Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
miss_piggy :hug:

ON: Lääkäri kirjoitti paperiin: Endom. kaunis triple 7,4 mm. Oik. kaunis johtofoll. 14,5 mm. :)

Miehelle jo ilmoitin, että viikonloppuna päästään panohommiin! Oon niin onnellinen ja yllättynyt! Ei voi olla totta, en olisi uskonut. Lääkärin laskujen mukaan ovis osuu ehkä su-ma tienoille. Tikuttelen nyt siihen asti. Olis antanut luget tähän kiertoon, mutta ajatteli että on parempi ensin tarkistaa progesteroni loppukierrosta. Nyt vaan toivotaan, että ovistesti näyttäis viimeistään maanantaina plussaa. Jos ei, niin sitten soittelen uuteen ultraan ajan. Jos tässä kierrossa ei tärppää, niin samalla annostuksella jatketaan (eli 1tbl/vrk kp 3-7), mutta folliultra sitten hieman myöhemmin ja loppukiertoon lisäksi luget. :) Jes, tässähän hommassa viimein edetään! :)
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
miss_piggy
Mää tulin koulun koneella käymään täällä, en vaan tajua että miks kaikilla muilla koneilla tää kaksplussa pelittää ku unelma, mutta meidän omalla läppärillä ei vaan pääse! :stick:

Terolut-kuurit syöty finaaliin, enää ei oo ainuttakaan teroa jäljellä...haluan kyllä clomit jos ja kun tässä pitää lekurille taas marssia alkuvuodesta.
 
miss_piggy, mulla nää sivut toimii ihan hyvin nyt taas vaihteeksi. Iltaisin kun täällä on ruuhkaa, niin silloin saattaa tökkiä. Kysele vaan clomeja tai vastaavia, jos sitä ennen ei tärppää. Varmaan myös aukkari ja simppatestit olisi hyvä tehdä tai ainakin meillä niillä aloitettiin ennen ovulaatioinduktiolääkitystä. Harvoin niistä pelkistä teroista on pcolaisilla apua. Mulle on jo pari lääkäriä sanonut, että on erittäin epätodennäköistä, että koskaan saisin luomuvauvan, kun pco on niin selkeä.
 
Meikäläiselle tais tulla paniikkihäiriö kylään ton sunnuntaisen tapauksen jälkioireena... :( On siis todettu vuosia sitten ja ollut oireeton mut nyt on sit näköjään joka päivä vieraana. Kunpa tää lähtis pois ilman lääkkeitä, en haluis alkaa nappailee rauhottavia :'(
 
Hydrangea: Mahtavaa että oot saanu vaihteeksi hyviä uutisia! :)

Mary Ann: Voi että, taisi olla tuo sairaalareissu järkyttävämpi kokemus kuin ensin tuntuikaan :( Varmistuko siellä, että ne mahakivut oikeesti johtu keskenmenosta/kemiallisesta/jostain muusta raskausyrityksiin liittyvästä? Kannattaa varmaan käydä uudelleen lääkärissä jos kivut ja/tai noi paniikkioireet vielä jatkuu. Voimia.
 
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:


Nimimerkki________ikä_________yk/ya

Milya.....................21................yk 2
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 5
LilyAlice..................33...............yk 4
*Stiina...................24...............yk 8, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 8, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............ya 1/2012, yk 10, 1.anazol+(terot)



Plussanneet:

LittleOne..................1.10.2012................yk 6
kukkurukuu...............15.10.2012..............yk 3
eläväinen.................15.11.2012...............yk 3
Na-nu......................17.11.2012.............. yk 5
AnnuLiisa.................3.12.2012.................yk 5


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Hydrangea
 
Minä en enää ymmärrä omaa kroppaa yhtää! Sunnuntaina lopetin terot, tiistaina tuli tuhruvuoto, jonka tuomitsin heti kp1. Mutta eihän se kunnon vuoto sitten alkanutkaan! Eli tuhrutti vain tiistain ja sen jälkeen taas ilman mitään. Nyt on menossa 5. päivä terojen loppumisesta. Tiistaina testasin viimeksi negan. Kävin tilaamassa testejä, että alkuviikosta taas testailen jos ei vuoto ala ennen sitä. Ihan pimeetä, viime kierrossa vuoto alko jo muutama päivä ennen terojen loppumista. :headwall:

Miss_piggy :hug:
Hydralle kovasti onnea follista, nyt on jännät joulunajat luvassa :whistle:
Mary Ann käy ihmeessä juttelemassa jonkun kanssa esim. psyk-sh, että saisi kokemusta käytyä läpi. Toivottavasti oireet jo lieventyny.
 
