raskausvitamiinit aloitella ja soitella gynekologille. :) Hän nimittäin pyysi ottamaan yhteyttä ennen kuin aloitamme yrityksen, jotta voidaan tarkistaa PCO-tilanteeni ja kartoittaa mahdollinen lisähormonien tarve jo hyvissä ajoin. :) Jotenkin nyt on hyvä mieli ja tuntuu, että eihän tässä enää kauan kestä, kun on jo vappu ja sitten kondomit nurkkaan ja peitot heilumaan. :D

Joku myös kyseli, että alammeko keksimään kiertoilmaisuja "plussatuulia, vauvaliimaa ja tarrasukkia"-höpötyksille, mutta minusta ainakin riittää, että toivottaa onnea ja menestystä ja tsemppaa kovasti toista tämän kerrottua iloiset uutiset. :) Onhan ne joillekin hyvin piristäviä ja kannustavia ilmaisuja, mutta ne ovat niin kuluneita, kliseisiä ja suurin osa taisikin pitää niitä ärsyttävinäkin.

Anteeksi kauhean innostunut sepustukseni. :) Olen vain niin onnellinen ketjun ilouutisista. Tämän ketjun porukka vain tuntuu minulle hirveän tärkeältä ja toisten iloiset uutiset tekevät minutkin kovin iloiseksi. :heart: Täällä kun saa puhua omista tunnoistaan ja purkaa kiukkuaan ja sydäntään ilman, että kukaan tuomitsee. :)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Onnea karole
Kiva kun tuli samalle päivälle toinen plussa. vaikka sulla noita viikkoja onkin tosian luultavasti enemmän takana.
Kävin katsomassa sun kuvat ja aika selkeitähän ne on. Ei kai raskaustesti voi noin selkeästi ottaa ovulaatiosta hämäystä.

Mä olen hämmentynyt siitä ettei noita oireita ole oikeastaan ollenkaan. Olin jotenkin varautunut siihen että heti tulee koko läjä erilaisia oireita. Vähän typerää, mutta jotenkin uskoin että "kyllä sitä sitten tietää kun on raskaana", mutta eipä kyllä tiedä. Mä olin tähän aamuun asti varma että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä ja tämä tyttö olis tänä iltana ollut vähän tuiterissa. Nyt sitten ihmettelen tätä uutta tulevaisuutta ja olen vieläkin ihan typertynyt. Mies on ihan fiiliksissä, eikä tahdo pysyä housuissaan :D
 
Iso kiitos onnitteluista!! Onhan tämä ihan hurjaa. Tänään tehty digitesti kertoi, että Raskaana 3+. :D Jospa mieskin uskoo sen sitten, kun näkee tuon tekstin. Eilen se ei oikein uskaltanut iloita, enkä minäkään kyllä. Pitkä taival edessä, mutta johan tässä ollaan luultavasti oltu pari viikkoa raskaana ilman oireita ja ongelmia. Ehkä loppuraskauskin menee yhtä hyvin.

Hirveän paljon tsemppiä teille muille!! Vuodesta 2012 tuleekin ihana ja onnekas vuosi meille kaikille. :heart: Ja Piikikkään kanssa tapaamme odotuspuolella jo piakkoin. Muut sit nopsaa perästä.
 
Täällähän oli kivoja uutisia, kun pitkästä aikaa tulin lukaisemaan kuulumisia. Paljon onnea Piikikäs ja Karole!

Itse kävin tuossa juuri eilen ostamassa vielä 3kk:n pillerit, kun mies tykkäsi ettei vielä jätetä pillereitä pois. No ei siinä, ei mulla nyt mitään tolkutonta kuumetta ole ja miehen sit annoin päättää kun itselle ei ollut väliä. Resepti on nyt "tyhjä" eli pitäisi käydä uusimassa, jos vielä aikoisi jatkaa. Pitänee sitten 2-3kk päästä tehdä vähän uutta tilannearviota, että olisko meikäläisen pillerinpopsinnat hetkeksi siinä. Huhtikuun lopulle asti siis nyt olis pillerit ostettuna.

Tää palsta ja tää keskustelu on kyllä siitä pahat, että ne saa mut aina miettimään vauvajuttuja enemmän omallekin kohdalle ja rupeaa herkästi jossittelemaan että pitäiskö sittenkin lopettaa pillerit jo aiemmin jnejne. :D
 
Hurjasti paljon onnea Piikikäs ja Karole!! Eiköhän me kaikki perässä tulla, kunhan päästään tositoimiin... :)

Hieman kyllä alkaa jänskättää, kun aloittamisen sovittu ajankohta eli häät lähestyy. Olen miettinyt, että uskaltaako sitä alkaa ns. tosissaan yrittämään kaikkine ovulaatioiden testaamisineen. Jostain syystä pelkään aivan hurjasti pettymystä, jos tärppiä ei tulekaan. Lähipiirissä on niin kipeitä lapsettomuuden kokemuksia, ettei sellaista haluaisi itse kokea. Ajattelen, että jos ei aivan täysillä heittäydy tähän asiaan ja sen tuomiin tunteisiin, niin pettymyskään ei ole niin iso. Tämä on varmaan sitä suomalaisten perusnegatiivista ajattelua: "Pessimisti ei pety!". Onko kellään muulla vastaavia ajatuksia?

