Mä uskaltauduin muutamaan muuhunkin odotusketjuun jo kirjoittelemaan. Siis tämän lisäksi
.
Oon tuolla syyskuisissa (kun olen niin varma ettei viimeisistä menkoista lasketut viikot pidä paikkaansa mun pitkän kierron takia), ja sitten 2012 esikoisen saavissa. Varsinkin tosta jälkimmäisestä olen tykännyt, koska siellä monet painineet samojen ajatusten kanssa kuin minä nyt, ja ovat monet jo pitkällä raskauden kanssa (saa vähän luottoa siihen että tämä voi onnistua
). Tuolla syyskuisissa mua vähän pelottaa, kun kaikilla raskaus niin alussa, että mitä vaan voi tapahtua.
Oireita mulla on jonkin verran, ja vasta plussan jälkeen tajusin että niitä oli jo viikon verran ollutkin. Olin ne vaan laittanut tulevien menkkojen, nälän tai ähkyn piikkiin (kun olin vaan niin satavarma että ne menkat tulee).
- Vatsa on ollut jo pari viikkoa kipeä. Sellaista nippailua, kipristelyä ja paineen tunnetta. Vähän saman tyyppistä kuin menkkakipu, mutta "pehmeämpää". Oletan ja toivon että johtuu kohdusta joka totuttelee tähän uuteen tilanteeseen.
- Väsyttää ihan tajuttomasti. Olen nukkukun sellaisia "kevyitä" 13h yöunia ja yhdet päiväunet päälle. huomenna alkaa työt loman jälkeen ja pelottaa jo nyt, miten saan itseni hereille kuudelta aamulla.
- Etova olo ptikin päivää, joka aaltoilee välillä pahemmaksi ja välillä katoaa kokonaan. Tähän oloon on auttanut ulkoilu ja raitis ilma.
- Syön meetvurstia, jota en aiemmin ole voinut sietää. vetelen pitkin päivää metukkavoileipiä kun tekee ihan hillittömästi mieli.
-Tänään aamulla tuli ekan kerran ällötys jostain tietystä ruuasta: Viili. Sain puoli purkkia syötyä kun alkoi oksettamaan se viilin koostumus. Jäi loput syömättä.
-Pari päivää on myös janottanut ihan järkyttävästi, ja vessassa tulee kans ravattua. johtunee vilkastuneesta aineenvaihdunnasta.
Mutta mitään "perinteisiä" rintojen aristeluja tai mielialan vaihteluja mulla ei kyllä ole.
Luin eilen illalla tuota suomalaista vauvakirjaa jonka ostin ja siitä tuli jotenkin sellainen seesteinen olo... en tiedä mistä johtui, mutta nyt on sellainen olo että ei enää stressaa niin paljoa. Toki tämä voi mennä kesken ja voi tapahtua mitä vain, mutta ei ole enää sellaista totaalipaniikkia päällä.
Mietin kyllä myös tota
varhaisultraa... Voi olla että täälläkin päädytään siihen. Paljon se teillä päin maksaa, oletko tietoinen?