Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Mulla kp 37/28, tein testin muistaakseni keskiviikkona, joka oli nega. Menkat ei oo koskaan olleet kovinkaan säännölliset ja en tiedä, onko tämä homma nyt sekoittanut sen pienimmänkin rytmin :D Tänään ollu alavatsassa menkkamaista kipua, saas nähdä millon menkat alkaa..
 
Heippa ja kiitokset tervetulotoivotuksista!

Joulu mennä humpsahti nopeaan, vaan tuntui pitkältä ero miehestä kun olin sukuloimassa yksinäni. Nyt tuntuu hyvältä ajatus, että ensi jouluna ollaan ekaa kertaa samassa paikassa. Ja meillä on ehkä VAUVA!

Kipristelyjä vahdatessa menee aika täälläkin, tosin mä kipristelen vasta näiden viimeisten tyhjennysvuotojen kanssa. Todella jännittävää, että tästä lähtien saatan olla raskaana koska tahansa.. Tuntuu todella epätodelliselta. Ja edelleen jännittää miehen aatokset. Täytyy tunnustaa, etten ole uskaltanut kysyä hänen mietteitään siinä pelossa, että peruu koko jutun. Tietysti haluan, että hänkin on valmis, mutta kun tämän kanssa on jahkattu jo niin kauan..

Nimistä olen aina ollut kiinnostunut, ja jo pitkään pitänyt listaa hyvistä tytön ja pojan nimistä, jotka mies on saanut pisteyttää. Moniin se on ajan kanssa tykästynyt, vaikka ensin inhosi. ;) Muutama on jo katsottuna, mutta niin kuin moni täällä ajatteli, eihän sitä voi päättää ennen kuin näkee kelle on antamassa. Me tykätään vanhoista suomalaisista nimistä ja myös monista luontoon liittyvistä. (Kuten muissakin asioissa, vanha+suomalainen+luonnonläheinen=paras) Ei mitään liian vaikeaa, mutta sellaista joka on "kaikilla" eikä sellaista jota ei osaa "englanniksi" sanoa.

Oikein hyviä välipäiviä teille! Ja muistakaa, että moni tulee raskaaksi heti kun lakkaa koko ajan vahtaamasta! ;)
 
Aunilotta, tulen vähän perässäsi, viimeinen tyhjennysvuoto koittaa ensi viikolla. Ajatukset ovat ihan sekaisin, toisaalta malttamattomana viikkokin tuntuu niin pitkältä, ja sitten taas kun miettii, että hei, se on nyt tosi kyseessä, kuukauden päästä voin olla jo raskaana! Epätodellinen olo totta tosiaan. Ja tämä hulluus tuskin helpottuu ennen kuin on se plussa tikussa :) Toivottavasti säästymme kaikki kuitenkin turhalta stressaamiselta, ehkä tämä kimpassa jännäily helpottaa!
 
Toivottavasti kaikilla oli ihana joulu =)

Tervetuloa Aunilotta!

Mulla sit varmaan vihdoin alkoi ekat luomumenkat..En tiedä oonko pettynyt vai iloinen. Toisaalta tiesin et en voi olla raskaana kun testit viime perjantailta oli negatiivisia mut silti sitä toivoo et oliskin niin kauan kun menkat ei ala. Täytyy nyt seurailla tota vuotoa, mut kyllä aika varmasti menkat on. Ainakin kroppa siis toimii ;)

Sitten vaan kohti Uutta Vuotta 2012 toiveikkaasti!
 
Apina menkkapahoittelut :/ Hyvä sinänsä, että ne tuli ja kaikki sen puolesta ok, mutta kyllähän se kirpasee. Mä kauhulla odotan ekoja luomuja. Vaikka yritän tsempata itseäni olemaan viileä viilipytty, niin silti odotukset on niin pilvissä, että pettymys tulee olemaan suuri.
 
