Esikoista yrittämään 2011

Sindi Sen "ihmeet tapahtuvat muille" on kirjoittanu Anna-Kaisa Hakkarainen ja sen kirjan "adoptiomatka" Anna Pihlajaniemi. AInaki tuo ihmeet tapahtuvat muille kosketti tosi syvästi että miltä ittestäki tuntuu. Välillä ihan riemuissaan ja välillä tosi maassa. Se laitto ajattelemaan asiaa syvemminki ja helpotti mulla oloa sen jälkeen. Tuli semmoinen olo, etten olekaan yksin tämmöisten ajatusten kanssa ja selitti hyvin hoitoja lapsettomuuteen.

Aamu alkoi taas sillä että oksettaa ja vatsa on kipee ( niinku lihakset muttei kumminkaan, kummallinen selittää) Sanoin eilen miehelle, että ko mulla on tää valeraskaus niin seuraavaks ostan BAby Björnin ja alan sitä kuljettelemaan ympäriinsä :)
 
Keskiviikko 10.8.2011

Vauvantekohommissa jo:

nimim..............ikä.............YK.. ...............KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

-Liv-.............23.............5... ....50/40-55.................29.-31.7.
Hennu86..........25...........5...........40/27-32..................1.8.
Jo...................30............6(KM yk2)....38/30................3.8.
Santski..............28..........4...............38/31-52...................?


Kristiina84........27............7...............30/35-46.........15.8-26.8.
Annastiina79....31............?.................30/32-48.............?
millimolli..........25...........12......... ....27/26-30................?

Crystal83.........28...........2..............26/28-30.................13.8.
Emby^.............25.......... - .............. 25/28......................tjot
~Vivianne~........28.........8................25/25-43..................?
pikkumy...........25...........11..............23/28.......................?

Selia...............25............2..............18/27-32..............25.8.
Manda86..........24...........9... .......16/30...................?
Eskapismi.........25...........2........16/30.....................25.8.
Tuanni............26............4............15/26-29...................21.8.

Juliane.............24...........9..........13/32...............29.8.
Syksy2010.......30............10...........12/28-38............?
sindi^^...........25...........13.........12/28-33.....................?
Destello............23..........3.......... 9/33-35.......................
Ambrosia85.........26........9................3/25-32................?

Hevostyttö..........25...........1.... .........(59)/28........? Listalle 13.6.

:heart:plussanneet 2011:heart:

nimim..................ikä...........pl ussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2........... .....3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3.............. .15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4........... ...13.12.............?
milizza..............25...........25.4......... ......28.12...........YK3
jjuuli................19............11.5 .................?..............YK2
LeenaT.............25...........17.5.......... .....25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5.............. 21.1..............YK1
namppis88........22...........20.5............... 29.1..............YK5
Heddy81.........29.............27.5............ ...2.2................YK1
Line...............30.............18.6...... ........23.2...............YK8
MM-11..........26.............28.6........... ....4.3.................YK6
Kirskis...........25.............7.7.................15.3..............YK5
Bubble89.........22............18.7......... .....?..................YK3
Epa_88........22.................18.7..............?.............YK2/4tm1

Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Kiitos ~Vivianne~ listan päivittämisestä :)

Nyt, kun täällä on porukka ollut melko masentunutta, niin pistetäänpä pieni gallup pystyyn eli

Kertokaa yksi tai useampi asia, mikä tekee teidät iloiseksi/onnelliseksi tällä hetkellä? :)

Voin omalta kohdaltani kertoa, että painoni on edelleen putoamaan päin :) Tänään on se päivä, kun olen laihtunut peräti 3,5 kg viime huhtikuun jälkeen :) Meinasi kyllä silmät tippua päästä, kun kävin aamulla vaa'alla :) Jeij :)

Noin muuten omanapa-tuntemuksia: Täällä oli eilen illalla rinnat hieman arat (!!) ja ilmeisesti kuiva kausi on nyt alkanut. Ainakin siltä tuntuu. Rauhallisella mielellä kuitenkin mennään. Olen päättänyt, että jos kp 55 ei ole tätiä (tai plussaa) näkynyt, niin SITTEN haen ne terot.
 
