Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Hydrangea: tosi harmillista..tsemppihalausta sinne..mitä tuo kaikki tarkoittaa, eikö follikkelit kehity tarpeeksi suureksi hedelmöitystä varten vai kuinka? Pahoittelen tyhmää kysymystä :hug:

Catida: eikös tuo vahvistuminen riipu hieman testeistä? Näin ainakin itse muistan lukeneeni, että kaikilla testeillä ei saa aivan yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolli. Millä sä testasit?

ON: olin pari päivää koulutuksessa ja huomenna olis kp29 jolloin viime kierrossa menkat alko, ja dpo ois luultavimmin 11, täytyy siis testata huomenaamusella.. Testasin sähköjäniksenä jo ennen reissua, mutta melkoisen puhdas nega tuli vielä silloin:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy, kiitos. :hug: Tsemppiä piinailuun. :)

Catida, kiitos. Viivojen vahvuuteen voi vaikuttaa se, kuinka kauan on pidätellyt ja testintekoaika. Pitäisi tehdä aina täsmälleen samaan aikaan päivästä, että on vertailtavissa. Mulla taas PCO:n takia saattaa tulla hyvin erivahvuista viivaa jopa saman päivän aikana.

LilyAlice, kiitos. Folliultrassa tarkistetaan follikkelien (ne on ikäänkuin aihioita, joiden sisällä munasolut kasvaa) tilanne ja limakalvon paksuus. Follikkelien tulisi olla keskimäärin noin 18-20 mm, että ovulaatio (follin puhkeaminen ja munasolun irtoaminen) voisi tapahtua. Tämä oikea koko on kyllä yksilöllinen, joillain voi riittää 17 mm ja jollain puhkeaminen tapahtuu vasta 24 mm follikkelista. Limis pitäisi olla 8-10 mm. 6 mm on käsittääkseni aikalailla se alaraja, mihin hedelmöittynyt munasolu voi kiinnittyä. Joten noi mun arvot (isoin folli 6 mm ja limis 4,4 mm) oli täysin ala-arvoiset. Toivotaan, että olisivat vaan hitaasti kasvavia ja edes jonkinlaista muutosta olisi tapahtunut ensi ultraan. Käsittääkseni follit voi kasvaa keskimäärin noin 2 mm/vrk (alussa noin 1-2 mm/vrk, lopussa jopa 3mm/vrk), joten keskiviikkona pitäisi jo jotain näkyä, jos on näkyäkseen. Eikä toi ollut yhtään tyhmä kysymys. Samoja asioita itsekin ihmettelin, kun tän palstailun aloitin. :) Toivottavasti testiin pärähtäisi plussa. Tule kertomaan, miten kävi. :)
 
Testasin aamulla, ja erikoisen näköinen tulos CB:n puikossa, plussaviiva oli vaalean punertava, ei sininen... No sittenhän se tätyli kurvasikin kylään, eli negaa varmaankin sitten. Nyt päivälleen sama kierto kun viimeks, alkuun kierrot oli luomuna viikonkin pitempiä. Onko muilla tullut "outoja plussia" CB:llä?
 
Hydra pahoittelut huonoista uutisista :hug: Tuliko sulle kummempia sivuoireita niistä Anazoleista?
LilyAlice pahoittelut negasta!
Catida voihan olla, että LH-huippu on mennyt niin nopeasti, ettei sitä ole saanu tikkuun kiinni. Itsellä viivan vahvuus vaihtelee kovastikkin kierron aikana, erityisesti aamuisin tulee huomattavasti vahvempia viivoja, illasta taas haalenee. Oliko mitään muita oloja vahvan viivan aikaan?
miss_piggy Tsemppiä piinapäiviin!

ON Täällä menossa kp 28 ja huomenna olisi viimeinen tero. Vielä ei ole ainakaan tiputtelua alkanut, joka viime kierrossa alkoi jo paria päivää ennen viimeistä tablettia. Oloja ei ole minkäänlaisia, eikä myöskään odotuksia tähän kiertoon.. Saas nyt nähdä. Eilen oli työpaikan pikkujoulut, mukavasti sai tuulettaa päätä :)
 
LilyAlice, Hydrangea, *Stiina: Testit oli raskauskeijun omia testejä (puikkoversio). Ohjeissa lukee että testiviivan pitäis olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolli. Mutta voi kai sitten olla, että se LH-huippu ois niin lyhyt, ettei testi oo sitten osunu just siihen hetkeen. Tein testit aina töiden jälkeen iltapäivisin (paitsi pari kertaa lisäksi aamullakin), mutta en nyt ihan samalla kellonlyömällä kuitenkaan. Mistään oloista en oikein ole ovulaatiota koskaan onnistunut bongaamaan, siis tuntenut mitään nipistyksiä tai muita.
 
