Esikoista yrittämään 2011 vol3

dpo 4 heräsin yöllä ja otin lämöt silloin.. näytti 36,8..luulin että on aamu ja vasta kun katsoin mittaria niin huomasin ettei vielä olekkaan aamu.. aamusella e sitten uudestaan mitannut..viime kiertoa kosteampi olo, hyvin lyhyt kuiva kausi oviksen jälkeen..toivon mukaan merkkais hyvää pullaa matkalla uuniin..muutoin vain paleltaa..
 
melassi mulla on vähän myös saman laista ollut nyt eli viime kiertoa kosteampi olo sekä iltaisin paleltaa... liekö sitten syynä nuo pakkaset ja jos nuo vanhat ikkunat valskaavat =) ja kamalat ilmavaivat :ashamed: sekä sellaista puristavaa tunnetta alamahassa vähän väliä... ja tosiaan tänään ekaa kertaa mittasin lämpöjä alapäästä ja näytti 37,3 normi on kainalosta otettuna 36,2-36,5
 
bonus87 Lämmöthän nousee sen 0,5-1,0 astetta oviksen jälkeen ja laskee ennen menkkoja tai viimeistään niiden alkaessa (mulla esim laskee pikkuhiljaa kp 1-3 aikana). Jos raskaus on alkanut, pysyy lämmöt sitten koholla :) Toivottavasti olis tärppi käyny :)

Mulla vaihtelee tää peruslämpö (näköjään). Viime kierrossa oli aamusin sen 35,2-35,5 ja nyt ollu tän kierron alussa 35,7-36,0 eli oviksen jälkeen mulla pitäis lämmöt nousta sit lähemmäs 37 astetta. Sitä odotellessa :D Sais kyllä alkaa toi peruslämpö pysymään ylempänä. Aletaa lähestyy jo ihan "normilukemia" :)

puuhis25 Voi sua pientä. Iiiiiiiso hali :hug: Mie en silti luovu toivomasta, ennen ku sulla menkat alkaa. Ja veikkaan, ettei ala :)
 
bonus87 Varsinkaan näissä lämmönmittausasioissa ei kannata hirveästi verrata omia lämpöjä muiden lämpöihin, koska peruslämmöt on niin erilaisia, toisilla nousee lämpö heti oviksen jälkeen, toisilla se nousee pikkuhiljaa jne. Seuraamalla sitä omaa rytmiä saa selvyyden asioihin :)
 
Bonus..kuulostaa aika hyvältä oviksen jälkeisiltä oireiluilta..minulla lämmöt ovat suulämpöjä (heittää kainalolämpöä vähemmän), otan vaginaalisen lämmön vain silloin tällöin. Vaginaaliset lämmöt ovatkin yleensä yli 37 asteen..minulle on riittänyt suulämpö suuntaa antavana tietona, koska yleensä sen perusteella osaakin jo sitten varautua tulevaan..vois silti tämän kierron loppuajan keskittyä alakerran lämpöihin välissä, näkisi miten ne arvot käyttäytyvät.. tällä kertaahan lämmöt nousivat ylös todella nopeasti..
 
Puuhis koita pitää palikat käsissä :hug:

Bonus mä aloitin tässä kierrossa mittaa kans lämpöjä. Menkkojen alussa oli viel 36.9 nyt pysynyt 36.5-36.6 ja suusta otan. Jännä nähä, vaikuttaako mikä mitenkin ittellä.
Oliko se niin, että oviksen jlk (kun on tikuttanut) ei lämmöt nousekaan, ei munasolu ole syystä tai toisesta irronnut?

Hennu miten sulla onkin noin alhainen lämpö? Jännä, kuulut varmasti niihin jolle 37 on jo kuumetta (mitä lekurit sitten ei noteeraa vielä).