Mua niin jännittää. Ei menkkoja ainakaan vielä ja hirveesti houkuttaisi testat jo nyt. Ehkä koitan malttaa mieleni lauantaiaamuun (tai edes huomiseen :D). Ei ne varsinaisesti kyllä vielä myöhässäkään ole. Toisaalta oottaa että alkaisi nyt jo jos on alkaakseen, mutta tietenkin toivoo että ne jää tulematta.

Vauvauutisia tuli joulunaikaan lähipiiristä. :) Ainakaan vielä ei kateutta aiheuttanut, ehkä enemmänkin nosti omaa kuumetta entisestään.

Joko teillä on kovasti uuden vuoden suunnitelmia? Meillä mies on töissä iltaa asti, saa nähdä mitä sitten keksitään. Jos ei menkat oo alkanu täytyy keksiä joku hyvä syy miksen juo alkoholia. :D
 
Apina25, hyvä ja huono että menkat tuli. :hug: Itse toivon tietty plussaa, mut jos sitä ei vielä tule niin menkkoja mahdollisimman pian! Mikä kp sulla olikaan, kun testasit perjantaina? En jotenkin nyt jaksa kaivella sitä tietoa aiemmilta sivuilta..

Mun uusi vuosi menee töiden merkeissä. Lauantaina ilta 11-21 ja sunnuntaina aamu 7-15. Ei ainakaan tarvihe keksiä selityksiä alkottomuudelle :) Isäntä on kotopuolessaan loppuviikon.

Kerronpahan kuulumisia minäkin. Eli siis nyt kp30, jos käyttäisin vielä pillereitä niin eilen olisi pitäny alkaa menkat. Nyt jännittelen. Ekan testin tein lauantaina, odotetusti negaa näytti kun menkkojen ei olisi pitänyt edes alkaa. Ajattelin kuitenkin varulta testata, jos näkyis jotain. Varovasti otin pari lasia viiniä joulun aikaan. :) Joulu meni ihanasti. Olin pe-la yön töissä ja sitten syötiin ja kuunneltiin musiikkia. Käytiin mun vanhempien luona "pukkia" kahtomassa ja istumassa iltaa, sitten kotiin ja joulusauna. :heart:

Mahakipua on ollut vaihtelevasti jo parin viikon ajan. Oikeastaan viime viikolla tuli voimakkaampana, nippailee ja välillä oli useita tunteja jomotusta. Eilen tuntui jo töissä vaikealta, tuli siinä sitten kerrottua projektista kahdelle hyvälle työkaverille kun ihmettelivät mun olotilaa. Illan makasin kaksin kerroin sohvalla kun mahaa väänti. En tiedä, osittain oli menkkamaista kipua ja osittain tuntui niinkuin ummettaisi :D Ota nyt selvää sitten, koskaan ei ole kyllä mitään ummetusta ollut! Ja edelleen ovis -testi näyttää negaa, nyt en ole enää jaksanut testatakkaan kovin aktiivisesti...

Stressaavaa aikaa, pitäis olla ajattelematta kun tunnetusti stressi jätättää menkkoja ja raskautumistakin. :ashamed: Yks hyvä juttu on se, että näillä näkymin mun työt jatkuu samassa paikassa :) Sijaisuutta teen, 31.1. piti loppua mut jatkavat vissiin. Ainut mietintä on, että kun plussa joskus tulee niin pitääkö vaihtaa työpaikkaa. Työskentelen akuuttipsykiatrisella osastolla, missä on mahdollista joutua väkivallan kohteeksikin (ei tosin kovin suuri mahdollisuus, vielä en ole kertaakaan joutunut edes vakaviin tilanteisiin). Haluan sitten suojata vauvaa ja itseäni, eikös työnantajan velvollisuus ole etsiä sopiva työpiste jos nykyinen ei sovellu :confused: No mutta tuokin asia sitten vasta kun se plussa tulee..

