Esikoista yrittämään 2011

Destello
Mietein just samaa et voi niitä raukkoja, jotka ettii jotain hyvää informaatiota netistä ja eksyy laittamaan googleen hakusanoiks joitain valittuja sanoja, ja selain ohjautuu juurikin tälle palstalle.

HEI te miljoonat (kuvitellut) googlettajat! Me emme ehkä ole ihan täysjärkisiä, kuten varmaan huomaattekin. Meillä on kuitenkin sielu toivoa täynnä, ja tässä vaaleanpunaisessa maailmassamme on myös valtaisan työn takana oleva päämäärä...

...Nimittäin tikkujen vallankumous, RUAHHAHHAHHAAA!

o_O
 
Olipas mielenkiintonen keskustelu. Neljän pojan äiti alko kysellä et joko oon raskaana. Juu en oo. Sitten perinteinen kehotus et ei saa stressata eikä ees ajatella koko yrittämistä. Et heti ku lopettaa stressauksen ja yrityksen niin onkin raskaana. Hmm, ei kummasti kyl osannu kertoa sitä poppakonstia millä nää vauvakuumeajatukset saa pois päästä, oisin mielelläni sen teillekin kertonu!

Tenttas missä palstailen, en suostunu kertomaan, löytää kyllä jos tahtoo. Ja tällasis pinois olevat on kuulemma yleensä vaan ja ainoostaan sellasia jotka on jo yrittäny kauan (käy siis jo hoidoissa asti). Hups, mä luulin et täs pinos ei kukaan viel iha vuotta oo yrittäny ja kummasti noita on tonne odottajiinkin katoillu... Niin ja meiän pitäs kaikkien masentua totaalisen pahasti jokaisen meidän puolesta jotka käydään nyt suurimmilla yrityskerroilla, jopa niiden yk1:laisten!

Sit kuulemma hermostuin iha turhasta kun jouduin toistamaan et en tosiaan tiedä onko tuolla mun keväällä viimein löytämälläni, pahalla allergialla ollu tekemistä tän raskautumisen kans. (Juu ite veikkaan et on, koska en niit ovisplussiakaan oo saanu ja migreenit on ollu aika helppoja, en toki sille sanonu). Nii ja et tikuttelenko ovista! :D

Tietää vieläpä et mul on perussairauksia, jotka on tätä atopia/allergiaa lukuunottamatta hoidos ihanasti yhel lääkkellä. Ja sen syöntiin on jopa teratologiselta lupa. Ja silti kauhea epäily et kestänkö/jaksanko ny raskautta. Niin, enhän mä tosiaan tiedä omaa vointiani ja millä tolalla noi mun perussairaudet on :D Mähän voin hirveän huonosti jos mulla on oviksen jälkeen paha migreeni (hormonaalisia on paskempi yrittää ees estää, lääkityksen toimivuuskin on onnenkauppaa). Tai jos mulla nyt vaan on vielä iho vähä heikos hapes tuon vaikean allergian ja koivukauden jäljiltä! Poistetaanpas lääkitys ja katotaan ku perussairaudet alkaa riehua ja puhutaan sit oonko huonos kunnos nyt tätä kirjoittaessani ;)

Juu, en voi ku nauraa. Oli pakko jakaa kanssanne :LOL:

Onneks parhaaksi ystäväkseni katsomani ihminen ei oo tuollainen, vaikka äiti onkin. Sillä oli hyvä asenne kun manasin tuon pahan allergian löytymisen jälkeen ku ei oo tärpännyt. Sanoi vain että ehkä hyvä näin, ei tartte ainakaan murehtia mitä se allergia on voinu vauvalle tehdä. Ehkä suorapuheista, mutta silti niin oikeat sanat siihen kohtaan :heart:
 
Minut alistettiin tulemaan tänne ny puhelimella ko Mie kössi multa koneen!!
Toisaalta hyvää harjoitusta sitä varten kun yliherramme tikkukansa ottaa vallan maapallolla ja joudumme kaikki seisomaan tönkkönä paikallaa, jotta sulautuisimme valloittajakansan muottiin!
 