Omaa, ei vielä huippua näy, nippailua enemmän vasemmalta. (kasvaa kasvaa hyvä munis)
Nyt kun olen lukenut, ettei myös ole hyvä liian pitkä tauko simpoille (ilm. Liikkuvuuden takia) ni nyt mietin sitä kun ei vkonloppuna päästy toimiin ja oli ne menkatkin, niin onko siellä nyt sit 'huonoja' kavereita jos huomen tuliskin huippu. Plääh, ei ehkä sais niin ajatella kaikesta lukemasta. Ja toiseksi, saunan jälkeen ollaan kans talleteltu, piloille on näemmä siitäkin kaverit menny!! :mad:
Onko jotain muita näitä 'ohjeita' uimareille? (niin se läppäri sylissä)

Mihinkäs se Miramei hävisi?
 
sinika Okei, harmi, että sulla oli kyse vaan viivanpaikasta :( :hug:
Tuo CB:n digi on kyllä hyvä, kun se tiputtaa selvällä suomen/ruotsinkielellä takasin maanpinnalle. :) Mut jos sä et saanut siihen ees viivaa, niin kai mulla sit jotain on ihan varmasti tuolla tapahtunut, kun haamuja saan.. Oon mä ennenki Pregcheckejä tehnyt, enkä oo kans niissä koskaan mitää nähny ennen tätä.
 
Joo, ei tullu minkäänlaista viivaa, ei ees sitä väritöntä viivanpaikkaa, mikä Davidin testeissä aika usein tulee näkyviin joksikin aikaa. Uskon, että jotain sulla on siellä tekeillä, harmi vain että ei sitä mitä toivotaan. Onko sulla ennen ollut kemiallisia? Onhan se tavallaan hyvä merkki, että jotain edes tapahtuu, vaikka ei paljoo lämmitä tossa tilanteessa. Vähä niinku sais kuus oikeen lotossa ja seki viel tuplattuna miljoonalla potenssiin tuhat...
 
Ikinä ennen en ole vastaavaa kokenut. Testit on olleet negoja, kaiken merkkiset. Joskus oon saanut valkoisen viivanpaikan tihrustettua kunnon luonnonvalossa, siinä kaikki. Eli kemiallisiakaan ei ole ollut.
Onhan tässä lohduttavaa se, että ainakin munasoluni hedelmöittyvät. Eipä se pitemmän päälle kuitenkaan lämmitä. PCO:sta kun kärsii niin yhtään ei voi tietää, koska seuraava ovulaatio tapahtuu. Eikä varmaan ihan hetkeen näin ajallaan, että jo kp15 tulis. :( Se tässä niin pirusti surettaakin, kun oli ekaa kertaa puoleen vuoteen näin mahtava tilaisuus, meni ajoitukset ja kaikki nappiin. Sitte oma elimistö oikein "vittuilee" jollain kemiallisella.. ÄSH.

Anteeksi, oon hieman PMS-päällä tänään
:'( Jos kotona kieriskelen taas itsesäälissä tämän illan, niin huomenna ehkä vuodon myötä jaksaa taas keräillä itseään uuteen kiertoon.
 
Pionia Ovistestit havaitsevat vain sen LH(=lutenisoiva hormoni)-huipun, mutta huipusta huolimatta munasolu ei välttämättä irtoa eli ovistestiin saatu plussa ei ole todiste itse ovulaatiosta. Mulla toissakierrossa sattui onneksi olemaan gyne mun ihan ensimmäisen ovisplussan jälkeen ja ultrassa näkyi, että munasolu oli irronnut. Tätä todistivat myös nenän tukkoisuus, kipeät rinnat ja lämpöjen nousu eli mulla normi oviksen jälkeisiä tuntemuksia. Ja siitä ovisplussasta alkoi sitten menkat noin 14 vrk:n kuluttua.

