Esikoista yrittämään 2011 vol3

noo.. en ole ehtinyt täti punanuttua tarkastelemaan sen kummemmin, koskoo vuan.. :D työ pittää sen verta kiireisenä nyt ettei ehdi muuta aatella.. :)

noh, jos se nyt meni näin ni tähtään syyskuisiin, sais ukkokulta parhaan synttärilahjan ikinä.. :heart:

mutta palailen astialle paremmalla ajalla, päivittelen sitten kuulumisii enemmän. :)
 
Voimia Anfialle! :(

Onkohan mullakin kuukautiset alkamassa, kun itkettää kokoajan... Ovulaatiotesteissä tulee ihan megahaaleeta viivaa, aikaisemmin viimevikkolla kun aloin testaamaan oli voimakkaampi viiva, ei kuitenkaan tarpeeksi voimakas. En usko, että oon ovuloinut ollenkaan, koska jos se ovulaatio olis tapahtunut niin aivan liian nopeesti ois ollut edellisten kuukautisten jälkeen.

Tilasin eilen lisää r-testejä ja sanoin miehelle, et se voi sit maksaa kyllä seuraavat, vastas "no en ala maksamaan ku teet joka kerta jonku testin ku kusella käyt" :D se ei tajunnu et se testi mitä oon tehny YHDEN kappaleen päivässä on se ovulaatiotesti. Sen mielestä sellasia ei tarvita jos vaan JOKA PÄIVÄ harrastaa seksiä :D Niinhän se luulee ;)
 
hei sinika meillä isäntä valittanut vain joskus r-testien tekemisestä..haluaisi aina odottaa niin kauan..kai se parempi olis mutko ei vaan kykene..juuri itselleni lupasin että ensi kierrossa sitten mutta nythän sama kierto vaan jatkuu jatkumistaan..=) eli ei tartte viä ottaa itseään niskasta kiinni..
 
melassi, mun mies sanoi monta kertaa viime kierrossa (se ainoo yrityskerta :D ), että ei halua mun niitä testejä sen takia tekevän niin usein, kun tulee sitten vaan paha mieli. Varsinkin kun sain yhden roskishaamunki aikaseks ja luulin jo, että heti tärppäs ja sitten saikin pettyä kun ei muissa testeissä mitään näkynyt :( Yritän kans nyt olla testailematta, kyllähän se siellä on jos on ollakseen ja pysyy jos on pysyäkseen. Tietysti jos meinaa alkoholia juoda niin voi olla hyvä testata. Siitä nyt ei oo mitään vaaraa, kun tuli maanantaina vähän otettua ja olo on edelleenkin sen mukainen!

Onko kellään lähteny hiuksia sen jälkeen kun on jättänyt pillerit pois? Mulla lähtee aivan sellasia isoja tuppoja ja suihkun lavuaaria saa tyhjätä joka kerta kun on hiukset pessyt. Pari kuukautta tätä jatkunut ja tuntuu, että on tukka jo vähän ohentunutkin.
 
lenkkari Tätipahoittelut :(

Sinika Mulla toi itkuherkkyys on yks varmimmista merkeistä, että menkat on alkamassa. Viime kierto mulla venyi normaali Terolut-kierrosta (kun ilmeisesti ovuloin terojen aikana) ja parinä päivänä erään viikon aikana olin niin itkunen, ettei mistään tullut mistään. Siitä jo melkein arvasin, että menkkojen on pakko alkaa lähipäivinä ja niinhän ne alkoivat pari päivää itkujen jälkeen :)

melassi Täällä pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että pulla olisi uunissa! :)

Toivottavasti another sulla ei tule täti kylään!

ON: Plaah, sanon minä! YK 9 on ihan nurkan takana. Eilen iltapäivällä taas vähän enemmän kirkasta punertavaa valkkarin seassa. Tosin jäi vain paperiin, housuihin tai myöhemmin siteeseen ei tullut mitään. Kohdussa rankka paineen tunne. Henkiset PMS-oireet puuttuu edelleen, mutta ehkä tämä kierto on nyt helpompi. Vähän on alkanut turvottamaan, mutta naaman tilanne ei ole mennyt pahemmaksi eivätkä hiukset rasvoitu nopeasti...

