Esikoista yrittämään 2011

Sunnuntai 14.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.................KP...........JÄNNÄPV

-Liv-...........23..........5..........54/40-55...............29.-31.7.
Hennu86.....25..........5..........44/27-32...............1.8.
Santski........28.........4..........42/31-52...............?
Annastiina79.....31......?...............34/32-48...............?

Crystal83..........28......2...............30/28-30...............13.8.
~Vivianne~.......28......8...............29/25-43...............?
pikkumy............25......11..........27/28...................?
Selia.................25......2...........22/27-32..............25.8.

Manda86...........24......9...........20/30...................?
Eskapismi..........25......2...........20/30...................25.8.
Tuanni.............26............4.............19/26-29...........21.8.
Juliane.............24............9.............17/32................29.8.

Syksy2010........30............10...........16/28-38...........?
sindi^^............25...........13............16/28-33...........?
Destello............23..........3...............12/33-35..........?
Ambrosia85......26..........9...............6/25-32............?

Jo....................30..........7 (KM yk2)..8/33................7.9.
millimolli..........25..........13..............3/26-30............?
Emby^.............25...... - .................2/28.....................TJOT

Hevostyttö........25...........1..............(63)/28.............? Listalle 13.6.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä...........plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................4.3...............YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Onnea Kristiinalle :)

Ja minä kiitän osaltani onnitteluista.

Hevostytön joo voi poistaa, se 60pv oli ja meni eikä oo näkyny.

Ja tänne saa päivittää yk 12, kp 1/28 Tyydyttiin vaan miehen kans aamusta naureskelemaan et se vauva ei vaan halunnut saada edes alkua avioliiton ulkopuolel. Omituista huumoria, mut jotenkin näistä pettymyksistä pitää selvitä. Pakko kai se ois pyytää lähete eteenpäin samalla kun käyn migreenilääkkeitä pyytämäs tk:sta lisää. Huoh. Onneksi tänään on riittäny muuta ajateltavaa. Oli siis tuo ite hääjuhla nyt, oli hyvät ruuat :)
 
Kiitos onnitteluista! :heart: Voi kun kaikki alkais sujumaan hyvin, kovasti jännittää.

Pahoittelut tädin kohdanneille :hug:

Santski Juu minä tikuttelin ovista tuossa muutaman kierron aikana, mut tämä tärppikierto mentiin ilman tikuttamista ja ihan tjottailulla. Eli meille kävi klassiset; kun ei yritä niin sit onnistu :) Mullahan on taustalla pco, joka vaikeuttaa omalta osaltansa tätä hommaa. Vielä reilu puoli vuotta sitten ei tullut luonnollisesti menkkoja vaan ne käynnistettiin teroluteilla. Oviksen olen saanut kiinni tämän lähes 8kk:n yrittämisen aikana tasan kaksi kertaa; viime kierrossa tikuttamalla ja tässä kierrossa nyt tästä onnistumisesta. Eli koen jollain tavalla kuitenkin olevani onnekas, että terolutit auttoi näinkin nopeasti korjaamaan oman kropan toimintaa. Muita keinoja on olleet d-vitamiinit, greippimehu, foolihappotabletit ainakin. Mut tässä kierrossa tärkein keino oli "unohda yrittäminen ja lomaile ja nauti kesästä". Helppo sanoa näin jälkikäteen, mutta oikeasti me vaan oltiin eikä edes hirveesti puhuttu vauvasta. Käytiin vähän reissaamassa ja näköjään luonto hoiti hommat. Tsemppiä sinulle kovasti ja toivottavasti pitkät kierrotkin alkaisivat lyhentymään! :)

Hennu86 Sun kanssa mulla on melko samanlainen tilanne, ollaanhan tuota tuolla tero-puolellakin jo sama todettu. Joten sen takia mun tilanne antaa toivoa samasta kärsiville, koska olen itsekin tässä nyt hieman hämmästynyt, miten "nopeasti" tilanne alkoi parantua. Toivon sydämestäni sinulle tsemppiä ja plussatuulia :heart: Kyllä se sieltä tulee!