No joo.. Ei ollu terkka koulussa tänään, tietenkään. Pitää oottaa maanantaihin et pääsee keskustelee asiasta... Ja oon alkanu epäillä et oliko mitään raskautta sittenkään, kun mun maha alkoi turpoo tänään melkein yhtä paljon ku viime viikolla ja alamahaan koskee, paha olo ja nää ihanat suolisto-ongelmat. Nyt en voi oikeasti sanoo muuta ku että "vittu ku vituttaa"! :(
Haluun äkkiä ohjeet ruokavalion muutokseen ja muut toimenpiteet, että vois hyvillä mielin yrittää raskautumista. Jos mulla on joku sairaus, en uskalla edes kuvitella miten se käyttäytyy silloin ku oisin viel raskaana.
Hydrangea: Jeeeee!! Happy for you :)

*Stiina: Hö... :(
 
Viimeksi muokattu:
*Stiina, kummallinen on tää naisen kroppa välillä. Mulla aina ennen tullut vuoto tasan kaks päivää viimeisestä terosta/primosta, mutta tässä kierrossa se päättikin alkaa kesken terokuurin. Tuollainen tuhruvuoto voi kyllä kanssa viitata raskauteen. Testaa vaan uusiksi. :)

Mary Ann, voi harmi. :hug: Toivottavasti pääset maanantaina terkan juttusille. Toi CB:n plussatesti näyttää kyllä usein niitä haamuja, vaikka raskaana ei olisikaan. Toivottavasti saisit mahaongelmiin jonkun selityksen. On inhottavaa, kun on huolta terveydestä, eikä tiedä mistä ongelmat johtuu. Jaksamista.
 
Täällä meinas mennä ovulaatio tästä kierrosta kokonaan ohi laskuvirheen takia.. :s Olin siis laskeskellut jotakin ihan omiani, mutta onneks laskin sen vielä uudelleen. :) Meillä ei siis tikutella ovista (ainakaan vielä.).

Onnittelut AnnuLiisalle plussasta! :)

Tää ei oikein meinaa toimia tässä meikäläisen läppärillä, mutta teidän pölinöitä oon käynyt lueskelemassa tasaiseen tahtiin kuitenkin. :) Itsellä ei tunnu nyt oikein olevan mitään sanottavaa..
 
Milya, hyvä, että tarkistit. Harmittavaa missata jotain sellaista, joka tapahtuu vaan kerran kuukaudessa ja joillakin vielä harvemmin. Tärppionnea! :)

*Stiina :)

ON: Oviskivut kesti reilun vuorokauden ja olivat tosi voimakkaat. Ihan eri luokan tuntemuksia kuin ovuloimattomissa kierroissa. Hyvin voimakasta painontunnetta, nipistelyä ja kirvelyä, joka voimistui hieman eilis iltaa kohden, kunnes yhtäkkiä loppui. Epäilen siis, että ovis oli eilen illalla. Eilen ovistesti näytti vielä yhtä vahvaa viivaa kuin perjantaina. Tänään en oo vielä tikuttanut, mutta ajattelin että vois katsoo lähteekö viiva haaleneen.

Onko teillä muilla ovistesti näyttänyt plussaa kahta päivää tai pidempään? Luin, että pitkään kestävä ovisplussa ja oviskivut vois viitata siihen, että munasolun on vaikea irrota tai se on voinut jäädä irtoamatta. : / Mulla selvitetään verikokeilla progesteroni ens torstaina, joten siitä pitäisi selvitä onko irtoaminen tapahtunut. Ajattelin kuitenkin kysäistä ens kiertoon joka tapauksessa irroituspiikkiä. Tuskin se yks lääke lisää tässä sopassa enää mitään tekee, jos ne lugetkin tulen saamaan tukemaan keltarauhastuotantoa ja kierron loppuvaihetta/mahdollista alkuraskautta.
 
