Esikoista yrittämään 2011

Moikka! Ajattelin liittyä seuraan, jos vaan huolitte :) Mä oon 26 v ja esikoista tässä on yritetty vuoden alusta. Elikkäs nyt on vissiin viides yrityskerta menossa. Positiivisen ovistestin tein 10.5 (kp12). Piti ottaa testit käyttöön ku kierron pituus on heitelly 28-33 päivään, kerran oli 38. Tänään päivällä oli tosi huono olo ja pää kipee, niin sain päähänpiston et kokeilenpa ovistestiä, ku monilla palstoilla on ollu et ne on näyttänyt myös positiivisen raskaustuloksenkin. Noh, se testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Et nyt sit jännätään et pääsee testaan oikeella testillä, sitten kun se on ajankohtaista. Eli ehkäpä aikaisintaan 28.5

Hellou! Ensiksi onnittelut plussanneille :flower:
Voisin nyt palata takaisin listoille parin kuukauden hiljaiselon jälkeen. Yk 9 ei tuottanut toivottua tulosta ja ehkä se olikin hyvä niin. Sai parin viikon reissulla ottaa ihan rennosti.
Nyt siis kp 25/28-32 yk 10 ja ikä on 25v. Jos joku vois lisäillä miut listaan.
Pitää viikonloppuna ottaa aikaa ja lueskella läpi mitä kaikkea täällä on tapahtunut.

Kovasti toivon että tää ois se kierto ja vihdoin sais iloita siitä plussasta. Viimein oli stressitön kuukausi ja lomallakin tapahtui hieman enemmän peittojen välissä, kuin kotona. Meistä tuli myös ihanan pienen tytöntyllerön kummeja :)

Voi Namppis! Ihania uutisia :) Nyt sitten toivotaan, että haamu vahvistuu oikein viivojen viivaksi :D

Kristiina Niin kauan, kuin menkat ei ala, on toivoa :) Testaileppa uudestaan lähipäivinä :)

MM-11 Teretulemasta joukkoon! :wave: Jännät ajat sinulla menossa :)

ON: Joo, taisi kevätflunssa iskeä päälle. Ääni madaltunut ja räkää erittyy. Kuumetta ei kuitenkaan ole, vaan kroppa toimii edelleen alilämmöllä. Ja kyllä, kävin ostamassa eilen ihka uuden mittarin, joka näyttää suht samoja tuloksia kuin vanhakin... Tosin otin tänään allergialääkkeen, jos tämä räkä johtuukin tuosta koivun kukinnasta. Mulla allergiaoireet vaihtelee joka vuosi. Toisinaan aloitan lääkityksen jo maaliskuun loppupuolella ja toisinaan selviän toukokuuhun asti ilman lääkkeitä. Varsinaista siitepölyallergiaa ei ole todettu, mutta klassisia oireita ilmestyy joka kevät ja allergialääkkeillä olo sitten helpottaa.

Oviksen tikuttelu jatkuu ja edelleen viivan paikkoja näyttää. Toisaalta toivon, ettei sieltä nyt lähipäivinä mitään plussaa edes pärähtäis. Tämä viikko on yhtä hulinaa eikä paljon seksi kiinnosta, kun pää on täynnä räkää :/ Alkaa muutenkin olemaan sellaiset fiilikset, että raskautumisessa menee vielä pitkään, mutta olen sen toisaalta hyväksynyt.

Onko kellään kokemusta näistä testeistä Herkk raskaustesti -puikko- (1kpl) - Raskaustestit -puikko | Raskauskeiju.fi eli missä vaiheessa testiin vois tulla plussa, jos raskaana on? Tulisko ennen, kun menkkojen pitäis alkaa vai pitäiskö olla myöhässä ennen kun voi testata... Mietin vaan tässä viikon päästä vkl, kun olis parit pirskeetkin sillon.. Jos raskaana olisin niin pitäis jotain tekosyitä kehitellä juomattomuudelle (ja huono oon siinä hommassa), mutta jos taas en niin sitten vois rauhassa jokusen ottaa. Ongelma vaan on siinä et luulempa et perjantaihin mennes ei menkkojen ees pitäis viel alkaa, kun sillon on kp31/32-33 ja aika säännölliset on viime aikoina ollut. Todennäkösempää et alkaa su-ma. Eli näyttäiskö noi kyseiset testit plussan jo tolloin? (ja tiedetään et voi näyttää negaakin vaikka olis raskaana, mut onko plussa noilla ylipäätään mahdollinen tossa kohtaa...)

