Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Varasin gynen tänään. Meni sen verran kauas että ainakin tämä kierto mennään ihan luomuna. Tämän yrittämisen aikana kierrot venyneet 38-56 välillä. Aivan hullua. Ja niin turhauttavaa. Yritettävä päästä vähän pirteämmälle mielelle.

Ja noista kuvitelmista. Itsellä kuvitelmissa pyörinyt tyttölapsi. Ehkä lähipiiriinkin niitä tullut viime aikoina. Ja pojalle on vaikeampaa keksiä nimeäkin. Mutta kyllä saisi tulla ihan kumpi vaan. Tulis edes kunnon ovulaatio. Ja plussakin. Olisin kiitollinen. Kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: Minnacanth
Typy85 Onneks sulla vaan miehen kanssa heittää. Itse on ollut pakko kertoa yhdelle työtoverille jonka työpiste on vieres et oon lopettanu pillerit. Oon ollut sellainen maanisdepressiivinen et välillä kiukuttaa kaikki ja seuraavassa hetkessä taas itkettää ja sitte naurattaa. Tällaista v****sta en ole kyllä kokenut vuosikausiin... Petihommat täällä kans paremmalla tolalla nyt luomuna, ihanaa kun itseäkin haluttaa vaihteeks :)

Mulla kp 32 menossa. Eilen tein negatestin ja nyt vaan ihmettelen et mitäs ihmettä. Menkoista ei pienintäkään haisua tässä kohtaa ja paikat kuivana ku saharassa. Olen lietsonut itseni oikeen sellaiseen kiukkuun tän asian kans ku mitään ei mihinkään suuntaan tapahdu. Tänään hakemaan testejä apteekista varmuuden välttämiseks, viikonloppuna vois ottaa muutaman alkomaholiannoksen mikäli nega pysyy testissä. Tapahtuis nyt hitto jotain! Herättää muuten tässä kohtaa epätoivoa kun odottelee niitä menkkoja ja tietää, et voi mennä vaikka kuukauskaupalla :S
 
Mulla on taas vähän aikaa siitä kun viimeksi kirjotin. Isot onnittelut kaikille plussan saaneille! Ja jaksamista pitkien kiertojen ja muiden hankaluuksien kanssa tuskaileville.

Itse otin tänään viimeisen pillerin, eli nyt se on sitten menoa. Vähän kyllä hirvittää. Viime yönä näin unta, että meille tuli vauva. Unessa olimme mieheni kanssa sopineet, että mies toimii synnyttäjänä. Mä en halunnu edes mennä mukaan synnytykseen vaan mies hoiti sen yksin ja ilmestyi sitten kotiin tiukasti kapaloidun punanaamaisen otuksen kanssa. Mitähän freudilaisia johtopäätöksiä tästä voisi vetää...
 
Kiitos kaikille onnitteluista. :heart:
Tänään varasin neuvolaan ajan ja kai tässä pikkuhiljaa uskaltaa siirtyä tuonne odottajiin. Täällä tulee varmaan käytyä kurkkimassa silti.
Kiitos! Olette huippua porukkaa ja olleet iso tuki näin isoa asiaa ja kaikkea siihe liittyvää pohdiskellessa. Toivon teille kaikkea hyvää! <3
 
Onnea plussanneille! Niiiin jännittävät ajat täällä ketjussa menossa. Ihana jakaa niitä teidän kanssa. :heart:

Päivittelenpä kuulumisia välillä itsekin. Uusi kierto alkoi tänään. Taas teki mieli pistää pienet bileet pystyyn menkkojen kunniaksi. :LOL: Toisen luomukierron pituudeksi tuli tällä kertaa 28 päivää. :) En vaan voi uskoa tätä, että oikeasti kroppa toimii näin hyvin! Ei ollut edes pettynyt tunnelma, kuitenkin vasta toinen luomukierto. Tosin nämä krampit on ajoittain jotain aivan järkyttävää, mutta ei se lopunperin niin haittaa. Buranaa vaan kitusiin. :D