Sitä kait sanotaan, että noin 3 viikon välein simppojen olisi hyvä päästä viimeistään uusiutumaan... Meidänki tartteis ottaa nyt löysät pois ennen mitään LH-huippuja :D :D En tosta saunan vaikutuksesta ole kuullutkaan, mutta kuulemma simpoille ei tee hyvää olla pitkiä aikoja kuumassa ilmassa ja miehen pitäis käyttää esim. boksereita ja muutenkin löysiä housuja ym. Onhan noita :D

Mun lämmöstä. Voi olla, että mulla on normilämpö vähän korkeempi noista lukemista, mut en jaksa esim. digimittaria pitää kauemmin kainalossa kuin mitä se on ennen piippausta (digimittarit mittaavat siihen asti kun lukema nousee tasaisesti). Jos mulla nousee lämpö 37-38 asteeseen, en ole enää työkykynen. Pitäis varmaan hommata joku korvamittari tms. En tiedä :D
 
Jep, se siitä oviksen bongailusta sitten! ja mun hyvistä fiiliksistä, kauampa kesti! :headwall:

Kertokaapa miten noi ovistestit toimii. Tummeneeko se viiva ovista lähestyessä ja vaalenee oviksen mentyä? Näin oletan että toimii...Vai voiko tehdä siksakkia, eli välissä tummaa viivaa ja välissä vaaleaa?

Mun piti aloittaa testailut sunnuntaina ja silloin sain tumman viivan, ja tutkailtuani tikkua tulin siihen tulokseen että saattoi olla aavistuksen EHKÄ vaalempi kuin kontrolli, hyvin minimalistinen ero kummiskin. Pyörittelin sitä tikkua moneen kertaan ja tutkailin eri kulmista, ero oli tosi vaikea havaita. Ajan puitteissa näin, paljon myöhemmin viiva oli nähtävissä vaaleampana kuin kontrolli, mutta eihän testiin enää silloin saisi katsellakaan. No maanantaina viiva erottui selkeästi, mutta ei ollut ihan yhtä tumma kuin kontrolli (tätä ei tarvinnut silmät ristissä tihrustaa!). Ja jäin odottamaan, että kyllä se tiistaina pärähtää niin tumma ettei tarvi arvailla. No eipä tullut viivaa juuri ollenkaan. En uskonut ja tein testin nyt illalla uudelleen, ei edes sellaista viivaa kuin aamulla.

Voisko kuitenkin olla niin, että sunnuntaina ois ollu se positiivinen tulos? Toiveajattelua?
 
Keskiviikko 01.02.2012

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

jenni_noora.........27........... 1............68/28..................24.12
anfia..................23............4..............57/30........................?
Sinika................30............3..............43/30-36.................?

Nasulais.............30............-..............41/28....................?
millimolli.............26............18...........38/24-30................?
Puuhis25............25............6.............29/29-38..............dpo14

Ambrosia85.........26..........13..............27/26-30..................?
another..............25............4.............26/28?....................?
bonus87.............24............2............26/35-44.................22.2

lenkkari..............27........... 6..............24/32-33...............?
Tupu_................26............6....... ......21/28-32................11.2.
melassi...............29...........9..............20/28...................

~Vivianne~.........29..........14.............15/25-54..................?
Barbababy..........25............7.............15/25-29....................?
Miramei..............24...........8..............15/33-41....................?

Pionia................31............8..............13/24-31.................20.2.
Hennu86............25...........10.............11/35-42.................27.2.
pikkumy.............26...........18............10/25-28................?


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5
Lillimuks.............25............31.12................................YK1


Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2078803-esikoista-yrittamaaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/#post25375286


Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris, Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
~Vivianne~ Ohessa mun testit marraskuulta. Olin jo lopettanut tikuttamisen joskus kp 16 jälkeen (pidin silloista tulosta plussana), mutta oikea plussa pärähtikin kp 22. Mulla noi menee niin, että välillä on tummempaa, välillä taas haaleaa jne.