ON: Täällä on ilkeitä alavatsan vihlaisuja aika ajoin, todella omituisen tuntuisia : / Olen yrittänyt laskeskella missä mennään, mut kun oviksesta ei ole tietoa niin vaikea on. Luultavasti ovisviikko on ollut heinäkuun lopussa, kun muistan miten kauhean himokas sillon olin :LOL: Jälkeenpäin se käypi järkeen, mutta sillon ajattelin, että mikähän muhun on iskenyt. Ukko parka sai olla koko ajan ahdistelun kohteena :D
 
Maanantai 15.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.................KP...........JÄNNÄPV

-Liv-...........23..........5..........55/40-55...............29.-31.7.
Hennu86.....25..........5..........45/27-32...............1.8.
Santski........28.........4..........43/31-52...............?
Annastiina79.....31......?...............35/32-48...............?

Crystal83..........28......2...............31/28-30...............13.8.
~Vivianne~.......28......8...............30/25-43...............?
Selia.................25......2...........23/27-32..............25.8.
Manda86...........24......9...........21/30...................?

Eskapismi..........25......2...........21/30...................25.8.
Tuanni.............26............4.............20/26-29...........21.8.
Juliane.............24............9.............18/32................29.8.
Syksy2010........30............10...........17/28-38...........?

sindi^^............25...........13............17/28-33...........?
Destello............23..........3...............13/33-35..........?
Ambrosia85......26..........9...............7/25-32............?
Jo....................30..........7 (KM yk2)..9/33................7.9.

millimolli..........25..........13..............4/26-30............?
Emby^.............25...... - .................3/28.....................TJOT
pikkumy............25......12..........2/28...................?

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä...........plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................4.3...............YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.[/QUOTE]
 
Kiva kuulla odottajien kuulumisia :) Välillä käyn niitä kyllä kurkkimassa muutenkin ja toivon, että päästäisiin kaikki pian odottajien puolelle! Täällä tosiaan menkat alkoi perjantaina, joten nyt YK6 KP4/40-55 . Itse tykkäsin muuten myös tuosta heikosti positiivinen kirjasta, suosittelen :)

Onnea pikkumy rouviintumisesta! Kaunis puku ja sormukset :)

Onnea vielä ihan super paljon Kristiinalle! :flower:
 
Nyt vain jaksuja Kristiinalle alkuraskauden "vaivoihin"!! :) Kiitos myös ohjeistuksesta..
Pitääkin käydä apteekista hakemassa d-vitskuu ja foolihappopillereitä, jos ne auttaisivat tai edes vähän poistaisivat tätä ainaista väsymystä. Varailin myös ajan gynelle, joka on sit perjantaina..
Tässä tajusin, että puoli vuotta tulee täyteen yritystä. Noi kierrot vaan ollu niin pitkiä, että toi yk 4 tuntuu hassulta. :) Anteeksi taas omanapailu!
 
Tiistai 16.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.................KP...........JÄNNÄPV

Hennu86.....25..........5..........46/27-32...............1.8.
Santski........28.........4..........44/31-52...............?
Annastiina79.....31......?...............36/32-48...............?
Crystal83..........28......2...............32/28-30...............13.8.

~Vivianne~.......28......8...............31/25-43...............?
Selia.................25......2...........24/27-32..............25.8.
Manda86...........24......9...........22/30...................?
Eskapismi..........25......2...........22/30...................25.8.

Tuanni.............26............4.............21/26-29...........21.8.
Juliane.............24............9.............19/32................29.8.
Syksy2010........30............10...........18/28-38...........?
sindi^^............25...........13....... ....18/28-33...........?

Destello............23..........3...............14/33-35..........?
Ambrosia85......26..........9...............8/25-32............?
Jo....................30..........7 (KM yk2)..10/33................7.9.
millimolli..........25..........13..............5/26-30............?

Emby^.............25...... - .................4/28.....................TJOT
pikkumy............25......12..........3/28...................?
-Liv-...........23..........6..........4/40-55..................?

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................4.3...............YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Wuhuu, ja meikä pitää listassa kärkipaikkaa... Katotaa, kuin kauan. Jos terot haen vasta ens viikolla, niin tästä kierrosta tulee taas noin 70 päivän pituinen... Ai perkele ku nautin tästä, kun kroppa ei toimi!! :headwall: Yritän lohduttautua sillä ajatuksella, että jos kroppa alkaa joskus toimimaan, niin tärppi kävis heti. Mut tuskin sitä iloa mulle suodaan!

Santski Hyvä, että on gyneaika varattu! Mullaki on syyskuun lopussa (taas vaihteeks). Täälläkin menossa yk5, mut yritystä on takana 8 kk. Itseasiassa eilen tuli tasan 8 kk siitä, kun söin vikan e-pillerin. Jesh, mikä fiilis...