Tikutinpa sitten vielä eilen ja tuli jo kolmatta päivää vahvaa ovisplussaa. Outoa. Eilen illalla lämmöt oli 37,0 astetta, kun iltaisin mulla normaalisti noin 36,5 astetta, joten oliskohan ovis kuitenkin tapahtunut. Vielä en jaksa iloita, kun toi oli nyt vaan yksittäinen mittaus. Täytyy tänään mitata uudestaan. Torstaina verikokeet sitten kertoo totuuden, mutta millään en malttaisi odottaa. R-testin kanssa ajattelin odottaa ainakin sinne dpo 12 asti, jos verikokeet antaa aihetta siihen ja täti pysyy siihen asti poissa. Tänään vasta dpo 2, joten piinaava reilu viikkonen tulossa!
 
Hermostuttaa. Nyt kp 35 eikä menkkoja näy. Kaikki merkit olleet ilmassa jo päiväkausia, mutta ne ei vaan ala. En oo tähän asti edes ajatellu testaamista, kun oon ollu ihan varma että menkat on tulossa, mutta tänään kun tutkin kalenteria ja tajusin että päiviä on tosiaan jo noin paljon, niin mieleen pesiyty pieni toivo "mitä jos kuitenkin..." Äsh, taidan tehdä testin nyt heti niin pääsen miettimästä.

*Stiina: :| Se on tosi kurjaa kun ehtii jo toivoa...
 
Eipä ollut paljon hyötyä terkasta. Antoi kyllä ihan ok ohjeita miten mahaa vois yrittää saada toimimaan mut muuten oli aika blaah.. Se oli poissaoleva ja haukotteli. Tuli vähän semmoinen olo et eipä sitä oikein taida kiinnostaa.. Kyllähän me sit puhuttiin siitä raskautumisesta ja sanoin et ollaan silleen ajateltu et se esikoinen vois tulla jos on tullakseen. Tuumas vaan et kannattais ehkä toi vatsa hoitaa kuntoon ennen raskautumista, vaikka onhan senkin aikana sitten mahdollista hoitaa vatsaa...
Itseasiassa ku mä muistelen tota käyntiä, ni se terkka oli ku suoraan siitä Kumman kaa-sarjasta se juoppo terkkari.. Oisko ollu krapula silläki. :LOL: Jotain huumorii on pakko repii. Onneksi perjantaina neuvolassa jo se aika ni saa vähän enempi sitten jutella tuntemuksista ja jospa sais aikaa gynellekin sitä kautta.
Voi ei *Stiina ... harmi juttu :( ja Catida, sulla jännät paikat... Plussatuulia odotellessa! ;) Kuten myös Hydragea...
 
Viimeksi muokattu:
Catida, teitkö testin? :)

Mary Ann, harmi kun terkasta ei ollut apua. :hug: Oletteko miehen kanssa pystyneet asioista puhumaan ja saatko häneltä tukea?

ON: Aamulla sängystä noustessa alkoi jäätävät menkkakivut ja vessassa käydessä paperiin tuli pari tippaa verta. Kivut onneksi loppui 10 min sisällä. Olikohan tää sitten tässä... :( Kiinnittymisvuotoa/-kipua en usko tämän olleen, koska nyt vasta dpo 3 ja kiinnittyminen tapahtuu noin viikko oviksesta. Tekis mieli heittää hanskat tiskiin, mutta silti vielä pieni toivonkipinä elää...
 
*Stiina, no tuota ovulaatiokipua ja -vuotoa kanssa mietin. Ehkä vois olla mahdollinen. Toisaalta taas muut kropan tuntemukset sanoo jotain muuta. Lämmöt on jo noussut ja nännit on kipeet. Oviskivut myös loppui jo lauantai iltana, niin veikkailin oviksen olleen silloin ja siitä vrk:n päästä kun lämmöt nousi. Luin, että ovisvuotoa vois olla ovulaation aikaan tai 1-2 päivää siitä. En sitten tiedä, onko dpo 3 liian myöhäistä sille? Oli kuitenkin suht punaista vuotoa, ei siis mitään ruskeaa, joka olisi vaan voinut valua hitaasti ulos. Hieman ymmälläni olen. Eikai tässä auta, kuin jäädä seuraamaan tilannetta. Klinikalle soittelullakaan tuskin homma paranee tai tuskin tälle mitään voidaan tehdä. Otan kyllä asian puheeksi seuraavalla kerralla. Silloin mun pitäis saada luget käyttöön, jotka tukee keltarauhasta ja estää tiputtelut. Jos vuoto tästä alkaa kunnolla, niin sitten soitan heti klinikalle.
 

Yhteistyössä