Olen miettinyt myös paljon missä vaiheessa sitä muille kertoisi, jos plussa testiin pärähtää. Yrittämisestä en ole kertonut kuin kahdelle lähimmälle ystävälle. Toiselle näistä kerron varmaan samana päivänä ja toisellekin hyvin pian. Muuten toivoisin, että pystyttäisiin pitämään asia omana tietonamme ainakin ensimmäiseen ultraan asti. Miehelle vitsailin, että omalle äidilleni asiasta saa kertoa aikaisintaan, kun lapsi on 15-vuotias. On sen verran kova hössöttäjä luonne ja kova aina kaikessa neuvomaan, että hermo meinaa välillä mennä. :D Töissä varmaan kerron siinä vaiheessa, kun alkaa näkyä ulospäin. Vierastan aikaisin kertomista eniten sen takia, että jos sitten tuleekin keskenmeno niin en halua mitään ylimääräisiä säälipahoitteluja asiasta. Vierastan sellaista kovasti...

Olen myös miettinyt miten mahdollisesta plussasta kerron miehelle. Todennäköisesti kerron jo etukäteen testaamisesta, joten jos olemme silloin kotona niin samalla hänkin asian tietoonsa saa. Olen ajatellut, että sitten kun testailun aika tulee, niin aion käyttää noita CB:n viikkonäytöllisiä digitestejä. Jos mies ei ole kotosalla testailun aikana, niin jätän sitten plussa testin johonkin näkyville hänen löydettäväksi ja odottelen sitten reaktiota, kun sen huomaa. :D
 
Ihan ensiksi; Hyvää naistenpäivää! :flower:

Täällä ootellaan jännityksellä kahden viikon päästä alkavia menkkoja, et alkaako vai eikö. Toivottavasti ei. :) Vois kyllä tämän kivun määrällä sanoa olevansa raskaana, ku tuntuu että oksettaa koko ajan ja sattuu.
Mä olen kans tehnyt testit aina miehen kans yhdessä, voi olla että seuraavasta testistä tulee aika hermojakoetteleva. Se on jännä, ku naisilla on esiintyy tytöt mielessä ja miehellä pojat. Näin myös meillä.
Huoh, jospa se aika menisi nopeasti että pääsisi testaileen ja toivotaan, että ois tärpänny. :) Jaksamisia muillekin!
 
Moikka tytöt! Tännehän on tullu ihan hulluna tekstiä! :)

pinna voimahalaus täältä :hug: koita piristyä, kyllä se siitä. Sen gynen jälkeen on varmasti paljon mukavampi olo kun pääsee vähän selville siitä kropan toiminnasta/toimimattomuudesta. Mulla ainaki helpotti olo gynen jälkeen ja oon osannu ottaa sen jälkeen vähän rennommin. Monesko luomukierros sulla on siis nyt menossa?

Catida Onneksi sulla on aikaa tottua vauva-ajatukseen. Ensin yritystä ja sitten odotusta melko lailla :) Vaikka kyllähän se tulevaisuus omalla tavallaan muakin hirvittää kun se on niin tuntematon ja ennenkokematon elämänalue.

Mulla tosiaan se tiputteluvuoto kesti sen pari päivää, nyt hulluna väsyttäny ja pää kipeänä. Ostin testin ja ajattelin aamulla kokeilla koska viikonlopuksi vähän suunnitelmia. Toivotaan plussaa etten pääse nauttimaan viinistä :D Vähän kyllä jo valmiiksi epäilyttää. Huomenna olis ehkä dpo 11 eli vähän liian aikasta mut on sitä ennenki 4 euroa huonompaanki tuhlattu :D

Mä ajattelen kans ehdottomasti kuvitelmissani aina tyttöä, jännä juttu... pitääpä illalla kysyä mieheltä kumpaa se ajattelee. Mulle olis kyllä ihan sama kumman sais, mut unelmana olis saada kumpiakin, tyttöjä sekä poikia. Haluaisin 3-5 lasta, mies puhuu kahdesta. Montako lasta te haluaisitte?

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua mussukat :)
 
Hejsan. Pikkuhiljaa alkaa taas elämä voittaa. Menkatkin loppumassa pian niin loppuu nämä oireet. Äärimmäisen inhottava tunne ku menkat on menossa ja edelleen jatkuu "raskausoireet". On ollut ärtynyt ja väsynyt koko vkon. Mut onneks on yks ystävä töissä jolta saan voimaa. Ja tietysti täällä teistä. On ihana että johonki uskaltaa purkaa tämän.

Ja VICI itse en ole koskaan minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä käyttänyt joten kierrot on aina olleet luomua. Nyt seurannut 4 tai 5 kiertoa ja ne ovat sinä aikana venyneet lähes 20 päivää. En tiedä onko kaikki silkkaa stressiä vai voiko pelkkä siityiöiden saapuminen kuohuttaa noin. Aiemmin ollut korstu käytössä.

Mites muuten tuo naistenpäivä meni? Saitteko lahjoja ja yllätyksiä? Itselle mies toi punaisia tulppaaneja ja suklaata <3
 
Monenko päivän jälkeen te ootte oviksesta testailleet? Mulla ois tarkoitus oottaa, että tuleeko menkat, mutta tässä kolmen päivän ajan on ollut aivan järkyttävän kipeänä kohtu ja munasarjat, et jos vielä viikonlopun yli jatkuu nii teen kyl testin ja käyn lääkärissä, et selviää tää kivun syy..
Täällä naistenpäivä sujui leppoisasti, mies toi ruokaa, kukkia ja ihanan nallen. <3
 
Pinna Eli sullako on ollu ihan säännöllinen kierto ennen yrityksen alkua? On nää kummallisia nää hormonit :D

Naisten päivä meni ihan mukavasti. Eipä sitä ihmeemmin juhlittu, minusta vähän turha päivä tommonen, sori nyt naiset :D mies toi yllätykseksi kukkia kun tuli töistä, mikä oli kyllä mukava yllätys :) Oon vasta ihan viime vuosina lämmenny mm. ystävänpäivällekin että silleen :)

Täällä mää vaan hillun nyt ku en saa unta ku nukuin päivällä :D
 
Mä oon täällä kans alkanut pohtimaan että missä kohtaa menis gynelle jos mitään ei tapahdu. Tiedostan että ensimmäinen luomukierto menossa ja tietenkin on hormoonit sekaisin. Nyt kp 35 ja tosiaan menkoista ei mitään tietoa vieläkään. Viikon verran ollut sitä kipuilua tossa oikeella alamahassa (munasarja/umppari?), oikeastaan päivittäin se on ilmoitellut itsestään, välillä useasti välillä vähemmän. Hoksasin tässä että se ovis on saattanut olla viime sunnuntaina kun se kipuilu alkoi joten nyt olis dpo 6 jos se niin on. Tänään onkin sitten ensimmäinen päivä ku nännit ei ainakaan vielä nöpötä, olleet todella kipeät viikon ajan nekin. Tällä viikolla ollut kanssa järkyttävä väsymys mikä kruunaantui eilen siihen, että nukuin eilisestä illasta klo 18 tähän aamuun asti.

Mun kuvitelmissa ensimmäinen lapsi on poika, toinen tyttö :) Voi olla että oma sisarstatus vaikuttaa asiaan, eli itselläni isoveli.

Välillä mieleen hiipii pelko siitä, että mitä jos minä en voi saada lapsia ollenkaan? Aion siinä tilanteessa sitten ottaa itselleni 10 koiraa paikkaamaan lapsen puuttumista ja luulen, että voisin olla ihan onnellinen niinkin :D

Osaako joku neuvoa missä kohtaa menisin sinne gynelle jos mitään ei tapahdu? Itse ajattelisin että vetoiaisin tuohon kipuun oikealla ja menen jos reilun viikon kuluessa ei täti tule kyläilemään. Rasittavaa myös elää kuin olisi raskaana vaikka ei todellisuudessa varmaankaan ole. Testailen koko ajan ahkerasti myös sen vuoksi, että kunhan se plussa pärähtää niin saisin tumpattua viimeisen tupakan..
 
Taustalla seuraillut hyppää keskusteluun mukaan!