-Liv- ja pikkumy Tätipahoittelut :hug:

pikkumy, jospa se pikkuinen sais nyt alkunsa, kun olette aviossa ;)

Kristiina84 Täytyy myöntää, että sun positiivinen raskaustesti antaa edes vähän toivoa meikäläiselle :) Vielä kun ite onnistuis olemaan miettimättä asiaa ja antais mennä vaan. Tosin nyt kun on palattu arkeen, niin seksiä tuskin tekee niin paljon mieli kuin loman aikana...

ON: Mie oon nyt taas vaan niin negatiivinen. Oon niin helvetin turhautunu tähän omaan kroppaan ja sen toimimattomuuteen! :headwall: Ja edelleen kaduttaa se, että MIKSI en lopettanut pillereitä aikasemmin??? Moni sitä ehdotti, mutta ei, ei tämä tyttö voinut uskoa. Uskoin, että tulen heti raskaaksi, kun jättää pillerit pois. Tässä sitä ollaan kaheksan kuukauden jälkeen: ei toimivaa kiertoa, ei ovulaatiota eikä sitä tärkeintä: omaa vauvaa kasvamassa sisällä.
 
Tänne voiskin sitten päivitellä: yk3 kp 1/28-32 jännäpäivä 13.9.
Että näin. Mielestäni oon melko hyvin ollut stressaamatta tai en ainakaan tän rennompi voi olla. Tietysti pientä jännitystä on yrittämisen suhteen. Sit joka paikasta lukee et ei saa stressata niin johan tuosta neuvosta tulee stressi. :eek: No kolmas yrityskierto vasta alkaa, joten ei kai tässä vielä mitään hätää pitäis olla.
 
Ihanaa Kristiina84 kun sait plussan ja onnea odotukseen :)
pikkumy -Liv- ja Crystal83 pahoittelut tädistä.

Tässä kierrossa ei tule meille tärppiä. Ovis oli vkl, mutta jäi hyödyntämättä, kun toinen osapuoli ei ollut kykeneväinen mihinkään. Toisaalta ei haittaa, pääasia että saa lopultakin itsensä kuntoon. Ja toisaalta mietin että onhan tämä asia, mikä nyt on poissa, voinut myös vaikuttaa siihen että meillä ei sitä tärppiä vielä ole tullut. Innolla siis odotan syyskuuta :)
 
Hennu86 Jaksamista odotteluun. Itellä lyhyt kierto enkä pysty edes kuvittelemaan, miten jaksat odotella yli 2 kk. :(

Crystal83 Pahoittelut tädistä.

Onnea Kristiina84 ja tarrasukkia joukkoon.

Sindi^^ Jotenkin tuntuu rennommalta, kun tietää että mahdollisuudet on aika olemattomat. Se on jotenkin nurinkurista. :)

ON Pissatulehduksesta selvitty antibioottikuurilla ja karpalomehutankkauksella. Jotenkin kuvittelisin, että mahdollisuudet ei taaskaan mitenkään optimit ole, mutta tiedä siitä sitten. Viikonloppuna pitäisi selvitä. Nyt mystinen lämmönnousu, ei kipeä olo, mutta palelee. Netistä googletin tämänkin raskausoireeksi, mutta toisaalta mun keho reagoi muutenkin yleensä lämmönnousulla moneen muuhunkin asiaan (loma loppui vasta, syysflunssaa liikkeellä, työstressi). Tilailin kuitenkin netistä pari r-testiä varastoon. :D
 
Crystal83 Tätipahoittelut :( Toivottavasti lohduttaa edes vähäsen, että 80 % naisista tulee raskaaksi ensimmäisen vuoden sisällä ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. Tää ihmiskroppa on niin ihmeellinen, kun menee sekasin hormonien takia...

sindi^^ Ihanaa, kun jaksat olla positiivinen :) Toivottavasti syyskuu tuo teille tärpin :)

Tuanni Aika on toisaalta menny nopeasti, toisaalta hitaasti. Täytyy ne terolutit kuitenkin hakea viimeistään ensi viikolla, kun kohdulle ei tee hyvää, jos limakalvo ei uusiudu tarpeeksi usein. Toivottavasti sun mystinen lämmönnousu enteilis hyvää ;) Itelläni lämmöt pysyneet siinä 35:ssä asteessa...

ON: Tässä justiinsa tajusin, että hittoako mie märehin mun kropan toimimattomuutta... Ite sentään tiedän, etten ovuloi ja tiedän myös, mistä se johtuu. Tässä pinossa on kuitenkin monia sellaisia, jotka yrittävät kuukaudesta toiseen, kierrot pelaavat ok, pupuilut ajoitetaan oikeaan aikaan ja silti ei tärppää :( Se se vasta piinaavaa on :( Pahoitteluni siis kaikille omasta itsesäälistäni :ashamed:

Tässä eilen laskeskelin, että mun paino on pudonnut nyt 5 % viime kevään jälkeen. Sanotaan, että jo 5-10%:n painonpudotus voi auttaa kroppaa elpymään, saamaan hormonit kohdilleen ja alkaa tehtailemaan ovulaatioita. Katsotaan kuin käy... Painonpudotus on ensisijainen hoitokeino monirakkulaisiin munasarjoihin.
 
Hennu86 Kieltämättä aika hyvä prosentti jos 80% raskautuu vuoden aikana. Pitäis vaan malttaa odottaa kun luultavasti ajan kanssa onnistuu raskautumaan. =) Sulla on kyllä kestämistä noin pitkässä kierrossa! Kun se neljä viikkoakin tuntuu niin pitkältä... Kovasti tsemppiä!

ON: En oo pillereitä käyttänyt useampaan vuoteen kun ne ei mulle sovi ja ehkäisynä on ollut lähinnä keskeytetty yhdyntä sekä edellisessä että nykyisessä suhteessa. Välillä miettii et onkohan jotain vikaa, kun tollainen ehkäisy on toiminut niin hyvin... : / Toisaalta oon lukenu tarinoita et monella keskeytetty yhdyntä toiminu hyvin ehkäisynä ja sitten ku oikeasti aloittanu yrityksen niin tärpännyt pian. Mulla ei siis ainakaan pillereiden hormonit oo sotkemassa. Ja aika säännöllinen kiertokin, pieni huolenaihe on tiputtelu ennen menkkoja. Mut parilta gyneltä oon siitä kysynyt ja molemmat oli sitä mieltä et siitä ei ole haittaa. No sen näkee ajan kanssa. Uuteen yritykseen sitten vaan... :)
 
Onnea plussanneille! :heart: Hieno homma!

Täällä mennään vitutuksen merkeissä. En jaksais enää jahkata koko keskenmenosta, mut se vaan mietityttää ja koko ajan herää uusia kysymyksiä.. Suksikoon suolle koko homma!! Hitto!! :(
..sain potilasvahinkovakuutuskeskuksesta postia, kun olin tehnyt valituksen mua hoitaneesta tk lääkäristä, koska lähetti mut sillon viikolla 15+1 kovien vatsakipujen kanssa kotiin juurikaan tutkimatta mua. Noh. Heidän vastaus oli, että ei ole korvattavaa ja virhettä ei ole tapahtunut, koska hän oli antanut mulle ohjeet otta yhteyttä jos kivut kovenee / uudistuu sekä hän ei voinut millään ajatellakkaan sitä kohdun ulkopuoliseksi raskaudeksi. Että näin..
Vitun hienoa.. Mussa on kaikki vika. Sellanen olo tässä ainakin tulee.. Haistakoon paska, sanon minä!!

Tässä nyt mietin, valitanko heidän päätöksestä vaikohähtäh.. Noh.. Jjoo..

Jjees. Sain taas purkautua.. Ja anteeksi omanapailu :( :ashamed:
 
Keskiviikko 17.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.................KP...........JÄNNÄPV

Hennu86.....25..........5..........47/27-32...............1.8.
Santski........28.........4..........45/31-52...............?
Annastiina79.....31......?...............37/32-48...............?
~Vivianne~.......28......8...............32/25-43...............?

Selia.................25......2...........25/27-32..............25.8.
Manda86...........24......9...........23/30...................?
Eskapismi..........25......2...........23/30...................25.8.
Tuanni.............26............4.............22/26-29...........21.8.

Juliane.............24............9.............20/32................29.8.
Syksy2010........30............10...........19/28-38...........?
sindi^^............25...........13....... ....19/28-33...........?
Destello............23..........3...............15/33-35..........?