Destello
pikkumy Ei muutako ohjaat ihan rohkeasti sen kaveriäipän tänne sivuille niin näkeepähän ihan konkreettisesti sitten et kuinka epätoivoista ja masentunutta porukkaa me oikein ollaan ;D

Tommosille kaikesta kaiken tietäville näsäviisaille oliskin ihan hyvä joskus näpäyttää, inhottaa tommoset ku ne tulee pätemään joka asiassa. Hyvä että osaat nauraa asialle, moni olis voinu ottaa sen ihan loukkaavana :) Sulla on ainaki asenne kohillaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Bubble89
Destello
millimolli Tottahan sulla nyt vielä on Samsungin Android-puhelin? Pitäähän sitä kaikkien meidän pääpirujen, eli tikkukansan hitlereiden, osata surffata netissä myös puhelimella sujuvasti, että pystyy sitten delegoida tehtäviä muillekin ja valloittaa siinä samalla myös internet tikkukansan alaisuuteen!
 
Destello
Omnom, mä oon sit huono salainen kaksoiskysta. Eiku sisko.

Mullon Galaxy 5, tällä hetkellä vaan tuolla kaapissa kun Kies-poksahti enkä oo jaksanu päivitellä :D

Mun pitää varmaan päivittää kohta itteniki ku alkaa kytkin luistaa pääkopassa siihen malliin.
 
Kaksi kadonnutta sielunsiskoa ovat selvästi löytäneet toisensa täällä :LOL: Voi mitä keskustelua! :D

Mutta vakavissaan millimolli, voi olla ihan hyväkin juttu, jos alat ovistikuttelee. Jos se mättääkin ajoituksessa, siis jos et ole koskaan tikulla varmistanut ovista? Nyt se ajattelee siellä, että on tuossakin taas yks älynväläys :D Mutta tuli oikeasti mieleen, kun mainitsit, ettet ole koskaan tikuttanut sitä.

ps. minäkin voin liittyä siihen tikkuun pissaajien paitajengiin :D
 
Pentele! Ei se tienny et mitä mä oon (tai siis en oo syöny) tänään! Saati muutakaan! En mä kyl nyt sen puhelinnumeroakaan tiedä mut äkkiäpä mä sen saisin. Syitä on aina kiva keksiä :D Mut hei, eikö normaalissa 4 lapsen lapsiperheessä, jossa nuorin on vasta siirtyny normimaitoon, juoda sellaset 50l maitoa viikos? Se kun tekee aikuset mukaan luettuna sellaset reilut 1,5l per pv. Omnom :)

Jos mä saan tällaselta "neuvoja" jonka mielestä oma eskarilainen ei voi mennä naapuritaloon eskarikaverinsa kans leikkimään tunniksi tai kahdeksi ilman äitiä tai isiä ja koko veljeslaumaansa, niin otanko mä niin kaikkee vakavissani :D Ja syykin oli niin ihana ku ei tunneta kuulemma viel nii hyvin vanhempia et tiedettäis noi kasvatusperiaatteiden syvimmätki salat! Lapsihan menee LEIKKIESSÄÄN kaverinsa kanssa paris tunnis pilalle ja unohtaa ne äidin ja isin kovan kasvatuksen tulokset ;) Ja veikkaan et jos se tietää/keksii mun nickin mitä yleensä käytän niin kyl se mut äkkiä bongaa :D Tulkoot sit marisemaan, mielummin suoraan tähä ketjuun :)
 
Mie aloitin näemmä jo metamorfoosin tikkukansalaiseksi. Kannoin halkoja kellariin ni sain tikkuja sormiini. Mua saa ja pitääkin nyt onnitella, ko olen kohta oikea tikkunainen!

Joo ja jos ovista ei aina tuukaan ni saa lääkityksen nopeammin kohonneen :)

Destello vai että kaksoiskysta eli jos mulla vanhana alkaa kasvamaan Patti niskaan ja sisältä löytyy hammas niin tiiän sanoa lekureille et se on mun kaksoiskysta Destello vaan, että älkää hullut sitä leikatko pois! :)

Vähä vakavammasta aiheesta. Mie olen jo pitkään miettinyt et kävis nenäleikkauksessa. Mun nenä on aina häirinny mua se on tollainen pottu. Aattelin et pinokkiolla on mun uusia kauneusihanteita peremmin vastaava nenä. Nääs pitkä tikku ! :)
 
Pikkumy harmi, Mie oisin voinu tehdä tiliä niillä lottonumeroilla :)
Meillä miehen pojat juoksee varsinkin kesällä päivät pihalla kavereittensa kanssa jossakin pusikossa. Hauskaahan niillä siellä on ja eipä ainakaan pelaa tai katonpiirrettyjä koko päivää :)
 
Apua, teiän parin sivun juttujen lukemiseen meni tovi kun on menny tää pv ommellessa. Ei huvita herätä mökillä suoraan auringonpaisteeseen, mut ny on verhot! Miehet saa viritellä ne sinne sitten :p Mä ompelin jo. Ja kirosin silitysraudan ja seuraavaksi heitän ton roskiin ja etin uuen kaupasta. Meinas pilata koko työni ku päätti polttaa sisuksistaan kiinni kalliiseen kankaaseen jotain paskaa :F Onneks oli sen verran ylimäärästä kangasta. Ei tullu maailmanloppu, ainakaan vielä.

Destello, niin millasen villasukan kantapään sä haluat oppia :D Mä osaan useammankin :D Ja akryylimaaleihin kantsii totutella, ne on muuten kivoja jo nyt kun on yliutelias kissa! Ehtii kuivua ajoissa, ajatella miten kätevää sittenki tehdä jotain taiteellista kun on jo perheellinen!

Tapettipiirrustelusta, joo, meil kissa jo alotti. Tosin poistamaan tapettia. Ilmesesti tollaselle kohokuvioidulle tapetille on paskempi piirtää, kun on vaan tuollasta repiny olkkarista irti? Makkarin tapetti sileänä on saanu olla. Mä ite vaan teippasin julisteet julistelistoista kiinni suoraa tapettiin ku ei tuohon seinään mikää muukaan tehonnu...

Millimolli, et kai säkin vaan oo ADHD :D Välil juttuja lukies vaikuttaa vaan siltä. Jos oot, niin tervetuloa kerhoon :) Täälläkin kai vilkas muksu tiedos, itel tuo dg ADHD:sta, mies taas on ollu kans yks ikiliikkuja muksuna. Mä en ees jaksa miettiä mitä kaikkia sukurasitesairauksia meiän suvus on, liikaa vähä kaikkea. Mut ainakin tuo ADHD kulkee ja vahvana suvus :D Hullut isäni sisarukset (isä mukaan lukien toki) menee tuol jossain vauhdil vaikka fysiikka pettää, jarruja vaan ei oo ja millään ei voi levätä. Niin ja mitenkään heillä ei voi olla tätä ADHD:ta! On se niin kamala oireisto ja muuttaakin niin paljon sitä persoonaa jos ois diagnoosi ;) Lääkärit vois vaan vähä suhtautua paremmin tohon ikiliikkuja-olotilaan noiden fyysisten sairauksien hoidossa, noin ennakointimielessä.

Millimolli, hei eipä tuo testiriippuvuutes kovin pahasti tuu kärsimään. Katsos kukaan ei voi ees moittia jos testaat ainaki kahdesti päiväs ovista, ihan periaatteel ettei vaan mee se ovis ohi! :D Sit ei ku kirjailee mikä oli miltäki päivältä ja mihinki aikaan otettu ja vertailee et mikä testisarja on paras ja koska se ovis olikaan ;) Miehille ei tästä tosin kantsi kertoa, ne ei tajua...

Ja Destellon kans taietaan testailla kilpaa sitten tuo juhannusviikon :D Ja ota se lonkero ku tekee mieli! Mul ainakin on asenne et niin kauan kaikki on ihan sama kun testi ei oo plussaa. Sit pitää hitusen skarpata (ainakin syömisessä...). Nytkin vois mennä ruokkii kissan, hakea itelle lounas-välipala-päivällinen-iltapala-yhdistelmän (hups, unohduin vissiin vähä liikaa ompelemaan?) ja antaa tän koneen sammuttaa ehkä ite ittensä välis ku siitä uskaltaa kitistä et haluan käynnistyä uudelleen.
 
Pikkumy harmi, Mie oisin voinu tehdä tiliä niillä lottonumeroilla :)
Meillä miehen pojat juoksee varsinkin kesällä päivät pihalla kavereittensa kanssa jossakin pusikossa. Hauskaahan niillä siellä on ja eipä ainakaan pelaa tai katonpiirrettyjä koko päivää :)
No niin mun mielestä etenki tuollasten 5-6v:iden (mitä tuollaki ne kaks vanhinta jo on) pitäs saada juosta välillä jo edes siinä kotipihas (kerrostalo tosin) ilman äitiä! Tai käydä siellä kylässä ilman äitiä ja isiä ku kerrankin on kavereita joiden kans leikkiä ilman et veljet on koko ajan kiinni ja sotkemas leikit. Kyseinen äiti tosin veti herneet nenään ku miehen kans (ja oli siinä muitaki) kritisoimas tota tyyliä et lapset pidetään vaan äidissä kiinni ja ois kai ehkä kolmannella luokalla koulussa päässy ekaa kertaa yksin kaverille kylään. Ei kai tykänny ku uhkailtiin pahal teini-iäl pussikaljoineen ja muine äitejä ilahduttavine teinien tempauksineen :D Poisti jo miehen kaverilistoiltaan, mä jostain syystä viel oon, on kai liiian utelias et raskaudunko?
 
