Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Repesin aivan täysin "meidän maijapetteri.."!!! =D Ja oon asian kanssa TÄYSIN samoilla linjoilla! Ärsyttää tosi paljon just sellaset "äidin pieni muru oppi ryömimään.."-facebook päivitykset. Hyvähän se on nyt sanoo etten laita ite sellasia, vaikka voi olla toisin, kun se "maijapetteri" oikeesti tekee jotain uutta (ja on ylipäätään olemassa) ;) Silti tavoitteena todellakin myös, etten nyt pelkästään päivittele lapsen kehitystä ja lapsen päivän tapahtumia statukseen.
 
mä kans olen ajatellut samaa,en halua että jokainen statuspäivitys koskee vauvaa vaikka ei varmaan muuta elämää sitten olekaan :D mulla yks kaveri on just sellanen että melkein jokainen päivitys koskee lasta.
 
Sennay
Nyt on varaslähdön ottaville oma listaus meidän ketjussa! :D Tarkistakaa samalla kaikki tietonne, että ne pitävät paikkaansa. :) Oli tullut niin paljon tekstiä, että saattoi jonkun tiedot karata väärin. Päivittäkää sitten taas punaisella, jos on jotain korjattavaa. :)
 
Olipa kiva nähdä oma nimi varaslähtö-listalla :D Täällä on jo aloitettu foolihapon syönti ja laskettu jäljellä olevia pillereitä (8 enään!). Juhlimisesta.. Olen ehkä vanhentunut ennenaikaisesti, mutta minkään näköinen ryyppääminen ei enää innosta, miehen kun löysin niin loppui baareissa juokseminen :) saunalonkeron juon silloin kun olen muistanut ostaa, eli sekin aika harvinaista :D Minusta on mukavampi viettää ystävien kanssa aikaa ihan selvinpäin, eli alkoholittomuus ei minua vaivaa, mutta tupakanpoltto taas.. :/ pitäisi saada se lopetettua nyt tässä kuun lopussa, toivotaan että onnistuu. Ainiin ja facebookissa en edes ole. Hmm, mitähän muuta olitte jo kerennyt täällä juttelemaan.. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Ah, Facebook :) Luulenpa, että tulen tekemään naamakavereiden kesken sellaisen jaon, että osalle vain näkyy mun mahdolliset tulevat vauvakakkahorinat. Tuskin nimittäin pystyn olemaan täysin hiljaa vauvelin suurista saavutuksista ;)

Oon varmaan tältä palstalta ainut, jolle tulee ikävä alkoholia... Sama homma siinä mielessä, että baarissa ravaaminen on jäänyt lähes kokonaan (tosin aikomus olis ainakin kerran vielä repästä tyttöjen kanssa hillityt perseet, nyt kun vielä voi). Mutta oon vähän sellainen kotona tissuttelija. Parina-kolmena iltana viikossa tulee nautiskeltua muutama olut tai pari lasia viiniä. En juo ruuan kanssa, mutta aivan ihana illalla rentoutua sohvalle viinilasillisen kanssa, sytyttää kynttilöitä ja jutustella höpöjä murun kanssa. Täytyy kokeilla vaikka alkoholitonta olutta, josko se täyttäisi tyhjiötä :D
 
Vielä alkkomahoolista: Oon tänään lähdössä laivalle ja aion kyllä ottaa kaikki irti tästä reissusta =) Juon jos tekee mieli juoda, eli lupa kunnon viimeisille känneille itseltä myönnetty! Ens viikon lauantaina on yhdet pikkujoulut, mutta siellä en taida viinilasia enempää viitsiä ottaa, kun viimeiset pillerimenkatkin pitäis olla sillon lopuillaan ja yritys alkaisi tosissaan =) Oi en malta oottaa!

bambi90: Tsemppiä tupakin polton lopettamiseen! Mä oon ollut niin kauan ku muistan kännipolttaja ja nyt oon pyhästi päättäny sen lopettaa eli nyt tälläkään laivareissulla ei tupakkia poltella =/ KÄÄK! Tulee kyllä oleen vaikeeta, mut kait siitä selvitään..

Hyvää perjantai-iltaa ja lauantaipäivää kaikille!! Meikä häippäsee siis laivalle!
 