ON: Pregcheck-ovistestien kontrolliviivatki jää nykyään vähä haaleammiks ku aiemmin. Onkohan testien koostumus muuttunut? Kuitenkin. Tänään aamulla milliä vaille plussa! Täytyy iltapäivästä dipata uudestaan ja seurata taas tilannetta. Täytyy tosiaan tänään ukko kellistää pedin puolelle, kun viikonloppuna jäi tekemättä :(

muoks. Tosiaan tuossa kuvassa ovistestit marraskuulta, ei tästä kierrosta :)
 
Viimeksi muokattu:
Vivianne mulla ainakin käyttäytyy nuo ovistestien viivat vähän hassusti. Joskus menee sillain, että viiva vahvistuu ja sit oviksen jälkeen haalenee. Toisinaan taas tulee ihan randomina välillä vahvempaa, välillä haamuviivaa/ei ollenkaan testiviivaa. Tämänkertaisessa oviksessa kp12 oli vielä ihan ylihimmeä testiviiva, mut yhtäkkiä kp13-kp14 tärähti tosi vahvat plussat testeihin.Toivottavasti sulla olis nyt ollut se ovis jo, mutta suosittelen silti vielä testailemaan :)

sinika testailitkos tänään? :)

Mites Hennun ovistestit? ;) Vahveneeko jo?

melassi
lla alkaakin olla kiinnittymispäivät käsillä ;)

Muita kivoja uutisia kellään? :) :)

ON ei oo täti kurvaillut vielä kylään. Menkat on nyt siis ihan virallisesti myöhässä, ei mun luteraalivaihe ikinä näin pitkä oo. En tehny mitää testiä tänään, eiköhän se tätsy pian saavu.
 
sinika Olin jo niin varma raskaudesta noiden Pregcheckien haamujen jäljiltä. Sitte ku se inte gravid pärähti siihen ruutuun, niin tuli sellanen "kiitti, mulle riitti"-fiilis. En halua enää pettyä. Testaan siis seur. kerran vasta kun on oikeasti aihetta. Eli huomenna, koska sit menkat on jo pari päivää myöhässä. Ei pitäisi sitte enää tulla mitää haamuja, vaan kunnon viiva!
Mut se tässä nyt on varmaa, että vähintään kemiallisesta raskaudesta nyt on kyse. Kunpa pikkuinen olis tuolla vieläkin.. :heart:

muoks hitto että osasin olla tökerön omanapainen!! sinika, pahoittelut sun negasta :( :hug:
Onneksi pian pääset sinne gynelle!!
 
Viimeksi muokattu:
Hennu mulla on aina ollut lutis 12pv, ei siis sen kanssa onneksi ongelmaa. Koskaan en myöskään tuhruta, että sekin asia kunnossa :)

Mä vedän nyt jo toista kuukautta 50mitä-yksikköä-se-nyt-onkaan tuota D-vitskuu, vaikka 10 on suositus. Paljon parempi ja aurinkoisempi fiilis kuin ennen. On tehty USAs joku tutkimus, että PCOlaisilla on lähes poikkeuksetta vajausta D-vitamiinista.
Meillä on toukokuussa tiedossa 2 viikon Thaimaanloma, toimikoon se lapsettomuushoitoina, jos ei siihen mennessä olla tukevasti paksuna :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pionia ja another
puuhis munki on pitäny alkaa syömää deetä, mut en oo vaan muistanu!!! Mut meillä on tiedossa mun lääkärikäynnin jälkeen aurinkoloma viikoks Teneriffalle :D Eikai siel tähän aikaa mikään kauheen aurinkoinen aika oo mut ainaki VÄHÄ lämpösempää ku täällä :D
 
  • Tykkää
Reactions: puuhis25
Mieki syön D-vitamiinia purkista ja mies saa alkaa syömään myös :) Oon oikeastaan syöny purkista aina viime keväästä asti, kesät ja kaikki. On myös alustavasti tutkittu, että D-vitamiini sekä riittävä kalsiumin saanti auttavat positiivisessa mielessä painonhallinnassa ja laihdutuksessa.
 
hmm pitäiskin yrittää tosiaan saada mieskin syömään vitamiineja :D se on aika onneton niitten syönnin suhteen ollut kun sanoo ettei meinaa muita lääkkeitäkään muista ottaa silloin kun töihin aamulla menee :D

ja voi että onpas teillä monilla matkasuunnitelmia :heart: vähän kyllä kade oon :D miekii niiiiin haluaisin ulkomaille, mutta ei nuo kukkaron nyörit oikein anna periksi..
aivan ihana ois päästä jonnekin aurinkoon, thaimaahan tms ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä