Tervetuloa uudet tyypit mukaan :wave:
Oon käynyt välillä täällä lueskelemassa, mutten oikein oo ehtinyt kirjottaa mitään, joten nyt tulee taas sit varmaan paljon tekstiä...
"vauvaopuksista". Me ollaan mietitty että ostetaan joku kunhan löydetään sellainen hyvä. Lähinnä miehelle se olis. hän on sellainen joka tykkäisi just iltaisin lueskella omaan tahtiin asiasta. Mä itse koen pärjääväni netin tiedoilla, ja aika paljon tullut nähtyä ja kuultua kaiken laista tuttavien ja kavereiden odotusten ajalta.
Astmasta tuli vielä sen verran mieleen, että raskauden aikana hengitys- ja verenkiertoelimistön kapasiteettihan nousee aika paljon. (esim. monet urheilijat saattaa tehdä ennätyksiään ensimmäisten raskauskuukausien aikana juuri tästä syystä, kun ei ole vielä maha kasvanut, mutta kropan suorituskapasiteetti on parempi). Eli voi olla että astmaoireet helpottaa raskauden aikana, eikä lääkkeiden vähentäminen tai poisjättäminen olekaan niin kauheeta. Olishan mun pitänyt tää muistaa heti, koska opiskelujen aikana tein yhden työn raskaana olevien liikunnasta, mutta eipä heti tullut mieleen, kun ei nykyisessä työssä ole oikein näitä tietoja tarvinnut
Isovanhemmista, ja ylipäänsä läheisten ihmisten osallistumisesta lapsen elämään. Mä koen, että tärkeintä on että lapsen elämässä mukana olevat ihmiset on siihen "sopivia". Eli tarkoitan, että jos esim isovanhemman osallistumisesta olisi suorastaan haittaa lapselle tai äidille, on mun mielestä enemmän kuin ok, ettei kyseinen henkilö ole mukana siinä elämässä. Itse olen elänyt ilman isää, tietäen että hän oli alkoholisti eikä halunnut juurikaan olla kanssani tekemisissä. Onneksi äitini teki sen ratkaisun ettei isäni sitten ole ollut ikinä osa mun elämääni. En koe että olisin menettänyt paljon, mutta jos olisin joutunut olemaan tekemisissä isän kanssa jolle en merkitse mitään, olisi voinut tulla ikäviä kokemuksia. En tiedä ymmärtääkö tästä mun sepustuksesta mitään, mutta toivottavasti tavoititte pointtini. Vanhempien tehtävä on mun mielestäni arvioida ja päättää, ketkä ihmiset sopivat lapsen lähipiiriin. Verisukulaisuus ei mun mielestäni suoraan anna "oikeutta" osallistua elämään. Poikkeuksia on tietenkin esim. tapauksissa joissa vanhemmat ei pysty arvioimaan ja tekemään päätöksiä ko. asiasta.
Nyt kun marraskuu alkoi, tuntuu todella hurjalta ajatella että kahden kuukauden päästä meillä alkaa yritys. Mulla kun kierto menee vielä silleen, että ovulaatio on heti alkukuusta, niin heti uudenvuoden jälkeen saadaan alkaa touhuamaan. Olen samalla aikaa innoissani ja kauhuissani
Mitä lähemmäs ja konkreettisemmaksi asia tulee, sitä enemmän mun ajatukset ja tunteet menee ihan sykkyrää. Haluan tätä ihan todella paljon ja tiedän että nyt on oikea aika, mutta silti on vähän kauhistus siitä mitä sitten oikeasti tulevaisuus tuo tullessaan. Miten pärjätään, miten raskaus menee, miten meidän parisuhde muuttuu jne. Niin paljon muutoksia tulossa, joihin ehkä pystyy varautumaan jossain määrin mutta silti tämä on ihan totaalinen hyppy tuntemattomaan.
Työkaveri kävi eilen töissä neliviikkoisen vauvansa kanssa, ja arvatkaa räjähtikö mun vauvakuume taivaisiin... Ja varsinkin kun tietää että ovis on viikon sisällä niin pitää järjellä taistella sitä ajatusta vastaan, että sittenkin jo nyt aloitettais