Täällä tuntuu olo vain pahenevan. Eilen oli pari tilannetta kun meinasin ensimmäisen kerran oksentaa. Oon syönyt noita Multivita raskausvitamiineja, mutta eilen en saanut alas kun tuli yökkäys kun yritin pilleriä niellä, vessanpönttöönhän se sitten päätyi
Viikonloppuna oli aivan hirveä olo ja nyt eilen ja tänään olen jotenkin sinnitellyt töissä, mutta koko ajan on paha olo. Noh, torstaina alkaa 11. viikko, että jospa tämä tästä pian helpottaa
Alkaa vaan vähän ahdistaa kun töiden jälkeen menen sohvalle makaamaan ja sitten joskus kasilta nukkumaan ja taas aamulla oksennus kurkussa töihin. Kiva elämä
Lisäksi tunteet menee ihan vuoristorataa, jonka takia viikonloppuna miehen kanssa pientä taistelua, mutta nyt asiat onneksi taas hyvin.
Vitamiineista jo mainitsinkin, että syön noita Multivitan raskausvitamiineja, koska ruokavalio nyt on mitä on tällä hetkellä. Mulle taas neuvolassa sanottiin, että ehdottomasti syötävä noita vitamiineja ja tyrkkäsi vielä purkinkin kouraan. Onneks on sen verran maalaisjärkeä, että tajuan ettei todellakaan ole ehdotonta noita syödä, mutta jännä miten eri paikkakunnittain vaihtelee niin suuresti nämäkin asiat. Johtuneeko lääkefirmojen korruptiosta, aika hävytöntä tällaisessa asiassa. Kun mulle se neuvolatäti kirjoitti ihan siihen neuvolakorttiin lääkitykseksi tuon kyselemättä sen suuremmin mun ruokailusta
Synnytyssairaala on mullakin vielä auki, saan valita kahdesta paikasta, vielä en ole asiaa sen enempää pohtinut. Soittelin tänään muuten neuvolaan toisesta asiasta (lukekaa vuodatus alta
), ja selvisi, että täälläpäin ei ole tuota ensimmäistä lääkärineuvolaa ollenkaan vaan se ultra korvaa sen. Vähän ihmeelliseltä kuulostaa, vielä kun ensimmäinen raskaus, niin kyllä mä haluaisin, että joku kattois vähän tarkemmin kun se neuvolatäti, joka vaikuttaa muutenkin vähän höperöltä. Onko muualla tällaista käytäntöä?
Tosiaan soittelin tänään neuvolaan ja sain pienimuotoisen hepulin, kun ekassa neuvolassa viime viikolla otin esille sen toksoplasmoosin tuon taannoisen ulkomaanmatkani takia. Neuvolatäti ei kuulemma itse voi testiä määrätä, mutta sanoi että kysyy lääkäriltä asiaa. No tänään se sitten soitti, että en saa mennä tuohon toksoplasmoositestiin, koska Suomessa (!!!) ei ole sitä riskiä. Yritin siihen selittää, että kun me oltiin Afrikassa, mutta ei. Sanoi sitten vaan että soita itse sille lääkärille. No minä soittamaan, mutta lääkäri ei ehtinyt puhua mun kanssa! Ja huomenna on ne labrat. Soitin sitten miehelle itku kurkussa ja se soitti sinne neuvolaan, että on se nyt kumma jos verta otetaan eikä yhtä testiä voida samalla tehdä, meidän verorahoistakin kuitenkin kyse kun ei ikinä muutoin mitään kunnan palveluja käytetä. No, tämä lupasi keskustella uudelleen lääkärin kanssa ja palata asiaan. Jännityksellä odotetaan, että mitä ne nyt siellä päättää. Kieltämättä ihmetyttää kun olen netistä lueskellut, että toiset saa tämän testin ihan sillä perusteella jos on kissa (meillä on vielä sekin), ja toiset ei näköjään millään. Ja tuskin tuollainen testi nyt maltaita maksaa. Ja se, että voisi olla hyvillä mielin raskauden ajan on kuitenkin aika paljon arvokkaampaa kuin joku testin tekeminen.
Ootteko muuten nähnyt vauvaan/raskauteen liittyviä unia? Mä näin pari yötä sitten ekaa kertaa. Siinä olin jossain huoneessa missä oli ultraäänilaite, joka oli sellainen että se tunnisti jo etäältä raskaana olevat ihmiset ja näytti sitten heti kuvaa kun tuli siihen vaikutusalueelle
Kun menin siihen lähelle niin siinä ruudulla näkyi sellainen tikku-ukko, joka hyppi haaraperushyppyjä
Entä onko teille tullut jotain mielitekoja ruoan suhteen? Mulle ei oo mitään sellaista, mutta ällötys on tullut lähes kaikkia karkkeja ja perunalastuja kohtaan, mikä on todella omituista koska ennen olen rakastanut varsinkin sipsejä ja aina melkein joka viikonloppu pussillisen syönytkin, mutta nyt pelkkä ajatus sipseistä ällöttää. Miehelle sanoinkin, että jos se alkaa epäillä mun oireita niin käy ostamassa mulle pussillisen sipsejä, jos en syö niitä niin oireet on todellisia, koska normioloissa en pystyisi vastustamaan kiusausta
Mä sain muuten tänään postitse kutsun yksilölliseen synnytysvalmennukseen, joka on toukokuun alussa. Neuvolassa ei ollut tällaisesta mitään puhetta, tuntuu kovin aikaiselta miettiä jotain synnytystä kuukauden päästä, kun vielä ei ole edes varmuutta että tuolla joku on
Onko teillä puhuttu tällasesta?
Sori, tuli vähän romaani tästä tekstistä...