Flunssa iski. Ja migreeni sen seuraksi, en ees tajunnu ajoissa, siinä kohti vasta kun yskiminen muuttu oksenteluksi. Jippijaijee, olis kiva saada selitys tälle migreenimäärälle, koska tulee tosiaan alle 2h sisään heräämisestä tuo migreeni. Mut nenä tukos, joten oli hyvä värjätä juurikasvu pois :) Pitäs vaan taas päästä tk:hon kun alkaa migreenilääkkeet olla kohta loppu totaalisesti.

Pitäs kai viel pari pv odottaa et viittis tehdä testin. Mul on tuol kyl noita kaikista herkimpiä raskaustestiliuskoja viel pari jäljel kaapis... Nyt kai ehkä vois olla dpo 8-10 ehkä... Mielummin reagoisin kehon hormonien sekoiluihin sen takia et tuonne masuun yrittää se toivottu asukki kiinnittyä kuin että näitä migreeneitä tulee stressin takia (mitä mielestäni ei oo) tai pihal kai taas jylläävien homeiden vuoksi.

Niin ja mikä tekee onnelliseksi. Niitä on paljon pieniä juttuja.
- Mies jakso hakea taas kaupungilta mulle korviin puudutetippoja (flunssa laukasee korvasäryn, tulehdus tulee silti vaan tosi harvoin) ja on jaksanu siivota vaikka on itekin flunssanen :)

- Hiukset on nyt vihdoin värjätty ja kylppärissäkin tuli laitettua samalla tavarat paikoilleen (ja pestyä ponnarit ym) kun mies eilen pesi myrkyil tuolla pinnat.

- Puku alkaa olla valmis, nyt toivotaan että yläosan päällikangas tuli vihdoin just oikein leikattua kun piti lisätä vähän väljyyttä. Korutkin on muuten valmiit, mitä nyt hiuskorua pitäs viel väkertää vähän loppuun. Miehestä on kehittynyt hyvin taitava korsettinyöritysten kiristäjä kun on sovitettu niin monesti noita vaatteita :D Mullahan on siis puvun alla ihan oikea metalliluutettu vyötärökorsetti, mitä pystyy käyttää välillä arkenakin. Onnistu jopa kerralla, en enää vaihtais takasin markettien lötköluisiin versioihin, vaikka ei tuo nykynen itsetehtykään juuri kovinkaan paljon senttejä vie (kun en tahtonut sellaista).

- Ja jos nyt oikeasti jää aikaa, niin mä saan vihdoin kasattua nuo mun uudet verhot :) Meil on hienosti osittain lakanoista kyhätyt verhot olkkaris kun piti viime kesänä saada estettyä valon pääsy olkkariin. Makkariskin on jotkut vanhan kämppäni verhot, joiden kunto ei kyl näytä olevan enää kovin hyvä :D

- Meiän tuholaiskissa on ollu tyytyväinen kun pääsi takas työhuoneeseen. Suojattiin vaan kankaalla ylin laatikko (nukkuu siis laatikkopinossa minne kiipeilee hienosti kirjotuspöydän kautta) ettei neiti saa tehtyä ylimäärästä tuhoa. Ja jaksaa huvittaa ja jumppauttaa mua nyppimällä omasta neulatyynystään nuppineulat lattialle kerta toisensa jälkeen (mun oma kun on magneettinen niin ei oo niin kiva).

- Mä en oo vieläkään onnistunut tappamaan mun yrttejäni, joten ens keväänä saan idättää lisää kasveja :)

- Pe meikäläisestä tulee rouva. Ja pääsen vihdoin eroon sukunimestäni jota vihaan yli kaiken kun siitä on mm. kiusattu. Puhumattakaan et saan sunnuntain juhlia varten käydä penkomassa taas nuo lelulaatikot ja keräämässä jotain pientä ystävän pojille tekemiseksi juhlapaikalle :) Osa kauhistelee kun meil on olkkarin nurkas vahvistimen päällä kasa (siistejä!) lelulaatikoita, mut ne on meiän sisustusta. Tyhjää tilaa olis muuten. Ja mulle hyvin tärkeää et saan lelut äkkiä esille jos tulee noita pieniä vieraita (vähän isommille mulla on yläkaapissa jotain mitkä ei sovi vielä noille alle 3v:ille).

Mä en oo jaksanu olla taikauskonen. Mulla on noita leluja, osa on omia vanhoja, osa miehen vanhoja (tosin siltä tuli enimmäkseen pikkulegoja) ja osa on löytynyt alesta tai kirppareilta. Niin ja pieniä vaatteita :) Niistä tosin jokunen on ystävällä lainassa ja ilahduttaa nähdä välillä kuvia kun pienellä on noita multa lainas olevia vaatteita yllään.
 
Hei kaikille!

Ihana kuulla sinusta millimolli :) On ollut ikävä. Plussatuulta sinulle toivottelen!

Kiitos listan päivityksestä! Olen tällä hetkellä niin sekaisin, etten osaa nyt oikein kirjoittaa muuta kuin omaanapaa. Olen siitä pahoillani :ashamed: Syy tähän sekoiluun on edessäni olevat kaksi raskaustestiä, joissa on näkyy haamut! Olen odottanut menkkoja viime päivät, tissit on tosi kipeet ja alamahaa juilii koko ajan. Mulle tuli kumma olo tuossa alkuillasta ja tein kaapista löytyneen yhden r-tetsin. Siihen ilmestyi melko heti haamu. Säntäsin suoraan kauppaan ostamaan lisää ja tein äsken pregchegin puikkotestin. Siihen tuli myös haamu, siinä on vaaleanpunaista mutta heikko se on.

Yritän ottaa rauhallisesti(mahdotonta) ja jotenkin nyt järkeistää kaikkea. Oviksesta ei ole mitään hajua, tämä kierto on menty rennosti ja fiiliksen mukaan. Joten viivan vahvuutta on vaikea arvioda. Ei auta kuin odotella ja testata parin päivän jälkeen uudelleen. Menkkajuilinta on aika kovaa, joten pelkään tietysti, että vuoto alkaa :( Viikonloppuna olisi eräät häät, jossa todellakin on alkoa tarjolla. Voitte uskoo miten paljo toivon, että mulle napsahtais nyt kuskin rooli :D

Palaan paremmin kommentoimaan, pikkumy:lle toivottelen ihanaa hääpäivää ja kaikille plussatuulta!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis- ja -Liv-
Kristiina84 Oi että! :heart: Haamukin on jo jotain ja kertoo siitä, että jotain tapahtuu sun kropassa!! Hitto, mie arvasinkin, kun katoin sun kirjoittaneen tänne viimeisimmäksi, että vihdoinkin voisi lukea jotain positiivisempia uutisia :) Toivotaan kovasti, että haamulainen lähtisi siitä vahvistumaan!!

pikkumy Sulla juhlaviikonloppu lähestyy ja järjestelyt ovat ilmeisesti hyvällä mallilla :) Jos en myöhemmin muista, niin toivotan teille jo nyt oikein ihanaa ja juhlantäyteistä viikonloppua :) Aiotteko mennä perjantaina viettämään hääyötä jonnekin? :)
 
Jo
Kristiina84 Haaaaaamu! Nyt peukkuja :O

Aika masistunnelmat kaikilla muilla... täällä kanssa:
Jo...................30............7(KM yk2)....5/33................7.9.

Mutta tällä hetkellä positiivista on pitkä viikonloppu ja parin päivän irtiotto Luxembourgissa, jippii!