Toinen juttu, mitä nyt sitten olen alkanut pohtimaan, on se, että onko nyt sittenkään oikea ajankohta? Itse olen määräaikaisessa työsuhteessa ja ollut aika vähän aikaa vasta työelämässä opiskelun jälkeen. Jos heti jää parin työssäolovuoden jälkeen pois, niin pääseekö sitä enää työelämään kiinni. Sitten mietityttää myös kaikki tällaiset miten tullaan toimeen kysymykset... Mietin varmaan vähän liikaa, koska toisaalta - milloin ajankohta olisi oikeasti täysin sopiva?
 
Paljon onnea Karole ja Piikikäs :) Upea alku vuodelle.

Omia kuulumisia sen verran, että tyhjennysvuoto on ohi ja elämä ilman ehkäisyä on tässä ja nyt. Mutta mitä olisi elämä ilman odottelua, siispä seuraava etappi koittaa kuunvaihteessa, jolloin jännäillään tuleeko menkat vaiko eikö :)

Leppoisaa loppiaista kaikille!
 
Ihania uutisia on saatu heti vuoden alkuun :heart:

Mulla on tänään paska fiilis.. Menkkoja odottelen yhä, kp39 menossa eikä viikkoon ole ollut mitään menkkoja enteilevää oireilua. Koitan olla miettimättä asiaa, mutta väkisin tulee mieleen. Varmasti elimistö vielä on ihan sekaisin tästä pillerittömyydestä, mutta kauankohan tässä menee toipua. Toiveajattelukin välillä pilkistelee, jostain luin että ClearBluen "normitestit" (ei siis ne digit) on välillä olleet epäluotettavia, ettei plussaa ole näkynyt vaikka se olisi ollutkin.. Toisaalta luulen niiden olevan toimivia ja hyviä ainakin hintansa puolesta.

ARG

Mutta "onneksi" meitä on monta samassa veneessä :hug:
 
Nallukan onko sulla eka kierto kans pillereiden jälkeen? Toivotaan että alkavat siis pian tai ilmaantuu jotain iloisempaa! ;) Mulla ei oo nyt oikeen kokemusta noista pitkistä kierroista ja enemmänkin oon alkanu murehtiin et jos oma kierto onkin liian lyhyt ja näin ollen luteaalivaihe jää auttamatta liian lyhyeks? :O Kun nyt eka kierto oli vaan sen 25pvää.. Kaikenlaisesta sitä saakin aina stressattuu itteensä vaikka kuinka yrittää pysyä hyvillä mielin ja "kaikki aikanaan"-ajattelussa :headwall::D
 
Medeya jep, eka kierto on joo. Nyt tuntuu että olen onnellinen kummasta tahansa punaisesta lopputuloksesta. Keskiviikkona tein testin, joka yllättäen nega. En tiiä, kaippa sitä ens viikolla taas on testailtava ja sit soitella tk:hon.
 
nallukkan Mulla on ihan vieläki sama tilanne ku sulla! Testi tehty, negaa näyttää, menkkoja ei kuulu eikä näy :/ Kp50 menossa. Oon jo kaikkee hullua alkanu miettii, että jos se ei näkyiskään testissä ja olisinki raskaana.. toiveajattelua :(
"Onneksi" en ole ainut :hug:
 
Nyt näytti heti tulevan viesti ruutuun. Ehkä siinä edellispäivänä oli sitten joku yhteyshäikkä. Eli lyhyesti. Kaks vuotta kikkailtu ilman kumilla ja ilman -tyyliin et tulee, jos on tullakseen. Viimeset puolen vuotta yritetty puoli tosissaan eli arvioituja ovis aikoja kikkailtu ja siitä pari viimestä kuukautta oikein todella tosissaan. Oon puolen vuoden aikana laittanut kymmeniä, jos en satoja euroja ovis ja raskaustesteihin. Ovis ei ikinä "plussaa" nyt kaks kertaa kahtena päivänä peräkkäin tullut melkein yhtä vahva toinen viiva, mutta ei kuitenkaan vahvempi. Kikkailtu ollaan kokonainen viikko joka toinen päivä ennen tuota tikutuksen kahta viivaa ja jälkeenkin viä. Oletuksena et nyt tai ei koskaan. Toiveikkaana tässä odottelen ja yritän samalla olla ajattelematta koko asiaa sillä alkaa mennä jo stressin puolle kohta -entä jos en saakkaan koskaan.
 

Yhteistyössä