Hanojen pitäisi aueta ihan tässä parin päivän sisällä. Jos ei aukea, teen lauantaiaamusta testin, että pääsis edes yhden testin käyttämään tässä kierrossa :D

*muoks* Vielä lisättäköön, että aamulämmöt tänään 36.0, kun oviksen jälkeen olleet 36.3-36.4. Eilen päivällä max 36.6 astetta.
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 8.12.2011

Omaa nyyttiä toivovat:

nimim....................ikä.......YK...............KP............JÄNNÄPV

melassi...............29...........7.............46/28-32.............?
Ambrosia85.........26..........11............39/26-.................?
Puuhis25............25............4.............33/29-38...........11.12
Hennu86............25............8.............33/37................10.12.

another..............25............2............25/28....................?
Tupu_................26............4............24/28-34...........17.12.
Sinika................30............2.............23/30-?.................?
-Liv-..................23............8.............17/40-55...............?

Barbababy..........25............5.............15/25-29...............?
jenni_noora.........27........... 1............13/28....................?
pikkumy.............26............16............11/25-28...............?
Destello..............23............7.............11/29-33................?

millimolli.............26............17............10/24-30................?
~Vivianne~........29...........12..............10/25-54................?
anfia..................23............4...............2/30........................?
lenkkari..............27........... 5...............2/32-33...............12.1.12


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim.......................ikä..........plussa........LA.........monennesta tärppäsi

Madde84...........27............6.10...........13.6................YK 1
Poikkka.............21............13.10.........26.6................YK 14
Manda86...........25............25.10...............................YK 11
Tuikkiva............27............2.11.................................YK 4
Tuttava1985......26............12.11...............................YK 4
Esikko83...........28.............13.11...............................YK 4
Santski............. 28...........19.11................................YK 7
Selia.................25............3.12.................................YK 5



Plussanneet vol1 & vol2
Tiipula, lumityttö78, Liisakaisa, Nannie, Popsis, ulleli83, Sassy, Lunea, jeeni, kais-a, Halin, Eireann, tsude, Tine, eltsu81,
Leeniliini, köppiäinen, Susimieli, milizza, jjuuli, LeenaT, {Anskutin}, namppis88, Heddy81, Line, MM-11, Kirskis, Bubble89, Epa_88, Kristiina84, Tuanni, Eskapismi, Suppis, Mehiläinen83, sindi^^, Juliane


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...a-2011-2012-a/

Kadonneet
Ninja09, Mustika, Eris. Lilly

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

:attn: Jos kiertosi venyy yli tuplaten sen mitä pitäisi olla (tai ylittää 60pv) pyydä ystävällisesti tekemään kohdallesi erityismerkintä ettei sinua poisteta listasta. Näin vältyt listalta tippumiselta emmekä vahingossa erehdy sinun jättäneen listan.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Viimeksi muokattu:
Keli on kuin saharassa, eilen aamupvällä oli vielä venyvanu limaa. järjetöntä nipistelyä illalla oikealla puolen ja lämmöt romahti..yöllä vuoroin hiki ja vuoroin kylmä..aamulla oli kylmä kun heräsi ja asteita vain 35.8..mittaan huomenna uudestaan niin josko lämpöpompsu olisi jo tulleena..heräsin tosin todella aikaisin heti 5 jälkeen kun yleensä kello herättää hieman yli puoli kuusi..

ja mielettömän tyyni olo..huolimatta huonosti nukutusta yöstä, liukkaasta ja pimeästä työmatkasta tai sitten kylmäntunteesta..olen erittäin herkkä kylmälle ja aina kiukuttelemassa..nyt ei suututa ollenkaan..ihan kuin leijuisin jossain..en osaa selittää kovinkaan hyvin, mutta niinkuin jokin rikki mennyt osa ois naksahtanu takaisin paikoilleen ja mun on hyvä olla..
 
lenkkari tätipahoittelut! Kurjaa, että jouduit taas uuteen kiertoon :(

melassi toivottavasti seesteiset fiilikset jatkuu, ja tarkoittaisivat sun kohdalla onnistunutta kiertoa :heart:

Hennu
harmi, että lämmöt on jo tippuneet :( Toisaalta, eihän tuo mitään tarkoita vielä! Jaksan edelleen uskoa, et sun tuhruttelu tarkoittais jotain paljon positiivisempaa kuin tädin vierailu :kiss:

sinika en ole huomannut hiustenlähdön lisääntyneen, aikaa pillereiden lopetuksesta on nyt 5kk. :)