Häistä muuten -- kuinka kauan olette suunnitelleet häitänne? Meillä on nyt tämä lapsiprojekti ja sen takia lykätään ja lykätään. Eli ei ensi kesänäkään tiedossa häitä, kun luulen että siinä suunnittelussa ja järkkäilyssä menis aika kauan. Haluan "omannäköiset" häät, panostaa paljon yksityiskohtiin ja järkkäämistä riittäis. Eikä sitä varmasti helpota, että meidän häät tanssitaan (sitten joskus) Ranskassa, jossa ei siis asuta. Koita siinä sitten etäjärkätä.
 
Hennu: ihan kotona ollaan yö. Ehitään täs reissata mm. viikoksi mökille häiden jälkeen (meil on oma "mökki" kun majotutaan saunamökil ja appivanhemmat on siel ns. päämökis). Ja ties mitä muuta piti noiden jäljelle jäävien 3 lomaviikon aikana ehtiä tehdä. Aikataulu tuntematon :D

Meiän häiden suunnittelu. No pukuani oon miettiny tovin. Mutta senkin mallin päätin tos about kesäkuus vasta varmasti. Virallisesti kai toukokuus alotettiin suunnittelu, juhannuksen jälkeen on sovittu hääpaikka että vihkijä, heinäkuun tokal viikol kai lähti kutsut, ilmottautua piti 1.8 mennessä ja juhlat on nyt 12 ja 14pv. Puhuttu on häistä kihlautumisesta asti, eli viime marraskuusta. Niin ja sen puvun teen ihan itse, sormuksetkin ostettiin tuos heinäkuun viimesel viikol, meillä kun meni kihlatkin uusiksi kun miehen sormus ei oikein kestänyt työarkea :D Vieraita tulossa 13kpl, joista 2 pieniä lapsia (joista ei tartte maksaa ruokamaksua ;) )

Niin ja meiän aikataulua on sanellu sekin koska miehel on ensinnäkin tämä kesäloma ja miten bestman on Suomessa :D Lopuksi pv valittiin vielä että tämän vietnamilainen kihlattu pääsee mukaan, kun lähtee kuunvaihteessa takaisin kotimaahansa suunnittelemaan omia häitään (kuulemma lokakuun lopussa kun sulhanen ehtii perässä). Tulevat kai ens keväänä molemmat sit pysyvästi Suomeen :)

Niin ja jos vauva ois ilmottanu tulostaan aikasemmin, tuskin se meiän suunnitelmia sen kummemmin ois muuttanut. Ainakin vihillä ois käyty ennen kuin vauva ois syntyny.
 
Oijoi,
Ensimmäiseksi onnittelut kristiinalle!

Täällä kanssa meidän bändi kipeenä. Isäntä tosi pahasti lenssussa, ja mä vaan jotenkin lievästi?
Käytiin molemmat siis lääkärillä, ja multa ottivat kaikki kokeet ja loppuviikko saikkua ja mitään ei sais tehdä.
Olikin siis hyvä tuo gallubbi tähän väliin siitä mikä on hyvin/tekee onnellliseksi tms :)

Meidän kissan tassujen luut alkanut parantumaan, häkkilepo todennäköisesti puolessa välissä! Meillä siis molemmat kissat karkas ikkunasta (2asuin kerros) ja toiselta murtui molempien tassujen luut)

Lopetin tupakoinnin about 1kk sitten, enkä ole retkahtanut! Mies sai pyydettyä itselleen lääkärireissulla champix-reseptin, eli häiden jälkeen loppuu hänenkin sauhuttelu :)

Kuukaus aktiivisempaa ja terveellisempää elämää takana tuottanu kropassa myös tuloksia.
Sen lisäks että kuppikoko on pienentynyt (no onko tää nyt sit niin positiivinenasia :LOL:? )on mm paitojen koko pienentynyt parilla koolla, ja housutkin roikkuu jo hyvin epämielyttävästi päällä :)

Jo melko harmillist että teillä tuo raskautuminen kestää ja kestä jos häätkin on tarkoitus vauvan saannin jälkeen järkätä :/ Siltikin häät ranskassa kuulostaa vähintäänkin järkyttävän upealta!