Ambrosia85......26..........9...............9/25-32............?
Jo....................30..........7 (KM yk2)..11/33................7.9.
millimolli..........25..........13..............6/26-30............?
Emby^.............25...... - .................5/28.....................TJOT

-Liv-...........23..........6................6/40-55..................?
pikkumy............25......12..........4/28...................?
Crystal83..........28......3...............2/28-30...............13.9.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä....... ...plussa............LA...........Monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27.............22.2..............3.11.............YK1
köppiäinen........24.............7.3................15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4...............13.12...........?
milizza..............25............25.4...............28.12...........YK3
jjuuli.................19............11.5 ..............?.................YK2
LeenaT.............25............17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5................21.1.............YK1
namppis88........22............20.5................29.1............YK5
Heddy81...........29............27.5................2.2..............YK1
Line..................30...........18.6................23.2.............YK8
MM-11..............26...........28.6................4.3...............YK6
Kirskis...............25...........7.7.................15.3..............YK5
Bubble89...........22...........18.7...............?...................YK3
Epa_88..............22...........18.7..............?....................YK2/4tm1
Kristiina84..........27...........10.8..............?....................YK7

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Emby^ :hug:

Kylläpä muuten alkoi sapettaa. Mun eräs ystävä sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa ja lisäksi häntä piinasi viime talvena mykoplasmabakteeri. Samana talvena havaittiin myös toi kilpirauhasen vajaatoiminta. Ikää hänellä on 29v, syö pillereitä, ei parisuhdetta eikä todellakaan lapsia haaveissa. Hänelle linkitin erään sivuston, jossa kerrottiin tarkemmin PCO:sta ja siitä, mitä mie käyn läpi nyt (minäki oon kuunnellu hänen kaikki sairaskertomukset). Hän sitten luki ja totes, et voiskohan hänelläkin olla PCO/PCOS, kun on niin "ronski" nainen. Olin sillee, että ei vittu. Ei sillä nyt kaikkia mahdollisia tauteja ja vaivoja voi olla. Alko jo kyselee, että miten PCO/PCOS todetaan ym. Varmaan pyytää koht tutkituttamaan ittesä... Saapa sit lisää sääliä, jos jotain löytyy. Ja mulle kuitenkin hoetaan koko ajan: "Kyllä se kohta tärppää!" Argh! :headwall:
 
Moikka taas kaikille! Täältä taustalta huhuilen :)

Elikkä ensinnäkin pikkumy oikein paljon onnea rouvalle! Kaunis pari ja kauniit sormukset :)
Niin ja onnittelut myös Kristiina, ihanaa että täällä on plussattu :)

Nytten omaa napaa: Maanantaina mulle tehtiin leikkaus, josta joskus täällä jo puhuinkin. Eli multa löytyi toukokuussa sellainen tennispallon kokoinen kysta munasarjan vierestä ja nyt se on otettu pois. Vähän tietysti leikkaus jännitti kun ei mua oo ennen leikattu. Toki vatsa on aivan kipeä. Onneks saivat tähystysleikkaukselle tehtyä ettei tarvittu koko vatsaa aukaista. Leikkaus ei sujunut kylläkään ihan suunnitelmien mukaan: lääkäri pisti neulalla väärään kohtaan ja lisäksi mun kysta oli niin vaikea saada pois kun se hajosi palasiin. Mutta onneks lääkäri ei poistanu multa munasarjaa. Lisäksi lääkäri löysi multa endometrioosia :( Sanoi että joko alan syömään e-pillereitä (en varmasti enää ikinä!) tai sitten kannattaa aloittaa vauvan yritys. Se oli mukavampi vaihtoehto :) Joten heti kun onnistuu niin meillä jatkuu yritys. Ihan lääkärin määräyksestä :)
 
Laurelle Kiva kuulla, että leikkaus on ohi eikä jouduttu munasarjaa poistamaan. Eikä varsinkaan jouduttu koko vatsaa aukaisemaan :) Ja toi vauvanyritys kuulostaa paljon mielenkiintoisemmalta vaihtoehdolta kuin e-pillerit ;) Koitahan toipua pian :)

ON: Kiinnitin ruokatunnilla huomiota siihen, että nyt ei turvota ainoastaan maha, vaan myös tissit tuntuu turvonneilta. Tai sitten vain kuvittelen. Tuntuvatkin jotenkin "erilaisilta", vaikea selittää. Mulla kun noi tissit yleensä vaan roikkuu tossa mukana :D Ei niissä tunnu yleensä mitään ihmeellistä. Ehkä tosiaan taas kuvittelen kaiken.
 
Hennu86, jospa tissioireet oisivat viitteitä raskaudesta. Ootko nyt testaillut? :)
Laurelle, pikaista toipumista ja sitten vaan plussapuhuria!:flower:

Mä odottelen jo sitä lääkäriä, joka on perjantaina. Kävin eilen ostaa tosiaan D-vitamiinia ja foolihappopillereitä. Mitään tuntemuksia ei ole mihinkään suuntaan.. Jospa perjantaina on asiansa osaava gyne ja tutkis kunnolla.
 