OMAA täällä alkaa olla fiilikset allapäin. Aamusta asti ollut tunne, että tuleeko tästä projektista ikinä mitään. Ehkä pahin pettymys tulee tämä kierto olemaan, jos/KUN tärppiä ei tule. Ikinä en ole ajatellut, edes nuorena sinkkutyttönä, että mulle vauvansaanti tulis olemaan helppoa. En tiedä miksi näin olen aina ajatellut, mutta toteenhan tuo näkyy käyvän. Lämmöt edelleen sen 36,7 ja valkkari on taas lisääntymään päin. Tänään viimeinen tero naamaan ja täti varmaan saapuu sitten viikonloppuna. Tää nega-fiilis kertoo kyllä vahvasti menkkojen lähestymisestä.
Ehkä huomenna testailen jos tilaamani herkät testit saapuu postissa. Taitavat kyllä tulla vasta huomenna, joten testaaminen siirtynee la-aamulle.
 
Hennu mullahan oli pillerien aikaan ihan hirvee toi itkuherkkyys. En tajuu miten mun mies on kestäny mua kun olin sellanen jo heti kun tavattiin. Itseasias sillon kun tavattiin taisin syödä keltarauhaskuuria, jolloin olin oikeen mukavasti hullu. Sain hetkeks välit poikki mun parhaan ystävänki kanssa :O Nyt onneks tulee vaan kerran kuussa nää olot. Ehkä sun PMS-oireiden puuttuminen tarkoittaa jotain positiivista ;)

melassi mä heräsin viime yönä jo neljältä. Siirryin sitten sohvalle makoilemaan ja nettiin surffailemaan, ihme kyllä ei oo väsy vielä iskeny! Mulla tulee kans toisinaan sellaisia hetkiä, että tuntuu kaikkien palasten olevan kohdillaan ja tajuaa kuinka onnellinen on jo siitä mitä on saanut. Sit taas tulee sellasia päiviä, että kaikki on ihan paskaa ja haluis vaihtaa paikkaa jonkun toisen ihmisen kanssa.

puuhis mullakin on aina ollut sellainen tunne, että en tuu tulemaan helpolla raskaaksi. Oma äitikin on mua odotellut viis vuotta, tosin laihdutti silloin 10 kiloa ja sit tuli raskaaksi, eli pitäisi varmaan oikeesti iteki saada aikaseks jotain. Oon nyt ainakin vähän hiilareita ja sokereita vähentänyt kun luin jostain sen auttavan jos on pco:ta. Tosin en tiedä onko mulla, mutta epäilen. Voimia ankeaan oloon!

Omaa: mulla on vatsalihakset kipeet vaikka en oo tehnyt mitään :D En saa niitä kipeeks vaikka tekisin oikeesti vatsalihaksia (oon miettiny onko mulla ees niitä olemas). Tosin tänään ei oo enään niin kipeet, mutta eilen oli illalla ihan megakipeet. Katsoin just kalenteria, että kuukautisten pitäisi alkaa 10 päivän päästä, mutta tuskin tulee normaalia kiertoa, kun en oo ovulaatiotakaan saanu bongattua testeillä.
 
Heipsan taas! Enpä ole paljon ehtiny kommentoimaan tällä viikolla, ollut aika lentämistä koko viikko. Jännät paikat onkin monella käsillä.

lenkkari: Tätipahoittelut :( Hyvä, että olet kuitenkin hyvillä mielillä matkalla syyskuisiin!

Anfia: :hug: toivottavasti pääsette asiasta pian tutkimuksiin, ja seuraava pysyisi mukana loppuun asti...

melassi: toivottavasti siellä on pulla uunissa megakierron jälkeen. Noin pitkä odottelu on kyllä rasittavaa.

Hennu: älä pienestä tuhrusta vielä heitä toivoa! Tsemppiä lauantain testailuun, niin toivon että tulisi iloinen yllätys!