Mä oon kanssa tehny sellasen periaatepäätöksen, että Facebookissa en vauva-asioista juuri juttele. Mua ärsyttää sellaset äidit, joiden elämässä ei tunnu olevan muuta kuin ne lapset, kaikki päivitykset liittyy aina tavalla tai toisella omiin kultamussukoihin. Kyllä omankin elämän pitää jatkua lapsen saamisen jälkeenkin. Toivottavasti tämä päätös pitää, enkä päivittele kakan löysyyttä/kovuutta montaa kertaa päivässä :D

Olen varmaan viimeksi juonut alkoholia juhannuksena, silloinkin ostamistani neljästä siideristä join kaksi :D Eli alkoholin poisjättö ei ole ongelma, kun en sitä käytännössä juuri käytä. Tässä onneksi se hyvä puoli, ettei tarvi sitten "juopottelutilanteissa" keksiä tekosyitä, kun kaikki tietää etten muutenkaan juuri juo :)

Mut oli näköjään lisätty tonne varaslähdön ottaviin :D Mutta ei siis olla vielä päätetty mitään. Viimeistään helmikuussa alkaa aloitus, mutta vähän mietityttää vielä tuon häämatkan kannalta, että jos nyt jo alotetaan niin onko sitten hirveän kova pahoinvointi tai pitääkö kauheasti varoa mitä syö. Muita esteitä ei aloitukselle enää olisikaan :)

Apina25 hauskaa laivareissua, ja muillekin mukavaa viikonloppua!
 
Aikas monta varaslähdön ottajaa kyllä, ihanaa:) Itelläkään ei tule kyllä ongelmaa tuon alkomahoolin kanssa, ei tulee enää käytyä juhlimassa kuin harvoin. Itselläki on tapaan joskus viikonloppuisin ottaa muutama siideri kotona, mutta eiköhän se muumi-limsaki mene ;) Aion kuitenkin polttarit vielä juhlistaa kunnolla tässä ennen yrittämistä..

Me just eilen juteltiin, että maltetaanko odottaa tammikuuhun, mutta kun niitä häitä on tosiaan suunniteltu jo vuosi, niin tuntuu sitten että en halua silloin olla pahoinvoivana, jos sattuisikin niiiin hyvä tuuri, että tärppäis heti ja olisin huonovointinen.. Mutta eipä tuo pari kuukautta ole paha.. nyt vaan uusien työhommien ja häiden kimppuun niin jospa se siitä aika kuluis.. Käyn kyllä täälläkin toki :D

Facebookissa nyt en muutenkaan päivittele niin en aio jatkossakaan päivitellä:D saa nähä..:p
 
Stream, meillä kanssa täällä hirveää pohdintaa, että jaksetaanko odottaa. Mies olisi jo heti valmis ja silläkin nyt on hirvee kuume päällä :) Tuntuu toi 3 kuukautta ihan ikuisuudelta...

Kävin tänään läpi muuton takia jotain vanhoja papereita, ja löysin kalenterin vuodelta 2008-2009, tuohon aikaan olin vuoden käyttämättä pillereitä ennen kuin tapasin nykyisen miehen. Ja siihenhän oli merkitty mun kuukautiskiertoa ajalta kun en oo syöny pillereitä :D Aloin heti intopiukeena laskea siitä kierron pituuksia ja ihan suht säännöllistä se on ollut heti pillerien lopettamisen jälkeen vaikka ennen taukoa söin viisi vuotta putkeen pillereitä. Täytyy toivoa, että tällä kertaa käy samalla tavalla :D
 
Heippa kaikille! :wave:

Mahtuisiko tänne mukaan kuumeilemaan?
Olen siis 26v kovasti vauvakuumeileva neitokainen pääkaupunkiseudulta. Olen potenut pahaa vauvakuumetta jo kohta kaksi vuotta... ja välillä painostanut miestäni kovastikin.. :ashamed:

Mutta nyt on uusi ääni kellossa, miehen vastaus ei ole enää "kyllä joskus... myöhemmin..". Sillä vihdoin olemme saaneet mieheni kanssa sovittua, että yritys alkaa syksyllä 2012!! :heart:

Pillereita ja rengasta olen käyttänyt 10v, joten ehkäisy jätetään pois luultavasti jo alkuvuodesta, jotta kroppa ehtii tasaantua puoli vuotta. Nyt vain laskemaan kuukausia, viikkoja ja päiviä yrityksen aloittamiseen.. Mitenköhän tästä selviää? Kuume vaan kasvaa koko ajan ja aika tuntuu matelevan.. Ehkä täältä saan vertaistukea tai sitten lisäkuumetta ja varaslähtöaikeita... :D

LadyLove
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Heip!
Haluaisin liittyä joukkoon mukavaan haaveilemaan ja pohtimaan tulevaa vauvan tekoa ja tulevaisuutta. Itse olen pian 25-vuotias ja mies 25, yhdessä ollaan oltu yli 5 vuotta ja viime kesänä mentiin naimisiin. Mulla jo ammatti, mutta mies valmistumassa vasta keväällä 2013.
Kovasti ollaan mietitty, että milloin sitä pillerit jätettäis pois ja milloin"paras" ajankohta vauvalle, mä olisin jo kyllä valmis, mies vain toppuuttelee : ) Mulla pillerit olis loppumassa tammikuussa, sit pitäis käydä gynellä hakemassa lisää, mutta toisaalta voishan sitä muutakin ehkäisyä käyttää niin kroppa sais palautua monen vuoden hormonihuuruista!! Mutta meillä vauvantekoyritykset alkaa tosissaan varmaan vasta kesällä/alkusyksysta 2012 että mies ehtii valmistua. Kiva jutustella muiden samalla aaltopituudella olevien kanssa : )
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa! Ja tervetuloa uudet kuumeilijat :)