Tietona, että täällä vauvaa yrittää helmikuussa rouviintunut 24-vuotias. Kierukka poistettiin 1.3 joten siitä lähti yritys käyntiin. Ensimmäisen oviksen bongasin vahingossa (ajattelin vain kokeilla tikun käyttöä) viime maanantaina, joten tässä nyt "piinaillaan" vaikka hullulta tuntuisi onnistua ekasta kierrosta 4 pvää kierukan poiston jälkeen.

Luna85, en tiedä paremmin taustaasi, että kauanko olet ollut ja millä ehkäisyllä ennen nyt tätä luomukiertoa. Itse olin 5v pillereillä ja sitten 3v hormoonikierukalla. Nyt kun kävin sen poistattamassa, gyne sanoi suoraan, että tulet sitten heti jos tuntuu että kierrot venyvät tai eivät säännöllisty. Hyvähän se on saada ne säännöllisiksi ja mahd lyhyiksi, jotta yrityskertoja tulee enemmän. Itse ajattelin odottaa nyt tämän kierron ja ehkä seuraavan, turhaan sitä on mielestäni pitkittää.. :)
 
Onpa tullut paljon tekstiä, ja uusia yrittäjiä myös.

Mulla ei ole niin mitään kerrottavaa, en siksi ole jaksanut päivitelläkään ja kaikki projektiin liittyvä ahdistaa. Kp61, jep. Testit negaa. Maanantaina teen CB:n digin ja jos sekin on nega niin sitten menen tk:hon. Oireita ei juuri ole, mutta edelleen ajoittainen mahan nippailu, rintojen kutina, ajoittain kirkasta valkovuotoa ja patti alavattalla (en siis tiedä onko se joku luonnollinen juttu vai ei). Että sellaista. :'(
 
Voi nallukan!! Voimia!

Itsellä nuo kierrot siis aina olleet pitkiä. ~40 päivää. Mutta nyt yrittäessä kun on oikein seurannut niin kerta kerran jälkeen aina venyy. Olin jo päättänyt edellisellä kierrolla että jos ei nyt ole tärpännyt niin lääkäriin mennään. Kummasti sitä aina on yhtä varma että nythän siellä joku on. Ja samalla hokee itselleen että voi pylly kun ootkin hullu :D ihan hullua tuo oma kyttääminen aina onkin. Vaikka ensimmäisestä yrityskierrosta vähän on rauhottunut. Eikä enää ole tullut 3-4 päivän itkuputkia kun menkat alkaa.

Mutta nyt siis yk6 vielä luomuna. Varmasti jotakin nappia tohtorista tulee aikanaan. Ajattelin pitää vapaapäivän töistä sinä päivänä kun lääkäri on. Ni ei tartte ennen eikä jälkeen mennä töihin.
 
Kävin kun kävinkin eilen siellä gynellä ja kystahan siellä on ollu! Ilmeisesti puhjennut viime su ja vuotanut nestettä myös vatsaonteloon. Muutoin paikat näytti hyvältä ja kohdun limakalvot sen verta paksut et vuodon pitäis alkaa lähiaikoina. Iso helpotus tuli käynnin seuraukasena, ei tarvitse enää pähkäillä että mitähän tuolla oikein tapahtuu. Nyt on myös varmuus siitä etten ole raskaana ja ei muuta kun uutta kiertoa kohti!

Ajattelin yrittää dippailla ovista ens kierrossa, vaikkakin tajuan että se saattaa olla pikkasen hankalaa. Kaiketi dippailut aloitan kuvitellen että kierto ois 28 ja siitä kaiketi viikko eteenpäin. Peukut pystyyn että menkat tulisi nyt ja seuraavassa kierrossa kanssa. Bonuksena katson sen, että menkat ei plussan takia tulisi mut nyt tuntuu että kierron toimivuus on se tärkein juttu.