Mut kiidätettiin eilen ambulanssil ensiapuun, ku aamulla alkoi tulemaan voimakkaita alavatsakipuja, päähän koski niin, et meinas räjähtää ja oksetti. Otettiin verikoe ja siin ei näkyny yhtään sitä raskaushormonia. Kuitenkin edellisenä päivänä Cb:n testi näytti haaleaa plussaa.
Pää on ihan sekaisin. Olihan tää ensimmäinen kerta, kun meinasin tulla raskaaksi. Mutta ehkä tähänkin on joku tarkoitus, ettei tää nyt onnistunu tällä kertaa. Jostain syystä munasolu ei vaan kiinnittynyt kunnolla. :,( Kai tästä on vaan puhuttava ja tirautettava niitä kyyneliä. Pikkuhiljaa päivä kerrallaan eteenpäin.
Yritän nyt vähän useammin täällä kirjoitella.
Tsemppiä jokaiselle tasapuolisesti ja plussatuulia ++++! :heart:
 
LilyAlice, jos sitä CB:n plussa-testiä tarkoitat niin sillä saa omien ja useampien muiden kokemusten perusteella aina haamun. :( Mulla se ainakin näytti sitä haaleaa pystyviivaa, vaikka en ollut raskaana. Viivan täytyy olla yhtä vahva tai vahvempi ennen kuin tarkoittaa raskautta. Apteekin oma ja PC on paljon kehuttuja testejä. Niissä haamulaiset on (yleensä) oikeita ja näkyy jo varhaisessa vaiheessa. :)

*Stiina, tsemppiä jännäilyyn. :)

Mary Ann, voi ei, kamalaa! :( Toivottavasti olet nyt kunnossa. Jaksamista. :hug:
 
Hmm... Oiskohan toi Cb näyttäny mullekin sit virheellisesti haamua... Mut oikeastaan vasta sunnuntaina mä tunsin muutoksen mun kropassa. Siihen asti mul oli alavatsasta asti sellainen "minivauvamaha" ja virtsaaminen tuntui aivan oudolta ja kaikki muut mahdolliset raskausoireet. Mutta kiitti vinkistä Hydrangea, taidan vaihtaa raskaustestiä! Mikä on PC? Pregnant Check?
 
Mulle ei annettu mitään tietoa, saako jo seuraavassa kierrossa yrittää uudelleen... Tosi tökerö suhtautuminen muutenkin tuolla ensiavussa. :kieh: Sain ajan neuvolaankin vasta viikon päähän. Kai sitä täytyy pelata kortsujen kanssa tai olla viikko seksittä... Tietenkin vois käydä koulun terkalla, jos sillä ois tietoa asiasta...
 
Mary Ann, PC=Pregcheck. Niitä saa ihan ruokakaupoista. Löytyy ainakin Prismasta ja S-marketista luontaistuotehyllystä. Citymarketissa tais olla kortsujen vieressä. Myös viikkonäytöllistä CB:tä pidetään tosi luotettavana ja se voi näyttää raskauden jo muutamaa päivää ennen menkkoja. Ne tosin on aika hintavia, että ainakaan ite en niillä ole viitsinyt testailla, kun syytä ei ole vielä ollut. Se varmasti antaisi sun tilanteessa selkeän vastauksen. Oon kuullu, että joillekin on annettu heti lupa yrittää uudelleen, mutta jos keskenmeno on ollut jo vähän myöhemmin, niin sitten kai se 2-3 kk tauko on aika yleinen. Saitko selvyyttä, mistä vatsakivut johtui? Kohdunulkoisesta niitä voisi tulla, mutta ne kuulemma tulee vasta jonkin aikaa (pari viikkoa?) plussauksen jälkeen, kun alkio on ehtinyt alkaa kasvamaan väärässä paikkaa. Toivottavasti saisit neuvolassa parempaa palvelua. :hug:

Itse tilasin noita CB:n viikkonäytöllisiä testejä täältä:
Clearblue Monitor - Clearblue Pregnancy Tests - Ovulation Tests - Fertility Tests - Persona Tests
2 kpl viikkonäytöllisiä 11,51 € + postikulut + 2 liuskaa kaupanpäälle. Tilasin viime viikon tiistaina ja perjantaina oli jo postilaatikossa. Tuolla myös halpoja ovistikkuja jne. Ajattelin ite tilata ovistikkuja sieltä lisää.
 
Mary Ann, mikä oli muuten kp/dpo kun testasit sen haamun? Alkoiko kipujen myötä myös vuoto sunnuntaina? Yritä jaksaa ja tule kertoileen meille tuntemuksia, jos se vähänkin helpottaa. :hug:

miss_piggy, hali sinnekin. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Esikoista yrittämään 2012!



Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:


Nimimerkki________ikä_________yk/ya

Milya.....................21................yk 2
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 5
LilyAlice..................33...............yk 4
*Stiina...................24...............yk 8, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 7, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............ya 1/2012, yk 10, 1.anazol+(terot)



Plussanneet:

LittleOne..................1.10.2012................yk 6
kukkurukuu...............15.10.2012..............yk 3
eläväinen.................15.11.2012...............yk 3
Na-nu......................17.11.2012.............. yk 5
AnnuLiisa.................3.12.2012.................yk 5


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Hydrangea
 
Viimeksi muokattu:
Huh, nyt tuli kyllä niin puskista tämä. Tein juuri testin ja apteekin omaan piirtyi plussa. En oikein usko tätä todeksi, sillä en laskenut tämän kierron varaan ollenkaan. Petipuuhat kun jäi yhteen kertaan ovulaation aikoihin. :heart:
 
Mary Ann: Varmasti voitte jatkaa yrittämistä ilman mitään taukokuukautta, jos tuloksena on ainostaan ollut yksi haamu testillä, johon niitä haamuja saattaa tulla ilman raskauttakin. Koska silloinhan tosiaan joko mitään raskautta ei ole ollutkaan tai se on ollut vain hyvin hailakka kemiallinen raskaus eli ettei hedelmöittynyt munasolu ole kunnolla kiinnittynytkään. Jos verestä otettu testi näytti negaa, niin eihän siellä kropassa ole mitään mikä estäisi raskauden yrittämisen ja alkamisen heti perään. Jäin miettimään, kun aiemmin sanoit että menkat on aina aiemmin alkaneet kuun 27.pv... Hassua tarkkuutta, kun kuukausissahan on eri määrä päiviä, eli kierrot on siis kuukaudesta riippuen 28-31pv pitkiä?

AnnuLiisa: Oikein paljon onnea plussasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hydragea, kivut johtuivat kai sit siitä, ettei se hedelmöittynyt munasolu kiinnittynytkään sinne kohdun seinämään ja sitä mukaan sitten pyrki pois sieltä... Jonkinnäköiset kuukautiset menneillään, yhden hyytymän oon bongannu siteestä ja oon saanu tosiaan normaalia enemmän vaihtaa siteitä. Puol pakettia hujauksessa...
VernaNo näin mäkin oon ajatellu, ettei pitäis periaattees olla mitään haittaa, vaikka jatkais yrittämistä. En tiedä mikä on dpo mut kp 36 oli testauksen aikaan. Mulla on syyskuusta lähtien ollu 27.pvä kuukautisten alkamispäivä. Pillereiden lopettamisen jälkeen 2.pvä ja 31. pvä, kunnes tasautu...

Annuliisalle onnea plussauksesta!
 
Viimeksi muokattu:
Mary Ann: Voi kun ikäviä uutisia :( Ootko sen sairaalareissun jälkeen ollu kunnossa, ettei enää oo ollu niitä mahakipuja tms?

AnnuLiisalle paljon onnea :) Kiva kuulla että vähemmälläkin yrittämisellä voi tärpätä.
 
Onnea AnnuLiisa! :)

*Stiina, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. :hug:

ON: Huomenna on taas totuudenhetki ja folliultra nro 2. Hieman pessimistinen oon follien kasvun suhteen, mutta käydään nyt tarkistamassa tilanne ja kuulemassa ohjeet seuraavaan kiertoon.
 
Hydrangea: pitääpä lopettaa noiden CB:n puikkojen käyttö, hassua, luulis ettei ton hintasissa ois tollasia onkelmia..
AnnuLiisalle isot onnitteluhalit! Toivottavasti perästä tullaan ;)
*Stiina, pahoittelut, uuteen kiertoon täällä itekin suuntaan, mulle voi siis päivittää yk4.

Toivotaan mahdollisimman lämpöisiä plussatuulosia kaikille, että saataisiin iloisia joululahja-uutisia! Hydrangealle tsempit folliultraan :)
 
Päivitetäänpä mun tilanne nyt sitten... kp 3 yk 5

Catida On maha todella arka... samoista kohdista ku kemiallisen raskauden aikana. Lisäks pää meinaa särkee ja tänään pyörrytti koulussa (meinasin näiden oireiden jälkeen vetää paniikkikohtauksen ku piti yrittää olla ettei kukaan ois nähny miten paha olo mul oli... sit vasta vaikeeta olikin). Kyl oli vaikeeta koulussa olla itkemättä.
Eniten tässä syljettää se, etten mä voi nyt vähään aikaan tehdä mitään fyysistä. En uskalla edes siivota. Lepäsin tuossa just monta tuntia.
Jotain positiivista: rakastan miestäni ja kaikki on muuten tosi hyvin! :heart:

Tsempit Hydrangealle folliultraan ja pahoittelut *Stiinalle uudesta kierrosta..
 

Yhteistyössä