Mulla on päivä päivältä ihanampi olo tämän asian suhteen. Neljä pilleriä jäljellä, ja vaikka oli puhe että molemmat ehtii tämän liuskan ajan vielä harkita päätöstä, kumpikaan ei ole perunut! Kohta siis päästään tosi toimiin. Tosin olen ajatellut, että en ala vielä aluksi laskemaan mitään varmoja päiviä ja katsomaan kalenteria asian suhteen. Odotellaan jännityksellä :) Kestää aikansa, ennen kuin elimistö tottuu hormonittomaan olotilaan.

Kävin siis tosiaan kauppakierroksella, aivan ihania pikkunuttujahan siellä oli :) Pikkuisen piti hypistellä, tosin yritän olla liikaa lietsomatta itseäni. Vauvakirjoja kävin kirjakaupassa katselemassa, sellainen olis ostoslistalla viimeistään kunhan yrittäminen alkaa! Mites muiden vauvakirjailut? Lehtiähän täällä jotkut on jo ostelleet, itse en vielä sitä(kään). Koitan ottaa rauhallisesti, kun todellakin tuppaan rakentamaan korkeita pilvilinnoja ja sitten liian usein putoamaan liian lujaa alas :/

Facebook-statuksistakin oli keskustelua. Ei tulis mieleenikään raportoida kaikkia risahduksia jossain sosiaalisessa mediassa! Anoppihan siellä olis ensimmäisenä kommentoimassa :whistle: Olen muutenkin miettinyt kovasti sitä, missä vaiheessa läheisille sitten plussasta kerrottais ja miten. Toisaalta haluais esim. omille vanhemmille jonkun ikimuistoisen ja humoristisenkin tavan kertoa :D Esim. ois niin loistavaa, jos ois vaikkapas äitien- tai isänpäivä lähellä. Vois antaa "onnea isoäidille/isoisälle" kortin, ja kertoa samalla että mitä tuleman pitää.

Puhuttu on myös siitä, että mitä vauva-juttuja on suunniteltu. No, kuten aiemmin oon maininnut niin olen suunnitellut mahdollista sängyn ja muiden vauvajuttujen sijoittamista nykyiseen asuntoon (asiasta olen koittanut puhua isännällekin, ei tosin ole vielä vakavasti suunnitellut puuhailuuni ;)). Lisäksi vähän on tullut äitiysvaatteita ja pinnasänkyjä, vaunuja ja muuta vaavaan liittyvää katseltua netistä. Kaupoissa ja kirppiksillä kiertelin vaatteita ihaillen. Kummit olen oikeastaan melkein päättänyt vuosia sitten :D Äitiysvaateasiaa olen miettinyt tarkemminkin, kun muutenkin kokoa riittää niin kuinka hankalaa tulee olemaan äitiysvaatteiden etsiminen kun normivaatteetkin on välillä kiven takana!

Monet puhui oman asunnon hankinnasta. Me ei olla vielä tarkkaan edes päätetty että tullaanko tulevaisuudessa asumaan nykyisellä paikkakunnalla vai jossain ihan muualla! Ite kattelen joskus talo-kuumeisena omakotitaloja netistä, mutta lainoista tai muusta ei olla otettu selvää vielä. Omakotitalo joka tapauksessa on se meidän tuleva asuntomuoto! Nyt asutaan rivarissa.

Alkoholinkäyttö tuskin on meille mikään ongelma! Kumpikaan ei tykätä baareilusta ollenkaan, en ees muista milloin viimeks oltas baarikierroksella käyty. Tähänkin vetosin, kun koitin käännyttää miestä mukaan vauvakuumeiluun ;) Kotona otetaan jos otetaan, tai käydään esim jossain keikoilla (hyvin harvoin!). Äsken tyhjennettiin viinipullo, itelle tuli hassu ajatus että hetkinen! Sehän oli viimeinen viinipullo pitkään aikaan. Kunhan ehkäisy jätetään, siirryn alkoholittomiin vaihtoehtoihin välittömästi. Tai maksimissaan sen yhden siiderin saatan ottaa, mutta kun plussat tulee niin ehdoton ei. Mites palstalaisten tupakointi? Ite en onneksi ole koskaan siihen opetellut, joten yksi "pahe" vähemmän luovuttavana :)

Kirjoittelemisiin!
 