Plussafiilinkejä kaikille, kyl se plussa sieltä tulee itse kullekin! :cool:

KYSYMYS: Minkä ikäisenä olette kuvitelleet saavanne esikoisen? Itselläni ollut jo monta vuotta sellainen ajatus, että olen valmis saamaan lapsen kun olen 27. Ehkä omalta osaltani tämä kuviteltu ikävuosi on auttanut vauvakuumeen alkamiseen, se 27 pärähtää nimittäin mittariin muutaman kuukauden kuluttua. :flower:
 
Viimeksi muokattu:
pinna, täytyy nostaa hattua että "jaksat" noin pitkiä kiertoja! Itsellä menisi hermo, ja varmasti meneekin, jos kierto kestää reilusti yli 30 päivää.. Olen päättänyt lähtä lääkärille samantien tämän ekan kierron jälkeen jos kestää noin kauan. 8 vuotta erilaisilla hormonaalisilla ehkäisyillä ja ties vaikka tässä kestäisi vuosi ennen kuin nämä tasaantuu!

ja hyvä, että Luna85:n oireille löytyi syy, se on tärkeintä.

Itse olen aina ajatellut saavani esikoisen nuorempana kuin äitini (minä siis esikoinen ja äiti oli 30). Vielä puolisen vuotta sitten olin varma, että lapsentekohommiin ei aleta ennen kuin olen saanut vakityöpaikan, mutta mun alalla se on nyt aikalailla mahdottomuus. Melkein heti häiden jälkeen iski kuume ja miehellä sitä on ollut jo pari vuotta, joten ei se päätöksen teko kauaa kestänyt.
 
Kiitos LAUWRA. En käsitä kuinka oon jakaanut. Ehkä senkin takia alkuun aina itki pari kolme yötä kun menkat alkoi. On niin älyttömän hidasta muutenkin. Niin ja tuo edellinen kierto oli 56. Siitä meinas oikeasti taju karata. Aloin jo epäillä että kyllähän mulla oli menkat mutta en vaan muista.

Mutta niin lapsia jos nyt yhdenkin sais niin olis loistavaa muutoin ehkä toiveissa kaks mikäli sen saa päättää. Ja jotenki tämä ikä vuosi 23 on ollut se vuosi kun lapsen tuloa oikeesti alettiin puhua ja sitten huomasi kuinka kovasti sitä haluu. Ehkä senkin takia juuri tämä ikävuodi koska äitini oli samanikäinen kun synnytti isosiskoni neljä vuotta ennen minua. Mutta toki tämä vuosi tulee menemään ohi ja aikaisintaan ensi vuoden puolella synnyttää mikäli onnistuu raskautumaan.
 
Pinna, nyt vaan gynelle hakemaan keltarauhashorminia (säännöllistää sitä kiertoa)! Tulee lyhyet ja säännölliset kierrot, jolloin ovikset on helpompi "paikallistaa". Teillähän voisi tulla tuplamäärä kiertoja, jos nuo ovat venyneet noin pitkiksi!
 
Tuosta ikäasiasta: Olen aina jotenkin kuvitellut saavani ensimmäisen lapsen 25 vuotiaana. Toivon tällä hetkellä että tulisi hieman aikaisemminkin, täytin tänään 24v.

Kp 26 loppumassa. En odota menkkoja alkavaksi ihan heti, kun maanantaina (kp20) ultrassa oli munasolu lääkärin mukaan "ehkä kypsymässä follikkeliksi", eli saattaapi tämä kierto venyä. "Polttelua" tai jomotusta on ollut alamahassa, toivon sen olevan merkki jostain toiminnasta. Voikohan munasoluilla olla "kasvukipuja" :D
Vaikka eivät kuukautiset alkaisikaan, niin en kyllä testaa vielä tämän kuun aikana, tulisi vaan niitä turhia pettymyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan ja alkavaa viikkoa kaikille!

Tein aamusella CB:n digi-testin, joka näytti "ei raskaana". Marssin tk:hon, josta sain mukaani purkin ja koeputken, eli labran testi kehiin (vaikka tietääkseni se on yhtä tarkka kuin cb ja moni muu testi jonka olen kahden viikon aikana tehnyt). Aamupissaa ei tarvihe siihen lorotella, eli tässä parin tunnin päästä vien putken labraan. Soittavat tuloksen ja jatko-ohjeet huomenissa. Oletan kuitenkin sen olevan nega ja tutkimuksiin kai tässä suunnataan.