Minut voi siirtää taustalle. Meillä on yrityksessä nyt taukoa siihen asti kunnes minulta leikataan tämä kysta pois. En saanut gynea kiinni mutta ajateltiin että on parasta odottaa. Mikäs kiire tässä on tulla raskaaksi, eka pitää saada oma kroppa kuntoon :) Vähän vaan pelottaa se leikkaus, mutta ensi viikolla saan siitä sitten enemmän tietoa.

Vaikka olenkin taustalla lueskelen kuitenkin teidän juttuja, oikein paljon plussaonnea kaikille! :heart:

Juliane, kyllä sulla saattaa tuolloin jo tulos näkyä oikein. Voithan toki testata vielä herkemmälläkin Raskaustestit -liuska - Raskaustestit ja ovulaatiotestit, Clearblue, Donna test, Julia | Raskauskeiju.fi. Mulla on tollainen 10-testi näyttänyt ekan selkeän haamunsa jo dpo10. Ja jos tulos jää epäselväksi, niin juot maltillisesti etkä vedä perskännejä. :D Nolona täytyy myöntää, että viime lauantaina kun sain ekan haamun, tuli juotua lasilliset kuoharia ja viiniä. Oltiin juhlissa, eikä huijausmahdollisuutta ollut ilman kiinni jäämistä. Mä pidän sulle peukkuja!! ;)

Emby: Olen itsekin yllättynyt miten rauhallisesti otan tämän, yleensä häslään ja panikoin joka juttua :D Olisin niin kovasti halunnut jatkaa yrittämistä mutta mies oli sitä mieltä ettei vauvaa laiteta kokemaan leikkausta ellei ole aivan pakko. Siitä viisastuin aika paljon :)

Perjantai 20.5.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Katharsis........26............2........ ......76/26-28...............1.-4.4.
Namppis88........22...........5...............43/28-60..................?
Mehiläinen 83..27............4...............32/29-47..................?
Kristiina84........26...........5............ ...29/25-35................16.-26.5.

Syksy2010.......30............7...............29/31-35................22.-26.5.
Line................30............7...............28/29.....................21.5.
sindi^^...........25...........10............26/28-32.....................?
millimolli..........25............9....... ......25/26-30..................?

Juliane.............24...........6..............24/32-33..............29.-30.5.
pikkumy...........25...........8................24/28.....................?
Avocado...........29...........8................22/24-29...............?
Heddy81.........29.............1...............22/27-28...............25.-26.5

MM-11.............26............5........ ......22/28-33.............28.5
Manda86..........24...........6... ............21/27...................28.5.
Jo...................30............4(KM yk2)...18/30.....................2.6
-Liv-.............23.............4..................17/?.....................?

Sameoldsong....20..........14..............16/?........................?
Mircea..............21.........10...............14/36...................10-12.6
Hennu86..........25...........3........... ...13/?.........................?
Tuanni............26............1..............12/26-27...................4.6

Epa_88.............22............1/4tm1......12/30-33......................?
Kirskis............25............4(KM, yk3)...11/?..........................?
Santski..............28..........3...............8/31-40...................?
kaisla86_........24............7...............5/30-35....................?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
merinorsu
Laurelle

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

selia.......................25..................................heinäkuu 2011
Emby^...................24..................................heinäkuu 2011
bellabambini..................................................elokuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
tryffeli89.................21...................................2011

:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3
jjuuli................19............11.5 .................?..............YK2
LeenaT.............25...........17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5..............21.1..............YK1

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

sindi^^ Tervetuloa takaisin ja MM-11 tervetuloa mukaan pinoon! Lisäsin teidät molemmat listoille. Toivottavasti tiedot ovat ok.