Hei, kaikki! :wave:

Minäkin uutena loikkaan mukaan tänne ketjuun, joka on kuin minulle tehty :). Olen 26, mies 28. Lopetin e-pillerit heinä-elokuun vaihteessa, ja tilanne on se, etteivät kuukautiset vieläkään ole alkaneet. Yhden yhtykäisiäkään ei siis vielä ole tullut sitten elokuun alun tyhjennysvuodon jälkeen. Eli kuukautiset ovat odotuttaneet itseään kohta neljä kuukautta. Nyt meillä käytetään ehkäisynä kondomia. Raskaana en ole... tai siis eihän siitä voi vuorenvarma olla...

Ehkäisyn olemme todennäköisesti jättämässä pois helmikuussa. Minä valmistun keväällä amk:sta, miehellä on vakityö. Helmikuuhun olemme päätyneet kai jonkinlaisena kompromissina, koska silloin en joutuisi viimeisilläni olemaan koulussa. Ja toisaalta kesätöissä ehtisin kuitenkin ensi kesänä olemaan ennen äitiyslomaa ja pikkuisen rahaa keräämään. Sitä kun vaan ei tiedä, milloin tärppää. Parhaillaan mietin, koska olisi hyvä aika varata aika lääkärille, että kuukautiset voitaisiin käynnistää. Monesti puhutaan, että 6 kuukautta on sopiva aika odottaa kierron tasaantumista e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Mutta entäpä, kun kuukautisia ei ole tullut kohta 4 kuukauteen lainkaan, voiko enää puhua kierron tasoittumisesta? Mikäli kuukautisia ei ole tullut tammikuun loppuun mennessä, on kulunut puoli vuotta ilman menkkoja, joten silloin viimeistään menen lääkärille.

Täällä moni on mielinyt jättää jo e-pillerit pois. Mä päätin lopettaa pillerit kolmen vuoden käytön jälkeen, vaikka mulla olisi ollut niitä vielä muistaakseni 4 liuskaa jäljelläkin. Halusin vain antaa kroppani päästä omaan tasapainoonsa ennen raskautta. Lisäksi e-pillerit olivat vieneet melko tehokkaasti halut, joten sekin oli yksi syy lopettaa - tuntui tyhmältä ja turhalta syödä niitä, kun ehkäisyn tarvetta oli niin harvoin.

Pienen pientä vainoharhaisuutta (?) mulla juuri nyt on... mitä jos sittenkin olisin raskaana? Sehän olisi kaikkein luonnollisin syy kuukautisten poissa ololle. Lisäksi olen viimeiset pari viikkoa aivastanut pari päivän välein, vaikkei mulla mitään nuhaa ole. Ja olen lukenut, että joillakin aivastelu voi olla raskauden ensioire :O . Lisäksi ihan nännien päät ovat muuttuneet koviksi. Siis vaikka nännit eivät itsessään olsi kovettuneet, niin nänninpäät ovat sellaiset karheat. En tiedä miksi, tai että voisiko se viitata raskauteen. Tietääkö joku täällä :wave:?

Joo, varsinaisesta kuumeilusta en vielä olekaan kirjoittanut, mutta siis mulla on tässä reilun vuoden sisällä kypsynyt tämä ajatus päässä. Ajatukset ovat kulkeneet vuoristorataa: välillä en muuta ajattelekaan kuin omaa lasta ja liikutun kyyneliin, kun katson telkkarista synnytyksiä, välillä taas ajatus omasta lapsesta on tuntunut pelottavalta ja ahdistavalta ja olen ajatellut, että olisin varmaan ihan paniikissa, jos nyt olisin raskaana... se kun on sitten niin peruuttamatonta ja valtavan suuri asia. Olen tullut siihen tulokseen, että kun tiedän joskus lapsia haluavani, niin nyt alkaa olla sen aika :) Mieheni kanssa kihlauduimme kesäkuussa, joten senkin puolesta lupaus yhteisestä tulevaisuudesta on tehty. Lisäksi biologinen kello tikittää sillä tavalla, että jos ajatellaan, etten tulisi raskaaksi kovin nopeasti, niin olisi vielä muutama vuosi aikaa yrittää, ennen kuin 3-kymppiä tulee täyteen.

Sellaista minulla näin alkuun. Myöhemmin varmasti kirjoittelen muistakin täällä jo käsittelemistänne aiheista :) Näillä puheilla... minut saa lisätä etusivun listalle. (Hui, kylläpä alkoi taas jännittää, kun tämä tuli näin taas askeleen todellisemmaksi asiaksi.)
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei ja kovasti tervetuloa uudet kuumeilijat!

Täällä ollaan laivareissusta selvitty ja tupakkaa ei tehnyt sitten ollenkaan mieli!! Mikä ihme! Eli siis olen perinteinen "kännipolttaja" ollut pitkään ja nyt tein päätöksen, että lopetan tähän, kun vauvankin aika on ajankohtainen. Mä otin perjantaina pillerin ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi. Viikon päästä, kun mies pääsee lomille viikonlopuksi, ollaan varmaan aikas ahkerasti vällyjen välissä niin saadaan yritys käyntiin =) Jeee!

Oon myös samoilla linjoilla nallukkanin kanssa eli juominen jää jo yritysvaiheessa pois. nallukkan: Teilläkin pillerit siis lopussa ja kohta pääsette tositoimiin! Ollaan sit samassa tilanteessa =) Kiva tietää, että on muitakin ku aloittaa samoihin aikoihin. On sit mukava seurata kuulumisia, jos meinaan täällä aiot vielä palstailla?

Tänään sain miehen ekaa kertaa oikeesti suunnittelemaan ja haaveilemaan tulevasta. Mietittiin just hoitopöydän paikkaa ja mihin vauvan sänky tulee, miten kauan vauva nukkuu samassa huoneessa jne. Ihanaa!

vem vet: Oon noista muista keskusteluista bongaillut ihmisillä kyllä samanlaista oireilua, kun ovat yrittäneet jo lasta. Just aivastelua on mun mielestä ollu monilla. Ootko tehnyt raskaustestiä? Tosi omituista jos rinnoissakin on meinaan tapahtunut muutoksia...Oishan se varmaan ihana ylläripylläri, jos kuukautisten puuttuminen oliskin "maha-asukin" tekosia ;)
 
Sennay
Tervetuloa uudet kuumeilijat mukaan ketjuun! :) Tarkistakaa ensimmäiseltä sivulta tietonne, että ovat oikein.

Täällä vauvakuume laantunut onneksi hieman, kun koulustressi painaa päälle. Meillä siis yrityskin siirtyy vasta syksyyn, kun ei ole 100% varmuutta siitä, että milloin pääsen valmistumaan. : / Niinpä ei ole tullut edes pieneen mieleenkään suunnitella vielä hoitopöydän tai sängyn paikkoja, ettei vaan enempää masentaisi. :( Mutta kyllä se tästä. Kesä kun lähestyy, niin varmasti on jo pirteämpi mieli asioiden suhteen. :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Kiitos tietojen päivityksestä, Sennay!

Apina25, en ole vielä tehnyt testiä, kun en jotenkaan ole yhtään ajatellut, että voisin olla raskaana... Mutta nyt kun olen lukenut alkuraskauden oireita, niin huomaan vähäsen muuttuneeni sellaiseksi, noh, harhaiseksi :D.
No, te pääsette nyt sitten tositoimiin, kun ehkäisy on jätetty. Onnea matkaan! Jännää seurata sinun ja muiden etenemistä tässä asiassa :).

Että kai tässä pitäisi noutaa testi kaupasta. Ongelmana vaan on se, että jos testaisin esim. jo huomenna ja testi näyttäisi negatiivista, niin en kuitenkaan luottaisi tulokseen, koska raskaushan saattaisi olla vasta niin alussa, ettei sitä testissä näkyisi. Ja sitten pitäisi tehdä uusi testi esim. viikon päästä. Haha, elämä on valintoja täynnä :)
 
Oi, joukkoon on liittynyt uusia, tervetuloa odottelemaan! :)

Meillä lähti viimeinen pilleriviikko käyntiin eilen, alkaa jo hivenen jännittämään. Anopin kanssa sovittiin että kuun lopussa molemmat lopettaa tupakanpolton, ei kukaan pääse sitten siitä päättelemään millon on tärpännyt. Anopilla ei toki ole mitään hajua tästä alkavasta vauvaprojektista ja siitä että tupakanpolton lopettaminen liittyisi mihinkään tällaiseen :D, hän onkin ainoa kenen reaktio tulevaan ei ole ihan niin selvä. Mutta luulenpa että hyvin sekin tämän ottaa.

Onneksi joulu on jo niin lähellä että saa vähän muuta ajateltavaa kuin se oma pieni tuleva nöösi <3 Voisi alkaa miettiä jo koristeita ja lahjoja sen pinnasängyn paikan sijaan :D
 
Vem vet, mulla melkein sama tilanne, noiden halujen suhteen. Oon syönyt Diane Novaa jotain kuus vuotta ja parin viime vuoden aikana halut kadonneet taivaan tuuliin : (
Vaikuttiko suhun mitenkään pillereiden lopetus, tuliko fyysisiä/henkisiä oireita?
Ehkä sitä pitäis kuitenkin lopettaa pillerit jo tammikuussa, että ehtii kroppa palautua kesää varten ylimääräisistä hormoneista, pitää jutskata paremman puoliskon kanssa, joskos se innostuis : )
Mites teillä muilla, pillereiden lopetus ja sen vaikutus vai vaikuttiko mitenkään?
Ihanaa kun te jotkut pääsette jo tositoimiin, jännitän teidän puolesta : )

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!
 
Henrietta*, kuulostaa tutulta se, että halut katoavat, kun pillereitä on syönyt jo pidemmän aikaa, jopa vuosia. Mulla taisi ensimmäisen vuoden ajan pillereitä syödessä olla vielä haluja tallella, mutta noi viimeiset kaksi vuotta oli kyllä jo liiankin tehokasta ehkäisyä! Nyt kun olen pian neljä kuukautta ollut syömättä pillereitä, on otsa, rintakehä ja yläselkä täynnä pientä näppyä. Finnejä pukkaa etenkin ohimoille. Kasvot ja päänahka rasvoittuvat nopeasti. Ennen pesin hiukset joka toinen päivä, nyt on pestävä joka päivä. Tukkaa lähtee pestessä aika runsaasti. Rinnat ovat nyt pehmeämmät kuin pillereitä syödessä ja kuppikokokin pieneni vajaan yhden kupillisen. Hikoilen enemmän kainaloista kuin ennen ja hien haju on muuttunut pistävämmäksi. Selluliitti on vähentynyt. Ja kyllä minä 2 kiloa keveninkin ilman minkäänlaisia elämäntapojen muutoksia, vaikkei mulla edes laihtumisen tarvetta ole. Tuntuu, että toi 2 kiloa lähti enimmäkseen nesteinä, koska mulla on vähemmän turvotusta kuin pillereiden aikaan. Mieliala on jotenkin parempi kuin pillereitä syödessä, jotenkin ajatukset ovat vapautuneet, päässä ei enää "jumita" :) Halutkin ovat vähän palailleet. Toi haluttomuus on tosi kurja juttu ja huonontaa parisuhdetta jotenkin huomaamattakin ja salakavalasti. Muistan, kun olin kerran lääkärillä e-pillerien vuosikontrollissa ja lääkäri kysyi, olivatko e-pillerit minulle sopineet. Vastasin sitten "joo", vaikka oikeasti olisi varmaan kannattanut ihan rehellisesti kertoa, että "muuten joo, mutta ei kyllä enää yhtään tee mieli..."

Uskon, että mulle oli oikea ratkaisu lopettaa pillerit jo ennen yrityksen aloittamista. Jostakin olen lukenut, että pillereistä saadut hormonit poistuvat elimistöstä jo muutaman vuorokauden kuluessa viimeisen pillerin syömisestä. Voi hyvinkin olla totta, mutta se, että hormonit poistuvat noin nopeasti ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö kehon "luomuuntumisprosessi" kestäisi useita kuukausia. Ainakin minulla kuvailemani muutokset tapahtuivat kuukauden, parin, kolmen sisään. Yksi mutta tässä aikaisin lopettamisessa kuitenkin on: sanotaan, että heti hormonaalisen ehkäisyn lopetettuaan nainen olisi hedelmällisimmillään ja raskautuisi kenties helpommin/nopeammin kuin ei-hormonaalista ehkäisyä käyttänyt nainen. Joten voi olla, että pilasin parhaat mahdollisuuteni :|.

Tein juuri testin. En ole raskaana. Eilen illalla, kun herättelin vielä varovaisia haaveita mahdollisesta raskaana olosta, tajusin, että olen pettynyt jos/kun testi näyttää negatiivista. Vaikka vielähän me käytetään ehkäisyäkin. Onhan se ihmeellinen minuutti naisen elämässä se testin tekeminen. Ajatus siitä, että tämä olisi viimeinen joulu kaksin ilman lasta, tuntuu jotenkin niin uskomattomalta. Ja uskomattoman hienolta. Ajatella, että sellainen hetki vielä tulisi, että seisoisi vessassa tikku kädessä ja siihen se piirtyisi... :heart: :O
 
Vem vet, pakko heittää oma kommentti noihin pillereitten viemiin haluihin. Samaa ilmenee nimittäin täälläkin, mutta minulla ei ainakaan ottanut neuvolatädit tosissaan kun kerroin että eipä tee mieli, kyseltiin vain että josko on elämäntilanne jotenkin muuttunut(no eipä ollut) tai miehen pärstä alkanut kyllästyttää(eipä todellakaan kyllästyttänyt<3) :eek: Pahoittelut negatiivisesta testiä :(
 
Terve taas pitkästä aikaa.

Ja tervetuloa uudet tyypit! Mahtavaa että meidän joukko kasvaa koko ajan.