Pitkällisen pähkäilyn jälkeen minä taidan jättäytyä nyt keskustelun taka-alalle ihan vain oman psyykeeni vuoksi. Toivon kamalasti plussaa kaikille, olisi myös kiva viestitellä esimerkiksi lumihiutale92:n kanssa yksityisviestein tai muuta vastaavaa (kun aikalailla samassa veneessä olet mun kanssa ollut). Saatan lueskella ja joskus kommentoidakin tänne, mutta yritän pysyä kaukana vauvasivuista toistaiseksi.

:hug: Tsemiä kaikille!

-Nallu
 
Nallukan Halauksia täältä! Hyvä että pääsit terveyskeskuskeen selvittelemään pitkää kiertoa :) Käyhän välillä päivittelemässä että mitä kuuluu!


Pinna ja Nallukan ja muutkin pitkäkiertolaiset, ette oo yksin... Mulla nyt kp joku ehkä 65... vielä pitäs viikko odotella ja jos menkat ei ala ja en oo raskaana ni haen terolut kuurin. jospa ne menkat niillä lääkkeillä sitten tulis. Välillä oon kyllä niin kyllästyny tähän kroppaan ku toimii ihan miten saattuu. huoh. Tein vkl testin joka oli nega. Nyt ei mitään oireita, väsyttää vaan. Oon ihan varma että en oo raskaana ja tekis mieli alottaa lääkitys jo nyt, muuta toisaalta elättelen toiveita että viimeviikkonen tiputteluvuoto olikin ovulaatiovuotoa!! Saas nähä.

ikäasia olin aina ajatelu että vauvoja aletaan yrittään vasta opiskelujen jälkeen eli aikasintaan 2,5 vuoden päästä eli noin 27 vuotiaana mutta mutta :) pieni varasähtö tuli otettua, mulle on nyt ihan se ja sama että myöhästyykö valmistuminen vai ei. Oon nyt jotenki innostunu että olis kiva olla nuori äiti! Nyt tuntuu että olis pitäny jo aikasemmin alkaa ajattelemaan tätä vauva-asiaa mutta toisaalta nyt ollaan miehen kanssa kumpikin oikeesti valmiita vanhemmiksi eli tämä ikä (24) on just se oikea ikä minulle ja meille.
 
Nyt nolottaa kyllä. Ei oo pitkään aikaan tullut kirjoiteltua tännekään. Jotenkin oon alkanut ottaa hirveenä stressiä tästäkin, kun en ole päässyt kirjoittelemaan.. :( Tänään syöty viimeiset clomit. Ylihuomenna astuu voimaan pupuilukielto. Oliskos tämä se minun kiertoni, joka jäis vähäks aikaa viimeiseksi? :p Toivottavasti! Plussatuulia kaikille!

Nallukkan Voi voi sinnuu:heart: Toivotaan, että se plussa pärähtäisi! Ja tosi kiva idea tuo, että viestiteltäisiin. Hyväksyin sun kaveripyynnön just ja vastasin sun viestiisikin. :)
 
Toivon piristäviä kevättuulia sinulle nallukkan, tule sitten takaisin luoksemme kun siltä tuntuu :) Koeta puuhailla paljon kaikkea mistä nautit. Itsenikin pitäisi varmaan rajoittaa vauva/raskaus-aiheista surffailua, ettei polta itseään loppuun heti alussa.

Täällä kp 27, enkä yhtään tiedä, milloin pitäisi ruveta odottamaan yhtään mitään (menkkoja, testailua tms..).
 
nallukkanille toivottelen edellisiä kompaten, mukavaa kevättä ja jaksamista! Toivottavasti tulet jakamaan plussauutisia tänne pian. :flower:

Täällä dpo8 ja odotellaan kuukautisten alkua... Jos alkaisivat piakkoin niin olisi merkki siitä, että kroppa on suht kunnossa! Sitä odotan enemmän tällä hetkellä kuin plussaa r-testiin.
 
Rone
ei oo jaksannu kirjottaa mitää pitkää aikaa ja nytkään ei jaksa. Mutta sen verran voisin mainita, että täällä on nyt 100% varmuudella päätetty jättää pillerit ostamatta. Lauantaina pitäis aloittaa uusi liuska, mutta eipäs alotetakkaa :)Kirjottelen joskus lisää, nauttikaa ihanasta kevät auringosta!!
 

Yhteistyössä