Meillä piti yrityksen alkaa vasta häiden jälkeen, mutta mies ei kuitenkaan malttanut odottaa vaan ehkäsy jäi joskus marraskuussa pois. Vieläkin tallessa tekstiviestit, tosta kun olin töissä ja mies kotoa naputti, että pitäis sitten sumplia häät ym toisella tapaa jos hyvin kävis..

No jos toi yläkerran ukko nyt häiden jälkeen meille sen vauvva-uutisen sois! Ollaan sitte yritetty se aika mikä otettii "varaslähdöllä" :D

Meillä hääpäivä lyötiin lähes heti kihlojen jälkeen lukkoon ja viime elokuusta tammikuuhun suunnittelu oli tosi tosi minimaalista. Mitä nyt kirkon, papin ja juhalpaikan varas.
Maaliskuussa kävin hääpuvuun etsimässä ja sitten tein huhtikuussa kutsut valmiiksi ja toukokuussa päätettiin keitä kutsutaan. Toukokuun lopussa muutettiin, ja kesäkuussa vietiin kutsut postiin ja sit alkokin tekeminen :)

Nyt tilanne on hyvällä mallilla, mulla ja sulhasella puvut, bestmanilla ja kaasoilla puvut, kirkko ja juhlapaikka varattu. Pappi ja kanttori tiedossa, bändi varattu, ruoat tiedossa, sormus ollu kohta 6viikkoa laatikossa, esteettömystodistukset takataskussa ja viinanhakureissun liput ja laput myös tallessa.

Vieraita ilmottautunut 84kpl eli aika isot häät, Suurin osa onneks jättää lapset kotiin/hoitoon..muuten mentäis lähempänä 150...:whistle:

Mutta nyt taas duactia naamariin ja nukkumaan :flower:
 
iloiseksi tekee

1. parin viikon päästä tutkitaan oikeen kunnolla
2. olen tehny tällä viikolla 3:t pitkävartiset sukat ittelle talveks
3. Löysin halpaa ontelokudetta, josta virkkailla :)
4. Kaverin kanssa vaihdeltiin eilen lankoja ja vaatteita.

Surulliseksi tekee:

1. Olen kamalassa nuhakuumeessa. Ei ihmisen jolla ei ole työpaikkaa tarvis sairastaa, ko ei ole paskaa työpaikkaa mitä vältellä. ( toisaalta iloinen asia, ettei ole työpaikkaa!!) :)
2. Olo on niin kamala, että hyi.
3. Taitaa menkat alkaa huomenna :(

Kaiken kaikkiaan ollaan taas lähtötilanteessa. Ei kiva. Paitti tää nuhakuume tekee mut hulluks. Inhoan olla kipeä. Varsinkin nyt! :(
 
Onnea Kristiina !! :heart:

Kylläpäs on moni flunssassa :( Itsellä myös hieman flunssainen olo, mutta nyt en kyllä ehdi tulla kipeäksi!

Mut tekee onnelliseks se, että mulla on ihana mies ja ihanat koirat :heart: Vaikka olis kuinka huono päivä tahansa, niin koirien kanssa touhuaminen saa kummasti unohtamaan huolet ja murheet... :)

Tällä ei vieläkään menkkoja... Tänään on ollut vähän semmoinen olo, et vois ehkä kohta alkaa... Tietenkin just sillon kun olis menoa. Huomenna lähden töiden jälkeen mökkeilemään, joten tätiä en kyl just nyt haluais kyläilemään, mutta taas toisaalta, pääsis sitten uuteen kiertoon...
 