ON: Mulla taitaa nyt olla dpo 5. Terot aloitin tosiaan sunnuntaina. Minkäänlaista oiretta ei ole mihinkään suuntaan, ja aika varma tunne on, ettei ole tärpänny. Lisäksi työjutut harmittaa aika lailla, kun mun sopimus päättyy vuoden lopusa eikä jatkosta ole (vieläkään) tietoa. No, jos huonosti käy, niin ajattelin että ainakin voin keskittyä vauvaprojektiin kunnolla!
 
Pikapäivitys.. Alkoi helvetilliset ennen-menkkoja-kramppailut alavatsalla, että vahva veikkaus: huomenna kp1 taas, ja onneton 10pv lutis. argh. Passitin miehen kauppaan hakemaan mulle suklaata, ehkä sillä tästä megaketutuksesta selvitään..

sinika repeilin kuitenkin tuolle sun vatsalihaskommentilles. Eiköhän ne sullakin ole, vaikket niitä aktiivisesti treenaisi :D
 
Kiitos sympatiasta kaikille :heart:

tänään kävin sitten lääkärillä joka melkeinpä nauroi mun peloille.. :ashamed: Mutta sain kun sainkin kinutuksi hcg-arvojen mittauksen, joka oli tänään siis sen 69mIU/ml.
Liian vähän siis, kun menossa "on" 4+6. Verenvuoto tosin loppui eilen, ja tänään oli kohdunduu kiinni. Mutta tiedän mihin tän kanssa ollaan menossa.. Mä vaan tiedän..

Viimeraskaudessa (km) oli muuten sama juttu, eli todella alhainen hcg. Eikö siihen voisi ottaa avuksi jokun proge-hoidon..? Esim luget..?
Pitää varmaan alkaa perehtymään näihin hormoni-juttuihin nyt oikeen tosissaan..
Syy keskenmenoihin voisi ilmeisesti löytyä sieltä.. : /

Eiköhän tä tästä taas.. Ajallaan..
 
Viimeksi muokattu:
melassi Kuulostaa ihanalta :heart:

puuhis25 Toivotaan, ettei menkat ala, vaan pärähtäisi plussa testiin! :)

Tupu_ Toi on inhottavaa, ku joutuu olemaan epävarma töiden jatkumisen suhteen :( Toivottavasti saisit jatkoa!

Voi anfia-pikkuinen :hug: Ehkä tuo kannattaa tosiaan tutkia, jos/kun alkio ei meinaa kunnolla kiinnittyä ja menee kesken :(

ON: Huoh. Saas nähdä, pääseekö tässä risteilylle lauantaina. Sairaslomalla oleva työkaverini kävi minuu eilen töissä morjestamassa ja yön aikana häneen sitten iski influenssa. Taudin itämisaika 1-2 vrk, joten jännäks menee. Mulla on hyvä vastustuskyky ja ikinä en ole influenssaa sairastanu, mutta mun tuurilla se tulee nyt päälle... Toivotaan parasta, pelätään pahinta!

Tänään siteeseen tullut ihan pienen pieni veritahra, paperiin ei ole jäänyt mitään. Menkkaolo helpottanut ja nyt vain toisinaan paineentunnetta alavatsalla, samoin on havaittavissa pientä alaselkäsärkyä, mikä ei kuulu normi PMS-oireisiin. Tissit aristaa nännien alueelta varsinkin, jos niihin osuu jotain. Lisäksi poskia kuumottaa, mutta ehkä se johtuu siitä, että pelkään saavani ensi yönä korkean kuumeen :D

Iltaisin mulla on tällä viikolla ollut ihan sairaan kylmä ja sellainen tukkoinen olo. Aamulla kaikki on kuitenkin taas hyvin. Voi tätä naisen kehoa :D

Piinaavaa tämä odottelu!

Viime kierrossa mulla alkoi tuhru 2 päivää ennen kuin vuoto alkoi kunnolla. Johan niiden hanojen pitäisi jo aueta...
 
Viimeksi muokattu:
Anfia :hug:

Sori, muille en nyt vain jaksa kommentoida.