Mä söin Jasmine-pillereitä monta vuotta. Aloitin Joskus n. 10 vuotta sitten syömään niintä, yhdessä välissä pidin vuoden verran taukoa ja viitisen vuotta sitten aloitin uudelleen. Touko-kesäkuussa tänä vuonna lopetin (en nyt ees muista tarkkaan milloin), tarkoituksena juurikin tuo ajan antaminen kropalle tasaantua ennen yrityksen aloitusta mikä monilla ollut ajatuksena.
Ja vasta kun olin pillerit lopettanut, tajusin miten paljon ne oli muhun vaikuttaneet. Halut palasivat, mieliala tasaantui, väsymys väheni. Vähän ikävämpiä "paluumuuttajia" oli kylläkin finnien ja näppylöiden ilmestyminen naamaa, selkään ja rintoihin/vatsaan. Ja kuukautiskivut tulivat myös takaisin.
Mulla kuukautiskierto alkoi heti toimimaan hyvin, kierron pituus ollut 33-34 pv.
Tosin, nyt on vähän jännä paikka, koska tätä kiertoa ollaan nyt menossa päivässä 36, eikä menkkoja kuulu. En myöskään tässä kierrossa tuntenut ovulaatiota samalla tavalla kuin aikaisemmin. Olen siis ihan selkeästi aiemmilla kierroilla tuntenut oviksen, nyt sai lähinnä arvailla...ja voi olla ettei sitä ollutkaan vaan ehkä kuvittelin tuntevani jotain kun tiesin minä päivänä suurin piirtein pitäis oviksen olla.
Kondomia ollaan kuitenkin käytetty "hedelmällisinä päivinä" ehkäisynä, ja muutenkin ollut vähän vähäistä meidän seksielämä viime kuussa kun työkuviot vieneet yhteistä aikaa tosi paljon.

Nyt tässä siis odotellaa, tuleeko menkat vai menenkö huomenna apteekista hakemaan testin.
Yllättävän rauhallisin mielin olen. Ennen jos on ollut vastaava tilanne että jostain syystä on tullut mieleen raskauden mahdollisuus on alkanut ihan kauhea tunnemyrsky. Nyt jotenkin rauhallinen olo. Tuntuu että kyllä ne menkat sieltä tulee, vähän myöhässä vaan (oon ehkä niin fokusoitunut siihen että vuodenvaihteen jälkeen alkaa yritys, että koko tilanne tuntuu nyt mahdottomalle).
Mutta se mietityttää, että jos nyt kierto alkaa heittääkin häränpyllyä, niin se tuo omat hankaluutensa siihen yritykseen.

Tälläistä täällä...ilmoittelen miten tilanne etenee :D
 
Helou!

Kiitos päivityksistä Sennay :)
Hassua nähdä oma nimi tuolla listalla, mutta kivaa, sillä nyt on ainakin päästy yksi steppi eteenpäin tässäkin asiassa!

Pillereiden lopetuksesta olitte puhuneet. Mä söin Harmonet – merkkisiä pillereitä noin 7 vuotta, ja sit se alkoi ahdistaa tosi paljon, niin vaihdoin Nuvaring ehkäisyrenkaaseen 3 vuotta sitten. Mulla tuli halut silloin ”takaisin” ja mulle kyllä sopii tämä rengas paljon paremmin kuin pillerit. Vaikka haluankin pian päästä siitä eroon kokonaan ;) Mulla kanssa kukki naama pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta muutamassa kuukaudessa se meni onneksi ohi! Menkkakivut kyllä tulivat pillereiden jälkeen takaisin pysyäkseen ja edelleen ovat välillä aivan käsittämättömät :(

Facebookista sen verran, että olen jakanut siellä kavereita / tuttuja vähän eri ryhmiin, ja kaikille ei tosiaan näy kaikki mun päivitykset tai kuvat.
Esimerkiksi työkavereiden ei todellakaan tarvitse nähdä mun kuvia tai päivityksiä.. Mietin pitkään jo pelkkää hyväksymistä, mutta sitten kun oivalsin ne ryhmät, joilla voi rajata näkymiä niin hyväksyin kavereiksi. Eli varmaan sitten jos joskus meille tuo iloinen yllätys suodaan, niin muutamia päivityksi/kuvia vain pienelle läheisimmälle porukalle! Ainakin olisi kiva ja kätevä tapa laittaa facebookin kautta muutama kuva serkulle ja yhdelle läheiselle kaverille, jotka asuu ulkomailla ja nähdään vain kerran, pari vuodessa.

Alkoholin käytöstä tai siis sen lopettamisesta ei varmasti tule ongelmaa, en enää jotenkin ole viime aikoina jaksanut juhlia. Selkeästi tulossa vanhaksi! :O Pirskeet joihin tietty lähden mukaan on polttarit, häät, pikkujoulut ja pyöreiden vuosien juhlat. Eli siis vain ”tosi syistä” juhlin ;) Tupakkaa olen poltellut silloin tällöin viihteellä, mutta se on helppo jättää pois. Se on enemmänkin ollut vain paha tapa, ja siitä ei kukaan varmasti pysty mitään päättelemään.