Viimeksi muokattu:
Joo kannatti tuhlata taas yksi testi.. Just ko olin saanu kastettua ton kusessa nii eiköhä tullu pyyhittäessä verta ja sit alko maha kramppaan tutulla tavalla.
Sanon nyt aivan suoraan, että VITUTTAA niinku pientä oravaa talvella ko käpy on jäässä. En ala miksi näin käy joka kuukaus, että oma kroppa pettää. Miksi??

ELi Kp 1/ 27-28 Yk 13 ikää kohta 26 ja vitutusta ilmassa.
 
Kristiina84 Onnea! Hyvältä vaikuttaa. :)

ON: Tein raskaustestin tänä aamuna ja puhdas nega tuli. :( Voihan se olla et plussa ei vielä näy, mut jotenkin en usko et oisin vielä raskaana. Onneks oli tänään kiireinen työpäivä niin ei ehtinyt asiaa ajatella. Ei kyllä vielä oo tiputteluvuoto alkanut ja yleensä mulla on sitä 2-3 päivää ennen menkkoja. Mut luulen et tää kierto on vähän pidempi kun ovis oli ehkä vähän myöhemmin ku viime kuussa. Mullakin saattaa joskus kierto olla muutaman päivän pidempi, vaikka tuolla tuo 28-30 kierron pituudessa lukeekin. Enimmäkseen kuitenkin on aika tasaisesti 28, joten siks tollaisen pituuden laitoin.

Ja sit niitä positiivisia asioita. Mulla on ihana mies. Ja kolme ihanaa kania, jotka innoissaan aamuisin odottavat että menen ruokkimaan ne. :) Huomenna tulee sisko viikonlopuks kylään ja tehdään kaikkea kivaa. Että eiköhän tää tästä taas jos uuteen kiertoon pitää mennä.
 
Jo
:( Millimolli

Pitäisköhän kuitenkin vaan alottaa se häiden järjestely ja valmistelu ens kesäks, jos ei vauvaa kuulu tulevaksi. Ja jos kuuluu, niin saahan sitä sitten lykätä. Niin monta rautaa tulessa nyt yhtäaikaa että saattaa kyllä loppua puhti kesken...
 
:wave: Ootte puhunu kirjoista jotka liittyy keskenmenoon tai lapsien saamiseen.. :)
Mä ostin kans Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen -kirjan. Suosittelen, jos ette oo vielä lukenu! Ihan loistava! :)

Ja mikä tekee mut onnelliseks.. :O Hmm.. :) Toi oma mies :heart:
 
Destello
Hejsan.

Kävinkin jo tonne parikymppisten puolelle tilittämässä kun on ollut niin laiska ettei ole saanut itsestään irti sen vertaa, että olisi kommentoinut muiden kuulumisia tai muutakaan. Jotenki tuntuu nyt taas siltä, ettei mistään tuu mitään ja joka ikinen homma kusee silmään niin että kirvelee.

Enivei, sekä kivaa, että vähemmän kivaa nähdä sut millimolli täällä. Jotenkin kerkesin jo ikävöidä, mutta toisaalta toivoin että olisit jo plussannut tauon aikana. Niinku sanoin, musta tää palsta ei kovin helpolla taida päästä eroon, kun tähän mennessä on tullut vain karvaita pettymyksiä ja jotain sinnepäin. PS. Aloitin tikkujengiläisenä olemisen tänään. Naurattaa, mut mitäpä sitä ihminen ei epätoivoissaan tekisi..muutaku tikuttais.

Olitte jotain puhunu asioista jotka tekee iloiseksi:
A) Ei niin mikään
B) ... Ei vieläkään mikään
C) Jos oikeen mietin niin oli ihan kiva ku läskit varpuset söi kokonaisen hampurilaissämpylän alle minuutissa tänään työpaikan pihalla ku syötin niitä
D) Toisaalta ei sekään ole kiva jos ne läskit varpusraukat kuolee liialliseen pullamössöön mun takia

No. Siinäpä ne.