Ma soittaa lääkäri, mutta sain tänään labratulokset käsiini. Täällä ei taida juuri toivoa plussasta olla ainakaan pariin kiertoon. Vanha ongelmani on palannut, eli kortisolituotanto mättää. En tiedä mihin kaikkialle tuo vaikuttaa, kilppari ainakin toimii jälleen melkein vajaalla. Lähete nyt lähtee ens viikolla, saa nähdä saisinko respankin millä saisin tuon kortisolituotannon vajiksen korjattua (ja sitä kautta kilpparin, tyroksiini pahentaa oloa kun vika ei oo kilpparissa). Mieliala ei oo kyl mikään loistava tällä hetkellä.
 
lenkkari tätipahoitteluni!
oli muuten pakko tykätä tuosta siun 12.1.2012 päivästä, kun se on vaan hyvä päivämäärä, minun ja miun miehen vuosipäivä :D

sinika mie oon kyllä kanssa vähän kiinnittän huomiota että lähtis hiuksii enempi kun mitä yleensä, suihkun jälkeen lattiakaivon kannelle tulee aina kasa hiuksia ja harjatessa tosi paljon enemmän kuin ennen. mie oon kuitenkin sitä mieltä ettei ne voi pelkästään pillereiden lopettamisesta johtua.. mulla kohta kuitenkin lopetuksesta jo vuosi aikaa.

meidän pitäis muuten sinika ruveta yhdessä vähä hiilihydraattiselle ruokavaliolle niin voitais tsempata toinen toisiamme. miekin kun oon lukenut että siitä apua pco:hon olis.

tupu_ nii-in, positiivisesti pitää ajatella tuota työttömäksi jäämistä ;).. miekin motivoiduin samalla tavalla, eli nyt kahta kauheammin perheen perustamisen kimppuun nytten kun en ole töissä eikä töitä vissiin kovinkaan tiiossa ole.

puuhis kyllä meitä taitaa tosiaan olla useampia, jotka tuntee samoin ku sie, eli on tiennyt jo kauan ettei vauvojen saaminen niin helppoa ole kuin miten helppona toiset sitä pitää. ollaankohan me liian pessimistejä niin siksi meille käy näin ettei vauvoja tulekaan? meilläkin äitillä ollut vaikeuksia saada lapsia, ikäerot meidän lapsien välillä on aika suuret (6 ja 8v). oli kurja kuulla miten vaikeeta omilla vanhemmilla on ollu aikanaan ootella vauvoja syntyväksi ja kokea menetyksiäkin välillä. siksi on kurjaa tietää että itselläkin voi olla sama tuomio. :(

pikkumy :hug: jospa se siun mieliala siitä lähtisi taas nousuun! optimismia kehiin :)
 
lenkkarille tätipahoittelut! :hug:

pikkumy :( :hug:

another, munkin mies sanoi muutama päivä sitten, että eikai meillä nyt tärppää sen takia kun oon näin negatiivinen. Sanoi, että pitäisi uskoa raskautumiseen ja olla positiivisella mielellä, niin jotain tapahtuisi... :)

Hennu, jaksamista odotteluun ja mä niin toivon, että sun odotus palkittais pian! :)

Tsempit kaikille jännäilijöille!! :)
 
another ruvetaan vaan :D mä oon jo alottanu karsimalla ainaki 75% mun päivän leivistä. Karkkia ja muita naposteluja yritän välttää, mut oon ainaki vielä syöny ihan normaalisti perunaa, pastaa (toki tummaa), riisii ja muuta. Enemmän yritän saada kasviksia lautaselle ja oon ottanu hedelmät mun ruokavalioon nyt, ennen en oo oikeen niitä syönytkään (ei ihme et ne vatsalihakset on hautautunu jonnekki puolen metrin syvyyteen)
 
uaah jos sie jo aloitit niin kai miunkin pitäis. tänään jo meinasin aloittaa tuon, mutta sitten suklaanhimo iski niin söin karkkia ja päivällä keitossa perunaa :D
sepä se just onkin vaikeeta kun pitäisi niin tarkkaan jaksaa katsoa mitä syö.. äh..
 
another mulle ei oo mikään ongelma siinä, ettenkö tietäis mitä saan suuhuni panna :D se on vaan eri asia miten sen pystyy olla tekemättä! Jos vaan toimis niinku tietää oikeeksi niin ei se niin vaikeeta ees olis (oon kerran laihduttanu yli 20 kiloa ja sen jälkeen meni monta vuotta niin että söin niin, että ei paino noussu).Nyt pitäis löytää motivaatio tän vauva-asian takia uudelleen :)
 

Yhteistyössä