Meidän pitäisi muuten alkaa kehitellä uutta termiä "plussatuulille" ja "tarrasukille" :)
 
Joulu meni kyllä ihanasti, eikä toi lumettomuuskaan hirveesti haitannu kun muuten oli kiva tunnelma, mut mitenkähän pääsis eroon tästä hirveestä mässäilystä taas, koko ajan tuntuu tekevän mieli jotai. Ei auta yhtään että töissäki on vielä kaiken maailman suklaat tarjolla.
Ymmärrän cattibrie huolen et mitä sanoo jos ei haluukaa ottaa alkoholii, mietin jo joulunaki etten ehkä ottais mitään mut kyllä siinä vähä viiniä tuli otettuu, tuskin se haittais jos nyt ees ois sattunu tärppään. Uutta vuotta meijä ei tarviikaa juhlii kun mies on yövuorossa ja mä oon aaton iltavuorossa ja sitten uudenvuodenpäivän aamuvuorossa.
Ens viikolla kans sitte jännäileen tuleeko ne ekat luomut sieltä vai onko kroppa kui sekasin vai kenties jotain muuta :) Mutta sittehä se onki jo oikea vuosi meillä viitaten pinkan aiheeseen ja tietty plussiin ;)
 
Ihanaa, täällä on porukkaa samoilla viivoilla kuin minä, tänään siis kp30, yleensä kierto 28-29. cattibrie ja nallukkan Milloin olette ajatellut testata? Minä ajattelin odotella viikonloppuun ja sitten jättää jo tupakan pois, alkuviikosta hakisin testin ja joku kaunis aamu kokeilisin onneani :) Haluaisin kyllä että mieskin olisi paikalla, eli pitäisi herätä joku aamu viideltä pissailemaan.. :s Jännittää jo nyt niin kovasti, että onko nämä vatsakrampit vain kuukautiskipuja vai jotain parempaa.

Toivottavasti joku onnekas kertoo jo kohta hyviä uutisia! :)
 
bambi90 yritän sinnitellä testaukseni kanssa ensi viikkoon. Kyllä se taitaa keskiviikolle 4.1. mennä, kun 2.-3.1. on yövuoro :) Mä oon ihan sekasin näiden mun "oireideni" kanssa. Eilen illalla kun tsippailin yöpuvussa ilman rintsikoita niin tuntui että kuolen siihen nännien nipistelyyn! Pakko olla rintsikat että on edes siedettävä olo. :stick:

Oon miettiny tuota ovis-testailua. Tilasin siis kotitesti.fi -sivuilta Sofin one step -ovulaatiotestejä ja kertaakaan eivät ole plussaa näyttäneet vaikka oireita on ollut. Nyt sit tietty oon lueskellut ihmisten kokemuksia ko. testeistä, ei ole kauhean positiivisia kommentteja saaneet ainakaan raskaustestien osalta. Että oisko kuitenkin mahdollista että se ovis olis jo mennyt mutta testi ei näyttänyt.. En tiedä.. Kun "raskisi" ostaa noita clearbluen testejä vaan.. :confused:
 
Hei kaikki.

Ihan vaan piakisesti tulin käymään tietokoneella. Meillä jatketaan siis lomaa vielä viikko ja ollaan pääasiassa mökillä ilman koneita, joten en ole täällä päässyt käymään.

Tein testin jouluaattoaamuna, jolloin oli kp 30 /33-39, ja silloin odotetusti näytti negaa. Nyt ollaan menossa kp 35, eikä menkkoja näy vieläkään. Odottelen vielä pari päivää ja sitten uusi testi kehiin. Jotenkin toivoin että olisi kierto nyt normaali taas sen viime kierron ylipitkäksi menemisen kanssa. On niin hankala tästä sitten mitään yrityspäivä laskea. Mutta omalla painolla mennään.

Palailen asiaan taas uuden vuoden jälkeen. :)
 
Bambi90, mä testasin innokkaana eilen. Nega oli, ei menkkoja kyllä vieläkään. Ei kyllä tunnu olevan oikein oireitakaan (ei raskaus, eikä kuukautis :D) Paitsi jotenkin hirveen "ahdas" olo, siis turvottaa silleen inhottavasti. Tai sit se on vaan jouluturvotusta edelleen. :D Huomenna uusi testi jos ei ennen sitä kuulu.
 
Etukäteen ajattelin tulla toivottelemaan Hyvää ja plussien täytteistä uutta vuotta 2012!

Meillä jää pupuilut vähäksi aikaa. Mies oli satuttanut jalkansa kotopuolessaan, eilen tuotiin taksilla meidän kotipaikkakunnan sairaalaan kirurgiselle vuodeosastolle ja tänään leikkasivat. Pohjeluu on murtunu :/ Ei tosin ollu ensimmäisenä pupuilut mielessä, onneksi ei pahemmin käynyt.
 
nallukkan: Hyvää uutta vuotta sinullekin ja plussatuulia! Onneksi miehellesi ei pahemmin käynyt kuitenkaan!

Täällä ollaan jo aika epätoivoisia. Nyt menossa kp 41/28, ja negaa pukkaa. Tänään viimeksi testattu, joka oli taasen tyhmästi tehty, mikä siinä on, että jos testi löytyy kaapista, niin se on pakko käyttää heti? äähh! :whistle:
En tiedä mitä tässä seuraavaksi tekis, pitääkö verikokeissa käydä, vai kuinka :eek:
Vaikka niinku edellä jo mainitsin, niin ei oo mitkään maailman säännöllisimmät menkat, mutta tää alkaa jo vähän ihmetyttää.. :/
 
Negatiivinen testi tänäkin aamuna. :( Alkais nyt sitten edes ne kuukautiset, turhauttaa. Tai ei mikään muu turhauta kun se että tänään olisi bileet tiedossa ja tekisi kyllä mieli viiniäkin maistella. En usko olevani raskaana, mutta ärsyttää hillittömästi kun ei niitä menkkojakaan kuulu. Pieni pelko että jos ne ei tulekkaan pitkään aikaan. Ja sitten myös se, että pitääkö tässä nyt alkaa elämään niin kuin olisi jo raskaana, vaikkei olekkaan. Kauheen ristiriitaset suhtautumiset tohon alkoholiin.

Nallukkanille pahoittelut, onneks ei tosiaan pahemmin käynyt.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Täällä tuli ja meni ensimmäiset pillerittömät menkat ja ihmeekseni ne ei ollutkaan niin kivuliaat eikä runsaat, kestivät vain kaksi päivää vaikka olin henkisesti varautunut pitkiin ja runsaisiin, kun joskus ennen olivat sellaiset.

Nallukkan: onneksi ei tosiaan pahemmin käynyt

Turhauttavaa tuollainen kun ei niitä menkkoja tule ja ei myöskään sitä plussaa :/
Toivottavasti kohta joku saisi sen ensimmäisen plussan :)

Hyvää Uutta Vuotta!
 
Harmi että noita negoja nyt vaan täällä piisaa! Kaikesta päätellen mäkin pääsen ens viikolla toiselle yrityskierrokselle. Näyttis kuitenkin että kroppa toimii, vaikkakin kierto jäi melko lyhyeks, 25pvää. Muistelen et se on ollu jotai 28-30. Nooh ainakaa ei ny tarvinu yhtää testii viel tuhlata! Ihanaa uutta vuotta kaikille!:)
 
Hei taas kaikille! Olen pitänyt hiukan hiljaiseloa täältä palstalta kun on ollu jännät ajat ja en ole sen vuoksi oikein kyennyt kirjoittamaan :) no jännäily loppui tänään kun ekat luomumenkat seitsemään vuoteen alkoi näin vuoden ensimmäisen päivän kunniaksi. Ja alkoi niin että epäselvyyttä ei ole. Muutaman testinkin ehdin jo tuhlata, ja negaahan ne näytti. Olin jotenkin tosi varma mun oireiden perusteella että olisin raskaana mutta niin se keho huijasi vuosien tauon jälkeen. Mulla ei ole koskaan menkkoihin liittynyt selkäkipua ja nyt oli selkä todella kipeä viikon verran + pari terävää vihlaisua alavatsassa ja mielestäni olin raskaana :D mutta kuinkas kävikään, voimakkaita kuukautiskipujahan ne vain oli.

Mutta ihanaa huomata, että keho toimii jälleen ja vieläpä näin säännöllisesti! Voihan olla että heitot tulee vasta parin kuukauden päästä, mutta nyt näyttää hyvältä! Tätä vauvakuumetta ei kyllä yhtään helpottanut tämä uusi vuosi kun mieheni serkku oli perheineen meillä. Heillä on aivan ihanat 2,5 v. ja 9 kk lapset, jotka veivät kyllä taas meidän sydämet :heart: Kuin kohtalon oikusta mun menkat alkoi lähes samalla sekunnilla kun he poistuivat meiltä hetki sitten. Pah.

Mutta nyt kyllä osaan paremmin tulkita ovisoireitani kun osaan ajoittaa sen aika tarkasti. Kaksi viikkoa sitten minulla oli niin kovaa reisisärkyä että jouduin ottamaan lääkettä nukkuakseni eli se on todennäköisesti ollut silloin. Mutta laitan silti ovistestit tilaukseen ;) se siitä rennosta asenteesta :D onko jo hyviä kokemuksia testeistä?

Paranemisia nallukkanin miehelle! Toivottavasti tauko jää lyhyeksi :)
 
Täällä myös vuoden ensimmäinen päivä ja ensimmäiset kuukautiset. Just nauroin miehelle että miten voi nainen olla näin onnellinen kuukautisista. :D Kun olin jo sata varma, että raskaana en ole ja pelotti että kierto alkaa venymään. Mä toimin sittenkin just niin kun pitääkin! :) Mutta niinkuin Typy totesikin, eihän sitä tiedä vaikka se kierto alkaisi sekoileen myöhemminkin.

On niin onnellinen ja hyvä fiilis, tuntuu että tästä se vasta oikeesti alkaa, nyt kun on noi ekat luomut alkanu. Ja aivan ihania vauvauutisia lähipiiristä taas. :heart:
Ja aivan harvinaista että mulla on krapulaton vuoden aloitus. :) Oon niin fiiliksissä. :D
 
Kaikille hyvää alkanutta vuotta ja toivottavasti saamme tänä vuonna kaikki toivottuja uutisia :)

Nallukkanille pahoittelut miehen loukkaanutmisesta. Mutta jotain oireita sulla tuntuu olevan, joten voihan olla että oletkin jo raskaana, peukut pystyyn =)

Pahoittelut kaikille kenellä menkat alkaneet, toisaalta hyvä juttu, että monilla luomumenkat tulleet pillereiden lopettamisen jälkeen normaalilla kierrolla. Itselläkin alkoi ekat luomumenkat jouluaattona. Tuntui mahtavalta että tulivat ajallaan, koska raskauteen en oikein uskonut. Ja nyt tiedän että tunnistin oviksen, koska oireet mitä epäilin ovikseksi oli tasan kaksi viikkoa ennen menkkojen alkamista. Joten tässä kierrossa tietää sitten paremmin :D Raskaustestin kävin jo ostamassa ennen joulua, mutta päätin että teen sen aikaisintaan uutena vuotena, joten toivotaan että tässä kierrossa pääsisi testailemaan toivotuin tuloksin.
Odotin hirveitä menkkakipuja, ennen pillereiden aloittamista kivut kun oli lähes sietämättömät, mutta ei tullut mitään. Ei pienintäkään kivuntynkää, lukuunottamatta niitä nipistelyjä pari päivää ennen menkkojen alkua. Vuoto oli kuitenkin normaalia. Pillereitä syödessä kipuja oli vähän, joten ihmetyttää. Toivottavasti ei ole mikään huono merkki.

