Joo, oma ketju sitten vaan pystyyn, kun joku tulee raskaaksi!
Mies on kertonut, että haluaisi jossain vaiheessa olla pidemmän pätkän kotona lapsen kanssa. Eli meillä
koti-isyys on mahdollista. Kuitenkin ainakin aluksi minä olen kotona lapsen kanssa vähintään vuoden verran. Haluan luoda lapseen läheisen suhteen ja olla paikalla kun lapsi kasvaa ja oppii asioita. Mä siis en vaan satu olemaan uraihminen (ainakaan vielä), joten kiire takaisin töihin ei heti ole.
Piikikäs Hmm, yleensä se on se ovulaatiota edeltävä aika kierrosta, joka saattaa venyä ja vanua, mutta ovulaation jälkeen vuoto alkaa yleensä noin 14 päivän kuluttua. Mahdollista varmaan on sekin, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut ja siten progesteroni- ja estrogeenitasot olisivat pysyneet pidempään yllä. Kun kiinnittymistä ei sitten olisi tapahtunut, olisivat progesteroni- ja estrogeenitasot laskeneet ja vuoto alkanut. Vuotohan aiheutuu prog.- ja est.tasojen romahtamisesta. Jos kuukautiset myöhästyy esim. muutaman päivän, tällainen ns. kemiallinen raskaus (jossa hedelmöittynyt munasolu ei kiinnity) on yksi mahdollisuus. Mutta en sitten tiedä tuosta kokonaisesta viikosta, jonka sulla oli myöhässä, että millä se selittyisi.
Löysin tällaisen:
"Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskauskokeita, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille", Foudila sanoo. (
Kemiallinen raskaus)
Henk.koht mulla on jo mennyt päivien laskemiseksi (vaikkei yritys ole vielä edes alkanut), mutta lienee ihan ymmärrettävää, kun ei näkynyt vuodon vuotoa yli neljään kuukauteen. Ja nytpä on ilouutisia: tänään aamulla alkoi
ensimmäiset kuukautiset pillerien jälkeen. Great! Olisi aivan mahtavaa, jos nämä kierrot alkaisivat nyt tasoittua, eikä tuollaisia maratonkiertoja enää tulisi. Silloin ei minunkaan tarttisi yrityksen alkaessa turvautua
ovulaatiotesteihin ja päivien laskemiseen. Mutta jos kävisi niin, että seuraavat kuukautiset eivät alkaisi ilmaantua säädyllisen ajan sisällä niin uskon, että ottaisin helmikuussa ovulaatiotestit käyttöön. Meillä ei nykyisellään "olla silleen" joka toinen päivä, joten hyvin pitkän ja epäsäännöllisen kierron kanssa olisi aika tuurista kiinni sattuisimmeko olemaan vällyjen välissä juuri ovulaation aikaan. Jos taasen kierto on melko säännöllinen ja noin kuukauden mittainen, ei laskemisille ja tikutteluille ole munkaan mielestä varsinaista tarvetta.
Mä tiedän etten ite voi olla täysin laskematta päiviä vaikka kierto olisi säännöllinenkin
. Kyllähän sen pakostikin tietää, että noin viikon kuluttua menkkojen loppumisesta alkaisi olla otolliset ajat...
Mun yritykseen
valmistautuminen on ollut seuraavanlaista:
- syön raskausvitamiineja, koska A) niissä on foolihappoa, jonka olen halunnut aloittaa jo ennen yritystä ja B) niissä on rautaa, ja mun hemoglobiini on laskenut viimeisen noin 1,5 vuoden sisällä 10 yksiköllä
- harrastan liikuntaa 3-4 tuntia viikossa (kuntosalia, erilaisia aerobisia tunteja, joogaa) ja lisäksi hyötyliikuntaa.