Aikuisten oikeesti musta on ihanaa kun pikkumy ja hänen miehensä saavat toisensa virallisesti huomenna, on tullut seurattua heidän kommelluksiaan ihan tuolla facebookin ihmeellisessä maailmassa ja täytyy kyllä myötää, et siinä on naisella asenne kohdillaan loppupeleissä.

Kristiinalle peukut pystyyn että siellä se plussa oikeasti olisi!
 
Kristiinalle isot peukut, plussanneiden puolelle kaivattaisiinkin lisää väkeä kun siellä on jo osa jakautunut, vissiin neljä on nyt syntynyt näitä esikoisia ja viides syntyy koska tahansa.

Eli tilaa on vaikka teille kaikille kerralla, onnea jokaiselle yritykseen!

Ambrosia Hienoa että olette matkalla kohti savuttomuutta! Meillä tuli miehen kanssa just vuosi tupakoimattomuutta täyteen, enää ei edes muista että on joskus ollut sellainenkin tapa.. Ja kaksin on helppo lopettaa kun ei halua retkahtaa ettei vedä toistakin mukanaan. Ja näin yrityksen kannalta, mukavampi kärvistellä raskauden pinnankiristykset kun tupakanhimoa ei tarvi potea samalla. Itsekin ehdin olla puolisen vuotta savuton ennen plussaa.

Hyvä kun olette tehneet positiivisuuslistaa, on ihan hyvä muistaa että elämässä on paljon muutakin hyvää. Että osaa arvostaa sitä muutakin, lapsen saanti on toki tärkeää mutta onnellisuuteen tarvii muutakin.

Mun eräs tuttuva pariskunta on nyt aloittaneet vauvanyrityksen, toivon kovasti että heillä tärppäisi melko pian, täällä on huomannut ettei se ole mikään itsestäänselvyys ja senkin paljonko se ihmistä musertaa.

Omia kuulumisia lyhyesti Meillä on maanantaina edessä näillä näkymin viimoinen ultra, haluavat vielä tsekata Pienen sydäntä, kun se näkyy viikko viikolta tarkemmin (mun veljistä toinen on kuollut vastasyntyneenä sydänvikaan ja toisellakin on sydämmessä ja aortassa häikkää, joten ollaan tehoseurannassa vaikkei mitään poikkeavaa olekaan havaittu meidän vauvalla). Rakenneultra oli sarjassamma kurjat kokemukset, ultraajalla oli kiire ja hyvä kun sanoi lopuksi kiitos hei. Sukupuoli jäi siis arvoitukseksi vaikka oltasiin mielellämme se kuultu. Nyt on kovat odotukset maanantaille, toivottavasti saataisiin ainakin ystävällistä kohtelua.
Täällä siis ollaan jo pikkuisen puolivälin ohi raskaudessa, maha alkaa palloutua ja painokin kääntynyt nousuun. Jännityksellä tulee luettua synnytyssairaalan (Keski-suomen keskussairaalan) sisäilmaongelmista ja parakeista joihin siellä osastoja siirretään, missä lie parakissa sitä pitääkään synnyttää joulukuussa.
Syksyä odottelen jo kovin, ihanaa kun helteet hellittää.

Mukavaa syksyä teille kaikille, tulee usein teitä ajateltua ja odoteltua tonne toiselle puolelle.

Susimieli ja Pieni 22+5
 
pikkumy paljon onnea teille ja mukavaa hääjuhlaa :)
millimolli samanlaiset "orava" fiilikset on täälläkin...siula on kyllä aina hyvät jutut! Kiva että saa edes joskus hymyn huulille :D
Kristiina84 peukkuja siule, että haamut sieltä vahvistuisivat :)
susimieli ja eltsu81 kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Välillä tulee kyllä käytyä siellä odottajien puolellakin lukaisemassa ja haaveilemassa, josko sinne itsekin joku kaunis päivä pääsisi.
Itsekin olen lukenut tuon Emby^n mainitseman Anna-Leena Härkösen kirjan. Tykkäsin kovasti.