Laurelle Tsemppiä leikkaukseen. Toivottavasti pääsette pian taas yrittämään. :)

ON Tänne ei mitään uutta. Työviikko on ollut henkisesti rankka ja tuntuu, että liikasterssi painaa tätä vauva-asiaa. Minähän en (ainakaan vielä) tikuttele ovista, joten parhaita päiviä yritän katsoa kiertopäivien ja valkkarin (vai mitä limaa lieneekään) avulla. Nyt saattaa parhaat päivät olla menossa tai tulossa, mutta mies on reissussa eikä reissua edeltävänäkään päivänä tehty talletuksia. Yksinkertasesti ei jaksanut eikä haluttanut, kun halusin vain turvaa ja syleilyä. Jännä, miten ristiriitaiset tunteet, koska haluan meille vauvan enemmän kuin mitään muuta ja silti ei haluttanut.

Tulenkin varmaan jatkossa vähemmän aktiivisena kirjoittelemaan ja päivittelemään listaa, vaikka listoilla pysynkin. Toivottavasti listaa kuitenkin päivitellään ahkerasti, koska se menee muuten nopeasti sekaisin...

Plussatuulia! :heart:

Kirskis, kiitokset, kaikki oli kuten pitääkin! :)
Minkähän verran dpo:sta kannattaa ruveta testaileen, että mahdollinen raskaus voisi ylipäätänsä näkyä? Kuvotus kyllä jäi siihen yhteen päivään, mut hirvee väsy koko ajan ja lämmöt on jo kolmatta päivää 37,2.. Voipihan sieltä tietty joku flunssakin olla tulollaan.
Sori kun tuli vain omia juttuja. Tuntuu että ei oikeen osaa kommentoida muiden juttuihin mitään kun niin vähän aikaa "ollut täällä", mut koittakaa kestää! :)

Heissan!

Tervetuloa mukaan, MM-11 :wave: Ja plussaonnea sinne! Mennään samoilla yk:lla, mekin on vuoden alusta. Hankalahan se on heti alkaa kommentoimaan muiden juttuja, alussa sitä vaan pällistelee täällä :) Nuo dpo:t on aika yksilöllisiä juttuja, joillakin se näkyy jo dpo10, joillakin pari viikkoa myöhemmin. Itse nyt oon aika monta negatiivista testiä tässä kevään aikana tehnyt, joten ehkä vähempikin olisi riittänyt. Minusta testaamisen kanssa ei kannata kiirehtiä, vaikka itse epäonnistun siinä joka kierto :D

Laurelle Kaikkea hyvää sinne ja toivottavasti pääsette pian yritykseen takaisin :)

Namppis ja Hennu Kiitos tsempistä! :) Itse olen kyllä jo pessimisti plussasta ja lähinnä toivon, ettei kierto venyis paljoa. Ens viikolla testaan, jos ei ala kuulua, nyt rauhoitan itseni muutamaks päiväks kokonaan tikkuun pissaamisesta :D

Hennulle vielä jatkan...
Mietin tuota, kun sanoit että olet hyväksynyt jotenkin sen, jos yrittämisessä menee pitkään. Minusta se on tosi hienoa, jos niin pystyt tekemään. Tai siis "pakkohan" se on hyväksyä, kun ei sitä vauvaa ilman yrittämistä saa(jos silloinkaan), mutta on hyvä, että siihen osaa asennoitua noin. Itselläni nimittäin on nyt se tilanne, että on alkanut tosiaan ahdistaa oma kroppa ja sen toimimattomuus ja minä en oo kovin mallikkaasti hyväksynyt sitä, jos yrittämisessä menee aikaa. Samaan aikaan töistä tuleva paine aiheuttaa sen, että jaksaminen on lujilla ja elämä tuntuu välillä tosi raskaalta.

Kirskis Ei sitä aina jaksa ja haluta. En minäkään jaksa, vaikka varmaan välillä pitäis enemmän haluttaa. Toisaalta tästä hommasta menee ihan täysin maku, jos elämä on vaan pelkkää parhaiden päivien laskemista ja niihin ajoittamisesta. Joskus pitää kuunnella itseään ja jättää joku kerta välistä, jos ei huvita. Niin ja kiitos päivityksistä! :)

ON:
Masis fiilis ihan kaikesta. Siis kertakaikkisen lannistunut olo työasioista ja se vaikuttaa nyt omiin jatkokuvioihin töiden suhteen. Tällä hetkellä tuntuu, että elämä on ihan täysin solmussa:|

Plussatuulia teille!! :heart:

Kovasti plussaonnea Kristiina sullekin, ja tsemppiä ja jaksuja sinne työ rintamalle! Ja myös kaikille muille onnea yritykseen!! :) Eiköhän tässä pikkuhiljaa pääse sisälle näihin teidän juttuihin :) Mullakin monta negatiivista takana. Sitä kuvitteli ennen ku rupes yrittämään et ihan tuosta vaan onnistuis, mut eihän se niin helppoa olekkaan.

Noihin nettikauppuihin (esim. halpatesti.fi) pitäis kyllä saada joku samanlainen esto päälle kuin peliriippuvaisillekkin, noihin jää niiiin koukkuun! :D Aina joku tikku välissä ku pissalla käy :D Mut mua ei kyllä olekkaan kärsivällisyydellä siunattu.

MM-11 Pakko vielä sanoa, että eka kerran tänään aloin nauramaan tämän kaiken kurjuuden keskellä, kun luin tuon "aina joku tikku välissä, kun pissalla käy"-jutun :D Ihan mahtavasti sanottu, just noin se itselläkin menee. Kiitos tuosta kommentista! :)

NAMPPIS PADAMPADAM ONNEA !!! :)

Kristiina tiiäks mulla sama työstressi ollu päällä yli vuoden. Nyt alkaa vasta tajuamaan, että siitä saa kohta päästää irti. Suosittelen kyllä, että pidät ainakin pikkuisen loman ennenkö pää hajoaa kokonaan. Mulla tuli pikkuloma nii myöhää ettei sillä ollu enää merkitystä. Kyllä se suttaantuu ja kannattaa muistaa, että se on vaan työpaikka. Mulla eräs pomo sanoi kerran näin, että tämähän on vain työpaikka että ei näitä asioita kannata ottaa omaan elämään mukaan, viisas kun oli, mutta harmi vaan etten tajunnu totella :D

Namppis: onnea!

Täällä ei tärpännyt tästä kierrosta oireilusta huolimatta. Taisi olla vain normaaleita flunssaoireita tmv. Seuraavaan päivitykseen voi mulle laittaa 3/28, yk 8, jännäpäivä 15.6.2011.

Samalla varasin ajan gynelle, ehkä olisi aika käydä tarkistamassa, että kaikki on kunnossa. :)

Namppis !!!! <3<3 Ihanaa! :) Miekin haluan joskus nähdä tuollaisen testin - itselläni :) Ja teillä muilla :))

Itselläni täällä alkoi eilen nippaileen alavatsasta vasemmalta. Ei varmasti merkkaa vielä mitään, koska oletettuun ovulaatioon on aikaa vielä 5-6 päivää. Lakanoiden välissä puuhasteltu ahkerasti joten nyt niin sormet ristiin ja toivotaan, että olisi todella hyvä syy olla juomatta juhannuksena ;>

Namppikselle hurjasti onnea! :)

Kristiina, hyvä että sait vähän piristystä :)

ON Äsken meinas lentää kahvit ulos ja ihan hirvee olo! (Ja ei, en juonut eilen! :D) Jos ei nyt tuu plussaa, niin oon satavarma et ihmisetki voi olla valeraskaana!! :D

Yhteistyössä