Asunnon hankinnasta olette myös puhuneet. Me ollaan ostettu 1,5v sitten oma eka kerrostaloasunto, ja kolmio juurikin sitä varten että pienokainen on tänne tervetullut ja mahtuu hyvin. Ei olla kovasti edes sisustettu vierashuonetta, sillä se menee kuitenkin uusiksi siinä vaiheessa jos/kun pieni tulee taloon. Olen kyllä miettinyt että olisi niin kiva asua rivarissa / omakotitalossa, kun vaunujen yms kanssa liikkuminen olisi paljon helpompaa. Samoin sitten kun lapset on pieniä, olisi kiva että olisi oma piha, edes pieni piha :)
Mutta ehkä sitten kun ollaan asuttu tässä ainakin se pari vuotta ja mies saa keväällä / alku kesästä tietää yhdestä mahdollisesta ylennyksestä (tai työtehtävien muutoksesta), sitten voitaisiin maksaa hieman enemmän lainaakin.

Läheisille kertomisesta. Me ei olla kerrottu kenellekään, paitsi toki mun muutama hyvä ystävä tietää että vauvakuume on kova. Ja anoppi on useaan otteeseen kertonut että on valmis mummiksi, ja kun mieheni on lapsista vanhin, meiltä taidetaan odottaa jälkikasvua ensimmäisenä. Toisaalta tekisi hurjasti mieli kertoa, mutta jos kaikki ei menekään niinkuin toivoisi, on kyselyihin ja uteluihin inhottavaa vastailla. Onneksi täällä saa vertaistukea :D

Vem Vet pahoittelut negatiivisesta testistä :hug: Mutta mieti, joku päivä vielä teet Sen testin, joka saa riemun kiljahduksen! Se on varmasti ihanaa! :heart:

Jänskää kun osa porukasta pääsee jo tosi toimiin, varmasti tuskaista odotusta nuo viimeiset viikot :D Tsemppiä niihin!
 
Kiva saada uutta porukkaa odottamaan ensi vuotta :D

Ja onnea yritykseen kaikille sitä tässä aloitteleville, Apina25 taisi jo pillerit lopettaa, jej! Jännitetään yhdessä teidän puolesta:)

Itelläkin vauva-asiat mielessä ihan vaihteleavasti, tulee aina niitä kausia kun oikeen kovasti pyöriin mielessä, mutta tässä on nyt niin paljo kaikkea muutaki (olen kaasona muutaman viikon päästä, ja omat häät, muutta ja uus työpaikka...) että ihan hyvä, että ei pääse aivan nämä ajatukset valtaamaan mieltä liiaksi asti...

Noista ehkäisyhommista ihan samoja kokemuksia, että halut on kyllä palanneet lopettamisen jälkeen. Ite söin pillereitä varmaan 5 vuotta ja sitten pari vuotta käytin nuvaring-rengasta, ja kesällä jätin pois, että näkee miten alkaa menkat tulla.. Ihan järetön ero ollu kyllä noissa haluissa, että kunnolla tosiaan ehkäisee nuo! Ihan mietin itekki, että miten voiki olla niin iso se ero, että kyllä paljo vaikuttaa, jos nuorenaki alottaa, niin omaan seksuaalisuuteen nyt ylipäätänsä tuommonen ero! Pillereistä kun vaihdoin renkaaseen, niin ainut ero oli että mielialan suuret vaihtelut loppu, ja senkin huomasi vasta sitten jälkeen päin. Ja sama myös täällä, että finnejä on kyllä tullu enemmän ku tarpeeksi tuon jälkeen, ja itse asiassa vasta nyt tajusin ku luin noita teidän juttuja, että siitähän se tietty johtuu!

Ja mulla oli kaks eka kiertoa oli lyhyet minulle, eli 28 päivää, mutta sen jälkeen on ollukki sitten melko hyvin siellä 36 päivässä... mutta sama oli myös ennen pillereitä.. Ja mekin vielä ollaan "hedelmällisinä päivinä" käytetty kondomia, mutta muuten sitte mennään ilman mitään...

Vem Vet:ille halit negasta, mutta kyllä se positiivinenki testi sieltä aikanaan tulee:)

Ihana ku täällä on porinat vilkastunu, ku noilla muilla keskusteluosioilla ollaan jo ihan edellä, nii siellä olen vaan taustakuumeilijana kun toiset on jo tositoimissa ;) Täällä on viellä jotakin sanottavaa :D
 

Yhteistyössä