Jännä tulla aina kurkkailemaan tänne, että jokos jollain hyviä uutisia. Jännäily siis jatkuu, nyt saadaan pian tammikuun yrittäjätkin mukaan :)
 
Nyyh, ei vieläkään menkkoja, eikä mitään muutakaan.. Menkat myöhässä jo kolmatta viikkoa. Tällä viikolla yks päivä tuli vessassa käydessä paperiin aivan haalean punaista verta, jota oli kylläkin todella vähän, voisikohan olla kiinnittymisvuotoa? Tai sitte ei.. En tiedä!

Jotain oireita oon ollut havaitsevani. Esimerkiksi oudot himot ruokien suhteen. Ennen en voinut sietää meetvurstia, mutta eilen söin töissä sitä ja mulla iski siihen hirvee himo! Tänään oli sitä myös töissä, pakko oli syödä ja kaupastakin ostaa! :D En oo ikinä ollut niinkään suolaisen "ystävä". Enemmänkin sen makean, äiti sanoki mua pienenä aina sokerihiireksi. :D Toi on nimittäi jotai iha outoo, että mielummin söisin jotain suolaista..

Pissalla joutuu käymään useammin kuin ennen ja janottaa kokoajan! En tiedä sitten, että onko nämä oikeita oireita, vai alkaako niitä jo itse kekesimään ja muka tuntemaan, raskauden toivossa. Mulle olis nyt just ihan sama tulisko menkat vai olisinko raskaana. Siis totta kai ennemmin raskaana, mutta jos ei, niin ne menkatki ois iha jees saada takaisin -_-.

Oltiin uutta vuotta viettämässä kaveripariskunnalla, jolla on 2 kk lapsi. Se oli niin ihana, ihastelin sitä ja pidin sylissä ja nukutin. Voi että! Ei ainakaan vähennä tätä mahotonta vauvakuumetta..

Niin kaikille myös hyvää ja plussaista uutta vuotta 2012! :)
 
Kiitos kaikille tsempeistä, täällä potilas on päässyt jo kotiin lauantaina :) Ja sekä pahoittelut että onnittelut ekoista luomumenkoista!

Täällä kaikki oireet loppuneet, välillä mahan nippailua ja kirkasta valkovuotoa mutta ei sitten mitään muuta. Eli ei menkkojakaan. Keskiviikkoaamuna teen testiä, kun kp38. Huoh. Tulis ees jotain punaista, plussaa tai menkat!

lumihiutale92 oijoi! Ootko jo testannu? Nuohan vois olla oireita ;) Toivottavasti tulisi hyviä uutisia pian!
 
nallukkan viimeks oon testannut perjantaina. Ajattelin, että jos tuota dippailis huomenna aamupissasta :) Mulla on niin sama fiilis ku sulla, tulis ees jotain punaista! Paljon sulla onkaan suunnilleen kierron pituus normaalisti? Sullahan on jo ihan mukavasti kp :) Tiedä vaikka siellä jokin pieni siemen kasvaa ;)
 
lumihiutale92 en kuule muista ees normikierron pituutta :ashamed: 6v söin pillereitä, ennen sitä ei todellakaan ollut säännöllisiä kiertoja. Muistaakseni vaihteli 28-40 päivän välillä, siksi pillerit olikin helpotus kun tiesi milloin menkat alkaa ja loppuu.. Kaikki vaikutti kierron pituuteen, stressi, unet, ruokailut... Muistan aikoinaan kun aloin miehekkeen kanssa seurustella ja puuhailtiin kerran ilman ehkäisyä, stressasin kauheesti olevani raskaana ja menkat tietty myöhässä useamman viikon. Heti kun tein negatiivisen testin, menkat alko. :D
 

Yhteistyössä