LINE Suuret onnittelut!

Pikkumy Ei mulla oo ADHD koskaan ees epäilty, vois tosin selittää aika monta asiaa. Ainoa mitä itte epäilen, on se, että aina ko mulla o tylsää nii järjestän äksöniä. Esim. Koulussa jos mulla oli tylsää, niin aloin vastaileen kaikkii kysymyksiin tai tein esim. englannin harjotuskirjat tunnilla valmiiks. TAi lukiossa lueskelin harry potteria. ( englanniksi nii opettaja anto lukea) Sit filosofian/psykologian/historian ja uskonnon tunneilla olin koko ajan vastailemassa mielenkiintoisilla pohdinnoilla. ( tai no minun mielestä mielenkiintoisilla :D) Esim. Filosofian opettaja kysy millo vois olla moraalisesti oikein valehdella. Mie tuumin, että no jos toisella on kamala tauti ja se on kuolemassa ja se o vihoissa koko sukunsa kanssa ja ne ei tuu paikalle ja jos se sairas ei erota et kuka oli sukua niin esim. lääkäri vois esittää sukulaista sen lyhyen hetken ja antaa sille anteeks että se saa kuolla rauhassa.

Kuulemma mulla oli liian vilkas mielikuvitus, mutta sain 10 :D Opettaja oli muuteski semmone et se vittuili kaikille ja tykkäs vaa jos oppilaat teki samoin takas, ja miehä tein :) Mutta en häiriköiny tunteja koskaan.

Tein taas testin, soli nega. Mutta voi, että mie eilen nauroin täällä palstalla, mies ihmetteli mitä mie tirskun. Sanoin, että ehkä me kaikki järkätää joskus miittinki, ni se tuumi, et kiva sie meet sinne ja siellä joku Pentti 64 vee sanoo et hei mie vaan keksin kaikki ne jutut että näkis teät...
Epäilevä Tuomas sekin.
 
  • Tykkää
Reactions: Line
Huh o_O Oottepas olleet vilkkaita :D

Neuvojen antajat kaikkitietävät täydelliset äitiihmiset vois kyl syödä päänsä. Yees, indeed.

..täälläkin taitaa menkat alkaa näillä näppäimillä :) Sit saaki menkkojen jälkeen alkaa tallettelee :)
 
Lämpimästi onnea Line! :heart: Ihana uutinen!

Pahoittelut negasta Liv :hug: Toivottavasti kierto nollaantuu pian, jos plussaa ei tule! Itsekin meinasin tänään tempaista muutaman siiderin. En tiiä onko suruun vai mihin, mut meinasin kuiteskin. Varmaan tälläiseen yleiseen masisteluun, mikä mua on vaivannut jo pidemmän aikaa.

Just totesin ukolle, että enempää ei tällä hetkellä voi tehdä raskautumisen hyväksi. Vitamiinia menee jatkuvasti, röökin oon lopettanut, hiton greippimehu, säännöllinen peittojen heilutus, oviksen tikuttaminen. Ainoastaan painoa pitäis saada tippumaan joitakin kiloja, se projekti ei olekaan maailman helpoin. Ja se saattaisi auttaa oikeasti vielä raskautumaan. Paino ei vaan kovin helposti tipu, luultavasti osansa tekee taustalla oleva pco. Mutta itteeni en rankaisemaan enää tuosta ala, jo pelkkä röökin lopettaminen on tuottanut tuskaa mutta yli 4kk oon jo sinnitellyt. Ja siitä olen ylpeä. Ja vain ja ainoastaan siksi lopetin, että gyne vakuutteli sen parantavan hedelmällisyyttä, saas nähdä tuottaako tulosta. Ukko ainakin kärsii, kun meikäläisellä pinna on koko ajan kireellä, varmaankin vieroitusoireita :D
 
  • Tykkää
Reactions: Line ja Hennu86

Yhteistyössä