Hellurei ja hellät tunteet pitkästä aikaa! :wave: En ole ehtinyt netissä roikkumaan, kun on ollut uusi työ ja paljon iltamenoa. Olen kuitenkin seurannut teidän juttujanne :)

Ensinnäkin: pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :hug:

pikkumylle oikein paljon onnea rouviintumisesta ;) perästä tullaan!

Kristiinalle tietekin hirrrrrrrmuisesti onnea ja halauksia ja tarrasukkia :heart:

Laurelle: pikaista toipumista :)

Ja sitten omaan napaan: en tikutellut ovista, vaan mentiin ihan tuntojen mukaan. Ovis taisi olla tuossa keskiviikko-torstai -akselilla. Eilen kipeytyi nännit, nyt on nännipihat kokonaan kipeänä ja arkana. Pari pahan olon aaltoa on myös tullut ja hajuaisti jotenkin herkempi (hyi saaatana, kun erehdyin avaamaan tiskikoneen!) Lisäksi pikkaisen vihloo vasemmalle puolelle alavattaan ja tuntuu, ettei tunne liman valumisesta lopu ikinä. Saas nähdä nyt sitten, pupuiltiin ainakin toooosi ahkerasti ;)

Ei paljon ehdi miettiä oloja ja tuntemuksia töissä, kun ryhmässä on 20 alle 4v. lasta! Välillä on ihan kauheaa säätämistä ja säpinää, mutta olen kyllä nauttinut työstä pitkästä aikaa. Työyhteisö ja tiimikaverit varsinkin ovat tosi ihania, joten jaksaa vähän paremmin :) Ollaan myös päätetty miehen kanssa, että otetaan meille karvavauvva! Nyt on sitten beaglenarttu hakusessa, pääsee sitten jänismettälle mukaan <3
 
Viimeksi muokattu:
Santski En oo vielä uskaltanut testata, kun kotoa löytyy vaan 2 raskaustestiä ja pelkään sitä negaa. Nyt on kuitenkin vasta dpo 11-12? Jotenkin ei ole nyt niin hoppu päästä testailemaan verrattuna aikaisempiin piinapäiviin. Voihan se olla, että nyt jos hormonit alkais pikkuhiljaa toimimaan, niin tissien tuntemuksista tulis yks PMS-oire? Tiedä näitä :) Varmaan maanantaina testailen ja sitten haen Terolutit.

eskapismi Kiva kuulla sinusta :) Ihanaa, että viihdyt työssäsi :) Onkin hyvä, että saa muuta ajateltavaa kuin pelkkä vauvaprojekti. Hm, sullahan oireet kuulostaa lupaavilta ;) Piinaviikko edessä!

ON: Tosiaan koko eilisen päivän tissit tuntuivat turvonneilta, raskailta ja hieman aroilta? Tälläkin hetkellä tuntuu lähinnä sivuilla jotain, lähempänä kainaloita. Ja tosiaan mitään fyysisiä suorituksia en ole tehnyt, että tissien tuntemukset niistä johtuis :D

Tällä hetkellä voitaisiin tehdä yhteenveto siitä, mitä tuntemuksia mulla on nyt ollu oletetun myöhäisen oviksen jälkeen (voiko edes olla mahiksia, jos ovis on ollut kp 36??):
- kuiva kausi alkoi melkein heti
- nippailuja alavatsalla
- toisinaan tulee "epätodellisia olotiloja" eli huimaa ihan vähäsen
- nenä tukossa
- iltaisin palelua
- palan tunne kurkussa (voi johtua stressistä, jota en itselleni myönnä?)
- turvotusta nyt alkuviikosta (ja ärsyttävä turvotus olikin)
- kiukkua, ärsytystä, surua
- valkkaria lorahtelee silloin tällöin (viimeksi nyt aamulla)
- vahva tunne, etten ole raskaana

Onhan noita, mutten usko niiden tarkoittavan mitään, kun eivät ole tarkoittaneet ennenkään. Tänään dippasin ovistestit: Davidin omaan viivan paikka ja Pregcheckin tikkuun haalea testi- JA kontrolliviiva. Uskoisin, että ilmaiseksi saamani Pregcheckin ovistestit ovat jotenkin susia, koska yhdessäkään ei edes kontrolliviiva ole tummunut sellaiseksi kuin pitäisi.
 

Yhteistyössä