Jaa, mikä tekee iloiseksi...
-se että on töitä, oma koti ja mies. Mutta pienistä asioista tulee ilo, ja samati myös suru. Eilen keräsin marjoja ja itku siinä tuli kun mietin, että viime vuonna tähän aikaan kun keräsin marjat niin olo oli niin toiveikas raskauden suhteen...tais olla silloin eka yk menossa. No tässä sitä edelleen ollaan.
 
Huomenta!!!

Eilen illalla ko mies tuli kotiin, niin märisin sille näistä jutuista. Se ei halua, että jos me ei saada lasta, tai no se meinas, että sitte ei saada. Adoptiot, vieraan lahjoittamat sukusolut, ilmeisesti iha keinosiemennyksetki ( Mie olin eilen sitä mieltä, että olen maho lehmä, niin sana on juurikin keinosiemennys :) ) yms. taitaa olla pois laskuista.
Meinasi, että sitte meillä o noissa sen jo olemassa olevissa lapsissa tarpeeks lapsia. Ei käsitä, että kö ne ei ole silti minun lapsia, mie haluan olla äiti. Noilla pojilla on jo äiti. Se vaa tuumi, että no samallalailla sie ne minun kanssa kasvatat. Ei oikee päästy ojasta allikkoon.
Tuli semmone fiilis, että turhaan mie meen sinne tutkiuksiin ees sitten. Mut se meinas, että sitte ainaki tietää missä on vika. Niinii mutta eikö sitä vikaa voi yrittää korjata??? Ko jäi vähä epäselväks, että mitkä hoitomuodot sille sitte kävis..
Meinasi, että minunkin pitää nyt vaa nauttia elämästä vielä kun on mahdollisuus. ( siis oikeasti, voi PERSE!!) Kuulemma lasten saaminen ei ole niin hauskaa loppupeleissä ja ei voi olla koko elämä.

No tossa vaiheessa mulla alko jo vähä kiehuu pottukattilasta vesi ylitte. Jotenki vaa tuntuu, että tää lapsettomana olo o kolmetuhatta kertaa hankalampaa ko o tässä parisuhteessa kuitenki ainoa lapseton. Se ei tunnu tuota toista liikuttavan.

Sitten mukavampiin asioihin: Olen laihtunut ainaki viis kiloa kahdessa päivässä. Suosittelen samaa muillekin. Ihmekeino on ollu nuha. Se viis kiloa minkä olen laihtunu on ollu yksistään limaa ja räkää. Nyt o vieläki tosi karsee olo, mutta selvästikin parempi ko eilen. Vieläki o hirvee nuha, mut enää ei kolota joka paikkaa, ainoastaan joka toista paikkaa :D

Destello Munki positiivisuuslistalla on eläin. Tarkemmin ottaen seki taitaa olla lemmikki meille ko viimeiset kolme vuotta o meillä hengaillu ja tehny pesänki meä varastoon toissa vuonna. Se istuksi yksi ilta meän koiran ruokakipossa ja natusti ruokaa. Koira vaa katteli taas, että anna palaa Frank ( nii sen nimi on Frank). Semmone siili, ihanan kiva siili. Käy meillä joka ilta koiran ruokakipolla natustelemassa. Olen yrittäny laittaa sille siilisopivampaa ruokaa omaan paikkaan, mutta ei kelpaa. Frank on selvästikin transsiili, se haluaa olla koira. Ostan sille tänään kaulapannan. Olenki aina halunnu jotaki pikkukoiraa :)

Nii ja miehele sanoin, että jos sitä lasta ei tuu ni mie hommaan MAINE COONin ja alan hulluks kissatätiks :D Ja kuulemma mun ei kannata vielä stressailla ko saan liiton päivillä olla, niii turhaan kuulemma ees haen vielä töitä, et nauti vaa se meinas. Joo mutko ei ihminen jaksa virkata kovin montaa kuukautta, tarvin selkeästi harrastuksen. Ideioita???
 

Yhteistyössä